Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sanyi-ka Creative Commons License 2010.09.08 0 0 6957
Hiszel a mesékben?:))
Előzmény: do-xa (6955)
Peti251 Creative Commons License 2010.09.08 0 0 6956
Bekopizhatnád a levelet amit kűttek. még nem öntöttem ki a "csodaszert"!
Előzmény: GPont73 (6954)
do-xa Creative Commons License 2010.09.08 0 0 6955
Erre kíváncsi vagyok!
Előzmény: GPont73 (6954)
GPont73 Creative Commons License 2010.09.08 0 0 6954

Üdv mindenkinek!

Hamarosan lesznek újabb fejlemények Fertan-ügyben. Napokkal ezelőtt megérkezett a válasz, gyakorlatilag annyi, hogy mi csináltuk rosszul, amit csináltunk. Rögtön bele is kezdtem egy újabb tesztbe - borzasztóan precízen betartva minden utasítást - csak egyelőre el vagyok havazva, és nincs időm leszedni a most rákent réteget, megnézni, mit alkotott. Pár napon belül új képekkel fogok jelentkezni. Türelem, tornaterem!

hamvasat Creative Commons License 2010.09.07 0 0 6953
Bandeee1988 és Peti241!

Köszi szépen a tippeket. Ma fogjuk "feltárni" és megcsinálni lemezcserével.

Üdv: hamvasat
x31 Creative Commons License 2010.09.06 0 0 6952
Sziasztok!

Az ajánlásoknak megfelelően én is a SATAjet RP-t vettem (használtat). Szeretnék hozzá cseretartályos rendszert használni.
Hallottam a SATA RPS és a 3M PPS rendszerről, de ezeket drágának tartom, másrészt nincs szükségem egyszerre 50-100 DB cseretartályra (ezeket ilyen kartonos kiszerelésben láttam csak) ezért kérem a javaslataitokat valami olcsóbb cseretalytály rendszerre. Nekem 5 tartály belátható ideig elég volna, másrészt lehetőleg az eldobható rész minél kevesebb kerüljön, hiszen az adaptert úgyis csak egyszer kell megvenni. Beszerzési helyeket és hozzávetőleges árakat írjatok légyszi.
Előzmény: mykeman72 (6798)
Peti251 Creative Commons License 2010.09.06 0 0 6951
Én a karosszériás ismerősöd mellett szavazok. kend csak be mindkét lemezt alapozóval, ahol leég, leég. hajtass meg(vagy hajlíts) egy lemezt, mondjuk másfelest vagy kettest, aztán várhatod mire szétrohad. én az ilyen dupla lemezeket egy erősebbel szoktam kiváltani, ugyanis mint tudjuk, a kocsijaink ellenségük önmaguknak a sok dupla lemezzel...
Előzmény: hamvasat (6948)
Bandeee1988 Creative Commons License 2010.09.05 0 0 6950
Szerintem ez belülről kezdett el rozsdásodni és elég csúnya... Én cserélnék/-tetném... Valahogy... Főleg ha tartó szerepe is van s hosszú távra tervezel...
De majd az itteniek megmondják, nem akarok okoskodni... De mivel elég passzív itt mindenki, legalább lesz okuk írni a hülyeségeimre!:)
Előzmény: Bandeee1988 (6949)
Bandeee1988 Creative Commons License 2010.09.05 0 0 6949
Mint hozzá alig értő... Nem sziloznék, jobb ha szellőzik, ha nem tudod teljesen lezárni a felületeket! Mert a pára az mindenhol ott van! Feltéve -főleg- ha kint áll! Inkább -ha megbontani nagyon nem akarod és cserélni... minél jobban kitakarítani aztán alapozó és/vagy fáradt olaj rá... Tudom régi módszer stb, de az tuti elzárja a levegőtől és a víztől a fémet! De én is karosszériázás előtt állok és elsősorban nem így tervezem megcsinálni, inkább a rozsdamentes részeket max így is konzerválni...
Előzmény: hamvasat (6948)
hamvasat Creative Commons License 2010.09.05 0 0 6948
Sziasztok!

A hayabusa fényezése végül egész tűrhető lett, a szín is szabad szemmel nézve tökéletes, nem látni, hogy fújva van a gép.

