Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Ugy látom most többen irtak itt zuk terepváltorol . Ha ne adj isten létezne esetleg ilyen akkor is oly ritka lenne hogy kétlem hogy lehetne találni bontokba vagy máshol. Szerintem keverik a roburral de hát az egy joval nagyobb német teherauto volt, léghütéses motorral. Fort benne az olaj ha tulmelegedett terepezés közben,(erdészek biztos tudnának mesélni).
Zuk terepválto ?! Legalább 300 zukkal volt dolgom de inkább többel. Nagyrészükben 3 sebességes válto volt. Egy kettöben volt négysebességes válto, pont ugyan az mint a nyzába (régi mentök) de terepváltot sose láttam zukban. Értelme sem sok lett volna mert a piszok könnyü hátulja ( erösebb emberek simán megemelték a platos hátulját szabad kézzel) és a hátsokerék hajtás végett nagyon gyenge terepképességekkel rendelkezett. Ha leesett egy pici ho a zukkok már szenvedtek. A roburnak volt terepváltoja és terepkivitele is de az egy egész más auto.
Amikor azt olvasod hogy trabi motor van a trakiban,meg valamilyen váltó,akkor mindig váltóstól értsd a trabi motort.Igazából olyan váltót raksz mellé amit akarsz.Nekem a trabi váltóban van lehegesztve a difi. Az egyik féltengelyt beletettem a helyére és egy csapággyal megvezettem a másik végét.A közepe táján meg raktam rá egy lánckereket,ami átviszi a hajtást a zuk bemenő tengelyére.Ha kell,holnap este rakok fel képet arról a részéről is.A gépről van visszább kép,hátha ad ötletet az is.
A trabant váltóba le hegeszted a difit, egy féltengelyt beleteszel méretre vágod és a másik végére meg fel hegesztesz egy zuk kardán darabot ami pont rá megy a zuk váltóra...(zuk terepváltó van egyáltalán??)
Nekem trabant motor van trabi váltóval+lada váltó,és egy zuk híd...Van elég erő, meg az utazó sebesség is jó. Ma lettem kész az ekével(2-es) majd holnap kiderülhogy bírja-e a 2fejet...
hát figyelj nekem derékszög lehajtás megy a motortól a váltóba nekem eleve ott is meg van variállva az áttétel mert a motoron van 1 19 fogas lánc kerék a tengelyen meg azt hiszem talán 40 vagy 52v most nem tudom hirtelende már ott is van 1 kis csalás am én 1 nap alatt összehoztam de persze elősször a vázat csinálltam meg vAGYIS összeállítottam a lahjtást a válltóval majd a válltóbol a kihajtást a hátsó hídhoz és az így kapott mérethez kezdtem a vázat nagyjából így indulltam
ahogy így körbe nézek a környezetben és vissza olvasok sok felöl mindíg ugyan azt hallom zsuk u az robur vagy esetleg komolyabb ami nekem nagyon tetszett multicar válltó vagy ilyesmi szerintem az a lényeg minnél erősebb legyen és több nyomatékot tudjon leadni...asszem..
Jópofa kis gép de iazaából szerintem ott amiket felsorollt válltokat bármeik jó kivéve a trabantét mert szerintem ha trabi motor trabi válltó ...nem tudom nem lessz az túl gyors és gyenge???? ez csak az én elképzelésem lehet jülyeség!