Első körben én is másik szervizt javasolnék. Múlt héten voltam Kecskeméten műszaki vizsga+4. éves szervíz. Be kell jelentkezni időpontra, aztán a többit tudják, ez a tapasztalatom velük kapcsolatban. Persze a távolság...
Üzemanyag tekintetében érdemes lenne kipróbálni üreshez közeli szintnél rátolni egy jobb minőségű 100-as prémiumosabb nyálat, ami kicsit pucol belül, és kevesebb benne az alkohol. A régebbi (értsd 1-2 hónapos), 95-ös (E10) benyában okozhat hasonló gondot a nagyobb etanol tartalom, ha jól emlékszem olvastam erről egy cikket valamelyik autós portálon (talán a TC-on). Persze a tankolási szokásaid nem ismerem, lehet 100-ast tolsz bele alapból, mint én, ekkor ez a lehetőség kilőve.
Ha elektronikai hiba lenne, és a szervíz hozzáállása is jó, akkor az kijönne szerintem.
A Kalinámnál mondta annó a szervízes, hogy van egy "tanuló mód", amikor is törli a motor paramétereket, és a kocsi az onnantól számított 50 indítás adatai alapján (vezetési stílust is beleértve) "belövi magát". Lehet csak kamuzott, de a problémám megoldódott.
Még az orosz ladaonline oldalt érdemes megnézned, ott sokminden fent van, egy gúgli fordítóval simán megtalálsz minden orosz betyárságot.
Szia, szerintem ez nem egy egyszerű mechanikai kérdés, nem hiszem hogy egy bakon múlik.
A fordulatszám ingadozás, a kopogó, köhögő hang... olyan mintha nem menne mindig minden henger. Nem biztos, hogy így van, de ütemtelen, kiegyensúlyozatlan a motor járása.
Melyik szervizben esküdtek meg az életükre, hogy ez így rendben van?
Sajnos sok szerviznek már csak púp a hátán a Lada, akik eddig nagy reményeket fűztek hozzá.
2018-ban vásároltam szalonból egy 0 km-es Lada Vesta Kombit.
Nos, nem akarom bő lére ereszteni, nehogy megijedjetek a szöveg hosszúságától és ne olvassátok el.
Tanácsot kérnék, mi lehet a hiba:
A kocsi melegben köhögve indul el, fulladozik. Az alapjárat ingadozik, remeg az autó és a motor is. Ezen a videón láthatjátok, kb a 21. mp-nél kezdődik a buli... https://www.youtube.com/watch?v=ZdUUaMy5r3Y
Miután a motor elkezd normálisan működni, abbahagyja a fulladozást, az alapjárat kb 750-re esik le (a felhasználói kézikönyv azt írja, hogy 800-as fordulat alatt nem lehet üzemeltetni az autót) és remeg a kocsi. (kuplungot akár egy centire is benyomva a fordulat felemelkedik 900-ra, abbamarad a remegés)
A motortérből a kopogó hang hallatszik menet közben, valamint egyszer egy tempósabb megindulásnál "kikapartak" a kerekek és a kocsi elkezdett az úttesten gyakorlatilag "pattogni" és nagyon csúnyán, hangosan dübögni az első futómű.
Voltam vele szervizben. És megint. És megint... és megint. Kb 20-25 napot volt már náluk összesen, de náluk nem mutatkozik ez a hiba. (érdekes, nekem 10 indításból 8-szor igen...)
A motortérből való kopogást hallja a szerelő, plusz megmutattam neki a "kikapart" kerekek által keltett "zajt". Nézett és mondta, hogy ez nem egészséges. De nincs semmi baj a futóművel...
Valaki tudna mondani valamit, hogy az elmondottak alapján mi(k) lehetnek a bajok? Azt olvastam, hogy másnak is volt dadogós hibája a kocsival. Volt /van valami megoldás rá?
Én erősen gyanakszom motortartó bak hibára. Anno a Nissanom ugyanezt csinálta, kicseréltük a bakokat, és ok volt. Itt viszont a szerviz elmondása alapján minden ok.
