Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Adm Creative Commons License 2025.08.18 0 0 227713

 

Fiat Stilo 1.8
Múlt hét elején egyik reggel a kuplung pedál indulásakor beesett, éppen a végén kezdett el fogni. Valahogy csak beraktam egyesbe, majd rükverc, majd ezután már feljebb jött a fogáspont, majd rövid idő alatt meg is javult. Ezután egész héten gond nélkül használtam. Ma kicseréltem a felső adóhengert, lelégtelenitettem, látszólag minden rendben. Pár utcasarok után azonban megint beesett a pedál. Légtelenítek, volt is benne levegő. Elindulok, pár sarok és megint beesik. Légtelenítek, de semmi levegő sincs benne. Elindulok, pár sarok, megint beesik. Vagyis álló helyzetben akárhányszor nyomom a kuplungot, minden ok, de amint elindulok, beesik... Még azt megnézhettem volna, hogy járó motorral, álló helyzetben mit művel. Mindenesetre elég tanácstalanul állok, hogyan tovább. Értelemszerűen nem szeretnék egyből hidraulikus kinyomócsapágyat cserélni...

mica-r Creative Commons License 2025.08.18 0 3 227712

Olajminőségról sem hallottál, de szakértettél...

Előzmény: Capt.IQ229 (227711)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.08.18 -7 0 227711

a lényeg nem a fogatlanság hanem hogy nem bronzból készült hisz a kérdésed ez volt

 

Már ezért megérte a kitérő. A csaholás helyett valami ONtopic.

Pl. én sem tudtam erről a fémszórt megoldásról, a kevlárosról is csak hallottam valamit, de nem állt össze a kép. 

132-es váltóját pedig még csapágyaztam is anno apám mellett segídként, de, hogy milyen szinkron volt benne nem figyeltem. Kwizkérdésnél simán buktam volna.

02-esek pedig a szívem csücske, de a váltóját annak még nem láttam.

Előzmény: Quattroman (227707)
padisah Creative Commons License 2025.08.18 0 0 227710

köszi

lenyomtam vele az utat, a hangján hallom hogy valahol kifúj amikor gázt adok, nagyobb nyomaték leadásakor

menetteljesítményben nem érzem a különbséget, de lehet hogy most jóval többet eszik

 

azt megtehetném hogy leszedem az egészet, a csavarokat is a leömlőnél, és a szűkítőt a másik darabra is ráhegesztem, de jelenleg úgy ítélem meg hogy ez felesleges egy amúgy is átmeneti megoldásra

Előzmény: MárRégenTöröltNick (227683)
tomi07 Creative Commons License 2025.08.18 0 0 227709

ez nem olyan. a váltó tetején van az alsó munkahenger

Előzmény: Quattroman (227651)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.08.18 -11 0 227708

Nincs terelés.

inkább a "típust mondj" szajkózása az.

Leírtam, hogy én is az előírtat preferálnám. Kiegészítve azzal, hogy talán 2 okból is lényegtelen. Az egyik a cam aro (nagyon figyelve a különírásra) világnézetével egybehangzóan, hogy a 25 éves csigás kocsinál kb. tök mindegy. Paco írta, hogy neki volt élménye 1 éven belül elkopott gyűrűkkel valamilyen típusban. A másik pedig, hogy nem kizárt (gyengébbek kedvéért, ettől még nem biztos), hogy ma már olyan ötvözőket használnak ami miatt jobban ellenáll a korrozív anyagoknak.

Ez csak olyan szakmai kitérőnek szántam. De be kell látni, hogy a CSAK csaholásra beinduló falkánál ez hiba volt.

Főleg ha onnan kell kezdeni, hogy minek is ötvözünk fémeket.

Ez utóbbit mutatja pl. egy olyan buta kérdés feltevése, hogy van-e sárgafémen kívül más használt szinkrongyűrű is valamibe?

Ismét csak gondolatébresztőnek. Van olyan vasalapú ötvözet ami puhább, képlékenyebb, mint egy sárgafém. És egy réz alapú ötvözetet is lehet olyanra csinálni, hogy keményebb, kopásállóbb, akármilyenebb lesz, mint egy vas.

