Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

feksza Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22937

mert dolgoznia kell.nem keres rosszul és jobb mint ha árkot ásna.

Előzmény: kerkyra (22936)
kerkyra Creative Commons License 2017.08.27 0 1 22936

Én csak azt nem   értem, ha  ennyire  lassúak és  unják  utálják a munkájukat, akkor  mi a jó k.....va  anyjáért  ment   határőrnek  vámosnak  ?    

Előzmény: A A A Bunbano! (22934)
A A A Bunbano! Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22935

Ez a tipikus jelzes volt neked, csak nem vetted le. Ha egyet kinezel kozuluk es adsz neki egy papirpenzt, mar suhanhatnal is tovabb:-)

Előzmény: champy (22932)
A A A Bunbano! Creative Commons License 2017.08.27 0 1 22934

Nem, csak te bacol ra. En nagyon sok eve kelek at hatarokon elo allatokkal, versenylovakkal. Kepesek orakig szivatni, a 40 fokban, amikor nem csak az a cel, hogy a szerencsetlen allatok tuleljek, hanem az is, hogy olyan allapotban, hogy meg versenyezni is tudjanak. Minden botrany, kiabalas ezek ellen hatastalan. Anno a magyar hataron, a magyar valogatott lovait a magyar hatosagi allatorvos szivatta. Egy megoldas ezeknel, adsz neki 20 eurot es meg elore is mehetsz a sor mellett. Ezek a hataron dolgozo allami alkalmazottak minden orszagban a legalja. Veszteni valojuk nincs, mert a fizetesuk minimalis, beosztasuk ejjel -nappal...utaljak meg magukat is. Az egyetlen amire mennek, az a penz. Panasszal, veszekedessel nem mesz semmire ezeknel.

Előzmény: champy (22930)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22933

sajnos ez így van az okmányirodákban az orvosi rendelőkben minden ilyen helyen ahol te ki vagy szolgáltatva.és ha szóvá teszed,még rosszabbul jársz.ugye volt már szó a magyar mentalitásról.ez is a tipikus példája.őket nem érdekli hogy hányan mennek át,de mondjuk ha meg túl sokan mennek át akkor a főnökeik csesztetik őket.

Előzmény: champy (22932)
champy Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22932

Örülök, hogy neked hamar ment az átkelés.
Nem azzal van a gond hogy atomjaira szedik a kocsit, hanem azzal, hogy röhögcsélnek, látványosan nem csinálnak semmit. 
Szóval a dolgokat végezhetik tempósan is.
Én ha egy adott melót 3x annyi idő alatt csinálnék meg, mint ameddig tartana eredetileg akkor kibasznak, vagy ha magamnak dolgozok, akkor felkopik az állam. Ennyire egyszerű. 

Előzmény: Törölt nick (22931)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22931

aztán milyen panasszal akarsz élni?a dolgukat végzik.ha akarják az autót is atomjaira szedik.ez legyen a legnagyobb gondotok egy ilyen nyaralás alkalmával.

minket mikor a magyar határőrök megállítottak,kérdezte hogy

-hol voltunk mit csináltunk?

mondtam

-görögországba nyaraltunk.

,majd kérdezte hogy

-mi van a kocsiba

,hát hirtelen mondom magamba vajon nyaraláskor mi lehet a kocsiba.

hát én rávágtam hogy

-motyók.

na erre az asszony elkezdett hangosan nevetni.mondta hogy hát hogy mondhatok ilyet.de hát mondom most soroljam hogy gumicsónak napernyő búvárszemüveg....?

én meg gondoltam na akkor most tuti kipakoltatnak,már kezdtem kiszállni,mire ő benézett hátra(hozzáteszem a sötétített ablakon)aztán mondta hogy jó köszönöm,jó utat.

szóval nekem egy rossz szavam nincs rájuk.az igaz hogy náluk tartott a legtovább az átkelés,de én rosszabbra számítottam,gondoltam nagy autó lesötétítve tuti hogy kipakoltatnak.de nem így lett.

Előzmény: champy (22930)
champy Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22930

Az tuti, hogy én olyan komótosan pakoltam volna össze, hogy azt még a határőrök is megunták volna.
Nem lehet ezek ellen valahol panasszal élni?

