"A fejlesztési programban 2015-ig terjedő megvalósítással szerepel az ún . Külsőkeleti körút (más néven Ipartelepi feltáró út} Soroksár és a X. kerületi Helikopter utca közötti szakaszának kiépítése . Az útvonal tehermentesíti majd a Rákoskeresztúr irányából a centrum felé vezető útvonalakat ."
Kóka János miniszteri válasza 2004.10.11-én egy képviselői kérdésre.
Budapest Főváros Önkormányzata Főpolgármesteri Hivatal előzetes összesített tájékoztatója (2772/2004)2004. április 16.
1. Ajánlatkérő: Budapest Főváros Önkormányzatának Főpolgármesteri Hivatala
2. A beszerzések tárgya:
…
2.9. Külső Keleti körút M5-Ipacsfa utca közti szakasza, tervezés. 2.10. Külső Keleti körút M5-Ipacsfa utca közti szakasza, lebonyolítás.
Lett ebből egyáltalán valami?
A Podmaniczky program szerint a Külső kerületi körút a Soroksári elkerülő út -Nagykőrösi út- Helikopter utca ívben készülne, de konkrétabbat nem találtam róla. A Körvasútmenti (Munkás) körút első szakasza pedig az Aquincum-híd és a Körvasút M3-s kivezető közötti része lenne. 2008-ban kezdenék az építést ezen a részen, ha forráshoz jutnak, de ha nem lesz pénz, akkor a terv sem indul el. HA elindul sem lesz kész az a rész 2013-ig. Ez azt jelenti, hogy a 16. kerülettől még legalább 10 évre van ez az építkezés. Tud valaki ennek az okfejtésnek ellentmondó híreket?
Nyilván mindent át fognak építeni. A XVI. kerületi oldalon fog haladni a vasút mellett. A forgalom meg nem lesz akkora, mint a Hungária körúté. De legalább feleakkora lesz. Tranzitforgalom sem lesz, mivel addigra lesz M0-ás. És lesznek zajvédő falak, stb. A környező kis utcákkal meg legjobb tudomásom szerint nem lesz semmilyen kapcsolata a Munkás körútnak.
"A lakótelep kapcsán, ha az Egyenes utca környékére gondolsz, vagy a Nádor utca környékére, akkor azt nem. A mellett elfér. "
Konkrétan a Szent Korona utcai lakótelepre gondolok, a Nádor utca elejénél. A tervezett út melyik oldalon fog futni? A sínek XIV.kerületi oldalán, vagy a rákosszentmihályi oldalon? Netán a sínek helyén? Lebontják a Csömöri úti felüljárót? (A zuglói Fogarasi utat a rákossztmihályi Csömöri úttal összekötő felüljáróra gondolok, nem a másikra) Kötve hiszem, hogy elfér alatta bármilyen út még a síneken kívül jelen állapotában.. Itt olyan zaj lesz mondjuk 5 év múlva, meg olyan büdös, mintha a Hungária körúton laknánk? Nem ártana tudni, mielőtt aláírjuk az adásvételi szerződést!
Ha a Körvasútsoron, akkor előbb-utóbb igen. A lakótelep kapcsán, ha az Egyenes utca környékére gondolsz, vagy a Nádor utca környékére, akkor azt nem. A mellett elfér. Viszont biztos nem fér el a 2x2 sáv (+esetleg villamosvonal) a kertesházas részeknél.
Azaz, ha most tervezek lakást venni a 16. kerületben a Körvasútsor mellett, akkor várható, hogy hamar eldózerolják alólam? 70-es években épített lakótelepeket fognak lebontani? És a lakók?
Lehet, ezt az ötös metró dolgot még átgondolják és rendes metró lesz ez is mint a többi nagyjából Békásmegyer-Pesterzsébet, vagy Soroksár közt haladva, azon túl meg marad a HÉV. Elvégre a HÉV-metró kapcsolat sok oknál fogva problémás!
Most beszéltem a 16. ker önkormányzattal és azt mondják, hogy nem a Cinkotai út lesz megerősítve, hanem csinálnak egy új utat a gázvezetékkel (?) práhozamosan.
Te hallottál már ilyet? Hol van ez a gázvezeték?
Azt is mondta, hogy a 16. ker azt akarta, hogy a KKK ne jöjjön be a kerületbe, hanem a két kerület határán fusson, csak a főváros ezt nem vette figyelembe...
Meg, hogy a fővárosban most volt erről megbeszélés.
"Persze ebben a rendszerben nagyon fontos szerepe lesz a remélhetőleg gyorsforgalmi jellegű Munkás körútnak is!"
Van a Munkás körútnak valahol fellelhető nyomvonal terve? Engem leginkább az érdekelne, hogy a Kerepesi út - Mogyoródi út közötti szakaszon hol vezetnék!
Ezt az emberöltő részét nem értem, kivitelezés 2008-2010 között. Nem tom hol olvastam :-(
Futólag elolvastam a törvényt és azt találtam, hogy:
"6. § (1) Az erdőgazdálkodási térség legalább 90%-át erdőterület kategóriába kell sorolni. Legfeljebb 10%-án egyéb beépítésre nem szánt terület alakítható ki, amelynek során a meglévővédelmi elsődleges rendeltetésűerdőterületek kiterjedése nem csökkenhet."
Amit te bejelöltél az az erdőgazdálkodási térség, vagyis annak 10 százaléka előfordulhat, hogy nem lesz erdő. Hol lehet megtudni, hogy hova esik az a max 10%?
Az én problémám, hogy pont ott néztem eddig házat ahol a KKK a legközelebb van a 16. kerülethez.
Ha vetsz egy pillantást a térképre, ahol a kék pöttyök végetérnek a 16. kerületben (Naplás tótól balra csöppet).
Ott nem erdő van, hanem csak valami szántó, szóval még a fák sem fogják meg a zajt, port.
A távolság a cinkotai (amit majd felfejlesztenek KKK-vá) és a legszélső házak között kb 400-500 méter és aggódom a por, zaj, gáz miatt.
Ezért kérdeztem, hogy kb mekkora az a távolság amin belül egy olyan útnak, amilyen a KKK lesz, a hatásait már direktbe érezni lehet. Itt a károsakra gondoltam, nem arra, hogy a belsőbb részek forgalma csökken (ami jó dolog, ne érts félre).
Csak ha az ember néhány 10 misit tervez elkölteni egy csendes házra, akkor hajlamos a potenciális negatívumokra koncentrálni :-(
SzSz
Ps: az a terület amiről írtam fent, a te térképeden zöld (erdősítésre kijelölt), de most a gyakorlatban még csak szántó. Ez mennyire tuti, hogy azokon a helyeken erdősítenek? És hol lehet tutira megtudni, hogy hol fognak erdősíteni?
Semmit nem tudok róla. De ha tényleg lesz egy ilyen az szerintem nyilt beismerése, h az M0 nagyon kint van, h a város forgalmát elvigye. Az M0 marad a tranzitnak.
Tud valaki részleteket a Külső Keleti Körút nevű képződményről?
A dolog lényege, hogy bizonyos utak felfejlesztésével és újak építésével csinálnának egy kvázi körutat, hogy az eddig sugárirányú közlekedést körbe is tudják vinni a városon (vagyis hogy ne kelljen bemenni a központba, hogy áttérj arra a sugárirányú útra amire igyekszel, hanem lenne egy, ezeket az utakat összekötő "körgyűrű").