Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vagvagvag Creative Commons License 2018.06.25 0 0 1181

Üdv!

 

A kérdés feltételekor a problémám megoldásának mikéntje miatt lett volna szükségem erre a doksira,

és a benne levő információkra.

 

Most már inkább az autóm biztonsága foglalkoztat.

 

Az RFID snifferhez analóg részéhez vannak kapcsolások a neten.

 

https://www.cnblogs.com/shangdawei/p/4834188.html

Van egy D.I.Y. RFID readerem, aminek az antennáját fel tudom használni.

(Sajnos csak az antennáját, mert olyan mikrokontroller van rajta,

amivel még nem foglalkoztam.)

Egy arduinohoz meg hamar lehet illeszteni az egészet.

 

A precoding is egy érdekes kérdés az ID44 esetében.

 

https://www.youtube.com/watch?v=51rG760UcG8 :)

 

F2F2 egy fejlesztésével én is találkoztam.

Elismerésem! És köszönet a publikálásért.

 

Üdv vagvagvag

Előzmény: thelegend (1180)
thelegend Creative Commons License 2018.06.24 0 0 1180

Miért akarod annyira megismerni a transzponderek müködését, hogy még sniffert is építesz hozza?

 

(Ha a kulcsmásolás lenne a szakmád és programokat fejlesztenél (mint pl. f2f2 vagy én), akkor még megérteném, hogy ennyire nagy szükséged van a megismeréséhez, de így egyáltalán nem értem, hogy miért akarod ennyire megismerni a dolgokat...)

Előzmény: vagvagvag (1179)
vagvagvag Creative Commons License 2018.06.22 0 0 1179

Köszönöm a választ!

 

Nem akarok tiszteletlen lenni, mert én ebben a témában zöldfülű vagyok,

és beleolvasva a fórum régebbi hozzászólásaiba meg kell emelnem a kalapomat.

 

Azért egy-két megjegyzés:

Ez a darab doksi nekem is meg van/volt már.
Ez a négy oldal nagyon távol van a teljességtől.
Ez alapján semmit nem lehet kezdeni vele.
A scribd-n van doksi, de gondoltam ha nem muszáj nem fizetek érte,
főleg úgy, hogy nem tudom tartalmazza-e a számomra fontos információkat.
Nem akarok vitatkozni, de amikor piacra dobták a chipet ,
akkor még philips néven futott a cég (A PCF7936AS is philips).

http://static6.arrow.com/aropdfconversion/19f8f1289ac374ae3ec5a3cb12d4c6c09d802f4f/pcf7935-pp.pdf

 

Szerintem a tekercs, az csak egy 125KHz-re hangolt tekercs,

olyan, mint az RFID kártyákban, vagy a kutyákban,

vagy a lopásfigyelésre használt papír alapú RFID-ben.

A valódi infók:

- RF kommunikáció, timing diagramok

- kommunikációs protokoll (SECT)

- parancsok

- a memória felépítése is nagyon fontos (Na ez az ami meg van.)

- Jó lenne még a titkosító algoritmus, de azt leírták, hogy nem publikus

 

Valami ilyenre gondoltam, mint a PCF7936AS gyári doksija:

http://www.mouser.com/catalog/specsheets/PCF7936AS__3851__C,1.pdf

 

Tudom, hogy amiben gondolkodom, az nem a legegyszerűbb út,

és az sem biztos, hogy meg lehet valósítani, de azért próbálkozni lehet.

Meg nem csak fel akarom használni, a jelenleg elérhető cuccokat (hardware/software),

hanem meg is akarom érteni  működését, és ha lehet fejlesztenék is hozzá valamit,

amivel egyszerűsödik valami, vagy nem kell érte fizetni.

 

Azért én is felhasználom a cuccokat:

1. Az autóm ECU-jának eeprom tartalmát már kimentettem.

2. A PIN kód már meg van.

 

Tisztelettel vagvagvag

Előzmény: orasbacsi (1178)
orasbacsi Creative Commons License 2018.06.21 0 0 1178

"A philips régebbi és újabb chipjeiről is van datasheet, pont erről tüntették el az információt."

 

Nem Philips hanem NXP de lehet hogy Qualcomm, a 'pcf7935 datasheet' második találata a google-ben pedig ez : https://shop.chip-auto.net/datasheet/PCF7935.pdf

Nagyon nem tűnt el.  De persze a gyártástechnológia a teljes félvezető-panel struktúrával lehet hogy nem annyira publikus. Egyébként a chip legjelentősebb része az RF antenna tekercs.