Előzmény: Amerigo61 (22914)
imesc Creative Commons License 2017.08.27 0 1 22929

"A szerb oldalon öt perc alatt végeztünk, egy órára volt szükség a magyarországi belépésre. A várakozás közben, látva a történéseket, végig az volt az érzésem, hogy munkalassító sztrájk zajlik a tompai határállomás magyar oldalán."

 

A 22365 sz. hozzászólásomban írtam, hogy mi is ugyan ezeket tapasztaltuk Röszkénél.

Előzmény: Amerigo61 (22914)
ewy91 Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22928

Rendben, köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat. 

Feltettem már ezt a kérdést akkor többen azt írták hogy legyen ilyen papír nálunk a biztonság kedvéért. Egyébként jártunk már Görögországban de akkor  saját autóval és szintén nem kértek papírokat, de fő a biztonság :) 

feketefelho Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22927

Mi céges autóval mentünk, de a személyin kívül mást nem kértek (a görögök még azt se). Régen minden vackot (forgalmi, zöldkártya, baleset biztosítás,..) ellenőriztek (ami azért legyen nálatok), de most semmit.

Előzmény: ewy91 (22921)
feketefelho Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22926

Amikor Tompánál, vagy Röszkénél mentünk át a határon, mi is ezt tapasztaltuk.

Idén hazafelé (a röszkei dugót elkerülendő) Bajmoknál értük el a határt.

A szerb oldal 35 perc volt (egy pecsételős nőszemély volt a ki és a belépőkre is), a magyar oldal viszont csak 5 perc (pedig ugyanúgy ellenőrizték a szokásos dolgokat (ajtó, csomagtartó kinyit, kicsit turkál, stb.).

Nem tudom, hogy más kis határátkelőkre is igaz ez, vagy csak nekünk volt szerencsénk.

(Az előttünk belépő német rendszámú autót kicsit jobban megnézték, mi már túl voltunk a vámvizsgálaton, csak azt kellett megvárni, hogy velük is végezzenek és elhúzhassunk a bácsalmási határról. Emiatt lett 5 perc.)

Előzmény: Amerigo61 (22914)
Katana750 Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22925

Bankkártyával még gazdaságosabb. 5Ft 6fillér árfolyamon számolta el a bankom a MKD-t. Itthon nézegetve 6,20-6,60 között vehettem volna. €-ban tényleg arcátlanul sok az 1,5 kapunként. Persze nem tétel, de akkor is! 

Előzmény: Cs_ (22924)
Cs_ Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22924

Sose értettem ezt a nyavalygást a hazai közlekedéssel kapcsolatban. Nem rossz az itthoni közlekedés, vannak a mienknél jobb közlekedési morállal rendelkező társadalmak, de ismétlem, egyáltalán nem rossza hazai helyzet. Aki nem hiszi menjen Albániába. Na ott kezdődik a rossz.

 

Biztos sokan írták már, de leírom én is. Szerbiában Euróval, Macedóniában helyi pénzzel érdemes fizetni az autópályát. Mindenhol lehet fizetni Euróval. Szerbiában Eurót adnak vissza Euróból, Macedóniában helyi dinárban van a visszajáró. Macedóniában viszont akár 1,5x-sébe is kerülhet, ha EUR-ral fizetünk. Érdemes az első helyen EUR-ral fizetni, így a későbbiekre lesz dinár. Nyilván elsőnek akkora EUR címlettel kell fizetni, hogy a végén ne rohadjon ránk a sok Macedón dinár. 1 EUR = 60 dinár a váltószám, de 40 dinárnál 1 EUR, 60 dinárnál 1,5 EUR a pályadíj. Kicsit fillérbaszás a dolog, de a végére sok kicsi sokra megy. 

Cs_ Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22923

Húzd alá mindkettőt, nem kell túlaggódni a dolgot. Mi a netről töltöttünk le kétnyelvű kölcsönadási szerződést, de a kutya nem kérte sehol sem, pedig bejártuk a fél Balkánt

Előzmény: ewy91 (22921)
Katana750 Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22922

Az idén mi is elővigyázatosak voltunk, mert a párom nővérének a fiát is vittük és csináltunk 3 nyelvű hozzájárulást. Sehol senkit nem érdekelt. A kocsi forgalmiját sem kérték sehol és a zöldkártya is érintetlenül utazta át a kesztyűtartóban a 2500 km-t.

