Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cz1969 Creative Commons License 2016.07.01 0 0 654

Hahó,

 

tudnál segíteni, melyik kereskedés volt, ahol vetted az autót?

 

köszönöm és üvd Czibor Zoltán

Előzmény: ACsabi79 (614)
bazsa1979 Creative Commons License 2016.06.27 0 0 653

Sziasztok!

 

Olyan kérdésem lenne, hogy 1.6 TDCi motorokhoz Ford C-max esetében létezik Start-stop rendszeres? (2011-2013-as évjáratokba)

Vagy ilyen rendszer csak a sima Ford Focusba volt ebben az időben még?

Ér egyébként valamit a START-STOP rendszer? Vagy e nélküli modellt is érdemes venni? Vagy esetleg jobb is nélküle?

A fogyasztása átlagba mennyi egy 1.6 DCi Ford C-maxnak? 5-6 között megáll? (mondjuk 80% országút, 20% város esetében - nem dombos)

Mik a tipikus hibái esetleg egy ilyen motorú C-max-nak? Mit érdemes jobban megnézni vásárláskor?

 

Köszönöm előre is válaszotok!

Balázs

 

 

 

 

negros5 Creative Commons License 2016.06.26 0 0 652

szia

nekem vct m van.több mint 300 e km t raktam bele én. a szelepvezérléssel nem volt problémám. persze, lehet csak szerencsém volt

Előzmény: Bz81 (651)
Bz81 Creative Commons License 2016.06.25 0 0 651

Sziasztok!

Mint ahogyan egyel lejjebb is írtam olyan 2010 körüli benzines Cmax-on gondolkodok és pár kérdés megválaszolásában kérném a segítségeteket.

Ahogy látom a csomagtartó "csak" 460  literes, ez nem túl kicsi egy családi autóhoz?

Illetve az 1.6-os benzineseket néztem és látom hogy két féle van 101 LE és 116 (VCT) llovas. Érdemes inkább az utóbbi változó szelepvezérlésűt venni, nem kevés a 101 LE, amúgy melyik a megbízhatóbb?

Vagy érdemes inkább az 1.8-as 125 lovas venni?

(Tudom hogy pár hete lejjebb valaki kérdzte de nagyon nem reagált rá senki).

Bz81 Creative Commons License 2016.06.25 0 0 650

Szia!

Lehet hogy én is C-maxot tervezek,  esetleg el tudnád küldeni nekem, hogy miket lehetne megnézni az autón vagy hallgatni ahogyan te fogalmaztad? Köszönöm!

Előzmény: FordHUN (646)
saama Creative Commons License 2016.06.24 0 0 649

Szia!

 

Én 3 hónapja vettem egy 2004-es 1,8-as benzines C-max -ot. Eddig minden rendben vele, nagyon elégedett vagyok, a fogyasztása is annyi, amire számítottam.

Városban lendületesen vezetve, klímával 11,2 liter az átlagfogyasztás, normál használatnál (egy-két gyorsulás azért belefér), klímával 9,4 liter, és ha nem engedem 2000 fölé a fordulatszámot, kikapcsolt klímával 8 liter (ez csak egy próba volt, hosszú távon nem reális, a forgalom és a lámpák miatt nehezen tartható.).

Országúton a legjobb fogyasztás 6,4 liter volt, ez asszony nyugodt tempójával 80-90 km/h sebességgel, bekapcsolt klímával. Az én vezetési stílusommal kicsit dinamikusabban 6,8 liter.

Autópályán 130 km/h körüli tempóval 8,3 liter az átlag, bekapcsolt klímával, tempomattal, 3 felnőttel, egy gyerekkel, és tele csomagtartóval.

Remélem ennyi adat segít a döntésben.

 

Üdv:

Mau

 

 

Előzmény: FordHUN (647)
KODI Creative Commons License 2016.06.20 0 0 648

Hahó!  Ez sok mindentől függ, de szerintem fél -egy liter lehet a különbség. Ha van egyáltalán.

