Gondolj bele. Valaki megy az 52-esen. Solton meg ott a kasszás, és osztja a csekket, mert Kecskeméttől 10 km-t mentél ternmészetvédelmi területen? Mondom, a zaszfalt csak a komfort miatt van. Az már más kérdés, hogy ma már szokatlan, ha valaki a földutat választja.
Mondok jobbat. Budakesziről a III. ker-be egy földúton szoktam legurulni, nem Terepjáróval, hanem egy kisbusszal, amin ráadásul komoly terepgumi van:235/45 17 :))
Vagy a másik. Ezzel a busszal, ha nem akarok korán kelni, és mentem az ország másik felibe, akkor este elmentem, valahova lekanyarodtam, zsandár elkezd utánam szirénálni. Kérdi mijamerre? Mondom hát. Nademégis? Alunni. Néz övegesre vicsorított szemmel, hogy most tán hülyének nézés esete forog-e fenn. Mit néz? Ott van hátul az ágy. Aszongya nem. Hát kapja be a barom, kénytelen voltam a Medijó Márk piros lámpája alatt alunni, álmomban majd kifolyt a szemem.
Nem arról beszélgettünk, hogy kell- mérlegelni, vagy sem. Meg hogy mennyi, az annyi. Az engem nem érdekel. Ha valaki ejnye bejnyét csinál büntessék akármennyire. Engemet a dolognak az a része érdekel, és arról beszélgettünk, hogy mi az ami, és mit lehet, mit nem lehet.
Jobb felső sarokban a GoogleEarth ikonra klikkelve letölthető és használható a természetvédelmi területek gps-re is átalakítható térképe.... végre... még nem tökéletes, de már egészen korrekt!!
1. A gépjárművel engedély nélkül történő közlekedés a) védett természeti területen - 150.000 Ft b) fokozottan védett természeti területen - 300.000 Ft 2. Az engedélyezett közlekedési útról való letérés a védett vagy fokozottan védett természeti területen - 100.000 Ft
Itt már nem sporteszközökről van szó, hanem közlekedésről, és ez az, ami aggasztó. A dolog ott válik érdekessé, hogy igen sok főút megy át nemzeti parkon, tájvédelmi körzeten, természetvédelmi területen. Gondolom oda nem kell engedély. De közlekedés szempontjából nem különbözik egy autópálya és egy földút, egyikre sem tilosabb bemenni alapból, mint a másikra a KRESZ szerint. Tehát kíváncsi volnék, mit szegek meg olyankor, ha mondjuk a gemenci erdő egy nem lesorompózott, behajtani tilos nélküli földútján haladok, és miért nem sértem meg ugyanezt, ha Bátaszékről megyek Bajára az 55-ös főúton. Illetőleg honnan kell tudnom, hogy 1. az adott terület védett ill. fokozottan védett természeti terület? 2. engedélyezett úton haladok-e?
Bármennyire is kötözködésnek tűnik, elemi érdekünk lenne tudni ezeket a dolgokat, már ha nem akarunk bárhol-bármikor 100-300.000 Ft-os bírságoktól rettegni, még kulturált közlekedés mellett is!
Hárskútról Ráktanyára, meg Herendről Augusztintanyára járkáltunk egy időben, Lada 1300, meg E-Kadett 1,2 volt a terepjáró eszköz ( néha az UAZ segített :D ) De ez a környék száraz időben is macerásan járható, ha nem elég a hasmagasság - ennek ellenére több autóstérképen is szerepel az út !
Arról, hogyha természetvédelmi területen lékormányolod az ótót az útrul, akkor megyen a tarkónb@szás.
Persze, az már egy másik történet, ha lemész az útról.
És tanulságként megelőzendő, ha megállítanak, akkor nem húzódunk az ÚT szélére, mert ha van sapka................:) Eccer megállított a zsandár főúton. Megálltam a sávban. Erre: - Irányjelző nincs ezen a szép autón? -De. Akkor? Bocs én csak megálltam, nem mentem semerre. Na ott forgott a sapka:)))
Ez jó kérdés, hogy ha megállít a rendőr, mikor állsz forgalmi okból és mikor megállás a KRESZ értelmében. De nem offoljunk ekkorát, beszéljük meg inkább itt...
Arról, hogyha természetvédelmi területen lékormányolod az ótót az útrul, akkor megyen a tarkónb@szás.
Dá?
Ezért paraktikus lesz mosmár komolyan a fotogép a tragacsba, hogy rajta legyen a zsandár, az út, a táj, stb.
És tanulságként megelőzendő, ha megállítanak, akkor nem húzódunk az ÚT szélére, mert ha van sapka................:) Eccer megállított a zsandár főúton. Megálltam a sávban. Erre: - Irányjelző nincs ezen a szép autón? -De. Akkor? Bocs én csak megálltam, nem mentem semerre. Na ott forgott a sapka:)))
"május elseje után drasztikusan megemelkednek a közúti szabálysértésekért kiszabható bírságok. És nem csak megemelkednek, de fixálódnak is [...] A rendőr többé nem mérlegelhet."
