Tud valaki Debrecenben vagy környékén jó opeles szerelőt/szervízt?
Benzin-gázos Zafira B-ről lenne szó, igazából egyelőre csak a benzines részt szeretném rendberakatni. (Egyenetlen alapjárat, gyorsításnál kisebb megtorpanások, időnként szegénykeverékes üzem hibakód.)
Az Opelnél nem vállalják az LPGs autót, elvileg be sem állhat a műhelybe biztonsági okokból.
A régi szerelőm kutyaütő, csak fékbetétet és olajat szeret cserélni, illetve megmagyarázni hogy nincs semmi baja az autónak. (Ja meg szídni az LPG-t)
A gázautósok meg addig nem hajlandóak foglalkozni vele amíg a benzines rész nincs rendben.
Előre is köszi ha valaki tud ajánlani egy normális szerelőt a környékben!
Tényleg prémium kategóriaként hozzák az alkatrész oldalak! Viszont nem ennyire olcsó, mert 50-80 ezerig váltakozik az ára! Szerencsére úgy néz ki, hogy kapok egy bontottat próbára és ha 1000%-osan bebizonyosodik, hogy a légtömegmérő a hibás, akkor jöhet az új!
Úgy néz ki, ma a 3. diagnosztikai ellenőrzés során bebizonyosodott, hogy a légtömegmérő okozza az alapjárati problémát a Zafirának, nekem meg a fejfájást!
Annyit kötöttek a lelkemre, lehetőség szerint gyárira cseréljem, ráadásul most valami gagyi lehet benne, amolyan "tűzoltásként", mert se gyártót, se számot nem látunk rajta!
A régi kiszerelt vezérlő raktározza amúgy az utólsó hibakódokat?Mert itt van nálam elhoztam,lehet elküldöm megjavíttatni néztem 35-40e megjavítják garanciával.Na nem mintha cserélni szeretném-ÍGY 6 HÓNAP után.
Most nem ír semmi hibakódot tegnap este rátettünk egy hibakódolvasót...
Ez lehet indítómotor is.Nekem A zafira produkálta ezt és a fő kábelköteg volt hibás ami a motortérben osztja szét az akku áramát.Kicseréltük utána megszűnt a hiba.A kiszerelt kábelen semmi nem látszik se oxidációból eredő kidudurodás se kontakthiba a saruknál mégis ez volt a gond.Természetesen előtte autóvillamossági szerelő is indítómotorra gyanakodott cserélt is keféket meg behúzómágnest találomra.Mikor másodjára is produkálta a tüneteket akkor ismételt szétszerelés után valami "felkenődésfélét" látott a kommutátoron ez sem jött be.Utána cseréltem a kábelköteget.
Zafira B-vel kapcsolatos a kérdésem.1.7 cDTi 81kW-110LE.Tavaly Szept.10)kezdte reggelente és HIDEG-en hogy nem indult...gyujtáskapcsoló elfordít-rugóerő van,de semmi önindítózás csak halk kattogás.Ezt-mivel a munkámhoz kell-8-10x megcsinálta,utána világított a motor check jel...
Ahogy lentebb megirtam a problémám, annyit változott, h könnyebben indul, szebben jár a motor, de még mindig lefullad 1x- 2x ha több órát áll a hidegben!
Most azt várom, hogy fog viselkedni ha melegebbek lesznek a reggelek. Tegnap azt mondták, h ha motorvezérlő, akkor pont melegen partizánkodna! Nekem hidegen... amennyiben dob fel hibakódot, meglátjuk merre tovább.
Tegnap este nagyon megörültem! A Car Pass kártya bele volt tűzve az eredeti holland kezelési kézikönyvbe! :)
Átszakadt a szelepfedélben a kartergáz szellőztetés membránja. Azon keresztül most falsot szív. Ezért fütyül és ezért is jár furán a motor. Csak komplett szelepfedél cserével javítható a dolog :(
Még egy infó, hogy 2 hónapja olajcserén, kisszervízen volt az autó. Akkor azt mondták, hogy van egy visszahívásos akció a turbóval kapcsolatban, azt is megcsinálják. Esetleg tömítetlenség okozhatja ezt a sípoló hangot?
Most megint elkezdte a sípolást / visítást, így volt alkalmam kipróbálni néhány dolgot. Menetteljesítményben, szervók rásegítésében, nincs semmi rendkívüli. Világítások ablakfűtés ki be kapcsolgatása nem befolyásol semmit. A fordulatszám emelése csökkentése hatására nem változik a sípoló hang magassága.
Egy dolog ami most új, hogy alapjáraton néha beremeg a kocsi, illetve szintén alapjáraton néha durrog a kipufogó (nem elégett üzemanyag).
Egy dolog amivel megszűnik a sípoló hang az pedig ha kihúzom a nívópálcát (letekerem az olajbeöntő kupakot). Elég nagy vákuum van mögöttük.
Vissza került az autóm, ki lett cserélve a főtengely szimering, kuplungszerkezet, ki lett takarítva az alapjárati motor és a fojtószelep.
A reggeli indítási problémám sajnos nem szűnt meg, bár könnyebb lett.
Computer nem mutat ki légtömegmérő hibát és egyenlőre semmit!
Annyi adatot mutat, hogy indításkor bejön egy 10fokos jel, majd eltűnik, helyette lesz az, hogy érvénytelen adat, majd visszatér a 10fok. Ezt még mindig csak reggel, az első indításnál csinálja. 1 perc és simán jár a motor.
Szia! Nekem ezt akkor csinálta, mikor már a végét járta az akkum! Bár nekem csak a mutatók "estek le" pár mp- re. Azt az infót kaptam, hogy már kicsi az indítóáram. Ezt rámérés is bizonyította. Aksi csere után megszűnt!
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Adott egy 2006-os 1,9-es 120 LE-s disel Zafira. Ma reggel indítás után kb 5 másodperc múlva a műszerfalon az összes mutató leesett, nem mutatott semmit a fordulatszám mérő, sem a világítás, sem a km mutató, semmi nem működött, nem jelzett semmit, azonban a motor járt!!!! Leállítottam, gondolván, hogy valami félre ment indításkor, újra próbáltam indítani, de meg sem mukkant (csak azt lehetett hallani, hogy az üzemanyag szivattyú dolgozik). Ezután levettem az aksi sarut, majd vissza téve újból próbálkoztam. A műszerfalon minden a legnagyobb rendben volt. Jelzett minden mutató, műszer... addig amíg el nem indítottam a motort, ekkor 5 másodperc múlva minden műszer, kijelző, mutató ismét meghalt, úgy hogy a motor közben járt...! Sőt még a lámpa is le volt kapcsolva (kapcsoló szerint), azonban a világítás (első és hátsó lámpák) működtek, világítottak. Előzménye nem volt a jelenségnek, tegnap hibátlanul ment minden, ma reggel meg ezt csinálta. Szóval van valakinek ötlete, hogy mi lehet? Esetleg járt már így valaki? Köszönöm előre is a hozzászólásokat.