Keresés

Részletes keresés

XANTIi Creative Commons License 2017.11.11 0 0 92099

Ha bulvármocskot és a konteós hibbantakat időnként kisöprik, az nem baj. Szerintem.

Előzmény: Antera (92097)
Antera Creative Commons License 2017.11.11 0 4 92097

Nekem az fura, hogy egy Repülőszerencsétlenség topic miért kellene hogy repülőesemények bulvárhülyék által a médiában performált, elferdített híreinek magyarázatok, ki- és megbeszélések, és úgy általában gondolkodásmentes linkgyűjteménye legyen csupán?

 

Miért fáj az, ha a topiktémát szerető és/vagy értő emberek itt eszmét cserélnek a topiktémából elég egyértelműen asszociálható szakmai témákról, akár egy kicsit elkalandozva bennük? Ha valakinek az adott téma érdektelen, lehet görgetni... Felnőtt embernek miért kell ehhez más segítsége?

 

És bocs, Leszállópálya, de egy pont a másik oldalra is: nekem nem hiányzik a moderálás itt...

Előzmény: trizs77 (92093)
Utas2 Creative Commons License 2017.11.11 0 0 92092

:-))))

 

(furi, hogy az emberek még azokra vannak felhàborodva, akik megmutatják nekik, mennyi ostobasàggal tömik a fejüket....)

Előzmény: XANTIi (92091)
XANTIi Creative Commons License 2017.11.11 0 0 92091

10 pont!

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (92090)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2017.11.11 0 1 92090

Nem, csak inkább ezt linkeld: http://index.hu/kulfold/2017/11/10/orrkerek_nelkul_hajtott_vegre_kenyszerleszallast_egy_utasszallito_belfastban/

 

Ez ugyan kevésbé szenzációs hír, de legalább igaz.

Előzmény: trizs77 (92089)
Kisa Creative Commons License 2017.11.10 0 0 92087

Ez is bulvár, de talán azt a szintet megüti:

 

https://www.youtube.com/watch?v=3KOJbim9PXc

Előzmény: Kenny___ (92085)
XANTIi Creative Commons License 2017.11.09 0 0 92083

Pár gondolat a sebesség kérdéséhez:

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9232502

Előzmény: Töck Jenő (92082)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.11.09 0 3 92082

Szerintem a fizikai továbbképzés segít megérteni az eseményeket.

Előzmény: trizs77 (92080)
XANTIi Creative Commons License 2017.11.09 0 0 92081

Igazad van.

(Bár az lenne jó, ha soha nem történne ontopik esemény és csak elménckednénk a képzelt balesetekről)

Előzmény: trizs77 (92080)
trizs77 Creative Commons License 2017.11.09 -1 0 92080

A fizikai továbbképzés közben nem nagy baj, ha néha-néha egy-egy ON témát is beteszek ?

 

 

 

Csak az utas vette észre a bajt, lángra kapott a repülő

 

A személyzetnek se tűnt fel a probléma.

A gép szárnya kapott lángra. Felszállni készült egy utasszállító Detroitban, amikor váratlanul lángra kapott a gép szárnya.

A tüzet még a személyzet se vette észre, de szerencsére az egyik utas látta, hogy baj van, és riasztotta a légi utaskísérőket - írja a mlive.com.

Ők aztán jelezték a problémát a pilótának, majd kiürítették a gépet.

Egy szemtanú szerint körülbelül nyolcvanan lehettek a repülőn.

BJani Creative Commons License 2017.11.08 0 1 92079

a MiG-21 kályhacső két delta szárnyon azért volt korlátozva M 2.05-re, mert ennél nagyobb sebességnél már közel volt a súlypont és felhajtóerő-középpont ahhoz, hogy a kormányzás semleges helyzetbe kerüljön. (Vagyis ott nem a szétesés miatt volt maximális sebesség korlátozás.)

 

Az utasgépek M-szám korlátozása sem a szétesés miatt van, hiszen az M-szám nem határozza meg a keletkező légerők erősségét, az az IAS-al arányosítható. Utasgépeken is jellemzően kormányozhatósági problémák miatt van M-szám korlátozás. (És mint írtam korábban, ott a nagyobb M-számoknak amúgy sincs túl nagy létjogosultsága az elszálló fogyasztás miatt.)

