Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
AKiket érdekelnek az amerikai vasutak modelljei és a modellezök eljárásai egy egyedülállo forrámunkát vehjet most kevés pénzért:
MEGJELENT!!!!!!!!!!!!!!!
A néhai John Allen által épitett Gorre & Daphetid terapasztal legujabb emlékkönyve méghozzá CD-n és nagyon elérhetö áron.
(Az utolso könyv pillanatok allatt elfogyott és ma már csillagászati árakon kerül néha az antikváriumokba vagy az E-Bayre).
A CD elképesztö mennyiségü és minöségü anyagot tartalmaz s még az angolul nem tudoknak is évekig ötleteket adhat az olcsó és magáneröböl készült terapasztal épitéshez.
Vasúttörténeti kérdések mehetnek ebben a topikban vagy OFF itt?
Engem elsősorban a vasút hőskora érdekel, mondjuk úgy az 1. világháborúig bezárólag.
Az USÁ-t illetően a nagy vasútépítések kora és minden, ami azzal járt: az őslakók elkeseredett ellenállása, városiasodás, cattle towns, szerencsevadászok, vonatrablók, Harvey-girls stb.
Ami a Harvey-görlöket illeti, ne valami rosszra gondoljatok: becsületes, tisztességes lányok voltak, akik a korabeli utasok gyomrának kényelméről voltak hivatottak gondoskodni:))
Akasztasd ki velük eme marhaságot egyenesen a kirakatba, hadd lássa a nagyédemü milyen profik szolgálnak benn ki!!!!! :-)
Az, hogy egy DVD milyen normában játszik le (PAL - Europa, NTSC-Amerika) az teljesen másodlagos kérdés ezt csak akkor lényeges ha a TV-d nem képes lejátszani a másik szabványt (nagyon ritka eset az utobbi 5 évben).
A DVD lemezek digitálisan vannak feljátsztva és maga a lejátszoban dönthetö el, hogy milyen alakban jön ki a jel (ezt általában programozni lehet).
Amire neked vigyáznod kell, hogy a gép region codefree legyen - ha ez nem derithetö ki, akkor jol forgasd meg minden sarkát, mert valahol ott vagy egy kis embléma avagy felragaszto, ami informál, hogy milyen regioba müködik a masina. Már olyannal is találkoztam, ahol akár egy dombornyomat be volt préselve a gép also borito lemezébe.
Ilyen plecsninek mindenféleképpen kell lennie a masinán legfeljebb nincs benne szám, ami már jo jel.
èppen most jöttem egy boltbol errefelé már 29 Euroért vesztegelnek (ha nem is jo, de code free) DVD lejtátszot, mindent tud (két sor formátum volt felsorolva a listán.)
Na, akkor hogy tovább fitogtassam tudatlanságomat:
A hétvégén nézegettem DVD lejátszókat, és az egyiknél (a kb. 10-féle típus közül csak ennél) feltüntették az "NTSC"-t. Amikor rákérdeztem, hogy az amcsi DVD-k is NTSC-ben vannak-e, mint a videók, azt mondták, higy igen és csak az ilyen lejátszóval lehet lejátszani. Szóval a kérdés, hogy ez tényleg így van-e és hogy az olcsó lejátszók tudják-e ezt? Amúgy mi számít olcsó lejátszónak? Esetleg márkát tudsz mondani?
Broadway Limited 4-6-4 HUDSON New York Central gőzmozdony modell (Ho) DCC/DC üzem, Quantum Sound hangrendszerrel. 12 hangfunkcióval, RP25-ös feketített kerekekel. A mozdony anlóg és digitális üzemben is jól használható, a hangok analóg módban is aktiválhatóak (síp, harang, mozdonyhang, doppler hatás).
48.000 Ft körüli áron ( dollár árfolyamtól függően)
A CTE egy uj szoftware ami többszörös vezérlés esetén (DPU) csökkenti a vezérelt mozdonyok által kialakitott vononyomatékot amennyiben erre nincs szükség (azaz ha nincs annyi terhelés akkor a közbülsö mozdonyok kerekei nem pörögnek meg). Kb. ennyi amennyire megértettem mit akart mondani a szerzö.
A CW az azt jelenti, hogy a meghajto energia jelformája szinuszos
M-2 a legujabb csökkentett emmisszioju mozdonyok jele (A második fokozat Tier-2)
Az ACe a váltoáramu mozdonyok legujabb fejlesztésben levö változatát jelöli.
>...még inkább az lehet, hogy nem ehhez a mozdonyhoz tervezték, hanem akkor már létezett, és átvették valami más termékről.
