Keresés

Részletes keresés

viking star Creative Commons License 2003.01.21 0 0 1972
majd körbekérdezek...
átveszem én szívesen, persze ahhoz kéne még egy működő videó...
Előzmény: Wyfliff (1971)
Wyfliff Creative Commons License 2003.01.21 0 0 1971
megismetlik? marhogy a TVben? Lehet, de valszeg akkor sem nagyon leszek otthon.
A honlapon (amit, itt jelzem submitoltam a google-on es az altavista-n) a Video menupontban vmi videokazettara utalo dolgokat latok. Talan sikerult kiadni? Akkor akar azt is szivesen megvennem.
Ha nincs mas megoldas: ha adok kazetakkat (es szepen megkerlek) le tudnad nekem masolni oket?
Előzmény: viking star (1970)
viking star Creative Commons License 2003.01.21 0 0 1970
Wyfliff!
Én annak idején fölvettem az összes részt videóra.
Ismerem őket, Horányban sokat találkoztam velük. Szerintem biztos megismétlik majd. (Mármint a sorozatot)
Előzmény: Wyfliff (1969)
Wyfliff Creative Commons License 2003.01.21 0 0 1969
ukran hajok: javitsatok ki, ti ezt nyilvan jobban tudjatok. Lattam egy 98-ban keszult riportmusort, abban ukran/bulgar fejesek bizonygattak, hogy ok mennyire szallitanank, de ilyen vizallasok (Bos kapcsan jott elo) es kikotoi infrastruktura (RORO kikoto a belvarosban) mellett nem igazan lehet/erdemes. A MAHARTot meg ugyis eladjak ha el akarjak, csak el ne felejtsek meg jobban, hogy letezik (letezne)vizi kozlekedes is.
Előzmény: guberavera (1967)
elsava Creative Commons License 2003.01.21 0 0 1968
Hello!

alapvetően jól látod, csak egy kicsit másképp fogalmazva, az államunknak mindegy, hogy van-e vagy nincs MAHART, csak a vagyonát tudja még időben megkaparintani.......

érdekes módon a fennmaradásáért semmit sem képes volt beáldozni, -- mitöbb a cég saját vagyonából !!!-- viszont a felszámolásán már viharos sebességgel ügyködik.

egyébként ne aggódj, az ukrán tesvérek penge járművekkel, közel 1 mio tonna hordképességgel vigan száguldoznak a Dunán minden irányban.....!!!

itt demokrácia van, az állam se Rád, se a gyermekeidre nem sok tekintettel van, de ha vigasztal, akkor másére sem........

Előzmény: guberavera (1967)
guberavera Creative Commons License 2003.01.21 0 0 1967
Alapvetően nekem is mindegy, hogy állami tulajdonban van a mahart vagy nem, csak legyen. Sőt lehet hogy azt sem bánnám, ha pl. ukrán hajók járnák tömegével a Dunát (ezzel lehet, hogy vihart kavarok). De a duna csendes a közutak meg zsúfolásig tömve kamionokkal, a vasút lepusztult lassan és drágán szállít. Az államnak (az én és gyermekeim érdekében) kötelessége lenne a vízre terelni a teherszállítás túlnyomó részét. Itt nem versenyhelyzet van a közlekedési ágazatok közt, hanem kinek erősebb a lobbyja. Pártállástól függetlenül, mindenki csak a rövidtávú érdekeit nézi.
Előzmény: jakyg (1965)
Wyfliff Creative Commons License 2003.01.21 0 0 1966
Kossz szepen.
Esetleg megvan neked a TVsosorzat videokazettakon? Szerettem volna mindet folvenni, de csak kethetenkent voltam otthon, szal meg a fele sincs meg :(
A dunatura.hu-t most rogton megnezem! Kerestem mar, de sehogy sem talaltam. Javasolnam beregisztralasat nehany keresogepbe. Lesz folytatas? Nem lehet piskota az Al-Duna kenukkal.
Előzmény: gigabursch (1961)
jakyg Creative Commons License 2003.01.21 0 0 1965
Elolvastam. Lesújtó a véleményem.
Az viszont teljesen igaz, hogy 12 éve senki nem törődik a hajózással, mint a közlekedés egyik ágazatával.
Pedig ha a MAHART ilyen-olyan módon megszűnik, akkor belátható időn belül sehol nem lesz annyi tőke, hogy magyar nagy- vagy közepes hajózásivállalat jöjjön létre.
Előzmény: guberavera (1964)
guberavera Creative Commons License 2003.01.21 0 0 1964
Sziasztok

