Keresés

Részletes keresés

etwg Creative Commons License 2006.03.31 0 0 382

CTE - Control Tractive Effort

DPU - Distributed Power Unit

CW - Cine Wave

M-2 - Tier II Emission model

ACe- Alternating Current evolution series

 

A CTE egy uj szoftware ami többszörös vezérlés esetén (DPU) csökkenti a vezérelt mozdonyok által kialakitott vononyomatékot amennyiben erre nincs szükség (azaz ha nincs annyi terhelés akkor a közbülsö mozdonyok kerekei nem pörögnek meg). Kb. ennyi amennyire megértettem mit akart mondani a szerzö.

 

A CW az azt jelenti, hogy a meghajto energia jelformája szinuszos

M-2 a legujabb csökkentett emmisszioju mozdonyok jele (A második fokozat Tier-2)

 

Az ACe a váltoáramu mozdonyok legujabb fejlesztésben levö változatát jelöli.

Előzmény: M41 (381)
M41 Creative Commons License 2006.03.30 0 0 381

Sziasztok!

 

Meg tudná valaki mondani nekem, hogy mit jelentenek a mozdonyok neve után

a különböző betűk és számok? Pl. AC4400-CTE,CW. SD70M-2,Ace,I stb... Gondolom a motor típusára utalnak.

 

manhattani Creative Commons License 2006.03.30 0 0 380
Kösz a képet, nagyon jó! Nemsokára lesz egy szusszanásnyi időm és megcsinálom ugyanezt a BNSF-re, úgy sacc, lesz vagy kétszer ekkora :-))
Előzmény: zorwick (379)
zorwick Creative Commons License 2006.03.25 0 0 379
Ezzel a képpel már tartoztam - manhattani:)

up
hmsoft Creative Commons License 2006.03.22 0 0 378
"Ha kell, nyújtom a könyveim helyszíni betekintésre..."

Az ötlet nem rossz, majd magánban leegyeztetjük.

"mert mióta pofánvágták az amerikai gőzmozdonyok könyvem"

Ejnyebejnye. Az elkövető azóta pofán lett vágva? :) ( :( )

hm
Előzmény: manhattani (377)
manhattani Creative Commons License 2006.03.22 0 0 377

>...még inkább az lehet, hogy nem ehhez a mozdonyhoz tervezték, hanem akkor már létezett, és átvették valami más termékről.

 

Amerikában más a stílus, ott nem úgy van, hogy "ilyen volt a forgóváza az M40-esnek ettől az évtől eddig az évig", hanem "ez volt a forgóváza sokáig az Alco, a Baldwin és a Fairbanks-Morse mozdonyOKNAK", persze a hozzá illő súlykategóriában. Sokkal olcsóbb volt választani a kiforrott és remekül bevált forgóvázak közül, és ezt a vásárlók (főleg a nagyok, ahol több gyár mozdonya is futott) is erősen pártolták.

 

Talán fényképekről lehetne ráismerni, hogy milyen gépek alatt volt ugyanilyen forgóváz, abból kiderülhet, hogy ki gyártotta először. Ha kell, nyújtom a könyveim helyszíni betekintésre (mert mióta pofánvágták az amerikai gőzmozdonyok könyvem, amerikai irodalmat élő ember az ajtómon nem visz ki, és nyugi, nem kell terepasztalt építeni :-))))  ON)

Előzmény: hmsoft (376)
hmsoft Creative Commons License 2006.03.21 0 0 376
manhattani,

Köszi. Meg kell mondjam, kezd érdekes lenni. Mert ha még nem is említik, és más gépek alatt sem mutatkozott, akkor hogy a fenébe keveredett az RSD1 alá? Főleg azért, mert nem említik, még inkább az lehet, hogy nem ehhez a mozdonyhoz tervezték, hanem akkor már létezett, és átvették valami más termékről. Csak vajon mi a fene lehetett ez a termék?...
(Lehet, hogy bele kell ásnom magamat a II. Világháborús ill. azelőtti amerikai dízelgépek birodalmába? :) )

hm
Előzmény: manhattani (375)
manhattani Creative Commons License 2006.03.21 0 0 375

Na, mit is ír a hogyishívják.

