Egyelőre még nincs nálam az autó, ha minden igaz a 7VGn hozzák ide hozzám, és lesz még időm péntekig "dolgozni" rajta.
Sajna nem olyan egyszerű a kényszeregen. Ha a dpf-ben túl nagy a gázellenállás, akkor azonnal berakja a hibajelet, és ha hibajel van, akkor azonnal leállítja a regent.
Egy sráctól hallottam itt, hogy ő úgy tudta ezt végigvinni, hogy folyamatosan rajta tartotta az obd-n a diagot, és amint beírta a hibajelet, azonnal törölte. Kb 15-20× kellett törölni menet közben, mire végre teljesen lefutott.
Nekifutottam a diagnak egy céges cuccal, de azzal csak kiolvasni tudtam, programozni nem. Most kipróbálok a hétévégén egy másik cuccot, hátha azzal megy. Aztán jöhet a kikormolás...
Jó reggelt, köszönöm a választ. Amiket leírtál nagyjából sejtettem miket kell cserélni... Ami nagy fejtörést okoz az az elektromos része. 3000 v6 motort pont tudok egy autómata 166-ból, még indítható... Itt igazából a nagydolgok azok amiket nem tudok átrakni a motorral együtt a 166ból :D De írtál egy olyat, hogy V6ot az átépítés feléből? :O 2500Euro alatt nem találtam sehol 3.0 V6 GTV-t... ha ez az átépítés fele akkor erre még gyúrnom kell :D
Ha tudja a gyári jóváhagyást ami a motorhoz elő van írva akkor mindegy az olaj neve. (Seleniából is van vagy húszféle akár azonos viszkozitással is)
Nézd meg hogy mi van előírva a motorodhoz valahogy így néz ki: "FIAT 9.55535-S2" Ez pl az euro5 1750TBi-é de az euro6 1750TBi-nek már "FIAT 9.55535-GH2"
Ha a neked megfelelő jóváhagyás szerepel az olajod leírásában akkor jó lesz, tökmindegy hogy a gyártót Castrolnak hívják, Motulnak, Eneosnak vagy Seleniának (valójában Petronasnak, a Selenia csak márkanév).
Hamarosan jön az egyéves évfordulónk a Giuliettámmal :) A vásárlás után eneost öntöttek bele, nem volt vele gond, de gondolkozom azon, hogy Seleniára váltok, ha már minden Alfa fórumon azt dicsérik leginkább, a japánnak meg finoman szólva sincs jó híre. Ez az egyetlen töprengenivalóm - békében élünk :D
"Tudnátok abban tanácsot adni, hogy melyik 3000 V6 motor lenne jó a GTV-be?"
Kezdjük az elején. Nincs sok választásod, mert a 24 V már 3.2 tehát marad a 12V. Ebből építettek hosszmotort a 75-be keresztmotort a 166-ba és keresztmotort a GTV-be. Neked marad az eredetileg is a GTV-be szerelt, a váltóval, féltengelyekkel együtt különben egyedi alkatrészeket kell tervezned és gyártatnod.
"Mivel jár egy ilyen motor beépítés, kábelezés"
Nos. A cserélendő alkatrészek listája, ami hirtelen eszembe jut, de valószínűleg lesz amit kihagyok:
- motor az összes cuccal ezenkívül a hozzávaló másik generátor, másik szervoszivattyú, csak a klíma marad a régi
- váltó
- motortéri kábelköteg
- utastéri első kábelköteg
- műszeregység
- biztosítéktábla
- motor ECU
- kipufogórendszer
- féltengelyek
- csonkállvány
- lengőkarok
- lengéscsillapítók
- rugók
- fékek
- motortartó bakok
- mivel máshol vannak, így az összes vízcső cseréje - és a tartály áthelyezése
- szervocsövek cseréje és a tartály áthelyezése
- klíma csövezésének egy része
- talán a vízhűtő is
- nem vagyok biztos benne, hogy GTV esetén a váltórudazat különbözik-e a TS től, de esélyesen igen
Eddig is nagyon sokat segítettetek, hogy talpra állítsam romjaiból a "GTV 2.0TS-t, aki emlékszik rá :)", hála Nektek úgy érzem nagyon jó úton haladok és hatalmas mosollyal az arcomon rójuk a kilométereket . Ismét szeretnék Tőletek tanácsot, segítséget kérni. :) Megpróbálok minden tényt és álmot egy nagyobb regény nélkül leírni. Szóval van a kis GTV, végre eljutottam oda, hogy szinte már minden új a motortérben: vezérlés módosító, vezérlés, olaj, kuplung, trafók, gyertyák és a kábelei, jeladók... egyszóval amit tudtam mindent megtettem, hogy tényleg jó legyen. Most nagyon élvezem, sőt attól is több...! Az autóm néha kölcsön kapja a nővérem is aki szintén imádja és azt hiszem megfertőződött, úgy igazából ;) Nagyon szeretne egy saját Alfát és Neki nagyon tetszenek a 145ös-ök és pont elegendő is lenne egy akkora kasztni Neki a hétköznapokra. Most kezdődne a sztoriban a csűrcsavar :D Van egy motorhibás 145ös magyar papíros, néven van és nem rohadt, nincsen lepusztulva a belseje egyszóval tök jó lenne alapnak. Mivel én megvagyok őrülve, hogy egyszer az életemben legyen egy BUSSO V6om így arra gondoltam megvesszük neki a 145-öt, átrakom Neki az én álommotoromat és... Tudnátok abban tanácsot adni, hogy melyik 3000 V6 motor lenne jó a GTV-be? Mivel jár egy ilyen motor beépítés, kábelezés, esetleg van e valakinek tapasztalata, ismerőse, stb aki már csinált ilyet? Tudom, nem kis mutatvány de minden elszántságom és lelkesedésem, szerszámom és kitartásom megvan hozzá, hogy megcsináljam. A kis TS-en is én csináltam mindent, de tényleg mindent és remélem tudtok segíteni:)
Nem az enyém :) Nekem csak haza kell vinnem. :) Nekem már elég régóta nincs saját autóm, és ha lesz, akkor az tipikus hobbiautó lesz ;) (Remélem hamarosan...)