Keresés

Részletes keresés

jakyg Creative Commons License 2002.10.08 0 0 1568
Most is ott áll a Dunaúj-i révnél. Augusztusban éppen megint javítgatták. Még a belsejét is felújították. A "főrévész" is régi motoros, ő szívesen mesél a Hernádról.
Holnap szkennelek be róla friss (augusztusi) képeket.
Előzmény: trophy (1567)
trophy Creative Commons License 2002.10.08 0 0 1567
jakyg!

Ebben a Hernád dologban biztos vagy? Kb 4-5 évvel ezelőtt a Passnave használta a vonali pontonok ki-, beszedésére, az öreg Jasanovics járt vele, onnen ment nyugdíjba, ezután a szárnyas bázisra állították, és fokozatosan ellopkodtak róla mindent. Utolsó emlékem róla, hogy gép nélkül az Ipoly (Máté Gyuriék) viszik Csepelre alkatrésznek.

Előzmény: jakyg (1566)
jakyg Creative Commons License 2002.10.08 0 0 1566
Itt írta valaki emlékezetem szerint, hogy a Rábca havariázott. Talán még a hajóvezető neve/beceneve is szerepelt. Valami olyasmi volt, hogy felfeküdt és eltörött a tengely. Mintha nyáron írták volna, de én visszalapozva nem találtam.
A Hernádot max. a MAHART selejtezte, egyébként köszöni szépen, megvan, él és virul. A D.ujv-i révész-cég megvette. A battai révnél állt pár éve, ott javítgatták, aztán főgép-felújításon esett át. Még nemzetközi forgalomban is dolgozik néha, tavaly télen meg a Tiszán volt, egészen Vásárosnaményig törte a jeget.
A Bodrog csak "féltestvér", átépítették tolónak. "Vértestvér" volt még a Zagyva, azt tudtommal tényleg selejtezték.
A Bodrog, Ipoly, Maros, trió dolgozik, a negyedikkel, a Sajóval nem tudom mi lett (pedig szerettem a kis boxert).
Előzmény: trophy (1565)
trophy Creative Commons License 2002.10.08 0 0 1565
A Rábcának lett volna havariája? Mikor és mi?

A tesói közül a Hernádot már selejtezték, a Bodrogot Csepelen láttam, ő hozta ki a tüzijátékos bárkákat aug. 31-én.

Előzmény: jakyg (1564)
jakyg Creative Commons License 2002.10.08 0 0 1564
A MAHART pozíciólistája szerint a Rábca Faddon járt. Ezek szerint megjavították a legutóbbi Havariája óta?
trophy Creative Commons License 2002.10.07 0 0 1563
Nem tudom, én is csak két napja láttam, hogy Bp-en van. Menni még nem láttam.
Előzmény: FOMA (1562)
FOMA Creative Commons License 2002.10.06 0 0 1562
A Szentes m/s Szolnok és Tiszakécske között charterezett, néha Kikörére is felment. Szolnokon állomásozott. Visszamegy vajon jövőre? Egyébként Szegeden szokott telelni.
Előzmény: trophy (1561)
trophy Creative Commons License 2002.10.06 0 0 1561
Sziasztok!

Újabb tiszai vizibusz érkezett Bp-re. Ezúttal a Mahart hozta fel saját célra a Szentes m/s-t.
Ronta sárgára van festve a test, fehér-kék a felépítmény pici piros csíkkal, és zöld a hátsó utastér utolsó harmadának a ponyvája. Gyönyörű színkombináció. :) Kb. mint egy papagáj.
A Kolombus étteremhajó mellett áll a Lánchíd pesti lábánál. Csak budáról látszik.
Honnan jött FOMA?

Noked Lee Creative Commons License 2002.10.06 0 0 1560
Sziasztok Skacok !
Nagy buzgalommal olvasgatom a hozzászólásaitokat ami nosztalgiát ébreszt bennem. Én is egykor hajózó állományhoz tartoztam . Ez nagyon rég volt . Egy-két hajón megfordultam ,dolgoztam . Sajnos ezek a nevek eltüntek a sülyesztöben( roncstelepen ? ).Igaz van ismerös név is .Olvastam ,hogy a Paks nem ugyanaz a hajó ami volt.És a Vác, Miskolc ms-k ?
muggli Creative Commons License 2002.10.05 0 0 1559
Hal Loksi!
Éljen a pecalista! Nekem is ez jutott eszembe, de a vízkezelői jogot valami magáncég szerezte meg, nem tudom, átadná-e!
Gyula
Ui: Most jöttem ki a kórházból, ahol a térdem operálták, ott feküdt velem egx volt gépüzem-vezető, akinek a családja szintén hajós család. Megígérte, hogy ad régi fotókat beszkennelni.
Gyula
Előzmény: Zolcsi67 (1557)
trophy Creative Commons License 2002.10.03 0 0 1558
Éjszaka volt esemény ismét.
Fél 12-kor a Pannon Cargo Lanner motorosa (önjáró) egy darabbal rácsatolva géphibás lett hegymenetben a Margit-híd felett. Horgonyt dobott, de annyira leereszkedett, amíg a horgonya meg bírta tartani, hogy a fara a hídlábak közé került, ahol meg volt szorulva a farhulláma, és az egy orrhorgonyán állva a saját hullámai rálökték a jobb hídlábra. Csepp horpadást és az ijedtséget leszámítva más baj nem történt. Fél óra veszteglés, javítás után folytatta tovább az útját az újpesti járatópontonig.
Zolcsi67 Creative Commons License 2002.10.03 0 0 1557
Pár hozzászólással lejjebb már lobbyztam a Lágymányosi-íbílben elhelyezendő Magyar Hajózási Múzeum ügyében :-))
Előzmény: muggli (1553)
Bócman Creative Commons License 2002.10.03 0 0 1556
Jól sejtettem én...

