Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2006.03.10 0 0 359

>Èrdekes mifelénk meg olcsobbak lettek az amerikai lapok, az eddigi 10 12 Euro helyett ma már csak 8-ért vesztegetik.


Lehet, hogy ez a baj, a csökkentett áron kevesebb haszon képződik, és így már nem érte meg a cégnek...

 

>nem biztos, hogy késik, mert a ModelRailroaderre a Kálvinon azt mondák nem jött februári, a központi boltban meg éppen megkaptam az utolsót. Ne add fel!
Annyira nem adom fel, hogy nekem februári is, márciusi is van... :-))  (Alkalomadtán szívesen nyújtok betekintést :-)))  )     De most úgy néz ki, hogy több nem lesz.

 

Üzenem az illetékesnek, hogy sajna tényleg nincs idén januári TRAINS -em... 

 

Előzmény: zorwick (358)
zorwick Creative Commons License 2006.03.07 0 0 358
Ez itt is igaz 2400 ft-rol 1800-ra csökkent az ára, amugy Manhattani, nem biztos, hogy késik, mert a ModelRailroaderre a Kálvinon azt mondák nem jött februári, a központi boltban meg éppen megkaptam az utolsót. Ne add fel!
Előzmény: etwg (357)
etwg Creative Commons License 2006.03.07 0 0 357

Èrdekes mifelénk meg olcsobbak lettek az amerikai lapok, az eddigi 10 12 Euro helyett ma már csak 8-ért vesztegetik.

Előzmény: manhattani (356)
manhattani Creative Commons License 2006.03.07 0 0 356

Gyászhírem van: a TRAINS már kb. két hetet késik a Sajtópont boltokból. Nagyon úgy tűnik, nem árulják tovább.

Meg lehetne rendelni Amerikából, de félő, hogy elveszne a Postán. Ha meg UPS-sel hozatnám, eszetlen drága lenne. Nem marad más, mint megint kimenni egy kicsit... Sajnálom.

M41 2127 Creative Commons License 2006.02.09 0 0 355
Köszönöm a segítséget!!!
Előzmény: etwg (354)
etwg Creative Commons License 2006.02.08 0 0 354

Itt:

 

http://www.bahntv-online.de/btvo/html04/start.php

 

 

valamint az ASTRA müholdon digitalis vevövel. A részletek a honlapon.

 

Keresd a SENDUNGEN menüben a MEINE WELT DIE BAHN cimü sorozatot, ott fut most szinte hetenként 1 amerikai gözös mozi, az archivumban többet is találsz, de azokat csak az interneten kis képpel lehet elérni.

Előzmény: M41 2127 (353)
M41 2127 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 353
Ok, köszönöm szépen a tippet!

Igazság szerint nem is engem érdekel a téma, hanem egy családtagot (de őt aztán nagyon :), és megígértem neki, hogy utánakérdezek!

És ez a BahnTV hol érhető el?
Előzmény: etwg (351)
marslakó Creative Commons License 2006.02.07 0 0 352

Sziasztok!

 

Bocs, manhattani, a belepiszkításért, de hát a General Motors révén amerikai téma is :-)))

 

Szeretnénk az idén is közzétenni, hogy aki szimpatizál a NOHAB-GM Alapítvány tevékenységével és szeretne hozzájárulni azok sikeréhez, az az SZJA 1% felajánlásával is megteheti ezt.

 

Ehhez az APEH által küldött adóbevallás-csomagban található rendelkező nyilatkozat megfelelő helyén fel kell tüntetni az alapítvány adószámát és nevét:

 

18686074-2-41
NOHAB-GM Alapítvány

  </P">

Előzetesen is köszönjük minden vasútbarát, vasutas, rokon, kolléga és ismerős felajánlását!

 

A NOHAB-GM Alapítvány kuratóriuma és alapítói nevében

 

 

Bővebb információk
etwg Creative Commons License 2006.02.07 0 0 351
Itt ott a BahnTV-n mennek amerikai filmek amit onnan felvehetsz - letölteni ök sem hagyják
Előzmény: M41 2127 (350)
M41 2127 Creative Commons License 2006.02.07 0 0 350

Hát, pedig nekem csak az ingyenes lenne jó... :-(((

Előzmény: etwg (349)
etwg Creative Commons License 2006.02.06 0 0 349

Ingyenes aligha lesz (többre becsülik ott az ilyen tulajdont), pénzért meg több helyen is van:

 

elég beütni a googleba, és egyböl kihoz néhány 100 cimet.

Előzmény: M41 2127 (348)
M41 2127 Creative Commons License 2006.02.06 0 0 348
Sziasztok!

Egy nagyon fontos kérdésem lenne, mégpedig az, hogy tudnátok-e mondani nekem olyan oldalakat, ahonnan amerikai vasúti-vonatos témájú videókakat lehetne letölteni. Lehetőleg gőzösök legyenek, és minél régebbiek, de azért az újabbak is jók! :)

Köszönöm előre is!!!
seTTebello Creative Commons License 2006.01.31 0 0 347
RhB Creative Commons License 2006.01.27 0 0 346
Hát ez kib****szottul q***va jó! Isten fizesse meg jóságodat!
Előzmény: Dash 9 (345)
Dash 9 Creative Commons License 2006.01.27 0 0 345

Sziasztok!

 

RhB figyelmébe!

 

Megtaláltam egy régi linket ami segítségével szétnézhetsz egy Dash 9 vezetőállásán!

