Keresés

Részletes keresés

trophy Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2048
Szia Attila!

Sport és kedvtelési célra megjelent már pár kiadvány, ami elég jól használható, és a kishajósoknak tartalmazza a legtöbb hasznos infot. Ezek között van vizitúrás térkép, de a legjobb ezek közül talán a Duna-Bizottság térképe, mely teljes Dunára ki lett adva, és közvetlenül náluk beszerezhető. Egy két hajósboltban, yacht klubban is megvásárolható. Pl. Viking-Marina, Háros.
Jó térképeket láttam a tavalyi Boat Show kiállításon a Hungexpon.
Hivatásos térkép kiadásra nem került, csak a Vízügynek belső használatra, általában azok, amiket használunk sok éves, nemzedékről öröklődtek, vagy saját készítésűek, és mindig frissen aktualizáltak. A legjobb legpontosabb a kitűző térkép. Ehhez viszont a legnehezebb hozzájutni.
A két fajta térkép szinte csak részletezettségében különbözik egymástól. Pl.: áttérések, találkozások, egy-két keresztszelvény-ábrázolás, meder, gázlóadatok, vízmércék (Legkisebb Hajózási Vízszint, LNHV, űrszelényméretek, kikötőhelyek, veszteglőhelyek, ADN rakodók, medencés kikötők, menedékhelyek.)

A parti jelek, úszó jelek, fkm, sodorvonal, javasolt hídnyílások stb. rajta van mindkettőn.

Előzmény: Törölt nick (2042)
Mijo Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2047

Az szent, hogy az idő sürget - pl. lásd: előrehozott választások lebegtetése .. -, így nagyon nagy valószínűséggel azok a fránya lapok már a szokott módon le is vannak osztva. Hogy a nóta címe ismét és szintén a szokott módon "kótyavetye" lenne? Hát látszatában lehetséges - sosem volt még olyan, hogy a felkent okosok ne tudták volna ennek okait alátámasztani -, de a kulisszák mögöttes világa örökkön jótékony homálya, mindig is meg tudta teremteni a minden érintett járjon jól az ügyletben körülményét. A minden érintett alatt "természetesen", a tűzhöz közel állók értendők :(.
Négy tengerjáró hajó 240.000 USD áron ...:(((.., akad itt követendő példa dögivel :(!

Mijo

Előzmény: viking star (2045)
jakyg Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2046
Szerintem azért nyugodtan beszélhetsz hajókról is, max. kimoderálnak. :))

Nem gondolom, hogy egy bizonyos cég lesz a MAHART vevője. De azt gondolom, hogy nem egy másik állam veszi meg.

Vontatók: és akkor a Pécs/Paks/Miskolc nem ez a család?

Előzmény: viking star (2045)
viking star Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2045
Ha már így mindenki elhozzászólja magát, bennem sem dolgozik ám félsz. Pláne, hogy én sem vagyok 'házonbévüli' ahogy azt Mijo mondaná. Csak kintről 'figyelgetek' csendesen...
Gondolod, hogy egy bizonyos cég lesz a Mahart "vevője"? Nem olyan biztos az...
Könyvtár talán volt még vagy 6-7 éve nyomokban a székházban, legalábbis én úgy emlékszem.
Namostmár lassan offolnom kell, ha jövök itten a vontatóimmal :)))))) :
Jakyg, lehetett az a megoszlás, ha a sekélyeseket és a kicsiket is beleszámolta, mert a 630kW és a 885 is alatta van, akkor meg pont kijönne...
Előzmény: jakyg (2044)
jakyg Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2044
Bennem sem dolgozik félsz. Persze könnyen teszem, nincs az a kormány, amelyik ki tudna rúgatni.
Kérdezném azoktól, akik benne vannak a a MAHART mostani életében. Miben bíznak a frgalmi állomány tagjai? Abban, hogy az új tulajdonos ezekkel a hajókon, vagy más hajókon munkát ad nekik? Ez a bizodalmuk vajon valós alapokon nyugszik? Ha úgy tűnik, hogy privatizáció helyett kótyavetye, piac- és ingatlaneladás lesz, akkor felemelik majd a szavukat?
És megkérdezem mégegyszer: szerintetek ki lehet a MAHART vevője? Milyen típusú cég? Kinek kellhet a MAHART?
Más: Létezik még a MAHART vállalati könyvtára? Ha igen, akkor Csepelen?
Előzmény: muggli (2041)
gigabursch Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2043
A Bajcsy Zsilinszkyről nyílik az Arany János u. metrómegállónál a Bank utca, ott van egy térképbolt, szerintem ott találsz térképeket.
Továbbá nézz körül a terkep.lap.hu-n ill a vizitura.lap.hu-n, találsz ott pár hasznos linket
Előzmény: Törölt nick (2042)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2042
Tisztelt Fórumosok!

