Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2006.01.04 0 0 320

Mivel mostanában szedtem elő megint az amcsi témát, az utóbbi két hónapban alaposan körbejártam a különböző gyártók kínálatát. Ez alapján én az UP/SF arányt kb. 15-20 %-ra tenném, ugyanis egy-egy típust 6-8 vagy akár 10-12 festéssel is csinálnak, amiből max. 3-4 az UP ill.SF/BNSF. Az más kérdés, hogy ezekből esetleg nagyobb darabszámban gyártanak és esetleg gyakrabban szedik elő újra.

 

A Brummi-hoz visszatérve: szerintem az SP, D&RGW, CSX, BN, NS, CONRAIL stb. legalább hasonló arányban kellene, hogy előforduljon, a boltban viszon volt 1 db D&RGW mozdony (az is a gagyibb fajtából), 1 db SP GP9 Black Widow festéssel (ez már nálam van), 1 db BN, de már az új festésű SD70-es (nem a zöld/fekete), CONRAIL, NS és CSX egy darab se. Szinte csak az F.../E... sorozatban volt egy-két egyéb, meg 3 féle AMTRAK Genesis... Lehet, hogy volt még 2-3 egyéb, de ez most nem ugrik be. Volt néhány villanymozdony is, értelemszerűen nem UP és nem SF, a gőzösöket nem figyeltem. (Én még GP60M/GP60B-t vettem BNSF-ben.)

Előzmény: etwg (318)
seTTebello Creative Commons License 2006.01.04 0 0 319
>>persze H0-ban. Az N-eseket nem nagyon figyeltem, de igencsak visszafogottnak tűnt a kínálat...

Engem a H0 - tól főleg a helyigénye riaszt el, de még lehet, hogy H0 lesz, mert egyébként előnyösebb.

>>80%-a UP és Santa Fe/BNSF, itt-ott egy-két Amtrak, Rio Grande vagy Southern Pacific.

Az UP - t nem szeretem, a Santa Fe - t és a Rio Grande - t igen. Még Alaska R.R. mozdonyokat szeretnék, de erre nem sok esély van:
http://donsdepot.donrossgroup.net/dr0400/arr1834.jpg
http://donsdepot.donrossgroup.net/dr0500/ar1070a.jpg
http://www.nationalcorridors.org/df/df07212003g.jpg
Előzmény: RhB (315)
etwg Creative Commons License 2006.01.04 0 0 318

Nézd ha a gyárak produkciojának a 60-80% UP meg SF, akkor a Brummi sem tud igen mást árulni. Ha itt ott megjelenik nála valami más (sajnos még a boltos sem tudja teljesen kézben tartani a szállitásokat) akkor azt hozzád hasonlo modellezök pillanatok alatt elkapkodják. Ez sajnos igy vam Amerikában is - egyszer én is fejembe vettem egy bizonyos modellt (festésüt), gyenge 2 év alatt meg is érkezett.

 

 

:-D

Előzmény: RhB (315)
etwg Creative Commons License 2006.01.04 0 0 317

Útátjárónál szerintem csak az András-kereszt helyi megfelelője van.

 

 

Akkor annak már egy igen jelentös utnak kell lennie, mert még a mai modern világban sincs ezeken a vasutakon semmilyen jelzö (amugy a végtelenségig tulzott amerikai biztonsági elöirások ellenére sem...).

 

A RR XINGot inkább csak a nagy vasutaknál kényszerültek bevezetni - az erdei- meg a bányavasutak azonban más elbirálási katalogusba estek, igy nem voltak kötelesek kirakni ilyen meg hasonlo táblákat.

Előzmény: RhB (316)
RhB Creative Commons License 2006.01.04 0 0 316

Átnéztem az éppen kezem ügyébe kerülő könyveket és újságokat, de persze ilyenkor pont nincsen semmi a keresett témával kapcsolatban*. Egy kis türelem, apránként átnézem a többi újságot is. A TV-m működésképtelensége folytán a néhány órányi videó egyelőre kiesik.

 

Emlékezetem szerint - és ahogy tanult kollegám is jelezte itt a topikon - nem nagyon tudok jelzőkről. Útátjárónál szerintem csak az András-kereszt helyi megfelelője van.

 

Csak nem H0n3-as asztalt akarsz építeni? :-))) (Esetleg 0n3 vagy Nn3 ?) Nekem is tetszene a téma, csak a modellek túlságosan "rézbőrűek", ami kihatással van az árukra.

