Ha már szó esett a MAHART hajókról, bekukkantottam a MAHART weblapjára, és mit találok:
MAHART hajók pozíciói. 2002.10.01.
Paks Isar
Altmühl Neuss
Csongrád Újpest
Kőrös Staubing
Duna Újpest
Vértes Rburg
Baross R.808
Eger Wien le
Baja Straubing fel
Szombathely 1903 fel
Érsekcsanád 2018 fel
Buda Rotterdam
Vác Windorf fel
Tisza R.660
Bodrog 1600 le
Miskolc Dornoch fel
Csepel Pozsony
Kalocsa Dújv.
Maros Csepel
Rábca Csepel
Ipoly Baja
Mohács Csernavoda
Harta Komárnó
Dunaföldvár 2018 fel
Ha jól értelmezem, a lista csak a felszerelt hajókat tartalmazza.
Örömmel látom a Paksot, már ha ez még a régi Paks, illetve ha meg nem az, akkor örülök az új teknőnek!
Az Altmühlről viszont még nem is hallottam!
Hogy került a céghez, tudtok róla valamit?
Freeport!
A MAHART-nak nincs archívuma ezekről az általam firtatott hajókról? Nem akar a cég egy emlékoldalt csinálni ennek az igazán hősinek nevezhető korszaknak? Igaz a későbbi korok is megérdemelnének egy oldalt, amikor radar nélkül hajóztunk fölfelé, olyan ködben, hogy a horgonycsörlőt sem láttuk, csak "tapogattuk" a vizet! :-)) Ilyenkor áldottuk a rutinos , öreg kormányosokat, akik még így is tudták, hol vagyunk! ( Vagy csak malacuk volt? :-)))) ) Pl Csütörtöki úr, aki, ha valami nem úgy ment, ahogy kellett volna, mindig szóba állt magával: Töki, töki, Csütörtöki, ... !
Gyula
Hali Jakyg!
A Lágymányosi-öbölben a "MAGYAR" volt, azt tavaly kiszivattyúzták, átvontatták a túloldalra, a bontóba és ... :-((((. Pedig szép formájú test volt. Amikor én láttam az öbölben, már ki volt rabolva, csak azok a berendezései voltak meg, amit csak hegesztőpisztollyal kellett volna leszedni. A többit széthordták! De mi van a gőzöseinkkel? Anno, amikor én hajóztam, még megvolt a "Dunaföldvár", a "Felszabadulás", a "Visegrád" (ez volt a SZOT-hajó a Margitsziget oldalában), a "Petőfi" és a "Kossuth" még úszott, Csepelen még megvolt a "BAKONY" vontató teste és még a kazánja is működött, mert ez volt a gőzölő a pakurás uszályok tisztításához. Volt még egy állóhajó Mohácson is és Komáromban is, ami még gőzösből állt meg. Ezekben jórészt még a gépek is megvoltak! Vajon mi lett velük?
Gyula
De igen, kivéve az utolsó kettőt, mert a kiszemelt tulajdonos nem vette át az oroszok meg baromi lassan készültek el. Az előző hajókkal az volt a probléma (többek között), hogy a
1. a piaci árnál drágábban számolták el őket
2. a mahart-nak hitelből kellet finanszírozni a szerződéskötés pillanatától tehát amikor a hajó még csak a sóján létezett.
3. a jövedelmezőségét túl, a törlesztéseket + kamatokat + kezelési költségeket pedig alul számolták.
A mahart nem tehetett egyebet mint értékesítette a hajókat és visszafizette a hitelt.
Az utolsó két hajóra más konstrukciót dolgoztak ki, ami hitelmentes (tőkeemelés van helyette) azaz a mahartnak a hajók valódi költségeit kell kitermelni azaz bér amortizáció allás jutalékok díjak stb. Ennyi fuvart reméljük tudnak szerezni.
Üdv közöttünk!
Az Etele hotel volt a Várkert és a Batthyány-tér között. Gyanús ukrán, majd korei emberkék kezébe került, állítólag csak fedőtevékenység volt. majd elvontatták talán Pozsonyba. Én legalább egy éve nem hallottam róla.
A Magyart 1986-ban szerelték le. A Lágymányosi-öbölbe került. Afféle lakó-rendezvényhajónak szánták a tulajdonosai, de (nyilván pénzügyi okokból) nem történt semmi. Elsüllyedt. A Felépítmény és az orra kiáll a vízből Lágymányoson.
A Hunorról nem tudok, talán azt vágták szét.
Sziasztok! Úgy tűnik valóban ismét lehet 2 tengeri hajónk, magyar lobogó alatt. Itt megtalálhatjátok a hiteles forrást és még egy képet is a hajóról: http://www.mahart.hu/index.phtml?c_id=5844
Természetesen minden újabb hírt közzéteszünk a témáról.
Ha már szó van a flottiláról. Mi van a 275-001 és a 275-002-vel? Ezek a néhai "BUDA" tesvérhajói voltak, "ETELE" és "HUNOR" néven valamikor. A "MAGYAR"-t sajnos hosszas agónia után kiemelték, átvontatták a Duna túloldalára és elbontották! :-((
Gyula
Üdv a topiclakóknak!