 

 http://www.trainweb.com/railfair99/360_bnsf4419.html

seTTebello Creative Commons License 2006.01.19 0 0 344
seTTebello Creative Commons License 2006.01.19 0 0 343
Előzmény: 1047.501 (306)
seTTebello Creative Commons License 2006.01.14 0 0 342
manhattani Creative Commons License 2006.01.09 0 0 341

Tegnap megakadt a szemem a Discovery-n, hogy épp az amerikai mozdonytörténet két gigászát cipelik fel egy dombra, a 4023-as Big Boyt és egy Centennialt (EMD DDA40X), Omaha mellett, ami nagy vasúti csomópont, és ezeket a masinákat át kellett vontatni több gerincvonali vágányon is.


Volt ott minden, ami kell, a földre és a vágányokra letett lapok nem bírták a terhelést, eltörtek, emiatt a gumikerekes vendégforgóvázak sem bírták a megnőtt terhelést, némelyik kifordult, megállt az egész szállítmány, stb.

 

A Centennial szekrényét még a vágányon felemelték 20 cm-rel, és kitolták alóla a forgóvázát. Ez egyszerűen hangzik, csak az a 4 tengelyes forgóváz 40 t... De végül mind az, mind a Big Boy felkerült a dombra, és ott egy falazott emelvényen állnak és nézik lenn a vágányok, és persze az autópálya forgalmát.

seTTebello Creative Commons License 2006.01.07 0 0 340
Ha lenne H0 - ás modul, akkor talán, főleg, hogy N - ben nem találom a kedvenc autóimat, Fishbowl busz van, de Nabi nincs, Buick Regal 1975 sincs, és aminek kellene lennie Ford Crown Victroria sincs.

Viszont itt van 2 szép terepasztal:
http://www.gmrrc.org/Pages/Photos-Scenes.html
http://www.geocities.com/Heartland/Ranch/1916/train.lay1.html
Előzmény: manhattani (326)
etwg Creative Commons License 2006.01.06 0 0 339

Számomra ez Amerika...

 

minden kézimunka, kivéve a sineket......

 

flrr2
Előzmény: etwg (338)
etwg Creative Commons License 2006.01.06 0 0 338
Abszolut igy van, én is gyakorlatilag otthon csakis KADEE kuplungokat használok , igy valoban tárgytalan itt erröl vitatkozni.
Előzmény: RhB (337)
RhB Creative Commons License 2006.01.06 0 0 337
Szerencsére az ONtopik járművekkel nincs ilyen gond... :-)))))
Előzmény: etwg (335)
RhB Creative Commons License 2006.01.06 0 0 336
A dolog elemzésével még nem foglakoztam, de "úgy marad" és kész... (tapasztalat)
Előzmény: etwg (335)
etwg Creative Commons License 2006.01.06 0 0 335

Nem tudom milyen rugorol beszélsz, mert annak, ha jol van megcsinálva a szerkezet nincs semilyen feladata (legalábbis vontatási szempontból).

 

2 dolog van ami szarrá teszi az egészet az a kulissza formály és a kapcsolo merevsége oldalirányban.

 

 

de ha ívből megy egyenesbe, akkor "úgy marad".

 

hogyan maradhat ugy, ha a kar meg az elözö kocsi azt csakis középre huzhatja (rugó nélkül is), csak akkor nem ha az összekötö rud (a 2 kuplung) nem elég merev  (ami viszont elöfordul)

Előzmény: RhB (332)
etwg Creative Commons License 2006.01.06 0 0 334
Pontosan azt akartam  hallani, hogy milyen kapcsolot használatok, mertg a müanyag ROCO a legszarabb valamennyi közül.
Előzmény: crash__override (333)
crash__override Creative Commons License 2006.01.06 0 0 333
Milyen kurzkinematikát használsz?
Többnyire Roco, Klein, de van közöttük Fleischmann és Maerklin is. Szóval vegyesfelvágott.

A merev kapcsolónak Te a Roco kurzkupplungot mondod? Mer' az egy rakat....
Előzmény: etwg (329)
RhB Creative Commons License 2006.01.06 0 0 332

...milyet is használsz.

 

Nem én használom, hanem a ROCO/RIVAROSSI/SACHSEN/LILIPUT/stb...

 

Próbáld ki, hogy két összekapcsolt kocsi elkezdesz erősen széthúzni. Lehet, hogy egyenesben nem megy ki oldalra a kinematika, de ha ívből megy egyenesbe, akkor "úgy marad". Ez persze függ a rugó erősségétől is, pl. a RIVAROSSI Orient Express-nél a kocsik sorrendjétől is függ, hogy mennyire húzódik szét. Sajnos ennél a legdurvább ez a jelenség, elég nehezek a kocsik és gyengék a rugók, már 7 kocsinál is katasztrófálisan néz ki...

Előzmény: etwg (331)
etwg Creative Commons License 2006.01.06 0 0 331

Hogyan térhetnek ki, ha mereven össze van kötve az elöbbi vagonnal, avagy a kapcsolo már a fizika törvényeit sem hajlando követni, mármint két pont között az egyenes a lerövidebb ut? 

 

(természetesen ez nem érvényes arra amikor nem igazi merev csatlakozásu, és jo állapotu KKK kapcsolot használ az ember).

 

1-2 centis távolság nagyon szar kinematikára utal - van természetesen ilyen is, ezért kérdezem, hogy milyet is használsz.

Előzmény: RhB (330)
RhB Creative Commons License 2006.01.06 0 0 330

Azért ez nem ilyen egyszerű...

 

A kulissza ellenére is előfordul, hogy hosszú, nehéz vonatnál egyenesben is kitérnek a kulisszák oldalra, és a kocsik között 1-2 centis távolság lesz. Európai vasút, max. 2.5 m-es vonathossz. Legalábbis H0-ban...

Előzmény: etwg (329)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!