Annak idején, amikor még kezdő tanuló kezelő volt, csináltunk pár utat együtt a Kaposváron.
Ami a tisztogatást illeti: nem egészen igaz a dolog, ugyanis egy időre "átigazolt" a Pannon Cargohoz. Igaz önszántából.
Mellesleg az ilyen tisztogatásról csak annyit (és szigorúan POLITIKAMENTESEN kéretik érteni!!!): a régi szocialista káderekkel nem lehet kapitalista céget építeni, így teljesen érthető, ha "tisztogatások" vannak.
A jelenlegi cégemnél is (nem hajózás) pontosan azok a vezetők a legnagyobb kerékkötők, meg ők lopják meg legjobban a céget, akik már a múlt rendszerben is itt voltak!
(Természetesen ez sem univerzális szabály!!)
De ebből - könyörgöm!! - senki ne induljon a napi politika felé, mert az nagyon nem lenne jó!!!!
Novemberben indul nagygéphajó-vezetői tanfolyam.
(ritkaság, mert van, hogy 3 évig sem indul)
Részvételi feltételek:
Min. 21 éves életkor
Érettségi
Erkölcsi bizonyítvány
Hivatásos kisgéphajóvezetői bizonyítvány megléte 1 éve, vagy kormányosként-géphajókormányosként nagygéphajón eltöltött min. 2 év gyakorlat igazolása
Hajós szolgálati könyv a szükséges behaózási idő igazolásokkal
Német, vagy orosz alapfokú nyelvvizsga
Szakirányú középfokú végzettséggel, és egyéb képesítésekkel rendelkezők (úszó munkagépvezető, gépnélküli hajóvezető stb.) egyes tárgyakból kérhetnek vizsgamentességet.
A képzés kb. 1,5 hónap, naponta 9-16 óráig. Ezt követően elméleti vizsgák kb. 10 tárgyból, majd gyakorlat 2 hét, ezután gyakorlati vizsga.
A tanfolyam elvégzése sikeres vizsgák után felsőfokú végzettséggel egyenlő.
Reméljük nem. Nagyon Bp. környékén mozog, mert pár nappal ezelőtt láttam én is, amikor Miskolc tolt egy jókora csurmát felfelé, és ő adta az előfogatot.
Én legelőször 1995 nyarán láttam e kamionszállítók egyikét. Azóta viszont rendszeresen, színte menetrendszerűen találkozok velük (tavaly pl. minden hétfőn ment fel az összes). Előtte viszont egyáltalán nem. Rengeteget jött viszont a szintén bulgár és szintén zöld Donau Schub I (ha jól látom itt pont az látszik)és társa a -II, mely 95-ig csak kamionokkal megrakott bárkákkal hasított, de mostanra viszont azok tűntek el nyomtalanul...
Ha már Bulgárok:
Múlt héten pénteken az MO-ás hídra ráesett a völgymenő toló, szárazárus, terhes bárkájának ki is rojtosodott az oldala. A pillérnek nem lett baja, a bárka a híd alatt a jobb partban áll horgonyon.
Kettő Dömös is volt,de már nem biztos hogy létezik:a 80 éves dunai hajókönyv szerint:
DömösI:1883 óbudai hajógyár épitette LEDA néven.1939-benMFTR megvette Dömös néven átkeresztelte.1944 hadi cselekmények következtében Kiskörénél? elsüllyedt.
DömösII:1916 Ganz Danubius épitette MFtR részére
József Főherceg néven.1919 Varju a neve, majd Dózsa György a neve.1920 ujra József Főherceg.1944-ben Ausztriában,1946 dec15 Magyarországra visszajön József a neve,1947 Meszhart Dömös a neve.1951-ben háborúbol visszamaradt bombán felrobban Várszegnél.Kiemelés után állomajó Dunaföldváron neve I.Állóhajó majd
314Állóhajó
Sziasztok!
Annyira nem is OFF - talán:
Asparuch, Tervel, Krum: a dunai bolgár birodalom fejedelmei (kánjai) voltak, kb. a magyar Honfoglalással egy időben.
Vajon a szoc. időkben is így hívták ezeket a hajókat? Mert léteztek akkor is, ez bizt.
Tegnap voltam Mohácson felfelé jött a Han Asp..
ez valoban bolgár hajó? Mert német feliratos camionok vannak mindig rajta.
Más a mohácsi önkormányzat teljes erővel nagy kikötőt fog épiteni saját erőböl.Szerintem lassan fel fog lendülni a folyami közlekedés és kár sirnunk meg a MAHART-ot bántani. Mert centralizmussal csak ott létesül valami ahol az érdekek ugy akarják és az nem mindig jó gazdasági szempotból semm.
Én is csak véletlenül kattintottam ide, de ahogy elnézem pont jókor. Azt hiszem, ezt a MALWIN által említett "hajót" én is láttam egy horgásztó mellett, éppen az Alföldre menet. (Nem sűrűn járok arrafele,utoljára talán tíz éve jártam arra, és akkor is sötétben). Azért tettem idézőjelbe a hajót, mert az már inkább a roncs kategóriába esik, ugyanis csak a váza(!) van meg, de az is tiszta rozsda! :-(
Hajdanában szép kis vizibusz lehetett, de ez lett a sorsa. Szomorú látvány...
ne is mondd... a kabinosok meg már csapatban vonulnak fel Kölnbe, Düsseldorfba, hogy álló szállodahajót formáljanak belőlük... dehát ez a természet rendje :))
Trophy ! Ragyogó, ha nem zavar. Engem is csak az a női elmebaj nem hagyna nyugodni ! :)))
OFF
Fijúk !
A tüzes topik már jó régen elvesztett pár tagot, csak olvassátok vissza !
Rendet meg miért nekem kellene rakni ? Csak egy kavacs voltam a pályán, amiben hasraestek és rendesen besározódtak a száguldozók.
Egyébként ne féltsetek minket, még erősebbé kovácsolódtak a kapcsolatok, csak a netet már nem tartjuk biztonságosnak. Sajna.
Sziasztok!
Mit tudtok arról, hogy 1953-ban vagy 54-ben aknára futott és elsüllyedt a Dunán a DÖMÖS termesgőzös?
Anyámmal beszéltem ma, ő azon a hajón utazott, de Baján leszállt-nem sokkal később Fajsz magasságában felrobbant a hajó..
A bulgárok nem hiszem, ők nem szoktak Pesten telelni. Az Ukraináék decemberig nyomják az egyhetes BP-Passaut, nincs szezonzárójuk a hónap végén, de ők szerintem hazamennek januárban, úgy mint idén.