Engedjétek meg, hogy mint egykori MAHART-os (rövid pályafutás volt, de szép!) és mint vízi és légi mániás én is csatlakozzak a társaságotokhoz. Magamról annyit, hogy elmúltam 40, szeretem a vizet, pecázok és vérzik a szívem, ha a pusztuló fehér és kereskedelmi flotta maradékára nézek. A szárnyasbázisnál mindig nosztalgiával gondolok vissza a tanulóidőkre, amikor a "BUDA" még ment és vontatott és ... . A "KOSSUTH" mellett jártamban mindig az első hajóm a két évvel öregebb "PETŐFI" jut az eszembe, a cég legendás bootsmanjával, Bayer Frici bácsival, a híresen jó torkú (itt a borra gondolok:-)) ) parancsnokkal, K.Gyulával és azokkal a fiúkkal, akik egy-egy hajós dinasztia akkor legifjabb tagjaival, stb. A Batthyáni térnél a régi m/s "Győr" jut az eszembe, aminek a jobb csigatengelyét egy rosszul kivitelezett tolatás törte el, pedig jó kis Deutz gépei voltak! Vagy visszatérve a "PETŐFI" gőzöshöz, amikor egy rossz kihajózás a dömösi kikötőből és máris a túloldali zöld villanón álltunk, amit a baloldali lapátkerék beszorított, így se előre, se hátra! És jöttek a jugoszlávok! Bele a hajó jobb oldalába, szerencsére a galéria felfogta az ütközést és a jugó pk is időben dobta a sleppszárat. Sajnos ott voltam a "PETŐFI" utolsó útján is, amikor stéget kötöttünk és a Lupa szigetnél a pk farrundót akart csinálni, de nem volt elég víz a kiságban, így a királytengely elgörbült! :-(((( Ezután a hajó már csak gőzölő volt a Telelőben, Újpesten, aztán valami marha miatt kiégett! Ennyit most.
Viszont, amiről kevés szó esett itt, az a szinte legendásan szép egykori dunai gőzhajó flottánk. Úgy a kereskedelmi, mint a személyszállító hajók. Tud-e valaki olyan website-okat, vagy van-e valakinek fotója erről az időről? Biztos van köztünk web-mágus, ha összegyűjtjük az anyagot, lehetne egy lapot készíten ennek is és a topicgazda dreadnougthjai is beleférnének, hisz egy korról van szó! :-))
Üdv mindenkinek: Gyula
Ui: Manapság már csak egy julával "hasítom" a vizet, egy Tomos segedelmével.
Gyula
E hónap végén (szeptember) 4500 DWT-ás PANNON STAR Budapest lajstromozással, HAAA rádió hívójellel, 12 fő magyar tengerésszel, magyar lobogó alatt fut ki a világtengerekre. Műkö-dési területe: korlátlan. A PANNON STAR-t decemberben pedig követi testvér-hajója: a PANNON SUN.
OFF - bocs
Én is 1986-ban kopogtattam először - azt hiszem szintén - Végh úrnál.
Talán ismerjük is egymást?
ON
Ez a River Cloud kb. mikor épült? Mert a rajnai hajók között kivételesen nekem is tetszik.
Van valaki olyan (rajtam kívül), aki esetleg
mindennap lementi a MAHART pozíció listát???
Ugyanis nyáron elég sokat voltam külföldön és nem tudtam mindent lementeni.
Szeretném pótolni a hiányosságokat.
"...Szombathely vontatott 2 terhest, és gyönyörűen újonnan le van festve. Teljes pompájában ragyogott. Öröm volt látni, hogy van fuvarja a Mahart-nak. "
Mi még a Petőfi-hídnál láttuk Uhival és névtelennel a kemencei kisvasútról hazafelé. Tényleg szép! Pont azt mondtam a többieknek, hogy kész csoda, hogy van fuvarja.:-)))
Általában északázáshoz használják ezeket a lekötőket, ha nem A üzemmódban közlekednek, ami azt jelenti, hogy nem mehetnek 24 órán át folyamatosan. Másik esetben viszont a "cúgolás" idejére hagyják itt a bárkáikat, ha sok van nekik, és Bp területén nem tudnak egyszerre velük völgymenetben ("lenek" -copyright by FOKA hajóvezető:))) végigmenni. Akkor viszik le az első részét, és jönnek vissza a maradékért.
Köszönjük FOMA-nak a képek felrakását, és Uhi-nak a helyet.
Most Bp. felé jövet találkoztam Sződnél az Érsekcsanáddal (toló) 4 terhessel ment fönek (szépen mondtam mi? Fokástól hallottam ma:))), és közvetlen utána a Szombathely vontatott 2 terhest, és gyönyörűen újonnan le van festve. Teljes pompájában ragyogott. Öröm volt látni, hogy van fuvarja a Mahart-nak.
Az Északi-hídnál (inkább fölötte) a bal partban van a Bp. Északi lekötő, és az ADN veszélyes áru lekötőhely. A Giurgu román tolók kedvelt helye ez általában. Nemsokkal felette már majdnem Megyernél van az un. ukrán bázis. Ugyanilyen van az MO híd alatt a jobb partban.
Gyönyörű hajózó idő volt ma. :) Néha 12 fok fölé is ment a hőmérő.
Bócman: Szerintem is vontatók azok! Jó-jó, nem zuhatagik de nem is boxerek. Csak sokan boxernek mondják, mert mos úgy tevékenykedik.
Locator: Akkor a Mátra most pihen? De hová lett a poziciólistáról???
A Cserhátot már szédszették régen, a Mecsekről nemtudok. Nem ő haldoklik ott Újpesten a Gyöngyös és a Sopron mellett?? Vagy az a Tatabánya?
Trophy: Hol???
Kedden vagy szerdán jöttem du 4 óra felé Győr felől vonattal a déli vasúti hídon, és a híd lábánál a pesti oldalon volt kikötve
az NR GIORGHIU 27 román tolóhajó.
Mit csinált ez ott?
Hát rohadjak meg, ha értem. A Pult1 és 2 látható, a Flóriánok nem, pedig ha Windows Commanderrel megnézem, akkor mindkettő fent van a weben. Lehet, hogy az ékezetek miatt nyűgösködik?