Keresés

Részletes keresés

marslakó Creative Commons License 2006.02.07 0 0 352

Sziasztok!

 

Bocs, manhattani, a belepiszkításért, de hát a General Motors révén amerikai téma is :-)))

 

Szeretnénk az idén is közzétenni, hogy aki szimpatizál a NOHAB-GM Alapítvány tevékenységével és szeretne hozzájárulni azok sikeréhez, az az SZJA 1% felajánlásával is megteheti ezt.

 

Ehhez az APEH által küldött adóbevallás-csomagban található rendelkező nyilatkozat megfelelő helyén fel kell tüntetni az alapítvány adószámát és nevét:

 

18686074-2-41
NOHAB-GM Alapítvány

  </P">

Előzetesen is köszönjük minden vasútbarát, vasutas, rokon, kolléga és ismerős felajánlását!

 

A NOHAB-GM Alapítvány kuratóriuma és alapítói nevében

 

 

Bővebb információk
etwg Creative Commons License 2006.02.07 0 0 351
Itt ott a BahnTV-n mennek amerikai filmek amit onnan felvehetsz - letölteni ök sem hagyják
Előzmény: M41 2127 (350)
M41 2127 Creative Commons License 2006.02.07 0 0 350

Hát, pedig nekem csak az ingyenes lenne jó... :-(((

Előzmény: etwg (349)
etwg Creative Commons License 2006.02.06 0 0 349

Ingyenes aligha lesz (többre becsülik ott az ilyen tulajdont), pénzért meg több helyen is van:

 

elég beütni a googleba, és egyböl kihoz néhány 100 cimet.

Előzmény: M41 2127 (348)
M41 2127 Creative Commons License 2006.02.06 0 0 348
Sziasztok!

Egy nagyon fontos kérdésem lenne, mégpedig az, hogy tudnátok-e mondani nekem olyan oldalakat, ahonnan amerikai vasúti-vonatos témájú videókakat lehetne letölteni. Lehetőleg gőzösök legyenek, és minél régebbiek, de azért az újabbak is jók! :)

Köszönöm előre is!!!
seTTebello Creative Commons License 2006.01.31 0 0 347
RhB Creative Commons License 2006.01.27 0 0 346
Hát ez kib****szottul q***va jó! Isten fizesse meg jóságodat!
Előzmény: Dash 9 (345)
Dash 9 Creative Commons License 2006.01.27 0 0 345

Sziasztok!

 

RhB figyelmébe!

 

Megtaláltam egy régi linket ami segítségével szétnézhetsz egy Dash 9 vezetőállásán!

 

 http://www.trainweb.com/railfair99/360_bnsf4419.html

seTTebello Creative Commons License 2006.01.19 0 0 344
seTTebello Creative Commons License 2006.01.19 0 0 343
Előzmény: 1047.501 (306)
seTTebello Creative Commons License 2006.01.14 0 0 342
manhattani Creative Commons License 2006.01.09 0 0 341

Tegnap megakadt a szemem a Discovery-n, hogy épp az amerikai mozdonytörténet két gigászát cipelik fel egy dombra, a 4023-as Big Boyt és egy Centennialt (EMD DDA40X), Omaha mellett, ami nagy vasúti csomópont, és ezeket a masinákat át kellett vontatni több gerincvonali vágányon is.


Volt ott minden, ami kell, a földre és a vágányokra letett lapok nem bírták a terhelést, eltörtek, emiatt a gumikerekes vendégforgóvázak sem bírták a megnőtt terhelést, némelyik kifordult, megállt az egész szállítmány, stb.

 

A Centennial szekrényét még a vágányon felemelték 20 cm-rel, és kitolták alóla a forgóvázát. Ez egyszerűen hangzik, csak az a 4 tengelyes forgóváz 40 t... De végül mind az, mind a Big Boy felkerült a dombra, és ott egy falazott emelvényen állnak és nézik lenn a vágányok, és persze az autópálya forgalmát.

seTTebello Creative Commons License 2006.01.07 0 0 340
Ha lenne H0 - ás modul, akkor talán, főleg, hogy N - ben nem találom a kedvenc autóimat, Fishbowl busz van, de Nabi nincs, Buick Regal 1975 sincs, és aminek kellene lennie Ford Crown Victroria sincs.

