Keresés

Részletes keresés

LittleHornet Creative Commons License 2012.08.30 0 0 3786

tapasztalat, talán segít: az én egytengelyes trakimon 14-es kerék van, és difizár nélkül szántottam vele gond nélkül, persze nem nedves-nyálkás földön, hanem átlagos őszi földön. nyáron száraz időban pótkocsizáskor sem hiányzott, és a téli hótoláskor is csak minimálisat pörgött ki a kerék, igaz a gép önsúlya 300 kg körül van.  szóval sztm nem kell félni a difizár hiányától addig, amíg száraz terepen vagy. rizsmintás gumi, óriási körömökkel.

Előzmény: Gokartos (3784)
cudar08 Creative Commons License 2012.08.30 0 0 3785

Oké rendben, de pótkocsizáshoz is kell a zártdifi?? Esőben, hóban oké, de gondolom ilyen időben elmenne nélküle. Ha más nam akkor a lada hídban a difit szorítsdmeg, hogy később diferáljon le. Amúgy én is akarok csinálni egy "nagy" egytengelyes trakit mert a mostani 4 kereküvel nem mehetek ki az utcára, és most onnan lenne fuvarozni való!!!

Előzmény: Gokartos (3782)
Gokartos Creative Commons License 2012.08.30 0 0 3784
Köszönöm a segítséget!Mondjuk én ugyanúgy szarvas kistraktorra akarom megcsinálni az autó híddal is nem 4kerekűre!
Előzmény: jános 55 (3783)
jános 55 Creative Commons License 2012.08.30 0 0 3783

Az tény, hogy traktormintás gumi nélkül nem lehet szántani, mert a  nem barázdában levő kerék kipörög. Én mindkét kereket / 16-os TZK nagyságu / vizzel töltöttem fel a szelepen keresztűl, így egy kerék súlya 60 kg. Ha jól oldod meg az eke felfüggesztését -három pontos felfüggesztés- akkor szántás közben nemigazán fog " lediferálni". Ha mégis megtörténik, akkor az eke kiemelő karral egy kicsit ráemelsz és megy a jármű tovább. Miután én jobbos ekét használtam és a traktor ehhez volt készítve egy kicsit a súlypontomat az ülésen balra helyeztem és  így terheltem le a kereket. De emellet még súlyozni is lehet a kereket. Ha esetleg valahol még valamelyik "Tsz" nél látsz öreg silózót, annak a hátsó kormányzott kerekeiben pont olyan súlyok vannak amit a kerékre fel lehet szerelni, Így egészen biztosan állítom, hogy nem pörög ki a kerék. Írtad, hogy 13-as kerekeket szeretnél feltenni. Gondolkodj el a 16-os kerekeen, jobb lesz a gép. Csak tanács. 

Előzmény: Gokartos (3782)
Gokartos Creative Commons License 2012.08.29 0 0 3782
Nem értettél meg engem!Nincs berohadva a körmös kapcsoló de amikor hajt mind a 2kerék és össze van feszülve a körmös kapcsoló akor nem lehet oldani csak úgy ha valameik irányba elfordítom a kormányt,de mivel kapaszkodik mind a 2kerék így igen combos dolog megmozdítani valameik irányba is a kormányt!A gép minimum van vagy 250kg a kerék agy maga a keréksúly is aminek darabja 40kg és osztott 13as felni van rajta!
Előzmény: cudar08 (3774)
Gokartos Creative Commons License 2012.08.29 0 0 3781
Köszönöm a választ!A differenciál mű szerepét énis tudom!Én csak kimondottan arra vagyok kíváncsi hogy szarvas,nem zárható difis kistraktorral lehet e szántani,nem-e fog elseregni az eggyik kerék vagy nem-e fogja az eke kifordítani a barázdából!!??Mert ugye a barázdában lévő kerék kapaszkodik,de a szántatlan területen lévő elsereg!Szántottam már mezítlábas MTZ 80-assal amin nem volt jó a difi zár és kegyetlen volt állandóan sergett a bal oldali kerék a mancsba!Szereztem már hátsó hidat holnap megyek érte és viszem az esztergályoshoz leszűkíteni a nyomtávot!Most jelenleg Trabi nyári gumi van rajta,de beszéltem már a Papp-gumival és majd szántásra rendelek rá R13 traktormintás új gumit!Vettem a géphez egy Lady utánfutót a helyi Méhtelepről lefestve és le alvázvédőzve magasítóval 18ezer Ft-ért!
Előzmény: jános 55 (3775)
Bobo772 Creative Commons License 2012.08.29 0 0 3780

Szivesen én a vaterán vettem 33e ért egy trabi motoros kistraktort féket csináltam rá, meg egy vonórészt kellene gyártani trabi motor trabi váltó heggesztett difivel, hajt egy zsiga váltót és egy szük zsiga hidat, hátul közdarabbal niva kerék van....

Előzmény: LittleHornet (3778)
jános 55 Creative Commons License 2012.08.29 0 0 3779

Jól tudod!

