Keresés

Részletes keresés

zorwick Creative Commons License 2006.07.01 0 0 449
A KATO-nak vannak ilyenjei, de annak mégsincs drótja...rosszul emlékeztem...bocs. Na szal a KATO-ba nem is lehet rakni drótot. Az az élethűség jegyében készült és műanyag.


Előzmény: etwg (448)
etwg Creative Commons License 2006.07.01 0 0 448

Itt

 

FERKEL

 

 

Van amelyik nem mágneses.

 

Akkor az mire ill. miböl van?

 

Előzmény: zorwick (447)
zorwick Creative Commons License 2006.07.01 0 0 447
Én is a lelógó draótra gondoltam. Van amelyik nem mágneses.

hol is van a képtárad?

Előzmény: etwg (446)
etwg Creative Commons License 2006.07.01 0 0 446

A mozdanyaim listája elég hosszu, valamikor pl. valamennyi MDC Roundhouse, Athearn, Browser stb. mozdony fémtestü volt (az egyik polus a sasszin), de a rézmodellek egyike másika is ilyen. A saját gyártásu mozdonyaimon konzekvensen kerülöm az ilyen megoldást. A mozdonyaim részben fenn  vannak a WEB-en levö képgyüjteményben.

 

A mágneses hatással egyet tisztázni kell. A kupplungnak csak a lelogo karja a vasdrot (ami reagál a mágnesre) minden más lényegtelen milyen anyagbol készül ebböl a szempontbol. Az drotot általában minden kupplungan amugy is vasdrotbol csinálják (ez egyszerübb) - már nem emlékszem, hogy voltak-e olyan klonok amelyiknek nem volt ilyen vasdrotja. (Az ilyen természetesen nem kapcsolhato szét mágnessel)

Előzmény: zorwick (445)
zorwick Creative Commons License 2006.07.01 0 0 445
Milyen modelljeid vannak, amik fémből készültek? - csak kíváncsiskodom:)

Amúgy, nem teljesen igaz, hogy a Kadde és klónjai mind mágnesesek. Van nem mágneses is. Egy két gyártónál az külön fel van tüntetve, hogy "Non-magnetic" kuplungot is árul. Nekem egy van ami teljesen műanyag, egy KATO kocsin, de az nálam cserés Kadee-ra:)
Előzmény: etwg (444)
etwg Creative Commons License 2006.07.01 0 0 444

Minden kupplung (Kadee és klonjai) müködik a mágneses szétkapcsoloval. A különbség inkább a felhasznált rugokban (spirálrugu, müanyagrugo) ill. a megoldás megbizhatoságában van.

 

Èn is a Kadeet szeretem, de miután ezek fémböl vannak, és a modelleim egy része is  (nem potenciálmentes) fémmodell ez gyakran vezethet rövidzárlathoz, igy ilyen modellekre a Henry csatlakozokat szerelem - ma már ezek is tisztességes rugokkal jönnek.

Előzmény: RhB (434)
etwg Creative Commons License 2006.07.01 0 0 443
A Brummi nem árul használt modelleket
Előzmény: bézés (442)
bézés Creative Commons License 2006.06.30 0 0 442
Találtam egy ilyet: www.bahn-austria.at/linkc_ahtm
minden féle modellbolt,hátha árul valamelyik Amcsi vasutat.
A BRUMMI árul használt cuccokat is?
Elfogadható árai vannak?
etwg Creative Commons License 2006.06.30 0 0 441
www.wien.at
Előzmény: zorwick (438)
RhB Creative Commons License 2006.06.30 0 0 440

Tudja valaki a Brummi honlapjának a nevét?Tudum meg kéne néznem a Keresőben

 

Hiába is keresnéd a keresőben, merthogy nincs nekije ilyesmije... Elég érdekes figura, az biztos.