 

Kodi

Előzmény: FordHUN (647)
FordHUN Creative Commons License 2016.06.19 0 0 647

Ja, igen: az 1.8-as benzinesek mennyivel fogyasztanak többet, mint az 1.6-osok?

Előzmény: FordHUN (646)
FordHUN Creative Commons License 2016.06.19 0 0 646

Sziasztok!

 

A múlt héten sikerült eladnom a kocsimat (végre). A családdal arra jutottunk, hogy két lehetséges versenyző maradt: Ford C-max és a Focus kombi, 1.6-os benzines motorral. 

Valószínűleg a C-max lesz a befutó. A piacon van belőle elég sok, de ahogy az elmúlt hetekben nézegettem, azért fogynak is. Focus kombiból nem sok van, azok meg elég leharcolt példányok. Mindenképp benzinest akarunk, dízelben egyáltalán nem gondolkodunk. 

 

Holnap megyünk megnézni pár 2005-ös és 2006-os modellt. Ezek javarészt külföldről kereskedő által behozott cuccok. Nem viszek szerelőt (nem ér rá). Utánaolvastam, hogy nagyjából miket nézzek/hallgassak, stb, de a kérdésem ITT inkább az lenne, hogy konkrétan ennél a típusnál mire figyeljek oda? 

 

Köszi!

Henrik686 Creative Commons License 2016.06.19 0 0 645

Én azt nem értem hogy miért akarsz egy másfél tonnás egyterűt venni ha nem családi autónak kell. Vegyél egy Golfot és meg van oldva a problémád. Egy milláért kapsz egy 1.9 PD Tdi-t és csókolom, rá költesz egy év alatt még egyet, a kettőből meg vettél volna egy fiatal benzinest amire nem kell költeni...egyébként a francia dizelekkel nem tudom mi a baj...sok százezret bele lehet rakni mondjuk egy 2.0 Hdi-be, persze kettőstömegűt, kuplungot cserélned kell de a sok kilométerrel ez jár...

Előzmény: saválló (643)
ACsabi79 Creative Commons License 2016.06.18 0 0 644

Mivel nem szánsz sokat autóra, valószínű 250- 300 ezer km-es futásút tudsz majd megvenni. Namost ezek már bebizonyították , hogy hibamentesek voltak, idáig. De minden hiba 300-tól fölfele kezdődik 10-12 éves kortól.. Nem egy ismerősöm csalódott az addig általuk legjobb márkának gondolt Wolksvagenben, Audiban ,Bmw-ben stb.

Egy szó mint száz, legjobb autó az új autó, de mivel sajnos erre nincs mindenkinek pénze, ezért az öreg sokat futott gép, legyen az benzines vagy dízel, mindenképp buktató, bármilyen márka is! Rá lehet költeni szinte annyit, hogy abból bőven kijön egy fiatalabb! Hidd el érdemes kicsit jobbat, fiatalabbat venni drágábban.

Előzmény: saválló (643)
saválló Creative Commons License 2016.06.18 0 0 643

Ezen átsiklottam..., és nem is értem igazából.

 

"...és hogy melyik mit bizonyított, mert bizony az már csak bizonyított és nem bizonyítani fog."

Előzmény: ACsabi79 (641)
saválló Creative Commons License 2016.06.18 0 0 642

"Hát nem akarok negatív lenni, de az előző írásaidból kiderült, hogy te nagyon olcsón szeretnél, nagyon jó autót venni, lehetőleg kevés kilométerrel."

 

Nem vagy negatív, de én ca. 1 miska körüli áron keresek vmi autót, az elképzeléseim megvannak, és azt is írtam nem családi autót, és nem második autót keresek.

Ezt jobban nem tudom leírni, legyen ennyi elég.

A C-Max a magason ülés, könnyebb beszállás miatt jött szóba.

 

VW-konszern autóiról vannak hosszú távú tapasztalataim, amit a Ford-ról, és vele együtt a PSA motorról nem lehet elmondani.

 

Ha azt hiszed fillérekért akarok új autót venni tévedsz, tisztában vagyok a használt piaci árakkal, ráadásul már régen elmúltam 20 éves így a csodákban sem hiszek.:)

 

"Pontosan ezért nem veszek 3-4 évnél öregebb autót. Az előzőt is és a mostanit is 3 évesen kevés km-rel vettem és megérte.

