Nem igazán értem a problémát... Nem a kupak, hanem a belinkelt oldalon/ flakonon található legújabb jóváhagyások teszik egyértelművé az olaj alkalmazhatósaágát. A többi tévhit, tudáshiány, hozzá nem értés az emberek részéröl. :)
Néztem én is a weblapot, és láttam, hogy valószínűleg teljesen ugyanaz a folyadék lötyög a kannában a felirattól függetlenül. (Jól gondolom?)
De nem értem a miértjét, és elbizonytalanítja az embert, ha gyártják, miért nem lehet kapni. Rossz marketing, az egyik legismertebb márkával, és egy elég népszerű viszk. osztállyal csinálni, mert sok embertől hallom, hogy azért nem veszik meg a Castrolt, mert csak dízel van belőle. Vesznek mást, vagy az olcsóbb Magnatecet.
Azzal lenne kapcsolatos a kérdésem, hogy feltűnt, Castrol Edge 5W-40 olajat, szinte mindenhol csak dízel változatban látok, piros kupakos, tehát benzines változatban nem. Ennek mi az oka?
A korábban írt Opelhoz akkor az alábbiak közül Ti melyiket tennétek bele? ELméletileg mindegyik tejesíti a dexos 2 szintet és árban a 4l olyan 8-10 ezer között kijön. Én valahogy talán az Eni felé húznék igaz nem ismerem. Talán azért mert MObilból is a mobil 1 a fejlettebb Castrolból is az Edge tehát olyan mintha ezek ilyen "butitott" változatok lennének.
ez a "felfelé sem" eltérés azért űnik furcsának, mert az 504.00 olajok más követelménynek is megfelelnek, mint mondjuk az Edge 5w30 a Mercedes (MB229.51) vagy a BMW (LL-04) előírásainak
Minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár.
én is furcsállom, hogy jobb olajat sem lehet gyártani, bár ez csupán a józan ész logikája alapján mondom
A VAG-féle rendszer úgy működik, hogy a különböző jeladóktól érkező információk alapján a vezérlő elektronika "megtippeli," hogy mikor kell olajat cserélni. Mivel nem konkrét mérésekről van szó (a régebbi típusoknál), illetve a mérések léteznek ugyan, de csak alacsony felbontással (az újabb típusoknál), az eredményt csak akkor lehet kiszámolni, ha az olaj főbb tulajdonságai ismertek.
Ha az olaj tulajdonságai eltérnek a referenciaolajétól, legyenek akár rosszabbak akér jobbak, a vezérlőkompjúter tévedni fog.
ez a "felfelé sem" eltérés azért űnik furcsának, mert az 504.00 olajok más követelménynek is megfelelnek, mint mondjuk az Edge 5w30 a Mercedes (MB229.51) vagy a BMW (LL-04) előírásainak, ami azt jelenti, hogy azok is pontosan ugyanazt várnák el egy olajtól mint a VW?
KÉP alapján a Lubrizol nem ezt gondolja, és én is furcsállom, hogy jobb olajat sem lehet gyártani, bár ez csupán a józan ész logikája alapján mondom.
kifejtenéd bővebben kérlek ezt az 502.00 jobb az 504.00-nál témát? most jön ismét az olajcsere (hétfőn vagy kedden) fix 15.000 intervallummal, és érdekelne a történet.
(a "relatíve régi" is érdekel, úgy tudtam az 504.00 is 2005 magasságában lett kiadva, mint ahogy később, az 1997-es bemutatása után volt egy 2005-ös 502.00 is, azaz túl nagy eltérés nincs, sőt igazából ezek a legfrissebbek)
Az 504.00 és az 507.00 nagyon szigorú szabványok: az olajnak éppen olyannak kell lennie (a főbb paraméterek szempontjából), mint a VW által 7-8 éve megálmodott referenciaolaj. Eltérni lefelé és felfelé sem lehet.
Az 502.00 minimumszintet határoz meg. Ez a minimumszint kétségkívül alatta van az 504.00 követelményszintnek. Viszont ezt a szintet lehet túlteljesíteni, attól még "jár" neki a jóváhagyás.
A prémium olajgyártók csúcsminőségű termékei, mint az általam korábban belinkelt olaj, egészen biztosan jelentősen túlszárnyalják az 502.00 minimum követelményeit, és igen jó eséllyel az 504.00 referenciaolajnál is jobbak. (A hidegoldali viszkozitás tekintetében mindenképp: az 504.00 olajok 5W-sek, a belinkelt termék 0W-s.)
Tehát nem minden 502.00 olaj jobb, mint az 504-esek, de lehet és van is olyan 502-es, ami igenis jobb.
kifejtenéd bővebben kérlek ezt az 502.00 jobb az 504.00-nál témát? most jön ismét az olajcsere (hétfőn vagy kedden) fix 15.000 intervallummal, és érdekelne a történet.
(a "relatíve régi" is érdekel, úgy tudtam az 504.00 is 2005 magasságában lett kiadva, mint ahogy később, az 1997-es bemutatása után volt egy 2005-ös 502.00 is, azaz túl nagy eltérés nincs, sőt igazából ezek a legfrissebbek)
Amennyiben ennyit mész városban, akkor (főleg a hideg hónapokban), egy 0W30/40 olajon is érdemes elgondolkodnod. Hidegen lényegesen jobbak a kenési tulajdonságaik (hidegindításkor hamarabb átolajozzák a motort), ráadásul ezek már szinte mind 100% szintetikusak (míg az említett 5W40 pl. "csak" HC szintetikus). Próbáld ki az Opelbe valamelyik "neves" gyártó GM Dexos 2 jóváhagyását teljesítő 5W30 olaját, lentebb találsz bőven kínálatot. :)