Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Balthazor Hellman Creative Commons License 2016.11.24 0 0 22160

Nyugi :)

 

Nem benzinesről van szó...

 

A porlasztókat szeretik injektornak hívni, bár ugye az valójában porlaszt... Az idegen szakirodalomból így lett átvéve, de a dízelt kell így karbantartani a Mazdáéknál...

 

Nálunk is van egy olyan kütyü, mint a fojtószelep, csak annak más a dolga.

 

Ugyanakkor minden henger más és más, mindegyiknek kijár az elkülönített bánásmód, és a megkülönböztetett figyelem. Más a hőelvonása a hengerfalnak, más szögben és sebességgel érkezik a friss levegő, illetve friss keverék a hengerbe, más úton és ellenállással távozik az égésgáz. Szóval más....

 

 

Előzmény: IMITRIKES (22158)
Johnny015 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 22159

Én a lakhelyemtől 90 km-re hordom szervizbe!

20.000 km-be belefér. Ha, a kilométeren akarsz spórolni akkor rossz autót vettél! Ez azt szereti ha mennek vele. Sokat! Egy idő után majd azt veszed észre, hogy a hosszabb úton közlekedsz vele, mert kívánod mint a... :D

Ja! És ez nem az a ketyegős dízel! Ezt hajtani kell, mert azt szereti a motor is, meg a DPF is!

 

Van saját olaja: http://www.formula3000.hu/shop/mazda-5w30-mazda-original-ultra-p-5592.html

Sokan innen rendeljük. Eddig nem volt vele gond. De a szervizek megkapták a hamis olajok külső jellemzőit leíró körlevelet, így ha lelkiismeretesek akkor mielőtt beleöntik leellenőrzik a csomagolást. Azért is van ilyen alakú kannában, mert a gyártó is a hamisítás ellen van. De ez egy másik történet.

 

A szervizintervallum elmulasztását nemes egyszerűséggel a DPF lámpa villogásával jelzi. Ilyenkor nincs teljesítmény visszaesés, csak - ha jól emlékszem - újabb 1000 km megtétele után. Akkor elkezd szépen korlátozni. Ezt a villogást egy mezei autószerelő is kitudja ütni, ha van csatlakozója hozzá. De ettől a motor nem tudja, hogy új olaj van benne, így a regenerálási ciklusokat tovább csökkenti ami a az új olaj hamarabbi elhasználódását eredményezi, motor károsodik és a DPF hibájához fog vezetni.

 

Biztos, hogy sok dologban tévedek, vagy felszínes az ismeretem, de túl sok mindennel foglalkozom így legyen ez a mentségem.

 

Előre is bocsánatot kérek mindenkitől a következő kijelentésemért:

Mikor elmentek "használt" autót venni, mindig főszempont a leinformálható előélet és a szervizkönyv. Te nem fogod szervizbe hordani, mert nem vagy - már bocsánat - hülye, de az előző tulaj hordja. Tehát ő hülye volt!? Ne legyen törött, sőt egy karcolás se legyen rajta. De ha elüttök éjszaka egy előugró kutyát és 600.000 Ft-os kárt okoz az autóban azt elfelejtitek, mert aki javította azaz ismerősét is jól megcsinálta akkor miért pont a miénket gányolta volna össze. Pedig....

Előzmény: IMITRIKES (22158)
IMITRIKES Creative Commons License 2016.11.24 0 0 22158

Na, mindig tanul az ember valami újat.

Bár nem értem mit lehetne szabályozni egy olyan rendszeren aminek közös pillangószelepe van.

Motorkerékpároknál ugye minden hengerhez külön pillangószelep, azokat rendben van, hogy szinkronizálni kell.

Itt viszont 1 pillangószelepet mozgatunk működés közben,

a számítógép meg a kapott információi alapján adja a spricceknek  a jelet.

Azt mondod, hogy az egyforma jelek ellenére amit egyszerre kapnak a spriccek, eltérő adagra lehet őket programozni?

 

Viszont a nullázás menete továbbra is érdekel.

 

Lehet el is vinném MAZDA hivatalos szervizbe, de tőlem a legközelebbi is 60km.

Lányomék elvitték haldokló Toyoájukat a márkaszervizbe, kivettek 2 gyertyát megnézni, körbejárkálták, ZZ2 hengerfej anyagdíjra mondtak 1,2Milió forintot és elkértek tizenötezret az okosságért.

