Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Ez nem diffi :) csak egy nyomatékváltós szöghajtás :)az enyxém épp ez a probléma :s mert ha diffi lett volna benne akkoir 2 trabant agyat felesztergálétattam volna hogy reámenjen a tengelky végér és akkor kb 50 cm-s nyomtávot érnék el igy egy-egy ben :) igaz gyors lenne mivel nincs véglehasjtás de vontatásra elég léenne mert a motor után a kupplung után van 1 1:1/2-es fogaskerék azután 1:1/2-es ékszij a váltó pedig ,1. fokozatban 1:1, 2.-ban 1:1/2
tehát a főtengelytöl nézve legnyomatékosabb a főtengely fordulna 6-ot mig a kerekek 1-et 2.ba pedig fele lehet nem jol számoltam de "közutazni" pótkocsira jó lenne :)
Teljesen jó az elképzelésed. A szántás sebessége 5-7 km kell legyen, /a mai nagy gépak már 9-10 / hogy szépen terítse a földet. Igavonó álattal történő szántás esetén e sebesség 3-4 km, ezért bakhátas. Tehát a Trabi váltó difijét le kell hegeszteni és ettől kezdve mint egy szöghajtás fog működni. Azt kell a traktordifivel csatlkakoztatni. Akkor sem követszt el hibát, ha a Zuk váltót kihagyod és közvetlenűl hajtod meg a difit és természetesen munka közben a trabi váltót használod. Az enyém így működött és kettes sebességben szántottam vele a lovasekét húzva. Javaslom a keresőbe írd be: Egyszerű traktor készítése, építése címet. Kiad egy oldalt, olvasd végig, hátha segít egy picit. Sok sikert.
sziasztok szereztem egy trabit a motorcseréhez és olyan kérdésem lenne hogy ha a trabi váltótol egy az egybe vinném át a meghajtást a zuk váltora (átétel nélkül) nem e lenne tul gyors a vas (szántáshoz)
Kifejtenéd egy kicsit bővebben mire vagy kíváncsí!?A pannonia váltójára vagy a plussz váltóra?Egyébként már töltöttem fel egy csomó képet,vagy azon nem látszik amire te kíváncsi vagy!?Szivesen válaszolok mindenre!
hasonló az én difim is mint a tied de az enyémen nincs váltó !!!csak egy nyomatékos áttétel 50:1 hez!!!a kerékhajtás lamellásan van megoldva üyges votl aki csinálta
Egyébként 1m széles és 2m hosszú a plató rajta van az irányjelző meg a lámpa is(jelenleg még nem működnek)!Csak fűnyírással nyúztam a nyáron,van egy pár fix telek,porta amit már évek óta én vágok!jól bírta!
Az egy gyári Lady utánfutó ami kissebb átalakításon ment át!Van hozzá egy frankó magasító is ami 20x20as zártszelvényből van!A helyi méh telepen vettem a magasítóval eggyütt úgy hogy az alja levan alvázvédőzve meg a sárvédők belseje is,meg pirosra festve:18000Ft ért 180kg volt!Eredetileg torziós tengely volt alatta Skoda kerekekkel ami igen megvolt erőltetve mert mind a 2kerék mindenfelé állt csak egyenesen nem!(-: Szereztem egy VW Vento hátsó felfüggesztést amin rajta volt a 2db fékdob a kézifék bovdenekkel és szerencsére csavarokkal volt fogatva a kerékagy a felfüggesztésre!Vettem a méh telepen 50es átmérőjű 6mm falvastagságú csövet aminek a végeire csináltattam 2db 10mm széles anyagból 2kockát a 4darab kerékdob illesztő furattal,meg a csőnek a külső átmérőjét kiesztergálták 5mm mélyen így mindkét oldalon rávan dugva a csőre a kerékdob tartó!Szereztem 2db hintó fédert és az van alatta tehermentesítő gumibakokkal amire pont 6mázsánál ül rá a féder!