Előzmény: bézés (439)
bézés Creative Commons License 2006.06.30 0 0 439
Tudja valaki a Brummi honlapjának a nevét?Tudum meg kéne néznem a Keresőben ,de most nem érek rá. Köszönöm Csaba
zorwick Creative Commons License 2006.06.30 0 0 438
Én is akarok menni Bécsbel a Brummihoz! :)

csak mikó??? :)

Kocsival hogy lehet odajutni? Van valami térképe valakinek? Vagy valami on-line Bécs térkép? Mi a pontos címe?

köszi
etwg Creative Commons License 2006.06.29 0 0 437

A Südröl egyenesen mehetsz S-Bahnnal a Wien Nord-ig (Prater, onnan már zu Fuss csak kb. 20 perc.)

Ugyanide metroval is el lehet jutni (Praterstern) a legközelebb a Brummihoz a Táborstrasse villamosok vannak.

Előzmény: bézés (436)
bézés Creative Commons License 2006.06.29 0 0 436
Szia RhB!Köszi az infókat.
A Gépet 89 euróért vettem,postaköltség 17 euró volt,
-A Brumminál milyenek az árak?
Nemrég volt egy ugyanilyen színű BNFS 82ÉS 9 EURÓÉRT,licites,nekem már nem volt több pénzem pedig milyen jól mutatott volna a 2 Gép.
Lehet ,hogy áldozatot hozok és eladok pár Európai modellt.
A Brummit ,hogy lehet megközelíteni,én vonattal tudnék menni,West vagy a Süd Banhofra.
Digitálisra sajnos nincs pénzem,de meg kéne próbálni 1 Startszettel,annak a dekódere is passzol ebbe a Gépbe?
Üdvözöl Csaba
Még arra gondoltam,most rendeznek Balatonfüreden Nemzetközi kiállítást 26-27.-én,jó volna ott látni Amerikai modelleket-Megkérdezem a Vasuttomot mit szól hozzá.
Előzmény: RhB (433)
zorwick Creative Commons License 2006.06.29 0 0 435
Extrém esetben előfordulhat személyvonattal, de akkor van még egy E vagy F "B" egység ami a fűtést adja a kocsiknak, vagy a hűtéshez a rettenetes áramot termeli:)
Előzmény: RhB (433)
RhB Creative Commons License 2006.06.29 0 0 434

Szerinted ez a Kadee kuplung a legjobb? Összepasszol-e más hasonló vonókészülékkel?Hol lehet ilyeneket beszerezni?

Szerintem a Kadee a legjobb. Több gyár is csinál ezzel kompatibilis kapcsolókat, a ma gyártott modellek már eleve ilyenekkel kaphatóak. A különbség ott lehet, hogy a mágneses kocsiszétkapcsolóval műkődik-e vagy sem, azaz fémből vagy műanyagból van-e? A beszerzés ugyanaz, mint az előbbi hozzászólásomban, a Brumminál Bécsben a teljes választék kapható, egy zacsiban 2 pár kb. 3.50 Euró.

Előzmény: bézés (431)
RhB Creative Commons License 2006.06.29 0 0 433

Ha már megigértem, hogy utánanézek a BNSF áruszállítási arányainak:

 

"Intermodal" (így hívják a konténerek és kamion-pótkocsik szállítását):  33%

Ipari termék (fa, vegyi árú stb.): 23%

szén: 21%

mezőgazdasági termények: 16%

"automotive" (autóalkatrész és kész autók): 3%  (azt hittem, ez több lesz)

+ egyebek... a maradék

 

Ez persze nem a BN-re vonatkozik, hanem a Santa Fe-vel 1996-ban egyesült BNSF-re és kb. tavalyi adat.

---------------------------------

 

Remélem azért sikerül beszerezni néhány kocsit,de úgy látom elég drágák.

 

Szerintem nem is olyan drágák, átszámítva 5-6 ezerért már csúcsminőségű kocsikat lehet kapni, hasonló minőségű európaiban 7-9 ezer körül van. Az olcsóbb kocsik 2-3 ezerért kaphatóak. A jó minőségű személykocsik ára kb. 6-8 ezer, a csúcsminőségű (nem réz) modellek viszont már jóval 10 ezer fölött vannak. (Azért beszélek a jobb minőségű kocsikról, mert a te mozdonyod is oda tartozik. :-))) )

 

Még a vonatnemeknél arra gandoltam,hogy személyvonatot vittek-e?Van-e vonatfütési lehetőség,vagy a kocsik egyéni fűtésűek?