Én ebben dolgozok, az elhivatott embereknek is az egész arról szól, hogy 12h/nap és minden egy 10 jegyű anyagszám. 1030.999.008... ennyi, de ettől végezheti a munkáját elhivatottan és jól. XX hónap 9-10.én jön az sms, xx kft munkabér jóváírás érkezett...
Fingom nincs róla, hogy ez a 1030.999.008 melyik vevő, melyik típusának, melyik vezérlőjének, milyen funkciót ellátó alapanyaga.
Ez erről szól és nem a petícióról...
Aki 12 órában Lada ajtót "igazít" annak is csak egy x jegyű szám az ajtó amit egy munkautasításból olvas ki, hogy az éppen a gyártósoron futó "félkész termékhez" melyik anyagszámú préselt vas lemez tartozik....
Senki nem köt ehhez semmilyen érzelmei szálat, dolgozik, ötletei vannak, hogy miként lehet hatékonyabban, gyorsabban, jobban dolgozni, lehozza a darabszámot, vége a műszaknak, átöltözik, kimegy a buszhoz, alszik egyet utazás közben, megoldja az asszonyt este, babaszik egy pléh bögre vodkát, bebújik az ágyba, fingik egyet, döglik és kezdődik elölről... ennyi...
Valamit félre értettél, nem fogalmaztam egyértelműen.
Teljesen igazat adok az üzleti részre vonatkozóan.
Ha valaki, akár egy mérnök, vagy egy operátor kényszerből megy dolgozni bárhová, jelen esetben a Lábához, annak minden mindegy, elnyomja a napi rutint, aztán kész.
De biztos vagyok abban, hogy ott is vannak elhivatott emberek, akiknek ugyan nincs a nagy dolgokba beleszólásuk, mégis jól esik nekik egy ilyen "pacsi". Lehet, hogy csak egy-egy emberhez jut el ez a hír, de akkor is jó ez a fél perces elégedettség érzés nekik.
Az üzleti élet nagyrészt érzelemmentes, ettől függetlenül a termelői oldalon (is) emeberek vannak, akiknek nem csak zsetonra van szükségük. Ez a petíció nem ad nekik több bevételt, vagy anyagi javakat, egyszerűen jól esik mindenkinek, ha elismerik a munkájukat.
Ezt a köszönetet lehet (kellene!) az élet minden területén gyakorolni, nem kerül semmibe,mégis aki kapja, annak szereztünk egy kellemes percet/napot. Manapság ez a figyelmesség nagyon hiányzik az emberekből, pedig az ilyen apróságok a só az életben. Ezektől lesznek ízletesebbek a napjaink.
Én úgy tudom, hogy a Vesta közös padlólemezre épül a Daciakkal, akkor sztem gond nélkül bele lehetne tenni a konszern motorjait. Csak nem akarták. Nem is értem, miért az orosz államnak kellene "fejlesztenie", amikor a rönyó a többségi tulaj, meg neki ott van készen a technológia?
Na de mindegy, egyébként készült egy film az egész sztoriról:
Ha nem is hoznál az ország másik végébe cérnametéltet, bizonyosan jól esne, hogy ott is sokan kedvelik a terméked ;)
Ez az ipari ágazat mióta létezik, soha nem szólt arról, hogy meghatódott valaki egy rajongói tábor lelkivilágától.
"Érzelmi szinten sokkal többet "nyom a latba"
Kinek? Mert az üzletben, főleg az autó piacon bármi lehet de érzelem az a legkevesebb!
"Ez már "csak szimplán" egy köszönet, egy pacsi az orosz gyárak felé rönóékat kikerülve."
Ezt meg hogy ha a Lada is a Renault része? A Renault nem kényszerítette őket a fúzióra, döntések és szerződések sorozata és pénz.
Vannak rövid és hosszú távú üzleti tervek, ezt a Lada gyár és a tulajdonosi kör tudta, vállalta.