 

Polgári gépek között egyébként a Gulfstream 6-nak van jelenleg a legnagyobb engedélyezett M száma. (MMO=.925)

Előzmény: Surda39 (92044)
Anakin a sith Creative Commons License 2017.11.08 0 0 92078

Igen, a tapasztalatom szerint is mindig rovidebb az ut oda, mint vissza. De ez szerencsere off ebben a topikban!:-))))))))) 

Előzmény: feketefelhoo (92075)
Anakin a sith Creative Commons License 2017.11.08 0 0 92077

Ertem, koszi. Egyebkent amikor a sebesseg 4 jegyu lett, akkor azt hittem, hogy valami rossz szamot nezek :-)) 

Előzmény: feketefelhoo (92072)
Bieux Creative Commons License 2017.11.08 0 0 92076

Köszi, asszem értem. Ez akkor gondolom deltaszárnyúakra főleg igaz, merthogy ott különösen sok helye van a felhajtóerő támadáspontjának vándorolni a nagy húrhossz miatt.

Előzmény: feketefelhoo (92074)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.11.08 0 0 92075

Egy kis kiegészítés : ez általában attól is függ, hogy épp melyik szélességi körön repülünk, mivel van a légkörnek egy általános áramlási képe. Például Európából Amerikába jellemzően tovább tart az út, mint visszafelé. És ha még elkapnak egy jó kis jet-stream-t, akár "hangsebesség felettinek tűnő" GS is elérhető.

 

 

 

Előzmény: Anakin a sith (92071)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.11.08 0 2 92074

Aerodinamikai emlékeim alapján okoskodok, nem feltétlenül helyesen :)

 

A felhajtóerő támadáspontja a sebesség változásával előre-hátra vándorol, nyilván bizonyos határokon belül. Ha jól rémlik, akkor a sebesség növelésével hátra mászik. A súlypont viszont (talán) kevésbé változik egy adott gép adott repülése közben. Nyilván fogy a nyál, meg ledob 1-2 bombát, de azokat általában amúgy is a súlypont közelébe töltik/építik/szerelik. 

 

No amíg nincs egy pontban a nyomás kp. és a súlypont, addig a távolságukkal felszorozva őket keletkezik egy nyomaték, ami a gépet orrnehézzé avagy orrkönnyűvé próbálja tenni, viszont a vízszintes vezérsík - magassági kormány kombó ez ellen dolgozva stabilizálja a gépet. 

 

Nadeviszont : ha a nyomásközéppont odakúszik a súlyponthoz, akkor az egyik nyomaték kiesik, azaz zéró lesz. Marad a vezérsík/magassági nyomatéka, ami ekkora sebességnél (M > 2.x) a legkisebb kitérésre is felborítja az egyensúlyt.

Előzmény: Bieux (92068)
malazs Creative Commons License 2017.11.08 0 0 92073

Pontosan! Számít a szélirány és a szélsebesség is. BUD-HER TVL járatán 982km/h volt a kijelzőn, visszafelé 800 alatt általában. Igen a kijelzőn amit az utasok látnak a GS szerepel.

Előzmény: feketefelhoo (92072)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.11.08 0 0 92072

Hogyne számítana ! Valószínűleg az utasoknak is a GS-t vetítik, hiszen ettől (is) függ, hogy mikor érnek oda, ahova indultak. A "ground speed" eléggé szélerő/irány függvénye is, szóval a linkelt "ki-volt-gyorsabb" oldal inkább csak játék a számokkal :) 

 

 

 

 

Előzmény: Anakin a sith (92071)
Anakin a sith Creative Commons License 2017.11.08 0 0 92071

En egyszer A320 -ason Bud -Ath jaraton lattam a kepernyon 1024 km/h -at. De igaz lehetett, mert a szokasos 1 h 45m helyett 1h25m utan mar leszalltunk. Ilyenkor az eros hatszel szamit? 

Előzmény: BJani (92065)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.11.08 0 0 92070

Nem igazán értek hozzá, de arra tippelek, hogy a kormánymozdulatok gerjesztik és nem csillapítják a gép imbolygását. De majd valaki aki ért hozzá elmondja a valót.

Előzmény: Bieux (92069)
Bieux Creative Commons License 2017.11.08 0 0 92069

Koordinálhatatlan=kontrollálhatatlan :)

Előzmény: Bieux (92068)
Bieux Creative Commons License 2017.11.08 0 0 92068

Valaki fel tudna világosítani, hogy ez a semlegesbe kerülés mit jelent? Olyan sebességgel repül, ahol már koordinálhatatlan emelkedésbe csap át a gép?

