Elkövettem azt a hibát, hogy úgy állítottam valamit, hogy nem pontosítottam. Az biztos, hogy amiről én beszélek az szuszogás (tisztán emlékszem), legfeljebb az nem stimmel, hogy a TB1-en van. Egy kis türelmedet kérem, amíg nem pontosítok.
Kazi barátunk irja:
halványan rémlik, hogy a TB1 B oldalán a MO [feleségem momó-nak hívja, meg néha engem is :-)))] beleszuszog a felvételbe (elég sokáig), annak ellenére, hogy gitáron játszik, de majd pontosítom.
Elárulom a nagy titkot az nem szuszogás hanem gitár freet, tudjátok amikor a zenész huzza az ujját a hurokon mikor áttér egyik hangról a másikra, na annak lesz ilyen hangja!
Halihó !
Ha valaki közületek küldött nekem egy csengőhangot, az küldje el még egyszer, ha megkérhetem rá, mert rajtam kívül álló okokból eltűnt.(Néma üzemmódban nem tudom meghallgatni, és mire ráadtam a hangot, a csengőhangnak se híre, se hamva.)
Tali:
a dec. 22 tök jó és csodás nekem is.
A 28-a azért merült fel, mert vissai kitalálta azzal a fenenagy eszével, hogy két ünnep között csak nem dolgozhat mindenki, következésképp tán rá is érnek egypáran. Ha nem is ebből a megfontolásból, de a terv bevált: hallottam ám, hogy ki mindenki mondta, hogy jó neki a 22-e ! :)))
Ha olvastátok alábbi hozzászólásomat, akkor talán felmerülhet valakiben, hogy tudok segíteni. Valóban, vállalkozom is erre, de van egy két bökkenő: egyrészt nincs Nokia telefonom, így ha ilyen csengő hangot össze tudnék hozni, nem tudom kipróbálni, hogy hogyan szólna a telefonon. A másik, hogy nem tudom, van-e ilyen szoftver, amivel "komponálható" egy ilyen csengő-dallam. Szóval, ha azt akarjátok, hogy MO zenéje csörögjön mindenhol :-))), akkor segítsetek. Első lépésként egy ilyen szoftver-rel dobjon meg valaki. Aztán egy mobil telcsi szám is kellene, ahol tesztelhetőek. Első lépésként mit szólnátok a Sailor's Hornpipe-hoz? (Tudom, hogy ez csak feldolgozás, nem eredeti Momesz, de legalább jó bonyolult, hátha hallvén valaki ráharap). De ha összejön, akár kívánságra is gyárthatok más Momesz dallamból (minden nagyképűség ellenére mondom ezt, legfeljebb kicsit tovább tart). A kiválasztásnál vegyétek figyelembe azt, hogy az adott dallam hogyan szólna a mobilon (korlátok: nem polifón, béna a hangzás, stb, stb...). Ez is egyfajta hittérítés, nem? Legalább terjed a kultúra egy kicsit (bár egy kicsit meredek módon, de nem baj).
Tartozom egy vallomással neked :-))) Látom kissé megleptek a "párhuzamaim", de még mielőtt egy kicsit "elmisztifikálódna" a dolog elárulom, hogyan jöttem rá ezekre. De (sajna) Ádámtól és Évától kell kezdenem. Biztosan emlékszel még a 80-as évek elejéről a Trio együttes Da-da-da című számára. Na abban volt egy icipici kis kütyü (Casio cég terméke), amit igen erős túlzással "hangszer"-nek lehetne nevezni. Azért túlzás, mert pl nem tud polifónikus hangzást (több billentyű egyidejű lenyomására is csak egy hang szólal meg, ellentében mondjuk a zongorával), a billentyűzete sem igazán olyan, hogy azon normálisan lehetne játszani, szóval inkább csak egy játékszer (pl számológép funkciója is van). Na a szüleim voltak olyan kedvesek, hogy 1983-ban vettek nekem egy ilyet (akkor voltam 8.-os), és arra éppen elegendő volt nekem, hogy úgymond zenei alapfogalmakkal képbe kerüljek. Aztán voltam olyan bátor, hogy megpróbáltam mások által játszott zenék dallamainak kifürkészésével (akkoriban Vangelis és Jean-Michel Jarre, Pink Floyd, Kraftwerk, Tangerine Dream, stb...), mégpedig oly módon, hogy miközben ment a magnó, én próbáltam követni a dallamot. Az 1988-as megtérésemre (MO!!!) mondhatnám, már egy kis rutint is szereztem ebben, de Mike Oldfield gazdag dallamvilága lenyűgözött és - bár a nehézségek ellenére (MO dallamvilága sokkal gazdagabb, nehezebb, összetettebb, mint bárki másé) - leküzdve az akadályokat megfejtettem MO dallamait is. Ebben azért szerepe volt annak is, hogy ennek a Casio-nak volt egy pici memóriája is [100 hang!!! jó sok :-)], így ez segítségemre volt. Nem viccelek: a Crises-t, FMO-t, Discovery-t tudtam végig a fő motívumokat, de majdnem minden lemezével elkövettem ezt a szörnyűséget. Hát innen ezek az ismeretek. Szeretném leszögezni: ezt amit én művelek a klimpírozáson kívűl nem igazán tudnám másnak nevezni, nehogy itt valaki azt gondolja, hogy tudok zenélni. Bár hozzáteszem, most karácsonyra egy MIDI keyboard-ot kapok (bibííí) [családtagjaim kitörő örömére :-)))], talán mostantól tudok valamelyest előrébb lépni.
