Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Varshi Creative Commons License 2011.04.15 0 0 23621

Nem, az másmilyen tünet. Padlógáznál nem szól bele.

Valójában egy nagyon alapos (hosszú, nagy gázzal végighajtott) autópályás meghajtás kell neki, illetve ez kéne mondjuk max félévente. Esetleg valami tisztító löttyöt is betöltenék előtte, most asszem akciósak a Tescóban.

 

Sok olyan eset ről számoltak be, hogy megvettek idős nénitől egy autót, és ment max. 150-et. Meghajtótták párszor a Balatonra meg vissza padlógázon, és pár hét után vígan vitte a 170-et is...

Előzmény: HABYKA (23620)
HABYKA Creative Commons License 2011.04.15 0 0 23620

Igen pont ilyen volt nekemis. 5000 után mintha megállt volna minden. Kicsit megijedtem, hogy szar a motorja valami miatt, de akkor ezek szerint nem. A folytószelepház koszolódása ilyen gyengülést nem okozhat elvielg ugye? Azt is meg akarrom majd csinálni, bár az alapjáratom nem ingadozik, de bele akarok nézni.

Előzmény: Varshi (23619)
Varshi Creative Commons License 2011.04.15 0 0 23619

Nekem fiatalkorában 6000 után "gyengült el" az egyik, aztán inkább 5000,

a másik P2-m viszont 100e km után is fickós volt, de érezhetően - a hangján is hallhattad - mintha "üresen pörgött volna" (ez a legjobb szó) 6000-től.

1-esben még oké volt, 2-esben muszájból (pl. előzés) még belekergethettem tiltásba, de felette már az égvilágos semmi értelme nem volt, még előzés közben is inkább váltottam egyet.

Előzmény: HABYKA (23618)
HABYKA Creative Commons License 2011.04.15 0 0 23618

Ok akkor megnyugtattál, mert tegnap, mértem, és majdnem 14mp lett, meg a végsebesség is olyan 157 körül megállt. Ezek szerint nincs baj a motorommal csak el van lustulva. Mondjuk városi autó volt az biztos. Most majd kap új gyertyákat kíváncsi leszek változik e valami, utána kezelésbe veszem és kikormolom :)

Az volt a fura hogy ok, hogy 5000ford-nál adja le a max teljesítményt, de onnan nekem alig akar tovább menni. Alig vánszorog el tiltásig.

Előzmény: Varshi (23617)
Varshi Creative Commons License 2011.04.15 0 0 23617

0-100: A katalógusadatnál laza 1-2 mp-cel rosszabb a "reális". (nem az óra szerint, hanem a valós, GPS szerinti,  ~107-ig menő sprint, tehát mindenképp 3-ast kell hozzá kapcsolni még 5sebesség váltóknál is)

http://timeslip.hu/reszletes.php?car=0331

http://timeslip.hu/reszletes.php?car=0096

http://timeslip.hu/reszletes.php?car=0490

 

Végsebesség: ezer tényezőtől függ, így kis hátszéllel, lejtőn akár át is léphető a gyári adat. De volt már olyan negatív példa is, hogy 150-nél nem akart többt menni (emelkedő, ellenszél, ellustult motor együttese).

A megadott gyári adat kábé reális jó állapotú autónál, rendes körülmények között.

Előzmény: HABYKA (23615)
PeeWee33 Creative Commons License 2011.04.15 0 0 23616

Szia Mau!

Én anno a Paliomba(tudod, amit láttál is) raktam a hátuljába magasító gumibakot.  Akkora átmérőjű, mint maga rugó(kb 18cm). Olyan mint egy 3cm hosszó nagy átmérőjű csődarab.

Pénzügyi megvilágításban is kibírható összeg. Kb. 2-3 e Ft a kettő.

Én úgy vettem, hogy Ladához való. De azért természetesen lemértem a saját rugó átmérőjét, biztos ami biztos.

 

  B. 

 

    

 

ELŐTTE                                         UTÁNA

Előzmény: Mauzliman (23614)
HABYKA Creative Commons License 2011.04.14 0 0 23615

Sportingosok!

 

 

Mért valaki 0-100 sprintet, meg végsebességet? Nem a gyári adatok érdekelnek, hanem hogy valósan mennyit lehet elérni.

Köszi

Előzmény: Mauzliman (23614)
Mauzliman Creative Commons License 2011.04.14 0 0 23614

Kedves Mindenki,

 

Azt szeretném kérdezni, hogy a PII hátsó futóművén -nagyobb átalakítás nélkül- lehet-e emelni valamennyit (rugócsere, gátlók cseréje?), mert ha 2 ember beül hátra, marha bénán néz ki leülve az autó segge :-)

HABYKA Creative Commons License 2011.04.14 0 0 23613

+1

Előzmény: Svatopluk (23612)
Svatopluk Creative Commons License 2011.04.14 0 0 23612

Én is húzok egy sorszámot, az enyém is kuruttyol, de inkább csak télen hallani.

