Fiat Stilo 1.8 Múlt hét elején egyik reggel a kuplung pedál indulásakor beesett, éppen a végén kezdett el fogni. Valahogy csak beraktam egyesbe, majd rükverc, majd ezután már feljebb jött a fogáspont, majd rövid idő alatt meg is javult. Ezután egész héten gond nélkül használtam. Ma kicseréltem a felső adóhengert, lelégtelenitettem, látszólag minden rendben. Pár utcasarok után azonban megint beesett a pedál. Légtelenítek, volt is benne levegő. Elindulok, pár sarok és megint beesik. Légtelenítek, de semmi levegő sincs benne. Elindulok, pár sarok, megint beesik. Vagyis álló helyzetben akárhányszor nyomom a kuplungot, minden ok, de amint elindulok, beesik... Még azt megnézhettem volna, hogy járó motorral, álló helyzetben mit művel. Mindenesetre elég tanácstalanul állok, hogyan tovább. Értelemszerűen nem szeretnék egyből hidraulikus kinyomócsapágyat cserélni...
a lényeg nem a fogatlanság hanem hogy nem bronzból készült hisz a kérdésed ez volt
Már ezért megérte a kitérő. A csaholás helyett valami ONtopic.
Pl. én sem tudtam erről a fémszórt megoldásról, a kevlárosról is csak hallottam valamit, de nem állt össze a kép.
132-es váltóját pedig még csapágyaztam is anno apám mellett segídként, de, hogy milyen szinkron volt benne nem figyeltem. Kwizkérdésnél simán buktam volna.
02-esek pedig a szívem csücske, de a váltóját annak még nem láttam.
lenyomtam vele az utat, a hangján hallom hogy valahol kifúj amikor gázt adok, nagyobb nyomaték leadásakor
menetteljesítményben nem érzem a különbséget, de lehet hogy most jóval többet eszik
azt megtehetném hogy leszedem az egészet, a csavarokat is a leömlőnél, és a szűkítőt a másik darabra is ráhegesztem, de jelenleg úgy ítélem meg hogy ez felesleges egy amúgy is átmeneti megoldásra
Leírtam, hogy én is az előírtat preferálnám. Kiegészítve azzal, hogy talán 2 okból is lényegtelen. Az egyik a cam aro (nagyon figyelve a különírásra) világnézetével egybehangzóan, hogy a 25 éves csigás kocsinál kb. tök mindegy. Paco írta, hogy neki volt élménye 1 éven belül elkopott gyűrűkkel valamilyen típusban. A másik pedig, hogy nem kizárt (gyengébbek kedvéért, ettől még nem biztos), hogy ma már olyan ötvözőket használnak ami miatt jobban ellenáll a korrozív anyagoknak.
Ez csak olyan szakmai kitérőnek szántam. De be kell látni, hogy a CSAK csaholásra beinduló falkánál ez hiba volt.
Főleg ha onnan kell kezdeni, hogy minek is ötvözünk fémeket.
Ez utóbbit mutatja pl. egy olyan buta kérdés feltevése, hogy van-e sárgafémen kívül más használt szinkrongyűrű is valamibe?
Ismét csak gondolatébresztőnek. Van olyan vasalapú ötvözet ami puhább, képlékenyebb, mint egy sárgafém. És egy réz alapú ötvözetet is lehet olyanra csinálni, hogy keményebb, kopásállóbb, akármilyenebb lesz, mint egy vas.
Szóval teljesen lényegtelen, hogy sárgafém-e a gyűrű, mert lehet 1000 féle sárgafém.
Ja igen, én be tudom vallani, hogy nem tudom milyen ötvözet van benne.
szinkronnal nem a fogazas a lenyeg.. az csak egy tengelyzar.. ugymond.. a szinkron utanni, mar kapcsolt allapot. hanem a fekhatas.. oda meg ketlem hogy acel<> acel parost hasznalnak.. mindig.. alahuzva.. valami csuszofem, es acel kapcsolat..a fekfelulet.. legalabbis amit eddig lattam.
mert a -muszerfalrol inditott - szoftver mar vissza tekerte az allito muvet. innen mar tenyleg csak tolni kell. ..de ha nem tekered vissza.. barhogyan.. akkor nem tudod vissza tolni.
oke. a gl5 meg a yellow femet tamadja..(vagy gl4.) csak kivancsi voltam hogy milyen szem.autoban NEM konnyufem a szinkron/ es otvozoi / ...erre meg nem jott valasz, vagy figyelmetlen vagyok.
Az is érdekes volt, hogy a kopott betétek kivétele után nem a szokásos forgatással lehetett alapra visszatolni a dugattyúkat, hanem csak a sima préssel, ami nem forog, csak tol.
Teherautóknál pl. ZF váltók már 20 éves trükk - személyautókat nem tudom - hogy a drága molibdén ötvözetű szinkrongyűrűk helyett sima gyorsacélt használnak, aminek a kúpjára kevlár kopóréteget ragasztanak. Így sokkal olcsóbb.
Aztán jön a nem belevaló váltóolaj, ami oldja a kevlárt tartó ragasztót, és máris milliókra rúg a javítás.
Nyilván sok márka megfordult már a kezeid között, azért kérdezlek, nem általános pl. a Mercedes megoldása, ahol műszerfali menüből vissza lehet állítani a hátsó rögzítőféket, majd a végén ugyanígy visszapozícionálni az új betétekre?
ezekszerint az EPB vel szerelt autókat odébb sem lehet tolni?""
ha kiengeded a kezifeket , odebb lehet tolni. ...de fekbetetet meg igy sem tudsz cserelni.
ahoz vagy szoftveresen vissza kell csavarni a dugattyu allitomuvet. (es utanna dugattyut vissza nyomni )
vagy vissza csavarod erre valo celszerszamal..forgatva. vagy direkt aramra kotod, polaritas fuggoen, old vagy lazit. ez utolso ketto megoldas inkabb nem neked valo.
Jó estét, azt szeretném kérdezni, a tőlem nagyobb szakértelemmel rendelkezőktől, hogy egy autón, példának legyen kodiaq, van rajta EPB. .....és mondjuk nincs vcds-em, és ha manuálisan gombbal kiengedném a kéziféket, akkor sem tudok hátsó betétet cserélni?
ezekszerint az EPB vel szerelt autókat odébb sem lehet tolni?