 

*Egyelőre csak egy fotót találtam útátjáróról, de a jelzők nem látszanak. A háttérben egy indulásra váró szerelvény, az előtérben a seriff áll a sínek közepén, hogy majd biztosítsa azt, itt még a vonat útját állja el.

Előzmény: 1047.501 (306)
RhB Creative Commons License 2006.01.04 0 0 315

A Brummit ismerem, de sajnos nincs veblapjuk és nem örülök annak, hogy Bécsbe kellene kimennem...

 

Most a két ünnep között voltam a Brumminál, lenyúltam egy nagy qpac mozdonyt és teherkocsit, persze H0-ban. Az N-eseket nem nagyon figyeltem, de igencsak visszafogottnak tűnt a kínálat...

 

Úgy tűnik, a kínálatával nem nagyon mer kockáztatni, pl. H0-ban a dieselmozdonyok kb. 80%-a UP és Santa Fe/BNSF, itt-ott egy-két Amtrak, Rio Grande vagy Southern Pacific. Nekem a fő területem a kanadai, azon belül is a CPRail, erre egy gúnyos mosoly volt a válasz meg a rendelési lehetőségre utalás. Gondolom N-ben még rosszabb a helyzet, tehát ha a fentitől eltérő az érdeklődési területed, akkor ne várjál sokat. Ha legközelebb arra járok, jobban megnézem az N-es kínálatot is (csak a te két szép szemed kedvéért).

Előzmény: seTTebello (311)
etwg Creative Commons License 2006.01.04 0 0 314

A legviccesebb a doboza

 

LIONEL BIG RUGGED TRAINS........

 

 

Nos ezek csak öntvények egy darab fém pl. kulcstartodisznek, vagy a polcra (kaphato 1:120-ban ha igaz, mert a LIONEL webjén ilyen nincs - lehet hogy az e-bay ismét zagyválja a dolgokat), meg 1:160-ban (ami viszont ott van a weben). Hasonlo a BRIO gyerekjátékhoz, csak fémböl van és nem kell hozzá sin sem.....

 

Ilyen, meg hasonlo mozdonyokat (kb. 1:100-ban) most egy sereg europai könyvkiado ingyen osztogat az ilyent értékelö kuncsaftnak, de ama modelleknek még sajnos a kerekük sem forog, a Lionelé állitólag igen.....

 

(amugy az ember mit vár 10 dolcsitól)....

Előzmény: seTTebello (313)
seTTebello Creative Commons License 2006.01.03 0 0 313
Nem vagyok benne biztos, de ezek nem azok?
1
2
Előzmény: etwg (312)
etwg Creative Commons License 2006.01.03 0 0 312

Lionelnek TT modellje,

 

 

?????

 

Ezt hol olvastad?

 

Az egyetlen amerikai TT az a HP volt, egyetlen (gyakorlatilag soha el nem készült) kis 2 tengelyes saddle tankeren kivül más vonojármüre nem igen futotta (kivétel a katalogus volt).

A vagonokbol már egy kicsit többet tudott összehozni (nyomott papiroldalakkal, fábol meg egy kis fémöntvényböl barkácsolva.

 

A Brummi nagyon konzervativ, de konzekvens - örülni kell hogy még van abban a nem éppen barátságos környezetben ami körülveszi. Rádásul talán az egyetlen a tradicionális boltok közül, ahol elfogadják a plastic moneyt (Bécsben).

Előzmény: seTTebello (311)
seTTebello Creative Commons License 2006.01.03 0 0 311
Köszönöm mindenkinek a válaszokat.

Nekem a Minitrix, az Athearn, az Atlas, a Con-Cor és persze a Kato és a hibái ellenére még a Bachmann is rokonszenves. Jól tudom, hogy az Arnoldot már elég régen megvette a Rivarossi, aki aztán nemrég maga is csődbe ment? Ezen nem is csodálkoznék. Igaz, hogy Minitrix sincs már, de érzelmi okokból döntenék mellette.
A Mehano nem számított soha a minőségi modellek közé, én még emlékszem a régi dobozos készletekre, amelyek jóval alulmúlták a Piko minőséget. De a hobby kategóriás LRT villamos egyátalán nem rossz. Az új Tibidabo N modelljeik is szépek. Én nem ragaszkodom, a Mehanohoz, csak gondoltam könnyebb hozzájutni.

Az N - et azért választottam, mert az amerikai vonatok hossza miatt elég sok modell van N - ben is és nincs TT. Illetve talán van, a Lionelnek TT modellje, de ilyet még soha nem láttam.