Magyarul a lentiekért, ha összefutsz a közeggel, kötelezően a 100-300.000 Ft-os pénzbüntetést KELL kiszabniuk. Szóval jó volna tudni, hogy miért jár ez pontosan...
Most gondold el a sok mazsolát, ahogy egyik elakad, mellé a másik, harmadik, stb. Az egész ország egy keréknyom lenne. Hol teremne meg az abrak? Így legalább karámban bírják terelni, a sok ökröt. Ez most komoly. Én ha tehetem, nem a keréknyomban megyek, hanem az élén, hogy visszafele nyomassam a fődet a lukba.
Aztán ugyan mitül hasznos? Attul, hogy kockaformájú, éles peremű kátyúk bírnak lenni rajta, nem olyan finom kis huplik, mint a fődúton, amik aztán sokkal kisebbeket ütnek?
"..............mit követek el, és honnan kellene tudnom......."
1.semmit, 2.sehonnan.
Egyik lehetőség,ez a gyakoribb: Normális emberrel, izé. EMBERREL találkozol, akinek, ha van köze a területhez, érdeklődik, hogy mijáratban arrafele. Amilyen a fogadtatás stílusban, erre járok, erre visz az utam, stb. Általában viszontlátásra. Nekem a természetvédelmi területen az őr kifejezetten jó utat kívánt már több alkalommal, vagy köszöni, hogy az ő vidékét kerestük fel.
A másik, ez a ritkább, hogy éppen nem is djzssippel, hanem egy szgk-val álltam meg egy ilyen úton kajálni. Eccer megáll mellettem egy autós, hogy takarodjak onnan, és meg ne lássa, hogy megint a szemetet rakom le, eeeezz magánút, az övé, és takarodjak, és és, és!!!!!! Gyorsan elindultam ELŐRE, mert még véletlenül sem helyben megfordulós az autóm, meg nehogy az oldalának nekicsapja a marhája az ajtót. Erre tovább üvölt. Azt akarta, hogy takarodjak, de nagy mutatványba került, hogy TŐLE el tudjak menni. Na az ilyen barom ellen csak autóba épített kamerával, magnóval, Persing rakétával lehet védekezni, mert ezek ÁLLATOK nem emberek. Ez szerencsére ritka. Ja és nem hatóság, csak egy Pöcs, érdekes módon, ilyen helyzetben a hatóság teljesen kultúrált.
Így van. Vagy pl. Pénzesgyőrből Hárskútra megy egy földút, ami személyautóval elég merész vállalkozás helyenként, ennek ellenére még zöld táblával is jelölve van.
Inkább szorítkozzunk pusztán a rendszámos-műszakis gépkocsikra, amelyek utakon közlekednek.
Van sok olyan nem szilárd burkolatú, de aránylag jó minőségű út, ahol bármelyik személyautó elmegy (pl. Nagykovácsi és Telki közt), és van sok lezárt aszfaltút is.
Tehát az sem lehet meghatározó, hogy föld- vagy aszfaltút.
Tisztázzunk valamit. Ha én mondjuk Sukoró magasságában valahol bemegyek az erdő-szántóföld határában lévő , ahol nincs se behajtani tilos tábla, se sorompó, se természetvédelmi terület, se egyéb tábla, ami alapján oda nem lehet bemenni, akkor egész pontosan mit követek el, és honnan kellene tudnom, hogy elkövetek valamit?
(Most a mindenen keresztül-kasul motorozóktól és quadozóktól tekintsünk el, meg a közvetlenül fához csörlőző terepjárósoktól, meg ilyenektől. Szorítkozzunk pusztán a rendszámos-műszakis terepjárókra, amelyek utakon közlekednek.)
FIGYELEM!!! A VELENCEI-HEYSÉG TELJES TERÜLETE NATURA 2000 TERMÉSZETVÉDELMI TERÜLET! MINDENNEMŰ MOTOROS SORTEZKÖZ HASZNÁLATA SZIGORÚAN TILOS PL:CROSS MOTOR,QUAD STB. SZIGORÚAN TIOS ÉS SÚLYOS BÜNTETÉST VON MAGA UTÁN!
Egy kis szösszenet ami adott esetben a pénztárcánkat is kiürítheti, főleg, ha valaki a behajtani tilos vagy természetvédelmi terület táblát leadja a közeli vastelepen.
Engedély nélküli gépjármű-közlekedés védett természeti területen
150 000 Ft
Engedély nélküli gépjármű-közlekedés fokozottan védett természeti területen
300 000 Ft
Letérés az engedélyzett közlekedési útról védett természeti területen
100 000 Ft
A busz súlyához viszonyítva a csörlő teljesítményét, akármelyik tuareg megfoghatja a végét a kötélnek, hogy tudjanak csörlőzni, pont ugyanannyit ér, mintha kikötnék bármihez:-)))
Rendelek Németországból OFF Road túra ,illetve útleírásokat, (alpok ,pireneusok, isztria stb.) van még lehetőség hozzárendelni, így posta illvetve utalási költségeket tudunk spórolni! Ha érdekel itt tudjátok megnézni:
Üdv, ha csak a csapszegen/csavaron lévő önbeálló gömbszem kell, azt "GE csapágy" néven kérheted csapágyboltokban (pl. www.rolling.hu). 5 mm-enként van a méretlépcső. Ha kompletten kell, amit csak becsavarsz pl. a munkahengerszárba, annak nem tudom a jelölését, de ugyanott biztos tudnak segíteni.