Nem is volt vele- velük baj."

 

Én vettem pl. 3.5 évesen autót, és még 9 évig használtam, hogy mennyi km volt benn összesen le sem írom mert úgysem hinnéd el, és hadd ne soroljam tovább.

Egy idősebb használt nem = a hulladékkal, de ezt csak az tudja aki sokat megy, és sok autót elhasznált már évtizedek alatt.

Én nem félek tőlük.

 

Amúgy köszönöm itt mindenkinek a segítséget, kérdeztem, és kaptam mindenre választ, azért ez sem mindenhol természetes.:)

Előzmény: ACsabi79 (641)
ACsabi79 Creative Commons License 2016.06.18 0 0 641

Hát nem akarok negatív lenni, de az előző írásaidból kiderült, hogy te nagyon olcsón szeretnél, nagyon jó autót venni, lehetőleg kevés kilométerrel. Ez a párosítás nem létezik. Szerintem megérné kicsit gyűjtögetni, mert az olcsó használt az  sz.a.r  és  mindegy az , hogy Ford, Skoda, Wolksvagen vagy Audi, és hogy melyik mit bizonyított, mert bizony az már csak bizonyított és nem bizonyítani fog.

Ami 1 millió alatt van, arra költeni kell, nem keveset és nem csak egyszer, hanem folyamatosan! Főleg ha azt 30-40 ezres éves futásnak szeretnéd kitenni!

Személyes tapasztalat!

Pontosan ezért nem veszek 3-4 évnél öregebb autót. Az előzőt is és a mostanit is 3 évesen kevés km-rel vettem és megérte.

Nem is volt vele- velük baj. Csak a szükségeseket kellett rajtuk cserélni és azt is inkább én magam oldottam meg, mert a mai szakszervizek és (vagy) autószerelők megbízhatatlanok.

Ez is személyes tapasztalat!

Szép napot!

 

 

Előzmény: saválló (640)
saválló Creative Commons License 2016.06.17 0 0 640

A C-Max lekerült a listáról az 1.6-os TDCI (PSA) motor miatt....inkább maradok a VW- konszern termékeinél, azok már bizonyítottak.

Előzmény: ACsabi79 (639)
ACsabi79 Creative Commons License 2016.06.16 0 0 639

Tisztelt Saválló,

Csak érdeklődés miatt, mennyit szánnál autóra?

Előzmény: saválló (638)
saválló Creative Commons License 2016.06.09 0 0 638

Kedves Péter!:)

 

Köszönöm, hogy "rám gondoltál", de talán írtam is én nem szánok annyit autóra amennyiért hirdeted, de ha még "engednél" is belőle még azt is sokallanám.:)

 

Nem családi autót keresek, és nem másodiknak valót.....az évjárat ami szóba jöhet az ca. 2004-2006-os, de messze nem ennyiért.

Előzmény: László Péter, Budapest (637)
László Péter, Budapest Creative Commons License 2016.06.08 0 0 637

Kedves Saválló,

 

a hirdetésben ott a telefonszámom, hívj fel, beszéljünk meg egy találkozót, nézd meg az autót. Korrekt magánember vagyok (55 éves, 3 gyerekkel), korrekt az autó (magyarországi, rendszeresen karbantartott, kontrollálható előélettel), korrekt az ára (kereskedők kb. 200-250 ezer forinttal adják többért az ilyen autókat, több kilométerrel). Anno én egyszerre kerestem biztonságos, normális fogyasztású, elegáns, jól pakolható, jól felszerelt kocsit: a C-max 1.6 TDCi Ghia felszereltséggel ilyen. Nekem bejött. 

 

Üdv: László Péter   

 

 

Előzmény: saválló (636)
saválló Creative Commons License 2016.06.08 0 0 636

Sokat megyek egy évben az igaz, és általában erre a diesel a "jobb" választás, de vannak kollégáim akik már megunták a sok "problémás" dieselt, és ilyen futásteljesítményre már benzinest vettek.

