Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dinyus Creative Commons License 2009.11.10 0 0 23784
az komoly...
Előzmény: Apooca (23783)
Apooca Creative Commons License 2009.11.10 0 0 23783
A vicc, hogy én sem engedtem le az ablakot....
Előzmény: dinyus (23782)
dinyus Creative Commons License 2009.11.09 0 0 23782
nekem még csavarhúzóval se sikerült benyomni, pedig 2 másik típusú autónál (Fiat Punto, Landrover) simán be lehetett tolni. Egy ideig szenvedtem vele, aztán elkezdtem anélkül használni. Másfél év és 40e km alatt még nem repült el (igaz, 145-nél többel nem mentem még, és akkor sebességnél már nem is húzom le az ablakot)
Előzmény: Apooca (23781)
Apooca Creative Commons License 2009.11.09 0 0 23781
Tedd bele, mert nekem 160-nál, igaz erős oldalszélben simán elrepült az M1-en.
Kézzel nem tudod betenni, de egy lapos csavarhúzóval simán a helyére tudod nyomni.
Ha fóliázott az ablakod, akkor ne tedd, mert a fóliát felsértheti.
Előzmény: gszarkatat (23780)
gszarkatat Creative Commons License 2009.11.09 0 0 23780

Köszi, holnap ott indítok...

 

Más: hétvégén sikerült feltennem az "ajándék" Szatuna szélterelőket az első ablakokra. Picit szorulnak, de majd csak lesz jobb, ha megenyhül...

Kérdésem az u-profillal kapcsotos, nekem ezt nem sikerült sehogy sem betuszkolnom, viszont ezek nélkül is elég stabilan állnak a helyükön. Apám off G Astráján is ezek a fajta díszek vannak, ott sem találtam ilyen profilokat. Ceedclub-on nem találtam ilyen szerelési segédletet.

 

Akinek ilyen van, megmondaná, hogy kell-e ez egyáltalán? Azért kérdezem, mert a gyártó weblapján egészen pontosan ez áll:

A légterelő mellett a csomagban találni fog műanyagból vagy fémből

készült U profilokat, ezeket a felszerelési útmutatóban megjelölt helyekre

az ablak gumitömítésébe kell beilleszteni, mégpedig úgy, hogy az egyik

oldalán található kis fülek az autó belseje felé nézzenek. Ezek az U profilok

biztosítják az ablak akadálytalan útját le- és felhúzáskor. Valamint

biztonságosan rögzítik a légterelőt.

Előzmény: Robi73 (23779)
Robi73 Creative Commons License 2009.11.08 0 0 23779
Igen, de ha nem írják át az autót, akkor a régi tulajdonos nevére megy a súlyadó. Az a biztos ha be megy, vagy ha van ismerőse, akkor utánanéz a tulajdon viszonyoknak. Csak így lehet nyugodt sajnos.
Előzmény: Tettestárs (23778)
Tettestárs Creative Commons License 2009.11.07 0 0 23778
Csak egy kis kiegészítés - a súlyadó miatt nem kell már az önkormányzathoz menni, központi nyilvántartásból dolgoznak, automatikusan módosítják az adatokat!
Előzmény: Robi73 (23774)
gszarkatat Creative Commons License 2009.11.07 0 0 23777
Szia,

Köszönöm, mindenre megkaptam a választ.

G.
Előzmény: P.URBANUS (23775)
P.URBANUS Creative Commons License 2009.11.07 0 0 23776
http://www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0400190.KOR

1. sz. melléklet
"7. (1) A felelősségbiztosítási szerződés érdekmúlással történő megszűnése esetében a biztosító kockázatviselése a forgalomból való kivonás, illetőleg a tulajdonjog átszállása időpontjával szűnik meg. A biztosító a biztosítási díj megfizetését a kockázatviselése megszűnése napjáig követelheti."

P.URBANUS Creative Commons License 2009.11.07 0 0 23775
Nem teljesen világos, amit leírtál, de szerintem az alábbi a helyzet.

Amíg a régi autó a neveden van, addig köteles vagy kgfb-t fizetni rá. Ha 10.19.-én _el_adtad a kereskedésnek (és nem bizományba adtad!), akkor addig kell fizetned. Az tényleg úgy van, hogy a túlfizetésedet később visszakapod a biztosítótól. Ha október 19.-én adtad el, akkor arra a 19 napra fizetned kell (befizeted a 4. negyedévet, majd később visszakéred a különbözetet a biztosítótól. Vissza kell, és szokták is adni).

Valóban erősen ajánlott az eladónak, azaz neked is bevinni egy adásvételit az okmányirodába, ott szabályszerűen átvetetni egy példányt, a sajátodra írják rá, hogy a bejelentési kötelezettségnek ekkor és ekkor eleget tettél, aláírás, bélyegző. Csak így lehetsz nyugodt más okból is: gondolj pl. későbbi gyorshajtásra, parkolási bírságra.

