Keresés

Részletes keresés

BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 682
Köszönöm a kiegészítő információkat!
Előzmény: Blöky (675)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 681
Kb. akkor amikor a 20A újra elindult Ferenc körút és Népliget között?
Előzmény: Blöky (674)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 680
Utánanézek a 90-es villamosnak, de én úgy tudom, hogy a 90-es nem ment el a Béke útig...
Előzmény: Blöky (673)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 679
Tudnál valami pontosabb megközelítést írni időpontra vonatkozólag?
Előzmény: Blöky (672)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 678
Ezt is köszönöm! Ezeket az adatokat honnan tudod?
Előzmény: Blöky (671)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 677
Köszönöm a pontosítást!
Előzmény: Blöky (670)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 676
Ahh! Köszönöm! Pontosabban hol olvastad?
Előzmény: Blöky (669)
Blöky Creative Commons License 2005.02.28 0 0 675

51-es busz:

 

1957 áprilisában Csepel - ... - Vaspálya u. - Korponai u. - Kolozsvári u.

1958-ban már csak a Zalkáig.

Pár évvel később áttért a Nagysándor utcai vonalvezetésre.

Előzmény: BUDAPEST 2004 (666)
Blöky Creative Commons License 2005.02.28 0 0 674
1960 körül a 20-as Ferenc krt. - Könyves Kálmán krt. - Blaha útvonalon közlekedett.
Előzmény: BUDAPEST 2004 (665)
Blöky Creative Commons License 2005.02.28 0 0 673
"1955.10.16.

A 12-es villamosok Angyalföld, Forgalmi telep és Rákospalota, Kossuth utca között közlekedtek.

/Korábban 90-es villamosok közlekedtek./"

 

Tudtommal a 90-es végig Nyugati pu. - Rákospalota között járt, és ez lett a 12-es.

 

"?

A 12A jelzésű villamosjárat megszűnt"

 

Csak annyi bővebbet tudok, hogy a 60-as évek vége felé.

Előzmény: BUDAPEST 2004 (664)
Blöky Creative Commons License 2005.02.28 0 0 672

50A+B már 1977 előtt is léteztek, ennek köszönhető, hogy 50Y a nagy átszámozáskor C-s lett.

Elképzelhető, hogy az 50B megsszűnt később, és 84-ben újraindult.

 

Előzmény: BUDAPEST 2004 (663)
Blöky Creative Commons License 2005.02.28 0 0 671

1915 előttől 1918 utánig:

A 2-es villamos Rudolf trónörökös tere - Keleti pu. között közlekedett.

 

1927: Átadják az Aréna úton a Váci út - Lehel út szakaszt, a 2-es akkortól közlekdett a Vágány utcáig.

Hogy a 2-es ekkor váltotta-e föl a Pozsonyi úton a 16-ost vagy már korábban, arról nincs adatom.

 

1932: Megszűnik a Bezerédj - Légszesz utcai vonal, a 2-es ezután Vágány u. - Rókus kórház között közlekedik.

 

1937: A Margit hídon középre helyezik a vágányokat, és elvágják a Személynök u. - Pozsonyi út összeköttetést. A 2-es ettől kezdve közlekedik Rókus Kórház - Nagymező utca - Kossuth Lajos tér - Személynök utca - Rudolf trónörökös tér útvonalon, a Pozsonyi út - Dráva u. - Vágány u. vonalon pedig a 15-ös.

Előzmény: BUDAPEST 2004 (659)
Blöky Creative Commons License 2005.02.28 0 0 670
"1961.06.15.

...

/Korábban ezeken az útvonalakon 21A, illetve 21B jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./"

 

De jóval korábban!

A 90-es számot már 1958-ban használták.

A 90Y jelzése előzőleg N volt (még az előtt persze lehetett 21B).

 

"1977.01.01.

A 90Y jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzése "D" jelzésre módosult."

 

Ez a módosulás 1966.07.01-én, a díjszabásreformkor következett be. A bérlettel igénybe nem vehető járatokat ekkortól jelölték betűvel.

Előzmény: BUDAPEST 2004 (654)
Blöky Creative Commons License 2005.02.28 0 0 669

"85-ös jelzéssel sem villamos, sem trolibusz nem közlekedett"

 

A Háromkötetesben van egy 1918-as BKVT útvonal-felsorolás, melyben

85 Rác fürdő - Erzsébet kné. útja

Előzmény: BUDAPEST 2004 (650)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 668

EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ

NÉHÁNY BUDAPESTI TÖMEGKÖZLEKEDÉSI JÁRAT

KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE IS

 

Az adatok

50-es, 51-es autóbusz,

2-es, 12-es, 20-as villamos

történetével bővültek!