Viszont most kifejezetten karosszériás tanácsra volna szükségem, remélem tudtok segíteni. Vettem egy 2002-es, egész jó állapotú Ford Transitot, amin igen kevés rozsdát találtam, viszont az egyikkel kicsit tanácstalan vagyok, hogy mit tegyek vele. A képen a jobb oldali fellépőnél kialakított tároló üreg van, ahol némi rozsdát láttam, ezért kiszereltem onnan mindent. Drótkoronggal leszedtem a rozsdát és ez az eredmény, kissé ementáli fíling. Nem tudom mit kezdjek vele, mert a szétrohadt részre átlapolással van a felső lemez, ponthegesztéssel rögzítve. A két lemez közé is megindult a rozsda, azt nem tudom kikaparni, sem passziválni.

Mit kéne ezzel tenni ahhoz, hogy elvarrjam a rozsdásodás továbbhaladását. Karosszériás cimbi szerint a felső lemezből ki kéne vágni egy 30-40 mm-es csíkot, alatta lekezelni a rozsdát, majd egy élben meghajlított lemezt kéne visszahegeszteni, ráhajtva a szétrohadt részre és azzal is össze kéne heftelgetni CO-val, így pótolva lenne a merevítés is. Viszont ebben a megoldásban nem látom azt, hogy hogy lenne a rozsda útja elállva, hiszen a két lemez között a hegesztéseknél leég az alapozó. Másik, kissé igénytelen verzió, hogy lerozsdamarózom, amennyire tudom, aztán lealapozom jó vastagon és kiszilózom a két lemez közti hézagot, hogy a víz ne mehessen ott be. Csak kérdés, hogy ígyen lyukacsosan ellátja-e merevítő funkcióját az a lemez.

Hosszútávon tervezek a géppel, úgyhogy tartós megoldást keresnék.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv: Hamvasat
mykeman72 Creative Commons License 2010.09.05 0 0 6947
Igazándiból a gyártók a saját termékpalettájukat ajánlják a garanciális problémák elkerülése végett,de általános tapasztalat,hogy a mai korszerű termékek kompatibilisek egymással. Az a lényeg,hogy egy választott márkánál gyengébb minőségű fedőbevonat ne kerüljön a felületre.
Előzmény: Bandeee1988 (6946)
Bandeee1988 Creative Commons License 2010.09.05 0 0 6946
Köszönöm szépen!
És még 1 lenne: ezen epoxi alapozó pontos kiválasztásánál érdemes, vagy figyelembe kell venni, hogy milyen fedő festék(karosszéria látható része)/ alváz/üregvédő(padlólemez alja pl) kerül rá?
Előzmény: mykeman72 (6945)
mykeman72 Creative Commons License 2010.09.05 0 0 6945
Bármelyik ismertebb festékgyártónak létezik ezen terméke. Autófényezési szaküzletben tudnak segítséget nyújtani a neked legideálisabb termék kiválasztásához./Elsősorban ár kérdése. az egész,mert az ismertebb márkájú termékek drágábbak, de minőségben ugyan azt tudják ,mint a kevésbé ismertek./
Előzmény: Bandeee1988 (6944)
Bandeee1988 Creative Commons License 2010.09.05 0 0 6944
Márka esetleg? Emailbe is jöhet, ha itt nem szeretnéd! Adatlapomon publikus.
De köszi ezt is!!!
Előzmény: mykeman72 (6943)
mykeman72 Creative Commons License 2010.09.03 0 0 6943
Csak az epoxi alapozó jöhet szóba. Az tartós és jó!
Bandeee1988 Creative Commons License 2010.09.02 0 0 6942
Senki más nem tudna tippet adni, mivel érdemes alapozni pl? Illetve hogy egy alvázat hogy célszerű lekezelni, hogy az jó párévig tuti legyen? Fémtisztáról akarnék indulni, mert a gyári alapozó ki tudja milyen...
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.29 0 0 6941
Sokan szidják a hammerite-ot, de én pl öt perce jöttem be megint autó-hammerite-ozásból és már másik autómon is rajta van két éve. Az enyhén rozsdás bölcsőt és lengőkarokat festettem le vele akkor és most a másikon is. Két év alatt semmi rozsda nem jött elő alóla, szóval nem érdekelnek az ellenvélemények :)
Előzmény: GPont73 (6940)
GPont73 Creative Commons License 2010.08.29 0 0 6940

Igaz, nem autó, de télen-nyáron kint van: a párommal egy lepattogzott festésű, rozsdálló kerti hintát festettem Hammerite-tal két éve nyáron, és meglep, milyen jól tartja magát! Egyáltalán nem voltam maximalista a rozsda eltávolításánál, de a nagy részét leszedtem, megcsiszoltam. Sok helyen volt lyukacsosra berágódva, azokban az üregekben természetesen maradt a rozsda. Ennek ellenére a mai napig olyan, mint amikor elkészült, kivéve persze, hogy koszosabb, és a gyerekek itt-ott leverték róla a bevonat.