A kiscicára visszatérve: a szám abszolut végén van, az utolsó hang. Még mielőtt olvastam volna, én azt hittem, hogy valamilyen hangszer "nyekergése" az vagy valamilyen "zaj" (ajtó nyikorgás) szűrődött be a felvételbe. Mint utóbb kiderült tudatosan került oda, és az éppenséggel egy kiscica. Jó lenne tudni mit jelent az "In Dulci Jubilo", mert lehet köze van hozzá.
Az említett Conflict Orabidoo párhuzam nem általam került a Reference Guide-ba, de talán most már elhiszed nekem, hogy ezt előbb felfedeztem, mint olvastam.
Van még valami a tarsolyodban?
Most csak egy dolog jut eszembe (majd még gondolkodom, hátha beugrik valami) az Incantations Part 3 (marimba vagy xilofon /nem tudom pontosan milyen hangszer/ és szólógitár duó) az egy un. politonális zene, ami annyit jelent, hogy a dallam alaphangja folyamatosan változik. Erről azt kell tudni, hogy a XX. század eleje, közepe táján csináltak ilyen zenéket a nagy klasszikusok (nevekre most nem emlékszem, középiskolában énekórán lehet ilyeneket megtudni [középiskolások figyelem /ha vannak errefelé ilyen egyedek/ tessék énekórákon figyelni!!!]).
MMORK buli? Igyekszem egyre eljutni, de nem tudok semmit igérni, de azért érezzétek jól magatokat, és minden jót kívánok nektek.
Üdv:
Kazi
u.i.: Valami halványan rémlik, hogy a TB1 B oldalán a MO [feleségem momó-nak hívja, meg néha engem is :-)))] beleszuszog a felvételbe (elég sokáig), annak ellenére, hogy gitáron játszik, de majd pontosítom.
Mya_tom-nak tényleg igaza van abban, hogy a főnökök nem igazán hagynak békét nekem az utóbbi időben:(, gondolom LoviGabit sem...:), így csak az olvasásra jut időm, az írásra nem nagyon. Az eseményeket persze követem, és nekem pl. bármelyik időpont jó MMORK talira. Majd úgy igazítom a dolgaimat, hogy ott legyek!:) (- szóla egy igazi rajongó:))))
Mivel a mobilomat én is lecseréltem egy Nokiára, ezért a csengőhangok, operátorlogók engem is igencsak érdekelnének. A TunularWeb Fórumon feltett kérdésemre, hogy hol is lelhető fel ilyen, egyenlőre mély hallgatás a válasz. Lehet, hogy álmodtam, de valahol már találkoztam pedig ezzel a problémával. Nem lehet, hogy itt a fórumon??? Egyébként az Auld Lang Syne mellett megtalálható a Sailor's Hornpipe és a William Tell Overture is az alapzenék között. (A Portsmouth pedig az enyémben:)
Ennyit a mai szabadságomról! Cseng a telefon, mehetek dolgozni!
"Mondd meg igaz lelkedre te cukkolni akarsz engem! Nem hiszem el, mert képtelen vagyok elhinni, hogy nem találtál jobb nótát (egy Nokia csengődallamnak) az EGÉSZ Mike Oldfield életműből, mint ezt a részeges danászást a sokezres pólóban. :o)) "
Tulajdonképpen: az 'Auld Lang Syne' eredetileg nem is M.O.-szerzemény. Vagy igen? :)
Másrészt viszont nem vagyok igazán elhalmozva Oldfield-hangzású csengőhangokkal :((( De szívesen veszem, ha valaki tud olyan webhelyet ajánlani ahol ezek vannak túlsúlyban :) /ha tudnék jól angolul, akkor már megkérdezném az Amarok levlistán is - de nem tudok jól angolul :( / .
Mit nem adnék pl. egy Sailor's Hornpipe vagy egy In Dulci Jubilo hangzásért...
