Bocs, nem jövök rá a gyártóra... csak ne vika legyen. Illetve, egy kukkot sem értek a honlapból. Rendelnék belőle magyarhonba, mert ez nagyon tuti ár. Egy tízezressel drágábban tudok csak.
Az. Indítási probléma megoldódott. A lambda ecu csatijával a fogyasztás is vissza esett. Jobban megy, de valószinüleg a benzinpumpát is cserélnem kell, mert 2-3- ban ki tud pörögni a fordulat 4500-ig is, de 5- ben max 3200, és 110, ott elfogy aaz ereje, és emelkedőn is lusta. Apumát cserélték, de bontottra, és rossz tömítéssel közlekedtek ami megviselhette. Csak most anyagi forráshiány van...de ha lessz egy kis pénzmag megkapja az újat. Az 1.4 mpi fabia 44- kw os pumpája tökéletes neki. Azután meg gyűjtés a májusi műszakira. Az előtt futómű kopó részeit kellene cserélni. Meg szelephézagot állítani, ha tudnék, mert rondán csattog. Szóval már megy, mindösze pitiáner hibák miatt szívtam, mert nem találtam. Most van egy pár plussz alkatrészem. Benzinpumpát, ha találok tutit bontottan, még lehet korábban cserélem, aztán teszt a pályán. Most azért gáz volt a kamionsort előzni.
Ma szétszedtem a rossz injektorsoron a nyomás szabályzót, hogy mi lehetett a baja. A belső tömítő gyűrűt szét szakították össze szerelés közben. Két darabban jött ki, teljesen szétcsúszva egymástól. Ez szúrt ki velem, egy vacak pár forintos tömítő gyűrű. E miatt engedte el a nyomást, és jutott oda is bőven benzin, ahova nem kellett volna. Most van még egy injektor sorom tartaléknak :) Jó tanulópénz volt.
Nem akarom elvenni a kedvedet az ülésjavítástól, bőrözéstől, stb. de nem olcsóbb 2 bontott ülés? Talán a favorité is belemegy, azok között láttam plüsskárpitost is. Az ojelixen láttam 10 ezer körül elő pár ülést, Feliba, Favoritba, szépet. De van már 3 ezerért is.
Tarnamérán van egy nagyon jó kárpitos brigád, szerintem jól, igényesen és nem megfizethetetlenül drágán dolgoznak. Egy baj van velük: határidőket nem nagyon szokták betartani... :)
Hát én a helyedben mindenek előtt csinálnék rajta egy nyomáspróbázást. Addig egy fillért és munkát sem fordítanák rá, mert ha van rajta hajszálrepedés azt nem fogod látni és hiába cserélsz rajta bármit!
Én már még az első 105-ös skodrinál vettem tanulópénzként vagy 10 hengerfej tömítést meg fizettem a síkolásért egy kalap pénzt. Aztán a végén vettem egy használt de nem repedt 120-as hengerfejet és az ment fel:-) kicsit lefaragtam meg tettem rá szelepszár szimmeringet (mert ráértem) jó is volt utána.
Tünet: hidegen, reggelente, önindító gyanúsan könnyen forgat, mintha kivenném a gyertyákat.
Kompresszió hiány. Kis kínlódás után egy henger elkezd dolgozni, aztán elindul mind.
Barátommal teljesen tanácstalanok voltunk, az tűnt fel, a szelepek nagyon kicsit mozdulnak.
De melegen jó volt, ha beindult 500km-t elment.
Hiba: Azt tudtam, hogy lassan fogy a fagyállóm, havi 1-1,5 liter körül, de nem volt hengerfejes, nem dolgozott a víztérbe, és
ráadásul a hűtősapkám ki van herélve, gondoltam ott veszít vizet.
Hát nem, lassan lefolyt a karterba, de olyan kevés, hogy gondolom a karterszuszogón el is párologtatta,
DE!! a fagyálló+motorolaj szépen bevont mindent egy mézszerű réteggel, ami megfogta, megragasztotta a szelepemelő tőkéket, a szeleprugó nem volt képes visszanyomni.