Szia! Szerintem (:D) nem Faudi csukló kell. Én ilyenre gondoltam: http://kepfeltoltes.hu/view/071231/P1010050_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/071231/P1010049_www.kepfeltoltes.hu_.jpg (a képeken a keresztstabilizátor és a "kormánymű (vagy orbit) végén van ilyen, de a rallyban is használják) Egyébként az autó rugózását akarom átalakítani és a szilentek helyett kellene.
Sziasztok! G-szemet (vagy univerzális gömbfej) keresek, de eddig nem jártam sikerrel :(. Már mindenhogy beírtam a keresőkbe, de egy normális találat (bolt) nem volt, ezért is kérném a segítségeteket. Ha tudtok olyan üzleteket, boltokat ahol kapható ez a "kincs" akkor írjátok meg légyszi! Előre is köszi!
Köszönöm az infókat! Ami az adatlapomon van e-mail cím az már megszünt mert elfelejtettem a jelszavamat és nincs beálítva a jelszóemlékeztető:D:D Most csinálok egy újat arra küldheted
Szegényembernek csak "Farm jack"... Amikor először találkoztam ilyennel, következetesen "dakaremelőnek" nevezték, oszt rajtragadt... Ezekben a vérgőzös időkben amúgy sem hangzik jól a "Hijack", még azt hiszik repülőgépeltérítést tervez az ember...
Rokony elment megmérni a lengéscsillapítót. Aszongya, egyik első rossz. Oké, vettem neki két elsőt, elmegy legközelebb. Áá, az első jó, nem kell cserélni, cserélje inkább az egyik hátsót. No, hát vettem neki hátra is kettőt:)
Atom: Ne fogalmazz ennyire feluletesen! Nem azt nezed, hogy az uthibakon hogy pattog, hanem azt hogy a kivallo minosegu aszfalton hogy pattog! (Ugyanis az elobbibol van tobb es az utobbibol van kevesebb) NOS? :)
A lengéscsillapítókat kivülről nehéz megítélni , próbapadon rögtön kiderül , a futómű állítás előtt érdemes alaposan körbenézni az elejét , én nem így csináltam , kétszer fizettem a futómű beállításért , most nem eszi a gumit , 100000 forintba került egy-egy állítás .
Igazándiból az a vicces, hogy a futóműhibát tartom a legvalószínűbbnek. A srác mocskosul sokat autózik (napi 3-500km-t BPesten), ebből él, nemigen követ el ilyen hibát, hogy túlfújja a gumit... Lengéscsillapítót sem hinném, mindegyik autóját szinte mániákusan rendben tartja, mindent cserél az első nyikkre...
Futóműállítási hiba ilye jellegű kopást nem okozhat, az csak az egyik szélét enné meg. A legvalószínűbb, hogy tényleg túlfújta, majd amikor észrevette, hogy szarul kopik, akkor elkezdte alacsonyabb nyomáson használni, de akkor már mindegy volt.
Ami még lehet, hogy döglöttek a lengéscsillapítói, az tud még ilyet eredményezni.
Persze lehet az is, hogy valami gyártási hibás gumit kapott...
De akkor folyamatosan a közepének kéne kopnia, és ezáltal nem búghatna a széle.
És ráadásul a múltkor is 1,5-1,8 közötti nyomások voltak a gumikban. Szóval nem vót túlfújva.
Szerintem inkább valami az első futóműbeállításával lehet, mert a hátsókat előrerakta, akkor nem volt gáz (persze aztán azokat is ugyanígy megzabálta).
Haveromnak az Explorerjén úgy 70e km során úgy kopott a Geo AT, hogy a kerék közepe kopott jobban (pedig a nyomás mindig rendben volt, futómű is jól van beállítva - és a hátsó, merev hídon is ugyanígy kopott), és a szélén a bütykök eléggé magasak maradtak, ezáltal olyan borzalmasan kezdett el búgni a gumi, hogy iszonyatos volt. SOKKAL hangosabb volt a csendes Explorer azzal a gumival, mint az öblös kipuffogós Range a BFG MT-vel... Erre varrj gombot.