MMORK-tali: miért nem lehetne dec.22? Még nekem is -talán- jó lenne. A 28-a az biztos nem megy...
Mondd meg igaz lelkedre te cukkolni akarsz engem! Nem hiszem el, mert
képtelen vagyok elhinni, hogy nem találtál jobb nótát (egy Nokia
csengődallamnak) az EGÉSZ Mike Oldfield életműből, mint ezt a részeges
danászást a sokezres pólóban. :o))
Kazi,
Tényleg nem nyílvánvaló (nekem) és tényleg ül a Conflict és Orabidoo párhuzam
is. (Sajna én sem tudom hogy eredeti-e a dallam.) Már csak egyet árulj el:
a The Complete Mike Oldfield Reference Guide-ba a te réveden került be az
infó, vagy tőled függetlenül? Van még valami a tarsolyodban? :o)
A kiscicát is ellenőriztem az In Dulci Jubiloban: Nem volt könnyű eset, de AKG
fejhallgatóval és egy kis ráadás képzelőerővel sikerült. :o)
>mindig bebekukucskálok ide ebbe a topicba bármennyire is elfoglalt legyek
Az égiek tartsák meg a jó szokásodat! :o) Ha sikerülne végre egy teljes igazi
nagy MMORK-bulit összehozni, eljönnél?
>..."így jött ki a rím"...
Köszi a megnyugtató infót... :o)
Vissai,
Tényleg! Kapcsolódva Professzor úrhoz: a dec.22. miért halt meg? Nekem jó a
dec 28 is: amíg nem kezdek el valami munkát keresni és dolgozni, nekem
bármelyik időpont jó. Csak egy félelmem van: úgy tűnik toMtOm-ot megint nem
hagyják békén főnökei, NLaci mintha hazamenne két ünnep között. Persze én
nagyon szívesen elvagyok a társaságodban, kérdés, hogy fordítva is áll-e a
dolog? :o)
>Nem mondhatom el, hogy miert es mennyire hires ember tomtom, mert akkor
>labbal tipronam szemelyisegi jogait. :)))
És az én - kiváncsiságtól gyötört - lelki állapotom, neked már smafu? :o)
EeToN,
>...12 bar blues...
Majd valamelyik MMORK-bulin kitalálunk valamit (legkésőbb)...
>...Punkadiddle és TB1 Part Two
>- Igen, azt hiszem ott. De egyre biztosabb vagyok az összefüggésükben! A
>Reference Guide-ban nem írnak róla, szóljak érte?
Hát ha valaki megerősít (javaslom Kazi) akkor szerintem érdemes...
(Az én fülem ezt nem érzi határozottan)
>...nem logikátlan az elnevezés (SZVSZ)...
Azt nem is gondoltam, hogy logikátlan, csak nekem a Single=kislemez (volt
eddig. :o)
>- Majd megpróbálok...! Dec.28?
Miért, jó lenne neked?
>Mi a véleményetek az In Dulci Jubilo témájának újfajta feldolgozásáról?
Itt mire is gondolsz tulajdonképpen?
>Mára ennyi! (Már nem tudom, miről írjak részletesen, pedig sok minden bennem
>maradt még!)
Egyszerű! Mindenről, amit még nem írtál ki magadból! :o)
Megott,
Az egyik interjú szerint Mike inkább zenét SZEREZ, mint HALLGAT. Lehet, hogy
Ákos is így van vele...:o)
Kapsel,
>Vajon hány bort akar még lenyúzni a Virgin a TB-rol, meg persze rólunk is?
Nem biztos! Lehet hogy ha valaki visszavisz pár darab régebbi kiadású TB1-et,
akkor kap egy TB1 SACD-t ingyen és bérmentve. Mert az mégiscsak túlzás lenne,
hogy jubileumi kiadványnak kijön egy méregdrága újrakevert TB1 és az nem a
SACD változatot tartalmazza, amely utóbbi változat csak pár hónap múlva érhető
el átlag földi halandónak. :o))
Egy kis érdekesség a DVDCenter site-ról (www.dvd.index.hu):
"Tubular Bells SACD
A Virgin Records elkészítette legnagyobb zenei kedvencem, Mike Oldfield 1973-as Tubular Bells címu albumának Super Audio CD változatát. A 2001 februárjában megjeleno kiadvány nemcsak a Virgin elso SACD lemeze, de az elso olyan megjelenés is, melyet egy tekintélyes cég eredeti mesteranyag alapján kevert át többcsatornás formára.
Az SACD, amely a Philips és a Sony közös fejlesztése, a Direct Stream Digital (DSD) rögzítési technológiát alkalmazza, mely amellett, hogy támogatja a többcsatornás felvételeket, az eredeti CD szabvánnyal szemben is megtartotta kompatibilitását.
