Helló Hammond -rajongók tulajdonosok,pláne lezli épitők tulajok. Épitnék egy lezlit .Dokumentáció anyag s minden más megvan : de-- azt mondjátok az alsó hangszórót jó /800Hz nél vágni/.A kérdésem ,mejik az a magasnyomó amej 6-700Hz nél elindul (a keresztezési freki miatt vettem 800 alá az indulást.)Ehez kérnék én jeles topiktársak segitséget , és nézzétek el az ez irányu faragatlanságom.
Örömmel tapasztaltam hogy a többünk által megcsodált novemberi Dr Lonnie Smith műsorból pár professzionális francia felvétel közkézre került. Tényleg aki látta, másnap másként gondolkodott a hammond zenéről.
A kísérőzenészeit is csak "csodaszámba" tudom venni.
Látom felkeltettem érdeklődéseteket. A továbbiakban is csak azt tudom mondani, hogy mivel nem vagyok gy műszerész zseni és csak arra támaszkodhatok amit hallok, minden nagyzolás nélkül kijelenthetem, hogy a fülem jó és nem kocsonyába való mint egyes hangmérnöknek és magát keverőtechnikusnak tituláló emberkének! :)
Tehát amit elözőleg leírtam tapasztalatból írtam és abból kiindulva amit hallok! A Behringer pedált nem tudatosan választottam, hanem csak úgy véletlenül mivel a zenekarban van egy amit nem használunk jelenleg semmire, mivel basszeros váltás volt és már erre a pedálra nincs szükség. Én is szeretek kisérletezgetni a hanggal és tökéletesíteni a cuccaim hangját ezért gondoltam kiporbálom, mivel egy csöves cuccot szimuláló pedál hátha segít a hangzásban. Segített!!!! Szerintem pont jó, hogy ez egy basszus pedél mert így a hammond mélyhanjait is tudja kezelni és tudja, mert hallom a szép puha guruló mélyeket és szerintem a hang vastagsága is emiatt jobb. Gondolkodtam rajta, hogy egy másik valami tube pedállal is kiporbálom de végül is nem találom értelmét mivel ez nekem tök tetszik azt hallom amit akarok. Mokusmisi jól látja a dolgot valóban a jelszint arányra oda kell figyelni, hogy ne a tranyó torzítson hanem a szimulátor ezt én is tapasztaltam és igy is állítom be a és valóban nagyot dob a cuccon! Nem biztos, hogy mindig a drága cuccok amik jók és feltétlen drágát kell venni ahhoz, hogy a kivánt hatást elérjük. Szerintem csak ez a kicsi hiányzott a cuuchoz, hogy jó legyen és ezen kicsi eléréséhez elég ez a 14 ezer Forintos Behringer pedál. Ha valaki esetleg kiakarja probálni szívesen állok rendelkezésésre!
Kúpot már vettem aranyárban adták de nem érdekel egyszer élünk! :)) Befestettük fehérre igen látványos mikor forog! :) és külön fogadások indulnak a nézök között , hogy mi is lehet az és mi a funkciója mivel sajna a mai közönségnek fogalma nincs a leslie-ről néha még a Hammondról sem! Egyszer vidéken meg is kérdezték , hogy miért cipeljük azt a nagydarab íróasztalt és minek van az a színpadon:))))
Készül a zsalu is a leslie-hez a drótháló helyére fogom berakni kiváncsi leszek mit javít a hangzáson, esztétikailag is szebb lesz!!!
Hammondfan szerintem jól érzi biztos, hogy erre a célra jobbak a 70-es évek tranyói, mint ahogy minden ami vintage! :)
Tényleg szanáltak-ot írtál? Azt nem értem. A használtak-ot igen.
1993-ban rég ismert megoldás volt. Az 1971-es!!! berlini tévéfelvételen Jon Lord már ilyennel játszott élőben. Oda ugrasztottam a No No No -t ahol jól el is rontják.
Nem nagy ügy, a vezetékeket meg kell hosszabbítani.
Lezlí: 2db 145-ös, vagy 142, vagy 145 szimmetrizálva, tehát 142 :-)))
B3 bél (A100-B3-C3-Rt3) a laposra kifektetett amerikai stílusú házban. Ott a hanggenerátor a billentyűzet mögött van és nem alatta. Ezáltal ha nagyobb alapterületű is a szekrény de nem olyan vastag, jobban szállítható, elhelyezhető. Mint pl. egy keverőpult.
