Szerintem Te a ceedclub.hu oldalt keresed :) Ott tutira megtalálod a választ a kérdéseidre (szervizköltségek, típushibák, segédletek), és egy nagyszerű csapattal is beszélgethetsz a fórumon, vagy a chat-en. ;)
A párommal tavasszal, nyáron tervezünk lakás és autóvásárlást. Természetesen az autós része ha akarom ha nem az én dolgom (de én nem bánom). Sokat nem kellett gondolkodnom, hogy milyen autót akarok...egy ferdehátút (hatchback). A jelenlegi ami inkább amolyan családi az egy 1999-es A170 Mercedes-Benz, a céges autó pedig egy 1.4-es Ford Focus, szóval nagyjából ismerem a fajtát. Sokat gondolkodtam milyen típust válasszak, Számít a külső és a belső is, ne egyen sokat és persze megbízható legyen. Elsőre egy Golf 4-re gondoltam (valamiért jobban tetszik mint egy 5-ös, 6-os), merthogy német megbízható és persze szép letisztult. A másik meg a Focus mert ebben van valami különleges a külsejében (szerintem), meg hát ezzel már mentem egy-két kilométert. Aztán ahogy böngésztem ráakadtam a KIA-ra. Eszembe jutott, hogy kijött (igaz nem mostanában), egy új model, gondoltam megnézem. KIA Cee'd... azt...a ..., gondoltam. Kivülről van benne valami egzotikus, belülről letisztult és szép, pont amilyen nekem kell. ÁÁÁ de Koreai, megy az ember vele x km-t aztán szétesik, zörög, meg minden baja van. Szerencsére megfogott annyira, hogy utánaolvassak és ne legyek előítéletes. Csak jót olvastam. Már nem is gondolkodom nekem ilyen autó kell!!! Ezért most hozzátok fordulnék, Ti akik már néhány éve használjátok ezeket a szépségeket, tapasztaltatok e vmi olyan hibát, ami használat közben jöhet elő, válik zavaróvá? Mennyire kopik el az autó (normál használattól), mennyi a szervizelése - alkatrészek esetleg, tehát mennyire van igénye a folyamatos szervízre, illetve milyen tapasztalatotok van a márkaszervízzel kapcsolatban. Nagyjából a fenntartási költség érdekelne. Számomra az EX-es felszereltség a legmegfelelőbb, de a motort még mindig nem tudom. Dieselt még soha nem vezettem, uh nem tudom 1.4 -1.6 Benzin, vagy 1.6 Diesel??? Fontos hogy városban nem nagy fogyasztással elvigyen A -ból, B-be, de ha esetleg nyaralni mennénk, akkor megpakolva akár 4-en is kényelmesen nem bömbölő motorral 130-140-es tempoval lehessen autózni, de ha épp kell akkor oda lehessen lépnin neki és hipp-hopp 160-170 vagyok. És amit még visszaolvasva láttam, hogy pl a diesel télen nehezebben indul...minden hasznos infot megköszönnék.
Egyenlőre, várok hogy esetleg kipróbálhassam (jelentkeztem tesztvezetésre), hogy aztán jövőre meg a sajátomat vezethessem...
Addig meg marad az irigység, minden szerencsés emberre (rátok), akik ilyen szépségben róhatjátok a kilométereket.
Az a "fránya gépjárműkísérő lap" itt Gödöllőn nekem sem akart megérkezni két éve. Úgy látszik még mindig erre hivatkoznak a legtöbb kereskedésben, elhallgatva a valódi okot: belső financiális gondok. De ezek után már ne is érdekeljen, én is hamar elfelejtettem. Élvezz minden megtett kilométert ezzel kiváló autóval!
A mai napon, megszületett az új családtag, így már képletesen 6-an vagyunk...
Átvettük az autót ünnepélyes keretek között Tbányán!
Szokásos várakoztatás után (jó, volt egy fazon előttünk...-de pl. első alkalommal kereskedő-volt tulajdonos majd' 5 perces diskurzusa után vettek észre minket, mint VEVŐket) papírmunka, aláírások blindre, az autó átvétele, megismerése történt. Korrekten. Közben elmélkedés, vajon mi tartott ilyen sokáig, és kiderült, hogy az a fránya gépjárműkísérő lap nem akart megérkezni (állítólag a központból? ennek nem valami hivatalból kellett volna? Na , mind1, megjött), de máritt van, okmányirodai ügyintézés gyors lehetett, Komárom-Bábolna vonal, mégsem helyben Tbánya, fura...
Festékrétegvizsgálat emiatt meghiúsult, illetve, nem tartottam vészesnek, szemmel való átnézés után. (Tudom, később még megbánhatom)
Hosszas műszaki tartalom ismertetése, majd csodálkozás, hogy az indexkapcsoló még nem tudja a pöccintésre 3-at villanunk dolgot, ejnyebejnye, off Colt miért tudta ezt -1millióért? Mindegy, majd megszokom.
