Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

P.URBANUS Creative Commons License 2009.11.07 0 0 23775
Nem teljesen világos, amit leírtál, de szerintem az alábbi a helyzet.

Amíg a régi autó a neveden van, addig köteles vagy kgfb-t fizetni rá. Ha 10.19.-én _el_adtad a kereskedésnek (és nem bizományba adtad!), akkor addig kell fizetned. Az tényleg úgy van, hogy a túlfizetésedet később visszakapod a biztosítótól. Ha október 19.-én adtad el, akkor arra a 19 napra fizetned kell (befizeted a 4. negyedévet, majd később visszakéred a különbözetet a biztosítótól. Vissza kell, és szokták is adni).

Valóban erősen ajánlott az eladónak, azaz neked is bevinni egy adásvételit az okmányirodába, ott szabályszerűen átvetetni egy példányt, a sajátodra írják rá, hogy a bejelentési kötelezettségnek ekkor és ekkor eleget tettél, aláírás, bélyegző. Csak így lehetsz nyugodt más okból is: gondolj pl. későbbi gyorshajtásra, parkolási bírságra.

Ha nem fizetsz, akkor ráadásul búcsút inthetsz a B4-ednek is, nem fogják átírni az új kocsidra.

Ha kivonták a forgalomból, akkor nem kell kgfb-t fizetni utána, de arra a 19 napra még igen.
Előzmény: gszarkatat (23773)
Robi73 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 23774
Szia!

Az adásvételivel bemész a biztosítóba és lemondod a régi biztosításod, ha van az adott dátumig díjhátralékod az be kell fizetned. Viszont ha túl fizetésed van, akkor vagy visszaadják a pénzt vagy jóváírják az új autódra kötött biztosításodban. Csak ezután tudod érvényesíteni a bónuszod az új autódra! Az adásvételivel még keresd fel az önkormányzatot is mert ha nem teszed meg és január 1-el még a neveden lesz az autó, akkor a súlyadó is téged fog terhelni!
Előzmény: gszarkatat (23773)
gszarkatat Creative Commons License 2009.11.07 0 0 23773
Sziasztok ismét,
Most egy "jogi" kérdésem lenne. Adott ugye a Ceed'-em és az előző, beszámított autóm. Az adásvétel a régi autóra 2009.10.19-én köttetett. Én addig nem fizettem be a régi autó kötelezőjét, gondolván, majd az új tulaj ezt intézi.

Ennyit ollóztam most ki hirtelen, nem a jogszabályt böngésztem át.

A biztosítási díj megfizetésére az autóvásárlást követő nap 0. órájától már az új tulajdonos köteles. Ezért új gépjármű esetén a forgalomba helyezéséhez, használt autó vásárlásánál a gépjármű átírásához az új tulajdonosnak (üzembentartónak) már rendelkeznie kell a nevére szóló kötelező gépjármű felelősség-biztosítással, de legalábbis fedezetigazolással.

Ez megerősít abban, hogy nem kell befizetnem a díjat.


Igen ám, de a Cee'd-re is ugyanannál a biztosítónál van a kötelezőm (adminisztrációs okok, hűség, mittudomén), és épp tegnap kaptam meg a biztosítási kötvényt, rajta az A0-lal.

Egyébiránt B4-es voltam idén, és ezt vinném is tovább.

Kérdés: ha nem fizetem be a régi autó utolsó negyedévét, akkor ugrik a bonusom?

Arra gondoltam, de ez csak logika: a kereskedés elvileg kivonta az autót a forgalomból az adásvételt követően, és csak egy leendő vásárló esetén lesz újra forgalombahelyezve (vegyük ezt a esetet!). Addig az autó elvileg a kereskedés udvarán áll, azzal nem lehet közlekedni, tehát balesetet sem okozhat, amire hivatkozva - ha a kereskedés köt új biztosítást - nem verhetnek rám semmit.


Hozzászólás? Javaslat?

Köszönöm előre is!




P.URBANUS Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23772
És a túl alacsony fordulat (főleg nagy gázzal párosítva) nem csak bejáratás alatt kerülendő, hanem utána is.
P.URBANUS Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23771
A legjobb bejáratás a változatos, kis forgalmú autózás. Részterhelésen autózva, a szükségesnél többször váltogatva, gyorsítgatva kell haladni. A hűtőfolyadék hőmérsékletét egy helyen méri a műszer, ettől még kialakulhatnak hőpontok a nem teljesen bekopott motorban, amelyek lehűtésében segít az időnkénti lassítgatás, megállás, stb. Tehát az autópálya (monton, viszonylag nagy sebesség) önmagában nem jó bejáratási terep.
Előzmény: Vatomi (23770)
Vatomi Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23770
Akkor 4.-be. Egyébként a bejáratós motornak az alacsony fordulat sem tesz jót.
Valaki mondta itt már, hogy a legjobb bejáratás az autópálya :-)
Előzmény: gszarkatat (23769)
gszarkatat Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23769
persze. :-) bejáratós motornak???? :-DDDDD
Előzmény: Vatomi (23768)
Vatomi Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23768
Csak vissza kell rakni 3.-ba és menni fog :-)
Előzmény: gszarkatat (23767)
gszarkatat Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23767

ez esetben, igazat adok neked. Sajnos, vannak ilyenek... ;-)