Köszi a linket!

Előzmény: freeport (1545)
muggli Creative Commons License 2002.10.02 0 0 1555
Freeport!
Még egy dolog, ha scanelni kell, szólj, segítek!!!
Gyula
Előzmény: freeport (1546)
muggli Creative Commons License 2002.10.02 0 0 1554
Régi álmom egy öreg hajó. amit én raknék rendbe, csak nincs vízparti telkem, a kikötők meg q...a drágák! Egy olan kisebbre gondoltam, mint pl. amekkora a "Csillag". Van még ezekből a kis csavargőzösökből egyáltalán? Hogy is hívták valamikor ezeket a kis hajókat? Ha jól tudom, leginkább átkelők voltak, nem?
Jó lenne megkeresni azokat a régi hajósokat, akik még ismerik ezeket a hajókat, kikérdezgetni őket. Valószinűleg sok fényképük is van a régi időkből.
Gyula
Előzmény: freeport (1546)
muggli Creative Commons License 2002.10.02 0 0 1553
Freeport!
Köszi a válaszod! Nincs valahol a neten anyag ezekről?
Szeretném, ha maradna valami azokból a szépségekből! Valahol, akár Újpesten, akár máshol nem lehetne összegyűjteni és legalább már NEM SZÉTVÁGNI a megmaradt hírmondókat? Lehetne akár a régi szocreál időkre emlékezve akár társadalmi munkában is restaurálni a hajókat. A Discoveryn láttam egy filmet, ahol a svédek egy vitorlást építettek újra. Oda, mivel meghirdették a munkát, még Németo.-ból, Angliából és még a tengerentúlról is jöttek emberek, akik INGYEN segítettek a hajóépítésben! Ha jól emlékszem, egy vitorlázás volt a "munkabér". Én pl. a vasas munkához egész jól értek. :-)))
Gyula
Előzmény: freeport (1546)
gigabursch Creative Commons License 2002.10.02 0 0 1552
off:

B.O.Ci! Köszönöm szépen a képeket a Szőke Tiszáról. Sajna a démon mindig visszadobja a válaszlevelemet. Mégegyszer köszi.

gb

On: :-)

trophy Creative Commons License 2002.10.02 0 0 1551
Panoráma Bulletin Sajtófigyelő

Csökken a Mahart bevétele

A Mahart Rt. az idén várhatóan 5 milliárd forint árbevétel mellett 1,3 milliárd forint adózott eredményt ér el, ami kevesebb a tervezettnél. Nem valósultak meg a tervbe vett ingatlaneladások, s a cég bevételei a dunai árvíz miatt is csökkentek. A Mahart az orosz államadósság fejében a napokban vesz át egy 4600 tonna hordképeségű, mintegy egymilliárd forint értékű tengerjáró hajót, így amennyiben a kormány jóváhagyja a Mahart elképzelését, átmenetileg újraindulhat a magyar tengeri fuvarozás. (MTI/Népszabadság)

trophy Creative Commons License 2002.10.02 0 0 1550
Biztos onnan gondoltam, hogy a kijabál is pontos jéé! :)))))))))
Előzmény: DLala (1549)
DLala Creative Commons License 2002.10.02 0 0 1549
kalyiba
Előzmény: trophy (1548)
trophy Creative Commons License 2002.10.02 0 0 1548
Nagyobb volt a füstje, mint a lángja...
Először öngyulladásra gyanakodtak, de aztán valszeg dohányzó horgász kezéből kihullott csikk okozhatta.Lakórésznek azt a felépítményt-kajibát kis jóindulattal sem nevezném. :)
Sokan bejárnak a telelő területére és a bárkák elejéről, széléről horgásznak.
Előzmény: DLala (1547)
DLala Creative Commons License 2002.10.02 0 0 1547
Tűz az uszályon

október 1. 23:47
[Havaria]

Tűz ütött ki kedden este fél nyolckor Újpesten a hajógyár kikötőjében egy uszályon. A HavariaPress úgy tudja, a hatvan méter hosszú hajó lakórészében és a hajófenéken lobbantak fel a lángok. Az uszály belsejében főleg az összegyűlt szemét éget, a tűzoltók rövid idő alatt megfékezték a lángokat. A tűzesetben senki nem sérült meg, mivel az elhagyott hajón nem tartózkodtak emberek. A tűz okát egyelőre vizsgálják.

