"A másik a világ leghülyébb kérdése lesz... a szvsz annyit tesz mint szerény véleményem szerint??? "
Szerény véleményem szerint egyáltalán nem hülye a kérdés, hiszen a mai netszleng által használt rövidítésekkel miért is kéne, hogy mindenki tisztában legyen. Egyébként azt kívánja jelenteni. Van még jó pár ehhez hasonló, de hogy én mennyire utálom az ilyeneket, az nem kifejezés :(. Ebben a világban páran ilyen módon szeretnék demonstrálni azt, milyen régi bennfentes tutajosok a háló vizein :((....
Egy másik dolog, ami első sorban Locatort érdekelheti. Jó néhány hozzászólással korábban kérdezte meg van-e valakinek a MAHART pozlista naponként. Nos nálam a gép minden nap szedi (kivéve hétvégén és amikor szabin voltam) szóval egész jó a hibaarány. Ha még mindig esedékes a lista vagy esetleg valaki másnak szüksége van rá, jelezzétek és küldöm zippelve.
(Egyébként erre is született egy araonyos kis megjelenítő progi, de még tesztelési fázisban van a nagy válaszidők miatt...)
Újra itt. Látom felpezsdült az élet az új évvel a topicon. Kicsit eltűntem, mert elhatároztam én is csinálok egy hajókatalógust valami könnyed kis adatbázis háttérrel. Ez folyamatban :-)) Épp ezért is lehet, hogy sok korábbi hozzászólásról kérdeznék majd. A sok hozzászólás alapján kísérletet tettem összekapcsolni az infókat hajónként (ex hajónként) :-)). Több kevesebb sikerrel. De a végére remélem mindent kibigizik.
Első kérdésem az lenne, mit értünk csak a közös nyelv kedvéért ugyanolyan hajótípuson, típushajón és mit értünk testvérhajón?
A másik a világ leghülyébb kérdése lesz... a szvsz annyit tesz mint szerény véleményem szerint???
Tényleg: Ezek a szárnyasok mennyivel tudnak menni, és mennyivel mehetnek a Dunán? (ha lehet akkor osztályonként, még a régi Sirályokkal együtt)
Amúgy Bulgáriában Burgaszból indult szárnyasjárat még az 1980-as években Neszebarba, és ezek a Sólyom testvérhajói voltak, csak a faruk és a tetejük olyan kiépítésű volt, hogy ott lehetett ülni. Akkor ültem először és utoljára szárnyason. Órási élmény volt szinte fillérekért egy 10 éves gyereknek. :-)))
Gyönyörű volt, ahogy az ember a farból nézte a két csigáról leváló farvíz összecsapódását. Sajnos nincs róla fényképem.
ja, az én utoló bejegyzésem róla 1997 szeptembere. :(((
szegény! Nemtom, asszem leamortizálták, és földolgozták...mondjuk jó sokat lenyomott a Dunán...
Gyakorlatilag levágták a hátsó részét a vizibusznak, úgy alakították ki a testet. Újpesten csinálták, a hajójavítóban, amíg az iskolahajón voltam szemmel követhettem a mindennapos semmittevést körülötte. :-))) A vizibusz maradéka sokáig ott hevert a sok hulladék közt, benne motor, meg miden, aztán valaki elvitte kilóra az egészet. Azt rebesgették akkoriban, hogy alumínium testet vágtak szét az építéshez.
muggli
Köszi :))
Pont az fogott meg, hogy a Vöcskök ablaksorát nem takarják le... sőt! amikor még volt szegény megboldogult Sólyom I. akkor egymás mögött álltak a sólyán a II-vel, és akkor is csak a II-n láttam ponyvát...
tényleg, vajon meddig élvezhetjük még az alacsony vízálás varázsát?
Debizony hogy bizony! Nappal pedig tesója, a Kardam, ő azért vitt Willi Betz kabionokat is személyautót is egyaránt....de jó innen a hídról jól rálátok a rakományokra...:))))) ez a kép pedig vasárnapi, kapcsolódván a témához
Ja! Tegnap éjjel döngetett lefelé a Han Krum, telis tele pakolva Fiat Ducatoval, meg Merci Sprinterrel. Kerestem a sárga Willi Betz ponyvákat, de egy sem volt.
Elég alacsony a vízállás most, úgy pakolta neki lefelé, hogy csak úgy kiszippantotta maga körül a vizet. Jól át is rendezte egy két úszómű polcképét gondolom... :))))
Ezt nem is tudtam! De így hogy mondod, ránézve a hajóra el lehet képzelni, hogy vizibuszból alakították. Jelenleg két fő minimumszemélyzetre van vizsgázva, korábban három volt?
Szkenner ügyben köszi a felajánlást, úgy néz ki, tudok én is intézni.
Szárnyas típusbetegség, hogy berepednek a hideg-meleg feszültségtől télen az üvegek. Szerintem nincs megoldva nekik a hely a keretben a hőtáguláshoz. A takarással próbálják védeni egy kicsit.