 

Diesel Locomotives: the first 50 years,
az RS-1 AAR (Association of American Railroads, egy hivatal, amelyik ért is hozzá...) B forgóvázon.


RSD-1: gyárt 46 jan - 46 máj, 3 motoros forgóvázon a Trans-Iranian Rwy, Oroszország (így írják...), és az USA seregéhez. Néhány háború előtti RS-1-est is RSD-1-gyé alakítottak.

 

Arról a néhány darabról meg sem írják, hogy milyen típusú volt a forgóváza...

 

A képeden látható forgóváz leginkább a standard A1A személymozdonyi forgóvázra emlékeztet, az Alco, a Baldwin és a Fairbanks-Morse gyártotta. Az a dupla csavarrugó is azonos, mint az én képemen. Az "equalizers" (lengéscsillapítók?) a forgóváz kereten belül vannak. Tengelytáv: 15 láb 6 hüvelyk.

 

Egyéb 3 tengelyes Alco forgóvázat nem említ a forgóvázgyűjtemény rész sem. Lehet, hogy azt a néhány darabot nem is tartották nagyon nyilván.

 

Érdekesség, hogy több RSD-1, amelyik a háborúban járt Európában, később visszatért az USÁ-ba, azokat nem adták el.

 

Előzmény: hmsoft (373)
hmsoft Creative Commons License 2006.03.21 0 0 374
...tök jó, hogy Gúnár Nordlúd időközben a NOHAB-os topicba beírt egy címet, ahol JZ cuccok vannak, köztük például sok GM-és-környéke géppel. (Jó, az RS1 Alco, de ez most nem érdekes.)
Tehát, az RS1 forgóvázából háromtengelyes változatban ez következett volna (vagy valami hasonló), és nem az a forgóváz, amely az RSD1 alatt megjelent.

hm
Előzmény: hmsoft (373)
hmsoft Creative Commons License 2006.03.20 0 0 373
manhattani,

Kezdek valamit nem érteni.

Az RS1-nek láthatóan hattyúnyakas forgóváza van. Ebből - ha jól tudom - a hadsereg közbenjárására lett RSD1, úgy, hogy az USA-n kívüli alkalmazás miatt csökkenteni kellett a tengelyterhelését. Tehát a Bo'Bo' mozdonyból lett Co'Co'. (Illetve továbbra is 4 hajtott tengelyesnek kellett volna maradnia, mégis 6 hajtott tengelyes lett. Ami nem bizonyult jó húzásnak, ugyanis módosítani kellett volna a villamosoldali elemek illesztését, de ez idő hiányában elmaradt. Mindezt azután Carszkojeszelóban szívták meg a TE1-essel, hiszen az elszúrt eredetinek a másolata is szükségképpen elszúrt lesz... :) )

Az RSD1 viszont az RS1-hez képest egy teljesen másik forgóvázat kapott, azt, amiből azután néhány átalakítással Carszkojeszelóban kifejlődött a TE3 (ill. pl. M62) forgóváza. Vajon ezt a forgóvázat az Alco honnan akasztotta le? Mert ha az RSD1-et úgy tekintették, mint valamiféle másodlagos terméket (amelyből lehet, hogy sokat rendelnek, de várhatóan rövid ideig lesz gyártásban), akkor ugye nem fektetnek bele túl sok tervezői munkát. Vagyis még az is lehet, hogy az a forgóváz akkor már létezett valami más alatt. Erről nincs valami adatod?

hm
Előzmény: manhattani (368)
manhattani Creative Commons License 2006.03.19 0 0 372
Ment a levél.
Előzmény: 7578 (371)
7578 Creative Commons License 2006.03.18 0 0 371

Szia manhattani!

 

Nagyon jók a rajzok, szeretném azokat nagyobb méretben is eltenni. Elküdenéd címemre?