Olvassátok el a szabadkikötő portálján a Mahart új elnökének nyilatkozatát. Borzasztó, a fickó kohász volt Miskolcon gőze sincs a hajózásról, de sajnos a logisztikáról se nagyon. Az a történet jut az eszembe, amit az öregek meséltek a bányászból lett tszelnökről. Kiadta, kötözzék a szőlőt dróttal, akkor nem kell minden évben....

Zolcsi67 Creative Commons License 2003.01.21 0 0 1963
Ma reggel hallottam a TV-ben (Királyi 1., Nap-kelte):
Az oroszok államadósság fejében folyami hajókat is adnak! Hallottatok róla esetleg valami pontosabbat?
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.21 0 0 1962
gigabursch Creative Commons License 2003.01.21 0 0 1961
Igen, igen!
A Hajó, amit Te keresel, az jelenleg Regensburgban áll. A törtélnetéről annyit - ha jól emlékszem -, A hajó az 1900-as évek első évtzedében épült. Az 1. VH alatt Érsekcsanád előtt Aknára futott, később a magyarok kiemelték és beállították magyar szolgálatba. A II. VH végéig működött főleg mint aldunai vontató hajó. Önállóan tudott felhúzni a vaskapui szoroosokon egy 500 tonnás uszályt, ami a lapátkerekes-gőzös időkben hatalmas nagy szó volt.
A II. VH után selejtezték, és a hajót ha jól emlékszem 40000 DM-ért vásárolták meg a németek, mielőtt még szétvágtuk volna. Ráadásul jött a hatalmas gondolat, rendezzék be múzeumhajónak, hiszen annyira "elevenen" hagyták a hajót meg. Így aztán a konyhai, a hídi, a gépészeti eszközök a lábostól a kombinált fogóig mindent otthagytak, ahol volt, s így nyitották meg múzeumhajónak. A múzeumhajó ötlete párhuzamos volta a Regensburgi Hajózási Múzeum ötletével, és így a kettőt egymás mellé helyezték el. Tehát, ha Regensburgban jársz, jártok akkor ezt meg kell nézni!
Az eredeti nevét akkor festették fel, amikor múzeumhajó lett, de úgy hogy az Érsekcsanádot nem bántották.
Így röviden ennyi, vsz egy-két helyen pontosításra szorul az általam leírt dolgok egy része.

Jut eszembe, a túra ami a TV-ban is volt megtekinthető fényképeiben egy honlapon www.dunatura.hu címen. Egyébként részt vettem rajta.
gb

Előzmény: Wyfliff (1935)
trophy Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1960
Úgyis van itt néhány közlekedésbarát, meg érintettük is a témát:

Hasonló volt a helyzet kb. 7 éve, amikor elkezdődött a BKV "meseflotta" magánosítása. Jelzem még a mai napig nem fejeződött be.

Kicsit visszaidézve a 80-as éveket.

A járatok a következőképpen néztek ki:

A fő gerincet a Boráros tér - Pünkösdfürdő viszonylat képezte. Lássuk az állomásait hegymenetben:

Boráros tér
Szt. Gellért tér
Petőfi tér
Batthyány tér
Jászai M. tér
Margitsziget Casino
Szent István park
Margitsziget Nagyszálló
Dráva utca
Május 9 park (Óbudai-Hajógyári-sziget)
Római fürdő
Pünkösdfürdő

A teljes menetidő 1 óra 25 perc volt.
Nézzük ma végig, hogy a Borárosról Észak-Budára mondjuk a Rómaira mennyi idő alatt is jutna el valaki szárazon?
A viteldíj ugyanúgy egy vonaljegy volt. Olyan kihasználtsággal jártak a hajók, hogy csúcsidőben a tartalékost is be kellett állítani.