 

Ők ezt mondják....igaz többet eszik, de legalább nincs turbó, és esetleg befecskendező gond vele.

Mondjuk a második állítás nem teljesen igaz mert nemrég volt benzinesem is néhány évig, és annak éppen injektor gondja volt, de szinte fillérekért ki lettek cserélve igaz bontottra.

 

Inkább a dieselt nézegetem, többek között a C-Maxot is, mert kínomban már mindenfelé megfordultam....10-12 év körüli jó állapotú, nem lepusztult, nem leharcolt, nem elhanyagolt autót nehéz találni, a sokat futott dieselekre ez főleg érvényes.

 

"Viszont én nagy részt kisebb távokat megyek és az nem feltétlen jó egy dizel autónak."

 

Mindenki ezt mondja, van a  családban diesel is csak rövid távokon van használva semmi gond vele.

 

Egyébként köszönöm mindenkinek a segítséget, tanácsokat, sajnos ez nem mindenhol "természetes", itt igen hál istennek.:)

 

 

 

Előzmény: Henrik686 (634)
saválló Creative Commons License 2016.06.08 0 0 635

Olvastam, de én nem szánok ennyit x. autóra.

 

Évjárat az még o.k. lenne.:)

Előzmény: ACsabi79 (633)
Henrik686 Creative Commons License 2016.06.07 0 0 634

Most hogy leirtad hogy évi 40e km-t mész nem is ajánlanám a benzinest nyilván, de eddig ezt nem irtad. Nem is feltételeztem hogy egy 101 lovas benzinest autópályázni nézel...Igy természetes hogy inkább dizel. Viszont én nagy részt kisebb távokat megyek és az nem feltétlen jó egy dizel autónak.

Előzmény: saválló (632)
ACsabi79 Creative Commons License 2016.06.07 0 0 633

Kicsit lejjebb László Péter írása, hirdetése, akár még jó is lehet. Érdemes lenne azt az autót megnézni!

147e km-rel az még sokat elmehet komolyabb hiba nélkül.

Szép napot!

Előzmény: saválló (632)
saválló Creative Commons License 2016.06.06 0 0 632

Köszönöm az infót neked is!

 

Az az igazság, hogy évi ca. 20-30-40 ezer km-re kell ami a minimum, az autó, ennyire nagyon meggondolandó egy benzines vállalása.

 

Sokat megyek főleg autópályán, erre inkább a diesel a célszerűbb, legalábbis fogyasztásügyileg.

Szerintem ennyi km-re, és pályázni nem éppen ideális az 1.6-os benzines, a választék benzinesből is elég szegényes (2004-2006 ), ebben az évjáratban inkább dieselekből van nagyobb kínálat, és itt is inkább az 1.6-os TDCI a jellemző.

 

A Népítéletben óvnak a 2.0 TDCI-től, az 1.6-os TDCI-nél pedig majd mindenki a fogyasztásról ír, engem inkább a hosszú távú megbízhatóság, tartósság érdekelne, asszem ez a motor (1.6 TDCI 109 LE) a Peugeot-tól jött?

 

"Nekem ilyen van, 6-7-8 literrel járok vele,.."

 

Autópályázol?...140 körül mennyit fogyaszthat, és ennyinél mennyi a fordulatszám?

 

Az az igazság dieselhez vagyok szokva, régen az "őskorban" természetesen nekem is volt jó néhány szívó benzinesem, de az már régen volt, azokhoz a mai technikát nem érdemes hasonlitgatni.

Előzmény: Henrik686 (631)
Henrik686 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 631

Benzines 1.6-osból van VCT vezió (változó szelepvezérlés) ez 116 LE tud.

Dinamikusabb mint a sima egyhatos, és kevesebbet eszik mint az egynyolcas.

Nekem ilyen van, 6-7-8 literrel járok vele, ez nem sokkal több mint a dizeleké és nincs is vele semmi gond.

Ahogy előttem is irták ha dizelt választasz sok km-el akkor tegyél félre pár száz ezret mert szükséged lesz rá.

