Keresés

Részletes keresés

FOMA Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1958
Nyáron én is megcélzom a Drávát.:-)
Előzmény: mdbz (1951)
viking star Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1957
:))))))
Szeretnék készíteni egy olyan fotót, amin egy vontató közeledik vontatmányával.
Mivel külföldi vontatóra annyi az esély, mint a lottóötösre, nekünk meg csak a Szombink jöhet szóba, így azt vettem célba. De eddig vagy csak vontatót láttam, vagy csak vontatmányt :((((
na, de majd talán tavasszal...
off
már nem :))
on
Előzmény: riversimph (1956)
riversimph Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1956
Üldözted? De hát mit vétett ellened az a szegény vontató??
off
sokáig leszel most online??
on
Előzmény: viking star (1955)
viking star Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1955
Te viccelsz velem????? :)))))
Ebben a hidegben? brrrrrrrrrrrr!
Ilyenkor szinte hajó sincs, nemhogy kabinos!
A múlt hónapban még üldöztem a Szombathelyet, de már azzal is felhagytam...
Előzmény: riversimph (1954)
riversimph Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1954
Persze, úgy már ismerős, köszi! Amúgy mi a helyzet? Kint vagy Horányban?
Előzmény: viking star (1953)
viking star Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1953
Szevasz River Symphony!
A Viking Primadonna fent van az oldalamon, csak Primadonna néven. Biztos ismered, ő volt a Delphin Queen(tudod az a máltai csoda...). Márciustól a Vikingek fogják bérelni. A "Viking" előnevet csak ők használják a programjukban, ez egy szokás már náluk, de hivatalosan nem. (pl. a Heinrich Heine is Viking Heine, amióta átvették, valójában meg az igazi nevén fut ) A chartererváltás csak a márciusi szezonnyitótól él, addig nem írom át az adatait.
Előzmény: riversimph (1952)
riversimph Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1952
Hahó Viking star (és persze mindenki)!!
Itt vagy? Visszajöttem, és lenne egy kérdésem:
találkoztam a neten egy ilyen nevű hajóval, hogy "Viking Primadonna".
Ő kicsoda? Úgy néz ki, mint Te? (izé, mint a Viking Star) Csak nem egy új hajó? De akkor miért nincs fent a lapodon???
mdbz Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1951
Szevasztok!

Mivel a közlekedés minden ága érdekel, kicsit beleolvastam a topicotokba. Annak ellenére hogy mindig tetszettek a hajók, eddig nem sikerült igazán a közelükbe kerülnöm. Titeket olvasva sok mindent megtudtam a témáról. Hogy most bele is beszélek annak egyetlen oka van, van néhány képem hajókról, nem túl érdekesek de azért egyet ide raknék. gondolom a profiknak nem újdonság, de talán nem mindenki ismeri ezt a "mellék ágon" közlekedő motorost:


mdbz

jakyg Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1950
Tisztelt Topictársak!

Indítványoznék egy vitát a MAHART privatizációjáról.
A hírek szerint még az idén értékesítenék a vállalat egészét. Somlóvári vezérigazgató viszont valahol azt mondta, hogy reméli, a csepeli kikötőt nem adják el.
Jó, hogy a teljes Mahartot eladják?
A jégtörők minden állami feladatot, vészhelyzete meg tudnak oldani a Dunán és a Tiszán?
Megveszi egy versenytárs, s megszűnik a magyar hajózás?
Megszűnik az utolsó hajójavító (építő) bázis?
Lesz egy dinamikus, az állami vállalat betegségeitől megszabadult, fejlődő MAHART?
Egyszóval: mi várható, mit szóltok hozzá?

viking star Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1949
Hogy mikről maradok le:))))))
Jakyg! A Ramsau tudtommal a Jaegers Reederei-é, csak magyar lobogóval.
Azon a képen ott ugye a Jégtörő III. van????
Előzmény: jakyg (1945)
jakyg Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1948
Egyetértek. A bárka személyzet és kormányberendezés nélküli hajó.
De a szinte kizárólag tolt uszályokat (s nem is a magyar papucsok, hanem a ruszki "szarvabogarak" adnak erre jó példát) bárkaként is szokták emlegetni, bármennyire is haragszik precíz Bócmanunk. :)))
Jelen esetben, mivel az egyiken személyzet volt, az vagy "ezres uszály", vagy papucs lehetett.
A sleppszál vitához utólag annyit: én se tudtam soha, hogyan kell mondani. A német nyelvből adódik, hogy "vontató szál", s a szárnak ehhez semmi köze, de én is sokszor hallottam, hogy sleppszár. Mondjuk úgy, hogy a téves elnevezés a hajós köznyelvben teret hódított magának, mint annyi más a hétköznapi nyelvben. Hogy ez mikor igénytelenség, mikor tűrhető, mikor tartozik a nyelv gazdagodó változásához? Nos erről sokat hallani a nyelvészektől.
Előzmény: Bócman (1946)
trophy Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1947
A Ramsau visszafordult. A Miskolcé volt mindhárom, egyenlőre rejtély, hogyan szálltak el.
Előzmény: jakyg (1945)
Bócman Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1946
Vagy bárka, vagy nem papucs.
Mert az ugye uszály.