Én ezzel a módszerrel értek egyet. Sokkal jobban kézreesik, jobb a súlyelosztása, egyszerűbb az elhelyezése. A mélységét az határozza meg a TG-n kívül hogy TrekII vagy A0-28 kerül mögé előfoknak. És jobban lehet rápakolni!
A gospeles orgonistáknak külön világuk van. Kevésbé használják a szokásos jazz regisztrációkat, sokkal inkább a tiszta felharmonikusokat (tibia). Ez akkor is jellemző rájuk ha speciel jazzt játszanak és nem egyházi zenét.
Sok étel ismertetőjén olvasható hogy nyomokban mogyorót is tartalmaz(hat). Úgy vélem hogy ezen játékstílus kishazánkan még nyomokban sem tapasztalható.
Sajnos tegnap reggeltől "karanténban" vagyok, csak percekre jutok nethez is, kedd délelőtt szabadulok, akkor befejezem ezt az M-100-at (és felteszem majd a recap utáni és a rekalibrálás utáni karakterisztikáját is), aztán, ha az izlandi vulkán is úgy akarja, akkor addigra megjön az XB-2 DAC-je, aztán...
Majd ha van érkezésed valamikor egy megtekintésre, valamikor próbáld meg beiktatni a Hammondomat a sorba... megveszek mán a kiváncsiságtól, hogy mi lesz vele. :)
Ez a Tehtube által indított másik topicba tartozik ld:Rhodes, Wurli és más elektromechanikusok http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9197424 címen több mindent meg lehet tudni a hasonszőrűekről, többször esett már itt is szó róla, aranyos esetlen szerkezet, úgy tudom közel 0 értékű, inkább gyűjtőknek való, én az enyémet elajándékoztam egy hangszergyűjteménynek hasonló borsos áron "0"Ft-ért.
Ismeri valaki az alábbi hangszert? Weltmeister Claviset Sok infot nem találtam róla neten, annyit tudtam kihámozni, hogy a '60-as évek második felében gyártották. Nem mintha meg akarnék válni tőle, csak kíváncsi volnék, hogy mennyit ér most egy ilyen. Együttesben használom, hangra hasonlít a Fender Rhodes-okra, de azoknak inkább a keleti megfelelőjéről van szó. A három poti a tremolot, tremolo sebessét, hangerőt állítja. Eredetileg két zsebtelepről működött, de át lett alakítva, most adapterről fut. A képeken belül rozsdás, de meg lett tisztítva :)
A klaviatúra végének az elhalása az orgona problémája. Tegnap csináltam egy teljes kondicserét egy M-100-on és magam is meglepődtem, már mérésnél is, hát még, mikor megszólalt...
Preamp! Én az M-3-at egy Dynacord D 100-al használom. Összehasonlítási alapom csak a korábbi M-102 + Solton összeállítással van. Miután hozzájutottam egy Tube Ultragain Mic 200 ( Behringer) preamphoz összekötöttem a motyót. Kevertem, kavartam, amíg a Valve pozícióban addig feszítettem a húrt ( túlvezérlés) hogy magam is megdöbbentem a változáson. Nekem nagyon bejött, a középső fekvésben hörög, a klaviatúra végén azonban vékonyka.
Jó lenne egy B-3,C-3, A 100 és falacis csöves változatot is hallani, lenne mihez mérni az eredményt.
A túlvezérelt beállítást egyetlen mozdulattal ki lehet iktatni és visszatérni a hagyományos hangzáshoz. Mivel pár napja használom, a későbbi tapasztalatokról majd beszámolok.
Adalék az érdeklődőknek: 1981-ben volt gyártásban, digitális, de nem VLSI építésű. Sajnos, inkább csak gyűjtőknek vagy megszállottaknak való, ingyen elvihető és 400 $ közti árakat találtam...
Tudna nekem segíteni valaki abban, hogy mennyit érhet? Ajándékba kaptuk évekkel ezelőtt, nem értünk hozzá... Kb. 15 éves, alig használt, kifogástalan állapotú.
Bárkinek eladnánk, sürgős!!!
Tudnátok ajánlani még olyan helyeket, ahol hirdetni lehetne?