Viszont itt van 2 szép terepasztal:
http://www.gmrrc.org/Pages/Photos-Scenes.html
http://www.geocities.com/Heartland/Ranch/1916/train.lay1.html
Előzmény: manhattani (326)
etwg Creative Commons License 2006.01.06 0 0 339

Számomra ez Amerika...

 

minden kézimunka, kivéve a sineket......

 

flrr2
Előzmény: etwg (338)
etwg Creative Commons License 2006.01.06 0 0 338
Abszolut igy van, én is gyakorlatilag otthon csakis KADEE kuplungokat használok , igy valoban tárgytalan itt erröl vitatkozni.
Előzmény: RhB (337)
RhB Creative Commons License 2006.01.06 0 0 337
Szerencsére az ONtopik járművekkel nincs ilyen gond... :-)))))
Előzmény: etwg (335)
RhB Creative Commons License 2006.01.06 0 0 336
A dolog elemzésével még nem foglakoztam, de "úgy marad" és kész... (tapasztalat)
Előzmény: etwg (335)
etwg Creative Commons License 2006.01.06 0 0 335

Nem tudom milyen rugorol beszélsz, mert annak, ha jol van megcsinálva a szerkezet nincs semilyen feladata (legalábbis vontatási szempontból).

 

2 dolog van ami szarrá teszi az egészet az a kulissza formály és a kapcsolo merevsége oldalirányban.

 

 

de ha ívből megy egyenesbe, akkor "úgy marad".

 

hogyan maradhat ugy, ha a kar meg az elözö kocsi azt csakis középre huzhatja (rugó nélkül is), csak akkor nem ha az összekötö rud (a 2 kuplung) nem elég merev  (ami viszont elöfordul)

Előzmény: RhB (332)
etwg Creative Commons License 2006.01.06 0 0 334
Pontosan azt akartam  hallani, hogy milyen kapcsolot használatok, mertg a müanyag ROCO a legszarabb valamennyi közül.
Előzmény: crash__override (333)
crash__override Creative Commons License 2006.01.06 0 0 333
Milyen kurzkinematikát használsz?
Többnyire Roco, Klein, de van közöttük Fleischmann és Maerklin is. Szóval vegyesfelvágott.

A merev kapcsolónak Te a Roco kurzkupplungot mondod? Mer' az egy rakat....
Előzmény: etwg (329)
RhB Creative Commons License 2006.01.06 0 0 332

...milyet is használsz.

 

Nem én használom, hanem a ROCO/RIVAROSSI/SACHSEN/LILIPUT/stb...

 

Próbáld ki, hogy két összekapcsolt kocsi elkezdesz erősen széthúzni. Lehet, hogy egyenesben nem megy ki oldalra a kinematika, de ha ívből megy egyenesbe, akkor "úgy marad". Ez persze függ a rugó erősségétől is, pl. a RIVAROSSI Orient Express-nél a kocsik sorrendjétől is függ, hogy mennyire húzódik szét. Sajnos ennél a legdurvább ez a jelenség, elég nehezek a kocsik és gyengék a rugók, már 7 kocsinál is katasztrófálisan néz ki...

Előzmény: etwg (331)
etwg Creative Commons License 2006.01.06 0 0 331

Hogyan térhetnek ki, ha mereven össze van kötve az elöbbi vagonnal, avagy a kapcsolo már a fizika törvényeit sem hajlando követni, mármint két pont között az egyenes a lerövidebb ut? 

 

(természetesen ez nem érvényes arra amikor nem igazi merev csatlakozásu, és jo állapotu KKK kapcsolot használ az ember).

 

1-2 centis távolság nagyon szar kinematikára utal - van természetesen ilyen is, ezért kérdezem, hogy milyet is használsz.

Előzmény: RhB (330)
RhB Creative Commons License 2006.01.06 0 0 330

Azért ez nem ilyen egyszerű...

 

A kulissza ellenére is előfordul, hogy hosszú, nehéz vonatnál egyenesben is kitérnek a kulisszák oldalra, és a kocsik között 1-2 centis távolság lesz. Európai vasút, max. 2.5 m-es vonathossz. Legalábbis H0-ban...