Kinek jár a pacsi?
Esetleg nekem, mert annak ellenére is megvettem egy éven belül a második 0 kilométeres Ladámat, hogy az adás- vétel pillanatában tudtam már, hogy az utolsók egyikét veszem és a forgalmazás megszüntetése miatt igen hamar fog az autó értéke közel nullára csökkenni.
A petícióval kapcsolatban, ismét egy észrevétel a "földön maradás" kedvéért.
Én is aláírtam, de reményem annyi mint a sivatag közepén egy muskátlinak a hosszú élethez.
Van egy vállalkozásom (nincs, de ha lenne) és eltartana annyi embert amennyit szeretnék, nem kellene nagy távolságokra szállítanom a portékát, csak a szomszéd faluba legmesszebb és így is kell naponta gyártanom 10000 csomag cérnametéltet.
500 csomaggal vajon szeretnék szállítani az ország másik végébe?
Valószínűleg ha a Pápa mondana imát az 500 db vásárlóért, az 500 csomag "csíkért", értem és a Jó Isten tudja, hogy még kiért...
akkor sem...
A Nissan, Renault konszern nem egy "non profit" alapítvány, akik csak úgy egy pár német állampolgár kedvéért nem igen fognak jótékonykodni, nem fognak csak azért "szeretet csomagokat" küldeni Németországba, hogy Herr Brunner a BMW volánja mögül gyönyörködjön egy vadi új Ladába.
"Mondjuk csak 1 qrva motor lett volna, nem hiszem h az olyan nagy dolog"
Pedig de!
Csak nem szeretném már századszor leírni, hogy az autóiparban csupán egy kondenzátor beszállítójának váltása mennyibe kerül és milyen engedélyeztetései ceremónia valamint dokumentációs ügyintézés társul hozzá...
Ott van például az úgynevezett dauer teszt, tartóssági teszt amikor 15 évnyi intenzív használatot kell szimulálni, hogy az új anyag kifogja-e bírni addig, vagy lepotyog a NYÁK-ről idő előtt és mondjuk menet közben csak egyik irányba lesz könnyű tekerni a kormányt a másikba nem (mert, hogy példa ilyenre is van)
Otthon a garázsban sem megy úgy, hogy itt van egy másik motor, tegyük bele azt....
"A motorfejlesztésre milyen orosz ígéretek voltak? Ugyan még a dízelbotrány előtt jártunk, de nyilvánvaló irány volt az EU részéről az emissziós szigorítás.
Megfordítanám, a részünkről sem volt kérdés, hogy fejleszteni kell. Teljesen egyértelmű tervek voltak kint, miszerint új motorpaletta jön Európába. Bo Andersson a saját szájával mondta, hogy a Vesta és az Xray erre lettek tervezve. Nem volt kérdés, hogy ez így lesz. A magyarországi megjelenés utánra teljesen egyértelmű európai terjeszkedési stratégia volt. Több országgal tárgyaltak. Mi pedig az engedélyükkel régiós importőrségre készültünk, tárgyaltunk a horvátokkal, szerbekkel, szlovénekkel. Már előmegállapodások voltak, amikor történt egy törés ebben a stratégiában, ami nyilván összefügg a fejlesztésekkel.
Az orosz állam úgy döntött, hogy nem fogja azokat a súlyos pénzeket beletenni a Renault többségi tulajdonában álló, de közös vállalatba. Akkortól az volt a mondás, hogy majd a Renault teszi bele a pénzt. Innentől se stratégiája, se érdemi beleszólása nem volt az orosz államnak a fejlesztésekbe. Persze az oroszok szerették volna tovább vinni a fejlesztéseket márka-, és nemzeti büszkeségből egyaránt, de pénzt nem adtak erre. Akkor váltott az orosz belpiac Euro 4-ről 5-re, azt még megugrották, és annyi lett a cél, hogy ezt tolják a világban, amíg lehet."
