Keresés

Részletes keresés

bézés Creative Commons License 2006.06.29 0 0 432
Tisztelt

crass override!
Köszi az infót. Azt hiszem amíg nem lesz hasonló kapcsolókészülékű járművem,felsem teszem. Üdvözlettel:Csaba
Előzmény: crash__override (428)
bézés Creative Commons License 2006.06.29 0 0 431
Tisztelt Vaskerék!
Köszönöm neked is a választ,a link is nagyon jó-csak tudna az ember Angolul-de majd kiszótárazgatom.
Szerinted ez a Kadee kuplung a legjobb? Összepasszol-e más hasonló vonókészülékkel?Hol lehet ilyeneket beszerezni?
köszönöm:Csaba
Előzmény: vaskerék (427)
bézés Creative Commons License 2006.06.28 0 0 430
Kedves RhB! Nagyon köszönöm aválaszaidat, sikerült felvilágosítást kapnom a kérdéseimre.
Sajnos KATO-katalógusom nincs,de a dobozra ez van felírva:37-6381 BN Executíve kettőskereszt 9580.Afertőződésről csak annyit,hogy gondolkodom eladjam-e az Európai Flottámat és vegyek Amcsi gépeket ,kocsikat?Szerintem az abaj,hogy nehéz Amerikai terepasztalt építeni kis helyen. Nekem 2x3m-es helyem van. A hosszú vonatokat nem lehet rendesen lemodellezni,vagy nem furcsa 2-3 gép és 10 kocsi?Egy filmen láttam ,s kanyarokkal és tükörrel oldották meg,jól sikerült.Ezért vagyok dilemmában.Jól mutatnának ilyen modulok,terepasztalok egy kiállításon.Én ezt a gépet az e-bay-ről rendeltem,tudsz más forrást is?A modellel meg vagyok nagyon elégedve.bár a jobb oldali korlátot hullámosan sikerült felraknom-le lehet mégegyszer venni?A kadee kuplung helyére pikót tettem,rövidítve és Európai kocsikat huzatok vele-Zorwick-szerint ejnye,de a Horvátoknál,Szlovéneknél is van ilyen.Remélem azért sikerül beszerezni néhány kocsit,de úgy látom elég drágák.
Még a vonatnemeknél arra gandoltam,hogy személyvonatot vittek-e?Van-e vonatfütési lehetőség,vagy a kocsik egyéni fűtésűek?
Bocs most tovább nem fárasztalak kérdéseimmel,köszönök mindent:Csaba
Előzmény: RhB (429)
RhB Creative Commons License 2006.06.28 0 0 429

Tisztelt USAVasút rajongók! Azt hiszem megfertőződtem én is.

 

Nagyon helyes! Csak arra vigyázz, nehogy beszedjél valamit a fertőzés ellen! :-)))

 

Van-e valahol térkép az Amerikai vasútvonalakról,főleg A B.N.-ről?

 

Hát térképet hirtelen nem tudok, de a vasútról leírást találsz a wikipedia-n, amit vaskerék belinkelt. Csak rákattintasz valamelyik vasúttársaság linkjére, onnan már az összeset eléred. A BN-t alul a "fallen flags" alatt keresd. (A "fallen flags" a megszűnt vasúttársaságokat jelöli.)

 

Milyen és mekkora vonatokat húzott egy ilyen gép{gépek}?

 

Mindenfélét és nagyokat. :-)))))))) Egyesével ritkán húznak vonatokat, az ehhez hasonló kategóriájú* mozdonyokból általában 2-3 visz egy vonatot. Az, hogy milyen vonatokat húznak, az nyilván függ az adott környéktől is, de konténeres és autószállító vonatok az egész USA területére jellemzőek. A BN (most BNSF) vonalain jellemző még a gabona és a szén, de ezt holnapra pontosabban meg tudom mondani (ha nem felejtem el). Az említett vonat-típusok szinte kizárólag azonos funkciójú kocsikból állnak, értem ez alatt, hogy pl. csak gabonaszállító vagy csak konténerszállító kocsikból, de ezekből többféle típus lehet egy szerelvényben. Manapság kevés a vegyes tehervonat, de azért előfordul.

