Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Katana750 Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22925

Bankkártyával még gazdaságosabb. 5Ft 6fillér árfolyamon számolta el a bankom a MKD-t. Itthon nézegetve 6,20-6,60 között vehettem volna. €-ban tényleg arcátlanul sok az 1,5 kapunként. Persze nem tétel, de akkor is! 

Előzmény: Cs_ (22924)
Cs_ Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22924

Sose értettem ezt a nyavalygást a hazai közlekedéssel kapcsolatban. Nem rossz az itthoni közlekedés, vannak a mienknél jobb közlekedési morállal rendelkező társadalmak, de ismétlem, egyáltalán nem rossza hazai helyzet. Aki nem hiszi menjen Albániába. Na ott kezdődik a rossz.

 

Biztos sokan írták már, de leírom én is. Szerbiában Euróval, Macedóniában helyi pénzzel érdemes fizetni az autópályát. Mindenhol lehet fizetni Euróval. Szerbiában Eurót adnak vissza Euróból, Macedóniában helyi dinárban van a visszajáró. Macedóniában viszont akár 1,5x-sébe is kerülhet, ha EUR-ral fizetünk. Érdemes az első helyen EUR-ral fizetni, így a későbbiekre lesz dinár. Nyilván elsőnek akkora EUR címlettel kell fizetni, hogy a végén ne rohadjon ránk a sok Macedón dinár. 1 EUR = 60 dinár a váltószám, de 40 dinárnál 1 EUR, 60 dinárnál 1,5 EUR a pályadíj. Kicsit fillérbaszás a dolog, de a végére sok kicsi sokra megy. 

Cs_ Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22923

Húzd alá mindkettőt, nem kell túlaggódni a dolgot. Mi a netről töltöttünk le kétnyelvű kölcsönadási szerződést, de a kutya nem kérte sehol sem, pedig bejártuk a fél Balkánt

Előzmény: ewy91 (22921)
Katana750 Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22922

Az idén mi is elővigyázatosak voltunk, mert a párom nővérének a fiát is vittük és csináltunk 3 nyelvű hozzájárulást. Sehol senkit nem érdekelt. A kocsi forgalmiját sem kérték sehol és a zöldkártya is érintetlenül utazta át a kesztyűtartóban a 2500 km-t.

Előzmény: ewy91 (22921)
ewy91 Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22921

Sziasztok 

 

Nem saját kocsival megyünk Görögországba. Vettem papírboltban olyan papírt ami 'engedély más tulajdonát képező szemelygepkocsi használatára' című angol és magyar nyelven van. Az lenne a kérdésem hogy ketten fogjuk vezetni, így mind a kettőnknek töltünk ki papírt.. Viszont van egy ilyen rész rajta : "Jelen engedély érvényes Magyarországon/külföldön...." és alá kell húzni a megfelelőt. .. De mind a kettő helyen használni fogjuk ez esetben mit gondoltok mindkettőt jó ha alá húzzuk? Vagy inkább csak a külföldön részt, hisz Magyarországon már állított meg rendőr de nem kérte ezt a papírt. Köszi 

Sarkany Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22920

2017. augusztus 25-én, pénteken jöttünk.

Előzmény: megyek (22919)
megyek Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22919

Bocsi megkérdezhetem hogy dátum szerint mikor jöttetek mert gondolom a komentet nem akkor irtad

Peter

Előzmény: Sarkany (22889)
feksza Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22918

miért sértődnék meg?magamat is belesoroltam.(szerencsére van aki érti)

tudod a normálisabb ember magába néz és beismeri hogy hát bizony ez valóban így van,ki ebbe ki abba de az biztos hogy mindenki "gyökér"(akkor most elnézést mindenkitől a gyökér jelzőért,jobbat nem tudok!)valahol valamiben.

igen,én is.

én pl.nehezen tolerálom ha valaki nem képes bemenni a körforgalomba,és ott állunk és várjuk a nagy üres teret.

amit viszont én gyűlölök más emberekkel szembe,az pl.a zebra.mindenki leszarja a gyalogosokat,én megállok de biztos hogy még elmegy 10 autó de 11.is csak azért áll meg mert már elé ér a gyalogos.a másik a kéklámpa,hihetetlen hogy emberek mennyire nem foglalkoznak vele.és még sorolhatnám......

szóval veled ellentétbe,én nem személyeskedtem,általánosítottam amibe én is benne vagyok.

Előzmény: tisztes őszes (22904)
stevie-13 Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22917

A szerb autópálya fenntartót mákszemnyit sem érdekli az utazók "nyomora", ő a pénzt látja; mennyi a beruházás és az üzemeltetés költsége és ha beruház akkor az mennyi idő alatt térül meg, a többit lesz@rja.

 

 

A Putevi Srbije (az autópálya fenntartója) állami cég, nem kifejezetten profitorientált, inkább az a feladata, hogy a zavartalan közlekedést biztosítsa.

 

Persze a cég vezetésében kizárólag másodvonalbeli kormánypárti politikusok és családtagjaik ülnek.

Előzmény: Szaganaki (22912)
stevie-13 Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22916

Hiába lenne 3-5-ször nagyobb az áteresztőképesség, akkor Horgoson torlódna fel még nagyobb tömeg.