Az ne tévesszen meg, hogy huzat javítás van mert az alsó részt is javítja sőt ezeknek van lakatos forrásuk aki meg is hegeszti az eltörött részt. A céges renault mastert úgy megcsinálták, hogy nem is látszik a javítás. Igaz ott hegesztettek is és két ülést az "anyós" és a vezetőoldalit is javították de 2 nap alatt készen volt hegesztve, lefestve! és huzat cserével szivacs javítva 27eft. De láttam ajánlatot suzuki svift(régi) ajánlatot bőr üléshuzatra 500eFt-ért :-)))
A huzattal nincs gond inkább a szivaccsal meg az ülés alatt lévő tartólemez adta meg magát mind a 2 oldalt. Eger környékén keresgetnék . az se lenne baj ha kicsit faragni kell rajta csak legyen fajin az ülés :)
Mi a gond szakadt a huzat? Vagy kikopott a szivacs? Én inkább ha ilyen gond van elvinném egy kárpitoshoz bármelyiket újszerű állapotba képesek hozni:-) Fehérváron vagy siófok mellet is van és az az érdekes, hogy jó előre be kell jelentkezni náluk mert baromi sok a munkájuk.....
Sziasztok. Olyan kérdésem lenne féltek hogy a felim első 2 ülése már kezd teljesen tropára menni és hogy azok helyére minek az üléseit lehetne betenni ? vagy csak a gyárit ?
Jó rég írtam ide, ettől függetlenül, ha időm engedi olvasom a fórumot. Tegnap úgy jártam, hogy munkába menet elfogytak a lovak. Kiszállva a melóhelyen furcsa szagot éreztem, rögtön rányúltam a bal felnire, sütött (befogott a fék). Miután kihűlt, leszedtem a kereket. A féknyerget úgy kellett lefeszegetnem egy jókora csavarhúzóval. A fékdugattyú nem ment vissza rendesen, gondoltam megjáratom. Gyorsba csináltunk egy "célszerszámot" (lemezdarab átfúrva, 16-os anya ráhegesztve, csavar bele, a dugattyúnak egy lemezdarab), hát majd kiugrott a szemem, annyira nehezen tudtam visszanyomni a helyére. T-szárral tekertem a csavart, rendesen bele kellett kapaszkodni a nyeregbe, hogy tudjam tekerni). Kinyomtam több alkalommal, majd vissza, de csak nem akart könnyebben menni. Összeraktam, hazajöttem, minden rendben. Ma megint ugyanaz történt, mire hazaértem. Megjárattam megint, de baromi nehezen jár. A dugattyú felülete nem rozsdás, korrodált, már amennyire a gumi alatt látszott. Annyi van még, hogy a fékpedál benyomásakor szuszogó hangot hallani, többszöri rápumpálásra sem akar felkeményedni rendesen a pedál. Egy kollégának hasonló jelenség volt régen a ladájával, ott a főfékhenger cserével oldódott meg. Tudom, látatlanban nehéz bármit mondani, de ötleteket, tanácsokat szívesen fogadok.
Hétvégén megnézetem szerelő ismerősömmel, persze szeretnék képben lenni addigra. így nem akarok vele menni...
Nem igazán fértem hozzá a roncshoz, de a lényeg talán látszik, azaz nem látszik az ékszíjtárcsa...
Ez egy "L" alakú lemez aminek 2 felrögzítési pontja látszik itt és még hozzá van rögzítve a vízszintes része az első takaró lemezhez is 1 vagy 2 ponton...
Ha ez fent van, rohadtul nem lehet hozzáférni viszont a víz leeresztő csaphoz, mert azt is takarja!
Szia! Jó, hogy van aki látott eredeti felszereléssel feliciát. Tennél fel egy képet erről a borításról ha(?) tudsz?
Mint írtam nekem a műanyag doblemezen is ott a kivágás bár annak lehet az az oka, hogy ha esetleg szerelni kell akkor ne kelljen az egész doblemezt kivenni.
Szia! Én még nem láttam olyat aminél ott lett volna lemez. Sőt a műanyag doblemez is ott ki van vágva, azon a helyen. Előröl van! Oldalt meg ne menj pocsolyába:-)) Az enyém is csinálja néha de csak hidegen, hidegben.
Sziasztok! Valaki a régebben feltett kérdésemre, esetleg!? Van valami féle takaró alul a kerék felől a lenti szijtarcsan!? Esetleg, ettől csúszik meg az ekszijam esőben néha??
