Keresés

Részletes keresés

XANTIi Creative Commons License 2017.11.14 0 1 92133

Ezt majd a gyártó és az üzemeltető mérnökei mérlegelik. Bízzál a szaktudásukban. Náluk jobban senki nem ismeri a vasat. Ez pont olyan eset mint a megsérült hajtányos átrepülés.

Előzmény: jim32 (92131)
malazs Creative Commons License 2017.11.14 0 0 92132

Miért ne merülhetne fel?

 

Alacsony magasságon, alacsony sebességgel amennyiben a szakértők repképesnek mondják (ha nem így lesz, nem engedik úgysem) a legközelebbi javító bázisig átrepülhető.

Előzmény: jim32 (92131)
jim32 Creative Commons License 2017.11.14 0 0 92131

https://www.planespotters.net/airframe/Boeing/747/TC-ACR-Saudi-Arabian-Airlines/17xqsZYY

 

15 éves gépről van szó. 

 

Amire nekem nagyon kikerekedett a szemem az az, hogy felmerül ilyen szerkezeti sérüléssel a javításra elrepülés kérdése. Sajnos az ilyen híreknek nem nagyon van folytatása később, pedig nagyon érdekelne, hogy meg merik-e lépni ezt.

Előzmény: trizs77 (92128)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.14 0 0 92130

Írja a cikk, hogy gyárilag teherszállítónak építették, felnyitható orral.

Előzmény: DAttis (92129)
DAttis Creative Commons License 2017.11.14 0 0 92129

Számít a kor (na igen én amatőr szoktam ezt így gondolni) ha pld a hajtány új (újszerű) volt ?

Mondjuk a cargo gépek eleve "öregecske" masinák ha utasszállítóból alakították át, akkor utasszállítóként már rendesen hajtották

Előzmény: trizs77 (92128)
trizs77 Creative Commons License 2017.11.14 0 0 92128

Hány éves már ez a gép?

 

 

Előzmény: jim32 (92125)
elemes Creative Commons License 2017.11.13 0 0 92127

hát ez jó kis ismert konstrukciós hiba.

el tudtam volna képzelni egy "egygombos" abortot direkt ilyen esetekre (ami kis sebességű külső hajtómű leállásnáll gombnyomásra befékezi az ellenoldali kerekeket) de hát nem vagyok én bőing.

Előzmény: jim32 (92125)
heted7 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 92126

Tényleg jó. Vagyis nekem is tetszik :)

Előzmény: jim32 (92125)
jim32 Creative Commons License 2017.11.13 0 1 92125
Jahno Creative Commons License 2017.11.13 0 11 92124

Repülő van, szerencsétlenség van, moderátort nem buziztad le, határeset.

Előzmény: trizs77 (92123)
trizs77 Creative Commons License 2017.11.13 -1 0 92123

 

 Ez jó ide ?

 

 

Tragédia történt Kentuckyban, lezuhant egy kisrepülő.

 

A hatóságok szerint négy ember vesztette életét - írja a nypost.com.

Három ember szörnyethalt, a negyedik áldozat pedig a kórházban hunyt el.

A tragédia körülményeit még vizsgálják, egyelőre csak annyit tudni, hogy a gép darabokra tört.

Törölt nick Creative Commons License 2017.11.12 -1 9 92122

Hát, akkor itt még várat magára a CRM. Láttunk már ilyet. A kapitány párszor tekintélyelv alapján földnek vezeti a gépet, aztán majd csak lesz változás. 

Előzmény: Leszállópálya (92121)
Leszállópálya Creative Commons License 2017.11.12 -9 0 92121

Hozzászólások törlése...

...1.1 Különösen tiltott...

...A kifejezetten erre a célra létrehozott alfórumokon kívüli, a moderálással vagy a moderátorokkal foglalkozó hozzászólások...

Leszállópálya Creative Commons License 2017.11.12 -9 0 92112

Befejeztük?!

Előzmény: f_zoli (92111)
Leszállópálya Creative Commons License 2017.11.12 -9 0 92109

http://forum.index.hu/moderaciosAlapelvek

Innentől pedig kérném ezt a témát itt lezárni!

Előzmény: Törölt nick (92107)
elemes Creative Commons License 2017.11.12 0 3 92108
  • szerencsétlenség
  • majdnem szerencsétlenség
  • (lehetséges) okok
  • hasznos tanulságok

tudod ez egy ilyen hely, a két fő téma a repülőszerencsétlenség illetve a moderáció.

Előzmény: Törölt nick (92107)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.12 0 9 92107

Aha. Tehát akkor csak is és kizárólag szerencsétlenség esetén írhatunk ide, mert egy rossz dologról szóló szakmai topik akkor jó, ha nem írnak bele, hiszen akkor nincs rossz dolog.

Ezek szerint a háborúkról szóló topikokba csak akkor szabad írni, ha potyognak a bombák. A gépkocsilopásról, ha reggel nincs a kocsi a ház előtt. A lábtörésről pedig ha gipszben vagyunk.

 

Viszont akkor légyszíves ne gumi szabályok legyenek, hanem kérünk pontos definíciót. Esemény, baleset, katasztrófa? Van-e értékhatár? Egy forgalmi okokból történt átstartolás jöhet-e, vagy kell, hogy valami gépsérülés legyen az ok? 

Előzmény: Leszállópálya (92105)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.11.12 0 8 92106

Végül is nincs még elég szabály meg korlát az életünkben, kell ide is pár. Viszlát.

