Ezt meglepne. Tiszalökön elsősorban Zetorok zsilipelnek, de a Bodrogon használatos uszályoknak is fel kellett menni valahogy. Mennyi a zsilipkamra hossza?
Mahartosoktól hallottam az Inota kiselejtezését. Azt is ott hallottam, hogy a Kőszeg júliusban kész lesz, nem lett.
Más: hajómúzeum alapítvány van, csak pénz nincs rá. Először a folyami teherszállításért kellene jobban lobbizni, akkor erre is csurogna pénz.
A kikötők fejlesztése minden stratégiai területfejlesztési koncepcióban vastagon benne van. Autópályára soha nem fog adni az EU egy büdös vasat sem kikötőre meg vasútra annál többet.
Gönyü - Dunaújváros - Baja - Mohács (?) sőt Szeged mint nemzetközi kikötő. Már csak a hajózást kellene nyomni, hogy áru is legyen a hajókon.
Szőke Tisza:
Szerintem igen nagy kár, hogy ezt az igen szépséges hajót hagyják elrohadni a tápai Yachtkikötőben! Az Önkormányzatnak úgy sem lesz pénze fölújítani, előbb utóbb szétlopják vagy "véletlenül" megsérül és leül az iszapba... :-(
Hajós körökben is lehetne annyi tenni akarás (mint ahogy már fölmerült itt a Becses Fórumon), hogy a NOHAB Alapítványhoz hasonlóan legalább 1-2 régi gőzhajót a védőszárnyai alá vegyen és megmentsen az utókornak!
Egyébként ki volt az az eszes, aki kitalálta/megvalósította, hogy a hajnónak a fenekét kiöntötte betonnal? Mi volt a cél? Hogy örökre vasalva legyen?
Nagyon szomorúan álldogál ez a romjaiban is csodálatos hajó...
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Nagyon szép és igényes a honlapotok! Gratulálok hozzá! (érdekes, hogy a Jászait nem említitek a Pannóia kikötési lehetőségeknél, pedig sokszor látom a Szentendre mellett beszállítani ott is.)
Hááát igen. Erről már volt szó a topicon. Magánvállalkozásban működött működne, és tavasztól őszig a Szőke Tisza hűlt helyén kellene volna szórakoztatnia a nagyérdeműt. 700 millió forintba került volna állítólag. Szvsz nem lesz belőle semmi, valszeg a Szőke Tisza felújítására kerül inkább sor, mint ahogy Csüllög Imre írta néhány hete.
Tud valaki valamit az alábbi MTI hírben szereplő úszóműről?
"Szünetel a Millennium Úszóház építése Ideiglenesen leállították Európa egyik legnagyobb, labdarúgópálya nagyságú, három emelet magas úszó-szabadidőközpont építését a tápéi hajógyárban."
Az Inota némi "felújításon" esett át a hajójavítóban mert filmezni vitték. Ha jól tudom ez lesz az utolsó szereplése, ki fogják selejtezni.
Más: A flotilla megszűnt mint önálló fegyvernem, de létezik mint összevont aknakereső és aknamentesítő zászlóalj. A tűzszerészek költöztek ki hozzájuk. Ha valakinek van ott ismerőse, szervezhetne egy topictalit.
Üdv.
Azt írja az újság, hogy interaktív kommunikációs rendszert helyeztek üzembe szerdán Gönyűn. Az internetes rendszerre bárki rácsatlakozhat, áruforgalom, aktuális áruszállítások, vizi utak állapota, fejlesztések stb.
Tudtok erről valamit? Az újság nem írta a címet.
Még vasárnap délben találkoztam vele Horány előtt. Elég rossz állapotban volt szegény, a szó szoros értelmében megtermett a gaz a tatján, a névtábla mellett. Pedig úgy hasított felfelé, hogy nagyobb hullámokat csinált, mint a Volga.
Paks:
Asszem kevertem, mert az tényleg tolóhajó, kösz a kiigazítást.
Lajta:
Mindkét korból találtam fényképet. Nem igérem sürgősen, mivel dolgozom, a képek egy része meg a hétvégi házunkban van. Összesen tán 5-6 fotó. De az említett cikkben mindkét formájában van fénykép.