freeport Creative Commons License 2002.10.02 0 0 1546
muggli!
Jelenleg rendszerezett archívum nincs, de még lehet! Tervezzük, hogy létrehozzuk a "Magyar Hajózás Virtuális Múzeuma" című weboldalt, amelyen szándékaink szerint az I. világháborút követően magyar lobogót viselt valamennyi hajót bemutatnánk. Ehhez már "csak" némi pénzre és természetesen sok-sok, hozzátok hasonló hajózás rajongó segítségére lenne szükség.
Előzmény: muggli (1540)
freeport Creative Commons License 2002.10.02 0 0 1545
Bócman!
Ez a Paks már nem az a Paks, amelyen én is kezdtem annak idején, 1972-ben a pályafutásomat.
Az "új" Paksot megnézheted itt: http://www.mahart.hu/index.phtml?c_id=5000
Az Altmühl-t pedig itt: http://www.mahart.hu/index.phtml?c_id=5420
Üdv!
Előzmény: Bócman (1541)
muggli Creative Commons License 2002.10.02 0 0 1544
Lehet ám, hogy csak a nosztalgia és vágy emlékeztet arra a hajóra. Sajnos nem volt olyan túl hosszú az a pályafutás, hogy minden megragadjon bennem. Lehet, hogy tévedek, ezért bocs mindenkitől! Kérlek benneteket, ha tévedek, JAVÍTSATOK KI bátran! :-)))
Gyula
Előzmény: Bócman (1542)
muggli Creative Commons License 2002.10.02 0 0 1543
Régen! :-)))
olyan 25 éve.
Előzmény: Bócman (1542)
Bócman Creative Commons License 2002.10.01 0 0 1542
Hát, Komáromban (ott laktam) emlékezetem óta volt ugye a dangobázó ponton, aztán a három ponton a vizsgálatnak, meg ugye a tankuszály.

Hajóra nem emlékszem.

Mikor volt az, amikor Te arra hajóztál?

Előzmény: muggli (1539)
Bócman Creative Commons License 2002.10.01 0 0 1541
Ha már szó esett a MAHART hajókról, bekukkantottam a MAHART weblapjára, és mit találok:

MAHART hajók pozíciói. 2002.10.01.
Paks Isar
Altmühl Neuss
Csongrád Újpest
Kőrös Staubing
Duna Újpest
Vértes Rburg
Baross R.808
Eger Wien le
Baja Straubing fel
Szombathely 1903 fel
Érsekcsanád 2018 fel
Buda Rotterdam
Vác Windorf fel
Tisza R.660
Bodrog 1600 le
Miskolc Dornoch fel
Csepel Pozsony
Kalocsa Dújv.
Maros Csepel
Rábca Csepel
Ipoly Baja
Mohács Csernavoda
Harta Komárnó
Dunaföldvár 2018 fel

Ha jól értelmezem, a lista csak a felszerelt hajókat tartalmazza.

Örömmel látom a Paksot, már ha ez még a régi Paks, illetve ha meg nem az, akkor örülök az új teknőnek!

Az Altmühlről viszont még nem is hallottam!
Hogy került a céghez, tudtok róla valamit?

muggli Creative Commons License 2002.10.01 0 0 1540
Freeport!
A MAHART-nak nincs archívuma ezekről az általam firtatott hajókról? Nem akar a cég egy emlékoldalt csinálni ennek az igazán hősinek nevezhető korszaknak? Igaz a későbbi korok is megérdemelnének egy oldalt, amikor radar nélkül hajóztunk fölfelé, olyan ködben, hogy a horgonycsörlőt sem láttuk, csak "tapogattuk" a vizet! :-)) Ilyenkor áldottuk a rutinos , öreg kormányosokat, akik még így is tudták, hol vagyunk! ( Vagy csak malacuk volt? :-)))) ) Pl Csütörtöki úr, aki, ha valami nem úgy ment, ahogy kellett volna, mindig szóba állt magával: Töki, töki, Csütörtöki, ... !
Gyula
Előzmény: freeport (1535)
muggli Creative Commons License 2002.10.01 0 0 1539
Hali Jakyg!
A Lágymányosi-öbölben a "MAGYAR" volt, azt tavaly kiszivattyúzták, átvontatták a túloldalra, a bontóba és ... :-((((. Pedig szép formájú test volt. Amikor én láttam az öbölben, már ki volt rabolva, csak azok a berendezései voltak meg, amit csak hegesztőpisztollyal kellett volna leszedni. A többit széthordták! De mi van a gőzöseinkkel? Anno, amikor én hajóztam, még megvolt a "Dunaföldvár", a "Felszabadulás", a "Visegrád" (ez volt a SZOT-hajó a Margitsziget oldalában), a "Petőfi" és a "Kossuth" még úszott, Csepelen még megvolt a "BAKONY" vontató teste és még a kazánja is működött, mert ez volt a gőzölő a pakurás uszályok tisztításához. Volt még egy állóhajó Mohácson is és Komáromban is, ami még gőzösből állt meg. Ezekben jórészt még a gépek is megvoltak! Vajon mi lett velük?
Gyula
Előzmény: jakyg (1536)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!