Fórumotokat folyamatosan olvasom, kb: 3 éve hajóvásárlás kapcsán lettem a Duna szerelmese. (Fjord 24). Nagyon szeretem a térképeket is, a kérdésem, hogy hol tudok Duna -és más vizes- hajózásra alkalmas térképeket beszerezni? Minden lehetőség érdekel, a külföldi szakaszok is.
Ha kérdezhetek, a hajózásra a hivtásosok milyen térképeket használnak?

Attila

muggli Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2041
Kedves Mijo!
Nem a félsz dolgozik bennünk, hanem belefáradtunk abba, hogy az utóbbi 12 évben gyakorlatilag szisztematikusan elpusztították azt, amiből ez a kis ország ha nem is urasan, de emberszerűen megélhetett volna. Sajnos világossá vált, hogy itt nem az ország, hanem a mindenkori vezetés által preferált 10-100 ember érdeke a fontos. Ez áll úgy a Fideszre, mint az MSzP-re. Ahelyett, hogy megpróbálták volna talpra állítani a megmaradt ipart és akár bérmunkából fenntartani, mert az biztos lett volna elég (én is tudok vagy 8 olyan ajánlatról, amit meg sem emítettek sehol!), feldarabolták, kis nevenincs cégeknek odaadták, így a meglévő kapacitást olyan költségekkel terhelték meg, ami versenyképtelenné tette a termelést. Ez a halállal egyenértékű. Úgy látszik ez vár a MAHART-ra is! :-((((( Ahelyett, hogy magyar hajók hordanák a magyar cuccot magyar kikötőből, most idegennel van tele Csepel. Legyenek! Jó az, ha jönnek, fizetővendégek, de mitől olcsóbbak ők, mint a hazai kínálat? Ne úgy vedd, hogy nekem nem fáj a magyar hajózás pusztulása. Egyike vagyok az utolsó matrózoknak, akik még gőzhajón szolgáltunk! Én még hajóztam a "Petőfi" lapátkerekessel! De ez sajnos kevés ahhoz, hogy változtassunk a politikai döntéseken. :-((( Törekedjünk arra, hogy azért unokáink is lássanak valamit abból, ami valaha a mindennapok része volt, hátha majd közöttük lesz egy olyan ember, aki tud változtatni a helyzeten.
Szomorú üdvözlettel: a muggli
Előzmény: Mijo (2040)
Mijo Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2040

"Úgy gondoltam, jó lenne itt beszélgetni a privatizációról, de úgy tűnik nem túl nagy az érdeklődés iránta."

Ebben számomra az a szomorú, hogy nagyon úgy tűnik, még nicknevek alatt is él sok olyanban a félsz, aki a még működő területek érintettjeként számára kényesnek ítéli boncolgatni a témát :(.

Mijo

Előzmény: jakyg (2038)
Mijo Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2039

Tudod, én nem vagyok "házonbévüli", csak rajongó, kinek mindig is közel állt a szívéhez a víz és a hajózás, még ha ritkán is adatott meg ezek közvetlen élvezete. Én anno nagy dilemmában voltam továbbtanulás terén: legevidensebb módon a Baján a vízügyes pálya állt rendelkezésre, ha oda nem vettek volna fel, jött számításba elképzeléseim szerint elsősorban a középfokú tengerészeti tanulmányok, illetve Sopron tekintetében az erdészeti technikum. Ma azt mondom: sajnálom, hogy nem a két utóbbira "kényszerültem". Mint ahogy azt is, hogy vizesként nem éltem akár az algériai, akár a mongóliai 5 éves munka lehetőségével, amit a végzősöknek akkoriban felkínáltak.