A Tubular Bells anno a Virgin (és egyben a "pályakezdo" Mike Oldfield) elso megjelenése volt, és a kiadót az egekbe röpítette, akkora eladásokat produkált. Azóta összesen több, mint 10 millió példányban kelt el.
Külön érdekesség, hogy a felvételnek már eredetileg is létezett egy négysávos változata, csakhát az emberek többségét a 70-es években a már akkor is régóta létezo többcsatornás hangtechnikai megoldások nem igazán érdekelték, így ezt a verziót sohasem használták fel. Így a mostani munkálatoknál nem a sztereó masztert kellett szétcincálni, amivel csak korlátozott mértékben tudtak volna megfelelo hangteret létrehozni. És bár az SACD lehetoséget nyújt 5.1 csatornás felvételek készítésére is, az új Tubular Bells kiadásnál mégis inkább huek maradtak az eredeti négycsatornás hangzáshoz. "
Vajon hány bort akar még lenyúzni a Virgin a TB-rol, meg persze rólunk is?
Ma kölcsönkaptam egy Islands Remasteredet és egyre inkábbfogalmazódik bennem az a dolog, hogy
muszály lesz beszerezni az összeset! Gyerekek valami teljesen új dimenzió nyílt meg ebben a zenében, előtérbe kerültek a Wind Chimes-ban olyan szólamok amik csak alig vagy nagyon elrejtve voltak hallhatóak!! A dobok félelmetesen dinamikusak és erőteljesek, azt hittem szétviszi a házat a végső felütés benne! Szóval nálam nagyon bejött.. Tudjatok a régi lemezeken (84 előtt) nem annyira szembe tűnő a különbség mivel az akori technika nem nagyon engedte meg azt a rejtegetést a motívumokkal mint az AMAROK-ban, vagy a Wind Chimes-ban, de a remasternek hála előtérbe törnek a rejtett dolgok.
Megott
> Örülök, hogy egyezik a blues-hozzáállásunk is. Már többször írtam róla, de megismétlem most is: ha esetleg nem ismernéd az Ommadawn 12 bar bluest, feltétlenül érdemes szert tenni rá (LoviGabi jóvoltából most az ő "Sweet senora in Barcelona (bootleg)" "mirrorjáról" szedhetted le legutóbb). Fantasztikus darab, biztos tetszene neked is.
- Én is nagyon sajnálom hogy nem ismerem, de nem tudtam letölteni, pedig megpróbáltam, de sajnos a rendelkezésemre álló 1,5 óra alatt nem sikerült letölteni, és nagyon valószínű, hogy nem is sikerülne, csak ha egy igen gyors szerverről próbálnám letölteni (az iskolai net rövid s lassú). :>(((((((((((((((((((
>>A Punkadiddle a Tubular Bells 34:16-kor kezdődő témájából építkezik? És ha már itt tartunk, miért van az a közönséghang a Punkadiddle-n?
> Először is egy kis beazonosítás: ugye a TB1 Part2 8:48-ra gondolsz, ugye? Ha igen, érdekes gondolat! :o)
- Igen, azt hiszem ott. De egyre biztosabb vagyok az összefüggésükben! A Reference Guide-ban nem írnak róla, szóljak érte?
> Na, sikerült alaposan félrevezetnetek engem, Megottal! :o) Szentül meg voltam győződve, hogy kislemezekről van szó, pedig tényleg a véleményetek szerinti legjobb számokat jelzitek a TOP SINGLE-lel. A Single-nek a 'kislemez'-en kívül van ilyen - bevett - jelentése is???? Nem tudtam! Persze az öt legjobb dal választásánál nem könnyíti meg a helyzetemet, mert a még nagyobb halmazból még kevésbé tudok választani. :o)
- Bocs a félrevezetésért! Azért Single, mert nem lemez, tehát a szó eredeti jelentéséből (ha jól tudom, kb: egy darab) következtetve, nem logikátlan az elnevezés (SZVSZ).
>>> Sajnos az akkusztikus gitárt sem hallom a TMB-ben 6:28-ban.
>>- Még fejhallgatóval sem?
> De végül egy AKG-fejhallgatóval, igen. Hogy miket meg nem hallasz? :o))
- Mivel ez a kedvenc részem benne, nem nehéz meghallanom. :o)))
>- Kár, hogy nem most. Azért, ha kitalálod, majd írd meg. (itt csak 5 zeneszámról van szó)
> Pontosan mi a feladat? Vegyem az öt általam legjobbnak ítélt MO-számot és pontozzam 1-100-ig?