Ha nem fizetsz, akkor ráadásul búcsút inthetsz a B4-ednek is, nem fogják átírni az új kocsidra.

Ha kivonták a forgalomból, akkor nem kell kgfb-t fizetni utána, de arra a 19 napra még igen.
Előzmény: gszarkatat (23773)
Robi73 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 23774
Szia!

Az adásvételivel bemész a biztosítóba és lemondod a régi biztosításod, ha van az adott dátumig díjhátralékod az be kell fizetned. Viszont ha túl fizetésed van, akkor vagy visszaadják a pénzt vagy jóváírják az új autódra kötött biztosításodban. Csak ezután tudod érvényesíteni a bónuszod az új autódra! Az adásvételivel még keresd fel az önkormányzatot is mert ha nem teszed meg és január 1-el még a neveden lesz az autó, akkor a súlyadó is téged fog terhelni!
Előzmény: gszarkatat (23773)
gszarkatat Creative Commons License 2009.11.07 0 0 23773
Sziasztok ismét,
Most egy "jogi" kérdésem lenne. Adott ugye a Ceed'-em és az előző, beszámított autóm. Az adásvétel a régi autóra 2009.10.19-én köttetett. Én addig nem fizettem be a régi autó kötelezőjét, gondolván, majd az új tulaj ezt intézi.

Ennyit ollóztam most ki hirtelen, nem a jogszabályt böngésztem át.

A biztosítási díj megfizetésére az autóvásárlást követő nap 0. órájától már az új tulajdonos köteles. Ezért új gépjármű esetén a forgalomba helyezéséhez, használt autó vásárlásánál a gépjármű átírásához az új tulajdonosnak (üzembentartónak) már rendelkeznie kell a nevére szóló kötelező gépjármű felelősség-biztosítással, de legalábbis fedezetigazolással.

Ez megerősít abban, hogy nem kell befizetnem a díjat.


Igen ám, de a Cee'd-re is ugyanannál a biztosítónál van a kötelezőm (adminisztrációs okok, hűség, mittudomén), és épp tegnap kaptam meg a biztosítási kötvényt, rajta az A0-lal.

Egyébiránt B4-es voltam idén, és ezt vinném is tovább.

Kérdés: ha nem fizetem be a régi autó utolsó negyedévét, akkor ugrik a bonusom?

Arra gondoltam, de ez csak logika: a kereskedés elvileg kivonta az autót a forgalomból az adásvételt követően, és csak egy leendő vásárló esetén lesz újra forgalombahelyezve (vegyük ezt a esetet!). Addig az autó elvileg a kereskedés udvarán áll, azzal nem lehet közlekedni, tehát balesetet sem okozhat, amire hivatkozva - ha a kereskedés köt új biztosítást - nem verhetnek rám semmit.


Hozzászólás? Javaslat?

Köszönöm előre is!




P.URBANUS Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23772
És a túl alacsony fordulat (főleg nagy gázzal párosítva) nem csak bejáratás alatt kerülendő, hanem utána is.
P.URBANUS Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23771
A legjobb bejáratás a változatos, kis forgalmú autózás. Részterhelésen autózva, a szükségesnél többször váltogatva, gyorsítgatva kell haladni. A hűtőfolyadék hőmérsékletét egy helyen méri a műszer, ettől még kialakulhatnak hőpontok a nem teljesen bekopott motorban, amelyek lehűtésében segít az időnkénti lassítgatás, megállás, stb. Tehát az autópálya (monton, viszonylag nagy sebesség) önmagában nem jó bejáratási terep.
Előzmény: Vatomi (23770)
Vatomi Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23770
Akkor 4.-be. Egyébként a bejáratós motornak az alacsony fordulat sem tesz jót.
Valaki mondta itt már, hogy a legjobb bejáratás az autópálya :-)
Előzmény: gszarkatat (23769)
gszarkatat Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23769
persze. :-) bejáratós motornak???? :-DDDDD
Előzmény: Vatomi (23768)
Vatomi Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23768
Csak vissza kell rakni 3.-ba és menni fog :-)
Előzmény: gszarkatat (23767)
gszarkatat Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23767

ez esetben, igazat adok neked. Sajnos, vannak ilyenek... ;-)

 

Ja, reggel én is így jártam, egy szokásos helyen bepróbálkoztam, ott, ahol már nagyon soxor is az off Colt-tal....Hát barátom, leizzadtam, hogy beférek-e (5.-ben)....ezzel az autóval asszem negligálni fogom a hosszú kamionsor előzéseket....:-)

Előzmény: Vatomi (23766)
Vatomi Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23766
Egy kicsit félreértettél: 109 helyett mindig 60 lóval, sohasem kihasználni a max teljesítményt. Arra gondoltam, hogy vannak olyanok (néha az előttem haladók), akik nekiálnak előzni 60 km/h-ról 5.-ben egy nyerges kamiont, csak hogy ne keljen pörgetni a motort..., aztán csodálkoznak, hogy a végén a szembejövők már villognak (jobb esetben).

