Kösz Trophy, ezt nem tudtam!
Valami nem stimmel itt a Füredi-tolóvontatók környékén!
A Via Donau szerint a Pécs 1958-ban épült Óbudán. Az Esztergom pedig '43-ban Linzben. (??????)
Furcsáltam is rajta az orrhorgonyt, meg kicsit a felépítménye is eltért, de ennyire?
Közben jelezném azoknak, akik hiába várták a HSz-t, hogy a küldemények visszajöttek kézbesítetlenül. Úgy látszik, hogy sem a drótposta, sem a freemail nem szerti az ilyen nagy file-okat. Próbálom majd darabolva.
Akkor ezexerint a 100as kishajók magasabbak, mint a megkopaszított vontatók? A vontatók kerékállása gondolom leszedhető volt egészen a kormányig, a Gyöngyösé biztos, ott az alacsonyabb hidaknál még magát a kormányt is levették néha.
A teljes miniszteri rendelet, a mellékletekkel. 88 oldal és még .zip-ben is több, mint két mega, mert nem lehet jobban összenyomni az ábrák miatt. A törvény nincs a csomagban, ha valaki azt is kéri, külön jelezze. De annak sok jelentősége nincs a gyakorlatban.
Nyert. Valóban eresztéskot úsztak le a Sión, de ez néha nem ment könnyn. Időnként ezt-azt le kellett szerelni róluk. Pl. a Pest-Budának a szexárdi vasúti híddal gyűlt meg a baja.
Postaládákat kéretik fogadókésszé tenni, a kért csomagok rögtön indulnak.
Akkor egy lehet, hogy naiv kérdés:
Ezek a balatonfüredi vontatók mind a Sión úsztak le? Ilyen hosszú gép hogy vesz be a Sió kanyarulatait. Nyilván olyankor mentek, mikor a Sióba a Balatonból megersztették a vizet...
Kész lettek a Miskolcos képek. Hát, nem valami fényesek :((( épp csak felismerhető rajtuk.:) na, azért mentségemre szolgáljon, hogy nem Miskolcot fotózni mentem Bősre, csak épp arra jött...
Beraktam a többi alá, gördítsétek legalulra:
www.extra.hu/folyamhajo/kepek/kepek.htm
Belinkeltem az eddigi rajzos próbálkozásokat iside.
FOMA! Nekem is küldesz ide belőle? KDdunahajo@dpg.hu
Azt hiszem tudom, hogy milyen kiadványról beszél Zolcsi67. Ha az, ami nekem is megvan, akkor az vizitúrázóknak kifejezetten jó, mert csak a jogszabály nyers szövege van benne, hanem azt segít is értelmezni. Viszont a nagygéphajókra vonatkozó rendelkezésről csak szűkszavúan ír, annyit amit vizitúrázó szemszögből tudni kell.
Viszont ha valakinek kell a hatályos HSZ, szívesen elküldöm, csak kéretik a postaládákat előtte leüríteni.
Valószínűleg az egy kivonatolt változat lehetett, nem ismertem. Egyébként a vizitúra térképek függelékében is szoktak pár fontosabb, túrázókra vonatkozó szabályt összeírni, gondolom ilyesmit említettél.
Nemhogy tizenvalahány éve, hanem azóta is szinte 3 évente újból és újból hozza a Közlöny a sok változás miatt a Hajózási Szabályzatot. Ennek része az ábragyűjtemény is. Kiadják könyvben-füzetben is, de mivel januártól ismét változások lesznek most nem kapható, és első negyedévben jön ki az új.
Tizenakárhány éve könyvben is megjelent a vízi KRESZ, talán valami antikvárium, vagy raktár mélyén elérhető.
Az enyém nem tudom, hol van, talán a szüleimnél?
Vízitúrázós család :-)
Húúú! Úgy pörög a topic, hogy mire észhez térek nem marad válaszolni való! :))
Oké, oké, de dolgozni is kell!!
Mindenki jól írta!
Sárga rombusz, éjjel sárga szokásos fény: Hajózó nyílás közepe. Ha a nyílás két szélén a hossztengelyében elválasztott rombusz külső széle piros, akkor a szomszédos hídnyílások adott irányból nem használhatók, ha a nyílás két szélét jelölö rombusz fehér-zöld, akkor a szomszédos nyílás saját felelősségre meghajózható. A szélső rombuszokat éjjel szokásos zöld, illetve piros fények helyettesítik.
Két sárga rombusz egymás felett éjszka két szokásos sárga fény egymás mellett, vagy felett: egyirányú hajózó hídnyílás közepe, behajózás a rombuszokat látható irányából. Szélek ugyanúgy jelöltek, de általában egyik irányba nem zöld, hiszen az a szembejövő.
A széleknél nem törvényszerű, hogy a két rombusz szimmetrikusan a nyílás szélein helyezkedjen el, Pl. űrszelvényméret korlátozásnál, akadálynál el lehetnek tolva. (Bp.Szabadság-híd)
Az áthajózni tilos jel az A1 tiltó tábla. Téglalap alakú, piros-fehér-piros festésű. Éjjel egy szokásos vörös fény. (zsilipnél lehet kettő)
Az áthajózni tilos figyelmen kívül hagyására a Felügyelet jogosult engedélyt kiadni: Pl. Bp. belterületén a Margitsziget hegymenő ágát használhatják völgymenetben, beleértve az Árpád-, és a Margit-híd tilos nyílásait azok a személyhajók, amelyek a térségben saját kikötőhellyel rendelkeznek, és/vagy menetrend szerint közlekednek. Ennek engedélyezését HSZH-ban hirdetik ki.
Itt aztán felpezsdült az élet!!
Elkezdek írni, s közben már itt terem vagy három hozzászólás :))))))))) lassú vagyok...
FOMA közben leírta szakszerűbben, tényleg a hajóút közepe a sárga.
Hát, ezt már inkább a hajósok tudják jobban :))), de ha jól gondolom, a sárga rombusz alatt lehet menni. Ha két sárga rombusz van egymás mellett, csak ebből az irányból szabad áthaladni. Két, függőlegesen fehér-piros rombusznál, amifelé a piros esik(vagyis azoktól kifelé), tilos, ugyanez, csak zöldben (befelé mutat): szabad.
A sárga - sarkára állított négyszög - a hajóút közepét jelöli. A másik kettő - színétől függően - azt jelenti, hogy nem ajánlott vagy tilos a hajózás a jelzésen kívül. Trophy majd pontosít.
Jó képek. Főleg az utolsó! Három olyan hajónk, melyekből már egy sincs!!! Nehéz ügy a csörlő-téma, nekem is van a Kecskéről képem oldalról, csak rettentően elmosódott.