Miskolc:
Lehet, hogy szerinted elgányolták a miskolcot a szélesítéssel, de megmondom őszintén nekem így tetszik leginkább. Egyébként a már lentebb említett Közlekedési Múzeumban megtalálható modell a szélesített változatot mutatja be.
Az Inota testvére a Gyöngyös (volt), legutóbb Újpesten láttam. Azt hiszem nincs már benne gép.
Az Inotát nagyon sajnálom. Így nincs is több sekélyvízi vontató.
Melyik Paksra gondoltál?
A Miskolc az utolsó a vontatókból toló-vontatóká átalakított sorozatból. Azok közül is az egyik legelső, mert az első hármat (Paks, Pécs, Miskolc) megszélesítették, s így el is b*szták. Csodálom, hogy pont a Miskolc élte túl az elmúltévtizedet.
Ha a képeid nem túl nagyok (max 1 megáig), elküldheted nekem a jakygabor@hotmail.com-ra, felrakom őket az ingyennetre. Ezek régi képek a Lajtáról, vagy kotró korából valók?
Szánalmas, hogy az egyik legszebb és legerősebb vontatónkat ilyen módon meggyalázzák. Ha még MAHART hajó akkor tényleg ilyen kretén a MAAHART, ha meg már nem akkor tényleg ilyen kretén, hogy eladta? ez azért fájdalmas. Ha jól tudom a Paks volt vele egy súly/erő-csoportban, vagy talán tévedek? Akkor már csak a Közlekedési Múzeum makettjéről lehet látni, hogy hogyan nézet ki?
Remélem a Miskolc tolóhajót sohasem bántják. Az a kedvencem. Rövidlátó vagyok, de ha az jön velem szemben a Dunán, akkor kilométerekről kibökhető, mert olyan tipikus hídja van.
Más.
Valaki külsjön már nekem egy alapos e-mailt (hülyebiztosat), hogy leszkennelt képet hova, hogyan tudok feltenni, hogy ti is lássátok. Van pár képem a Lajta/Leitha-ról és a Szamosról. (Kb egy 1981-es IPM cikk, Szelíd Monitorok címmel)
előre is köszönöm
Az Inota orrára, mindkét oldalt, a név alá a Duna szót festették fel négy nyelven(magyar/bulgár/román/ukrán), kerékállása mögött pedig egy 'HOTEL-DONAU' felirat zöldell. Tudja valaki, mit tettek/tesznek szegény ex-vontatóval???
A légpárnás osztrák neve emlékeim szerint Donaupfeil volt.
Ma délelőtt láttam völgymenetben az Erzsébet hídnál az AM22 - Óbudát. A Flottila ugyan megszűnt, de egyes hajók átkerültek más alakulatokhoz?
A fedélzet egyébként civil öltözetű emberekkel volt tele.
Igy igaz!
Piros-fehér festése volt, nagy fekete lufiként látszódott az elején a légpárna.
Nemcsak a fogyasztás, hanem a zaj-, és a hullámkeltés miatt sem terjedtek el.
BP-Bécs között is közlekedett egy időben, azt hiszem, osztrák volt.
Ha jól tudom, a légpárnások végül a hatalmas fogyasztásuk miatt nem terjedtek el jobban.
Ha a parancsnoknak nincs Dunai patentje, csak Rajna-Majna, akkor mindig van egy Lotz, aki az adott szakaszon kiséri a hajót. Általában az önjárókon lévő parancsnokoknak megvan a Duna-Rajna-Majna vonaljuk.
A vonalkormányosok között van Dunai és Al-dunai is. Jellemzően Csepel, vagy Mohács a váltóhely.
Szerintem ez az eset ebben a topicban mindenkit érdekelt. Kösz, a tudósítást.
Kérdés: Ezeken a rajnai önjárókon vonalvizsgázott rajnai kormányos-parancsnokokvannak, vagy jobbára "eredendően" dunai kormányosokat szerződtetnek?
Ha van jogtárad, akkor ott is megtalálható. Ha nincs, és adsz egy mailcímet, amibe 2 mrgányi anyag belefér, szívesen elküldöm. Sajnos tömörítve is ekkora a színes ábrák miatt.