Ez így van. Két éve országúton, terepen, hóban, jeges időben kitűnő. Sok autót ki húztam már télen, árkokból (Pajero), de simán megyek vele 200km-t egyszerre országúton, nem zajong (vagy nem hallom :)
nekem 12 éve szerintem nem volt rajta C gumi, de nem is szólt senki. se a rendőr, se a műszaki vizsgabiztos. Régebben volt egy Semperit gumi rajta, az Hi-Grip volt (szintén téli), de a tapadása az nagyon tetszett sárban, hóban. Ezért néztem ezt a Semperitet is, de ez Top-Grip. Amúgy nem tengelyig érő, extrém sárra gondolok, hanem ami pl. egy felázott, traktorok által kijárt földúton előfordulhat
A vitarámon harmadik éve használok C jelzésű normál téligumit (azt hiszem michelin)... Nem mentem vele túl sokat - évi kb. 15e km... azt viszont kifejezetten vegyes területen. Sárban a legrosszabb... amúgy okés. A kopásáról meg annyit, hogy 2-3 évet még tuti ki fog bírni úgy, hogy nyáron is ő van fenn - a gumisok meg úgyis azt szajkózzák, hogy 5 évesnél idősebb gumit ne használj...
Engem sem nagyon érdekelne a C jelzés, csak egy gond van a dologgal, a közeget érdekelheti, a KPMeseket szintén, esetleg egy szőrözősebb műszaki vizsgán is szemet szúrhat.
kösz a válaszokat, a C jelzésűre nem is gondoltam. de utánanéztem és a 104-es súlyindex 900 kg terhelhetőséget jelent, ami azér szerintem elég a Campora (2650 kg össztömeg), de még nem tudtam dönteni. jó lenne megnézni mindegyiket élőben. Amúgy azért téztem téligumit, mert sárba is szoktam menni és a téli azér az jobb ilyen helyeken nyáron is. esetleg ugyebár gyorsabban kopik ha nyáron is rajtahagyom
Régi Opel Campora szeretnék valami normálisabb gumikat venni, kinéztem 2 típust , véleményeket szeretnék kérni, illetve ha van akkor tapasztalatokat is. 205/80R16 méretben fogom megvenni, nagyjából egy árban vannak (24 e Ft)
"Nem nagyon villantanék vele egy igazi csörlő mellett, tehát tisztában vagyok vele, hogy ez itt nem az."
De, az.
Az elsődleges különbség a metrós és egy márkás csörlő között, hogy nem fizetsz százezreket egy emblémáért. Másodlagos lehet az élettartama, de ezen a téren is bőven jónak tűnik az elmúlt 3 év tapasztalati alapján (az ára tükrében meg pláne).
Persze ízlés kérdése. Valakit egy Warn logó tesz boldoggá, engem meg az, hogy nem kell traktort szerveznem a semmi közepére.
Ha tényleg csak az a műanyag persely a gyenge pontja (nem láttam), azon könnyű segíteni. Meg kell várni, amíg elkopik, aztán esztergálni bronzból. Persze lehet, hogy sokáig kell várni. :)
sajnos egyenlőre nem sikerült megalkudnom az autókereskedővel, naon le akart rántani a kocsim beszámításával meg ráadásúl még lekezelő is volt velem arra meg harapok úgyhogy jegelve a téma, majd az ünnepek után visszatérek rá. Valószínüleg úgy fogok behozatni egyet külföldről, majd meglátjuk csak azt tom, hogy a "jeep" fertőzést elkaptam:) a traktorhang nem gond, hozzá vagyok szokva :)
73. Ki volt egy bontva, és tetszett. Nem nagyon villantanék vele egy igazi csörlő mellett, tehát tisztában vagyok vele, hogy ez itt nem az. De ha ki kell húzni a kistrakit (KIS azaz kicsi traktor) vagy az unokatesó utánfutóját visszahúzni arra még jó lehet. Volt hozzá mindenféle cucc. Relédoboz, kapolcsó, görgősablak, aprócikkek.
A villanymotor javítástól olyan nagyon nem félek, a családban van egy motortekercselő, egészen elképesztően reménytelen eseteket is mozgásba hozott már. (Csinált pár meglepő dolgot, pl gagyi OBIs fűnyíró áttekercselése, amitől a kissebb bozótost is gond vitte a cucc :D holott előtte lehörgött a pár centis fűcsomón. ) Mágnesezést elég sok helyen vállalnak (dejelezést jobban mondva).
hat sok rosszat igy 3000km egyuttlet utan nem tudok mondani. egyik hatso tengely csuklojat(bar tudnam a szakkifejezest) a hatso kerekagycsapaggyal egyutt ki kellett cserelni. kb ennyi baja volt. leszervizeltem(ertsd osszes olaj es egyeb folyadek csere). a vezerlese minden bizonnyal szijas, meg varom a kezikonyv erkezeset, de valszeg fuggetlenul a szervizkonyvtol lecserelem azt is a lelkibekem erdekeben. fogyasztas jelenleg a fedelzeti komputer szerint 10.4. ez amolyan kozepesen halados temponal ennyi. nagyobb reszt varos, mint barmi mas. persze a szomszed kertjen mar atcammogtam vele...:) izzocsereknel kicsit meglepo volt, hogy nem foglalatos izzok vannak, pontosabban eddig meg egyetlen foglalatossal sem talalkoztam, szoval elobb keszulj, mielott szetkapnad az osszes vilagitotestet. kicsit zajos a dizel, dehat a traktor az traktor megha azt is irtak ra, hogy jeep.:)
Megtörtént a visszaolvasás. Nagyon sok jó dolgot megtudtam a gépről, szinte csak jót! És 2,5-ös dieselt vettél vagy benzines lett? Mien a diesel motor vezérlése? Azért érdekelne csak hogy mivel kezdjem nagyszervízzel vagy csak kicsivel de holnap úgy is kiderül mert ha az idő engedi megnézem a verdát. Csak kiváncsi vaok nem kicsit:)
ha visszalapozol 10-15 oldalt, akkor meg fogod talalni az en hasonlo tematikaju kerdeseimet es a sok-sok valaszt:) en most vettem meg az enyemet es nagyon szeretem. meg tartozom az ittenieknek egy-ket fotoval.
