Szia Robcsy!
Az Interneten rengeteg kép van (itt találtam pl. egy tolót ) én is onnan szedem össze a dolgokat, a Mahart linkoldalán sok honlap van, ahol vannak ilyenek. Ha gondolod, küldök Neked néhányat, mondd meg milyen kell, mekorra.
Nemrég készítettem egy Linkoldalt , bár itt inkább a "kabinos" oldalak hivatkozásai vannak hangsúlyban, néhol lelhetsz másra is...
Így jár, aki a Blikkből tájékozódik. :))
A blikkes hír egyébként kivételesen igaz, csak kicsit megkésett. A Pannon Star már tán be is fejezte a rakodást Dakarban.
Nem tudom tud-e segíteni valaki. Egy programocskát írok és ahhoz lenne szükségem egy színes digitális képre, amin valami jól elkapott MAHART hajó van lefotózva, ami nem személyszállító (önjáróuszály vagy tolóhajó, stb...) szóval a vízi áruszállításban előforduló magyar hajó kellene.
Sziasztok!
A Blikk mai cikke szerint újra lesz magyar tengerhajózás!
Állítólag az orosz államadósság törlesztéséből visszamaradt két hajót fogják magyar zászlóval és magyar legénységgel üzemeltetni, Pannon Star és Pannon Sun néven.A Pannon Star legénysége már összeállt,a hajónak már fuvarja is van.
Én is csak úgy kutyafuttában pillantottam oda, csk feltűnt, hogy a Zsófi megint kijjebb csusszant egy hajónyival... viszont ha hajtás is lesz, menetképes lesz. Minek lesz? Egy újabb rendezvényhajónak? Mást nehezen tudnék elképzelni. Inkább lenne meg a Passau, meg a Zsófiáról szőtt álom, (miszerint félig befedik a sétafedélzetet, előre hozzák a kerékállást, 'kihegyezik' a hajóorrot), minthogy újabb tervekbe belefognának? ...
Idézet a szegedi Webrádióről. A Millennium sorsa meghatározó lehet a Szőke Tisza jövőjére is.
"A medencés kikötőben várja a jövőt az úszóház
A Tisza nagy medréből a medencés kikötőbe vontatták szerdán a Milleniumi Úszóházat. A hatalmas úszómű mozgatásához meg kellett várni a megfelelő vízmagasságot a folyón. A műveletnél és az átadás-átvételnél jelen volt Budavári Katalin, a Magyar Fejlesztési Bank Vagyonkezelő Rt-jének vezérigazgatója is.
A monstrumot néhány napja vette birtokba Vagyonkezelő. Hogy ez pontosan mit is jelent, azt Budavári Katalin, a Vagyonkezelő vezérigazgatója nagyon egyszerű példával világította meg: arról van szó, hogy valakinek a tulajdonában van egy autó, amit valaki más használ. Ez utóbbi birtokba vette a járművet. A 83 méter hosszú, 33 méter széles, 1300 tonnás úszóház építése néhány hónapja félbemaradt, mivel a tulajdonos Millenium-Úszóház Kft-nek elfogyott a pénze.
A Magyar Fejlesztési Bank Vagyonkezelője most a birokbavétellel a felelősséget is átvette a létesítménnyel kapcsolatban - mondta el a Webrádiónak Budavári Katalin. Az már korábban is nyilvánvaló volt, hogy a halatmas úszóház nem maradhat a tápéi kikötőben, hiszen fennállt az a lehetőség, hogy a Tisza erősebb áradásakor elszabadul, és sodródása közben komoly károkat okoz a szegedi hidakban, miközben maga is megrongálódik.
De nem csak ez volt az oka annak, hogy a téli kikötőbe vontatták a hajót, hanem az is, hogy a tulajdonosoknak az utóbbi időben már az őrzésre sem volt pénzük. Csónakkal bárki megközelíthette volna az úszóházat, márpedig az MFB vagyonkezelője nem hagyhatja, hogy széthordják, ami eddig elkészült. A vontatással, őrzéssel kapcsolatos összes költséget természetesen a Vagyonkezelő állja, de hogy mekkora összegről van szó, a vezérigazgató-asszony nem mondta meg.
Arra sem válaszolt Budavári Katalin, hogy meddig marad a medencés kikötőben az úszóház, és mi lesz a további sorsa - egyszerűen azért, mert még maga sem tudja. A tulajdonosokkal folynak az egyeztetések. Lehet, hogy eladják, így félig készen, lehet, hogy tovább építik. Minden lehetőségre nyitott mindkét fél, tehát a Vagyonkezelő is, a Millenium-Úszóház Kft is. A bank és a kft közötti, eredeti alapszerződés szerint is minden kérdést közösen kell megoldani, így az úszóház jövőjéről is közös döntés születik.