A féltengelyeknél tartok, mindig közbejön valami, na de ha lassan is el fog készülni és jövő télen még a hótolásban is hasznát vehetem. Jó kis géped lesz. Lassan gondolkozhatol a szinén is. Kellemes barkácsolást.
nekem is van egy 2e+1h sebességváltóm az egy Rasant rézsűkaszában volt lényegében egy nyomatékváltós szöghajtás :) a motor-kupplung minden kóceráj meg van hozzá én avval gondoltam épiteni gépet mondjuk igaz még távlati terv mert mostanában minden időmet elveszi az autóm (motorjavitás) , és egyéb ügyek...
és ami jó lenne ugye az én váltómba ,hogy szabvány 6 bordás TLT van elöl hátul :)
és én keresztbe épiteném tervek szerint úgy hogy a eredeti kihajtásra egy átalakitót összehozni a zsiga híddal :)
ez a váltó már át alakitottam kb 1 éve úgy hogy a motor közvetlen a váltó tetejére menjen :)
épitettem én egy egytengelyes trakit is kpl rasant lehajtással nem is volt gond csak ugye a szalagfékek nem voltak meg és :s newm tudtam irányitani ...
igy hát vissza bontottam és azért jutottam arra az elhatárrozásra ,hogy a zsiga hid a diffi végett jó lesz és 14-15 lóerőhöz elég kell hogy legyen... a rávaló motor :)
És itt a Rasant junior (asszem) amit közel távol lekoppintottam
Az lehet hogy henger váltó mert eddig még senki nem tudta megmondani milyen váltó ez!2sebesség előrre és egy hátra van benne!Nagy polszki hátsó híd,gumi széltől gumi szélig 95cm!Jó hogy rákérdeztél a szűkítésre egy jó tanács!Ha lehet ne vágjátok el a féltengelyt mert az enyém sincs elvágva!Mi úgy oldottuk meg hogy a végéből vágtunk le annyit amennyi szükséges volt és sztergáltunk rá új kerékagyakat meg csapágy és szimering illesztő perselyt!Tehát a féltengely így nincs sehol heggesztve hanem egy darab az egész csak rövidebb!Az új kerékagyak furatát minuszosra hagytuk rátettük gázra megmelegítettük és úgy ütöttük rá vissza a féltengelyek végeire ami szépen ráhül és meg is heggesztettük!Így oldottuk meg!
Ha jol látom padkahenger irányváltó? van közbe épitve? és rövid zsiga híd? valami tipp érdekelne ,hogy a zsiga hídtokot hol érdemes vágni? és a féltengelyeket ,hol vágni? és összekötni hegesztéssel van a vágot féltengely? és milyen széles?
Üdv!Engem az eke érdekelne magában persze ha külön is adod!?Majd töltsél már fel képeket rólla! A traktoroknak mi az ára?Jah meg még érdekelne a tartalék zuk váltó is ha üzemképes!Köszi!
Van egy ELADÓ Agria 4600-as tipusú fűnyírós kistraktor vázam hiányos állapotban!Ár megeggyezés szerint!Sajnálom kivinni a méh telepre mert jól nézne ki,de én használni nem akarom,meg költeni sem rá!
Én is felraktam a hevenyészett tolólapomat.Hát mit mondjak..?
Tavasszal szétszedem a gépet lefesteni,aztán megy piacra!Nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket!Hihetetlen hogy kevés neki a súly,pedig ott van minden súly az elején.Vagy kisebb tolót kellett volna csináljak,bár ekkora meg kell.Forog el folyamatosan.120-130 centi széles a toló,de csak lendületből tudtam vele eltolni a havat,mert folyton elforgott.
Ráadásul kivégeztem a zuk váltókar szerkezetet a kormánynál.Valahogy azt még meg kell tákolnom!Most fix 2.-ba van téve,és a trabival váltok.