 

Mekkora vonatok? A 80-120 kocsi átlagosnak mondható, de pl. üres kocsikból ennél hosszabb is előfordul. Nem ritka a 10000 tonnánál nagyobb sem. A gabonaszállító és szénszállító vonatok értelemszerűen az egyik irányba rakottan, visszafele üresen közlekednek. Egy péla a CP Rail-tól (nekem ez a kedvencem) súlyra és hosszra: van 18000 tonnás gabonaszállító vonatjuk, és üres gabonaszállító kocsikból 180 kocsis szerelvény.

 

*Ez alatt a General Motors SD-60/-70/-80/-90 és a General Electric AC4400 és AC6000 sorozatú mozdonyait értem, ezek mind 4000 LE vagy a fölötti teljesítményűek.

 

---------------

 

Melyik verzót vetted? Elég ha katalógusszámot mondasz, az alapján meg tudom nézni. Viszont kell mellé még legalább egy másik mozdony is. :-))) Na meg néhány tucat teherkocsi is. :-))))

Előzmény: bézés (426)
crash__override Creative Commons License 2006.06.28 0 0 428
kapcsolóból kijövő cső : valószínűleg Te Kadee rendszerű kapcsolóval vásároltad a gépet. Az a lelógó, levegőcső formájú drótdarab a szétkapcsolás során kap feladatot.
Előzmény: bézés (426)
vaskerék Creative Commons License 2006.06.28 0 0 427

Egy link:   http://en.wikipedia.org/wiki/EMD_SD70  Itt sok mindent megtalálsz a mozdonyról.

 

 

A modell "kapcsolókészülékén" az a csonk csak kamú. A valóságban nem létezik.

A légvezetékek, és az elektromos csatlások a mozdony végein kétoldalt a szoknyákon vannak.

Előzmény: bézés (426)
bézés Creative Commons License 2006.06.28 0 0 426
Tisztelt USAVasút rajongók! Azt hiszem megfertőződtem én is. Vettem egy SD70-est és szeretnék megtudni róla pár dolgot.
-A gép elején a kapcsolókészülékből kijövő cső mire szolgál? Ez a féktömlő,de akkor miért van a szoknyánál 2szer 3 db?
-Milyen motort építettek be ebbe a gépbe és mekkora a teljesítménye?
-Gondolom elektromos erőátvitelű,de milyen generátort hajt a motor?
-Van-e valahol térkép az Amerikai vasútvonalakról,főleg A B.N.-ről?
-Milyen és mekkora vonatokat húzott egy ilyen gép{gépek}?
Majd még töröm a fejemet ilyen bugyuta kérdéseken ,amikért elnézést is kérek,de laikus vagyok ebben a témában. Üdvözlettel :Csaba
zorwick Creative Commons License 2006.06.07 0 0 425
Hát ha nem koszos, törött, régi dolgokról van szó, akkor is kicsit sokallom, de persze látni kéne. Ha minden Kadee típusú kuplunggal van az azért előny, de a műanyag kerekek miatt itt az ellenpont:)

Ha neked megéri, lobogtass meg előtte 4 darab 10 ezrest aztán vidd:)

Zoli
Előzmény: bézés (424)
bézés Creative Commons License 2006.06.07 0 0 424
Amerikai vasutmodellezők! A Lengyelpiacon találtam 1 kartondoboznyi Athearn és régi Fleischmann kocsikat,sineket.alkatrészeket. A kocsik elég jó állapotban voltak műanyag RP25-ös kerekekkel,Kadee kuplunggal,fém korlátokkal.Volt 3 személykocsi is volt inox.de belső berendezés nélkül. Darabjáért 2500-at,azegészért 50000-et kért.20DB Kocsi lehetett meg F7-ES hiányos mozdony.Megér-e ez enyit.
exmv Creative Commons License 2006.05.28 0 0 423
Az évszázad ötlete:

Here in NW Ohio there is a "plan" by Ottawa county officials to "arrest"
train crews on trains that block crossings for an extended amount of time.
Now this is, to me, is a really stupid human trick!
Hummmm.......then we should have all the LA freeway drivers arrested for causing or being in traffic jams that stop up the roads? We should arrest drivers of cars and larger trucks for having mechanical difficulties on the road which sometimes impedes or slows the flow of traffic?
Should we arrest the ticket counter workers at the airports when there are delays in getting tickets and being checked in?(well, maybe!<G>(just kidding)But, you get the message.
Actually boarding the trains and taking the crews to the police stations, if necessary, is part of this "plan". They say a big problem is when train crews run out of their federal limit on hours for the day, trains are left stopped blocking crossings because of this.
Then maybe the "big boys",the planners and higher ups should be the ones in trouble, not the train crews. They didn't "plan" to be out of hours out in the middle of no-where!
zorwick Creative Commons License 2006.05.28 0 0 422
Van valaki köztetek, akinek van Revell Big Boy makettje, és esetleg a 4023-as pályaszám matricája megmaradt?