Előzmény: ewy91 (22921)
ewy91 Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22921

Sziasztok 

 

Nem saját kocsival megyünk Görögországba. Vettem papírboltban olyan papírt ami 'engedély más tulajdonát képező szemelygepkocsi használatára' című angol és magyar nyelven van. Az lenne a kérdésem hogy ketten fogjuk vezetni, így mind a kettőnknek töltünk ki papírt.. Viszont van egy ilyen rész rajta : "Jelen engedély érvényes Magyarországon/külföldön...." és alá kell húzni a megfelelőt. .. De mind a kettő helyen használni fogjuk ez esetben mit gondoltok mindkettőt jó ha alá húzzuk? Vagy inkább csak a külföldön részt, hisz Magyarországon már állított meg rendőr de nem kérte ezt a papírt. Köszi 

Sarkany Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22920

2017. augusztus 25-én, pénteken jöttünk.

Előzmény: megyek (22919)
megyek Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22919

Bocsi megkérdezhetem hogy dátum szerint mikor jöttetek mert gondolom a komentet nem akkor irtad

Peter

Előzmény: Sarkany (22889)
feksza Creative Commons License 2017.08.27 0 0 22918

miért sértődnék meg?magamat is belesoroltam.(szerencsére van aki érti)

tudod a normálisabb ember magába néz és beismeri hogy hát bizony ez valóban így van,ki ebbe ki abba de az biztos hogy mindenki "gyökér"(akkor most elnézést mindenkitől a gyökér jelzőért,jobbat nem tudok!)valahol valamiben.

igen,én is.

én pl.nehezen tolerálom ha valaki nem képes bemenni a körforgalomba,és ott állunk és várjuk a nagy üres teret.

amit viszont én gyűlölök más emberekkel szembe,az pl.a zebra.mindenki leszarja a gyalogosokat,én megállok de biztos hogy még elmegy 10 autó de 11.is csak azért áll meg mert már elé ér a gyalogos.a másik a kéklámpa,hihetetlen hogy emberek mennyire nem foglalkoznak vele.és még sorolhatnám......

szóval veled ellentétbe,én nem személyeskedtem,általánosítottam amibe én is benne vagyok.

Előzmény: tisztes őszes (22904)
stevie-13 Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22917

A szerb autópálya fenntartót mákszemnyit sem érdekli az utazók "nyomora", ő a pénzt látja; mennyi a beruházás és az üzemeltetés költsége és ha beruház akkor az mennyi idő alatt térül meg, a többit lesz@rja.

 

 

A Putevi Srbije (az autópálya fenntartója) állami cég, nem kifejezetten profitorientált, inkább az a feladata, hogy a zavartalan közlekedést biztosítsa.

 

Persze a cég vezetésében kizárólag másodvonalbeli kormánypárti politikusok és családtagjaik ülnek.

Előzmény: Szaganaki (22912)
stevie-13 Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22916

Hiába lenne 3-5-ször nagyobb az áteresztőképesség, akkor Horgoson torlódna fel még nagyobb tömeg.

El tudom képzelni, hogy éppen ennek a megosztása miatt ilyen.  

 

 

Azért ha belegondolunk, ezek a dugók nem nekünk, turistáknak okozzák az igazi gondot. Mi egy évben egyszer megyünk, a szabadságunk idején, igazából majdnem mindegy, hogy 1-2 órával korábban érkezünk-e a strandra vagy haza.

 

Ellenben a szerb gazdaság szív emiatt. Szerbia ugyanolyan Belgrád-központú ország, mint amennyire Budapest-központú Magyarország, Vajdaság pedig az ország legfejlettebb régiója, mint nekünk az észak-nyugati országrész.

 

Az oda-vissza négy-öt órával hosszabb Belgrád-Szabadka menetidő a szerb gazdaságnak nagyon durva, mint ahogy a határon kialakuló sorok is. (Szerbia nyugat-európai exportcikkei nagyrészt élelmiszeripari termékek.)

 

 

Előzmény: 409 (22911)
Amerigo61 Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22915

Ja, és Kelebiánál mentünk át, Röszke eleve ki volt zárva. Eredetileg Bácsalmást céloztuk meg, de nem értünk volna oda zárásig ...