 

Az adatok száma eddig:

153

 

Érdemes a történetek után elolvasni a hozzászólásokat!!!

 

Autóbuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Villamosok és trolibuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)

 

1 2 35 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Csepeli gyorsvasút

Ráckevei HÉV

Fogaskerekű vasút

 

1948. augusztus 1. - Margit híd átadása (Csak villamos!)

XI. kerületi villamosok

A zugligeti villamos

Mező Autóbusz Üzemegység záróállománya.

 

BUDAPEST 2004

Előzmény: BUDAPEST 2004 (658)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 667
A 48-as autóbusz közlekedéstörténetéről itt elolvashatod!
Előzmény: ARIBOY (600)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 666

A 51-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1949-TŐL NAPJAINKIG:

 

1949.05.02.

Az 51-es autóbuszok Csepel, Szent Imre tér - Pe., Kossuth utca - Kispest., Hunyadi utca - Lehel utca - Kőbánya, Gyömrői út - Sibrik Miklós út - Újköztemető útvonalon közlekedtek.

 

1950-es évek közepén

Az 51-es autóbuszok Csepel, Szent Imre tér - Pe., Kossuth utca - Kispest., Hunyadi utca - Lehel utca - Kőbánya, Gyömrői út - Vaspálya utca - Pongrác út - Salgótarjáni út útvonalon közlekedtek.

 

1950-es évek második felében

Az 51-es autóbuszok Csepel, Szent Imre tér és Zalka Máté (Liget) tér között közlekedtek.

 

1976.04.15.

Az 51-es autóbuszok -- a Vasgyár utcai vasúti átjárónál történő 10-15 perces várakozás megszűntetése miatt -- Csepel, Szent Imre tér - Pe., Kossuth utca - Kispest., Ady Endre út - Kőér utca - Mázsa tér útvonalon közlekedtek.

/A kieső szakaszon 17A jelzésű autóbuszok közlekedtek./

 

1978.12.27.

Az 51-es autóbuszok Csepel, Szent Imre tér - Sibrik Miklós úti felüljáró - Kőbánya, Zalka Máté tér útvonalon közlekedtek.

 

1979.11.07.

Az 51-es autóbuszok az új Gubacsi hídon át közlekedtek.

 

2001.09.03.

A 151-es autóbuszok Kőbánya, Városközpont és Csepel, Határ út között közlekedtek.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

Előzmény: Törölt nick (599)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 665

A 20-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1906-TÓL NAPJAINKIG (1977.):

 

1906.12.15.

Megnyílt a Simor utcai vonal: Rókus Kórház - Simor (Vajda Péter) utca - Ferencvárosi pályaudvar.

 

1908.11.28.

A Simor utcai villamosvonalon közlekedő villamoskocsik Nyugati pályaudvar - Nagykörút - Népszínház utca - Simor utca - Népliget - Ferencvárosi pályaudvar útvonalon közlekedtek.

 

1910.

A Simor utcai villamosvonal 20-as jelzést kapott.

 

1920-as években

A 20-as villamosok Ferencvárosi pályaudvar - Delej utca - Népszínház utca - Rókus Kórház útvonalon közlekedtek.

 

1930-as években

A 20-as villamosok Ferenc körút és Rókus Kórház között közlekedtek.

 

1944.09.26.

A 20-as villamosok - szükség szerint - Ferencvárosi pályaudvar és Népliget között közlekedtek.

 

1944.12.

A 20-es villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1945.07.24.

A 20A jelzésű villamosok Népliget és Sertésvágóhíd között közlekedtek.

 

1946.05.10.

A 20-as villamosok Orczy tér - Népliget - Sertésvágóhíd útvonalon közlekedtek.

 

1946.06.17.

~ A 20-as villamosok - A Simor (Vajda Péter) utcai ipari vágány építése miatt - Népliget és Sertésvágóhíd között közlekedtek;

~ A 20A jelzésű villamosjárat megszűnt.

 

1946.11.17.

A 20-as villamosok ismét Orczy tér - Népliget - Sertésvágóhíd útvonalon közlekedtek.