A lehetőség adott lett volna akkor még az Oroszoknak ha élnek vele. Lehet akkor másként alakult volna ez az egész ügy. Viszont pénzt nem akartak áldozni rá.
Utána jött a vezetőváltás/átszervezés és akkor lőtték le a projectet.
Megtörtént a Renault-váltás, új európai szakemberek kerültek pozíciókba, Moszkvában mutatkoztak be nekünk egy importőri találkozón. Európaibb lett a cég, aminek tulajdonképpen örültünk is. Létrejött az export-osztály, ilyen nem volt korábban, egy orosz ember ült egy irodában, és kész. Aztán egyszer csak elkezdett késni az Xray. Majd jött az infó, nem biztos, hogy jöhet Európába. Mi az, hogy nem jöhet? Hát arra épült az egész üzleti tervünk! Azzal terveztünk felfutni 2000-3000 éves darabszámig. Ez a döntés lábon lőtte a projektet.
Én ezt úgy értelmezem, h az új rönő-vezetés vágta el a projektet..
Utólagos megjegyzés: Én sem csípem a francia autókat , de a a világon rengeteg van belőlük + megvette a PSA. az Opelt így már az Opel is a franciáké. És a párommal járva a nyugati országokat sok Dacia autót is látunk , na meg kodákat is , Ladákat meg nem ! Személy szerint én a Dél Koreai autókat kedvelem és nem csak azért mert a párom is ezekkel foglakozik. Pedig Korea sincs közel , légvonalban is legalább 8000 km és azokkal nincs is ilyen gond tehát nem a Renault-t kell itt hibáztatni én úgy gondolom.
Markó Zoltán Igazgató Úr érthetően összefoglalta a gondokat ami volt és nem feltétlenül a Renault - ra kenve a dolgokat , a legnagyobb hibás az orosz fél volt ! -- Én sem mennék bele egy olyan üzletbe ahol a másik fél nem partner egy üzletbe és vicc kategória az , hogy Oroszországból három / 3 / hónap alatt ért Magyarországra a Lada , de ez is csak átrakodással és még az időjárás is gond lehet , ez több mint vicc kategória ! Ugyan már hagyjuk is ! Adják el a volt szovjet tag-köztársaságoknak , ott nagyon jó volt eddig is és most is na meg a többi számukra baráti országoknak , például Kínának , azok meg adnak el nekik kínai autókat / brrr / akiket lehet hülyíteni mindenféle xarral ! Gondolom, hogy az igazgatónak az idegei is megviselték ezek az események , az esetleges anyagi veszteségeken kívül . Viszlát Lada , remélve azt azért, hogy akiknek van azoknak nem lesz probléma sem a motor sem a futómű és a karosszéria alkatrész utánpótlás sem , ha összetörik a kocsi ! A Magyarországon jelenleg megvehető összes autóhoz pillanatok alatt lehet alkatrész utánpótlást kapni , de Bécs sincs messze ahol vannak lerakatok.
Idióta fransziák.. mit várunk tőlük, amikor autót sem tudnak tervezni? :) Amúgy ebből semmit nem tudtunk meg, miért hozták ezt a döntést. Még a vírus válság előtt voltunk. Talán a konszern belső válsága, spórolása. Mondjuk csak 1 qrva motor lett volna, nem hiszem h az olyan nagy dolog, hisz ott vannak készen a konszernnél.. Tehát nem kellett vopna vmi új motort kifejleszteni. Valamelyik gyengébb Tce-t belerakták volna, gondolom h ez már úgy lett tervezve a Renault alatt h bele lehet rakni. Lett volna egy Tce motor azt kész.. Szóval sztem itt nem anyagi okok vannak a háttérben, vmi más..
2015-ben amikor elkezdték forgalmazni újra Magyarországon és az EU-ban is akkor nem volt ennyire szigorú a környezetvédelmi és a gyalogosvédelmi norma.