Előzmény: Amerigo61 (22914)
Amerigo61 Creative Commons License 2017.08.26 0 1 22914

"A szerb oldalon öt perc alatt végeztünk, egy órára volt szükség a magyarországi belépésre. A várakozás közben, látva a történéseket, végig az volt az érzésem, hogy munkalassító sztrájk zajlik a tompai határállomás magyar oldalán."

 

Hasonlót tapasztaltunk mi is. A szerbek meg sem nézték, hogy hányan vagyunk a kocsiban, percek alatt átjutottunk, de a magyar oldalon keményen szívatták az utazókat. Előttünk egy magyar rendszámú kocsit pakoltattak ki, és kínos módszerességgel vizsgálták át a teljes poggyászt. (Úgy láttam, hogy semmit sem találtak). A fináncok váltó váltó műszakja meg (ahelyett, hogy elhúztak volna  a francba) ott bagózott mellettük, és röhögve nézték az utasok szenvedését, ahogyan megpróbálták visszagyömöszölni a csomagtartóba a sebtében összedobált holmikat. Ritka tajtparaszt társaság volt a magyar oldalon, az biztos ...

Előzmény: Sarkany (22886)
balazsh Creative Commons License 2017.08.26 -1 0 22913

Az emberért van a gazdaságosság. 

 

Bizonyos emberek kiakadnának a 30 kapuhoz való beton és aszfalt mennyiségtől. Megkérdeznék, hogy most a pockok hol fognak élni.....

 

Az üzletek is pibt így működnek. A karácsonyi rohamért nem üzemeltetnek 100 pénztárat egész évben. 

Előzmény: Sarkany (22910)
Szaganaki Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22912

A szerb autópálya fenntartót mákszemnyit sem érdekli az utazók "nyomora", ő a pénzt látja; mennyi a beruházás és az üzemeltetés költsége és ha beruház akkor az mennyi idő alatt térül meg, a többit lesz@rja. Ez a világon mindenütt így van, csak nem szokás kimondani. Nyilván Te is számolsz egy-egy nagyobb kiadás előtt, ez ugyan az, csak a léptékek mások :)

Ami pedig a sorokat illeti a határokon és a rendőrök munkatempóját; miért itt pufogsz? Miért nem írsz levelet az országgyűlési képviselődnek akit bizonyára felháborítana a sztori és interpellálna a belügy-miniszternek, törvénymódosítást javasolna, stb.

Ahogyan a fejlett demokráciákban szokás!

Előzmény: Sarkany (22910)
409 Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22911

 

 "Pontosan annyi, amennyi üzemeltetése mellett nem alakulnak ki ilyen extrém helyzetek."

 

Hiába lenne 3-5-ször nagyobb az áteresztőképesség, akkor Horgoson torlódna fel még nagyobb tömeg.

El tudom képzelni, hogy éppen ennek a megosztása miatt ilyen.   Vagy nem, de az biztos.  :)

Előzmény: Sarkany (22894)
Sarkany Creative Commons License 2017.08.26 0 1 22910

a lényeg a gazdaságosságban van

 

A kérdés csupán az, hogy az ember van-e a gazdaságosságért vagy fordítva?

Előzmény: balazsh (22909)
balazsh Creative Commons License 2017.08.26 -1 0 22909

Köszi. :D

Akkor mond, melyik időpont legyen kiválasztva? 

Ja, inkább ne válaszolj, tudom: amikor te arra jársz. :) 

De mi van akkor, ha máskor nagyobb a cumi? Tudim: lesz@rom.

 

Ahogy tisztes őszes megmondta, a lényeg a gazdaságosságban van.... 

Előzmény: Sarkany (22906)
409 Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22908

" "egyvalamiben viszont lehet általánosítani,a magyar az bizony idióta gyökér."  Rólad ez elmondható, egyébként pedig ne általánosíts!"

 

 Felesleges személyeskedni, hiszen általánosított, ergo önmagát is beleértette.

Érdekes módon erre eddig nem ugrott rá senki, valószínűleg értették/értettük a mondanivalóját.

Előzmény: tisztes őszes (22904)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!