Számomra a hajózási múltunk - és jelenünk :(( - alábbi források szerinti tanulmányozása alapján csak az vált ismételten nyilvánvalóvá, hogy mi egy abszolút mértékben egyedi népe vagyunk e golóbisnak, és ezt sajnos semmiképpen sem pozitív értelmében gondolom. Szerintem az általam ajánlott honlap tanulmányozása során, sok cserzett arcú és edzett lelkű magyar férfiúnak fog gombóc keletkezni a torkában :((...

Mijo

Előzmény: jakyg (2038)
jakyg Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2038
Attól tartok, hogy hasonló fog történni a folyamhajózásnál is. Úgy gondoltam, jó lenne itt beszélgetni a privatizációról, de úgy tűnik nem túl nagy az érdeklődés iránta.
Csak nehogy az legyen a privatizávió vége, hogy nem lesz magyar hajó, amiről eszmét cserélhetünk, vagy bezárjon a MAHART Hajójavító, a több mint 150 éves hajóépítésünk utolsó üzeme is.
Előzmény: Mijo (2035)
jakyg Creative Commons License 2003.01.28 0 0 2037
Nem tudom mit számoltak bele. A Ganz 150 éves évfordulójára megjelent egy könyvecske. Ebben az időben az összes hajógyár egy gyárhoz, a Ganz Danubiushoz tartozott. A különböző "gyáregységek" teljesítményéről van benne pár táblázat. Balatonfürednél szerepel többek között 9 db 1000 LE alatti, és 8 db 1000 LE feletti Közép-dunai vontató.
De abban biztos vagyok, hogy a Dorog is idetartozik. Úgy nézett ki, mint ezek, s a könyvecskében is a Dorog képe szerepel. Csak ő még szegecselt testtel készült.
Előzmény: viking star (2032)
viking star Creative Commons License 2003.01.27 0 0 2036
Találtam a neten egy kis Meteor makettet. Hát, mondjuk eléggé kocka, de ha én is tudnák legalább egy ilyet elkészíteni, dejó lenne...
Mijo Creative Commons License 2003.01.27 0 0 2035

De ezt is :(((((.........

"Mindenestere tanulságos, hogy a "Herend"-en, a "Somogy"-on, a "Tata"-n és a "Hajdúszoboszló"-n egy csomagban, összesen 240.000 dollárért adott túl a MAHART. Az új tulajdonos az első hajót rövidesen tovább adta 100.000 dollárért, a "Somogy"-ot pedig fél év múlva 130.000 dollárért. Egyszerű matematikai művelettel kiszámítható tehát, hogy a "Tata" és a "Hajdúszoboszló" mindösszesen 10.000 dollárjába került a vevőnek. Hajót venni darabonként 5.000 dollárért, nem rossz üzlet."

Mijo

Előzmény: Mijo (2034)
Mijo Creative Commons License 2003.01.27 0 0 2034

Ezt muszáj :)!!! Régi szép idők ....


Mijo

Előzmény: Mijo (2033)
Mijo Creative Commons License 2003.01.27 0 0 2033

Hahó népek, nicsak milyen jó kis honlapot találtam: NAVIGARE MAGAZIN
(Ha már szóbakerült, sorry!)

