A könyv képaláírása szerint:
"Az utolsó átkelőjáratok egyike: az I. sorozatú csavargőzös, útban a két part között. A kormányálláson látható jelzés ("C") a közlekedési útvonalat jelöli, s arról árulkodik, hogy a hajó nem a hosszabb útvonalon - a Margit-híd és a Horthy Miklós híd között - járt, hanem csak a két part között ingázott" na, ebből találjuk ki, ki volt Ő! :))))
Szervusztok!
Lehet, hogy tévedek, de ez nem a római számos LI, LIII, LIV, LV közül valamelyik?
Én úgy értesültem, hogy a Pajtás 1945-ben II. számon a Markó u közelében sűlyedt el. Erről, mintha valahol láttam volna fényképet is. 1950-től viszont már a Balatonon volt.
Valaki említette, hogy a hozzátartozói látták a balesetet és a helyszinen az ávósok összeszedték a fényképezőgépeket. Ehhez kapcsolódik, hogy sok évvel ezelőtt egy könyvtárban láttam dr Kucsara Pál könyvét, ami a közlekedési balesetekkel foglalkozott. Ebben volt egy kép amely erősen megdőlve ábrázolja a hajót és egy másik, amelyen az oldalán fekszik és egy csomó vitorlás van körülötte.
A Balatoni Hajózási RT az ideiglenesen Lelle 2 nevet viselő hajóra pályazatot ír(t) ki. Aki letesz 5 millát az lesz a keresztanya. (elsősorban part menti településekre gondolnak, de szóba jöhet más cég magánszemély stb). A hajó egyébként fullrebuilden esett át, két új motor, belsőépítészet, füstszínű ablakok stb. Majd meglátjuk.
Addig is üdv mindenkinek.
gv
Lentebb írtam én is hogy van Boglár, annak idején még vezettem is... egyedül hoztam át Révfülöpről Lellére (persze felügyelet mellett) nagy élmény volt nekem a Viking Star előtt. Nagyon rendes kapitánya volt, asszem ma már más személyzete van.
Ja, legyen a neve valami szép part menti település, vagy tájnév, azok passzolnak a sorozatba. Bár nehéz a névválasztás, mert van már sok belőlük :)
Sziasztok!
Van egy képem,"Először kötött ki tengerjáró hajó Szegeden"(MTI) a címe.A képen a HAZÁM hajó látható a szegedi Tisza-parton, valamikor a 60-as években.Érdekel valakit?Emilben szívesen elküldöm.
Agá!
Na ez már hihetőbben hangzik, a Moszkva durva lenne...
Ha már lehet szavazni, legyen Boglár, olyan talán még nem volt. De bármelyik másik parti település neve jó.
Elnézést, hogy szkennerversenybe bonyolódok veled :), de rémlett nekem is ez a kép, legalábbis ahogy felvázoltad, így előkeresetem az egyik hajózástörténeti könyvből. A leírásod alapján talán erre gondoltál (?):
Nem tudom ki olvasta hétvégén e Nemzetőr c. hetilapot, de van benne egy érdekes és jó nagy fénykép. Egy hajó fordul a Parlament előtt (A Parlament 100 éves és ehhez kapcsolódik egy cikk).
Jó apám állítása szerint vagy ez a Dunára hozott Pajtás, vagy pedig annak (mert szerinte volt) egy testvérhajója.
Ha lesz időm leszkennelem...
Tudtommal a Moszkva típusú hajók azok a ronda "papucsok", amelyek ilyenkor is tömegével állnak pl. a Margit híd budai hídfőjénél; az "új" balatoni hajó viszont a Lelle édestestvére, ősszel pedig azt mondták a BH-nál, bárki tehet javaslatot a nevére. Lehet, hogy még nem döntöttek ez ügyben.
M.S.
Naná, hogy minden Rejtőt olvastam. De mellette a legtöbb hajózástörténeti könyvet is, a magyarokon kívül elég sok angolt meg németet is. És bizony a Great Eastern-nél erről szól a legenda. Persze a véletlennek tulajdonítják; a sólyán folyt a kettős fenék lezárása, miközben valaki elaludhatott odabennt (fáradtság, whisky, esetleg alacsony vérnyomás?).
Egyébként magam sem hiszem olyan nagyon el, de annyi szakmának vannak ilyen legendái, miért pont nekünk ne legyen?
Annyi igaz muggli, hogy volt "Great Eastern" is, de később épült (1857) és valóban a kor óriása (211 m hosszú, 27.384 t). 5 kémény + 6 árboc, elég férfias lehetett. Állítólag egy munkást véletlenül be is szegecseltek a kettős fenékbe és még hetekig hallatszott kopogás lentről, kibontani viszont túl drága lett volna... (Akkor még nem volt nagyon erős a szakszervezet.) Nem volt szerencsés hajó, mert sokkal megelőzte a korát és ezt sosem nézik jó szemmel. Gazdaságtalan volt az utasszállításban, azután valóban kábelfektetésre használták, végül - 1888-ban - lebontották. Nagyjából ennyi.