A rumunculoknak voltak olyan bárkái, amelyeken volt személyzet.

Ezen felül ilyenre csak a Rajnáról jött teknők kapcsán emlékszem.

(Csak zárójelben: attól, hogy egy uszályt tolni lehet, az még uszály. A különbséget a kormányozhatóság jelenti.)

Előzmény: jakyg (1945)
jakyg Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1945
Ez nagyon érdekes. Milyen bárkák voltak. Magyarok? Egy 1800-as meg egy papucs? Kié a Ramsau motoros? Visszafordult dologvégezetlen.
Előzmény: trophy (1944)
trophy Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1944
Jó reggelt!

Embert próbáló köd volt éjszaka! Dömösnél elszabadult 3 bárka, ebből két személyzet nélküli. Mivel elsőre a térségből senki nem jelentkezett be, hogy segíteni tudna a radarral keresésben, illetve a "befogásban", elindították Bp-ről a Ramsau motorost. A személyzetes bárkán horgonyt dobtak, de a másik kettő nem volt meg. Nemsokkal később előkerült a Miskolc m/s. Meg is találta a két sodródó bárkát Visegrád magasságában. Mire befogta őket a Szentendrei-Dunaág elejéig estek.

Mijo Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1943

Bocs, nem jött össze, napfény alig, annál inkább sűrű köd, de összehozom rövidesen.

Előzmény: Mijo (1942)
Mijo Creative Commons License 2003.01.18 0 0 1942

Nem lényeges a különbség, inkább készítek holnap pár másik közelebbi és finomabb felvételt a téli kikötőben veszteglőkről és belinkelem.

Mijo

Előzmény: trophy (1938)
Mijo Creative Commons License 2003.01.18 0 0 1941

Gyönyörű :)!

Előzmény: Wyfliff (1940)
Wyfliff Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1940
megvan a kis hamis :)
es milyen pofas!
Előzmény: Törölt nick (1939)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1939
trophy Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1938
Mijo!

A második képedet nem tudnád úgy betenni, vagy linkelni, hogy nagyobb méretben is megnézhető legyen? Ha egyáltalán megvan Neked nagyobb felbontásban. A háttérben lévő hajók érdekelnének.

Előzmény: Mijo (1934)
trophy Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1937
Wyfliff! Nehogy lelkifurdalásod legyen! A legjobb körökben is előfordul nézeteltérés. :))))) Legalább kicsit felpörgött a topic...
Előzmény: Wyfliff (1935)
trophy Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1936
Szuperjók a képek! Köszönjük!

Az újaknak üdv!

Az Érsekcsanádra, és a tolókra az én véleményem szerint nem annyira a szépsg a jellemző, nem klasszikus formákról van szó. Ezek a használatukra praktikusan vannak kialakítva. Érdekes a menettulajdonságaikra, hogy szeparált egytől egyig rendkívül rosszak a menettulajdonságaik. Egy adott fordulatszám felett csak elkezdi túrni a vizet, orra bukuik. Hiába erősek, rövidségük, tömzsi alkatuk miatt nem lehet velük irányt tartani, és hihetetlen, de egy bárkával maguk előtt nagyobb sebességre képesek, mint szeparált.

Wyfliff Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1935
Tavaly az Europa kek szalagja, a Duna c. sorozatban lattam vhol feljebb egy muzeumhajot, amit ha jol emlekszem szinten Ersekcsanadnak hivtak. Emlekeim szerint az onnan kapta a nevet, hogy ECsanadnal futott aknara. Jol emlekszem, az is Ersekcsanad volt?? /remelem ez a kerdesem mar kevessbe lesz problematikus :) /
Mijo Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1934

Hangulatlágyítónak, egy kis bajai helyzetjelentés:



Mijo

Mijo Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1933

Apám, a csanádiak mégcsak nem is sejtik, hogy falujukat micsoda pompás építmények képviselik :)!

Mijo

Előzmény: Törölt nick (1932)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1932
Érsekcsanád ms
Így jobb.
Előzmény: nyekkmester (1930)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1931
mhrt Érsekcsanád m/s
Előzmény: nyekkmester (1930)
nyekkmester Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1930
A hajó jobb, vagy bal oldala valóban a széltől független. Piros (bal) és zöld (jobb) színnel vannak jelölve.

Melyik a kedvenc dunai hajótok?

Előzmény: trophy (1927)
nyekkmester Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1929
Luv - szél felőli
Lee - szél alatti

A szél alattinak van elsőbbsége.

Előzmény: gigabursch (1926)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!