A kiegészítő járatok voltak:

Budafok-Tétény-Boráros
Matrózcsárda-Gellért tér (ennek sok értelmét nem látom)
Palatinus-Nagyszombat utca (itt járt a Babszem Jankó m/s nagyon vicces hajó volt :)))
A legnagyobb forgalmú "háromszögező": Jászai-Margitsziget casino-Szent István park
És a ma is létező Újpest-Megyer-Pünkösdfürdő járat.

Nyilván nálunk okosabb emberek döntöttek úgy, hogy nem gazdaságos ezt a hálózatot fenntartani, de valósznű, hogy alaposabban megvizsgáltam volna a férőhelykihasználtságot az egyes járatokon, mielőtt egyszerűen egy vonallal áthúztam volna az összes járatot, és túladtam volna az egész hajózáson.

Amiért ezt leírtam. Nekem egy picit az a véleményem, de lehet, hogy ezzel vitát gerjesztek, hogy nem az igénnyel van a baj, és ezt a MAHART esetére is mondom, hanem inkább az üzemeltetésben elkövetett hibák, hozzá nem értés, tenni nem akarás.

Sajnos a hajózás mindig mostohagyerek volt.
Érdekes, hogy a Duna-menti országokra ez nem általánosítható...

Wyfliff Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1959
a MAHART-privatizacio temarol talan tenyleg uj topikot lehetne inditani.
Attol felek az allamnak/kormanynak csak pup a hatan a vizi kozlekedes, szeretnenek tole megszabadulni.
Az is erdekes, hogy az EUban probaljak a kozutrol a vasut ill. a vizikozlekedes fele terelni az aruszallitast (koltseg,kornyezetszennyezes, stb) de ez itt nem figyelheto meg. Sot, meg a MAV reszesedese is csokken! A vegen meg a Duna is felfele fog folyni :)
FOMA Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1958
Nyáron én is megcélzom a Drávát.:-)
Előzmény: mdbz (1951)
viking star Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1957
:))))))
Szeretnék készíteni egy olyan fotót, amin egy vontató közeledik vontatmányával.
Mivel külföldi vontatóra annyi az esély, mint a lottóötösre, nekünk meg csak a Szombink jöhet szóba, így azt vettem célba. De eddig vagy csak vontatót láttam, vagy csak vontatmányt :((((
na, de majd talán tavasszal...
off
már nem :))
on
Előzmény: riversimph (1956)
riversimph Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1956
Üldözted? De hát mit vétett ellened az a szegény vontató??
off
sokáig leszel most online??
on
Előzmény: viking star (1955)
viking star Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1955
Te viccelsz velem????? :)))))
Ebben a hidegben? brrrrrrrrrrrr!
Ilyenkor szinte hajó sincs, nemhogy kabinos!
A múlt hónapban még üldöztem a Szombathelyet, de már azzal is felhagytam...
Előzmény: riversimph (1954)
riversimph Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1954
Persze, úgy már ismerős, köszi! Amúgy mi a helyzet? Kint vagy Horányban?
Előzmény: viking star (1953)
viking star Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1953
Szevasz River Symphony!
A Viking Primadonna fent van az oldalamon, csak Primadonna néven. Biztos ismered, ő volt a Delphin Queen(tudod az a máltai csoda...). Márciustól a Vikingek fogják bérelni. A "Viking" előnevet csak ők használják a programjukban, ez egy szokás már náluk, de hivatalosan nem. (pl. a Heinrich Heine is Viking Heine, amióta átvették, valójában meg az igazi nevén fut ) A chartererváltás csak a márciusi szezonnyitótól él, addig nem írom át az adatait.
Előzmény: riversimph (1952)
riversimph Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1952
Hahó Viking star (és persze mindenki)!!
Itt vagy? Visszajöttem, és lenne egy kérdésem:
találkoztam a neten egy ilyen nevű hajóval, hogy "Viking Primadonna".
Ő kicsoda? Úgy néz ki, mint Te? (izé, mint a Viking Star) Csak nem egy új hajó? De akkor miért nincs fent a lapodon???
mdbz Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1951
Szevasztok!