Amerikában más a stílus, ott nem úgy van, hogy "ilyen volt a forgóváza az M40-esnek ettől az évtől eddig az évig", hanem "ez volt a forgóváza sokáig az Alco, a Baldwin és a Fairbanks-Morse mozdonyOKNAK", persze a hozzá illő súlykategóriában. Sokkal olcsóbb volt választani a kiforrott és remekül bevált forgóvázak közül, és ezt a vásárlók (főleg a nagyok, ahol több gyár mozdonya is futott) is erősen pártolták.
Talán fényképekről lehetne ráismerni, hogy milyen gépek alatt volt ugyanilyen forgóváz, abból kiderülhet, hogy ki gyártotta először. Ha kell, nyújtom a könyveim helyszíni betekintésre (mert mióta pofánvágták az amerikai gőzmozdonyok könyvem, amerikai irodalmat élő ember az ajtómon nem visz ki, és nyugi, nem kell terepasztalt építeni :-)))) ON)
Köszi. Meg kell mondjam, kezd érdekes lenni. Mert ha még nem is említik, és más gépek alatt sem mutatkozott, akkor hogy a fenébe keveredett az RSD1 alá? Főleg azért, mert nem említik, még inkább az lehet, hogy nem ehhez a mozdonyhoz tervezték, hanem akkor már létezett, és átvették valami más termékről. Csak vajon mi a fene lehetett ez a termék?... (Lehet, hogy bele kell ásnom magamat a II. Világháborús ill. azelőtti amerikai dízelgépek birodalmába? :) )
Diesel Locomotives: the first 50 years, az RS-1 AAR (Association of American Railroads, egy hivatal, amelyik ért is hozzá...) B forgóvázon.
RSD-1: gyárt 46 jan - 46 máj, 3 motoros forgóvázon a Trans-Iranian Rwy, Oroszország (így írják...), és az USA seregéhez. Néhány háború előtti RS-1-est is RSD-1-gyé alakítottak.
Arról a néhány darabról meg sem írják, hogy milyen típusú volt a forgóváza...
A képeden látható forgóváz leginkább a standard A1A személymozdonyi forgóvázra emlékeztet, az Alco, a Baldwin és a Fairbanks-Morse gyártotta. Az a dupla csavarrugó is azonos, mint az én képemen. Az "equalizers" (lengéscsillapítók?) a forgóváz kereten belül vannak. Tengelytáv: 15 láb 6 hüvelyk.
Egyéb 3 tengelyes Alco forgóvázat nem említ a forgóvázgyűjtemény rész sem. Lehet, hogy azt a néhány darabot nem is tartották nagyon nyilván.
Érdekesség, hogy több RSD-1, amelyik a háborúban járt Európában, később visszatért az USÁ-ba, azokat nem adták el.
...tök jó, hogy Gúnár Nordlúd időközben a NOHAB-os topicba beírt egy címet, ahol JZ cuccok vannak, köztük például sok GM-és-környéke géppel. (Jó, az RS1 Alco, de ez most nem érdekes.) Tehát, az RS1 forgóvázából háromtengelyes változatban ez következett volna (vagy valami hasonló), és nem az a forgóváz, amely az RSD1 alatt megjelent.
Az RS1-nek láthatóan hattyúnyakas forgóváza van. Ebből - ha jól tudom - a hadsereg közbenjárására lett RSD1, úgy, hogy az USA-n kívüli alkalmazás miatt csökkenteni kellett a tengelyterhelését. Tehát a Bo'Bo' mozdonyból lett Co'Co'. (Illetve továbbra is 4 hajtott tengelyesnek kellett volna maradnia, mégis 6 hajtott tengelyes lett. Ami nem bizonyult jó húzásnak, ugyanis módosítani kellett volna a villamosoldali elemek illesztését, de ez idő hiányában elmaradt. Mindezt azután Carszkojeszelóban szívták meg a TE1-essel, hiszen az elszúrt eredetinek a másolata is szükségképpen elszúrt lesz... :) )
Az RSD1 viszont az RS1-hez képest egy teljesen másik forgóvázat kapott, azt, amiből azután néhány átalakítással Carszkojeszelóban kifejlődött a TE3 (ill. pl. M62) forgóváza. Vajon ezt a forgóvázat az Alco honnan akasztotta le? Mert ha az RSD1-et úgy tekintették, mint valamiféle másodlagos terméket (amelyből lehet, hogy sokat rendelnek, de várhatóan rövid ideig lesz gyártásban), akkor ugye nem fektetnek bele túl sok tervezői munkát. Vagyis még az is lehet, hogy az a forgóváz akkor már létezett valami más alatt. Erről nincs valami adatod?