Előzmény: vagvagvag (1176)
.peu Creative Commons License 2018.06.21 0 1 1177

Ez a szakma halálra van ítélve az ócska kínai szemetek végett! Majd ha meg kéne venni hozzá mindenkinek a hivatalos dolgokat akkor nem érdekelne ennyi hobbistát ez a szakma! A fórum új címe pedig legyen: Hogyan tudok kibaszni a kulcsmásolókkal, akiknek ez a szakma a megélhetési forrásuk?!

vagvagvag Creative Commons License 2018.06.21 0 0 1176

Szia!

 

Nem hiszem, hogy szakmát fogok váltani. Maradok az informatikánál, programozásnál, meg a mikrokontrollereknél.

Igen tudom, hogy biztonságos chip és challenge/response authentikációt használ,

és a cipher-e nem is publikus.

De érdekel a dolog.

A philips régebbi és újabb chipjeiről is van datasheet,

pont erről tüntették el az információt.

 

Egy 125KHz RFID sniffert, azért lehet, hogy összedobok,

ha lesz egy kis időm.

 

Üdv

 

Előzmény: f2f2 (1175)
f2f2 Creative Commons License 2018.06.21 0 0 1175

vagvagvag:

Te is kulcsmásoló leszel ? Magyarország népesedése fogy. A végén a 80% a fog kulcsot másolni a 20% nak.

A PCF7935 biztonságos chip a lemásolásához szükségtelen chipmásolót rendelni.

Ha átmásololod mégis bitről bitre tök ugyanazt látod a kijelzőn és a kocsit nem indítja a másolat mégse.

A szakemberek tudják, hogy lehet ezt és mást megoldani.

 

Előzmény: vagvagvag (1173)
orasbacsi Creative Commons License 2018.06.20 0 0 1174

Elkalandoztak a gondolataim,  Kazinczy Ferenc jutott eszembe.

Előzmény: .peu (1125)
vagvagvag Creative Commons License 2018.06.20 0 0 1173

Sziasztok!

 

Van valakinek "teljes" doksija a PCF7935-ös (ID44) chipről?

Egy 2004-es alhambrához kellene kulcsot csinálni.

Ha jól tudom IMMO3 van benne és ID44-et használ.

Az IMMO-ját még nem szedtem ki, meg az ECU-t sem bontottam meg.

 

Jó lenne megoldani a kulcs adoptálását a kocsi hardware-einek babrálása nélkül.

 

Lehet?

 

Egy Zed-Bull mini már úton van, ha minden igaz.

 

Üdv vagvagvag

radeonfist Creative Commons License 2018.06.18 0 0 1172

Sziasztok!

 

Ezt a kulcsot valaki hozzátudja tanítani az autómhoz? 2006 mitsubishi colt 1.3

 

https://www.ebay.ie/itm/Remote-Key-Fob-433MHz-for-Smart-454-Forfour-Mitsubishi-Colt-2005-2012-MN901621/292540227940?hash=item441cc1a164:g:oMwAAOSwG1Ra4t3A

 

Elvileg ugyanaz mint az eredeti P/N alapján.

 

A válaszokat előre is köszönöm...

 

Üdv Tamás

thelegend Creative Commons License 2018.06.14 0 0 1171

Annó 6 éve egy A-Class-on szintén a légtömegmérő miatt kellett volna egy használt ECUt beszereljek, de akkoriban nem nagyon tudtam, hogy hogyan lehetne szüzet csinálni belőle, így végül az ügyfél vásárolt egy új ECUt, azt a beszerelésnél megfigyeltem, hogy ennek a mérő része teljesen másképp van felfogatva, ez gondolom már egy javított változata lehetett az ECUnak.

Előzmény: tdichip (1170)
tdichip Creative Commons License 2018.06.07 0 0 1170

Nekem minden autón jól működött.Egyszer azt hittem egy A-mercin 1.6 benzin hogy tönkre vágta az ecu-t mikor töröltem az autó tanult értékeit és utána nem indult.,de mint kiderült csak a légtömegmérö romlott el ami az autó eredeti baja is volt és amit honapok alatt megtanult az ecu a rossz légtömegmérö miatt azt úgy hirtelen kitöröltem.Persze ha jó lett volna a légtömegmérö ez nem történik meg, aminek a cseréje ennél a típusnál nem egyszerű feladat.