 

Ezek a mozdonyok kizárólag tehervonatat visznek. A távolsági személyszállítás a 70-es évek elején az összes vasúttól az Amtrak-hoz került (ezért hozták létre), az elővárosi forgalmat meg kisebb helyi társaságok bonyolítják le. Amúgy a személykocsik nem egyéni fűtésűek. Viszont egy Amtrak szerelvény előnye, hogy bármelyik társaság vonalain előfordulhat.

 

Szerintem az abaj,hogy nehéz Amerikai terepasztalt építeni kis helyen. Nekem 2x3m-es helyem van.

 

Ez igaz! Kis helyen csak valami mellékvonalat (Branchline) lehet hihetően modellezni. Viszont itt több fórumlakó (Zorwick, Manhattani, egy kicsit én is) meg több nem fórumlakó tervezgetnek valami amcsi modul asztalt, abba esetleg beszállhatsz. Az egész még nagyon tervezési (vagy inkább álmodozási) fázisban van, remélem lesz belőle valami. A saját aszatlodat is megtervezheted úgy, hogy egy-két modul köré építesz valamit, ami által helyben is használható, ha meg valami összeröffenés van, akkor a többi modul közé lehet illeszteni. Ami egy kicsit megdrágítja a dolgot az az, hogy a tervezett modulokon digit gépek járnának. Nekem sok európai modellem van, azok nem lesznek digitálisak, de az amcsikat én is digitalizálom. Kettő már az, sőt az egyik még "hangosdkodik" is... :-)))

 

A hosszú vonatokat nem lehet rendesen lemodellezni,vagy nem furcsa 2-3 gép és 10 kocsi?

 

Ilyen mozdonnyal tényleg furcsán néz ki, de kisebb 4-tengelyes mozdonyokkal a valóságban is gyakran előfordul, bár inkább a korábbi időszakokból.

 

Én ezt a gépet az e-bay-ről rendeltem,tudsz más forrást is?

 

Legközelebb Bécsben a Brumminál, ő csak amcsi cuccokat tart. Ezen felül tényleg csak az e-bay marad illetve amcsiból lehet rendelni. Szóval nem könnyű, de egyébként a Láng börzén is előfordulnak amcsi dolgok, bár inkább az olcsóbb kategóriából. Amúgy az álatlad vett verzió nekem is nagyon tetszik. Mennyiért sikerült negvenni?

 

Előzmény: bézés (430)
bézés Creative Commons License 2006.06.29 0 0 432
Tisztelt

crass override!
Köszi az infót. Azt hiszem amíg nem lesz hasonló kapcsolókészülékű járművem,felsem teszem. Üdvözlettel:Csaba
Előzmény: crash__override (428)
bézés Creative Commons License 2006.06.29 0 0 431
Tisztelt Vaskerék!
Köszönöm neked is a választ,a link is nagyon jó-csak tudna az ember Angolul-de majd kiszótárazgatom.
Szerinted ez a Kadee kuplung a legjobb? Összepasszol-e más hasonló vonókészülékkel?Hol lehet ilyeneket beszerezni?
köszönöm:Csaba
Előzmény: vaskerék (427)
bézés Creative Commons License 2006.06.28 0 0 430
Kedves RhB! Nagyon köszönöm aválaszaidat, sikerült felvilágosítást kapnom a kérdéseimre.
Sajnos KATO-katalógusom nincs,de a dobozra ez van felírva:37-6381 BN Executíve kettőskereszt 9580.Afertőződésről csak annyit,hogy gondolkodom eladjam-e az Európai Flottámat és vegyek Amcsi gépeket ,kocsikat?Szerintem az abaj,hogy nehéz Amerikai terepasztalt építeni kis helyen. Nekem 2x3m-es helyem van. A hosszú vonatokat nem lehet rendesen lemodellezni,vagy nem furcsa 2-3 gép és 10 kocsi?Egy filmen láttam ,s kanyarokkal és tükörrel oldották meg,jól sikerült.Ezért vagyok dilemmában.Jól mutatnának ilyen modulok,terepasztalok egy kiállításon.Én ezt a gépet az e-bay-ről rendeltem,tudsz más forrást is?A modellel meg vagyok nagyon elégedve.bár a jobb oldali korlátot hullámosan sikerült felraknom-le lehet mégegyszer venni?A kadee kuplung helyére pikót tettem,rövidítve és Európai kocsikat huzatok vele-Zorwick-szerint ejnye,de a Horvátoknál,Szlovéneknél is van ilyen.Remélem azért sikerül beszerezni néhány kocsit,de úgy látom elég drágák.
Még a vonatnemeknél arra gandoltam,hogy személyvonatot vittek-e?Van-e vonatfütési lehetőség,vagy a kocsik egyéni fűtésűek?
Bocs most tovább nem fárasztalak kérdéseimmel,köszönök mindent:Csaba
Előzmény: RhB (429)
RhB Creative Commons License 2006.06.28 0 0 429