Tudtommal a Március 15.valami arab olajsejk megrendelésére készült,de az arabnak nem tetszett és nem vette át. Igy került Mahart tulajdonba. Mindig is repihajóként üzemelt.A személyzetnek,/hajóvezető 2 matróz/nagyon "király"dolga volt rajta.:)))
A "Márc.15" egy vizibuszból készült, abban az időben, amikor én is hajóztam, a '70-es évek végén. Maga a test a régi hajó eleje lett. Már akkor repi hajónak készült. Jött-ment az mindenfele, amerre vizen lehetett menni, bár már akkor sem tudott messze menni a Dunától.
Trophy! Nekem van szkennerem, ha kell, tudok segíteni.
muggli
:)))))))
akkor majd azt mondom: azt hittem, hogy csak kombájnok....:))))))
és különben is, én a mi kis magyar tolónkat, a Hartát akartam fotózni, csak beszaladt a képbe szlovák hasonmása is...:)))
Tényleg, a Sólyom ablakát miért kell minden télire letakarni???
Mi a szösz, hol itt a szösz, vagy csak én vénülök és vakulok :)?? Ugyi, ugyi, mindenki saját szemszögéből képes elkapni az adott pillanatot. Szép! És legyen hálás az utókor.
De!! Öregem, téged lesittelnek, meglásd! Hadirakományról felvételeket készíteni, meg még publikálni is ..:).. Tán mégiscsak fogadják a cuccot a törökök :)))???
Én koromnál fogva személyesen azt az időt még hajósként nem éltem meg, csak a vén rókáktól hallottam legendákat. Azok továbbadásának meg nem hiszem, hogy ez lenne a megfelelő fóruma... :))))
A Voith Schn hajtásról könyvben van képem, csak szkennerem nincs, de próbálkozom. Bár szerintem valamelyik topictárs hamarabb megoldja.
Ha bp-i vagy, akkor nyaranta gyakran láthatod a Theodor Körnert, annak a hajtása a legszebb példa a fentire az önjáró kompok nagyrésze mellett.
A Márc.15 tudtommal mindig is a Dunán járt. Én eleinte sokat kevertem a KDVI Aug.20. m/s-sel. Azt utoljára Vácon láttam a kompnál, akkor már magánkézben volt.
Hát ha már a Vörös Csillag nem tud, legalább te tennéd meg, már ha vannak ismereteid :))).....
(Első munkahelyem Baján a Vízgazdálkodási Társulat volt, a Szeremlei utcában, bizonyos rendszerességgel vonult el a fekete "hajókból" álló konvoj irodánk ablakai alatt, úticélként Szeremle térségében a legendás "Kádár-kastéllyal". Ez egy szigeten található, a Duna egyik mellékágában, ez a mesélni nem tudó hajó nagy valószínűséggel ezen a vidéken is barangolhatott.)
Nem igaz. Az övé a mai Csillag m/s, az akkori Vörös Csillag volt. Ha az a hajó mesélni tudna....
A Márc.15. ma a Mahart egyik ex vezetőségi tagjáé. Ma csak repibe jár.
Önjáró ment, a Sziget. Ha a Sziget éppen üzemképtelen, akkor helyette ott a régi komp, a Csata. Én is radarhibára gyanaxom, de hétfőn már többet fogok tudni.
A DN-ben a másik cikk meg ellentmondásos.
A Mohácsi komp tudtommal önjáró, Voith-Schneider hajtásos és radar van rajta! Ha nem az önjáró közlekedett, hanem mellévett alakzatban egy két csavaros géphajóval, akkor az nem fordul el attól ilyen komoly mértékben, hogy leáll az egyik gép.
Ha az önjárónál elromlik az egyik hajtómű, valóban elfordul(hat) a hajó, de a radar kötelező tartozéka az elfordulásmérő (fordulási szögsebesség mérő), ami nem egyezik meg az axiométerrel. Ez alapján pontosan betájolható az elfordulás iránya és mértéke). Ami inkább elképzelhető, hogy a radarberendezés hibásodott meg, vagy egyáltalán nem működött, és emellé jött egy műszaki hiba.
Mégegy apróság: a rádiós vizsga nem a radarvizsgának része, azt a radarhajósi képesítéssel nem rendelkező hajóvezetőnek is le kell tennie, és négyévente ismételnie.
Hm. Ha jól tudom, akkor a mindkét kompon van radar. Adaptálva a katonai tananyagból, egy komp kapitánya egyetlen hibát követhet el: ha hosszában akar átkelni a folyón.:-)
MNO
Eltévedt a hatalmas köd miatt csütörtökön reggel a Mohácsról a Mohácsi szigetre hat órakor induló komphajó. A HavariaPress úgy tudja, a bajt az egyik hajtómű leállása idézte elő.
A hajtóműhiba miatt ugyanis elfordult az eredeti irányból a hajó orra és a sűrű ködben a vezetője nem tudott tájékozódni. A fedélzeten harminc utas tartózkodott, közöttük kisebbfajta riadalom tört ki. A kompnak le kellett állnia és lehorgonyozni, hogy a kompvezető be tudja tájolni a hajó helyzetét.
Mint kiderült, a célállomás felőli oldalon, de a kikötőtől mintegy kilométerrel lejjebb sodródott a vízijármű. Végül sikerült elérni a célállomást a szigeten, de az eredetileg tíz perces út egy óráig tartott. A látási viszonyokra jellemző, hogy a jelenlévők szerint akkora köd volt, hogy a hajó végéből nem lehetett látni a hajó orrát.