- Ha jól emlékszem :)), még annak idején a hosszú MO-remekművek "egyre kevésbé jónak létére" (ez aztán a kifejezés) reagáltál úgy, hogy te ezeket nem tudnád lepontozni (0-100-ig, amit én összegeznék, hogy igazoljam állításomat). Nem összekeverendő a TOP SINGLES rovattal, amire ugye végképp nem tudsz pontos eredményt írni (én is sokat rágódtam rajta). :)))))
Különben már én sem hiszem, hogy teljesen igazam van, mert a Crises kezdi megelőzni a Taurus II-t. A két darab különben meglehetősen hasonló felépítésű, különösen a vége, amelyben mindkettőnél a végső erősebb része véget ér, majd még van egy-két hang...
> Ezt kérdezem én is? :o)) Tényleg eljöhetnél egyszer...
- Majd megpróbálok...! Dec.28?
Kedves Kazi!
> 3. Mixelési hiba a Heaven's Open "Gimme Back" számon. Amíg nem olvastam, fel sem tűnt, de most már akárhányszor hallgatom, mindig hallom.
- Ez biztos, hogy nem direkt van úgy? Amúgy tényleg jó az az oldal. (a The Complete MO Reference Guide)
Mindenki!
- Mi a véleményetek az In Dulci Jubilo témájának újfajta feldolgozásáról?
- Rájöttem, hogy mennyire nem ismerem a TB1-et (és csak azt), úgyhogy valószínűleg az elkövetkező időben meghallgatom néhányszor, aztán lehet, hogy feljavul a pontja!
- Nagyon elemében van a topic. Ahhoz képest, hogy most sem koncert, sem új album nincs, az előző héten (amíg nem írtam), 35(!!!!!!!!!) hozzászólás volt! Ez szép! (Lehet, hogy a koncert utáni második legsűrűbb hét, még nem néztem utána.)
Mára ennyi! (Már nem tudom, miről írjak részletesen, pedig sok minden bennem maradt még!)
Oké,. van kábé nyolcvan hozzászólás, amit nem olvastam el, DE a lényeget felfogtam.
Ha valaki esetleg szemtől szember akar kiscicakat keresgelni indulcijubilokban, akkor esetleg fontolora vehetne a dec. 28-at, mint lehetseges taliidopontot. A datum meg nem biztos, csak az, hogy 27-en nem lesz, de a ket unnep kozott. Ha nektek is megfelel.
Nem mondhatom el, hogy miert es mennyire hires ember tomtom, mert akkor labbal tipronam szemelyisegi jogait. :)))
Igen, tudom, hogy egyszer mar elmondtatok, hogy mi az a Children of The Sun, de elfelejtettem. Naaaa, leeeeeeecccciiiiiiiiiiiiiiiiii... :)
Na most két lehetőség van: vagy mindenki a kiscicát meg az egyéb dolgokat keresi, vagy mindenki legyintett, hogy "ugyan már, semmi újat nem mondtál" :-)).
my_atom:
Különösen "szép" és "tartalmas" mondanivalót rejt a "Caught in the middle of a hundred and five."-sor, aminek szerintem a rímszolgáltatáson kívül az égvilágon semmi értelme. De jó lenne, ha valaki rám tudna cáfolni.
Egy interjúban valaki rákérdezett erre az egy sorra MO-tól, hogy pontosan mit is jelent ez, főleg mi is az a 105. A válasz: "így jött ki a rím". :-)))
Talán ezt már meg sem kell említenem, mert tényleg nyílvánvaló: a Deep Deep Sound "keményebb" gitáros része 10:02 - 11:02 (de 10:40-től egyértelműbb) egy az egyben a Taurus 1 (01:12-től) fő motívuma, ott is ilyen "keményen" szól ugyanez a motívum. Hátha mondtam valakinek megint valami újat :-)).
A "Don't come in again like that" kezdetű mondat az Orabidoo-ban 09:13 az egy Hitchcock filmből egy idézet. Már nem emlékszem, melyik az a film. Ezt is valahol olvastam.
A Kazi által említett original Taurus 1 is tartalmazza a DDS-t tényleg [méghozzá vokálban!!], de egy kicsit torzítottan. Már csak azt az egyet szeretném tudni, Kazi: ezt magad
fedezted fel, vagy olvastad valahol.
Az igazság az, hogy ez már nagyon régen feltűnt nekem, így nevezhetjük önálló felfedezésnek is akár, de nem gondoltam volna azt, hogy ezzel újat tudok mondani másoknak, azt hittem, nyílvánvaló a hivatkozás. Felbátorodván ezen a tényen, mondanék más részletet is, hátha ezzel is tudok újat mondani, és talán nem olyan nyílvánvaló :-)):
Q.E.2 - Conflict: 02:01 - 02:22
Five Miles Out - Orabidoo: 00:54 - 01:20
Nevezhetjük ezt is önálló felfedezésnek, bár nem tudom, hogy ez a rövig kis dallam echte origi MO, hanem esetleg valami klasszikus műből idézet. Ezt műveletlenségem miatt nem tudom eldönteni.