El tudom képzelni, hogy éppen ennek a megosztása miatt ilyen.  

 

 

Azért ha belegondolunk, ezek a dugók nem nekünk, turistáknak okozzák az igazi gondot. Mi egy évben egyszer megyünk, a szabadságunk idején, igazából majdnem mindegy, hogy 1-2 órával korábban érkezünk-e a strandra vagy haza.

 

Ellenben a szerb gazdaság szív emiatt. Szerbia ugyanolyan Belgrád-központú ország, mint amennyire Budapest-központú Magyarország, Vajdaság pedig az ország legfejlettebb régiója, mint nekünk az észak-nyugati országrész.

 

Az oda-vissza négy-öt órával hosszabb Belgrád-Szabadka menetidő a szerb gazdaságnak nagyon durva, mint ahogy a határon kialakuló sorok is. (Szerbia nyugat-európai exportcikkei nagyrészt élelmiszeripari termékek.)

 

 

Előzmény: 409 (22911)
Amerigo61 Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22915

Ja, és Kelebiánál mentünk át, Röszke eleve ki volt zárva. Eredetileg Bácsalmást céloztuk meg, de nem értünk volna oda zárásig ...

Előzmény: Amerigo61 (22914)
Amerigo61 Creative Commons License 2017.08.26 0 1 22914

"A szerb oldalon öt perc alatt végeztünk, egy órára volt szükség a magyarországi belépésre. A várakozás közben, látva a történéseket, végig az volt az érzésem, hogy munkalassító sztrájk zajlik a tompai határállomás magyar oldalán."

 

Hasonlót tapasztaltunk mi is. A szerbek meg sem nézték, hogy hányan vagyunk a kocsiban, percek alatt átjutottunk, de a magyar oldalon keményen szívatták az utazókat. Előttünk egy magyar rendszámú kocsit pakoltattak ki, és kínos módszerességgel vizsgálták át a teljes poggyászt. (Úgy láttam, hogy semmit sem találtak). A fináncok váltó váltó műszakja meg (ahelyett, hogy elhúztak volna  a francba) ott bagózott mellettük, és röhögve nézték az utasok szenvedését, ahogyan megpróbálták visszagyömöszölni a csomagtartóba a sebtében összedobált holmikat. Ritka tajtparaszt társaság volt a magyar oldalon, az biztos ...

Előzmény: Sarkany (22886)
balazsh Creative Commons License 2017.08.26 -1 0 22913

Az emberért van a gazdaságosság. 

 

Bizonyos emberek kiakadnának a 30 kapuhoz való beton és aszfalt mennyiségtől. Megkérdeznék, hogy most a pockok hol fognak élni.....

 

Az üzletek is pibt így működnek. A karácsonyi rohamért nem üzemeltetnek 100 pénztárat egész évben. 

Előzmény: Sarkany (22910)
Szaganaki Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22912

A szerb autópálya fenntartót mákszemnyit sem érdekli az utazók "nyomora", ő a pénzt látja; mennyi a beruházás és az üzemeltetés költsége és ha beruház akkor az mennyi idő alatt térül meg, a többit lesz@rja. Ez a világon mindenütt így van, csak nem szokás kimondani. Nyilván Te is számolsz egy-egy nagyobb kiadás előtt, ez ugyan az, csak a léptékek mások :)

Ami pedig a sorokat illeti a határokon és a rendőrök munkatempóját; miért itt pufogsz? Miért nem írsz levelet az országgyűlési képviselődnek akit bizonyára felháborítana a sztori és interpellálna a belügy-miniszternek, törvénymódosítást javasolna, stb.

Ahogyan a fejlett demokráciákban szokás!

Előzmény: Sarkany (22910)
409 Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22911

 

 "Pontosan annyi, amennyi üzemeltetése mellett nem alakulnak ki ilyen extrém helyzetek."

 

Hiába lenne 3-5-ször nagyobb az áteresztőképesség, akkor Horgoson torlódna fel még nagyobb tömeg.

El tudom képzelni, hogy éppen ennek a megosztása miatt ilyen.   Vagy nem, de az biztos.  :)

Előzmény: Sarkany (22894)
Sarkany Creative Commons License 2017.08.26 0 1 22910

a lényeg a gazdaságosságban van

 

A kérdés csupán az, hogy az ember van-e a gazdaságosságért vagy fordítva?

Előzmény: balazsh (22909)
balazsh Creative Commons License 2017.08.26 -1 0 22909

Köszi. :D

Akkor mond, melyik időpont legyen kiválasztva? 

Ja, inkább ne válaszolj, tudom: amikor te arra jársz. :) 

De mi van akkor, ha máskor nagyobb a cumi? Tudim: lesz@rom.

 

Ahogy tisztes őszes megmondta, a lényeg a gazdaságosságban van.... 

Előzmény: Sarkany (22906)
409 Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22908

" "egyvalamiben viszont lehet általánosítani,a magyar az bizony idióta gyökér."  Rólad ez elmondható, egyébként pedig ne általánosíts!"