Értem én, ha volt pénzem majomra, legyen banánra is! De....

 

Előzmény: Johnny015 (22157)
Johnny015 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 22157

Sziasztok!

 

Egyszer már leírtam, így csak beilleszteném:

 

"Minden 20.000 km-nél el kell végezni a motor és injektor kalibrálást a gyár ajánlása alapján! Ezt a szervizek szeretik elmismásolni és csak a motort nullázzák ki. Nem szeretik ezt a procedúrát, mert ilyenkor az autót el kell vinni valami "láthatatlan helyre" és ott kell elvégezni, hogy ne nagyon lássulk és halljuk, hogy mit csinálnak vele. A lényeg az, hogy ilyenkor kb. 10 percig jár a motor és a laptopról a gyári szoftver közel egyenlő értékre állítja be az injektorokat. Többször is végig hallgattam már, hát nem egy muzsika a fűlnek. Csörög csattog, kopog, pörög, fulladozik... szóval minden nemtetszőt csinál a motorral. De utána érzhetően egyenletesebb a motor járása és az injektorok élettartama is nő."

 

Egyenetlen alapjárat, hideg motornál egyik henger kihagyása, vagy enyhe kopogó hang, ezek mind azt jelzik, hogy a "kalibrálás" elmaradt.

 

El kell vinni az autót egy normális szervízbe ( pl.: Nyíregyháza, Autóméry kereskedés ) és meg kell csináltatni a kalibrálást! Ha néznek rád "bután", hogy mit akarsz, akkor keres másik szervízt, mert nem értenek hozzá! Az öreg szakikat, meg tuti havaroket el kell felejteni, mert kevesen értenek ehhez a procedúrához. Itt nem elég az, hogy rá tudja dugni a gépet az autóra, hanem a program részletes ismerete szükséges! Az egyik ÉK-magyarországi szervízben pl. nem is hallottak ilyenről. :D

 

Bocsi, ha egy kicsit kioktatósra sikerült a hozzászólásom. Nem ez volt a szándékom, de csak így tudom nyomatékosítani az érveimet. :)

Előzmény: IMITRIKES (22156)
IMITRIKES Creative Commons License 2016.11.24 0 0 22156

Ez a nullázás dolog engem is érdekelne.

Eddigi autóimon indításnál volt információ a szervízigényről de ennél nincs semmi.

Pugon, VW-n simán meg lehetett oldani.

 

Előzmény: Balthazor Hellman (22153)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2016.11.24 0 0 22155

Sajnos nem tudom merre laksz, mozogsz... Én Bp-n élek, de Pécsre viszem az autót. Amikor némi vitába keveredtem velük, akkor korrekten rendezték a dolgot, pár telefon után. Két ismerősöm is van ott, bennük megbízok, az ominózus esetben épp nem tudtak ők foglalkozni a kocsival...

 

- Amúgy Bp-i emberek pl Komáromba is járnak, ott van még a csepeli szerviz, illetve Mazda Mester mint alternatíva...

- Ha benzines Mazdám lenne, szerintem Novoth Tibire bíznám, amit nem tudok megcsinálni...

 

Pécs-Szekszárd vonalon a kakasdi szerviz is jónak mondott műhely...

Előzmény: Sandor Karnis (22154)
Sandor Karnis Creative Commons License 2016.11.24 0 0 22154

Hát bevallom oszintén hogy nekem a markaszervizekkel szinte csak rossz tapasztalataim vannak. Minden esetben lehúzás szaga volt a tortenetnek, es sajnos nem csak a szaga volt olyan..... Nem mellesleg egy vagyonba kerül. Meg ötlet vkinek esetleg? :)

Balthazor Hellman Creative Commons License 2016.11.23 -1 0 22153

Szerintem irány a szerviz... Rendes Mazda szervizben egyszerre mindent megcsinálnak...  Engem is kirázott a hideg amikor rádöbbentem, hogy nem magam fogom a "vérátömlesztést" csinálni... Ha nem sikerül a nullázás, akkor kezdődik a műszerfalon villogás, a parázás... stb. Nem éri meg...

 

A Mazda gyári olaja egyébként Total... a C1 minősítésre figyelj, ha te veszed.