10 éves benzinesek 1.3-1.5 M körül mozognak és ki lehet fogni kevés km-eseket is ha szerencséd van.

 

Előzmény: saválló (627)
László Péter, Budapest Creative Commons License 2016.06.04 0 0 630

Kedves Autóstársak, 
magánügyben fordulok hozzátok. Otthon Feleségemmel odáig jutottunk, hogy lépnem kell. A minap ezért kitálaltam neki. Több mint 25 év van mögöttünk, nem tehettem mást. Előálltam a farbával:

 

- Veszek egy másik, egy "csajozós" kocsit. - Így kezdtem, hogy finoman adjam be neki, mire készülök.  - Csajozósat? Igen, csajozósat. - Szóval így állunk?! - Igen.- De ezt miért most mondod nekem? - kérdezett vissza a feleségem. Ezt feleltem: Csak téged akarlak újra meghódítani! - Láttam, hogy összerezzent. Végre megértette, hogy baj van. Aztán beszélgettünk sok mindenről. 
Végül belegyezett.

 

Vehetek egy csajozós autót. Ehhez viszont el kell adnom a solymári Ford-kereskedésben vett családi autónkat, az 1.6-os dízel C-Max-ot, ami kényelmes, biztonságos, a legmagasabb felszereltségű (Ghia kivitel), rendszeresen karbantartott, elegáns (bézs színű plüss ülések), tíz éves, évente 15 ezer kilométert mentünk vele (most 147 ezer van benne). Figyelmedbe ajánlom tehát eladó családi egyterűnket, ami frissen volt vizsgáztatva (2018 áprilisig nincs teendő), és most új gazdát keres. Az autó korrekt, az ár korrekt, az eladó korrekt.

 
Itt a hirdetés linkje: http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/c-max/ford_c-max_1.6_tdci_ghia_dpf-10208949 

 

Kedves Autóstársak, 
szóljatok, írjatok, ha bármelyikőtök, barátotok, ismerősötök tud segíteni feleségem visszahódításában és abban, hogy a C-Max árából vehessek egy csajozós kocsit. Elvégre a házasságom a tét! Előre is köszönöm!


Üdvözlettel: Péter

saválló Creative Commons License 2016.06.02 0 0 629

Köszönöm a választ!

 

Fiatalabbat semmiféleképpen sem hiszen nem "családi" autónak kell hanem x.-nek, ezért a keret erre majdnem fix, és ebbe az általam írt évjáratok férnének bele.

 

Ha csak problémás van (1.6 TDCI) ebből akkor semmiképpen sem járnék jól, igaz a benzines többet eszik, de talán problémamentesebb.

 

Ezért kérdeztem rá mivel a Népítéletben nagyon megoszlóak a vélemények, általában mindenki isteníti a dieselt (mert keveset fogyaszt) , de a többség még nem használta több 100 ezer km- en keresztül, és így a hosszútávú megbízhatósága, fenntartási költsége sem éppen tisztázott.

 

A benzinesekről viszont nem lehet rosszat olvasni, mint általában minden szívó benzines modellnél.

Előzmény: ACsabi79 (628)
ACsabi79 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 628

Szia,

 

Egy kis történet.

Baráti körünkben vásároltak egy 2007-es 250e km-t futott 1,6-os tdci dizel C maxot.

Olajcsere után egy héttel a motorból kopogó hang jött elő. Kiderült hajtókar csapágy. Mivel igen drága volt az alkatrész és nem akartak lutrit, vettek egy 2009-es motort bele. Erre kaptak garit. (200eFt) 2 héttel később ismét hiba merült fel. Most részecskeszűrő probléma.

A vége:

Srác berágott, eladta, majd vett egy 2007-es 1,6 benzinest. Ennek már fél éve és nincs is vele gondja.

Szerinte, családosként teljesen jól megy, nem kell nagyobb motor ennél. Aki gyorsulni akar az meg ne C maxot vegyen.

 

Halkan hozzátenném, talán a részecske szűrő után, nem lett volna vele gondja, ami kb 30e-ből megvan. "Talán"

 

Nekem dizelem van. 2013-as.