Mivel a közlekedés minden ága érdekel, kicsit beleolvastam a topicotokba. Annak ellenére hogy mindig tetszettek a hajók, eddig nem sikerült igazán a közelükbe kerülnöm. Titeket olvasva sok mindent megtudtam a témáról. Hogy most bele is beszélek annak egyetlen oka van, van néhány képem hajókról, nem túl érdekesek de azért egyet ide raknék. gondolom a profiknak nem újdonság, de talán nem mindenki ismeri ezt a "mellék ágon" közlekedő motorost:


mdbz

jakyg Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1950
Tisztelt Topictársak!

Indítványoznék egy vitát a MAHART privatizációjáról.
A hírek szerint még az idén értékesítenék a vállalat egészét. Somlóvári vezérigazgató viszont valahol azt mondta, hogy reméli, a csepeli kikötőt nem adják el.
Jó, hogy a teljes Mahartot eladják?
A jégtörők minden állami feladatot, vészhelyzete meg tudnak oldani a Dunán és a Tiszán?
Megveszi egy versenytárs, s megszűnik a magyar hajózás?
Megszűnik az utolsó hajójavító (építő) bázis?
Lesz egy dinamikus, az állami vállalat betegségeitől megszabadult, fejlődő MAHART?
Egyszóval: mi várható, mit szóltok hozzá?

viking star Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1949
Hogy mikről maradok le:))))))
Jakyg! A Ramsau tudtommal a Jaegers Reederei-é, csak magyar lobogóval.
Azon a képen ott ugye a Jégtörő III. van????
Előzmény: jakyg (1945)
jakyg Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1948
Egyetértek. A bárka személyzet és kormányberendezés nélküli hajó.
De a szinte kizárólag tolt uszályokat (s nem is a magyar papucsok, hanem a ruszki "szarvabogarak" adnak erre jó példát) bárkaként is szokták emlegetni, bármennyire is haragszik precíz Bócmanunk. :)))
Jelen esetben, mivel az egyiken személyzet volt, az vagy "ezres uszály", vagy papucs lehetett.
A sleppszál vitához utólag annyit: én se tudtam soha, hogyan kell mondani. A német nyelvből adódik, hogy "vontató szál", s a szárnak ehhez semmi köze, de én is sokszor hallottam, hogy sleppszár. Mondjuk úgy, hogy a téves elnevezés a hajós köznyelvben teret hódított magának, mint annyi más a hétköznapi nyelvben. Hogy ez mikor igénytelenség, mikor tűrhető, mikor tartozik a nyelv gazdagodó változásához? Nos erről sokat hallani a nyelvészektől.
Előzmény: Bócman (1946)
trophy Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1947
A Ramsau visszafordult. A Miskolcé volt mindhárom, egyenlőre rejtély, hogyan szálltak el.
Előzmény: jakyg (1945)
Bócman Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1946
Vagy bárka, vagy nem papucs.
Mert az ugye uszály.

A rumunculoknak voltak olyan bárkái, amelyeken volt személyzet.

Ezen felül ilyenre csak a Rajnáról jött teknők kapcsán emlékszem.

(Csak zárójelben: attól, hogy egy uszályt tolni lehet, az még uszály. A különbséget a kormányozhatóság jelenti.)

Előzmény: jakyg (1945)
jakyg Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1945
Ez nagyon érdekes. Milyen bárkák voltak. Magyarok? Egy 1800-as meg egy papucs? Kié a Ramsau motoros? Visszafordult dologvégezetlen.
Előzmény: trophy (1944)
trophy Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1944
Jó reggelt!

Embert próbáló köd volt éjszaka! Dömösnél elszabadult 3 bárka, ebből két személyzet nélküli. Mivel elsőre a térségből senki nem jelentkezett be, hogy segíteni tudna a radarral keresésben, illetve a "befogásban", elindították Bp-ről a Ramsau motorost. A személyzetes bárkán horgonyt dobtak, de a másik kettő nem volt meg. Nemsokkal később előkerült a Miskolc m/s. Meg is találta a két sodródó bárkát Visegrád magasságában. Mire befogta őket a Szentendrei-Dunaág elejéig estek.

Mijo Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1943

Bocs, nem jött össze, napfény alig, annál inkább sűrű köd, de összehozom rövidesen.

Előzmény: Mijo (1942)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!