Előzmény: Surda39 (92044)
Pitylogós Creative Commons License 2017.11.08 0 0 92067

Miért lenne fura? Egy Icon A5.

Előzmény: trizs77 (92064)
malazs Creative Commons License 2017.11.08 0 0 92066

Igaz TU-154-ről nincs feltöltve semmi,de érdemes itt is böngészni, vannak érdekességek, sőt van típus ahol magyar rekorder van :-)

 

https://groundspeedrecords.com/wof-top-3/?aircraft-manufacturer=Boeing&wpvaircraftmodel=b737-600&term_id=423

Előzmény: BJani (92065)
BJani Creative Commons License 2017.11.08 0 1 92065

Nem volt valami Szomszédok (?) epizód, ahol a Malévos gazdátlan bőrönd kényszer-kirakása után azzal dicsekedett, hogy 20 perc késéssel indulást simán behoznak, mert ez a gép (Tu-154 a tévében) megy 1020-at is?

 

Hát, nem lennék meglepve, hogy ha egy ilyen szórakoztató műsorban nem valós értékek szerepelnének... Ennél sokkal szakmaibb helyeken is vannak néha tévedések.

Amúgy teoretikailag ISA légkörben a 154-es FL340-en tud a legnagyobb TAS-al repülni, mert ott egyenlő a 310kts IAS a M.88-al. Ekkor a true airspeed 510 csomó / 943km/h-ra adódik, azaz 1020-at sose fog tudni.

De amúgy ez nyilván egy szélsőérték, a pilóták ritkán hajtják a repülőgépeiket a piros vonalon. A legkisebb turbulenciában is már átlépnék a legnagyobb engedélyezett sebességet, és ráadásul a fogyasztás is sokkal-sokkal rosszabb, mint pár század M-el lassabban.

Manapság egyébként a jellemző utazósebességek a M.76 - M.86 tartományba esnek.

Előzmény: etomcat (92045)
trizs77 Creative Commons License 2017.11.08 0 0 92064

 

  Elég fura gépe volt :

 

http://index.hu/sport/2017/11/08/lezuhant_gepevel_a_40_eves_baseball-sztar/

 

sajnos ON hír.

etomcat Creative Commons License 2017.11.08 -1 0 92063

Nem tragédia, de szerencsétlenség:

http://iho.hu/hir/figyelem-lopott-repulogepeket-keres-egy-daniai-klub-171108

 

Hat lopott vitorlázó repülőgépet keres egy dániai klub!

elemes Creative Commons License 2017.11.08 0 1 92062

Na ez egy jól sikerült svenk, a gép éles :) csak a háttér csíkos.

 

(ha a gép 100 m/s-sel halad (ami elég lassú), 1 ms záridővel vízszintesen 10 centi elmosódás lenne a fotón. rövidebb záridővel is lehet verőfényes időben, csak akkor a gép hasa, alatta a betonon az árnyék, meg amit nem világít meg a napfény, nagyon sötét marad. a tompa árnyékok egyébként is szórt fényt jeleznek. de nem akarok tovább nyomozni.)

 

kicsit ontopic -- ilyen alacsonyról finom kormánymozdulattal lehet csak felhúzni a gépet, merthogy erőteljes felhúzásra letolja a farkát és odaveri a betonhoz és tűzgömb.

Előzmény: Syracusa (92058)
trizs77 Creative Commons License 2017.11.08 -1 1 92061

Mielőtt a felületes olvtársak elmennének a vas-szén állapot ábra részletei felé, javaslom józanodni.

 

Mert jön a mutató újj megint és most igaza lesz.

 

ez Repülőszerencsétlenség topik nem fémötvözet gyártó beszélgetés.

 

 

etomcat Creative Commons License 2017.11.08 -2 0 92060

> Zseniális anyagok vannak és a fene se tudja, hogy a katonák miket csináltattak még

 

A szovjet frontvadászhoz semmilyen egzotikus anyagot sem használt, mert tábori körülmények között nem javítható! A MiG-21 tömeg-gyártott, olcsó frontvadász volt, amit füves reptéren is karban kellett tudni tartani, javítani.

 

Még a MiG-25 is acélból lett, mert szét kellett telepíteni a nagy föld minden eldugott sarkába és titánt argon medence nélkül nem lehet hegeszteni, a kompozitra pedig csúnyán néz a seprűnyeles boszorkány és attól beszakad.

Előzmény: Pomber Béla (92059)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!