Én is ezen hezitáltam. De a vezetőoldali ajtónál ott vannak a piktogramok, mennyi legyen a nyomás milyen esetekre. - nincs ott külön téli-és-nyárigumira vonatkozó utalás. Én ebből indultam ki. Meg a kézikönyvből. Nekem minden gumira 2.2 bar-ra van belőve a téli (is).
Nekem is 205-ös a télim. Kléber Krisalp 2. Arra, amire én használom (város, és város környéke) tökéletesen megfelel. Azt szokták mondani, hogy télen jobb a keskeny gumi... de csak hóban. Jégen tök mindegy mi van a kocsin, vizes aszfalton meg jobb, ha nagyobb felületen tapad az abroncs.
Egyébként nekem is azért 16"-os, mert inkább alufelnit vettem, és a megmaradt acélra választottam elfogadható árú (~18ezer/db) téli papucsot.
Télen nem használom a 16"-os alufelniket. A 15" acélfelniken télen HANKOOK ICEBEAR W440 195/65/15 gumikat használok, ami a 205/55/16-os váltómérete. :)
Kösz, de 2 éve vettem szerintem jó téli gumikat, egyébként 205 -k. Teljesen elégedett vagyok velük. HANKOOK ICEBEAR W440 205/55/16 pl. sokkal halkabb mint a nyári (gyári) michelin.
A szoftver frissítésnek szerintem csak akkor van értelme, ha most meg-meg torpan a kocsi. Ami jól működik, azt nem kell piszkálni :)
Ha van ceedclub.hu matricád, mindenképp érdemes a Lurdyhoz menni. Rengeteg tapasztalat van róluk. Azt ajánlanám, hogy regisztrálj a ceedclub.hu oldal fórumán, és ott elolvashatod, ki milyen véleménnyel van róluk. Egyébként ott lehetsz az autó mellett... de erről is olvashatsz a fórumon.
Szervízzel kapcsolatos kérdésem lenne. Nekem most lesz aktuális 2. éves szervíz. Ugye zöldkártya is lejár..
Korábban a KIA- Szabó -nál voltam, de most úgy látom, hogy mindennel együtt kb. 10e -rel drágábbak mint pl. a Lurdy.. Érdemes váltani? Aki volt már a Lurdy -nál, az elégedett volt? Ott lehet maradni az autó mellett?
A téli nehezebb indítást én sem tapasztaltam egyszer sem a két éves használat alatt; az autóm nem látott még garázst. Talán amikor nagyon hideg van egy picit tovább izzít, de mindig azonnal beindult eddig.
Eredetileg benzinest akartam venni, mert évente csak 10e km-t megyek, de végül az 1.6 Crdi-nél kötöttem ki. Nagyon örülök hogy így döntöttem! Én is sokat járok városban, rövid távokat és ez a motor nagyon jól fogyaszt így is, nekem a tiszta város 6,8 l/100km, országút 4,5 l, vegyes 5.8 l. És ami a legfontosabb, hogy ez a dízel hatalmasat tol ha odalépsz neki, még soha nem maradtam szégyenben sem autópályán, sem városban, sem országúton.
A stabilizátor rudakat elől már nekem is cserélték garanciában 18.000 km-nél , talán ez az egy komolyabb szériahiba, amit remélhetőleg a Ceed 2-ben már kijavítottak.
http://ceedclub.hu/ -n bővebben kaphatsz választ a kérdéseidre.
Röviden: a cee'd egy tágas, jól felszerelt, nagyon jó ár/érték arányú kocsi. Szerintem a legjobb változat az 1.6-os dízel kombi. Ez a motor nagyon dinamikus, és nem fogyaszt sokat, autópályán pedig nem kell pörgetni (alacsonyabb zajszint). Az általad említett téli "nehéz indulás"-ból én semmit nem tapasztaltam, pedig egész télen a ház előtt állt a kocsim. Típushibák vannak (mint minden kocsinál), de nem vészesek, inkább apró bosszúságok. Ami komolyabb beavatkozást igényel az a stabilizátor pálcák kopogása.