Mijo

viking star Creative Commons License 2003.01.27 0 0 2032
Igen, az Esztergom-félék másak, inkább a német Hamburg/Schwarza... -félékhez hasonlítanak, kép alapján. Van ugye a Bfüred/Kapi/Kecske/Tatab./Szeksz./Ózd/Szob/Szolnokmeg a gyanús '58-as, a Pécs/Paks/Miskolc.
De ha hozzáadjuk a négy belforgalmit, meg a két sekélymerülésűt, melyek szintén füreden készültek, megvan a 17. Hogy exportra ment-e azt nem tudom - bár azok inkább óbudaiak - nem lehet, hogy a többi vontatót is beleszámolták???
Előzmény: jakyg (2031)
jakyg Creative Commons License 2003.01.27 0 0 2031
Elfogadom, hogy az Esztergom és társai nem fürediek, de melyik lehet azok, hiszen összesen az egykori Ganz-Danubius szerint 17 készült. Mentek esetleg exportra is? Szedjük már össze őket!
Előzmény: viking star (2029)
viking star Creative Commons License 2003.01.27 0 0 2030
Valóban, a csiribiris linket én rontottam el, csakmert egyik tárhelyről hivatkozok a másikra és vissza, meg oda...:)))) mindegy szóval mostmár működik. Amúgy az nem lett valami jó, a lakótér talán nem nyúlik annyira hátra...
Előzmény: Bócman (2023)
viking star Creative Commons License 2003.01.27 0 0 2029
Köszi, tervezni amúgy nem tervezek semmit előre. Csak leülök a gép elé, és ami eszembejut rajzolom. Felőlem, belekezdhetek egy önjáróba...:)
Az Esztergom-félékről már tudom, hogy nem fürediek majd letörlöm őket.
A csiribirik most sem jönnek be?
Előzmény: Bócman (2023)
Mijo Creative Commons License 2003.01.27 0 0 2028

Ígértemhez híven:

Téli kikötő - Baja, Sugovica
Téli kikötő - Baja, Sugovica
Téli kikötő - Baja, Sugovica
Déri & Bácska
Kitűző IV.
Tolna & Atlasz
Jégtörő VI.
Jégtörő XI.

Jut eszembe, ki ismeri kedves vízibarátaimat: Nákity Antit folyami értelemben; a Bánáti Attilát, az Erős Józsit és a Kis Pétert tengeri értelemben?

Muity Mijo
Baja

trophy Creative Commons License 2003.01.27 0 0 2027
Voltam még kormányosa néhány éve, ma már csak néha rádiózunk össze.
Előzmény: trophy (2026)
trophy Creative Commons License 2003.01.27 0 0 2026
"Tötyi" Jóska bátyám a Rákóczi m/s parancsnoka. Alakja egyre "délcegebb"....
Előzmény: Bócman (2025)
Bócman Creative Commons License 2003.01.27 0 0 2025
Trophy, elképzelhető, hogy a Gubányi Jóska is személyhajón nyomul?!

Mintha az ő délceg alakját láttam volna az ősszel az egyik nagyhajón.

Előzmény: trophy (2022)
Csónakos Creative Commons License 2003.01.27 0 0 2024
Szia Trophy! Sajna nem tudom,mivel 1989-ben leszereltem a Maharttól. :((
Előzmény: trophy (2022)
Bócman Creative Commons License 2003.01.26 0 0 2023
Nagyon jók a rajzok!!

Néhány apróság: a Dorog-Vác-Eszetergom ugyan hasonlóak, de nem egyformák, és nem megegyezőek a "füredi vontatókkal", azaz a Szombathellyel és a Tatabányával.
Mint ahogyan ez utóbbi kettő sem teljesen egyforma.

A csiribirik linkje 404 hibaüzenetet dobott.

A Balatonfürednek nem volt emelhető a kerékállása.

Persze ezek csak apróságok, a lényeg: nagyon jók a rajzok!!

Kérdés: az önjárók megrajzolását is tervezed??

Előzmény: viking star (2016)
trophy Creative Commons License 2003.01.26 0 0 2022
Hali Csónakos!

A Pálfy marad a Táncsicson idén is?

Előzmény: Csónakos (2019)
DLala Creative Commons License 2003.01.26 0 0 2021
És ráadásul ott kell tárolni a városkép közepibe...
Előzmény: Csónakos (2019)
gyurmosz Creative Commons License 2003.01.26 0 0 2020
Köszönöm a segítséget!
Előzmény: viking star (2016)
Csónakos Creative Commons License 2003.01.26 0 0 2019
Zsófia Főhercegnénél félresikerültebb személyhajó szerintem nem létezik./nem a rajzodra gondolok Viking :)/Fokás sóderszállítóból Zsófia Főhercegné...:)Hááát...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!