Nagy szükségem lenne rá...

Köszi

Zoli
zorwick Creative Commons License 2006.05.20 0 0 421
Az usavasut.hu-n megtekintetőek a 2006 májusi amerikai modelltalálkozó képei.

Üdv

zorwick Creative Commons License 2006.05.04 0 0 420
Előfordul:)

Addig is itt a gyári fotósorozat a kocsikról:

Broadway-Limited / products -> Rolling Stock -> California Zephyr
Előzmény: bézés (419)
bézés Creative Commons License 2006.05.04 0 0 419
ZOLI! Az e-bay on láttam ilyen készletet.Bézés
Előzmény: zorwick (418)
zorwick Creative Commons License 2006.05.04 0 0 418
Végre megérkeztek!

8 darab Broadway Limited - California Zephyr személykocsi, tökéletes kidolgozottság, világítás, stb...

Képek hamarosan a www.usavasut.hu-n.

Addíg is itt egy gyors fotó

cz

Zoli
etwg Creative Commons License 2006.05.01 0 0 417
Akkoriban történtek érdekes dolgok. Két társaság emberei is elutaztak vasutat építeni egy hegységbeli jó hágóhoz, az egyikéi lepakoltak a szállodában és lefeküdtek aludni, a másikéi nekiálltak kitűzni a vonalat meg építeni az első éjszaka, és amikor a másik társaság felkelt, már el volt foglalva a legjobb nyomvonal...

 

 

 

Ezen a mai napig képtelenek válatoztatni. Rengeteg olyan hely van az USA-ban, hogy egymás mellett mennek el a vágányok anélkül, hogy ott bármilyen kapcsolat is lenne közöttük. Söt olyan is van, hogy ugyanazon az állomáson az egyik társaság rendes állomási üzemet folytat (kitérökkel, vágányzattal), mig a másik társaság minden kapcsolat nélkül csak elmegy az állomás önallo vágányán (azaz a további vágányzathoz minden kapcsolat nélkül.).

Ha jol emlékszem akkor a Mohavi (Barstov-LA kozött) szoroson egyenesen 3 vasuttársaság huz végig egymás mellett.

Előzmény: manhattani (412)
etwg Creative Commons License 2006.05.01 0 0 416

1234

 

Az utolso ké gyenge 48 fokos melegben készült, a szegény moci (meg én is) grillcsibének sülve.

Előzmény: etwg (415)
etwg Creative Commons License 2006.05.01 0 0 415

Egy-két kép a legfrissebb "lövéseim" közül:

 

etwg Creative Commons License 2006.05.01 0 0 414

Hát azért azok a kinai mozdonyok (néhányon személyesen is elöfordultam) igen messze vannak a 21. századi csucstechnikátol, és Kina is immár vagy 10 éve abbahagyta a gözmozdonyprodukciot (annyira, hogy tavaly összel még a forgalombol is kivonták valamennyit).

(Egy "igazi" 21. századi gözmocit sokkal közelebb találsz (pl. az osztrák Wolfganseenél), ami valoban gáztüzelésü eletronikusan irányitott szerkezet. A kinaiakban az egyetlen modernebb dolog a stoker - amit már minimum 50 éve ismerünk.

Előzmény: zorwick (404)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.28 0 0 413

Az amerikai nyugati vasutakon áldatlan állapotok uralkodtak az utasellátás terén az 1860-as, 1870-es években. Ez szinte minden nyugati vasúttársaságra egyformán igaz volt.

A nagyobb állomásokon is csak silány minőségű, füstös csehók várták az utasokat, amelyek a határvidéki csőcselék, bűnözők és szerencsejátékosok gyülekezőhelye volt. Nemegyszer lövöldözés is volt ezeken a helyeken, mint pl. 1868-ban Laramie-ben a Belle of the West nevű szórakozóhelyen, ahol többen életüket is vesztették.