Jó régen ajánlottam már a The Complete Mike Oldfield Reference Guide-ot, most megteszem ismét, itt lehet ugyanis ehhez hasonló, és még érdekesebb "hivatkozásokat", ismétléseket, hibákat olvasni. Néhány önkényesen kiragadott példa:
1. A TB1 "Piltdown Man" basszusgitár téma a Hergest Ridge B oldalán
2. Macskanyávogás (nagyon pici kiscica) az "In Dulci Jubilo" végén. Állítólag nem mindegyik válagatáson szerepel, én pl a "The Complete"-en nem hallom, de a Boxed CD-n egyértelműen rajta van.
3. Mixelési hiba a Heaven's Open "Gimme Back" számon. Amíg nem olvastam, fel sem tűnt, de most már akárhányszor hallgatom, mindig hallom.
Szóval ilyen és ehhez hasonló nyalánkságokat lehet olvasni a The Complete Mike Oldfield Reference Guide-on. Ezért mondtam annak idején, hogy kötelező olvasmány minden MO fanatikusnak :-))).
PS2: Szia Kazi! Egy menetben pótolod az elmúlt hónapok hiányzásait? :o)))
Az igazság az, hogy nagyon azért nem voltam túl távol, mindig be- bekukucskálok ide ebbe a topicba bármennyire is elfoglalt legyek, bár hozzászolásokra nem biztos, hogy van mindig elég időm.
"u.i.2.: az avi még tényleg fennmaradhatna egy kicsit." Azt nem is tervezem, hogy törlöm a mostani hétvégén. Majd csak a jövő hét végén (17-én este).
Tibi: Tényleg bocs, hogy nem szóltam eme váratlan döntésemről. Csak -lévén hogy én aztán nemcsak Oldfield zenéjén nőttem fel- más jellegű zenék hirtelen felhalmozódása döntött abban a pillanatban...
LoviGabi
p.s.: vettem egy mobiltelcsit :) S az egyik csengőhang nem más, mint az 'Auld Lang Syne'. Mik nem vannak :)))
Először is köszönöm hogy meghallgatásra talált nálad a kérésem és írtál a
Guitarsról is. Bocs hogy csak ilyen későn válaszolok: csomó mindennek utána
kellett mennem az írásod alapján (aminek tudtam) és ehhez idő kellett. Nagyon
tetszett írásod részletessége (nekem csomó új dolgot is mondtál), és
véleményemmel egyezősége (Four Winds-et leszámítva :o). => szívemből beszélsz,
amikor azt írod, hogy "Továbbá ez egyike azon kevés lemeznek a Földön, amit
akármikor, akárhol és akármennyiszer egymás után szívesen végighallgatok, és
sosem unom meg."
Örülök, hogy egyezik a blues-hozzáállásunk is. Már többször írtam róla, de
megismétlem most is: ha esetleg nem ismernéd az Ommadawn 12 bar bluest,
feltétlenül érdemes szert tenni rá (LoviGabi jóvoltából most az ő "Sweet
senora in Barcelona (bootleg)" "mirrorjáról" szedhetted le legutóbb).
Fantasztikus darab, biztos tetszene neked is.
>Szívesen írnék még mindenről, de sajnos nem jut eszembe több.
Ez (is) tetszett... :o))
>A Punkadiddle a Tubular Bells 34:16-kor kezdődő témájából építkezik? És ha
>már itt tartunk, miért van az a közönséghang a Punkadiddle-n?
Először is egy kis beazonosítás: ugye a TB1 Part2 8:48-ra gondolsz, ugye?
Ha igen, érdekes gondolat! :o) Szerintem nincs különösebb oka, csak
megtetszhetett az effekt Mike-nak és felhasználta. De "olvasottabb" kollégák
lehet, hogy tudják a választ itt a fórumban. :o)
>The Doge's palace
>- Én szinte mindig fejhallgatóval hallgatom, és tökéletesen egyetértek Veled,
>engem viszont annyira nem zavar (mások észre sem veszik a különbséget :)). A
>csellózás gyorsaságát nem vitatom, csak egysíkúaknak érzem a hangokat.
Ellenőrizve, sajnos van benne valami... :o(
>...TOP SINGLES...