Szóval teljesen lényegtelen, hogy sárgafém-e a gyűrű, mert lehet 1000 féle sárgafém.

Ja igen, én be tudom vallani, hogy nem tudom milyen ötvözet van benne.

 

Előzmény: cam aro (227687)
Quattroman Creative Commons License 2025.08.18 0 0 227707

nem sima acél volt hanem ahogy 409 is írta fémszórt felületű.

a lényeg nem a fogatlanság hanem hogy nem bronzból készült hisz a kérdésed ez volt

Előzmény: cam aro (227702)
409 Creative Commons License 2025.08.18 0 0 227706

A Fiat-nak voltak váltói amikben valami fémszórt felületű szinkrongyűrűk voltak. Nem koptak el, de legalább megették a fogaskerék kúpját.

Előzmény: mica-r (227705)
mica-r Creative Commons License 2025.08.18 0 0 227705

sportos VAG váltókban az 1-2 fokozat sziknron karbon anyaggal van (Golf R, meg Cupra, stb)

Előzmény: cam aro (227702)
409 Creative Commons License 2025.08.17 0 0 227704

 

  "ha kiengeded a kezifeket , odebb lehet tolni. "

 

Azért erre ne fogadjál nagyobb összegben!  :)))

Az újabb módi automata rögzítőfékek befognak ha akarod, ha nem*.  :// Ja meg P-be is teszi magát ahogy leállítod. 

 

* ha leállítod a motort, vagy kinyitod az ajtót....

 

 

Előzmény: cam aro (227690)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.08.17 0 0 227703

Igen, így van, szép hosszú villanymotorzúgással jár a művelet.

Egyébként igazad van, megnéztem, erről valóban nem ír sima user manual.

Előzmény: cam aro (227701)
cam aro Creative Commons License 2025.08.17 0 0 227702

szinkronnal nem a fogazas a lenyeg.. az csak egy tengelyzar.. ugymond.. a szinkron utanni, mar kapcsolt allapot. 
hanem a fekhatas.. oda meg ketlem hogy acel<> acel parost hasznalnak.. 
mindig.. alahuzva.. valami csuszofem, es acel kapcsolat..a fekfelulet..  
legalabbis amit eddig lattam. 

btw.. nekem mindegy. 

Előzmény: Quattroman (227697)
cam aro Creative Commons License 2025.08.17 0 0 227701

mert a -muszerfalrol inditott - szoftver  mar vissza tekerte az allito muvet. 
innen mar tenyleg csak tolni kell. 
..de ha nem tekered vissza.. barhogyan.. akkor nem tudod vissza tolni. 

Előzmény: A210 820 08 21 (227696)
cam aro Creative Commons License 2025.08.17 0 0 227700

Teherautóknál pl.""

 

oke. 
a gl5 meg a yellow femet tamadja..(vagy gl4.)  
csak kivancsi voltam hogy milyen szem.autoban NEM konnyufem  a szinkron/ es otvozoi / 
...erre meg nem jott valasz, vagy figyelmetlen vagyok.

akkor elnezest. 

Előzmény: Rumcice (227695)
cam aro Creative Commons License 2025.08.17 0 0 227699

a service nullazasba belepes pl rejtett menu pont. 
de ok.. ha mukodik ,akkor da. 

Előzmény: A210 820 08 21 (227694)
poiuztr Creative Commons License 2025.08.17 0 0 227698

igen, azt láttam a youtube on, hogy egy audi Q3 nál egy aksiról krokodilcsipesszel adott neki 12v oszt annyi....



Előzmény: cam aro (227690)
Quattroman Creative Commons License 2025.08.17 0 0 227697

van/volt

a fiat 132 és a bmw 2002 váltókban egy nem fogazott hanem simán csak kúpos acélgyűrű fékezte össze a kereket a kapcsológyűrűvel

Előzmény: cam aro (227684)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.08.17 0 0 227696

Az is érdekes volt, hogy a kopott betétek kivétele után nem a szokásos forgatással lehetett alapra visszatolni a dugattyúkat, hanem csak a sima préssel, ami nem forog, csak tol.