Előzmény: Mauzliman (23611)
Mauzliman Creative Commons License 2011.04.14 0 0 23611

Nem lesz tőle baja, apám és az én Puntom is már 10-11 éve kuruttyol, de van normális hűtés-fűtés :-)

Előzmény: totti15 (23610)
totti15 Creative Commons License 2011.04.14 0 0 23610

Értem akkor ez ellen nem tudok semmit tenni. Baja nem lesz tőle. Köszönöm a segítséged.  

Mauzliman Creative Commons License 2011.04.14 0 0 23609

Teljesen mindegy, ha megállsz az autóval, bármilyen meleg, kurtyogni fog a víz, ha elindítod...

Előzmény: totti15 (23608)
totti15 Creative Commons License 2011.04.13 0 0 23608

Volt olyan is hogy már meleg volt a motor kb 100km-ert mentünk vele utána leálitotuk egy 10percre és utána elindultunk és akkor klutyogot de ha mondjuk rövid szakaszon megyek vele olyan 50km-ig akkor semmi.

Előzmény: Mauzliman (23604)
PeeWee33 Creative Commons License 2011.04.13 0 0 23607

A képen látod a különbséget.

A baloldali zár nem elektromos, a jobb oldali viszont elektromos központi záras.

Itt keresgéljél a hiba végett.

A lábak funkciói:

 

-  test  (vékony fekete színű vezeték)

-  nyitott ajtó jelzés  (negatív ki) (vékony)

-  motor (vastag színes)

-  motor (vastag színes)

-  nyitó jel (neg.) (vékony színes)

-  záró jel (neg.) (vékony színes)

 a sorrendet nem tudom fejből. A vezeték színek változnak modellenként, azért nem egyértelmű amit írok, de kiinduló pontnak jó lehet.  Multiméterrel mérhető mindegyik, ha hibátlan a zár

 

    B.

 

   

Előzmény: lac-01 (23605)
lac-01 Creative Commons License 2011.04.13 0 0 23606

Váltózárat melyiket ajánlanátok?

És melyik céggel szereltessem be?

lac-01 Creative Commons License 2011.04.13 0 0 23605

Kösz a tanácsokat.

 

A csatlakozók már megnézve.

Most azt keresem, hogy hol van a "bezárásérzékelés", ami adja a jelet a köztponti zárnak...

Azt hiszem ez is egybe van építve a zárszerkezettel.

 

Lehet, hogy ott van  érintkezési hiba, vagy mecahnikai szorulás.

Előzmény: PeeWee33 (23602)
Mauzliman Creative Commons License 2011.04.13 0 0 23604

Szia,

 

Ha arra gondolsz, hogy indításkor, meg utána 1-2 percig úgy hallod, mintha levegős lenne a vízrendszer, ne foglalkozz vele, nagyon-nagyon sok Puntonál ez van. A Gyárban nyomással teszik bele a hűtővizet, de hogy hogyan kell ezt elképzelni, még én se tudom, csak ez az egy infóm van róla :-)

Előzmény: totti15 (23603)
totti15 Creative Commons License 2011.04.13 0 0 23603

Helló! Olyan problémám van hogy most volt szervibe a 2001-es Puntom és Vezérmüszíj készlet vízpumpa olaj levegő olaj szűrő lett cserélve és klutyog a víz benne az nagy baj?? Ha valaki tud segíteni akkor azt megköszönöm! Üdv Tóth Péter

PeeWee33 Creative Commons License 2011.04.13 0 0 23602

Szia!

Ha elfogadod a tanácsomat:

Ne vedd biztosra, amit a diagnosztika kiír. A vizsgáló műszer nem tudja azt megmondani, hogy az ajtózár rossz. Ezt írja ki a képernyőre az igaz,  de ezt jelen esetben úgy kell értelmezni(legalább is én így veszem), hogy a  :

Bal első ajtózár felől érkező jelek a központi elektronikához  tévesek.

Ezt kivesézve:

- A zárig kifutó vezetékek, érintkezők, tűcsatlakozók és az onnan visszafutó vezetékek, érintkezők, tűcsatlakozók bárhol lehetnek érintkezési hibásak.

folyt:

- eleve rossz alapáram ellátásból dolgozik a zár, amit természetesen rosszul tud csak továbbítani az elektronika felé.

- Lehet, hogy jó az alapáram, és valóban rosszul működik a zár.

- Jó az alapáram, jó a zár, csak a vezetékes kapcsolat rossz a zár és az elektronika között.

Az ajtó nyitogatás koptatja, öregíti az ajtóátvezető ponton a vezetékeket, érintkezőket, meg egy kis vízkő a hosszú évek alatt, és máris meg is van az érintkezési hiba.

