Most is ott áll a Dunaúj-i révnél. Augusztusban éppen megint javítgatták. Még a belsejét is felújították. A "főrévész" is régi motoros, ő szívesen mesél a Hernádról.
Holnap szkennelek be róla friss (augusztusi) képeket.
Ebben a Hernád dologban biztos vagy? Kb 4-5 évvel ezelőtt a Passnave használta a vonali pontonok ki-, beszedésére, az öreg Jasanovics járt vele, onnen ment nyugdíjba, ezután a szárnyas bázisra állították, és fokozatosan ellopkodtak róla mindent. Utolsó emlékem róla, hogy gép nélkül az Ipoly (Máté Gyuriék) viszik Csepelre alkatrésznek.
Itt írta valaki emlékezetem szerint, hogy a Rábca havariázott. Talán még a hajóvezető neve/beceneve is szerepelt. Valami olyasmi volt, hogy felfeküdt és eltörött a tengely. Mintha nyáron írták volna, de én visszalapozva nem találtam.
A Hernádot max. a MAHART selejtezte, egyébként köszöni szépen, megvan, él és virul. A D.ujv-i révész-cég megvette. A battai révnél állt pár éve, ott javítgatták, aztán főgép-felújításon esett át. Még nemzetközi forgalomban is dolgozik néha, tavaly télen meg a Tiszán volt, egészen Vásárosnaményig törte a jeget.
A Bodrog csak "féltestvér", átépítették tolónak. "Vértestvér" volt még a Zagyva, azt tudtommal tényleg selejtezték.
A Bodrog, Ipoly, Maros, trió dolgozik, a negyedikkel, a Sajóval nem tudom mi lett (pedig szerettem a kis boxert).
A Szentes m/s Szolnok és Tiszakécske között charterezett, néha Kikörére is felment. Szolnokon állomásozott. Visszamegy vajon jövőre? Egyébként Szegeden szokott telelni.
Újabb tiszai vizibusz érkezett Bp-re. Ezúttal a Mahart hozta fel saját célra a Szentes m/s-t.
Ronta sárgára van festve a test, fehér-kék a felépítmény pici piros csíkkal, és zöld a hátsó utastér utolsó harmadának a ponyvája. Gyönyörű színkombináció. :) Kb. mint egy papagáj.
A Kolombus étteremhajó mellett áll a Lánchíd pesti lábánál. Csak budáról látszik.
Honnan jött FOMA?
Sziasztok Skacok !
Nagy buzgalommal olvasgatom a hozzászólásaitokat ami nosztalgiát ébreszt bennem. Én is egykor hajózó állományhoz tartoztam . Ez nagyon rég volt . Egy-két hajón megfordultam ,dolgoztam . Sajnos ezek a nevek eltüntek a sülyesztöben( roncstelepen ? ).Igaz van ismerös név is .Olvastam ,hogy a Paks nem ugyanaz a hajó ami volt.És a Vác, Miskolc ms-k ?
Hal Loksi!
Éljen a pecalista! Nekem is ez jutott eszembe, de a vízkezelői jogot valami magáncég szerezte meg, nem tudom, átadná-e!
Gyula
Ui: Most jöttem ki a kórházból, ahol a térdem operálták, ott feküdt velem egx volt gépüzem-vezető, akinek a családja szintén hajós család. Megígérte, hogy ad régi fotókat beszkennelni.
Gyula
Éjszaka volt esemény ismét.
Fél 12-kor a Pannon Cargo Lanner motorosa (önjáró) egy darabbal rácsatolva géphibás lett hegymenetben a Margit-híd felett. Horgonyt dobott, de annyira leereszkedett, amíg a horgonya meg bírta tartani, hogy a fara a hídlábak közé került, ahol meg volt szorulva a farhulláma, és az egy orrhorgonyán állva a saját hullámai rálökték a jobb hídlábra. Csepp horpadást és az ijedtséget leszámítva más baj nem történt. Fél óra veszteglés, javítás után folytatta tovább az útját az újpesti járatópontonig.
Régi álmom egy öreg hajó. amit én raknék rendbe, csak nincs vízparti telkem, a kikötők meg q...a drágák! Egy olan kisebbre gondoltam, mint pl. amekkora a "Csillag". Van még ezekből a kis csavargőzösökből egyáltalán? Hogy is hívták valamikor ezeket a kis hajókat? Ha jól tudom, leginkább átkelők voltak, nem?
Jó lenne megkeresni azokat a régi hajósokat, akik még ismerik ezeket a hajókat, kikérdezgetni őket. Valószinűleg sok fényképük is van a régi időkből.
Gyula
Freeport!
Köszi a válaszod! Nincs valahol a neten anyag ezekről?
Szeretném, ha maradna valami azokból a szépségekből! Valahol, akár Újpesten, akár máshol nem lehetne összegyűjteni és legalább már NEM SZÉTVÁGNI a megmaradt hírmondókat? Lehetne akár a régi szocreál időkre emlékezve akár társadalmi munkában is restaurálni a hajókat. A Discoveryn láttam egy filmet, ahol a svédek egy vitorlást építettek újra. Oda, mivel meghirdették a munkát, még Németo.-ból, Angliából és még a tengerentúlról is jöttek emberek, akik INGYEN segítettek a hajóépítésben! Ha jól emlékszem, egy vitorlázás volt a "munkabér". Én pl. a vasas munkához egész jól értek. :-)))
Gyula
A Mahart Rt. az idén várhatóan 5 milliárd forint árbevétel mellett 1,3 milliárd forint adózott eredményt ér el, ami kevesebb a tervezettnél. Nem valósultak meg a tervbe vett ingatlaneladások, s a cég bevételei a dunai árvíz miatt is csökkentek. A Mahart az orosz államadósság fejében a napokban vesz át egy 4600 tonna hordképeségű, mintegy egymilliárd forint értékű tengerjáró hajót, így amennyiben a kormány jóváhagyja a Mahart elképzelését, átmenetileg újraindulhat a magyar tengeri fuvarozás. (MTI/Népszabadság)
Nagyobb volt a füstje, mint a lángja...
