Keresés

Részletes keresés

viking star Creative Commons License 2002.12.20 0 0 1808
Kösz Trophy, ezt nem tudtam!
Valami nem stimmel itt a Füredi-tolóvontatók környékén!
A Via Donau szerint a Pécs 1958-ban épült Óbudán. Az Esztergom pedig '43-ban Linzben. (??????)
Furcsáltam is rajta az orrhorgonyt, meg kicsit a felépítménye is eltért, de ennyire?
Előzmény: trophy (1806)
FOMA Creative Commons License 2002.12.20 0 0 1807
Közben jelezném azoknak, akik hiába várták a HSz-t, hogy a küldemények visszajöttek kézbesítetlenül. Úgy látszik, hogy sem a drótposta, sem a freemail nem szerti az ilyen nagy file-okat. Próbálom majd darabolva.
Előzmény: viking star (1805)
trophy Creative Commons License 2002.12.20 0 0 1806
Kategóriában azok is nagygéphajók, mivel 20 m felettiek (26m hosszúság) és ráadásul 100 fő az utasbefogadó képesség.

A fixpont magasságuk a vízvonal síkjától mérve magasabb, mint a vontatóké.

Előzmény: viking star (1805)
viking star Creative Commons License 2002.12.20 0 0 1805
Akkor ezexerint a 100as kishajók magasabbak, mint a megkopaszított vontatók? A vontatók kerékállása gondolom leszedhető volt egészen a kormányig, a Gyöngyösé biztos, ott az alacsonyabb hidaknál még magát a kormányt is levették néha.
Előzmény: trophy (1802)
FOMA Creative Commons License 2002.12.20 0 0 1804
A teljes miniszteri rendelet, a mellékletekkel. 88 oldal és még .zip-ben is több, mint két mega, mert nem lehet jobban összenyomni az ábrák miatt. A törvény nincs a csomagban, ha valaki azt is kéri, külön jelezze. De annak sok jelentősége nincs a gyakorlatban.
Előzmény: trophy (1803)
trophy Creative Commons License 2002.12.20 0 0 1803
FOMA!

Ez a teljes HSZ, amit küldesz a többieknek, vagy kivonatolt?

Előzmény: FOMA (1800)
trophy Creative Commons License 2002.12.20 0 0 1802
Az a Kék-Duna volt, legyógyították a kerékállását a hídszerkezettel. A PB-nél már okosabbak voltak, de az alacsonyabb is, mint a 100-as típus.
Előzmény: FOMA (1800)
trophy Creative Commons License 2002.12.20 0 0 1801
1.800

Bocs...

FOMA Creative Commons License 2002.12.20 0 0 1800
Nyert. Valóban eresztéskot úsztak le a Sión, de ez néha nem ment könnyn. Időnként ezt-azt le kellett szerelni róluk. Pl. a Pest-Budának a szexárdi vasúti híddal gyűlt meg a baja.

Postaládákat kéretik fogadókésszé tenni, a kért csomagok rögtön indulnak.

Előzmény: gigabursch (1799)
gigabursch Creative Commons License 2002.12.20 0 0 1799
Akkor egy lehet, hogy naiv kérdés:
Ezek a balatonfüredi vontatók mind a Sión úsztak le? Ilyen hosszú gép hogy vesz be a Sió kanyarulatait. Nyilván olyankor mentek, mikor a Sióba a Balatonból megersztették a vizet...
gigabursch Creative Commons License 2002.12.20 0 0 1798
OK. Várom... :-)
gb
Előzmény: FOMA (1789)
viking star Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1797
Kész lettek a Miskolcos képek. Hát, nem valami fényesek :((( épp csak felismerhető rajtuk.:) na, azért mentségemre szolgáljon, hogy nem Miskolcot fotózni mentem Bősre, csak épp arra jött...
Beraktam a többi alá, gördítsétek legalulra:
www.extra.hu/folyamhajo/kepek/kepek.htm

Belinkeltem az eddigi rajzos próbálkozásokat iside.

FOMA! Nekem is küldesz ide belőle? KDdunahajo@dpg.hu

Előzmény: FOMA (1796)
FOMA Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1796
Helyreigazítás: "... nem csak a jogszabály nyers szövege van benne..."
Előzmény: FOMA (1795)
FOMA Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1795
Azt hiszem tudom, hogy milyen kiadványról beszél Zolcsi67. Ha az, ami nekem is megvan, akkor az vizitúrázóknak kifejezetten jó, mert csak a jogszabály nyers szövege van benne, hanem azt segít is értelmezni. Viszont a nagygéphajókra vonatkozó rendelkezésről csak szűkszavúan ír, annyit amit vizitúrázó szemszögből tudni kell.
Viszont ha valakinek kell a hatályos HSZ, szívesen elküldöm, csak kéretik a postaládákat előtte leüríteni.
Előzmény: trophy (1794)
trophy Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1794
Valószínűleg az egy kivonatolt változat lehetett, nem ismertem. Egyébként a vizitúra térképek függelékében is szoktak pár fontosabb, túrázókra vonatkozó szabályt összeírni, gondolom ilyesmit említettél.
Előzmény: Zolcsi67 (1793)
Zolcsi67 Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1793
Akkor jelent meg egy kis könyvecskében, a vízitúrázók kedvéért.
Nekem az van (volt?) meg.
Előzmény: trophy (1791)
trophy Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1792
Illetve a Közlöny a hajózásról szóló törvényt hozza, ennek része a HSZ.
Előzmény: trophy (1791)
trophy Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1791
Nemhogy tizenvalahány éve, hanem azóta is szinte 3 évente újból és újból hozza a Közlöny a sok változás miatt a Hajózási Szabályzatot. Ennek része az ábragyűjtemény is. Kiadják könyvben-füzetben is, de mivel januártól ismét változások lesznek most nem kapható, és első negyedévben jön ki az új.
Előzmény: Zolcsi67 (1790)
Zolcsi67 Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1790
Tizenakárhány éve könyvben is megjelent a vízi KRESZ, talán valami antikvárium, vagy raktár mélyén elérhető.
Az enyém nem tudom, hol van, talán a szüleimnél?
Vízitúrázós család :-)
FOMA Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1789
Majdnem két mega .zipben a sok ábra miatt. Küldjem mailben?
Előzmény: gigabursch (1787)
trophy Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1788
:)))