 

Én tanácsolom neked, hogy csavard szét a nyitott ajtó oszlopánál lévő csatlakozót és fújd meg kontakt sprayvel és többszöri szét-össze csatlakoztatással járasd meg.

Végül is olcsóbb, mint egy felesleges ajtózár csere.

 

CSAK EGY TIPP

 

 

   B.

Előzmény: lac-01 (23600)
Sracc1980] Creative Commons License 2011.04.13 0 0 23601

Helló!

 

Kézifék-problémám van. Korábban is hallható volt kis kattogó hang a kézifék felől, amikor ráléptem a fékpedálra (egyszeri kis kattanó hang), most viszont fékezéskor végig hallható a kattanó hang úgy lassulva, ahogy az autó lassul. Kat-kat-kat---kattt---kattt-----katttt....

Mi a fene ez?! És főleg, mennyibe kerülhet a javítása?

lac-01 Creative Commons License 2011.04.12 0 0 23600

Köszönöm a segítséget.

 

Sajnos kiderült, hogy a bal 1. ajtó zárszerkezete a hibás és ez okozza a problémát.

Az autovillamossági szerelőnél rádugták a számítógépet és az egyböl megmondta...

 

Most kereshetek másik zárszerkezetet...

 

 

Előzmény: PeeWee33 (23599)
PeeWee33 Creative Commons License 2011.04.11 0 0 23599

Szia!

Fújd meg kontakt sprayvel mind a két ajtó átvezető csatlakozókat belülről.

Hajlamos a kontakthibára.

 

A kz zár működési elve: Mindkét első ajtó felől EGYSZERRE kell befutnia a központba egy-egy negatív jelnek. Hol záráskor, hol nyitáskor. Ha valamelyik ajtó felől megszűnik a jel, akkor csinálja ezt a jelenséget. Minden ajtó kapcsolónak is jnak kell lennie, mert ha nyitott ajtó állapotot érzékel, akár hibából, akár nem, akkor is ki tud nyitni az elektromos zár.

 

Az enyémnél is ez a gond volt, berágtam és átkötöttem az elektronikánál a vezetékeket. Mindkét bemenő különálló jelet, összekötöttem, hogy ne legyen különálló. Így kisegítik egymást az elektronika felé. Így, ha az egyik oldali bemenő jel mexűnik, akkor a másik oldal besegít a hiányos bemeneti ágra(is). És nincs jelhiány. Pluszba még le is kötöttem a jobb oldali első ajtó jeleit. Így a balodali ajtó felől fut be a jel az elektronikába a mindkét jel ágába. Balból balba és jobb-ba is.

De én autóvillamossággal foglalkozok.........:-)

 

  B.

Előzmény: lac-01 (23595)
BY-75-98 Creative Commons License 2011.04.11 0 0 23598

Köszi, megnézem hátha az az ok!

Előzmény: PeeWee33 (23583)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.10 0 0 23597

Hoooppsz! Igazságod van ám ...:)

 

...meg ha már rosszul címkézek, legalább néznék bele! ;-)

Előzmény: Kido.Resuri (23594)
Kido.Resuri Creative Commons License 2011.04.10 0 0 23596

Most szombaton volt szerencsém egy kis 660 km-es körúthoz, Pécs-Veszprém-M0-Szeged-Pécs érintésével, országút, város, autópálya, és 20.1-et mutatott, mire hazaértünk, kb az utolsó negyed vonásnál volt a tank. Szerintem egész jó :)

Mondjuk autópályán egyik szakaszon 110-120-as tempó, M5-ön már olyan 90-100 nyugis autózással.

Ja, és Mol Evo 95 üzemanyaggal.

Előzmény: HABYKA (23571)
lac-01 Creative Commons License 2011.04.10 0 0 23595

SÜRGŐSEN MEGOLDANDÓ Problémám van a Punto 2. központi zárjával...

 

Bezárom (akár kulccsal, akár a kulcs gombjával) és néha vissza kinyit azonnal, néha 5-10 perc múlva.

Megyek a kocsihoz és tárva-nyitva...

Van, hogy menet közben az autó ki-be zárja az ajtókat.

 

Mi lehet a gond?

 

SEGÍTSETEK!

 

köszönöm előre is

 

 

Kido.Resuri Creative Commons License 2011.04.10 0 0 23594

Hát, pedig ez konkrétan Punto II, de kössz a linkelést ;)

Előzmény: Törölt nick (23586)
keval94 Creative Commons License 2011.04.10 0 0 23593

Üdv!

 

Szeretnék puntót venni és arra szeretnélek kérni benneteket, hogy segítsetek, mire kell odafigyelni 2002-2003-as 1.2-es punto vásárlásakor?

Mik a típushibák? Mit nézzek meg az autón?

totti15 Creative Commons License 2011.04.10 0 0 23592

Rendben köszönöm a segítséged! Ha valaki pontosabban megtudná mondani annak jobban örülnék meg megnyugodnék!

Előzmény: HABYKA (23591)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!