Viszont nem hólyagzik, sőt mindenhol (a talpainál is) kibírta, mikor nemrég lemostam nagynyomású mosóval, tehát tényleg tapad.

Arra viszont készülj, hogy elég vastag réteget képez, bár én ecseteltem, fújni biztosan lehet vékonyabbra is, ha felhígítod. Alapból elég sűrű, és lehet, hogy ez lesz a sarkos pont, behígítva nem biztos, hogy ilyen ellenálló lesz.

És mivel a hintával elég keveset közlekedek sózott latyakban, azt sem tudom, az milyen hatással lehet rá.

Előzmény: Törölt nick (6938)
Bandeee1988 Creative Commons License 2010.08.29 0 0 6939
Hello!

Már most leszögezném, nem vagyok szakmabeli! Csupán egy gyér tapasztalattal rendelkező, lelkes autó felújítani akaró személy...:)
Szóval: először is meggyőződnék arról, h nem-e belülről jön a rozsda... Mert ha igen, akkor ott is le kellene kezelni mihamarabb, esetleg kijavítani...
Amúgy pedig fehér Hammerite-ot használtam kívülre, fémtiszta fémre, de nem jó! Átrozsdásodik...
Rozsdás felületre kent hammeriteról még nincs tapasztalatom... De azt hiszem mikor először írtam ide, azt írta itt egy lakatos, h felejtsem el a hammeriteot...
De most, mint látod, én is tapasztalatot jöttem ide gyűjteni, mivel karosszériázás előtt állok...
Előzmény: Törölt nick (6938)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.29 0 0 6938
sziasztok
Tanácsot szeretnék kérni . a kocsimon jelentkeztek kissebb rozsda foltok amit szeretnék eltüntetni. ha lecsiszolom a foltot és hammerite-val lefujom de csak airbrussal . fehér szinben .
ami állitolag jó rozsdás felületre is és alap és fedö is egybe . kisebb részekről van szó körbe maszkolnám és úgy? köszönöm jános
Peti251 Creative Commons License 2010.08.29 0 0 6937
Én csak a feldrótkorongozott felületekre kenem a RO55-öt.
Előzmény: Bandeee1988 (6936)
Bandeee1988 Creative Commons License 2010.08.29 0 0 6936
Persze, üregekre gondoltam/tanácsolták nekem is, csak max rosszul fogalmaztam előbb...:)
Igen, budaprimert itt régebben láttam, h irkálgattátok...:) El is felejtettem...:)

No és ha szelid felületi rozsda van, de elérhetetlen helyen? Rozsdamaróval, ahogy olvasgatom nincs túlzott elégedettség...
Amúgy RO55 és Evipassról tudok írni... Ne használjátok szerintem...:) Csak a felszínt alakítja át, Hiába áztattam a felületet... Én 2éve már csak abban gondolkodtam és melóztam fémmel, hogy az a tuti, amit feldrótkorongozok... NA persze nem vagyok szakmabeli és elég kicsi a tapasztalatom egy szakmabelivel ellentétben, ezért is írtam a tanácsotok miatt!
Köszi a tippeid!
Többiek esetleg? Minden tanácsot szívesen fogadok!!!
Előzmény: Peti251 (6935)
Peti251 Creative Commons License 2010.08.29 0 0 6935
Jó lehet az olaj, de ne a felületre, hanem az üregbe! küszöb-sárvédő iv mögött stb. Hegesztés előtt úgyis jó ha fémtiszta a lemez, utána én budaprimerrel szoktam bekenni, majd van ilyen carsystem massza. azzal szépen elmasszázom, ahova nem fér az ecset, ott az ujjammal. Az ecset sörtéjét meg szoktam sportositani, (kb 2-3 cm sörte) fényezésről nem tudok semmit.
Előzmény: Bandeee1988 (6934)
Bandeee1988 Creative Commons License 2010.08.29 0 0 6934
Sziasztok!

Aktuális lett egy kombi 1310 Dacia felújítása, megvan minden karosszériaelem, viszont érdeklődnék, hogy milyen anyagokkal javasoljátok a fém kezelését és hogyan. Tehát -gondolom- alapozó, alváz és üregvédő, karosszériatömítő.