Húúú! Úgy pörög a topic, hogy mire észhez térek nem marad válaszolni való! :))

Oké, oké, de dolgozni is kell!!

Mindenki jól írta!

Sárga rombusz, éjjel sárga szokásos fény: Hajózó nyílás közepe. Ha a nyílás két szélén a hossztengelyében elválasztott rombusz külső széle piros, akkor a szomszédos hídnyílások adott irányból nem használhatók, ha a nyílás két szélét jelölö rombusz fehér-zöld, akkor a szomszédos nyílás saját felelősségre meghajózható. A szélső rombuszokat éjjel szokásos zöld, illetve piros fények helyettesítik.
Két sárga rombusz egymás felett éjszka két szokásos sárga fény egymás mellett, vagy felett: egyirányú hajózó hídnyílás közepe, behajózás a rombuszokat látható irányából. Szélek ugyanúgy jelöltek, de általában egyik irányba nem zöld, hiszen az a szembejövő.
A széleknél nem törvényszerű, hogy a két rombusz szimmetrikusan a nyílás szélein helyezkedjen el, Pl. űrszelvényméret korlátozásnál, akadálynál el lehetnek tolva. (Bp.Szabadság-híd)
Az áthajózni tilos jel az A1 tiltó tábla. Téglalap alakú, piros-fehér-piros festésű. Éjjel egy szokásos vörös fény. (zsilipnél lehet kettő)

Az áthajózni tilos figyelmen kívül hagyására a Felügyelet jogosult engedélyt kiadni: Pl. Bp. belterületén a Margitsziget hegymenő ágát használhatják völgymenetben, beleértve az Árpád-, és a Margit-híd tilos nyílásait azok a személyhajók, amelyek a térségben saját kikötőhellyel rendelkeznek, és/vagy menetrend szerint közlekednek. Ennek engedélyezését HSZH-ban hirdetik ki.

Előzmény: viking star (1785)
gigabursch Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1787
Ha már itt tartunk...
Van olyan oldal, aholéa komplet "vizi KRESZ" elérhető?
gb
viking star Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1786
Itt aztán felpezsdült az élet!!
Elkezdek írni, s közben már itt terem vagy három hozzászólás :))))))))) lassú vagyok...
FOMA közben leírta szakszerűbben, tényleg a hajóút közepe a sárga.
Előzmény: gyurmosz (1784)
viking star Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1785
Hát, ezt már inkább a hajósok tudják jobban :))), de ha jól gondolom, a sárga rombusz alatt lehet menni. Ha két sárga rombusz van egymás mellett, csak ebből az irányból szabad áthaladni. Két, függőlegesen fehér-piros rombusznál, amifelé a piros esik(vagyis azoktól kifelé), tilos, ugyanez, csak zöldben (befelé mutat): szabad.
Előzmény: gyurmosz (1782)
gyurmosz Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1784
Köszi szépen a válaszokat!
Előzmény: FOMA (1783)
FOMA Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1783
A sárga - sarkára állított négyszög - a hajóút közepét jelöli. A másik kettő - színétől függően - azt jelenti, hogy nem ajánlott vagy tilos a hajózás a jelzésen kívül. Trophy majd pontosít.
Előzmény: gyurmosz (1782)
gyurmosz Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1782
Lenne még egy kérdésem;; a hidakon látható jelzések (sárga négyszög középen + két másik) mit takarnak? A sárga alatt lehet árhajózni?

Előzmény: viking star (1781)
viking star Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1781
130-at. Egyébkét nem tudom mi értelme van ennek a jelzőnek, hisz a 630-asoké alig nagyobb. Igaz, ők jóval kisebbek...
Előzmény: gyurmosz (1780)
gyurmosz Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1780
A sekélymerülésű hány centit takar?
Előzmény: viking star (1777)
viking star Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1779
Jó képek. Főleg az utolsó! Három olyan hajónk, melyekből már egy sincs!!! Nehéz ügy a csörlő-téma, nekem is van a Kecskéről képem oldalról, csak rettentően elmosódott.

Addig is, itt vannak a Vértesfélék.

Előzmény: jakyg (1778)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!