A nagyobb városokban (pl. Kansas City, Denver) lévő jobb éttermek pedig gyakran megfizethetetlenül drágák voltak még a középosztálybeli utasok számára is.

Fred Harvey vállalkozó az 1870-es évek végén határozta el, hogy javít az áldatlan állapotokon. Elsőként a Santa Fé társaság vonalán építette ki étteremhálózatát, amely a korabeli viszonyokhoz képest olcsó, tiszta és kulturált éttermekből állt.

Itt voltak fölszolgálók az ún. Harvey-lányok (Harvey-girls), akik egyforma ruhát és hosszú, fehér kötényt viseltek. Harvey-lánynak csak tiszta előéletű hajadonokat vettek föl. Szigorúan tilos volt nekik (elvileg) a vendégekkel ismerkedni.

Keményen dolgoztak, ugyanakkor ahhoz képest, hogy nők voltak, viszonylag rendes fizetést kaptak.

Előzmény: manhattani (412)
manhattani Creative Commons License 2006.04.26 0 0 412

Szevasztok!
Hogy lenne itt az amerikai vasúttörténet off?? :-)) Gyerünk!


Van kép egy könyvemben a Harvey-görlökről, hirtelen nem találtam meg, de előbb-utóbb meglesz. A maguk korában legendásan híresek voltak.

 

 

>They intend to offer these coal-burning steam engines for lease to small independent railway operators who are crippled by the extremely high cost of diesel fuel


Hát... a szén odaszállítása, felpakolása a szerkocsiba, aztán a gőzös jóval nagyobb karbantartási költsége és kisebb rendelkezésre állási ideje a dízelmozdonynál... Nem jósolok nagy jövőt a gőzösvontatásnak Amerikában.

 

(Amúgy jó az amcsiknak Kínából gőzmozdonyt venni, mert a kínaiak akár Amerikából lopták a terveket, akár az oroszoktól, egyaránt olyan gőzös készül, ami jól illeszkedik az egykori amerikai szabványokhoz :-)))

 

Az első nagy olajválság alatt, amikor nem drága volt az olaj, hanem egyáltalán nem volt, próbálkoztak 2D2-es jó nagy masinák felélesztésével és mindenfajta automaták beszerelésével, de a dolog nem vált be.

 

 

>Hát mindesetre érdekes látvány lenne egy 21. századi csúcstechnikás gőzmozdony.
Volt már automatizált, gőzturbinás-villamos gőzmozdony, a vezető elöl ült, mint a sofőr, a fűtő csak a műszereket figyelte, de az sem vált be.

 

>Jól tudom, hogy a Mikadók erősen hasonlítanak bizonyos kínai gőzösökre? Vagyis fordítva:)
A Baldwin 1897-ben több Mikado-t (1D1) gyártott Japánnak, aztán ők továbbgyártották, biztos vittek Kínába is a megszállás alatt, azok is gyártották, és ami jó, az terjed is... :-)) Amikor Japán beleköpött a levesbe Pearl Harbor-nál, átnevezték McArthur-ra (v.ö. freedom fries...).

 

 

>Végül az Atchison, Topeka & Santa Fe társaság építhetett vonalat Új-Mexikó felé, állítólag azért, mivel az ő lövészei jobb pozíciót foglaltak el a hegyoldalban, mint a másik társaságé.


Akkoriban történtek érdekes dolgok. Két társaság emberei is elutaztak vasutat építeni egy hegységbeli jó hágóhoz, az egyikéi lepakoltak a szállodában és lefeküdtek aludni, a másikéi nekiálltak kitűzni a vonalat meg építeni az első éjszaka, és amikor a másik társaság felkelt, már el volt foglalva a legjobb nyomvonal...

 

 

>Azt tudtátok, hogy az 1850-es és 1860-as években még a fatüzelésű gőzmozdonyok domináltak az amerikai vasutaknál.


A New York, Pennsylvania, stb. állambeli erdők kiirtásáért a vasút a felelős. Ma erdőtlen, főleg mezőgazdasági területek. Amikor az erdők elfogytak, vonaton vagy hajókon hoztak fákat máshonnan, de végül áttértek a széntüzelésre.

