Egy kicsit "gyanús" a dolog,hogy-hogy nem kell neki ü.z.pumpa??? A huhugást mindig csinálja vagy csak egy darabig? Most akkor milyen kazán is ez pontosan?
Nekem is egy digitklímás autóm van, valamennyire szerencsém van vele, mert elö van készítve állófűtés támogatására. Nekem annyi volt a dolgom hogy egy 5 lábú relével a ventilátor egyébként gyujtásárámát állandóra kell kapcsolni, és a klímavezérlönek az egyik lábára 12 V-ot kell kapcsolni, és máris indul a digitklíma az elözö beállításokkal. Nekem azért volt erre szükség, mert a ventilátor nem 4 fokozatú volt, hanem egy tirisztoros v. tranzisztoros vezérlésű többfokozatú (7) végfok. Neked is meg kellene nézni, hogy milyen elötétellenállásod van. Ha csak sima 4 fokozatú, akkor egy teljesítményellenállás van sorba bekötve a motor elé, és attól függ a fordulatszám, melyik lábára kötsz rá 12 V-ot. ...de ha fokozatmentes, akkor mindenképp indittasd el a klímavezérlöt. Elvileg a klímát nem szabadna elindítani, mert az csak járó motor mellett kell hogy müködjön. Nem tudom, milyen autód van, mennyire inteligens a klímavezérlöd. A neten keresgettem eleget én is mire rátaláltam a sajátom bekötésére, lehet a te autódénak is van ilyen funkciója. Járj utána, hátha.
Szerintem nem szükséges a digitklímát is elindítani, mert mindenképp az autó leállítása előtt kell beállítani, hogy meleget fújjon, meg azt is, hogy hova fújja, mikor elindul a fűtés. Így kikapcsolt klímával is úgy fog működni, ahogy hagytad utoljára. Ha meg elfelejted melegre állítani, mikor kiszállsz, akkor hiába indul el a digit klíma a fűtéssel együtt. Mondjuk egy dolog miatt mégis érdemes lenne. A ventilátor fordulatát a klímán keresztül be tudnád állítani. A klíma elindítása nélkül vagy max fordulaton menne a venti vagy kellene egy előtét ellenállás. Azért próbáld ki, hogy egy pozitívval tényleg el tudod-e indítani a klímát! A sima ventilátoros megoldásnál pedig mindkét vezetéket célszerű megszakítani külön relével.
Nem akarom elkiabálni, de úgy néz ki, a tisztítás megoldotta a problémát. Igazából nem is a szita volt koszos, hanem az a kis kamra, ahova benyúlik. Meg van egy járat oldalra a benzin becsatlakozástól az égéstér felé, az is el volt tömődve. Az O-gyűrűk jó állapotban voltak, így össze is tudtam rakni egyből. Összerakás után egyből indult, remélem most már nem lesz vele gond. Köszi a segítséget!
ThermoTop C dízel kályhát tennék a kocsimba (de talán ez nem is fontos most), meg is van minden hozzá. A kérdés az lenne, hogy digit. klíma esetén milyen bekötést javasoltok a ventilátor részen? Kapcsolja be a komplett klímát, és az a beállított dolgokat majd megoldja maga, vagy csak a ventilátort kapcsoljam a kályhával, viszont ekkor nem vagyok befolyással a hideg-meleg állítóra és a befúvás irányára sem.
Ha az egész panel mehet, akkor ez egy régi Citroën, így nem buszos/bonyolult a klímapanel. Simán adok rá betápot, és mindent csinál maga. Elvileg annyit kell tennem, hogy a klíma kompresszort tiltom kályha esetén, hogy álltában ne kapcsolgassa azt a klímapanel (álló motorral ugye, plusz fogyasztja a villanyt is feleslegesen).
Utólagos bekötés,de a gyári cucc ment bele.Nem lehet diagnosztizálni,de a kályhát úgy tudom lehet.Nagyon egyszerű mert a kályha egy kapcsolt pozitívra elindul,és csinál mindent magától.Nem kell neki üzemanyag pumpa sem.Olyan mint a BW 50-es.Ma is kipróbáltam és elindult rendesen,de amikor begyújt olyan furcsán huhog a kipufogó.mintha nem lenne jó az égés.hol lehet a kályhát megnézetni?
tudnál nekem segíteni abban hogy klíma nélküli cordobában szeretenék vizes állófűtést.Van egy webasto thermo top V-s új kályhám szivattyúval. Megoldható ennek a bekötése?
Szia! De ez utólagos beszerelésű,nem? Akkor nem tudja a BMW diagnosztizálni!?Én szívok most egy X5-el,hidegben rendesen elindul a kazán fel is fűt (Webasto TermoTop),de állófűtés üzemmódban elindul és 3-4mp múlva megáll.Voltak vele a BMW-nél és a befúvómotort dobta ki hibának,persze annak meg kutya baja...
Szeretném a véleményeteket kérni. Az alábbi gondom van.
Kb 2 éve van az autóban állófűtés(bmw 525i,thermo top.T benzin) A kályhát használtan vásároltam,és az első télen semmilyen gond nem volt vele.Most viszont rendszeresen nem nem indul be a fűtés.A kályha hallom hogy elindúl mikor bekapcsolom,de kb 2 percig megy,gondolom próbál begyújtani,majd kiszellőztet és megáll. De van hogy hiba nélkűl üzemel. Mi lehet a gond.