 

1948.11.07.

A 20-as villamosok Orczy tér és Közvágóhíd között közlekedtek.

 

1951.

A 20-as villamosjárat megszűnt.

 

1952.11.22.

A 20-as villamosok Ferenc körút - Mester utca - Népliget útvonalon közlekedtek.

 

1953.

~ A 20-as villamosok Ferenc körút és Pe., Szabótelep között közlekedtek;

~ A 20A jelzésű villamosok Ferenc körút és Gubacsi úti vasúti híd között közlekedtek.

 

1954.12.31.

A 20A jelzésű villamosok Ferenc körút és Koppány utca között közlekedtek.

 

1956.

A 20-as és a 20A jelzésű villamosjárat megszűnt.

 

?

A 20A jelzésű villamosok Ferenc körút és Népliget között közlekedtek.

 

1962.

~ A 20-as villamosok Ferenc körút és Golgota utca között közlekedtek,

~ A 20A jelzésű villamosjárat megszűnt.

 

1970.10.15.

~ A 20-as villamosok Ferenc körút és GANZ MÁVAG között közlekedtek;

~A 20A jelzésű villamosok Ferenc körút és Népliget között közlekedtek.

 

?

A 20A jelzésű villamosjárat megszűnt.

 

1977.04.24.

A 20-as villamosjárat megszűnt.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 664

A 12-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1910-TŐL NAPJAINKIG:

 

1910.

A 12-es villamosok Boráros tér - Nagykörút - Király utca - Városliget útvonalon közlekedtek.

 

?

A 12-es villamosjárat megszűnt.

 

1920-as években

A 12-es villamosok Kőbánya, Liget tér - Jászberényi út - Maglódi út - Újköztemető útvonalon közlekedtek.

 

1944.09.26.

A 12-es villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1955.10.16.

A 12-es villamosok Angyalföld, Forgalmi telep és Rákospalota, Kossuth utca között közlekedtek.

/Korábban 90-es villamosok közlekedtek./

 

1958.07.07.

A 12-es villamosok Marx (Nyugati) tér és Rákospalota, Kossuth utca között közlekedtek.

 

1961.

A 12A jelzésű villamosok Marx tér és Újpest, Szilágyi utca között közlekedtek.

 

?

A 12A jelzésű villamosjárat megszűnt.

 

1981.04.01.

A 12-es villamosok Élmunkás (Lehel) tér és Rákospalota, Kossuth utca között közlekedtek.

 

1995.12.27.

A 12-es villamosok Angyalföld, Forgalmi telep és Rákospalota, Kossuth utca között közlekedtek.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

Előzmény: toto92 (662)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 663

AZ 50-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1949-TŐL NAPJAINKIG:

 

1949.11.14.

Az 50-es autóbuszok Marx (Nyugati) tér - Váci út - Gyöngyösi utca útvonalon közlekedtek.

 

1950.01.16.

Az 50-es autóbusz Marx tér és Újpest, Forgalmi telep (Újpesti vasúti híd) között közlekedtek.

 

1950.03.13.

Az 50-es autóbuszok Marx tér és Újpest, Fóti út között közlekedtek.

 

1953.

Az 50-es autóbuszjárat viszonylatjelzése "U" jelzésre módosult.

 

1950-es évek közepén

Az 50-es autóbuszok Budatétény, Jókai Mór utca és Klauzál utca között közlekedtek.

 

1950-es évek második felében

Az 50-es autóbuszok Budatétény, Jókai Mór utca és Balatoni út között közlekedtek.

 

1967.

Az 50Y jelzésű autóbuszok Budatétény, MÁV-állomás és Balatoni út között közlekedtek.

 

1977.01.01.

Az 50Y jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzése 50C jelzésre módosult.

 

?

~ Az 50A jelzésű autóbuszok Budatétény, Jókai Mór utca és Páva, Ruhagyár között közlekedtek.

 

1984.04.02.

Az 50B jelzésű autóbuszok Budatétény, MÁV-állomás és Páva Ruhagyár között közlekedtek.

 

1985.09.30.

~ Az 50A és az 50B jelzésű autóbuszjárat megszűnt;

~ Az 50C jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzése 103-as jelzésre módosult.

 

1989.04.01.

A 150-es autóbusz Budafok, Savoyai Jenő tér és Arany János utcai ltp., Regényes utca között közlekedett.

 

1996.03.01.