Szerintem Te a ceedclub.hu oldalt keresed :) Ott tutira megtalálod a választ a kérdéseidre (szervizköltségek, típushibák, segédletek), és egy nagyszerű csapattal is beszélgethetsz a fórumon, vagy a chat-en. ;)
A párommal tavasszal, nyáron tervezünk lakás és autóvásárlást. Természetesen az autós része ha akarom ha nem az én dolgom (de én nem bánom). Sokat nem kellett gondolkodnom, hogy milyen autót akarok...egy ferdehátút (hatchback). A jelenlegi ami inkább amolyan családi az egy 1999-es A170 Mercedes-Benz, a céges autó pedig egy 1.4-es Ford Focus, szóval nagyjából ismerem a fajtát. Sokat gondolkodtam milyen típust válasszak, Számít a külső és a belső is, ne egyen sokat és persze megbízható legyen. Elsőre egy Golf 4-re gondoltam (valamiért jobban tetszik mint egy 5-ös, 6-os), merthogy német megbízható és persze szép letisztult. A másik meg a Focus mert ebben van valami különleges a külsejében (szerintem), meg hát ezzel már mentem egy-két kilométert. Aztán ahogy böngésztem ráakadtam a KIA-ra. Eszembe jutott, hogy kijött (igaz nem mostanában), egy új model, gondoltam megnézem. KIA Cee'd... azt...a ..., gondoltam. Kivülről van benne valami egzotikus, belülről letisztult és szép, pont amilyen nekem kell. ÁÁÁ de Koreai, megy az ember vele x km-t aztán szétesik, zörög, meg minden baja van. Szerencsére megfogott annyira, hogy utánaolvassak és ne legyek előítéletes. Csak jót olvastam. Már nem is gondolkodom nekem ilyen autó kell!!! Ezért most hozzátok fordulnék, Ti akik már néhány éve használjátok ezeket a szépségeket, tapasztaltatok e vmi olyan hibát, ami használat közben jöhet elő, válik zavaróvá? Mennyire kopik el az autó (normál használattól), mennyi a szervizelése - alkatrészek esetleg, tehát mennyire van igénye a folyamatos szervízre, illetve milyen tapasztalatotok van a márkaszervízzel kapcsolatban. Nagyjából a fenntartási költség érdekelne. Számomra az EX-es felszereltség a legmegfelelőbb, de a motort még mindig nem tudom. Dieselt még soha nem vezettem, uh nem tudom 1.4 -1.6 Benzin, vagy 1.6 Diesel??? Fontos hogy városban nem nagy fogyasztással elvigyen A -ból, B-be, de ha esetleg nyaralni mennénk, akkor megpakolva akár 4-en is kényelmesen nem bömbölő motorral 130-140-es tempoval lehessen autózni, de ha épp kell akkor oda lehessen lépnin neki és hipp-hopp 160-170 vagyok. És amit még visszaolvasva láttam, hogy pl a diesel télen nehezebben indul...minden hasznos infot megköszönnék.
Egyenlőre, várok hogy esetleg kipróbálhassam (jelentkeztem tesztvezetésre), hogy aztán jövőre meg a sajátomat vezethessem...
Addig meg marad az irigység, minden szerencsés emberre (rátok), akik ilyen szépségben róhatjátok a kilométereket.
Az a "fránya gépjárműkísérő lap" itt Gödöllőn nekem sem akart megérkezni két éve. Úgy látszik még mindig erre hivatkoznak a legtöbb kereskedésben, elhallgatva a valódi okot: belső financiális gondok. De ezek után már ne is érdekeljen, én is hamar elfelejtettem. Élvezz minden megtett kilométert ezzel kiváló autóval!
A mai napon, megszületett az új családtag, így már képletesen 6-an vagyunk...
Átvettük az autót ünnepélyes keretek között Tbányán!
Szokásos várakoztatás után (jó, volt egy fazon előttünk...-de pl. első alkalommal kereskedő-volt tulajdonos majd' 5 perces diskurzusa után vettek észre minket, mint VEVŐket) papírmunka, aláírások blindre, az autó átvétele, megismerése történt. Korrekten. Közben elmélkedés, vajon mi tartott ilyen sokáig, és kiderült, hogy az a fránya gépjárműkísérő lap nem akart megérkezni (állítólag a központból? ennek nem valami hivatalból kellett volna? Na , mind1, megjött), de máritt van, okmányirodai ügyintézés gyors lehetett, Komárom-Bábolna vonal, mégsem helyben Tbánya, fura...
Festékrétegvizsgálat emiatt meghiúsult, illetve, nem tartottam vészesnek, szemmel való átnézés után. (Tudom, később még megbánhatom)
Hosszas műszaki tartalom ismertetése, majd csodálkozás, hogy az indexkapcsoló még nem tudja a pöccintésre 3-at villanunk dolgot, ejnyebejnye, off Colt miért tudta ezt -1millióért? Mindegy, majd megszokom.
Próbakör (ami inkább egy hosszú egyenes, volt cégemig, nosztalgiából...:-) majd örülés, sztorimesélés, erről-arról, szinte már személyeskedésig "fajulva". Ez jól esett, bár az egész kapcsolat ilyen harmonikus lett volna, de sebaj.
Most még vár rám a sok papír átbogarászása, vastag kézikönyv olvasása, téligumi felszerelése, és sajnos, holnap dolgozni kell, de szerencsére már ezzel az új verdával, és hát ez remélem mindig jól indítja majd a napomat.
Szerbusztok, és köszönöm az eddigi bíztató szavaitokat! G.