Először öngyulladásra gyanakodtak, de aztán valszeg dohányzó horgász kezéből kihullott csikk okozhatta.Lakórésznek azt a felépítményt-kajibát kis jóindulattal sem nevezném. :)
Sokan bejárnak a telelő területére és a bárkák elejéről, széléről horgásznak.
Tűz ütött ki kedden este fél nyolckor Újpesten a hajógyár kikötőjében egy uszályon. A HavariaPress úgy tudja, a hatvan méter hosszú hajó lakórészében és a hajófenéken lobbantak fel a lángok. Az uszály belsejében főleg az összegyűlt szemét éget, a tűzoltók rövid idő alatt megfékezték a lángokat. A tűzesetben senki nem sérült meg, mivel az elhagyott hajón nem tartózkodtak emberek. A tűz okát egyelőre vizsgálják.
muggli!
Jelenleg rendszerezett archívum nincs, de még lehet! Tervezzük, hogy létrehozzuk a "Magyar Hajózás Virtuális Múzeuma" című weboldalt, amelyen szándékaink szerint az I. világháborút követően magyar lobogót viselt valamennyi hajót bemutatnánk. Ehhez már "csak" némi pénzre és természetesen sok-sok, hozzátok hasonló hajózás rajongó segítségére lenne szükség.
Bócman!
Ez a Paks már nem az a Paks, amelyen én is kezdtem annak idején, 1972-ben a pályafutásomat.
Az "új" Paksot megnézheted itt: http://www.mahart.hu/index.phtml?c_id=5000
Az Altmühl-t pedig itt: http://www.mahart.hu/index.phtml?c_id=5420
Üdv!
Lehet ám, hogy csak a nosztalgia és vágy emlékeztet arra a hajóra. Sajnos nem volt olyan túl hosszú az a pályafutás, hogy minden megragadjon bennem. Lehet, hogy tévedek, ezért bocs mindenkitől! Kérlek benneteket, ha tévedek, JAVÍTSATOK KI bátran! :-)))
Gyula
Ha már szó esett a MAHART hajókról, bekukkantottam a MAHART weblapjára, és mit találok:
MAHART hajók pozíciói. 2002.10.01.
Paks Isar
Altmühl Neuss
Csongrád Újpest
Kőrös Staubing
Duna Újpest
Vértes Rburg
Baross R.808
Eger Wien le
Baja Straubing fel
Szombathely 1903 fel
Érsekcsanád 2018 fel
Buda Rotterdam
Vác Windorf fel
Tisza R.660
Bodrog 1600 le
Miskolc Dornoch fel
Csepel Pozsony
Kalocsa Dújv.
Maros Csepel
Rábca Csepel
Ipoly Baja
Mohács Csernavoda
Harta Komárnó
Dunaföldvár 2018 fel
Ha jól értelmezem, a lista csak a felszerelt hajókat tartalmazza.
Örömmel látom a Paksot, már ha ez még a régi Paks, illetve ha meg nem az, akkor örülök az új teknőnek!
Az Altmühlről viszont még nem is hallottam!
Hogy került a céghez, tudtok róla valamit?
Freeport!
A MAHART-nak nincs archívuma ezekről az általam firtatott hajókról? Nem akar a cég egy emlékoldalt csinálni ennek az igazán hősinek nevezhető korszaknak? Igaz a későbbi korok is megérdemelnének egy oldalt, amikor radar nélkül hajóztunk fölfelé, olyan ködben, hogy a horgonycsörlőt sem láttuk, csak "tapogattuk" a vizet! :-)) Ilyenkor áldottuk a rutinos , öreg kormányosokat, akik még így is tudták, hol vagyunk! ( Vagy csak malacuk volt? :-)))) ) Pl Csütörtöki úr, aki, ha valami nem úgy ment, ahogy kellett volna, mindig szóba állt magával: Töki, töki, Csütörtöki, ... !
Gyula
Hali Jakyg!
A Lágymányosi-öbölben a "MAGYAR" volt, azt tavaly kiszivattyúzták, átvontatták a túloldalra, a bontóba és ... :-((((. Pedig szép formájú test volt. Amikor én láttam az öbölben, már ki volt rabolva, csak azok a berendezései voltak meg, amit csak hegesztőpisztollyal kellett volna leszedni. A többit széthordták! De mi van a gőzöseinkkel? Anno, amikor én hajóztam, még megvolt a "Dunaföldvár", a "Felszabadulás", a "Visegrád" (ez volt a SZOT-hajó a Margitsziget oldalában), a "Petőfi" és a "Kossuth" még úszott, Csepelen még megvolt a "BAKONY" vontató teste és még a kazánja is működött, mert ez volt a gőzölő a pakurás uszályok tisztításához. Volt még egy állóhajó Mohácson is és Komáromban is, ami még gőzösből állt meg. Ezekben jórészt még a gépek is megvoltak! Vajon mi lett velük?
Gyula