Keresés

Részletes keresés

advocatusdiaboli Creative Commons License 2022.05.02 -2 1 421577

Erre nem is mondok semmit. Relativisztikus kerületi sebességű lendkerék. Hogyne.

Nem létezik és nem is létrehozható még elvileg sem olyan anyag, ami a centripetális erők akár csak egy százalékát is kibírhatná...

Előzmény: zkmchy (421574)
zkmchy Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421576

Ha jól értem ezen a télen ez se lesz még számottevő?

Előzmény: Future185 (421573)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2022.05.02 -3 1 421575

Meg ezeket vákuumban kell járatni - kényes, drága mechanikus berendezések. A sokszorosába kerül egy ilyen, mint egy akku, még egy négyszer ekkora kapacitású Tesla akku is a töredék költségéből megvan - és még ezek is alkalmatlanok gazdaságilag ipari léptékű tárolásra...

Előzmény: szilvatövis (421570)
zkmchy Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421574

Autóba rövid idejű energia-tárolásra félhibrid üzemben például a Volvo azért lelkesen kísérletezett velük vagy két évtizedig, de végül feladták, arra jutottak, hogy ez soha nem lesz tartós és versenyképes megoldás.

 

Kár, mert relativisztikus sebesség tömeg már elég jelentős lenne. Mondjuk paks 1-2 pörgetné fel egy év alatt? (-:

Előzmény: advocatusdiaboli (421566)
Future185 Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421573

https://telex.hu/kulfold/2022/05/02/boris-johnson-szerint-nagy-britannia-sorra-fog-uj-atomeromuveket-epiteni

 

Április elején a brit kormány bejelentette, hogy meg akarják háromszorozni az ország nukleáris energiatermelési kapacitását, ennek érdekében pedig új reaktorokat akarnak építeni. A tervek szerint 2050-re 24 gigawattra növelnék az ország nukleáris energiatermelését, ami a villamosenergia-szükségletük mintegy 25 százalékát fedezné.

 

Az angolok tudják, hogy nem fúj mindig a szél, és nem süt mindig a nap, ezért kell atomenergia is, ha nem akarnak sok gázt égetni.

Capibara Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421572
Előzmény: Capibara (421571)
Capibara Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421571
szilvatövis Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421570

Egy modern, 25 kWh lendkerekes tároló. Gondolom rázkódásra, ütésre, billenésre rendkívül érzékenyek a mágneses csapágyazás miatt.

Előzmény: Capibara (421569)
Capibara Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421569

:) ez tény. Ettől függetlenül a lendkerék ütőerén tartom a kezem. Azok a mesterek flexeltek, hegesztettek, fúrtak, csavaroztak, és nem lassult a csodagép.

Előzmény: Törölt nick (421568)
Törölt nick Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421568

Egy balesetben olyan vérengzést rendezne, mint Bornemissza Gergely harci kereke...

Előzmény: Capibara (421565)
Törölt nick Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421567

Miközben a lendkerék nem igazi megoldás, mert akkor mehetne energiatárolásra.

 

Előzmény: advocatusdiaboli (421561)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2022.05.02 -3 3 421566

Természetesen "kis betáplálással" nem lehet visszaállítani - azt az energiát (plusz a természetesen meglévő veszteségeket) mindenképpen vissza kell bele tolni, amit kivettünk belőle. A lendkerék egy energia-tároló, és nem termelő berendezés, természetesen messzemenően nem 100% hatásfokkal, és valójában meglehetősen gyér energiasűrűséggel.

 

Léteznek egyébként mágneses, súrlódásmentes csapágyazású, extrém nagy fordulatszámú megoldások, amelyeknek elhanyagolhatóan kicsi az energiaveszteségük, és az energiasűrűségük is egészen jó. Látszólag ezek ideálisak lennének akkuk helyett - ámde kivitelükből adódóan szigorúan stabil üzemre képesek csak (felpörgetett állapotban akár egy kis rezgés is katasztrófához vezethet !!), semmiféle járműbe sem alkalmasak emiatt, még vonatba-hajóba sem, a giroszkóphatásról már nem is beszélve - és megint csak nem mellesleg irgalmatlan drágák, drágábbak, mint az akkumulátorok...

 

Autóba rövid idejű energia-tárolásra félhibrid üzemben például a Volvo azért lelkesen kísérletezett velük vagy két évtizedig, de végül feladták, arra jutottak, hogy ez soha nem lesz tartós és versenyképes megoldás.

Előzmény: Capibara (421565)
Capibara Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421565

Az autóbusz másfél perces feltöltéssel maximálisan 6 kilométer megtételére volt képes. A feltöltés minden esetben egy-egy megállóban történt, az afölött elhelyezett gyorstöltő oszlopról. Tipikusan 4 kilométerenként építették ki a töltőpontokat az útszakaszok biztos megtétele érdekében.

 

Erre mondtam, hogy ha csökken a lendkerék forgása, azt egy kis betáplálással vissza lehet állítani.

A girobusz is ezt csinálta, csak megállókban.

Előzmény: advocatusdiaboli (421561)
zkmchy Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421564

Köszönjükemese! Majd megfontoljuk. (-:

 

Ez van? Egy bukott rendszer utolsó megszállottai lettetek most ez nem tetszik. ((((-:

Putyinozással nem tudtok életet lehelni úgy se a kapitalizmusba, idejét múlt bukott rendszer. )-:

Előzmény: advocatusdiaboli (421562)
zkmchy Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421563

Kell lenni. (-:

Két ismerősöm van akik mérnökök, az egik gépész, van kereskedelme boltja is, központi fűtéseket szerelnek, hőszivattyúst is, semmi probléma vele amíg szóba nem kerül a nullponti energia. a másik energetikusa egy víz és csatornamű vállalatnak, azzal sincs semmi gond a munkájával, de vagy 20 éve barkácsol mágnesekből örökmozgót otthon. 1-2 ügyvéd van még ilyenem képben, az egyiktől volt nálam kölcsönbe 20 éve körül Egely György könyve a Tér technológia. Persze, hogy nem lehet annak alapján semmit se megvalósítani, mindnek az a vége, hogy kell még kísérletezni. (-: Sokan bele is mennek. )-:

Előzmény: Capibara (421559)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2022.05.02 -2 1 421562

Jót tenne neked, ha egy ideig nem fórumoznál. De komolyan. Sőt, nekünk is...

