ez esetben, igazat adok neked. Sajnos, vannak ilyenek... ;-)
Ja, reggel én is így jártam, egy szokásos helyen bepróbálkoztam, ott, ahol már nagyon soxor is az off Colt-tal....Hát barátom, leizzadtam, hogy beférek-e (5.-ben)....ezzel az autóval asszem negligálni fogom a hosszú kamionsor előzéseket....:-)
Egy kicsit félreértettél: 109 helyett mindig 60 lóval, sohasem kihasználni a max teljesítményt. Arra gondoltam, hogy vannak olyanok (néha az előttem haladók), akik nekiálnak előzni 60 km/h-ról 5.-ben egy nyerges kamiont, csak hogy ne keljen pörgetni a motort..., aztán csodálkoznak, hogy a végén a szembejövők már villognak (jobb esetben).
Az egyre szigorúbb környezetvédelni előírások emelik így meg a fogyasztást. Volt egy 1,2-es B corsánk euro 1. talán a környzetvédelmi besorolása,és az tudott 5-6L körül fogyasztani városban. Sajnos a katalizártorokat kezdetben fűteni,aztán ha túl melegek hűteni kell és azt több benzin befecskendezésével érik el... A sok extra (luxus) berendezés is csak emeli a fogyasztást. A régebbi,de már befecskenezős autók voltak ilyne téren a legkevesebet fogyasztók. pl régi swift,corsa,astra stb...
ha valaki nem nagyon rohangal annak ez eppen eleg, ezert aztan van aki gyart ilyet (is) es van aki meg is veszi. a masodik autom nekem is 52 loeros, itt a varosban elmaszkalni meg dugoban ulni az is teljesen jo, persze nyilvan nem az autopalyak ordoge...
hiszen ki akar mindig 109 ló helyett mondjuk csak 60-at kihasználni a teljesítményből?
Azért ne viccelj már! Gondolj bele, 109 ló akkor kér enni, ha MINDIG 6200-es fordulaton mész. Azért szoktál váltani igaz? ;-)
Valahol olvastam, hogy az autók a teljesítményük csupán 30-40%-át használják normál vezetési stílus mellett. Ez persze azt jelenti, hogy elég lenne 60 lóerős autókat gyártani, de most a műszaki részbe nem mennék bele, mert nem értek annyira hozzá.
Ha 6 litert enne klímával az 1.4-es, akkor nem vettem volna dieselt. Szerintem "normálisan" közlekedve ez egy kicsit kevés, hiszen ki akar mindig 109 ló helyett mondjuk csak 60-at kihasználni a teljesítményből? Nem azt mondom, biztosan lehet 6 literrel menni vele, de hogy annyi legyen több ezer km átlaga, azt kétlem. Diesellel én is csinálok simán 4,3-at, de az átlag inkább 5 körül van. Szerintem a 7 körüli- (fölötti) fogyasztás normális, kevés városi-, sok országúti használat mellett.
Na jó, a kicsi kocsi jobban fogyaszt, ez nem újdonság. Az előző autóm (Swift II, 990 kg, 92 le) is tudott jóval 6 alatt enni, azért nem ment 5 alá, mert viszonylag nagy a légellenállása (Miniről koppintott meredek szélvédőállás miatt).
Nyilván, az autó súlya miatt sem lesz olyan kedvező mint az off kis Coltomé volt. (Az 970kg volt, igaz 95lovas, de szép nyugodtan vezetve 4.6l-rel is beérte. Ha meghajtottam (olyan 5-6 ezer körül pörgetve, akkor volt 7 liter fölött - igaz 60 ezer km-rel a háta mögött). on Mivel legtöbbször egyedül közlekedem vele (és napi 20 km munkábajárásra, vidéki város - országút), bízom benne, hogy ez javul. Köszönöm eddigi hozzászólásaitokat a témában!
Az én 1,4-em átlag-vegyes fogyasztása most 6-6,5 liter között van (és 30 ezer km-t mutat az óra).
kell egy pár ezer km, amíg bejáratódik a motor.
Viszont ne várj az autótól alacsony városi fogyasztás értéket! Most, hogy hidegebb van, rövid városi távokon közeledik a 9 liter felé. A tavaly, nagy hidegben volt 10-11 között is!
Csodákra nem kell számítani.
Viszont, ha nem használod, és gyalog jársz, úgy semmi üzemanyagot sem fogyaszt.
Megy az még lejjebb is. De télen ne várj tőle ilyet. Nekem is 10ezer környékén kezdett beállni. Én főként városban használom (nem öregurasan), így az össz. átlagom 7,3. De nekem is volt már 6,4 megpakolva, klímával. Igaz, én a dieselt sem tudtam 5 liter alá vinni. (pedig próbáltam) :)
Országúton, max 90-nél lesz az 6.5 liter. Városban, dugóban, meg 9 fölött. Nem a motor méretétől függ elsősorban a fogyasztás, hanem az autó tömegétől, és a gyorsítások mértékétől.
Ezt mondták a Chevrolet Lacattimre is, aztán 40.000 km után meguntam és eladtam. Nem állt be, zabált, mint az állat.
A pro c'eddel még csak 12.000 km-nél tartok, de fogyasztás szempontjából ugyanúgy viselkedik, mint a Lacetti. A gépkönyben hazudott megadott fogyasztási értéket meg sem közelítette eddig.
Szerintem majd tavasszal javul, mert hidegben minden kocsi többet eszik. Meg be kell járódnia, hiába mondják, hogy nem szükséges bejáratni. Aszem volt erről Totalcar-cikk is Gulyás Gusztáv tollából (aki motorokat tervez a BMW-nél).
Biztos, hogy ha nincs gebasz a kocsival, akkor dugómentes úton 7 alá megy majd a fogyasztás.
Olyan 2000 kornyeken ereztem valami valtozast, de lehet hogy csak a labam meg a fulem szokta meg a jarganyt. 8-10ezer koze mondanak meg javulast, ahogy lentebb a kollega is, 8500-nal jarok, eddig semmi.
1.4 benzines társaktól kérdezném, mikorra várható a fogyasztás "normális" mértékre (ami szerintem ennél az autónál 6 l / 100km) való csökkenése, sebességkorlátokat betarva, nem sportosan vezetve (már-már azt kell mondanom, öregurasan) - mert azt látom, hogy vétel óta (igaz, még 1 tanknyi nem fogyott el - 500km) nem ment 7.1 liter alá a fogyasztásom.
Ez egy ekkora motortól sok szerintem, mégegyszer mondom: nem vezetek őrülten! Igaz, klíma megy reggelente-esténként...
Nem türelmetlenségből kérdezem, de nyugtassatok már meg, hogy nem lesz ennyi...(bár nem ver földhöz az a +1 liter)
Olyan rossz nem lehet, mivel a kiánál az őszi akcióba a vezető felőlit akarták ennyiért adni a párt pedig 17 ezer körül mondták. Németországba vettem kint dolgozom.