Előzmény: A210 820 08 21 (227694)
Rumcice Creative Commons License 2025.08.17 -1 0 227695

Teherautóknál pl. ZF váltók már 20 éves trükk - személyautókat nem tudom - hogy a drága molibdén ötvözetű szinkrongyűrűk helyett sima gyorsacélt használnak, aminek a kúpjára kevlár kopóréteget ragasztanak. Így sokkal olcsóbb.

 

Aztán jön a nem belevaló váltóolaj, ami oldja a kevlárt tartó ragasztót, és máris milliókra rúg a javítás.

Előzmény: cam aro (227687)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.08.17 0 0 227694

Nem rejtett, sima menüpont, nemrég kipróbáltam egy W205-ösön.

Mercedes W205 Bremse erneuern - Beläge wechseln hinten

Előzmény: cam aro (227693)
cam aro Creative Commons License 2025.08.17 0 0 227693

lehet hogy van a merciben ilyen rejtett funkcio.. szerintem nincs..
ill... en nem ismerem. 

Előzmény: A210 820 08 21 (227692)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.08.17 0 0 227692

Nyilván sok márka megfordult már a kezeid között, azért kérdezlek, nem általános pl. a Mercedes megoldása, ahol műszerfali menüből vissza lehet állítani a hátsó rögzítőféket, majd a végén ugyanígy visszapozícionálni az új betétekre?

Előzmény: cam aro (227690)
cam aro Creative Commons License 2025.08.17 0 0 227691

 polaritas fuggoen, old vagy lazit.  >> fog vagy lazit. 

Előzmény: cam aro (227690)
cam aro Creative Commons License 2025.08.17 0 0 227690

ezekszerint az EPB vel szerelt autókat odébb sem lehet tolni?""

 

ha kiengeded a kezifeket , odebb lehet tolni. 
...de fekbetetet meg igy sem tudsz cserelni.

ahoz vagy szoftveresen vissza kell csavarni a dugattyu allitomuvet. 
(es utanna dugattyut vissza nyomni ) 

vagy vissza csavarod erre valo celszerszamal..forgatva. 
vagy  direkt aramra kotod, polaritas fuggoen, old vagy lazit. 
ez utolso ketto megoldas inkabb nem neked valo. 

Előzmény: poiuztr (227688)
poiuztr Creative Commons License 2025.08.17 0 0 227689

Vagy a betétet ki tudom venni de a hengert nem tudnám visszanyomni, hogy az uj betét beférjen????....gondolom.....

 

Előzmény: poiuztr (227688)
poiuztr Creative Commons License 2025.08.17 0 0 227688

Jó estét, azt szeretném kérdezni, a tőlem nagyobb szakértelemmel rendelkezőktől, hogy egy autón, példának legyen kodiaq, van rajta EPB. .....és mondjuk nincs vcds-em, és ha manuálisan gombbal kiengedném  a kéziféket, akkor sem tudok hátsó betétet cserélni?

ezekszerint az EPB vel szerelt autókat odébb sem lehet tolni?

Előre is köszönöm ha valaki válaszol.




 

cam aro Creative Commons License 2025.08.17 0 2 227687

terelsz. 
tipust mondj. 

Előzmény: Capt.IQ229 (227686)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.08.17 -3 0 227686

van olyan szinkrongyuru, ami nem konnyu/yellow/ fem ? 

 

 

Esetleg ismered-e az ötvözők alapfémekre gyakorolt hatását. Ezt iskolában tanítják és napról napra újul és újul.

Hmmmmm?

Előzmény: cam aro (227684)
cam aro Creative Commons License 2025.08.17 0 0 227685



(erzesem szerint nem lehet erre valaszolni. ) 

Előzmény: MárRégenTöröltNick (227683)
cam aro Creative Commons License 2025.08.17 0 0 227684

cam aro. 
kulon irva. 
(the 'D' is silent.. :) 

nem mellesleg, csak kerdeskent..
van olyan szinkrongyuru, ami nem konnyu/yellow/ fem ? 

Előzmény: Capt.IQ229 (227675)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!