Előzmény: Sandor Karnis (22152)
Sandor Karnis Creative Commons License 2016.11.23 0 0 22152

Sziasztok! 

 

Két hete vagyok egy 2006-os Mazda5(143le.) boldog tulajdonosa. Hatalmas szerencsém van mert az autónak végig nyomon követhető előélete van.  Minden számla lefűzve egy mappában, szóval szuper. Most készülök olajcserére, ebben szeretnék tőletek tanácsot kérni. Ki milyen olajat használ vagy ajánl bele? Az előző tulajdonos felhívta arra a figyelmemet hogy minden olajcsere után el kell végezni egy ún. "nullázást". Valahol erről meg van a papír de most hirtelen nem találtam, le tudnátok írni nekem? Köszi. Egyébként visszatérve az olajra, én a többi autóimban kizárólag a Total-t használok, és nagyon meg vagyok elégedve vele. Megtaláltam most a neten a Mazda gyári olaját, elég jó árban is van, csak igazából nem tudom hogy bele-e merjem rakni az autóba.....    Megköszönném ha megosztanátok velem az ezzel kapcsolatos tapasztalataitokat.  

IMITRIKES Creative Commons License 2016.11.23 0 0 22151

Lecseréltem az olajat. 4,2 litert engedtem le belőle, úgyhogy a mennyiséggel nem lehet gond.

4 litert öntöttem bele, a szint szinte a felső nívójelzésnél van.

Kb mint a múltkori képen, viszont most nem ér bele mikor először kihúzom.

Gondolom az a kb 2 deci magassága lenne.

 

Előzmény: Balthazor Hellman (22132)
belizs Creative Commons License 2016.11.23 0 0 22150

Csak 1 kép:

belizs Creative Commons License 2016.11.23 0 0 22149

Sziasztok!

 

Eladóvá vált autó csere miatt szeretett 5-öm. Fájó szívvel válok meg tőle, óvtam, vigyáztam.  Azért mégis 8 év az 8 év.soha nem hagyott cserben. Én hoztam ki a szalonból, sajnálom.

2008 évjárat, 2000m3, 143 paci, 81 000 km,  TX plusz felszereltség, friss műszaki, szervizkönyv, fekete.

Szóval nem lutri aki megveszi. 2 900 000 az irány.

Ha érdekes lehet vkinek szóljatok.

 

köszi

 

Előzmény: anzoo (22145)
János Hézsai Creative Commons License 2016.11.22 0 0 22148

sziasztok. a képen látható lengőkarba nem tudja valaki hogy milyen szilent való? és hogy excenteres csavart hol kapok hozzá?

obga Creative Commons License 2016.11.22 0 0 22147

Köszönöm! Ez bármelyik évjáratú 5-höz jó?

 

Ma lett meg az autó. Kb. 20km-et vezettem hazáig, jók a tapasztalatok, kényelmes az ülés, jól vezethető, lendületes autó. Vannak kisebb-nagyobb hibái, de melyik használtnak nincsenek? ;)

 

Előzmény: aulac (22144)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2016.11.22 0 0 22146

Pár infó és kérdés:

 

- Mit jelent számodra a rövid táv, illetve melyik városban?

- Az 1.8-as benzines is tud irgalmatlan mennyiségű olajat enni.

- Az 1.6 -os dízel is elviszi a bódét (bár a nyugodt, lendületes előzés megfontolandó),

- Külföldről behozott autót kereskedőtől nem vennék, ha csak nem kérésemre hozza be, és lelkiismeretes ember az illető.

- az 1.6 dízelről megoszlanak a vélemények, de ennek a PSA motor az alapja, amely elég népszerű darab

- Ha tehetném, kevés futás mellé 2.0 benzinest vennék, mondom ezt úgy, hogy 2.0 dízelt hajtok.

- A turbó a hidegen járatásnak nem örül, de a melegen leállítás az igazi ellensége...

- A dízeleket hozzáértő szervizbe kell/érdemes vinni (a 2.0-t nullázni kell, és piszok kényes az olajra), a benzineseket lehet otthon is karbantartani, kellő ismerettel természetesen.

- Én megszoktam a 6 sebességes váltót, arról nem mondanék le...