Előzmény: etwg (329)
etwg Creative Commons License 2006.01.06 0 0 329

egy kanyar után az egyenesben nem tudják összehúzni a szerelvényt

 

 

Milyen kurzkinematikát használsz?

 

Az igaziban ugyanis van egy vezetö sin, ami egyenesben nem egy rugoval, hanem a kulisszával huzza össze vagonokat, tehát kizárt, hogy egyenesben azok továbbra is távol maradjanak egymástol (a játék max 0,5 mm)...

Előzmény: crash__override (328)
crash__override Creative Commons License 2006.01.06 0 0 328
Most tűnt fel, hogy milyen gazdag az N-es választék, nagyrészt új kiadású modellek. A fene érti, hogy miért, egy átlagos USAbeli modellezőnek akkora helye van, hogy a fülén folyik ki...
Neked magyarázzam? :-) Az amerikai vasútnak pont az a lényege, hogy nem csörgő+3bhv a jellemző vonat, hanem 2 gép+40 kocsi. H0-ban ez iszonyat, és N ben ki is vitelezhető.
Múltkor kísérletezgettünk európai H0 modellekkel haverral... a kurz kinematikák egy komolyabb vonat esetében nem bírják a vonatsúlyt, és kinyúlnak - egy kanyar után az egyenesben nem tudják összehúzni a szerelvényt (mondjuk ez amerikai modelleknél nem számít :-) ). E mellett akkora a vonat súlya, hogy komolyan megizzadnak a gépek a vonatovábbítással. Ez utóbbi már számít az amerikai modelleknél is...
N-ben én minden további nélkül 2-2,5m-es vonatokat tudok képezni. Az már kinéz valahogy :-)


Nagyon babra munka az az N :-))
A H0 meg gigantomán. Főként, hogy az átlag amerikai témájú H0 járművek kidolgozottsága semmivel sem jobb az N-es társaikénál - pedig a méret lehetővé tenné.
És az sem mindegy mekkora szerelvényt tudok közlekedtetni.
A hossz igenis számít :-)
Előzmény: manhattani (326)
RhB Creative Commons License 2006.01.06 0 0 327
Mégis találtam egy fotót a Classic Trains 2005 téli számában. A fotó Chama állomáson készült 1963 októberében, éppen bocikat terelnek be vagonokba, a háttérben pedig látszik a kereszt, alatta a "2 TRACKS" kiegészítő táblával. A szkennelés macerás, ezért inkább lefénymásoltam, vasárnap a Lángban odaadom 007Gergőnek. (Azért nem neked, mert őt ismerem, téged viszont nem.)
Előzmény: 1047.501 (323)
manhattani Creative Commons License 2006.01.06 0 0 326

A napokban végiglapoztam a Model Railroadereimet, teherpályaudvari motívumokat kerestem. Most tűnt fel, hogy milyen gazdag az N-es választék, nagyrészt új kiadású modellek. A fene érti, hogy miért, egy átlagos USAbeli modellezőnek akkora helye van, hogy a fülén folyik ki...

 

A modellek gyönyörűek, a fénykép életnagyságnál nagyobb, és még úgy is részletgazdag.

 

seTTebello, azért gondold meg... én inkább építek 2m x 0,5m-en egy kis teherpályaudvart H0-ban, mint ugyanakkora helyen akár egy körpályát N-ben. Nagyon babra munka az az N :-))

GEORGIE Creative Commons License 2006.01.05 0 0 325
Én eddig nem hallottam Mechanoról, csak Mehanoról (http://www.mehano.si/) !:-))) ez egy új cég lenne?
Előzmény: crash__override (304)
RhB Creative Commons License 2006.01.05 0 0 324
Átnéztem a Classic Trains-eket, de útátjáróról továbbra sem találtam fotót, viszont a tájról nem mondhatni el, hogy utakkal sűrűn átszőtt, és ami a vasút mellett látható, az is csak földút...
Előzmény: 1047.501 (323)
1047.501 Creative Commons License 2006.01.05 0 0 323
Köszönöm segítségedet!
007Gergővel a G-n törjük a a fejünket. Neki vannak is LGB-s kocsijai megy egy RGS sínteherautója.
Előzmény: RhB (316)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!