 

 Felesleges személyeskedni, hiszen általánosított, ergo önmagát is beleértette.

Érdekes módon erre eddig nem ugrott rá senki, valószínűleg értették/értettük a mondanivalóját.

Előzmény: tisztes őszes (22904)
tisztes őszes Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22907

Te a kényelmi szempontjaid alapján mondasz véleményt az üzemeltető pedig a saját gazdaságossági érdekei szerint alakítja ki ezeket a fizető pontokat. Korábban írtad példaként a gátak magasságát; azért nem jó az a hasonlat, mert ebben az esetben az alul méretezés nem jelenti emberi életek kockáztatását csak azt, hogy az év 10-15 napján jelentősebbnek mondható dugó alakul ki egy-két helyen. Ezt a helyiek tudják és ha akarják ki is tudják kerülni, mert van helyismeretük, a külföldiekre pedig trambulinról tesznek.
Az autópályák és az azokhoz kapcsolódó infrastrukturális pontok tervezésénél a kényelem nem elsődleges szempont, a tranzitálló külföldieké pedig még kevésbé. Ha nem tetszik nekik menjenek másfelé :)

Előzmény: Sarkany (22906)
Sarkany Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22906

De az mennyi? 

 

A definicióját megadtam. Az alapján egy hozzáértő szakember semmi perc alatt kiszámolja.

Nem kell tudnom Renoir szintjén festenem, hogy - mint kívülálló - a műveit élvezni tudjam.

Előzmény: balazsh (22902)
zslaci75 Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22905

Nekem az is megéri ha ugyanannyiba kerül mint a jegy,ha azt 2órás újvidéki tolongást amibe 2hete belefutottunk,kihagyhatom... 

Előzmény: balazsh (22903)
tisztes őszes Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22904

"sok hülye pesti megbírja."  Gondolom a krimi tatároktól tanultál magyarul...

"ez a baj magyarországgal,semmi tolerancia nincs."  Mert benned az buzog ;)

"egyvalamiben viszont lehet általánosítani,a magyar az bizony idióta gyökér."  Rólad ez elmondható, egyébként pedig ne általánosíts!

 

Ha ilyen megnyilvánulások után Téged nevez valaki idióta gyökérnek megsértődsz?

Előzmény: feksza (22900)
balazsh Creative Commons License 2017.08.26 -1 0 22903

Igen.

De gondolom az ára persze kevesebb legyen, mint most a kapus. 

:) 

Előzmény: zslaci75 (22897)
balazsh Creative Commons License 2017.08.26 -1 0 22902

De az mennyi? 

Nincs aki ezt megmondja. 

Kívülállóként könnyen okos az ember...... 

 

Előzmény: Sarkany (22894)
fidorrr Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22901

Hazafele infó, a szerb toll box-rol. Továbbra is az a véleményem, hogy nagyon kényelmes megéri regisztrálni! Ahol csak pár autó várakozik előtted, akkor is nyersz 2-5 percet. Plusz nem kell megállni, csak kb. 20 km/h val átgurulni a kapun. 

 

Az lentebb említett Újvidéki kapun sajnos tényleg nem lehet megúszni a várakozást, de sokkal gyorsabban át lehet rajta jönni, mintha a fizetős sorba állna az ember.

Tegnap délután 12 óra 05 perckor álltunk be a sorba kb. 200 300 méterrel a 1000 m-s tábla elé tehát kb. 1200 1300 méterre a kaputól.  Egyből a leállósávba a kamionok, és a buszok, valamint a szerb rendszámú autók mögé. A kapun 12 óra 35 kor gurultunk át, úgy hogy akikkel együtt értünk a kapuhoz, kb. 500 m-s táblánál lehettek. Tehát még így is kb. fele annyit vártunk. A várakozás pedig annak volt köszönhető, hogy nem volt külön ENP sáv, hanem együtt volt az ENP és a fizetős kapu. Viszont még így is csak minden 3-4 autós fizetett, tehát sokkal gyorsabban haladt a leállósáv. Bár megjegyzem, a fentebb említettek beállhattunk volna akkor is ide ha fizettünk volna.  

 

A hazafele út egyébként eseménytelen volt, Macedónia terelés még megvan, illetve Szerbiában is több autópálya felújítás van, ami kicsit lassítja a haladást, de nem vészes...

feksza Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22900

sok hülye pesti megbírja.

Előzmény: Boarhunter (22895)
Szaganaki Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22899

Megadom magam; igazad van :)

Előzmény: Sarkany (22892)
Sarkany Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22898

Az ilyen létesítményeket mindig az átlagos felhasználó számra méretezik nem az évente 8-10 alkalommal előforduló dömpingre.

 

Képzeld el, mi történne, ha a gátak magasságát is hasonló gondolatmenet mentén határoznák meg! Pedig a gátak esetében nem évente 8-10, hanem százévente esetleg 1 az előfordulási gyakoriság! :D

Előzmény: Szaganaki (22888)
zslaci75 Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22897

Mondjuk azt gondolom hogy ha matricás rendszert használnának, a probléma egy része megoldható lenne. 

Sarkany Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22896

Akár...

Előzmény: Boarhunter (22895)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!