Hallottam olyat, hogy létezik valami műanyag tartalmú alapozó, ami nagyon jó védelmet biztosít... Illetve olyan variációt is, hogy a zárt, lealapozott részeket fáradt olajjal kikevert üregvédővel kenjem be és akkor tuti lesz... Tudom ez elég régi módszer, de sok embertől hallom... Ugyan nem tudom mennyire lesz bűzös...

Most valami 20éves, viaszos üregvédő van, de nagy melegben fellágyul és szagos is kicsit... Engem irritál a szaga...

Hideghorgany varratok kezelésére pl ajánlatos alapozó előtt?

Nagyon fontos és viszonylag sürgős lenne a dolog, úh kérlek adjatok tanácsokat!

Üdv:
Bandi
mykeman72 Creative Commons License 2010.08.28 0 0 6933
Lehet vizesen és szárazon is csiszolni. Mivel szigetelő füller ezért,ha nem kopik ki akkor nem károsodik az alatta lévő kitt réteg.
800-1000-es vizes papírral célszerű csiszolni.Akril esetében elég a 600-as papír is.
Előzmény: Varga_Ádám (6932)
Varga_Ádám Creative Commons License 2010.08.27 0 0 6932
Igen a pisztoly tiszta volt, de szerencsére sikerült megtalálnom a problémát.
A legfelső állítócsavarnál, ahol a porlasztólyukakhoz szánt levegő mennyiségét lehet állítani, belül már félig szétment a tömítés, és az állítócsavar mellett szökött a nyomás.
Gondolom a lecsökkent nyomás miatt hordott olyan kevés anyagot, meg emiatt volt olyan tökéletlen a porlasztás. Kicseréltem a tömítést, azóta fújtam vele egy kicsit, és úgy tűnik minden rendben.

De lenne még egy kérdésem. :)
Nincs meg a korábban már említett Mobihel 2K HS Kompaktprimer kis tájékoztató papírja, és nem emlékszem, hogy ezt lehet vizesen csiszolni. A szórógittet már lehet vizessel csiszolni? Ez már védi a gittet a nedvességtől?
Előzmény: Peti251 (6931)
Peti251 Creative Commons License 2010.08.27 0 0 6931
Biztos hogy tiszta az a pisztoly???
Előzmény: Varga_Ádám (6930)
Varga_Ádám Creative Commons License 2010.08.27 0 0 6930
Sziasztok!
Már korábban kértem a segítségeteket és most újra szeretném kérni.
A bal hátsó sárvédő szórógittelése közben akadt problémám. A Mobihell 2K HS kompaktprimert használtam már párszor, de legutóbb amikor fújtam nagyon hülyén szórta a pisztoly. Először szinte nem is jött belőle a festék, gondoltam túl sűrű a pisztolynak és higítottam rajta a 2K-s higítójával. Ezután már legalább normálisabb mennyiségben távozott a pisztolyból a festék, de valahogy nagyon hülyén porlasztotta, mert a felületen úgy maradt a festék mintha valami porfestékkel hintettem volna be. Nem értem mi baja a pisztolynak, eddig jól fújt, mostmeg hiába tekertem ki szinte teljesen a festék adagoló állító csavarját mégis nagyon vékonyan fújt, ráadásul a fennt említett porfestékhez hasonló végeredménnyel.
Tudnátok segíteni nekem? Túl alacsony lett volna a nyomás? A kompresszor áteresztőszelepét 3 barra állítottam. Vagy túl sűrű a festék? Pedig olyan folyóssá higítottam mint a tej.
Ha tapasztaltatok már ilyet légyszíves segítsetek.
Válaszotokat előre is köszönöm!
Varga Ádám
Peti251 Creative Commons License 2010.08.25 0 0 6929
Én reggel fél 9 től ascona segget lakatoltam, úgyhogy én is felborulok! Tipikusan szarból várat...
Előzmény: GPont73 (6928)
GPont73 Creative Commons License 2010.08.24 0 0 6928

Kösz. A munkámmal kapcsolatban viszonylag gyakran kell hivatalos doksikat írnom, pedig utálom.

Nade a lényeg, jött válasz. Mivel nem kértem rá engedélyt, nem idézem, de annyi van benne, hogy felveszi a kapcsolatot a gyártóval, kikéri a véleményüket a sikertelenséggel kapcsolatban.

Ez első nekifutásra mindenképp pozitív, remélem eredmény is lesz - és itt most nem visszakapott pénzre gondolok.

A mostani válaszomban említettem, hogy neked is hasonlóan rosszak a tapasztalataid, és most azonnal felborulok - reggel fél hét óta két kisebb megszakítással ülök a gép előtt :-/

Előzmény: Peti251 (6927)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!