A Brummit ismerem, de sajnos nincs veblapjuk és nem örülök annak, hogy Bécsbe kellene kimennem, a kétszeres áraknak ennél is kevésbé örülök. De ez van.
etwg Creative Commons License 2006.01.02 0 0 310

Sem jelzö sem utátjárojelzö nem igen volt a RG&W keskennyomtávu vonalain...

A lovak meg a tehenek amugy is vigyáznak, autos meg akkor nem igen volt arra (meg ma is ritka...)

 

:-)

Előzmény: 1047.501 (309)
1047.501 Creative Commons License 2006.01.02 0 0 309

meg nem is 50-es évek.

Esetleg a mostani nostalgia RG&W Scenic RR is jó lenne a kép.

Jelző, útátjáró

Előzmény: seTTebello (308)
seTTebello Creative Commons License 2006.01.02 0 0 308
Bocsi, ez nem keskeny.
Előzmény: seTTebello (307)
seTTebello Creative Commons License 2006.01.02 0 0 307
Előzmény: 1047.501 (306)
1047.501 Creative Commons License 2006.01.02 0 0 306

Már régóta keresgélek de sajnos nem sok sikerrel.

Kifejezetten a keskenynyomközű Rio Grande Soutern, esetleg  Rio Grande Western vonali útátjáróról és jelzőről keresek képeket.

Lehetőleg  az 1950-es évekből.

1047.501 Creative Commons License 2006.01.02 0 0 305

A jugo (slovén) N-es mozdonyok a következö nevek alatt sajnos ugyanazt takarják:

RSO, IHC, Mechano, Modell Pover

 

 

(De vigyázatt Modell Power alatt van Mini-Trix is.)

Az egy forgóváz hajtott  dieselek csapnivalóak.

A két forgóváz hajtottak, a kis tolató mozdonyok és a 3 tengelyes kis gőzös jó.

A legújabb nagy gőzösök szépek, de csak látásból ismerem őket.

A Jugó haboru allatt gyártott gépek között van nagyon szar is.

 

 

A kocsikkal nincs gond. 

 

Szép és erős mozdonyai vannak a Katonak, és  a Life-Likenak  

Elöbbit a  Noch és Lemke utóbit a Brawa (külön katalógus, Modellkit) forgalmazza Európában.

 

Megbízhatóak még a bachmann mozdonyai (Liliput), Kétféle Minőség van.

 

Használtan találkozhatsz még Rivarossi, Arnold, és Trix mozdonyokkal.

Ezek mind megbízhatóak, de alkatrész egyikhez sincs már.

 

Új árak Brawa (Life-Like) 25000-40000 (egységenként)

De limitált felsőkategöriás gőzös 80-100e is lehet! 

Kato 25-40

Mechano 3-10e

 

 

Börzén a használtan 3-20e között.

 

Átlagosan nem drágábbak mint az európai társaik.

 

Fellelhetőség:

főleg börzéken, vagy megrendelés útján.

 

 

Az amerikai árakat kb 2-vel szorozd meg, mert annyiba biztosan lesz mire ideér.

Vannak kifelyezetten amerikai boltok németországban, rendszeresen hirdetnek a havilapokban is. Ök is kb 2-szeres árral számolnak.  

 

 

 

 

 

 

 

  

Előzmény: seTTebello (300)
crash__override Creative Commons License 2006.01.02 0 0 304
Az amerikai témájú Mechano modelleket tessék elfelejteni, legalábbis mozdonyszinten. A kocsik jók, a mozdonyok nem a legjobak....
Itthon néha a börzén, de inkább külföldön. Bécsben a Brummi-nál érdemes nézelődni, illetve on-line az e-bay egy jó forrás még...
Előzmény: seTTebello (300)
etwg Creative Commons License 2006.01.02 0 0 303

Az N méretü amerikai modellek még odakinn sem mindennaposak (a legnagyobb választék a www.walthers.com  -on van, de beszerezni máshol érdemesebb).

 

A minöség viszont általában egységesebb mint a H0 modellek esetében, azaz nem igen vesz az ember zsákbamacskát. A modellek jelentös hányada nem amerikai eredetü (rengeted készül Europában, - Trix, olasz gyárak meg a Mehano - valamivel kevesebb Kinában - nacsak azota nem hordták oda az Arnold gépeit meg formáit).

 

Az USA-n kivül azonban elég bonyolult hozzájutni, mert a modellek nagy része az ottani márkák kizárolagos megrendelésére készül, igy a gyárto máshol nem árulhatja. (Csupán az a néhány USA modellekre specializált bolt terjesztheti - hivatlosan, akik modelljeik nagyobbik részét az USA-ból importálják - Old Pulman, Faether Products, USA trains, Brummi, Victor's stb.)