Még 1950-ben is használtak fatüzelésű gőzösöket, erdei vasutakon, ahol fa volt bőven, és az volt a legolcsóbb. A fa sok szikrát (izzó koromszemcsét) kelt, a nagy, öblös kéményekben szikrafogók (szikratörők) voltak.

 

Törölt nick Creative Commons License 2006.04.26 0 0 411

Azt tudtátok, hogy az 1850-es és 1860-as években még a fatüzelésű gőzmozdonyok domináltak az amerikai vasutaknál.

Nagyon jellegzetesek voltak a korabeli amerikai gőzmozdonyok hatalmas, széles kéményükkel és a mozdonyok orrára fölszerelt "tehénfogó" ráccsal.

Törölt nick Creative Commons License 2006.04.26 0 0 410

Az is egy érdekes epizód volt, amikor 1873-1874-ben két rivális vasúttársaság (ha jól emlékszem a Santa Fé és a Denver & Rio Grande) nem tudott megegyezni, hogy melyikük építhet vasútvonalat a Sziklás-hegységben Colorado államból Santa Fé felé.

Mindkét társaság valóságos magánhadsereget toborzott határmenti fegyveresekből, desperádókból és a fegyverekre akarták bízni a dolgot.

Végül az Atchison, Topeka & Santa Fe társaság építhetett vonalat Új-Mexikó felé, állítólag azért, mivel az ő lövészei jobb pozíciót foglaltak el a hegyoldalban, mint a másik társaságé.

Előzmény: Törölt nick (401)
hmsoft Creative Commons License 2006.04.26 0 0 409
Nézd, ha az a "QJ" valóban az LV-ből jött (amaz pedig az L-nek a luganszki gyártású változata), akkor létre lehetett hozni a Mikado-Lebegyanszkij fúziót. :)

hm
Előzmény: zorwick (408)
zorwick Creative Commons License 2006.04.26 0 0 408
Jól tudom, hogy a Mikadók erősen hasonlítanak bizonyos kínai gőzösökre? Vagyis fordítva:)
zorwick Creative Commons License 2006.04.25 0 0 404
Hát mindesetre érdekes látvány lenne egy 21. századi csúcstechnikás gőzmozdony.
Talán még lendítene is a vasút imázsán!

Előzmény: drdoktor (403)
drdoktor Creative Commons License 2006.04.25 0 0 403
jól érted, a szövegben pontosan ez van.
hogy aztán kacsa-e, nem tudom.
Előzmény: division by zero (402)
division by zero Creative Commons License 2006.04.25 0 0 402
Jól értem, gőzösöket vesznek mert túl drága a dízelolaj?
Van ezekről valahol kép?
Előzmény: Törölt nick (400)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.25 0 0 401

Sziasztok!

 

A nagy  amerikai vasútépítések korának talán legizgalmasabb és leghősiesebb időszaka az első transzkontinentális vasút (Union Pacific és Central Pacific) építésének időszaka 1863-1869 között.

Valósággal hőskölteménybe illik az emberfeletti erőfeszítés, amit a vasútépítő brigádoknak a fátlan, félsivatagos prériken és a Sziklás-hegység égbenyúló láncai között le kellett küzdeniük.

 

Érdekes volt még a Kansas Pacific építése is, főleg az 1867-1869 közötti időszak, aikor is a vasútépítők munkáját az utolsó vadászmezőiket féltő sájen (Cheyenne), arapahó (Arapaho) és oglala-sziú (Oglala Sioux) indiánok tették életveszélyessé.

 

Izgalmas fejezete volt a nyugati vasútépítéseknek a Northern Pacific építése is, amit 1873-ban pénzügyi válság miatt kellett abbahagyni.

Az építkezések csak a préri- indiánok végleges legyőzése után, 1880-tól folytatódtak a Yellowstone River völgyében, végül 1883 őszén a Montana állambeli Cold Creekben találkoztak a keletről nyugatra és a nyugatról keletre tartó építőbrigádok.

 

Az említett három téma közül valamelyikről tudnék írni, leginkább az elsőről.

Előzmény: zorwick (398)
zorwick Creative Commons License 2006.04.18 0 0 399
Felkrültek a www.usavasut.hu-ra Kádár Zoltán Big Boy fotói a "Fotóalbumba", valamint bővült Faragó Zoltán újabb "Modell" albuma.

Kellemes időtöltést!


Üdv

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!