Előzmény: gszarkatat (23761)
gszarkatat Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23765
vagy amit reggel láttam az óriásplakáton: Több V****W****, kevesebb fogyasztás (sic!) ;-) Mit is kell akkor venni?
Előzmény: vbandit (23764)
vbandit Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23764
Az egyre szigorúbb környezetvédelni előírások emelik így meg a fogyasztást.
Volt egy 1,2-es B corsánk euro 1. talán a környzetvédelmi besorolása,és az tudott 5-6L körül fogyasztani városban.
Sajnos a katalizártorokat kezdetben fűteni,aztán ha túl melegek hűteni kell és azt több benzin befecskendezésével érik el...
A sok extra (luxus) berendezés is csak emeli a fogyasztást.
A régebbi,de már befecskenezős autók voltak ilyne téren a legkevesebet fogyasztók.
pl régi swift,corsa,astra stb...
y3k Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23763
Priust kell venni, a megoldas arrafele van, KIA is lep hamarost.
Előzmény: gszarkatat (23761)
aamen Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23762
"elég lenne 60 lóerős autókat gyártani"

ha valaki nem nagyon rohangal annak ez eppen eleg, ezert aztan van aki gyart ilyet (is) es van aki meg is veszi.
a masodik autom nekem is 52 loeros, itt a varosban elmaszkalni meg dugoban ulni az is teljesen jo, persze nyilvan nem az autopalyak ordoge...

Előzmény: gszarkatat (23761)
gszarkatat Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23761

hiszen ki akar mindig 109 ló helyett mondjuk csak 60-at kihasználni a teljesítményből?

 

Azért ne viccelj már! Gondolj bele, 109 ló akkor kér enni, ha MINDIG 6200-es fordulaton mész. Azért szoktál váltani igaz? ;-)

 

Valahol olvastam, hogy az autók a teljesítményük csupán 30-40%-át használják normál vezetési stílus mellett. Ez persze azt jelenti, hogy elég lenne 60 lóerős autókat gyártani, de most a műszaki részbe nem mennék bele, mert nem értek annyira hozzá.

G.

Előzmény: Vatomi (23760)
Vatomi Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23760
Ha 6 litert enne klímával az 1.4-es, akkor nem vettem volna dieselt. Szerintem "normálisan" közlekedve ez egy kicsit kevés, hiszen ki akar mindig 109 ló helyett mondjuk csak 60-at kihasználni a teljesítményből?
Nem azt mondom, biztosan lehet 6 literrel menni vele, de hogy annyi legyen több ezer km átlaga, azt kétlem. Diesellel én is csinálok simán 4,3-at, de az átlag inkább 5 körül van.
Szerintem a 7 körüli- (fölötti) fogyasztás normális, kevés városi-, sok országúti használat mellett.
Előzmény: gszarkatat (23743)
P.URBANUS Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23759
Na jó, a kicsi kocsi jobban fogyaszt, ez nem újdonság. Az előző autóm (Swift II, 990 kg, 92 le) is tudott jóval 6 alatt enni, azért nem ment 5 alá, mert viszonylag nagy a légellenállása (Miniről koppintott meredek szélvédőállás miatt).
Előzmény: gszarkatat (23758)
gszarkatat Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23758
Nyilván, az autó súlya miatt sem lesz olyan kedvező mint az off kis Coltomé volt. (Az 970kg volt, igaz 95lovas, de szép nyugodtan vezetve 4.6l-rel is beérte. Ha meghajtottam (olyan 5-6 ezer körül pörgetve, akkor volt 7 liter fölött - igaz 60 ezer km-rel a háta mögött).
on Mivel legtöbbször egyedül közlekedem vele (és napi 20 km munkábajárásra, vidéki város - országút), bízom benne, hogy ez javul.
Köszönöm eddigi hozzászólásaitokat a témában!
Előzmény: Doki50 (23756)
GregHozta Creative Commons License 2009.11.05 0 0 23757
Tavaly decemberben nekem is 8,8 volt a fogyasztásom. Nyáron átlag 7,2-vel mászkálok.
Előzmény: Doki50 (23756)
Doki50 Creative Commons License 2009.11.05 0 0 23756
Az én 1,4-em átlag-vegyes fogyasztása most 6-6,5 liter között van (és 30 ezer km-t mutat az óra).

kell egy pár ezer km, amíg bejáratódik a motor.

Viszont ne várj az autótól alacsony városi fogyasztás értéket! Most, hogy hidegebb van, rövid városi távokon közeledik a 9 liter felé. A tavaly, nagy hidegben volt 10-11 között is!

Csodákra nem kell számítani.

Viszont, ha nem használod, és gyalog jársz, úgy semmi üzemanyagot sem fogyaszt.
Előzmény: gszarkatat (23743)
gszarkatat Creative Commons License 2009.11.05 0 0 23755
marha jó ez az oldal, otthon megnézem. de most rohanok haza a CEE'D-del ...:-))))
Előzmény: GregHozta (23754)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!