Az 50É jelzésű éjszakai autóbuszok Kispest, Határ út és Pestszentlőrinc, Béke tér között közlekedtek.

/Korábban ezen a vonalon az azonos jelzésű éjszakai villamosok közlekedtek./

 

1997.09.30.

Az 50É jelzésű éjszakai autóbuszok Angyalföld, Gyöngyösi utca - Belváros - Pestszentlőrinc, Béke tér útvonalon közlekedtek.

/Az új szakaszon korábban 182É jelzésű éjszakai autóbuszok közlekedtek./

 

***

Érdekességként érdemes megemlíteni, hogy az 50-es autóbusz 48 év után ismét Váci úton közlekedik, igaz éjszaka!

***

 

?

Az 50-es autóbuszok Budatétény, Campona és Balatoni út (Szoborpark) között közlekedtek.

 

2004.11.22.

A 250-es autóbuszok Kosztolányi Dezső tér - Balatoni út - Budatétény, Savoyai tér között közlekedtek.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

toto92 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 662
BUDAPEST 2004! A 12-es villamosról mit tudsz?
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 661
Köszönöm a 190-essel kapcsolatos kiegészítést!
Előzmény: ARIBOY (660)
ARIBOY Creative Commons License 2005.02.27 0 0 660

Budapest 2004:1995.Május 15.én szünt meg a 190-es busz.

Egyébként a www.bkae.hu/~voni weboldalt nem találja a gép.

Hova tünt az oldal?

Üdv:ARIBOY

Előzmény: BUDAPEST 2004 (654)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 659

A 2-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1911-TŐL NAPJAINKIG:

 

1911.12.04.

A 2-es villamosok Szabadság tér - Klauzál tér - Népszínház utca - Tisza Kálmán tér útvonalon közlekedtek.

 

1912.09.16.

A 2-es villamosok Szabadság tér - Tisza Kálmán tér - Légszesz utca - Keleti pályaudvar útvonalon közlekedtek.

 

1920-as években

A 2-es villamosok Vágány utca - Dózsa György út - Pozsonyi út - Szent István körút - Bajcsy Zsilinszky út - Nagymező utca - Klauzál utca - Rókus Kórház - Bezerédi utca - Keleti pályaudvar útvonalon közlekedtek.

 

1930-as években

A 2-es villamosok Rókus Kórház - Nagymező utca - Kossuth Lajos tér - Személynök utca - Rudolf trónörökös tér útvonalon közlekedtek.

 

1942.12.14.

A 2-es villamosok Jászai Mari tér és Eskü (Március 15.) tér között közlekedtek.

/Korábban 16A jelzéssel közlekedtek a villamosok./

 

1944.09.26.

A 2-es villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1945.08.26.

A 2-es villamosok Jászai Mari tér - Akadémia utca - Eötvös tér útvonalon közlekedtek.

 

1946.01.12.

A 2-es villamosok - a Kossuth híd megnyitása miatt - Kossuth Lajos tér és Eötvös tér között közlekedtek.

 

1946.02.15.

A 2-es villamosok - a viadukt újjáépítése után - Kossuth Lajos tér és Petőfi tér között közlekedtek.

 

1946.10.14.

A 2-es villamosok Kossuth Lajos tér - pesti Dunapart - Kálvin tér útvonalon közlekedtek.

 

1948.08.01.

A 2-es villamosok - a Margit híd teljes szélességében történő átadása után - Jászai Mari tér és Kálvin tér között közlekedtek.

 

1949.07.23.

A 2-es villamosok Jászai Mari tér - pesti Dunapart - Dimitrov (Fővám) tér útvonalon közlekedtek.

 

1949.09.29.

A 2-es villamosok a lánchíd alatti alagúton át közlekedtek.

 

1951.04.30.

A 2-es villamosok Jászai Mari tér - Fővám tér - Boráros tér útvonalon közlekedtek.

 

1973.11.14.

~ A 2-es villamosok Jászai Mari tér és Közvágóhíd között közlekedtek;

~ A 2A jelzésű villamosok Jászai Mari tér és Boráros tér között közlekedtek.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 658

EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ

NÉHÁNY BUDAPESTI TÖMEGKÖZLEKEDÉSI JÁRAT

KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE IS

 

Az adatok

90-es, 100-as autóbusz,

29-es, 89-es, 98-as villamos

történetével bővültek!