>- Na mostan, a TOP SINGLES nálam (és megottnál is) az 5 KEDVENC OLDFIELD DALT
>jelenti. Megjegyzem, az általad említett listát én elő sem tudnám állítani,
>ugyanis én nem tudok detektálni így egyet sem. :(((
Na, sikerült alaposan félrevezetnetek engem, Megottal! :o) Szentül meg voltam
győződve, hogy kislemezekről van szó, pedig tényleg a véleményetek szerinti
legjobb számokat jelzitek a TOP SINGLE-lel. A Single-nek a 'kislemez'-en
kívül van ilyen - bevett - jelentése is???? Nem tudtam! Persze az öt legjobb
dal választásánál nem könnyíti meg a helyzetemet, mert a még nagyobb halmazból
még kevésbé tudok választani. :o)
>Sajnos az akkusztikus gitárt sem hallom a TMB-ben 6:28-ban.
>- Még fejhallgatóval sem?
De végül egy AKG-fejhallgatóval, igen. Hogy miket meg nem hallasz? :o))
Ha életem múlt volna rajta, hogy magam találjam meg, vérpadon fejeztem volna
be életem. :o)
>...egész topic...
>(egy kis nosztalgia, mindenkinek ajánlom)
Én már régóta így (is) vagyok vele... Van egy egyetlen file-os html-em, amiben
az összes hozzászólás benne van, a keresésen túl olvasgatni is nagyon jó...
>- Kár, hogy nem most. Azért, ha kitalálod, majd írd meg. (itt csak 5
>zeneszámról van szó)
Pontosan mi a feladat? Vegyem az öt általam legjobbnak ítélt MO-számot és
pontozzam 1-100-ig?
>Minden idők legszenzációsabb MMORK-bulija volt
>- Miért nem vagyok sosem ott? Remélem, lesz még ilyen!
Ezt kérdezem én is? :o)) Tényleg eljöhetnél egyszer...
>Na befejezem, mert még túlszárnyalom mya_tom hozzászólás-hosszúsági
>rekordját. :)))))
Szóval lebuktam... :o)
Kedves Tibi, Kazi és Professzor úr!
Érdekes felvetés volt ez a Taurus I+Deep Deep Sound. A Tibi által említett
siegeni TB1 abszolút egyérteműen tartalmazza a DDS-t. A Kazi által említett
original Taurus 1 is tartalmazza a DDS-t tényleg [méghozzá vokálban!!], de egy
kicsit torzítottan. Már csak azt az egyet szeretném tudni, Kazi: ezt magad
fedezted fel, vagy olvastad valahol.
Kedves Tibi!
Mielőtt feketepontokat osztogatsz akárcsak viccből is, gondold végig:
Magyarországon vagyunk, ahol az átlagos topic-olvasóknak nem igazán áll
rendelkezésére többszáz mega web-tárhely. Annak is örülni kell, ha valaki
mégis valami jobbfajta internetes-erőforrásra tesz szert, hogy jó célra fordítja
- jelen esetben sokunk által nem elérhető Mike Oldfield ritkaságok letöltésére -
és ezt jószívvel meg is osztja mindannyiunkkal egy kvázi-mirror formájában,
hacsak rövid időre is. Nem hinném, hogy velem együtt nem bánnád, ha LoviGabi -
véletlenül "túllőve a célon" - korlátozást szenvedne, mert akkor legközelebb
nem fogunk tudni örülni ennek a kevésnek sem.
A siegeni Ommadawn-kezdés nálam is halk, szerintem nem meglepő módon:
letöltéskor nem tud különféle hangerő beállítódni egy mp3-ban.
Kedves Vissai!
>Tudna valaki valami jó bő lére eresztett mesét mondani nekem MO "Sun" (????)
>című albumáról ? Ha netán nem ez lenne a címe, akkor segítségképpen annyit
>még elmondok, hogy valami nő danolászik rajta.
Deja vu érzésem van, mintha ezt kitárgyaltuk volna már. Ki emlékszik rosszul
én vagy te? :o))
>Más: toMtOm harcostárs HÍRES EMBER !!!
>Szerepel a decemberi Logika címlapján. ;-))))))))
Mondj már valami bővebbet, furdal a kiváncsiság! :o)
Felbúzdulva a múltkori dalszöveg-fordításaim "sikerén" (a 999. és a 1001.
hozzászólásaim) - hiszen senki nem talált kifogásolnivalót bennük :o))))) -
Vissai nyomán megpróbálkoztam én is a Moonlight Shadow lefordításával is.
Igaza kell adjak Vissainak: nem sok füle és farka van a szövegnek és ezt
bátran állíthatom bármilyen csapnivaló is a fordításom. Azonkívül igen kevés
életöröm és romantika található benne; ki gondolta volna, mert én nem?!
Különösen "szép" és "tartalmas" mondanivalót rejt a "Caught in the middle of a
hundred and five."-sor, aminek szerintem a rímszolgáltatáson kívül az
égvilágon semmi értelme. De jó lenne, ha valaki rám tudna cáfolni.