Jah azsfalton is kéne de olyan már nem nagyon van, talán a kátyúk közt akad pár folt:) Külömben egy volt kolegámtól már kaptam jópár információt neki már van tapasztalata, és visszaolvastam már a fórumot is de igazán a gépben lévő olasz motorról pontos infót nem találtam bár lehet nem jól kerestem! A verdáról elég jók a vélemények ezér lettem bátor hogy vegyek egyet de még egy kis bátorítás nem árt:)
Lehet hogy nemsokára cherokee tulajdonos leszek, egy 98-as évjáratú 2,5-ös dieselre alkudozom éppen. Tetszik a verda mert télleg jól néz ki meg minden de azért kérnék pár véleményt erről a fajta csirkéről. Főleg a motorja érdekel, hogy mit bír stb. Persze nem új autó de úgy általában problémás gépek ezek? Nem kemény terepre szánom, mindennapos használatra, néha egy kis földút lenne a dolga meg ez a téli nem takarított nem karbantartott aszfaltnak csúfolt valami mivel ilyenkor se ártana eljutni oda ahová el kéne jutni!
Itt is leírom, hátha valakinek szabad a szombatja... :-)
'Tom, hogy már megint későn szólok, de igy alakult... Holnap szombaton reggel 8-as indulással fel zúzok dabas-sárira (Szegedről...), hogy onnan indulva egy kb. 100km-es enduró offroad útvonalat bejárjak... (Igazán jó nyomvonalról van szó!!) Lenne-e valakinek kedve valahol csatlakozni hozzám? (92-es Vitara JLX) (Legkésőbb 4:30-ra vissza kell érnem, mert letépik...)
(elérhetőség az adatlapon - rendszeresen olvasok mailt...)
Van egy ismerősöm, aki mondjuk úgy, hogy nem egy lángelme. Három-négy éve megyünk át Ercsin, aztán a kamionmosónál megszólal, hogy itt lehet olcsóért gázolajat kapni, mert a MOL-tól ki van vezetve a slaag. Há mondom hülye vagy. Annyi agysejtje van, hogy szinte már csoda, hogy a létfentartáshoz elegendő . No szóval, majd pont a te orrodra kötik. Hát ugye egy éve mondták a híradóban, hogy lebukott a banda. Ezzel csak oda szerettem volna kilukadni, hogy miért mindig olyan jut hozzá a legfontosabb infókhoz, amit úgysem tud hasznosítani? :)) Meg honnan a tökömből tudta egy olyan ember, akire a biciklimet nem bíznám rá a kocsma előtti megőrzésre sem?
Vannak idonkent okosak, akik megfurnak mindefele foldalatti gazveteket, mert az hiszik olaj van benne. Csunya nagy karter szokott utanuk maradni, nem sok mindent tud a csalak beloluk eltemetni.
cbindian: Kepzeld el a Mile Marker hidraulikus csorlojeben is van ketto muanyag siklocsapagy. Az egyik a motor oldalan, amin ugyebar mindig siklik a dob. A masik a bolygomunel, ami csak direkt fokozatban van terhelve. En mar kicsereltem a motor oldalit bronzra :) [Nem mintha a muanyag nem lett volna jo attol eltekintve hogy valamiert kette volt torve.] vau vauvau...
Egyik ismerősömnek / egyébként többnek is van / a Range-én volt ilyen!Egyszer úgy elakadt,hogy a csörlő eltépte a kötelet, egyéb gond nem lett csak el kellett gyalogolni segítségért! Nekem is ilyen van bár nagy igénybevételnek nem volt kitéve az öreglaki tőzegből kihúzta a Terranot, csiga nélkül..Ennyi pénzt / jelenleg 74 ropi / szerintem simán megér!
Tényleg... A hangja az nem semmi, elsőre tutira azt hinné az ember, hogy szét van esve, aztán pedig ennél ez rendeltetésszerű. :))
A hónapokban mérhető élettartam az már bőven évek, tudok egy pár példányról, amit már két éve is használtak, versenyen is, és még működik. Azt nem mondom, hogy van olyan jó, mint egy ötször ennyibe kerülő márkás darab, de szvsz. jelenleg a legjobb ár-érték arányú választás.