A tökéletesebb begyújtás miatt van,és az izzítógyertyát védi a rácsöppenő hideg üzemanyagtól! A régebbiekben nincs,és sűrűbben is kell izzítóstiftet cserélni.... Ma nem leszek nagyon gépközelben mert javítok,de 31-én nappalos vagyok akkor írj,hogy mizújs....!
Azt a szitát ki lehet húzni a gyertya helyén? Ha anélkül is működik, minek kell oda?Az a baj, hogy olyan szívás a kályhát ki-be szerelgetni, kint meg nem tudom kipróbálni. Mára már ráhagytam, holnap akkor folyt köv, majd mondom a fejleményeket.
Nehéz a táv-gyógyítás,látnom kellene! A VW-nél azt fogják mondani,hogy vegyél új kályhát....,időpont egyeztetés alapján megnézem neked,vagy kiszerel(ed)teted és elküldöd postán.
Előfordulhat,hogy a szitától nem gyújt be,de nekem még akkor is a vezérlő gyanús,hidd el! Próbáld meg szita nélkül indítani!,ha ok akkor meg van a bibi! Lehet még esetleg a lángcső is ludas,de én nem arra gyanakszom mint mondtam.... Írj,ha valamire jutottál! Üdv: balu
Nagy boldogan bele is raktam és most ott tartok, mint mielőtt tönkrement. Tehát elindul a kályha, szivattyú, ventilátor, minden megy, de csak úgy tudom begyújtani, ha a benzincsövet lehúzom indítás előtt.Izzít is, mert dől a füst kifelé a benzincsövön, de nem rögtön. Vmiért nem akar meggyúladni az a kurva benzin a kályhában. Amikor jó, az első egy-két pumpálásra belobban. Mindent akkor csinál, amikor kell másodpercre, lemértem, tehát a vezérlőnek jónak kell lennie. Hibakód sincs, minden működik, de láng az nincs. Ilyenkor mi a rákos rák van?? Egyre tudok még gondolni, hogy az a kis szűrő, ami a gyertya körül van, az el lehet tömődve?
tavaly, amikor evek utan eloszor hasznaltam, olyan fust jott ki belole par hetig, mintha egne az auto:))) aztan ez elmult.. 2003ota van benne, az auto vasarlasakor tettek bele a Volkswagennél (Nemetorszag), van szellozteto es allofutes funkcioja. Minden helyzetben elindul, csak a futesig nem jut el.. gondoltam tipikus hiba, mert tobben is jartak mar igy itt a forumon, es gondoltam ha itthon kivitelezheto a javitaa (pl csak eltomodott valami) akkor nem viszem szervizbe :o))
A vizes Webastonak (Termo Top) van egy jellegzetes "betegsége",a lángcsőben össze gyűlik a lerakodott korom és csak csővel együtt lehetne cserélni,de van rá más megoldás is..... Ez gyári beszerelésű,és elindul magától a hidegben járó motornál is,vagy csak állófűtés funkciója van?? Keress...!
en is a pumpara gyanakodtam, mert eddig mar az elejen kattogott, utanaolvastam a webastonal es ugye a langhoz levego kell es uzemanyag, 50% megvan:) koszonom az otletedet/otleteteket, igy van merre elindulnom!
ez egy vizes webasto thermo top e, egy diesel (1.9TDI) vw new beetle-ben van (2003 ota)! tavaly ilyenkor meg remekul mukodott, azota nem hasznaltam nagyon, most hogy hasznalnam csak az alabb leirt esemenyt produkalja :o)
Először meg kellene nézni, hogy jó-e a pumpa, mert ha pl le van ragadva, a vezérlő csak akkor veszi észre, hogy baj van, amikor érzékeli, hogy nincs láng. Ha a pumpa jó, akkor diagnosztika nélkül a legtöbb, amit tehetsz, hogy az érzékelőket kiméred egyenként ill. az izzítót.
szerntetek, ha az allofutes bekapcsolas utan csak addig jut, hogy megy a ventillatora (nem az autoé, Ő szivja be a levegot), majd ezt a folyamatot csinalja 1.5-2 percig, akkor mi lehet a hiba forrasa, mi lenne a kovetkezo lepes? az uzemanyag pumpa se kattog e sket perc utan lekapcsol az egez, de a kijelz meg vilagit.. akksim uj!
Szia, klímát nem próbáltam még, tudom az szárítja ugyan a levegőt, de abszolút hátulról indul a párásodás az oldalüvegeken. Amikor megvettem 6 éve, már akkor is ezt csinálta, de sosem foglalkoztam komolyabban vele, most valamiért rákattantam és elkezdtem utánaolvasni, meg lehet megcsinálom állófűtéssé...... A szivárgásos szagot ismerem, régen a Golfban többször is előfordult,az egyértelmű lenne, de itt nem érezni.Egyszerűen nem értem, olyan mintha dunsztolódna hátul valami, de nincs semmi nedves dolog és ha kikapcsolom, akkor meg megszűnik.