 

Ja, reggel én is így jártam, egy szokásos helyen bepróbálkoztam, ott, ahol már nagyon soxor is az off Colt-tal....Hát barátom, leizzadtam, hogy beférek-e (5.-ben)....ezzel az autóval asszem negligálni fogom a hosszú kamionsor előzéseket....:-)

Előzmény: Vatomi (23766)
Vatomi Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23766
Egy kicsit félreértettél: 109 helyett mindig 60 lóval, sohasem kihasználni a max teljesítményt. Arra gondoltam, hogy vannak olyanok (néha az előttem haladók), akik nekiálnak előzni 60 km/h-ról 5.-ben egy nyerges kamiont, csak hogy ne keljen pörgetni a motort..., aztán csodálkoznak, hogy a végén a szembejövők már villognak (jobb esetben).

Előzmény: gszarkatat (23761)
gszarkatat Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23765
vagy amit reggel láttam az óriásplakáton: Több V****W****, kevesebb fogyasztás (sic!) ;-) Mit is kell akkor venni?
Előzmény: vbandit (23764)
vbandit Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23764
Az egyre szigorúbb környezetvédelni előírások emelik így meg a fogyasztást.
Volt egy 1,2-es B corsánk euro 1. talán a környzetvédelmi besorolása,és az tudott 5-6L körül fogyasztani városban.
Sajnos a katalizártorokat kezdetben fűteni,aztán ha túl melegek hűteni kell és azt több benzin befecskendezésével érik el...
A sok extra (luxus) berendezés is csak emeli a fogyasztást.
A régebbi,de már befecskenezős autók voltak ilyne téren a legkevesebet fogyasztók.
pl régi swift,corsa,astra stb...
y3k Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23763
Priust kell venni, a megoldas arrafele van, KIA is lep hamarost.
Előzmény: gszarkatat (23761)
aamen Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23762
"elég lenne 60 lóerős autókat gyártani"

ha valaki nem nagyon rohangal annak ez eppen eleg, ezert aztan van aki gyart ilyet (is) es van aki meg is veszi.
a masodik autom nekem is 52 loeros, itt a varosban elmaszkalni meg dugoban ulni az is teljesen jo, persze nyilvan nem az autopalyak ordoge...

Előzmény: gszarkatat (23761)
gszarkatat Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23761

hiszen ki akar mindig 109 ló helyett mondjuk csak 60-at kihasználni a teljesítményből?

 

Azért ne viccelj már! Gondolj bele, 109 ló akkor kér enni, ha MINDIG 6200-es fordulaton mész. Azért szoktál váltani igaz? ;-)

 

Valahol olvastam, hogy az autók a teljesítményük csupán 30-40%-át használják normál vezetési stílus mellett. Ez persze azt jelenti, hogy elég lenne 60 lóerős autókat gyártani, de most a műszaki részbe nem mennék bele, mert nem értek annyira hozzá.

G.

Előzmény: Vatomi (23760)
Vatomi Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23760
Ha 6 litert enne klímával az 1.4-es, akkor nem vettem volna dieselt. Szerintem "normálisan" közlekedve ez egy kicsit kevés, hiszen ki akar mindig 109 ló helyett mondjuk csak 60-at kihasználni a teljesítményből?
Nem azt mondom, biztosan lehet 6 literrel menni vele, de hogy annyi legyen több ezer km átlaga, azt kétlem. Diesellel én is csinálok simán 4,3-at, de az átlag inkább 5 körül van.
Szerintem a 7 körüli- (fölötti) fogyasztás normális, kevés városi-, sok országúti használat mellett.
Előzmény: gszarkatat (23743)
P.URBANUS Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23759
Na jó, a kicsi kocsi jobban fogyaszt, ez nem újdonság. Az előző autóm (Swift II, 990 kg, 92 le) is tudott jóval 6 alatt enni, azért nem ment 5 alá, mert viszonylag nagy a légellenállása (Miniről koppintott meredek szélvédőállás miatt).
Előzmény: gszarkatat (23758)
gszarkatat Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23758
Nyilván, az autó súlya miatt sem lesz olyan kedvező mint az off kis Coltomé volt. (Az 970kg volt, igaz 95lovas, de szép nyugodtan vezetve 4.6l-rel is beérte. Ha meghajtottam (olyan 5-6 ezer körül pörgetve, akkor volt 7 liter fölött - igaz 60 ezer km-rel a háta mögött).
on Mivel legtöbbször egyedül közlekedem vele (és napi 20 km munkábajárásra, vidéki város - országút), bízom benne, hogy ez javul.
Köszönöm eddigi hozzászólásaitokat a témában!
Előzmény: Doki50 (23756)
GregHozta Creative Commons License 2009.11.05 0 0 23757
Tavaly decemberben nekem is 8,8 volt a fogyasztásom. Nyáron átlag 7,2-vel mászkálok.
Előzmény: Doki50 (23756)
Doki50 Creative Commons License 2009.11.05 0 0 23756
Az én 1,4-em átlag-vegyes fogyasztása most 6-6,5 liter között van (és 30 ezer km-t mutat az óra).