Előzmény: thelegend (1167)
thelegend Creative Commons License 2018.06.07 0 0 1169

Nem érted jól!

Csak az ősrégi Mercedes FBS2-es és Smart kulcsokat tudja tanítani, FBS3-at egyáltalán nem tud a star c3 diagnosztika.

 

Előzmény: szepie (1168)
szepie Creative Commons License 2018.06.06 0 0 1168

Akor ha joertem akor lehet kulcsot is vele tanitani?es fbs3 ig is ?

thelegend Creative Commons License 2018.06.06 0 0 1167

A C3 nálad mennyire vált be? Volt-e olyan autó, amin nem müködött jól?

Előzmény: tdichip (1166)
tdichip Creative Commons License 2018.06.02 0 0 1166

AliExpress-röl.Nekem is a régebbi c3-as van.Nagyon hasznos eszköz kapcsolási rajzzal meg sokk hasznos infó van benne, sokk légzsák vezérlöt cseréltem már vele ugyanis az alvázszámot is át kell írni sok ecu-ban a star-al gyerek játék.Egyébként szepie ha Merci kulcsokat csinálsz jó ha van egy mert ha véletlen adatvesztés történik az eis-ben csak ezzel tudod vissza hozni az életbe a Mercit.

Előzmény: thelegend (1165)
thelegend Creative Commons License 2018.06.02 0 0 1165

Tdichip-nek igaza van, csak a Smarthoz tud kulcsot tanítani, és csak az ősrégi (1997 előtti) Mercikhez. 

(Annó 2001-ben megvettem használtan az eredeti MB diagnosztikát, 5 laptop-ot és 1 PC-t túlélt, a mai napig müködik, de sajnos 2014 szeptembertől nincs hozza támogatás, tervben van, hogy vásároljak egy újabbat, de egy csomó rosszat hallottam a kínai sz@rokról, így még nem vettem újabbat. )

A tavaly vásároltam 280 euróért a cartools.lv-től egy MBcan-t, ami szüzet tud csinálni az összes FBS3-as ECUból, a star meg tudja tanítani.

 

Tdichip: Te honnan vásároltad a Mercedes diagnosztikádat?

Előzmény: szepie (1162)
szepie Creative Commons License 2018.06.02 0 0 1164

Tdichip.  Kosziszepen

tdichip Creative Commons License 2018.06.01 0 0 1163

Nekem van Mercedes Star de ezzel nem lehet infrás kulcsot tanítani csak Smart-hoz.Inkább kodolási munkákhoz jó pl: kicserélsz egy Ecu-t és átviszed a variant kódolást.Csak kulcsmásolás miatt ne vedd meg,de ha tévedek valaki javítson ki.

Előzmény: szepie (1162)
szepie Creative Commons License 2018.05.31 0 0 1162

Tdichip, nem valt be a simon touch nekem,rosz a szuport is,nagyon lasan reagalnak,zedfull az ugy is mar reg meg van es most a mercedes tooken ingyenes,

 

thelegend ,mit szolsz a star mercedes hoza ? Nezd legyszives meg nekem,lehet vele kulcsokat is tanitani?

thelegend Creative Commons License 2018.05.31 0 0 1161

Ha veszel egy Condor kulcsvágó gépet(aminek a sor.számát elküldöd az xhorse-nak), akkor napi 1 ingyen jelszó kalkulációd lesz.

Ellenkező esetben kell venned tokeneket.

Előzmény: tdichip (1160)
tdichip Creative Commons License 2018.05.30 0 0 1160

Nekem az nem tiszta a Vvdi MB-el hogy minden pasword számitás fizetös vagy napi egy ingyenes?

Előzmény: thelegend (1158)
thelegend Creative Commons License 2018.05.30 0 0 1159

Köszönöm a Volvo képet!

 

Előzmény: szepie (1156)
thelegend Creative Commons License 2018.05.30 0 0 1158

szepie: Igen, van ZF Mercedes kit-em + van hozza BGA kit-em a 2008 és 2014 közötti FBS3 autókhoz (2014-től a Mercedes-ek nagyrésze mind FBS4-es, amihez csak a képviselet (dealer) tud kulcsot tanítani).