Tisztelt USAVasút rajongók! Azt hiszem megfertőződtem én is.

 

Nagyon helyes! Csak arra vigyázz, nehogy beszedjél valamit a fertőzés ellen! :-)))

 

Van-e valahol térkép az Amerikai vasútvonalakról,főleg A B.N.-ről?

 

Hát térképet hirtelen nem tudok, de a vasútról leírást találsz a wikipedia-n, amit vaskerék belinkelt. Csak rákattintasz valamelyik vasúttársaság linkjére, onnan már az összeset eléred. A BN-t alul a "fallen flags" alatt keresd. (A "fallen flags" a megszűnt vasúttársaságokat jelöli.)

 

Milyen és mekkora vonatokat húzott egy ilyen gép{gépek}?

 

Mindenfélét és nagyokat. :-)))))))) Egyesével ritkán húznak vonatokat, az ehhez hasonló kategóriájú* mozdonyokból általában 2-3 visz egy vonatot. Az, hogy milyen vonatokat húznak, az nyilván függ az adott környéktől is, de konténeres és autószállító vonatok az egész USA területére jellemzőek. A BN (most BNSF) vonalain jellemző még a gabona és a szén, de ezt holnapra pontosabban meg tudom mondani (ha nem felejtem el). Az említett vonat-típusok szinte kizárólag azonos funkciójú kocsikból állnak, értem ez alatt, hogy pl. csak gabonaszállító vagy csak konténerszállító kocsikból, de ezekből többféle típus lehet egy szerelvényben. Manapság kevés a vegyes tehervonat, de azért előfordul.

 

Mekkora vonatok? A 80-120 kocsi átlagosnak mondható, de pl. üres kocsikból ennél hosszabb is előfordul. Nem ritka a 10000 tonnánál nagyobb sem. A gabonaszállító és szénszállító vonatok értelemszerűen az egyik irányba rakottan, visszafele üresen közlekednek. Egy péla a CP Rail-tól (nekem ez a kedvencem) súlyra és hosszra: van 18000 tonnás gabonaszállító vonatjuk, és üres gabonaszállító kocsikból 180 kocsis szerelvény.

 

*Ez alatt a General Motors SD-60/-70/-80/-90 és a General Electric AC4400 és AC6000 sorozatú mozdonyait értem, ezek mind 4000 LE vagy a fölötti teljesítményűek.

 

---------------

 

Melyik verzót vetted? Elég ha katalógusszámot mondasz, az alapján meg tudom nézni. Viszont kell mellé még legalább egy másik mozdony is. :-))) Na meg néhány tucat teherkocsi is. :-))))

Előzmény: bézés (426)
crash__override Creative Commons License 2006.06.28 0 0 428
kapcsolóból kijövő cső : valószínűleg Te Kadee rendszerű kapcsolóval vásároltad a gépet. Az a lelógó, levegőcső formájú drótdarab a szétkapcsolás során kap feladatot.
Előzmény: bézés (426)
vaskerék Creative Commons License 2006.06.28 0 0 427

Egy link:   http://en.wikipedia.org/wiki/EMD_SD70  Itt sok mindent megtalálsz a mozdonyról.