Hoze kartárs mániája ez a hidros izé mizé... Azért kötekszik. Bár a Metrós csörlő használati ideje még csak hónapokban mérhető... Szval lehet neki lesz igaza. De én is azt láttam, h simán jó. És ha jól emlékszem extrémbe is volt vagy 3 autón... Mondanom sem kell, h az én gyári Warnom (8274) többször adta meg magát mint a chinese csoda....
A Metrós belseje pedig igen csak hasonlít a Warnéra....
Dehogynem lehet... Kiveszed az első kardánt, középen meg bekapcsolod a zárat... Amikor csóró egyetemistaként nem volt lóvém rendbetenni az elejét, így jártam hónapokig... Két szakadt féltengelycsonk volt elöl betéve, azok fogták az elsőagyat, első difi, kardán és féltengelyek viszont nem voltak benne...
Níván nem lehet kiiktatni az elejét , állandó összkerék hajtásnál , ahol a két gardán el tud fordulni egymáshoz képest ,az osztóműben is van egy differenciálmű .
Sajna náluk már az újabbak vannak, állandó összkerekesek, meg simák is!
De ha a tiéd még a régi, akkor az kapcsolható összkerekes nemde?? nem? De!
Az első anyak tengelyvégét kéne górcső alá venni, és megnézni lehet-e kézi kapcsolású szabadonfutót felbiggyeszteni rája! Ha igen, akkor vajh mi keveset számít hogy összkerekes vagy sem. Az első kerekek szabadon futnak, az osztómű 2H állásban, és az pont olyan mintha 2 kerekes lenne!
Egyébbként nem hiszem el hogy ne mmenne el, még többért is mint a sima!
Én annak idején 1 évet üldöztem ilyen vasat, és a kollégám is nemrégiben vagy fél évig keresett ilyen típust! Aztán vett egy L300-at! :-(
Ha esetleg AVM kollégát megkeresed szabadonfutó ügyben itt ebbe na topicban, lehet tud segíteni ,hogy egyálltalán van-e ehhez a típushoz!
Egyébbként istibizi úgy emlékszem hogy gyárilag va nrajtuk! :-(
Hello!Ez még a régi hiace,93-as évjárat,én adnám olyanak akinek kell de nem kell senkinek,ha csak hátsó lenne már rég elvitték volna még plussz pénzért is,akkor ez az átépités nem egy egyszerü müvelet,igaz?nem tudod,a medenceépitö havernál régiek vannak vagy ujak?,mert esetleg ha még a régi tipus lenne,és eladó sorba én vásárolnék,persze csak hátsókerekest:)!köszi
Aztan el lehet gondolkodni, hogy egy allando magnesu villanymotor elettartama vaj evekben mennyi lesz? Eleg annyi hozza hogy valami szar ferritbol legyen, ugy el fogja veszteni a magnesesseget par ev mulva mint a sicc... Ja javitani!? Aztat nem lehet!:)
Nyugodtan vedd meg, amire te használnád, arra bőven jó. Nekem is ilyen van. Feltételezve, hogy a 80 pénzért árult 9500-asra gondolsz, ha valami 20 ropisat láttál, akkor azt felejtsd el.
Emberek komoly pénzeket fizetnek, hogy 4X4-es autójuk lehessen, mások meg átszereltetnék 2X4-re???
Megöl a kíváncsiság mi vezet valakit erre a konklúzióra!
Ha lehetek kíváncsi megosztanád velem?
Persze ha túl vindisgrécz vagyok, akkor ne tedd és mea culpa!
Kérdés: ez még régi vagy új hiace? a régi még kapcsolható, és lehet szabadonfutósra is építeni. Az új meg állandó összkerék, és tán viszkós?
Inkább add el olyannak akinek szüksége lehet rá, és te ülj át egy 2kerék hajtásúba.
Tán így jársz a legolcsóbban, meg tán ez a leg ésszerűbb, a hajtás súja akkor is ott lesz, ha nem hajtod, És szabadonfutós agy, hogy szerelhető-e az első agyakba????????
Tudok egy hiace parkkal rendelkező medenceépítő céget, akiknek saját szervízük van, és van 4x4-esük is. Az egyik szerelőjük ismerősöm!
zoli102: Ha egy allando 4x4-es gep elso kardanat leveszed, es a kozepso diffizarat bezarva hasznalod csak hatsokerek hajtassal, az lehet hogy a hatso hajtaslancon visszafordithatatlan folyamatot fog eredmenyezni :) Tudniillik altalaban az allando 4x4-es gepeknel a hatso feltengelyek pl. vekonyabbak stb. UGYE?, De ha elol HUB-os a masina es kapcsolhato osszkerekes, akkor telleg hákettô rulez!
Hello!Valaki egy kérdésemben segithetne,kérdésem az lenne van 1 toyota hiace-om összkerekes visszaszeretném alakitani hátsókerekesre,és mit kell tenni hogy ez megvalositható legyen!válaszokat elöre is köszönöm!
Ez-az eladó 85-ös és 89-es RR-ekből. Kérem a gergg@freemail.hu címen érdeklődjetek. Idősebb barátunk még szinte egyben van, a "fiatalabból" már hiányzik sok dolog.