 

Előre is köszönöm...

Előzmény: manhattani (368)
7578 Creative Commons License 2006.03.18 0 0 370
Köszi a segítséget előre is... levél ment...
Előzmény: RhB (367)
manhattani Creative Commons License 2006.03.17 0 0 369
Elnézést a méretarány váltásért, a Zindex önállóan intézte...
Előzmény: manhattani (368)
manhattani Creative Commons License 2006.03.17 0 0 368
Ez pedig a DIESEL LOCOMOTIVES rajza (Cycolpedia - Vol. 2., a Model Railroader kiadása).
RhB Creative Commons License 2006.03.17 0 0 367

Előkerestem a fénymásolt rajzokat. A Railroad Model Craftsman 1966 februári számában a 24-27 oldalon vannak rajzok az RS-1, RS-2 és RS-3 típusokról. Sajnos a 20-25 évvel ezelőtti fénymásolat elég sz***r, a fotók nagyon gyengék, de rajzok tűrhetőek, bár nem túl részletesek. Ebben az anyagban minimális technikai információ van, bár lehet az is, hogy én nem másoltam le minden oldalt.

 

Van egy szintén fénymásolt cikk az RS-1-esről (Railroad Model Craftsman, 1991 május, 60-66 oldal), ez elég részletes leírásnak tűnik, az itt lévő rajz is "finoman cizellált" a másikhoz képest.

 

Nem tudom, mi minden érdekel még (további fotók, roster stb.), elsősorban a kanadaiakban tudok segíteni.

 

Az anyagot le tudom fénymásolni, a szkennelés még néhány napig technikai akadályokba ütközik. Nem tudom, pesti vagy-e, email-ben letárgyalhatjuk a dolgot.

 

A könyvtárral valószínűleg nem egyszerű a helyzet, a sejtésem szerint megszűnt, és most a BME könyvtárával van valami kapcsolata, legalábbis a Google ilyet talált. Nem tudom, hogy pl. a folyóiratok hogyan érhetők el. A régi számokat annak idején be kellett kéretni a külső raktárból, vagy személyesen kimenni Törökbálintra, és akkor ott egyszerűbben lehetett kutakodni. Hogy most mi a helyzet, a franc se tudja. :-(((

Előzmény: 7578 (366)
7578 Creative Commons License 2006.03.13 0 0 366

Köszi mindkettőtöknek a segítséget...

 

Majd jobban belemerülök az oldalba illetve felkeresem a könyvtárat, úgy látom érdemes lesz...

 

Egy Rutlandi vasúttársasággal kapcsolatban keresgéltem a neten, de fotón kívül sajnos nem sok rajz van. Ezek is egy másik Társaság mozdonyai, de végül is RS-ek:

 

 

RS-1

 

RS-3

RhB Creative Commons License 2006.03.13 0 0 365

Szinte minden mozdonytípusról van rajz a Railroad Model Craftsman c. folyóiratban, a Műszaki Könyvtárban lelhetők fel az 50-es évek végétől kezdve. Emlékezetem szerint nekem ez is ki van fénymásolva, a minőségre nem emlékszem.

 

Egy igen leegyszerűsített rajzom van egy pdf file-ban (a Canadian National mozdony típuskönyve), de sajnos nem tudom kiszedni belőle, csak Print Screen-nel tudtam az alábbi módon lementeni. Ez konkrétan az RS-3-as, a gyártónál az "M.L.W." ne zavarjon meg, az ALCo mozdonyokat Kanadában a Montreal Locomotive Works gyártotta.

 

 

Előzmény: 7578 (362)
etwg Creative Commons License 2006.03.13 0 0 364

Ezeket már láttad?