kell egy pár ezer km, amíg bejáratódik a motor.

Viszont ne várj az autótól alacsony városi fogyasztás értéket! Most, hogy hidegebb van, rövid városi távokon közeledik a 9 liter felé. A tavaly, nagy hidegben volt 10-11 között is!

Csodákra nem kell számítani.

Viszont, ha nem használod, és gyalog jársz, úgy semmi üzemanyagot sem fogyaszt.
Előzmény: gszarkatat (23743)
gszarkatat Creative Commons License 2009.11.05 0 0 23755
marha jó ez az oldal, otthon megnézem. de most rohanok haza a CEE'D-del ...:-))))
Előzmény: GregHozta (23754)
GregHozta Creative Commons License 2009.11.05 0 0 23754
Megy az még lejjebb is. De télen ne várj tőle ilyet. Nekem is 10ezer környékén kezdett beállni. Én főként városban használom (nem öregurasan), így az össz. átlagom 7,3. De nekem is volt már 6,4 megpakolva, klímával. Igaz, én a dieselt sem tudtam 5 liter alá vinni. (pedig próbáltam) :)

Fogyasztásaim
Cibet Creative Commons License 2009.11.05 0 0 23753
Országúton, max 90-nél lesz az 6.5 liter. Városban, dugóban, meg 9 fölött. Nem a motor méretétől függ elsősorban a fogyasztás, hanem az autó tömegétől, és a gyorsítások mértékétől.
Előzmény: gszarkatat (23743)
P.URBANUS Creative Commons License 2009.11.05 0 0 23752
Sarkany Creative Commons License 2009.11.05 0 0 23751

Ezt mondták a Chevrolet Lacattimre is, aztán 40.000 km után meguntam és eladtam. Nem állt be, zabált, mint az állat.

A pro c'eddel még csak 12.000 km-nél tartok, de fogyasztás szempontjából ugyanúgy viselkedik, mint a Lacetti. A gépkönyben hazudott megadott fogyasztási értéket meg sem közelítette eddig.

Előzmény: Törölt nick (23746)
P.URBANUS Creative Commons License 2009.11.05 0 0 23750
Szerintem majd tavasszal javul, mert hidegben minden kocsi többet eszik. Meg be kell járódnia, hiába mondják, hogy nem szükséges bejáratni. Aszem volt erről Totalcar-cikk is Gulyás Gusztáv tollából (aki motorokat tervez a BMW-nél).

Biztos, hogy ha nincs gebasz a kocsival, akkor dugómentes úton 7 alá megy majd a fogyasztás.
Előzmény: gszarkatat (23743)
gszarkatat Creative Commons License 2009.11.05 0 0 23749
jól van köszönöm, akkor fog ez javulni majd idővel...:-) (Bár mondjuk, nem is értem magam, mindig 5ezer-ért szoktam tankolni)
Előzmény: y3k (23748)
y3k Creative Commons License 2009.11.05 0 0 23748
Olyan 2000 kornyeken ereztem valami valtozast, de lehet hogy csak a labam meg  a fulem szokta meg a jarganyt. 8-10ezer koze mondanak meg javulast, ahogy lentebb a kollega is, 8500-nal jarok, eddig semmi. 
Előzmény: gszarkatat (23745)
y3k Creative Commons License 2009.11.05 0 0 23747
Reggeli 8 km-es araszolasommal a Hungarian en 8-nak is orulnek:)
Előzmény: Törölt nick (23746)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.05 0 0 23746
8-10 ezer köröl beáll 6,3 és 6,5 körülre. 6 ra nem nagyon.
Előzmény: y3k (23744)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!