Próbakör (ami inkább egy hosszú egyenes, volt cégemig, nosztalgiából...:-) majd örülés, sztorimesélés, erről-arról, szinte már személyeskedésig "fajulva". Ez jól esett, bár az egész kapcsolat ilyen harmonikus lett volna, de sebaj.
Most még vár rám a sok papír átbogarászása, vastag kézikönyv olvasása, téligumi felszerelése, és sajnos, holnap dolgozni kell, de szerencsére már ezzel az új verdával, és hát ez remélem mindig jól indítja majd a napomat.
Szerbusztok, és köszönöm az eddigi bíztató szavaitokat! G.
Ismerős. Én előbb tudtam a kocsim rendszámát, mint a kereskedő. Anyósom a fehérvári okmányirodában dolgozik, de nem engedte a szalon, hogy az ő irodájukban legyen forgalomba helyezve. Állítólag ez csak az illetékes okmányirodában lehetséges. :x (pedig anyóséknál még szinte sosem volt bombariadó, és szinte sosem fogynak el az okmánypapírok...(ezek voltak az indokok, amiért késik az átadás))
Ha kigördülés után eladod akkor igen, de életszerűen majd 5 év után adod el amikor már lesz rajta más hasonló sérülés is. Ha nem javított a karosszériaelem az lehet, hogy rosszabb, mert akkor annyira összetört, hogy cserélni kellett, és akkor már nem csak apró külső sérülésről van szó. De ha már paranoia, akkor egy régen készleten álló utolsó darabnál lehet merészebb javított hibákat is belemagyarázni amiért eddig senki sem vitte el.
2x is rákérdeztem, mikor lesz az átadás. Mindkét esetben délután 4 után-t mondtak.
Erre egyszerű a magyarázat. Kb. 10-kor beviszi az Okmányirodába a papírokat az értékesítő és délután kapja meg a forgalmit, amit aztán 16 óra után átad majd Neked.
Én is azt mondom, nem kell parázni. Szerintem nagyon kicsi az esélye annak, hogy meg volt törve (horpadva).
"Miért tragikus, ha nem látható módón javított?" Mert akkor nem 500ezret buksz rajta, ahogy kigördülsz a szalonból, hanem egyből 800at. Hiába magyaráznád később, hogy nem törted soha. Rámér a kereskedő, és csak a számokat fogja látni. Minden autókereskedő mézes-mázos, ha vásárolni akarsz, de, ha eladni, akkor kritikusok és szemetek. :x
nem tragikus, de amikor el akarod adni a vevo abbol fog kiindulni hogy az auto torve volt. nem tudhatja hogy mennyire, csak azt latja hogy valami miatt fenyezni kellett - eppenseggel el is hiheti hogy csak valami szallitasi kocc az auto ujkorabol, de hiheti azt is hogy romma volt torve az auto - mindenesetre kemeny szazezrekkel kevesebbert tudod csak eladni. gondold el hogy hasznalt autot veszel - van a piacon az adott tipusbol/evjaratbol tobbszaz - mennyit er meg neked a kockazat hogy egy ilyen peldanyt vegyel meg...
Ez a hozzáállás nekem kicsit paranoid, ilyen módon szétszerelhetnéd a teljes autót, légzsákok meglétét ellenőrizve, stb. Miért tragikus, ha nem látható módón javított? 7 évig garanciális, utána minimális értékű, de azalatt biztosan lesz hasonló horpadás tolatás miatt, kőfelverődés, jégeső, faág, gesztenye, stb.
Tudjátok, mi furcsa nekem. Hogy 2x is rákérdeztem, mikor lesz az átadás. Mindkét esetben délután 4 után-t mondtak. Azt hiszem, 5-ig van nyitvatartás, de szerintem a szervizesek már korábban elhúznak haza.....
Gondolom, ekkor már nincs nyitva a szervíz, és ne tudjak valami átvizsgálást kérni?
De már lehet, hogy csak rémeket látok, és képzelődök...
"ha szalnoban állt a kocsi, akkor mikor lett törve?"
szallitas kozben. vagy amikor behoztak zsolnarol a lagermax telepere, utkozben vagy lepakolaskor, vagy amikor elvittek onnan a szalonba, felpakolaskor vagy utkozben (ez esetben vissza is vittek a telepre fenyezni, majd ujra elvittek a szalonba). mindenesetre a szalonban mar ep es egeszseges vagy annak tuno autot adtak at.
na az a bosszantó! ha valami kis törés lenne én ilyenkor árengedménnyel simán elhoznám, persze akkor ha előre megmondják, ha utólag jönnék rá, akkor morcos lennék!