 

 

A modell "kapcsolókészülékén" az a csonk csak kamú. A valóságban nem létezik.

A légvezetékek, és az elektromos csatlások a mozdony végein kétoldalt a szoknyákon vannak.

Előzmény: bézés (426)
bézés Creative Commons License 2006.06.28 0 0 426
Tisztelt USAVasút rajongók! Azt hiszem megfertőződtem én is. Vettem egy SD70-est és szeretnék megtudni róla pár dolgot.
-A gép elején a kapcsolókészülékből kijövő cső mire szolgál? Ez a féktömlő,de akkor miért van a szoknyánál 2szer 3 db?
-Milyen motort építettek be ebbe a gépbe és mekkora a teljesítménye?
-Gondolom elektromos erőátvitelű,de milyen generátort hajt a motor?
-Van-e valahol térkép az Amerikai vasútvonalakról,főleg A B.N.-ről?
-Milyen és mekkora vonatokat húzott egy ilyen gép{gépek}?
Majd még töröm a fejemet ilyen bugyuta kérdéseken ,amikért elnézést is kérek,de laikus vagyok ebben a témában. Üdvözlettel :Csaba
zorwick Creative Commons License 2006.06.07 0 0 425
Hát ha nem koszos, törött, régi dolgokról van szó, akkor is kicsit sokallom, de persze látni kéne. Ha minden Kadee típusú kuplunggal van az azért előny, de a műanyag kerekek miatt itt az ellenpont:)

Ha neked megéri, lobogtass meg előtte 4 darab 10 ezrest aztán vidd:)

Zoli
Előzmény: bézés (424)
bézés Creative Commons License 2006.06.07 0 0 424
Amerikai vasutmodellezők! A Lengyelpiacon találtam 1 kartondoboznyi Athearn és régi Fleischmann kocsikat,sineket.alkatrészeket. A kocsik elég jó állapotban voltak műanyag RP25-ös kerekekkel,Kadee kuplunggal,fém korlátokkal.Volt 3 személykocsi is volt inox.de belső berendezés nélkül. Darabjáért 2500-at,azegészért 50000-et kért.20DB Kocsi lehetett meg F7-ES hiányos mozdony.Megér-e ez enyit.
exmv Creative Commons License 2006.05.28 0 0 423
Az évszázad ötlete:

Here in NW Ohio there is a "plan" by Ottawa county officials to "arrest"
train crews on trains that block crossings for an extended amount of time.
Now this is, to me, is a really stupid human trick!
Hummmm.......then we should have all the LA freeway drivers arrested for causing or being in traffic jams that stop up the roads? We should arrest drivers of cars and larger trucks for having mechanical difficulties on the road which sometimes impedes or slows the flow of traffic?
Should we arrest the ticket counter workers at the airports when there are delays in getting tickets and being checked in?(well, maybe!<G>(just kidding)But, you get the message.
Actually boarding the trains and taking the crews to the police stations, if necessary, is part of this "plan". They say a big problem is when train crews run out of their federal limit on hours for the day, trains are left stopped blocking crossings because of this.
Then maybe the "big boys",the planners and higher ups should be the ones in trouble, not the train crews. They didn't "plan" to be out of hours out in the middle of no-where!
zorwick Creative Commons License 2006.05.28 0 0 422
Van valaki köztetek, akinek van Revell Big Boy makettje, és esetleg a 4023-as pályaszám matricája megmaradt?

Nagy szükségem lenne rá...

Köszi

Zoli
zorwick Creative Commons License 2006.05.20 0 0 421
Az usavasut.hu-n megtekintetőek a 2006 májusi amerikai modelltalálkozó képei.

Üdv

zorwick Creative Commons License 2006.05.04 0 0 420
Előfordul:)

Addig is itt a gyári fotósorozat a kocsikról:

Broadway-Limited / products -> Rolling Stock -> California Zephyr
Előzmény: bézés (419)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!