Előzmény: Leszállópálya (92105)
Leszállópálya Creative Commons License 2017.11.12 -12 1 92105

Csak egy picurit takarítottam az áttekinthetőség kedvéért. 
Továbbra is az a kérésem, hogy ne nagyon kalandozzunk el. Mint többször jeleztem, ennek a topiknak jó mélyen elsüllyedve lenne a helye témahiány miatt. Ha nem kell, ne emeljük fel.
Please!

Antera Creative Commons License 2017.11.11 0 1 92101

Nem tudom, hogy a 21-esen hogy van, de a súlypont és a légerők támadáspontjának összeesése azért általában nem olyan dolog, ami önmagában komoly stabilitási problémát okozna. Ugyanakkor tény, hogy ezeket célszerű vertikálisan "egyirányba" tervezni, azaz hogy az üzemi tartományon belül mindig azonos irányú legyen a különbség, vagyis ne "másszon át" a támadáspont a súlyponton. Nem azért, mert ott valami nagy baj lenne, hanem azért, mert így a vezérsíkon szükséges erő egyirányú, azaz a vezérsíkot aerodinamikailag lehet egy irányba optimalizálni. Hagyományos elrendezésű gépeknél a vezérsík általában mindig lefelé mutató erőt kelt, azaz a gép önmagában "orrnehéz". (Ennek biztonsági okai is vannak: a vezérsík normál átesése esetén a gép leadja az orrát, azaz "önkivevő" a folyamat, fordítva az egész gép áteséséhez vezetne) Ha megnézed egy utasgép vezérsíkját, az jellemzően nem szimmetrikus profilú, hanem "fejjel lefelé beszerelt szárny" jellegű.

A sebesség korlátozásának kényszere pedig általában nem a súlypont/támadáspont probléma miatt van, az egyszerűen aerodinamikai eredetű, a mach tuck (nagysebességű átesés) jelensége korlátozza, jellemzően jóval a hangsebesség alatt. (A mach tuck tud súlyos szerkezeti erőket is kelteni, ezért vezethet sokszor "szétesés-jellegű" jelenségekhez.)

Előzmény: BJani (92079)
XANTIi Creative Commons License 2017.11.11 0 0 92099

Ha bulvármocskot és a konteós hibbantakat időnként kisöprik, az nem baj. Szerintem.

Előzmény: Antera (92097)
Antera Creative Commons License 2017.11.11 0 4 92097

Nekem az fura, hogy egy Repülőszerencsétlenség topic miért kellene hogy repülőesemények bulvárhülyék által a médiában performált, elferdített híreinek magyarázatok, ki- és megbeszélések, és úgy általában gondolkodásmentes linkgyűjteménye legyen csupán?

 

Miért fáj az, ha a topiktémát szerető és/vagy értő emberek itt eszmét cserélnek a topiktémából elég egyértelműen asszociálható szakmai témákról, akár egy kicsit elkalandozva bennük? Ha valakinek az adott téma érdektelen, lehet görgetni... Felnőtt embernek miért kell ehhez más segítsége?

 

És bocs, Leszállópálya, de egy pont a másik oldalra is: nekem nem hiányzik a moderálás itt...

Előzmény: trizs77 (92093)
Utas2 Creative Commons License 2017.11.11 0 0 92092

:-))))

 

(furi, hogy az emberek még azokra vannak felhàborodva, akik megmutatják nekik, mennyi ostobasàggal tömik a fejüket....)

Előzmény: XANTIi (92091)
XANTIi Creative Commons License 2017.11.11 0 0 92091

10 pont!

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (92090)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2017.11.11 0 1 92090

Nem, csak inkább ezt linkeld: http://index.hu/kulfold/2017/11/10/orrkerek_nelkul_hajtott_vegre_kenyszerleszallast_egy_utasszallito_belfastban/

 

Ez ugyan kevésbé szenzációs hír, de legalább igaz.

Előzmény: trizs77 (92089)
Kisa Creative Commons License 2017.11.10 0 0 92087

Ez is bulvár, de talán azt a szintet megüti:

 

https://www.youtube.com/watch?v=3KOJbim9PXc

Előzmény: Kenny___ (92085)
XANTIi Creative Commons License 2017.11.09 0 0 92083

Pár gondolat a sebesség kérdéséhez:

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9232502

Előzmény: Töck Jenő (92082)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.11.09 0 3 92082

Szerintem a fizikai továbbképzés segít megérteni az eseményeket.

Előzmény: trizs77 (92080)
XANTIi Creative Commons License 2017.11.09 0 0 92081

Igazad van.

(Bár az lenne jó, ha soha nem történne ontopik esemény és csak elménckednénk a képzelt balesetekről)

Előzmény: trizs77 (92080)
trizs77 Creative Commons License 2017.11.09 -1 0 92080

A fizikai továbbképzés közben nem nagy baj, ha néha-néha egy-egy ON témát is beteszek ?

 

 

 

Csak az utas vette észre a bajt, lángra kapott a repülő

 

A személyzetnek se tűnt fel a probléma.

A gép szárnya kapott lángra. Felszállni készült egy utasszállító Detroitban, amikor váratlanul lángra kapott a gép szárnya.

A tüzet még a személyzet se vette észre, de szerencsére az egyik utas látta, hogy baj van, és riasztotta a légi utaskísérőket - írja a mlive.com.

Ők aztán jelezték a problémát a pilótának, majd kiürítették a gépet.

Egy szemtanú szerint körülbelül nyolcvanan lehettek a repülőn.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!