 

Természetesen azt teszel, amit akarsz, csak baráti tanács...

Előzmény: zkmchy (421560)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2022.05.02 -2 1 421561

Hogyne tudnánk. Benny Hill show az egész... :-)))

Tipikus példa a lámpával megvilágított napelemre, a ventilátorral hajtott szélturbinára.

 

A csalás valószínűleg annyi, hogy van benne egy ótvar nehéz lendkerék, ha azt jól felpörgetik a kis motorral - akkor egy egészen rövid ideig jelentősen nagyobb áramot/teljesítményt tud szolgáltatni, mint az őt felpörgető kis motor - de ettől még az energiamérlege magától értetődően durván negatív lesz. Ilyen alapon minden lendkerekes rendszer "ingyen energiát" szolgáltat - ha figyelmen kívül hagyjuk azt a fázist, amikor bevittük a lendkerékbe az energiát...

Előzmény: Capibara (421559)
zkmchy Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421560

Eszem sincs rög sincs. (-: annak szól aki érti, olyan is van. (-:

ez most a peak oil, ezt látjátok ilyen, érdemes jó megnézni mert ritka jelenség. (-:

Vagyis ez már a leszálló ág ha jól sejtem.

Előzmény: Tomsz85 (421558)
Capibara Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421559

Indiai mesterek legújabb fejlesztése. Senki nem tudja, van-e trükk.

Tomsz85 Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421558

Beszélhetsz neki, ez is gyűjteménye része, a hozzá tartozó rögeszmével együtt. Van még neki pár ilyen, de nem sok. :) 

 

A kocsmás az tetszik, azt berakhatnád zkmchy! 

Előzmény: pert2 (421554)
Future185 Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421557

Addig se, 2000-ig jó.

Előzmény: pert2 (421554)
zkmchy Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421556

...azt nem tudom meglátjuk vagy is aki itt lesz még pár tíz év múlva, hogy ez is aranymetszés e? 

A felfutó szakasz hosszában a csökkenés hossza annyiszor kell meglegyen ahányszor a növekedő az egészben.

Előzmény: pert2 (421554)
zkmchy Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421555

Nem az a lényege, ez egy régi kép. A lényege, hogy a hiány az a növekedő szakasz képzeletbeli hosszabbítása és a tényleges között a különbség, azt érzékeljük hiánynak.

Ahogy a növekedés gerjesztette a növekedést úgy most a csökkenés a csökkenést, persze ez se egyenletes, mindég lesznek amikor az optimisták újonghatak, hogy na, vége a válságnak és olyan is amikor károgók, hogy itt a világ vége. De megy az most már lefele, ez az orosz olajozás putyinozás csak új propaganda benne.

Előzmény: pert2 (421554)
pert2 Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421554

Ez az ize feltehetoleg csak 2020- ig tartalmaz valos adatokst, utana meg a piros szin ellenere csak szelsozold vagyalmokat.

Előzmény: zkmchy (421553)
zkmchy Creative Commons License 2022.05.02 -1 0 421553

((((((((((((-:

 

Kiemelik továbbá, hogy az olajembargót vélhetően fokozatosan vezetik be, és valószínűleg csak a jövő év elejétől fog teljes mértékben érvénybe lépni.

 

https://infostart.hu/kulfold/2022/05/02/felmentest-kaphat-az-orosz-energiaembargo-alol-magyarorszag

 

zkmchy Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421552

Igen, mindég szokott lenni. Volt a nagy franciába is és az a vörös október se ért terjedt el az egész orosz birodalomban, hanem kolcsak, gyenyikin, wrangel és a vörösök, volt külső beavatkozó abban is.

Előzmény: pert2 (421548)
zkmchy Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421551

Szerintem ott kevésbé, a majdanon volt ez jellemző, hogy ugyan azok voltak hol rendőrök hol tüntetők. Hasonlóan az etalon forradalomhoz ahoz a nagy franciához, ez se ért el az ország minden területére.

Na de a minszki megállapodásban előrehozott önkormányzati választás volt tervezve ebesz ellenőrzéssel, az elmaradt. aztán 2021.-ben lakossági vízszolgáltatás korlátozásra már csak ez az egy válasz lehetőségük volt. Aztán meddig meg meglátjuk, most az a dnyeszteren túl izééé ami ha következik, bár szerintem meg is állhat a csatorna biztosításával. a másik opció, hogy románia szétverésével fejeződik be az európán belüli határok módosítgatása.

Előzmény: Future185 (421549)
zkmchy Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421550

Szerintem nincs különösebb olyan problémájuk ami a világon máshol ne lenne vagy kisebb vagy nagyobb mértékben.

Előzmény: Capibara (421547)
Future185 Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421549

Ma már nyíltan támadnak az oroszok, nem 2014-et írunk, mikor ukránnak öltözve kezdtek el lövöldözni.

Előzmény: pert2 (421548)
pert2 Creative Commons License 2022.05.02 0 0 421548

Polgarhaborut barhol lehet tartani, es mindig v@an kulso beavatkozo is

Előzmény: Future185 (421541)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!