Aztán 2019-ben (?) szigorítottak rajta és már csak azokat a modelleket lehetett eladni ami készleten volt Magyarországon. Ezt a készletet egy pár hónap alatt kisöpörték. A konszern pedig nem akar lépést tartani a környezetvédelmi norma kihívásaival. (hatalmas költség az autóiparban valamint beszállítóinál egy-egy új típus bevezetése, engedélyeztetése de akár egy komponens változtatása is)
Amit én nem értek-de ezt már párszor leírtam-hogy akkor mégis mi a fittyfenének hozták be az EUba?? Anno még azt olvasgattuk róla, h a Dacianal kicsit magasabbra pozicionált márkát akarnak a Ladából..?? A Vestán ez látszott is, de mégis mi a fittyfenét akartak egyetlen-relatíve elavult-benzinmotorral az EUban?? Itt kelet-eu-ban még elmegy (de már itt se nagyon!), de nyugaton?? Német, osztrák stb piac?? Mégis mire számoltak? Hogy született ez a döntés h behozzák az EUba, majd az h kiviszik? Mert, ha valamit is akartak itt, nem gondolhatták komolyan h egyetlen motorral meg ismeretlen márkaként majd versenyképes lesz. De adni meg nem akartak hozzá legalább 1 dízelt.. Tce motort már meg se említem..
Mondjuk, én a franciákat alapból fogyatékosnak tartom, ehhez elég volt beülni egy Citroen Jumperbe, ember, azon kb minden dolog fordítva működik, az ergonómia katasztrófa, és kiadták így.. :)
Pontos megfogalmazás és korrekt ! Na és a németeknél ott volt a Trabi , Wartburg , igaz egy pár Lada is volt még rendőrautóként is , a jugóknak ott volt a Zastava , a lengyeleknek a nagy és kis Polski , csak Magyarországon volt a kép vegyes , mert mi nem gyártottunk személygépkocsit ! Aztán a motorkerékpárt is szépen leépítették hazánkban...! Na mondjuk az Ikarus autóbuszok exportálása a Szovjetunióba szépen hozzájárult ahhoz, hogy a Ladák ellepjék hazánkat, hiszen Ikarus helyett Ladákat is kaptunk...! És utólag megjegyzem azt, hogy a Dacia nagyon szépen fejődik és fejleszt is a Renault támogatásával és ellenőrzésével , nyugaton is veszik , lehet látni ha valaki nyugat felé téved !
Az miért lenne jó? Ha nincs a konszern minőségi felügyelete ennyi autót sem tudtak volna eladni az EU-ban.
Ki az a kereskedő aki azért akar egy márkát forgalmazni, hogy csak a garanciális ügyeket intézze, eladás helyett?
Így is a kritikák nagy része majdnem minden Lada típust lehúzott, mi lett volna akkor ha még a Renault, Nissan sem áll mögötte?
Csak kelet Európában van ez a túl misztifikált nosztalgikus érzelem a Lada iránt, sőt még ott sem minden országban.
A románoknak ott van a szívükhöz nőtt Dacia
A Cseheknek, Szlovákoknak a Skoda.
Két nagy földrajzi terület már kilőve a keleti országok közül.
Nekem a második új korszaki Ladám van, autóiparban dolgozom, nagyon távol áll tőlem az elfogultság, ahogy írtam az autó üzlet, nagyon sok ország gazdaságának közvetlen vagy közvetett mozgató rugója, ebben a szegmensben nincs helye érzelmeknek, illúzióknak.
Csak úgy tudnak fejlődni, erősödni a piacon ha közösen teszik és sajnos ebben a közösségben vannak olyan döntések melyek egy-egy típusnak egy-egy régióban nem kedveznek, de konszern összes piaci részesedésének az össz árbevételnek igen, ez erről szól, nem arról, hogy Kovács István rendőr zászlós 7 évet várt a megrendelt Ladájára 1980-ban, majd a megérkezett új autó hátsó ülésén esett először szerelembe, ezért bizony kötelező Ladát forgalmazni Magyarországon bármi áron is, rubel, euró vagy dollár milliárdokat kidobva az ablakon.