 

Hétfőn küldtek postán egy 2013-as W212 kontaktfejet, elveszett az összes kulcsa. 

4 szálat kellett összesen bekötnöm, a kontaktfejet se kellett szétszedni.

A ZF nagyjából 25 percen át számolta a jelszavát a kontaktfejnek, amiután kiszámolta, beletettem a foglalatba egy használt kulcs NEC IC-jét, felírtam arra egy kulcs adatait, visszaforrasztottam a kulcsba a NEC-et, tettem rá új kulcsházat, amin logó is van (a Zed-Full EA kulcsokon nincsen logo), postán visszaküldtem, a tulajdonos ma visszaszerelte a kontaktfejet, a kulcs egyből gyujtotta az autót. Ma hoztak egy 2010-es Vitot, azt is kb. 25 perc alatt megcsinálta.

Amit még tudnod kell róla az, hogy keyless-go kulcsot nem tudol vele Mercedes-re tanítani.

 

Ajánlom a Mercedes kit-et, bár nekem jobban megérte volna annak idején venni egy VVDI MB-t venni, mert azzal tudok kontaktfejet és kormányzárat cserélni.

 

tdichip: Más forumokon sok rosszat hallottam a simon touch-ról. A helyedben inkább VVDI MB-t vennék.

Előzmény: szepie (1155)
tdichip Creative Commons License 2018.05.30 0 0 1157

Nem vált be a Simon touch?Vagy miért akarsz zedfull mercedes-t csak azért mert én is nézegettem a Simon touch-t.

Előzmény: szepie (1155)
szepie Creative Commons License 2018.05.29 0 0 1156

 

szepie Creative Commons License 2018.05.29 0 0 1155

Thelegend,van neked zedfull mercedes kit,es ha igen,akor meg vagy vele elegedve? En is a heten venek egy zed kit tot, a volvo aszt en a lonsdor al csinalom,a heten vetem egyet,

thelegend Creative Commons License 2018.05.28 0 0 1154

A "CEM-hez nem nagy kunszt kulcsot fabrikálni" alatt mit értesz? Az EEPROMhoz tudol kulcsot hozzáadni? Vagy ezt a régebbi Volvókra értetted?

 

A használt Volvo bicskás kulcs távirányító tanításán jelenleg dolgozom, lesz egy doboz, ami a visszapillantó tükör CAN buszára lesz rákötve, az fogja venni a bontott távirányító jelét és küldi el CAN-en az ajtó nyitó/záró üzeneteit. Jelenleg annyira van a projekt, hogy a HCS412 táv. jelét tudom fogadni, dekódolni tudom belőle a sorozatszámot, melyik gomb volt megnyomva, merül-e le az elem és az ugrókódot. Júniusban hoznak egy XC90-et, ami kb. 3 hetet itt lesz, azon kitudom kisérletezni, hogy melyik parancs nyitja/zárja az ajtókat, a "doboz" kb. 3-4000 ft.ból megoldható, az ID48-at tudnám klónozni, de azzal az a baj, hogy ha eredeti tollat szeretne az ügyfél, akkor kikell fúrjam a kulcsból a gyári ID48-at és be kell tegyek a helyére egy olyan ID48-at, aminek a sorozatszámát is meglehet változtatni.

Előzmény: orasbacsi (1153)
orasbacsi Creative Commons License 2018.05.28 0 0 1153

Már nem szoktam. Magamnak még meg-meg csinálom mert volvóm van.   Régivolvo gyári multiteszter,  VADIS, VIDA,  mikor mihez melyik kell/jobb. Igazából nem kunszt egy IMMO-hoz vagy CEM-hez kulcsot fabrikálni. Távirányitó a keményebb dolog.

Előzmény: thelegend (1152)
thelegend Creative Commons License 2018.05.28 0 0 1152

Az ősrégi Volvokat nem ismerem, kb. 2002-2003-tól 2009-ig használtak ID48-at, utána áttértek a kártya szerü kulcsra, amiben egy nyákra integrált PCF7941 van.

Köszönöm a válaszodat az árról és a 96 bit clonerről. Remélem a török barátaim is kifejlesztik hamarosan az ID48 96 bit klónozást is.

 

 

orasbacsi: Te is szoktál Volvo kulcsokat tanítani? Milyen eszközzel szoktad? A Made in Romania meglepett.

Előzmény: Pisti Ke (1147)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!