Indian: a kérdésedre sajnos nem tudok válaszolni... technikai analfabéta vagyok... :-)
Ellenben a DORT (www.dort.hu) weblapján fenn vannak a vezérbikák elérhetőségei - akikkel simán felveheted a kapcsolatott... kedves, fiatal társaság - nyitott minden marhaságra... :-)
Eladó! BF Goodrich All Terrain T/A KO 120S, 235/85R16 méretben, 2007,32. heti gyártású, 4db vadonat új, még felszerelve sem volt, rossz méretrendelés miatt! :-( Ár: 33e Ft/db = 132eFt Hívj: T-mobile 214 094kilenc Krinnyián
Ma reggel téptem felfele a nagyfaluba fegyvert vizsgáztatni. Tiszta nyálka volt az M7, 140-nél nem mertem jobban menni. Egyszer csak a baloldalmon feltünt valami ami nagy volt és zöld...de nem süsü, a sárkány, hanem egy katonai G. Elég simán elhagyott, nem tudom, mennyivel mehetett de tolta neki a baka rendesen...
Indulás: Május 25 (Vasárnap) reggel Érkezés Szentpétervárra: Május 28 (Szerda) délután Trophy rajt: Május 31. (Szombat) délelőtt Trophy vége: Június 8. (Vasárnap) délután Haza indulás - érkezés: Június 9 (Hétfő) reggel - Június 12 délután
Soká lesz, de ekkora útat jól megkell gondolni, mindenesetre, ha valaki csatlakozna hozzánk, vagy nevezne valamelyik kategóriába, ne halogassa, mert: 1. a részvételi díjak az idő előre haladtával emelkednek 2. max 300 autó nevezhet
Túrista kategóriában végig lehet menni az útvonalon és haza is lehet jönni az autóval :-)
A DORT (www.dort.hu) rendes évenkénti megrendezésre kerülő Szeged körüli terepjárózás... semmi extra. Ez egy baráti gurulás, de nagyon jól szoktuk érezeni magunkat közben...
A tetején lévő hosszú-hosszú fimet épp most tömörítem... kb. 2 óra múlva fent lesz kisebben is...
Na igen, ezzel rávilágítottál egy eddig nem tárgyalt szempontra. Egy agyongyilkolt autó roppant mód megbízhatatlan tud lenni, akármilyen típus is. Plusz minden terep más autónak kedvez. Volt olyan hülye helyzet, nem egyszer, hogy az ezres Samurai elment olyan helyen, ahol az épített 1.3-as elakadt, mert ott éppen a pár centivel keskenyebb nyomtáv volt az előny. Univerzálisan legjobb terepjáró valószínűleg nem létezik, mert ami ma előny, az holnap más körülmények között hátrány lehet.
Na igen, nem is várnám el, hogy egyből jó legyen... inkább még él bennem egy naív (?) remény, hogy egy olyan valamit sikerül kifognom, amit egyszer valamikor olyan szinten össze lehet rakni, hogy onnantól aztán tényleg rendesen össze legyen rakva... na ez most értelmes volt...
Hát asszem kijelenthetem, hogy az idei nyár alatt több szintkülönbséget hidaltam át gyalogosan mint eddig életem során összesen... :) És tegyük hozzá: a ház már ott van, "csak" fel kel újítani, átépíteni, stb... Nem mellesleg, azon a környéken utat építeni, támfalakat rakni konkrétan majdnem rabszolgákkal, szovjet katonákkal csináltattak akkoriban, akik ezt el tudták intézni :)
Viszont azt még tényleg nem tudom, hogy most éppen melyikbe is vagyok inkább szerelmes :) Mindegyiket csak nem vehetem meg... Plusz még hogy építsek terepjáró kispolszkit is...
-az épített G-Merci hátsó diffije megadja magát, a helyszíni javítás nem sikerül, egyik Uaz hazahúzza
-túra a homokbányában folytatódik, Patrolosok kérik az Uazost, ugyan már csak egyetlen egyszer menjen már neki egy emelkedőnek úgy, hogy ne egyből teljesítse, kaparjon- vagy akadjon el, mert úgy egyből (ahogy ők sosem tudják) , alapjáraton unalmas
-itt a Níva hátsó diffije adja meg magát
-na jó, itt a Csirke jobb volt, DE: kiemelve, traktorbagi gumik, hátsó diffi összehegesztve (az Uaz meg "utcai", rendszámos kivitel, medvetalpas gumik, meg sajnálom is az oldalára dönteni)
-Ja igen, Suzuki nem volt semmilyen, így mindenki megúszta a leégést
Ha így megpróbálom összegezni az itt leírtakat (most szájbarágom magamnak): egy régi japán (legyen mondjuk samurai vagy patrol) az ugyanolyan egyszerű, mint egy régi orosz (mondjuk uaz és niva). Az egyszerű kevésbé romlik el, pláne ha japán. Vagyis egy régi japán talán a legjobb abból a szempontból, hogy megbízható, nincs tele felesleges elektronikával. Hátrány az lehet, hogy ha mégis valamihez hozzá kell nyúlni, akkor az ugyan nem bonyolult, de mindenképp drágább (viszont ritkábban kell, mint az oroszhoz). Szintén hátrány hogy drágább az alapára is. A fenntartás ezek alapján hasonló költség lehet egy régi japán esetén, meg egy régi orosz esetén. Vagyis, ha csak ár felől nézem, akkor egyedül a vételárban van különbség. Nagyjából helytálló eddig? Terepjáró képességben az én szintemen nincs jelentős különbség. Érzelmi oldalról mindegyik remek lenne :) Leegyszerűsíthetem így a kérdést annyiban, hogy vagy fizetek párszázzal többet elsőre, vagy gyakrabban cserélgetem az alkatrészeket? Tulajdonképp ennyi lenne a különbség? Ja, és köszi mindenkinek a sok hasznos tanácsot, tényleg!