Előzmény: LittleHornet (3778)
LittleHornet Creative Commons License 2012.08.29 0 0 3778

János, Bobo, köszönöm a válaszokat. Szerintem trabi lesz belőle, de még nem döntöttem.

 

Azt tudja még valaki, hogy ha a differenciálmű egyik féltengelyét lerögzítem, akkor a másik - jól tudom-e - dupla fordulatszámmal fog forogni?

 

köszönöm.

jános 55 Creative Commons License 2012.08.29 0 0 3777

A Jófogás.hu oldalon a 2012 augusztus 01-én feltett, Zala megyei hirdetéskete nézd meg, ott több képet látsz róla. / Házilag készített Izs motoros 350 ccm kistraktor/

Előzmény: Molnarjozsef95 (3776)
Molnarjozsef95 Creative Commons License 2012.08.29 0 0 3776

Üdv! képet tennél fel a gépedről? :)

Előzmény: jános 55 (3770)
jános 55 Creative Commons License 2012.08.29 0 0 3775

Teljesen természetes, hogy így "viselkedik" a géped. A differenciál mű abban segít, hogy tudj a járművel kanyarodni, miután a két keréknek nem azonos utat kell megtenni forduláskor ezt küszöböli ki. Véleményem szerint ha teszel alá egy difit megszűnik a gondod. Mind szállításhoz, mind szántáshoz jó lesz a gép. De ha jó a fizikumod és ezt fenn akarod tartani, nem akarsz az edzőterembe járni akkor így is jó, garantált a gyúrás a felső testre, legfőképpen a karjaidra. Minél szélesebb a nyomtáv, annál nehezebb az irányítás. Csak példaként említem, hogy láttam olyan négykerekü kistarktort mely pontosan így volt építve difi nélkül. Üresen sem akart kanyarodni, de amikor az utánfutót rátették és megrakták homokkal, csak egyenesen előre ment, nem volt érdekes, hogy a kormányt merre tekerték, még akkor sem, ha ketten álltak az elején.

Előzmény: Gokartos (3773)
cudar08 Creative Commons License 2012.08.28 0 0 3774

Szia!!

 

De hát nem azt írtad hogy lehet oldanikörmös kapcsolóval a hajtást oldalanként?? Vagy nem müködik, talán be rohadt vagy mi?? Szerintem ha rendesen meg van súlyozva(kerék súlyokra gondolok) akkor sztem kéne bírja!

Előzmény: Gokartos (3773)
Gokartos Creative Commons License 2012.08.28 0 0 3773
Üdvözlök mindenkit!Hozzá jutottam egy motorikusan nagyon jó állapotban lévő egytengelyes Pannonia motoros kistraktorhoz amiben 8előrre és 4hátra sebesség van!R13-as kerekek vannak rajta és annyi problémám van vele hogy nincs benne diferenciálmű hanem mind a 2kerék hajt és körmös kapcsolóval lehet oldani a hajtást jobb és bal oldalon,ezzel az a probléma hogy amikor kapaszkodik mind a két kerék akkor lehetetlen elfordítani és oldani sem tudom a hajtást egyik oldalon sem!Azt szeretném megtudni hogyha teszek alá egy Lada szűkített hátsó hidat,azzal tudok-e szántani majd az ősszel a difi miatt??
Előzmény: traktorbi (3772)
traktorbi Creative Commons License 2012.08.28 0 0 3772
taurus09 Creative Commons License 2012.08.28 0 0 3771

Az e-mail címedre el tudom küldeni a motor gépkönyvét, ha úgy jó neked. A komplett gépet nem ismerem, csak a motort, ilyenből építettem egy kisgépet, nálam kapott hideget-meleget gond nélkül bírta.

Előzmény: zolko8402 (3767)
jános 55 Creative Commons License 2012.08.28 0 0 3770

Hornet! Mindenképpen a pénztárcád fog beleszólni a döntésedbe. Hasonló cipőben én is jártam, miután több gépet építettem. Volt Pannóniás, Trabantos kétütemű, Fiat motoros, de a legvégén az utolsó kettő készítésénél az Izs Planéta motornál / 350 ccm/  kötöttem ki. A Pancsi egy kicsit gyenge volt a szántásnál, még néha kellett volna egy kis erő, de nem volt. A Trabis sokat fogyasztott, szinte a dupláját, de az erővel nem volt gond a kettes ekét simán vitte. A Fiat 850 motoros jó volt, de nem volt egyszerű a motorikus alkatrészek beszerzése, ebből eredően olcsó sem és a hűtő végett nagy hely kellett a vázban. A célom pedig az volt, hogy a traktorok ne legyenek nagyok, hogy a szőlőben, kertben elférjenek. Izs blokkokhoz hozzá jutottam, erő van bennük rendesen / 19 LE/ és már egy korábbi hozzászólásomban írtam, hogy egyszerübb volt a hűtését megoldani mint a Pannóniáét, de masszívabb a váltó és a kupplung része is. Olyen elő sem fordult, hogy esetlegesen terhelésnél a sebességet kidoibta. Ennyit az én tapasztalataimról, hátha van benne számodra hasznos info.   