 

 

 

 

RS-1

 

ALCO

Előzmény: 7578 (362)
YOSSARIAN Creative Commons License 2006.03.13 0 0 363
Mikor várható új cikk az usavasut.hu-n?
7578 Creative Commons License 2006.03.13 0 0 362

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni: a közelmúltban többször is találkoztam olyan olvasni valókkal, ahol az Alco cég RS-1-es és RS-3-as típusa szóba került. Ezekről a mozdonyokról szeretnék egy kicsit többet megtudni. Itt a neten a keresővel több fényképet is találtam, de rajzot - egy rosszabb minőségű kivételével - sajnos nem. Ezügyben kérném a segítségeteket.

 

Tudnátok-e olyan forrást, lapot mutatni, ahol többek között műszaki leírás mellett rajzot is találok ezekről a mozdonyokról?

 

Előre is köszönet a segítségért...

zorwick Creative Commons License 2006.03.12 0 0 361
Mi az a meglepi?
Előzmény: etwg (360)
etwg Creative Commons License 2006.03.10 0 0 360

Egy ujabb jo hir.

 

 

A BahnTV a mult szerátol teljese felbontásban is nézhetö az Interneten, söt szeptembertöl egy ujabb meglepetés jön!!!!

 

 

Előzmény: M41 2127 (353)
manhattani Creative Commons License 2006.03.10 0 0 359

>Èrdekes mifelénk meg olcsobbak lettek az amerikai lapok, az eddigi 10 12 Euro helyett ma már csak 8-ért vesztegetik.


Lehet, hogy ez a baj, a csökkentett áron kevesebb haszon képződik, és így már nem érte meg a cégnek...

 

>nem biztos, hogy késik, mert a ModelRailroaderre a Kálvinon azt mondák nem jött februári, a központi boltban meg éppen megkaptam az utolsót. Ne add fel!
Annyira nem adom fel, hogy nekem februári is, márciusi is van... :-))  (Alkalomadtán szívesen nyújtok betekintést :-)))  )     De most úgy néz ki, hogy több nem lesz.

 

Üzenem az illetékesnek, hogy sajna tényleg nincs idén januári TRAINS -em... 

 

Előzmény: zorwick (358)
zorwick Creative Commons License 2006.03.07 0 0 358
Ez itt is igaz 2400 ft-rol 1800-ra csökkent az ára, amugy Manhattani, nem biztos, hogy késik, mert a ModelRailroaderre a Kálvinon azt mondák nem jött februári, a központi boltban meg éppen megkaptam az utolsót. Ne add fel!
Előzmény: etwg (357)
etwg Creative Commons License 2006.03.07 0 0 357

Èrdekes mifelénk meg olcsobbak lettek az amerikai lapok, az eddigi 10 12 Euro helyett ma már csak 8-ért vesztegetik.

Előzmény: manhattani (356)
manhattani Creative Commons License 2006.03.07 0 0 356

Gyászhírem van: a TRAINS már kb. két hetet késik a Sajtópont boltokból. Nagyon úgy tűnik, nem árulják tovább.

Meg lehetne rendelni Amerikából, de félő, hogy elveszne a Postán. Ha meg UPS-sel hozatnám, eszetlen drága lenne. Nem marad más, mint megint kimenni egy kicsit... Sajnálom.

M41 2127 Creative Commons License 2006.02.09 0 0 355
Köszönöm a segítséget!!!
Előzmény: etwg (354)
etwg Creative Commons License 2006.02.08 0 0 354

Itt:

 

http://www.bahntv-online.de/btvo/html04/start.php

 

 

valamint az ASTRA müholdon digitalis vevövel. A részletek a honlapon.

 

Keresd a SENDUNGEN menüben a MEINE WELT DIE BAHN cimü sorozatot, ott fut most szinte hetenként 1 amerikai gözös mozi, az archivumban többet is találsz, de azokat csak az interneten kis képpel lehet elérni.

Előzmény: M41 2127 (353)
M41 2127 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 353
Ok, köszönöm szépen a tippet!

Igazság szerint nem is engem érdekel a téma, hanem egy családtagot (de őt aztán nagyon :), és megígértem neki, hogy utánakérdezek!

És ez a BahnTV hol érhető el?
Előzmény: etwg (351)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!