 

Az adatok száma eddig:

148

 

Érdemes a történetek után elolvasni a hozzászólásokat!!!

 

Autóbuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Villamosok és trolibuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)

 

135 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Csepeli gyorsvasút

Ráckevei HÉV

Fogaskerekű vasút

 

1948. augusztus 1. - Margit híd átadása (Csak villamos!)

XI. kerületi villamosok

A zugligeti villamos

Mező Autóbusz Üzemegység záróállománya.

 

BUDAPEST 2004.

Előzmény: BUDAPEST 2004 (652)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 657

A 29-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1925-TŐL NAPJAINKIG:

 

1925.10.04.

A 29-es villamosok Rókus Kórház - Népszínház utca - Salgótarjáni út - Új Lóverseny tér útvonalon közlekedtek.

 

1944.09.26.

A 29-es villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1945.05.21.

A 29-es villamosok ismét Rókus Kórház és Új Lóverseny tér között közlekedtek.

 

1961.06.05.

A 29-es villamos viszonylatjelzése "L" jelzésre módosult.

 

1966.

A 29-es villamosok József körút és Lóverseny tér között közlekedtek.

/Korábban "L" jelzéssel közlekedtek a villamosok./

 

1974.05.06.

~ A 29-es villamosok József körút és BNV, főbejárata között közlekedtek;

~ A 29Y jelzésű villamosok Baross tér és BNV, főbejárata között közlekedtek.

 

***

1996-ban a 29, 29Y villamosok nem közlekedtek!

***

 

?

A 29-es és a 29Y jelzésű villamosjárat közlekedése - felsővezetéklopás (?) miatt - szünetel.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 656

A 98-AS VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE:

 

A budapesti tömegközlekedésben 98-as jelzéssel sem villamos, sem trolibusz nem közlekedett.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 655

A 89-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1940-ES ÉVEKTŐL NAPJAINKIG:

 

1940-es években

A 89-es villamos SKözvágóhíd és Eskű tér között közlekedett.

/Korábban ezen az útvonalakon 88A jelzéssel közlekedett a villamos./

 

1944.12.

A 89-es villamos közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1946.05.13.

A 89-es villamos Közvágóhíd - Boráros tér - Közraktár utca - Lónyai utca - Tolbuchin (Vámház) körút - Ferenc József rakpart - Petőfi tér útvonalon közlekedett.

 

1946.08.20.

A 89-es villamos Közvágóhíd - Boráros tér - Közraktár utca - Lónyai utca - Kálvin tér útvonalon közlekedett.

 

1949.07.23.

A 89-es villamos Közvágóhíd - Boráros tér - Közraktár utca - Lónyai utca - Kálvin tér - Kiskörút - Madách Imre tér útvonalon közlekedett.

 

?

A 89-es villamosjárat megszűnt.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 654

A 90-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1961-TŐL NAPJAINKIG:

 

1961.06.15.

~ A 90-es autóbuszok Szabadság hegy és Csillebérc között közlekedtek;

~ A 90Y jelzésű autóbuszok Szabadság hegy és János hegy között közlekedtek.

/Korábban ezeken az útvonalakon 21A, illetve 21B jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./

 

1977.01.01.

A 90Y jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzése "D" jelzésre módosult.

 

1985.02.01.

190-es jelzéssel Szabadság hegy és János hegy között közlekedtek.

/Korábban "D" jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./

 

1988.07.01.

A 90-es autóbuszok Normafa és Csillebérc között közlekedtek.

 

?

A 190-es autóbuszjárat - takarékossági okok miatt - megszűnt.

 

2004.09.01.

A 90-es autóbuszok Moszkva tér és Csillebérc között közlekednek.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

Előzmény: BUDAPEST 2004 (653)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 653

A 100-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1974-TŐL NAPJAINKIG:

 

1974.05.06.

A 100-as autóbusz VÖrs vezér tere és Budapesti Nemzetközi Vásár, főbejárata között közlekedett.

/Korábban "V" jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./

 

2001.04.30.

A 100-as autóbuszjárat megszűnt.

 

***

2001.05.01.

Az EXPO-járat (a 100-as busz pótlására) Örs vezér tere és BNV, főbejárata között közlekednek.

2004.10.13.

A KINCSEMPARK jelzésű autóbusz (az EXPO-járat betétjárata?) Örs vezér tere és Kincsem park között közlekednek.

***

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

Előzmény: toto92 (577)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!