PS1: Nagyon nagy az élet itt a topicban! Éljen!
PS2: Szia Kazi! Egy menetben pótolod az elmúlt hónapok hiányzásait? :o)))
Moonlight Shadow
music and lyrics by Mike Oldfield
sung by Maggie Reilly
The last that ever she saw him, (Mikor utoljára látta a fiút)
Carried away by a moonlight shadow. (A holdfény-árnyék messzire repítette)
He passed on worried and warning, (Meghalt a fiú, hiába volt az aggódás és figyelmeztetés)
Carried away by a moonlight shadow. (A holdfény-árnyék messzire repítette)
Lost in a river that Saturday night, (Elveszett a folyóban azon a szombat estén)
Far away on the other side. (Messzetúl a másik oldalon)
He was caught in the middle of a desperate fight (A reménytelen küzdelem közepében találta magát a fiú)
And she couldn't find how to push through. (És a lány nem találta a módját hogyan segítse át)
The trees that whisper in the evening, (A fák, amik susogtak az estében)
Carried away by a moonlight shadow. (A holdfény-árnyék messzire repítette)
Sing a song of sorrow and grieving, (A bánat és szomorúság dalát énekelték)
Carried away by a moonlight shadow. (A holdfény-árnyék messzire repítette)
All she saw was a silhouette of a gun, (Minden amit a lány látott a fegyver árnyéka volt)
Far away on the other side. (Messzetúl a másik oldalon)
He was shot six times by a man on the run (A fiúra hatszor lőtt a menekülő férfi)
And she couldn't find how to push through. (És a lány nem tudta hogyan bújjon elő)
[ Chorus ]
I stay, I pray, I See you in heaven far away. (Maradok! Imádkozom! Látom a messzi mennyben)
I stay, I pray, I See you in heaven one day. (Maradok! Imádkozom! Látom a messzi mennyben)
Four a.m. in the morning, (Hajnal négykor)
Carried away by a moonlight shadow. (A holdfény-árnyék messzire repítette)
I watched your vision forming, (Virrasztok a formálódó látomásképed mellett)
Carried away by a moonlight shadow. (A holdfény-árnyék messzire repítette)
Stars move slowly in a silvery night, (Csillagok lassan jönnek ki az ezüst éjbe)
Far away on the other side. (Messzetúl a másik oldalon)
Will you come to talk to me this night, (Jössz velem beszélgetni az éjjel?)
But she couldn't find how to push through. (És a lány nem találta a módját hogyan segítse át)
[ Chorus ]
I stay, I pray, I See you in heaven far away. (Maradok! Imádkozom! Látom a messzi mennyben)
I stay, I pray, I See you in heaven one day. (Maradok! Imádkozom! Látom a messzi mennyben)
Far away on the other side. (Messzetúl a másik oldalon)
Caught in the middle of a hundred and five. (Utolérte a 105 közepén??)
The night was heavy and the air was alive, (Az este vészterhes volt és a levegőben ez érződött is)
But she couldn't find how to push through. (És a lány nem találta a módját hogyan segítse át)
Carried away by a moonlight shadow. (A holdfény-árnyék messzire repítette)
Carried away by a moonlight shadow. (A holdfény-árnyék messzire repítette)
Far away on the other side. (Messzetúl a másik oldalon)
But she couldn't find how to push through. (És a lány nem találta a módját hogyan segítse át)
Hogy érted azt,hogy mire válthatod be a feketepontokat?
Természetesen 3 feketepont= egy db kis 1-s= 1 hónapig nem hallgathatsz Mike Oldfield zenéket.
3 db kis 1-s = Egy nagy 1-s= 1 évig nem hallgathatsz a Mestertől semmit
3 db nagy 1-s=Bezárlak egy szobába,és a négy hangfalból Pepsi rikácsolja neked a Family Man-t életed végéig!!!!!!!!!!!!
Amúgy csak annyit kérnék tőled,hogy máskor mindig jelezd előre,mennyi ideig lesznek fenn a cuccok!
Lenne egy pár kérdésem a koncertekkel kapcsolatban:
A viareggioi Platinum mennyiben különbözik a siegenitől (,ami tök ugyanaz mint a Complete válogatáson hallható)? Három év alatt változtatott rajta?
A siegeni Ommadawn első pár perce ugye nemcsak nálam halk?
Megjegyzések:
A sigeni Taurus 1 kezdésében már hallható a későbbi(Taurus 2 betét) "Deep deep sound"!!!
Oldfield (és bandája) az olaszok előtt is levizsgázott bunkóságból. SPANYOLUL köszönték meg a közönség lelkesedését!
És én még ideges voltam a bátyámmal,hogy egyszerűen "lekeleteurópázta" hazánkat...