 

Véleményem szerint: ha nincs rá lehetőséged újabbat venni, akkor benzines. Ha mégis dizelt választanál a jóval kedvezőbb fogyasztás miatt, akkor tegyél félre kb 500.000e Ft-ot, hátha beüt valami gikszer.

 

Egy másik ismerős ugyanúgy bevásárolt egy 2005-ös 1.6 tdci-t. Neki semmi gondja vele. Sajnos a használt autó nagyon lutri.

 

Sok sikert!

Előzmény: saválló (627)
saválló Creative Commons License 2016.06.01 0 0 627

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek C-Max tulajdonosoktól, nálamnál ehhez a típushoz jobban értőktől.:)

 

Használt autó keresgélés közben szóba jött a családban, hogy esetleg egy ca. 2004-2006-os C-MAX-ot is vásárolhatnánk, csupán az a "problémánk", hogy ilyen évjáratban már a legtöbb sokat futott, és igazából magával a minőséggel sem vagyunk tisztában mivel még nem volt sosem Ford típusú személyautó senkinek sem a családban.

 

Legfőképpen az érdekelne, hogy szabad-e ilyen korban valószínűleg már 200-300 ezret futott 1.6-os TDCI-t vásárolni, mivel a diesel kínálat nagy részét ez a motor képviseli?

 

Vagy neadjisten a 2.0 TDCI-t, vagy ha esetlegesen ezek nem olyan hosszú életűek, sok velük ilyen futásteljesítménynél már a probléma akkor talán a benzines jobb választás lenne?

 

A benzineseknél is inkább az 1.6-os 101 Le- s ( ?) alkotja a kínálat többségét, ez elég vagy ehhez a kasztnihoz ez kevés?

 

Ha benzines akkor inkább nagyobbat az 1.6-osnál?

 

Nagyon megköszönném ha vki (k) válaszolna kérdéseimre ezzel meg könnyítve a döntést az esetleges vásárláshoz.

 

A Népítéletet már végigolvastam, nagyon megoszlóak a vélemények, abból nem lettem okosabb ezért gondoltam talán itt több sikerrel járok.:)

 

kodinsk Creative Commons License 2016.05.27 0 0 626

Sziasztok!Nekem is francia c-maxom van.Székesfehérváron vettem2011-ben.Rendkivül megvagyok vele elégedve.Fogyasztás pályán 130-140 között 5.5 országúton 4.5 liter.Titánium Ghia kivitel.Olyan extrákat tud hogy magyar nyelvü és hangú gps,Magyar hangú hangutasitásos rendszer.Nem kell pötyögni a gps-t, csak bemondod hogy mit akarsz és megcsinálja.Akár telefon,rádió.gps.cd.stb.Ezeket a funkciókat a km óra és a fordulatszám mérö közé ki is vetiti.Csak ajánlani tudom ezt az autót.

ACsabi79 Creative Commons License 2016.05.26 0 0 625

Szia,

A kezdet kezdetén még én is így gondolkoztam. Magyarországi, első tulaj, szervíz könyv. Aztán később rájöttem, hogy egy külföldről behozott autó is tud épp olyan jó, hanem még jobb lenni.

Az enyémet a franciáktól hozták be. Ezek olyanok mint a görögök. Vigyáznak ugyan az autóra ,de csak belül. Parkolni nem tudnak. Vagy nem figyelnek a máséra. Ezért a franciáktól behozott autók 90%-át fényezik. Itt csak arra kell figyelni, hogy ne egy törött, vagy egy totálkáros autót vegyünk meg. Ha a fényezést szépen megcsinálták, 200 mikronos határon belül van, akkor nincs mitől aggódnunk és ezzel a kis kompromisszummal hozzájuthatunk egy fiatal, keveset futott autóhoz, ami csaknem 1,5 millióval olcsóbb Magyar társaitól.

Jópáran beszámoltak már itt, hogy Francia autót vettek és még mindenki pozitív véleményt írt!

Remélem sikerrel jársz!

Szép napot!

Előzmény: opelaci (624)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!