Szia! Köszönöm! De csak megpróbálok a saját tapasztalataim alapján segíteni. Ja meg elég sokáig próbálgattam ezt azt az autóban. Az alapjárati dadogás a hőfokjeladó hibája szokott lenni! Ha rosszul mér a motorvezérlő úgy ítéli meg, hogy már meleg a motor és nem dúsít így a benzinszegény keverék hideg motornál sokkal gyengébb pukkanást produkál mert egy része a hideg hengerfalra kicsapódik. A folyékony benzin viszont nem igazán ad teljes teljesítményt mert sokkal lassabban ég, vagyis nincs ideje elégni.
Lehetséges a rossz, koszos, és vagy túl nagy gyertyahézag okozta teljesítményvesztés is. Mielőtt bármit vennél vagy csinálnál hozzá először nézd meg milyen is a motorod. Azt könnyen megállapíthatod milyen a gyújtásod. Belenézel a motortérbe és ha nem látsz a bal oldalon az ékszíjak felett, elosztót és kábeleket amik a motoron a gyertyákhoz vezetnek és csak 1db széles sortrafó néz veled szembe akkor neked MPI vagyis hengerenkénti befecskendezésű motorod van. Nos ennél van még egy dolog ami az ingadozó alapjáratot okozza ez pedig a szárazon működő pillangó vagy fojtó szelep elkoszolódása okozza. Ezt a finom por és a "szuszogó" vagyis a kartergázcsőből kiáramló olajgőz lerakódása okozza. Sajna ennek a kitisztítása után az alapértékeket újra kell a motorvezérlőben állítani mert a vezérlő nem találja meg a megfelelő pozíciót.Vagy bele kell nyugodni abba, hogy két három tank benzin elpufogtatása után áll be újra egyenletesre akkor amikor már újra bekoszolódik:-))
Ha központi befecskendezésű akkor van gyertyakábel és elosztó(elméletileg). Ennél nem kell a pillangószelepet tisztítani mert a benzin folyamatosan mossa így teljesen tisztának kellene lenni de csak elméletileg! viszont ennél sem árt a felső részen egy takarítás mert ott van a légtömeg mérő közvetlenül a az injektor mellett a bal oldalon egy kis "U" alakú hurok mögött. Ezt és az egész részt egy kis ecset és valamilyen oldószer akár lakkbenzin, szintetikus, hígító, vagy egyszerűen csavar lazítóval letisztítod. Na meg az össze csatlakozót szépen le kell tisztítani.
Először ha ezt megnézted akkor tovább lehet lépni. Jó szerelést és koszos kezeket:-))
Nagyon jók a hozzászólásaid, majdnem csaknem szerelmes vagyok...
Ezer éve (fél éve) küzdök a Feliciámmal, hogy dadog induláskor, rángat menet közben... Már ami létezett cseréltetettem ez miatt... kivétel a benzinszűrő, mert azt persze senki nem mondta, hogy illik cserélni, mondjuk amikor olajcserére érett az autó.... Fél éve vettem, azt sem tudom cseréltek-e egyáltalán valaha benne... (szinte minden alkatrész ami benne van annyi idős mint az autó, úgyhogy erősen gyanús, hogy ezt sem cserélték a büdős életben :D
Szóval a lényeg, hogy olvasom a hozzászólásodat, idézlek:
" A gyertyakábellel nekem igen rossz a tapasztalatom(gyári) Az én autóm csak és kizárólag a réz belsejű és minkét végén a csatlakozóhoz forrasztott gyújtókábellel hajlandó normálisan menni!" <-- bár nem tudom, hogy milyen feliciád van, és hogy az enyémbe lehet e ilyet tenni (1,3-as 99-es ).
Érdemes lenne ezzel kezdenem a cserét a feliben? Természetesen a benzinszűrő után....
Ha végre úgy indulna az autóm, mint egy álom, és végre nem rángatna menet közben...
a főtengely ékszíjtárcsát felfogó csavar bal, vagy jobbmenetes?
Valszeg. eltört az ék, mert összeszaladt a vezérlés, de nem tudom leszedni. (szedtem már szét ilyet, de az simán kijött, és nem emlékszem a menet balos, vagy jobbos. Ezt méteres csővel semelyik irányba nem tudom meglazítani)