Előzmény: LittleHornet (3765)
szes Creative Commons License 2012.08.28 0 0 3769

Szia

 

tennél föl képet a gépröl

Előzmény: zolko8402 (3767)
baka38 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 3768

Szia !

Tökéletesen lehet vele szántani. A hátso kerekekkel kel csinálni valamit mert a difi végett egyböl kipörög ha nem megfelelö a tapadás ! Az enyém kissebb gép kissebb motorral fogaskerekes váltoval és tökéletesen lehet vele szántani.

Előzmény: Moco94 (3739)
zolko8402 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 3767

Sziasztok Fórumozók!

 

Egy kis segítséget kérnék!

Nekem van egy OETL OM 220 as kerti gépem!

Viszont nincs hozzá se gépkönyvvem se semmi le írásom!

Ha valakinek van és be scannelné és elküldené nagyon meg köszönném!

Amúgy mi a véleményetek erről a gépről??

 

További szép napot!

 

Zoll

Bobo772 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 3766

Szia.

Én mindenképpen olyan motort nézegetnék amihez olcsó az alkatrész, trabi biztos olcsóbb mint a suzuki, régen egy kétütemü trabi motorfelujítása anyagba 25e be került, igaz kétütemü pocsékolósabb de szerintem elég az.. ha 4 ütemü akkor készíteni kell a hűtönek is valami felfogatást, kiegyenlítö tartály , gumicsövek, erösebb a motor de több a hiba lehetöség.Hirtelen ennyi jutott eszembe..

Előzmény: LittleHornet (3765)
LittleHornet Creative Commons License 2012.08.27 0 0 3765

Sziasztok,

 

Négykerekűvé alakítom a gépemet (skoda váltó, rövidített féltengellyel + 1:5 előáttétel + Fürge3 motor). Gondolkodom azon, hogy felteszek rá egy erősebb motort, a Fürge3 ereje nagyon ki van számolva. Milyen motort tegyek rá? Van aki trabira esküszik, de van aki szerint az zsákutca. Nézegettem 1.0 suzuki motorokat, 4 ütemű trabi motorokat. Diesel sztm nem fér bele a keretbe, meg nem is tudom kihasználni évi 20-30 üzemórában. Mi a véleményetek?

 

köszönöm a segítséget

 

Hornet

Mnagy Creative Commons License 2012.08.26 0 0 3764

A trabi váltó difijét kibeleztem, lett bele esztergálva egy olyan tengely ami pótolja a két bojgó kereket, és a túl nyúló végére kerültek a kerekek.A hajtás egy vizszintes tengejü ékszíj spanolós Honda motor lett 1/2 es lassítással a nyelestengejre.Rég volt már igazából fuvarozgatni való volt.

Előzmény: szabi7911 (3758)
cudar08 Creative Commons License 2012.08.26 0 0 3763

Ha egy othon épített 4kereküvel mészki akkor biztos meg büntettnek, de ha egy egytengelyessel mész, és van rajta fék villágítás..stb. tehát megfelel a szabályoknak akkor nem!!

Előzmény: fkfwte (3762)
fkfwte Creative Commons License 2012.08.26 0 0 3762

Igen!Ha kimész a közutra és jön a szerv.

Előzmény: cudar08 (3754)
patkány92 Creative Commons License 2012.08.26 0 0 3761

hát nemtdom, az gyenge lenne mint felfekvésba, mint áttételbe, túl gyors lenne neked. ha az az egy váltó menne bele. meg ugye akkor gondolom keresztbe lenne a motor és a váltó, az meg súlypontilag se lenne jó.  kell bele egy híd és arra vinni a trabi féltengelyét. gondolom szántásra is lenne használva, vagy ha nem híddal akkor szerezz egy erősebb szöghajtást, vagy vmi nagy difit, h a motor és a váltó hosszába legyen, és még ott tudsz variálni láncáttétellel is, csak egy masszív tengely kell és kész is. amúgy véletlenül nem érdekelne egy kis egytengelyes simson motoros gyári kisgép????

Előzmény: szabi7911 (3760)
szabi7911 Creative Commons License 2012.08.26 0 0 3760

Nem szeretném túlkomplikálni,csak a difit fúrnám át és abba menne a tengely.

Előzmény: patkány92 (3759)
patkány92 Creative Commons License 2012.08.26 0 0 3759

helló. én úgy oldanám meg h a trabi difijét összehegeszteném, és aztán meg egy szűkített hídra tenném, már csak maga az áttétel miadt is. 1db féltengely egyenesen a difire, pl lada, zsuk uaz stb

Előzmény: szabi7911 (3758)
szabi7911 Creative Commons License 2012.08.26 0 0 3758

Helló.Valaki nem csinált valamikor trabant váltós egytengelyűt?Ha igen akkor hogy oldotta meg a kihajtást?Nem akaok nagy keretet csinálni neki,valahogy a féltengelyek helyére kellene beépíteni a tengelyt.

patkány92 Creative Commons License 2012.08.26 0 0 3757

jah és pár dolog van hozzá.

Előzmény: patkány92 (3756)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!