Előzmény: seTTebello (300)
Leopold Creative Commons License 2006.01.01 0 0 302
Töltsetek le rola mindent amig lehet, mert sajnos a tulaj eléggé betegeskedik.

Jön le az egész site wget-tel. Úgyhogy nálam már archiválva lesz a mai állapota.
Előzmény: etwg (288)
Leopold Creative Commons License 2006.01.01 0 0 301
A földszinten baloldalt a Zzemoki mellett szoktak árulni efféléket, mintha Arnold lenne a cucc, de erre nem vennék mérget.
Előzmény: seTTebello (300)
seTTebello Creative Commons License 2006.01.01 0 0 300
Arra gondoltam, hogy egy kisebb, kb a képen látható amerikai terepasztalt építek majd. Lehet itthon N - es amerikai vasútmodelleket kapni? Szoktam látni ilyet a börzén, de az áruk sem tűnik kedvezőnek és a gyártmányukat sem ismerem. Elég sok N - es modell van, sajnos az IHC N - es oldala nem jött be, a de a többit megnéztem, ott az áruk is OK. De az ottani ár mennyire felel meg az itteni árnak? A Mehano gyárt N - ben amerikai modelleket? Sajnos nekik sem jön be rendesen a veblapjuk.
manhattani Creative Commons License 2005.12.26 0 0 299
Juszt sem teszem be a saját képem arról a mozdonyról! :-))
Előzmény: Dash 9 (298)
Dash 9 Creative Commons License 2005.12.25 0 0 298

Kellemes Karácsonyt mindenkinek!

 

:-)

 

 

RhB Creative Commons License 2005.12.23 0 0 297
Szerintem hátulról a harmadik képen egy ún. transfer caboose van, amit a két társaság közötti átadóvágányoknál használtak a tolatószemélyzet számára. Ez rendszerint valami kiszuperált teherkocsi alvázára biggyesztett kuckó volt.
Előzmény: manhattani (296)
manhattani Creative Commons License 2005.12.23 0 0 296

Na, végre lehet írni.

 

Nálam az utolsó kép egy mozdony. Én arra a hárommal visszábbra gondoltam, az "Interesting piece of likely home made equipment, a transfer van if you will :)." Azon van létra elöl-hátul.
Az sztem nem caboose, ilyet egy társaság sem mert volna használni. Talán valami rakománykisérő lakóládája lehet.


A caboose-ok nagyon rendben voltak tartva, szinte mint a lakások. Állandó személyzettel mentek, és ha a tehervonat menetideje meghaladta a személyzet munkaidejét, nem új személyzet szállt be a caboose-ba, hanem leakasztották a vonat végéről, és a másik személyzet saját caboose-át kapcsolták rá.
Szép caboose látható a 9. képen. A narancs Pennsy, tán az első is az, nem látszik jó. Caboose-ra nem kell elöl-hátul létra, mert mindig a vonat végén volt, bár ezeken speciel van.

 

etwg:
Sacrament!!
óóó...   :-))

 

(Vagy egy órát bámultam azt a mozdonyt. Tükröt tettek alá, a hasi berendezkedését is jól lehet látni. Nem is értem, hogy tud ott a képen valaki háttal ülni neki! :-)) Arra, ha jól emléxem, az SD90Mac (Big Boy mac) szerkezeti rajzát láthatja.)

 

Én is boldog karácsonyt kívánok mindenkinek.

Előzmény: seTTebello (295)
seTTebello Creative Commons License 2005.12.22 0 0 295
Az utolsó képen az nem egy caboose?
Előzmény: manhattani (293)
etwg Creative Commons License 2005.12.22 0 0 294
xmas
manhattani Creative Commons License 2005.12.21 0 0 293

Remek képek, kösz szépen.

Egy dologról meggyőzött: Amerikában minden lehetséges... (Az egyik képen egy faláda egy pőrekocsin: a láda elején és végén létra. Ha valaki épp mászna a teherkocsik tetején, és ehhez ér, és ha a láda be lenne zárva, tovább tudjon menni...)

Előzmény: seTTebello (292)
seTTebello Creative Commons License 2005.12.16 0 0 292
manhattani Creative Commons License 2005.12.13 0 0 291

Még az a szerencse, hogy Amerikában nincs nagy hó, csak a faleveleket kell lesöpörni a sínről :-))

(A képek a mostani Classic Trains-ből vannak.)

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!