A Millenium úszóház a tervek szerint Közép-Európa legnagyobb vízi létesítménye lenne. Megálmodói négy emelet magasra tervezték - többi méretét már említettük -, lenne benne kaszinó, szálloda, söröző, diszkó, játékterem és számos más üzlet, sőt kishajó-kikötő is.
A magánberuházáshoz a tulajdonosok 75 millió forintot a Széchenyi terven is nyertek. Eredetileg már idén tavasszal szerették volna megnyitni, ám most már hónapok óta nyitott kérdés, lesz-e belőle a tervek szerinti szegedi látványosság és szórakoztató központ.
Szabó Zsuzsa
2002. november 13."
Elnézést Viking! Vizen voltam ma, és megnéztem, igazad volt nem Z uszály, hanem egy régi Mahartos uszály, de azok közül már az újabb, mert Hitzler kormányos, nem az egylapátos uszálykormány van rajta. Az uszály gépnélküli, de Z hajtást akarnak bele tenni.
Kűfődi ösmerősöm ötlete: vesz egy teknőt, felújítja, és azon lakik...
Ennek megfelelő méretű-típusú hajó kellene.
Az nem gond, ha a hajó pillanatnyilag nem utazik, de az elsődleges szempont, hogy hajózhatóvá lehessen tenni.
Természetesen elfogadható költséggel!
Elfogadható alatt természetesen :-)) nem az összeg nagysága értendő, mert az ugye relatív, hanem a hajó ára+felújítás azért ne legyen több, mint egy új hajó ára!! Mondjuk ne kelljen komplett feneket cserélni, meg hozzá komplett felépítményt!!
Szóba jöhető típusok:
-csiribirik
-füredi vontatók
-közepes személyhajók (pl. moszkva, esetleg vizibusz)
-kisebb (max. 6-700t-s) önjáró (nem baj, ha nem magyar lobogó alatt van)
A hajónak alkalmasnak kell lennie a DMR-en való áthaladásra. (Természetesen az átépítés után. De a méret az ugye fontos!)
További lényeges szempont: átépítés után hajóvezető + 1 fővel hajózható legyen.
(A pasas nyugállományba készülő tengerész cpt+van 7 hajója, azaz nem kezdő a szakmában, és van mit a tejbe aprítania, de a Dunát (Európát) nem ismeri.)
Van valakinek megbízható forrása a Mahart teljes flottáját tekintve?
Olyan kellene, amelyben az összes jelenleg MHRT tulajdonban lévő hajó megvan, tehát nem csak azok, amelyek fel vannak szerelve!
Annak idején, amikor még kezdő tanuló kezelő volt, csináltunk pár utat együtt a Kaposváron.
Ami a tisztogatást illeti: nem egészen igaz a dolog, ugyanis egy időre "átigazolt" a Pannon Cargohoz. Igaz önszántából.
Mellesleg az ilyen tisztogatásról csak annyit (és szigorúan POLITIKAMENTESEN kéretik érteni!!!): a régi szocialista káderekkel nem lehet kapitalista céget építeni, így teljesen érthető, ha "tisztogatások" vannak.
A jelenlegi cégemnél is (nem hajózás) pontosan azok a vezetők a legnagyobb kerékkötők, meg ők lopják meg legjobban a céget, akik már a múlt rendszerben is itt voltak!
(Természetesen ez sem univerzális szabály!!)
De ebből - könyörgöm!! - senki ne induljon a napi politika felé, mert az nagyon nem lenne jó!!!!
Novemberben indul nagygéphajó-vezetői tanfolyam.
(ritkaság, mert van, hogy 3 évig sem indul)
Részvételi feltételek:
Min. 21 éves életkor
Érettségi
Erkölcsi bizonyítvány
Hivatásos kisgéphajóvezetői bizonyítvány megléte 1 éve, vagy kormányosként-géphajókormányosként nagygéphajón eltöltött min. 2 év gyakorlat igazolása
Hajós szolgálati könyv a szükséges behaózási idő igazolásokkal
Német, vagy orosz alapfokú nyelvvizsga
Szakirányú középfokú végzettséggel, és egyéb képesítésekkel rendelkezők (úszó munkagépvezető, gépnélküli hajóvezető stb.) egyes tárgyakból kérhetnek vizsgamentességet.
A képzés kb. 1,5 hónap, naponta 9-16 óráig. Ezt követően elméleti vizsgák kb. 10 tárgyból, majd gyakorlat 2 hét, ezután gyakorlati vizsga.
A tanfolyam elvégzése sikeres vizsgák után felsőfokú végzettséggel egyenlő.
Reméljük nem. Nagyon Bp. környékén mozog, mert pár nappal ezelőtt láttam én is, amikor Miskolc tolt egy jókora csurmát felfelé, és ő adta az előfogatot.