- Az 1.8-as benzinesnek biztosan elég a 15"-os felni, és a kisebb fék (ez a későbbiekben alkatrészköltségekben jelentős előny)

- az újabb bódé nem egy szépségdíjas darab, de ez ízlés kérdése.

 

Bp-en a 2.0 dízel is elkéri a 9-9,5 litert 100 km-en ha 6-7 km egy irányban a távolság, országúton 6 liter alatt, autópályán 125-nél 6,2 - 6,3 ; 140-es tempónál 7 liter a fogyasztás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: anzoo (22145)
anzoo Creative Commons License 2016.11.22 0 0 22145

Sziasztok!

 

Mazda 5 vásárlás előtt állok és találtam is pár megfelelőnek tűnőt.

Érdekelne a véleményetek tapasztalat alapján.

Városban rövid távokra használnám inkább.

1. http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/5/mazda_5_1.8_tx_7_szemelyes-10707541

2. http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/5/mazda_5_1.6_cd_ce-10723622

3. http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/5/mazda_5_1.8_te_szervizkonyves-10797534

 

Turbóval nem szokott gond lenni?

Benzin v. diesel a jobb választás szerintetek?

 

aulac Creative Commons License 2016.11.21 0 0 22144

Szia...

Én anno az ibéjről vettem. Németországból. Nem drága még szállítással sem. Bár nekem ott vették át.

Nézd meg ezt: http://www.ebay.de/itm/Mazda-Original-Laderaumabdeckung-Gepackraumabdeckung-Gepack-Abdeckung-Koffer-/112211775034?hash=item1a2057ce3a:g:CeoAAOSwgHZYC5Xf

Előzmény: obga (22138)
rederiet Creative Commons License 2016.11.21 0 0 22143

Szia!

 

Pont most olvastam a könyvében, hogy 0 foknál már nem kapcsol a klíma, úgyhogy valószínű normális.

Előzmény: gzoly (22116)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2016.11.20 0 0 22142

Szerintem sok... nincs előttem adat, de egy 9-10:1 kompresszióviszonnyal rendelkező motornál 12 bar lenne a normális kb... 

Előzmény: IMITRIKES (22141)
IMITRIKES Creative Commons License 2016.11.20 0 0 22141

18-19 bar érték érdekel normális-e nem a szórása.

Előzmény: IMITRIKES (22140)
IMITRIKES Creative Commons License 2016.11.20 0 0 22140

Generálozás óta bent van az autóban 2400km.

Mivel gyűrűzés is volt, ezt az időt bejáratásként kezeltem (max. 3000RPM).

Olajból nem evett semennyit az előző 150km/1 liter zabálás után.

Gyertyákat kiszedtem, szép normális szürke mindegyik, lerakódásoktól mentes.

Hármas henger dugattyújának szívó oldali felén látni nedves foltot de minden egyéb száraz.

Ott lehet valamelyik szimering nem tökélezes. Végén már párszor elpörgettem 5000 fölé, normálisan tette a dolgát.

Végnyomásokat megmértük, eltérések 10PSI, nem tudom ez normális érték vagy keressek másik mérőt!?

Felújítás előtt is hasonló értékeket mértünk ugyan ezzel a mérővel.

 

Balthazor Hellman Creative Commons License 2016.11.20 0 0 22139

Üdv!

 

A kemény kuplungot innen nehéz megítélni, de ha van lehetőséged, legalább egy benzines 6-ost nézz meg összehasonlítási alapnak. Ha tényleg kemény, akkor érdemes megnézni, hogyan kapcsolódik oldás után, lehet szorul. A dízelé tényleg kemény...

 

A roló az nehéz ügy... 25.000-35.000, de akár 50.000 huf körül jelennek meg a piacon és elég ritkák. El kell határozni, hogy kifizeted az árat, és fél szemmel a netet kell figyelni, hátha előkerül egy.... 

 

Én addig amíg nem találtam egyet, vettem egy fekete plédet, és azzal takartam le a cuccokat. A sötétített hátsó ablakok azért sokat segítenek. Amúgy Nagykanizsára mentem érte Pestről, és 25.000 huf volt. Már nagyon érdeklődött iránta egy bontós.

Előzmény: obga (22138)
obga Creative Commons License 2016.11.20 0 0 22138

Sziasztok! A jövő héten én is Mazda 5 tulaj leszek :) Egy 2009-es 2 literes benzinest választottam.

Igyekszem átolvasni a topicot, de addig is lenne rögtön kérdésem, keménynek tűnik a kuplung, ez normális? Csomagtér roló nincs, hol lehet itthon kapni? Márkakereskedésben gondolom drága...

 

kiggyo Creative Commons License 2016.11.19 0 0 22137

Elnézést de nagyon szívat most a fórummotor.

 

Először elszállt a bejegyzés (de mégse), másodszorra meg a képet rontottam el.

 

Szóval ez az első kép, először kihúzva a pálcát a hideg motorból:

 

 

 

második kép, törlés-visszadugás után:

 

Előzmény: kiggyo (22136)
kiggyo Creative Commons License 2016.11.19 0 0 22136

No kimentem én is megnézni, de a mazda nemrég lett leállítva így nyakig olajos a pálcája, ez normális is mivel lötykölődik benne az olaj.

 

HA nem felejtem el megnézem majd egyik nap hidegen és lefényképezem, de hasonló jelenség szokott lenni mint nálad.

 

A kis Yanmar motoros mopedautó viszont tegnap óta nem megy, ott megtaláltam a jelenséget.

 

Ez volt a pálca kigúzásakor:

 

 

És ez pedig a törlés-visszadugás után:

 

 

És akárhányszor ismétlem nem tudom reprodukálni az elsőt.

 

Vagy valami olajos trükk lehet vagy UFÓ-k tényleg léteznek :-)

 

Mitől tisztul le teljesen kihűlés közben? Mert ugye menet közben csupa olaj volt.

 

És mondom, nem az első nívópálca amit látok, és régebben nem láttam ilyet. Valami az olajjal lehet, mert a kis Yanmar is 20 éves motor.

Előzmény: IMITRIKES (22135)
IMITRIKES Creative Commons License 2016.11.19 0 0 22135

Mennyiség megvan biztosan! Csere után is így viselkedik.

Pálca a csövön túllóg, mikor szét volt bontva ránéztem.

Anyaga meg szerintem ugyan az mint sok másik acélnál.

Előzmény: Balthazor Hellman (22132)
kiggyo Creative Commons License 2016.11.19 0 0 22134

No kimentem lefényképezni a jelenséget, de a mazdánál nem sikerült mivel nemrég állítottuk le. 

Ott nyakig olajos volt a pálca, mivel ugye csapódik össze-vissza menet közben.

 

A kis yanmar motornál viszont elcsíptem, az tegnap óta áll:

 

 

A pálca szinte teljesen száraz, csak a legvégén van egy csepp olaj. 

Pedig ez is olajos lehetett leállításkor.

 

Törlés után, akárhányszor próbálva ez az eredmény:

 

Ufók márpedig léteznek :-)

 

Előzmény: kiggyo (22133)
kiggyo Creative Commons License 2016.11.19 0 0 22133

Pont ezen röhögtem a múltkor én is. Évtizedek óta nézegetek nívópálcát, és nem értettem mostanában meg mi a francért bénázok. A mazdánál is (benzines) és a mopedautónál is (dízel).

 

Szerintem a nívópálca anyaga (nagyon fényes, sík) és a modern olajak kombinálják össze.

 

Kihúzom, letörlöm, visszadugom, kihúzom és jó. Így szoktam újabban :-)

Előzmény: IMITRIKES (22131)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2016.11.19 0 0 22132

Ha megteheted, engedd le az olajat, mérd meg, hogy mennyi, és töltsd vissza. +/- 3 dl pontossággal megtudod mennyi is van éppen benne. 

 

Nem tudok logikus magyarázatot adni, mert a pálca tartócsövében maradó olaj koszolhatná össze a pálcát, de az meg nem biztos, hogy a jel környékén áll meg.

 

 

Előzmény: IMITRIKES (22131)
IMITRIKES Creative Commons License 2016.11.19 0 1 22131

Én sem azért kérdem.

Hideg motornál (használat után visszahült) ha kihúzom nincs rajt olaj, vagy max egy csepp a végén.

Ha visszadugom akkor viszont már a max jelzésen van. Utána már megmarad rajt ha később újranézem.

Tudom, hogy kiveszem letörlöm és akkor mérek, de eddigi autóimnál nem volt ilyen jelenség.

 

Előzmény: Balthazor Hellman (22128)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!