"mert a niva és a luxusterepjárók közt azért akad egy-két vas, aminek a niva szalutálva köszönhet." - :)))))), aranyköpés extra.
Szerintem az olcsó terepjáró vásárlás hasonlít a lottóhoz, minimális az esély arra, hogy az ember kifogjon egy jó példányt, mert ha tényleg jó terepen, akkor az elöző tulajok is ott közlekedtek vele. Én eleve úgy áltam hozzá, ha nem akarok az autó szerelsésvel foglalkozni, akkor veszek személyautót, ha meg igen, akkor a garázsban ott a sok szerszám, ha nem használom, akkor berozsdásodnak. A Dacia-Niva-Landy trió igencsak megkoptatta a csavarkulcs állományomat, az igazsághoz hozzá tartózik az is, hogy amikor minden gép egeszséges, akkor is képes vagyok az egész hétvégét autó szereléssel tölteni, ha nincs hiba, akkor csinálok :)
No, én aztán abszolút nem vagyok egy hardcore terepes,így a Jimnyről csak annyit, hogy mindíg meglepődtem rajta, mit tud, honnan kihozott, és mit ki bírok húzni vele az árokból.
A Vitarával közben túlvagyok már 3000km-en, de komoly terepre még nem vittük, meg hó sem nagyon volt -a bakonyi kis kirándulást leszámítva - a legkomolyabb húzásom meg egy rokon autójának vontatása volt, szóval...nem sok a jóból :((
A kocsiválasztáshoz még: anno én is úgy döntöttem a gyártmány/típus mellett (L-200), hogy rengeteg modellt kipróbáltam, tesztvezettem, versenyekre, találkozókra mentem, tulajokkal beszéltem és a saját anyagi lehetőségem, technikai képességeim, stb. alapján meghatároztam a tényleges szükségletemet, amihez -akkor- tulajdonképpen ez az egy modell illett.. na jó, a gyári gumi+felni valahol a haszontalan tárgyak polcán van a sufniban :) És azóta is álmodozom többféle "terepjáróról"! (lesz nekem még Funmogom!- bizony ám!)
szerintem a terepjárás definíciója is egyénfüggő..
amit én már annak hívok (igaz, én még egy izzítógyertya-cserébe is beleráncolnám a homlokom), ott a Holuxos kolléga úgy véleményezne: nemsokára letérünk az épített útról.. Ahol ő elakad, ott az unimog még vidáman fütyörészve dvd.t nézve autókázik, de valahol ő is elakad- ott láncos kotró-, vagy mocsárjáró megállót kell keresni az utazóközönségnek..
Ami meg az egyiknek luxus, az a másiknak gyalulatlan fapad..
A níva inkább terepre való , ritkán akad el , inkább felakad ,de traktorral nyugodtan ki lehet húzni , azt is kibírja , a folyamatos javítást untam meg , az utángyártott cucokkal rengeteg baj volt , mivel a lada cuccok jók hozzá , olcsó a javítás , a motor felújítás fillérekből kijön , a kaszni rohadását nehéz megállítani . 200 ezerért műszakis terepjárót csak nívából lehet venni , de évente ennyit rá is lehet költeni .
Nem tudom, mit hívsz luxusterepjárónak, mert a niva és a luxusterepjárók közt azért akad egy-két vas, aminek a niva szalutálva köszönhet. Ha az ember szeret állandóan gömbfejeket, kardánkereszteket, elsőkerékcsapágyakat, első féltengelyeket cserélni vagy cseréltetni, valamint azon aggódni, hogy a hajszálon függő első difiműve mikor szakad le avagy az önhordó kasztni alsórésze mikor adja meg magát, akkor vegyen nivát. Amúgy meg vegyen egy terepjárót.
Boarhunter: ja-ja... nem zavarta őket... és minket sem zavar. Mert igen jókat szoktunk mosolyogni pl. a mecsekben lemaradozó luxus terepjárók láttán...
A mai terepjárók közül csak nagyon-nagyon kevés olyan van - ami arra képes, amire ezek a szarok. Mert a mai igényeket ezek a szarok már tényleg nem tudják kielégíteni... de ha terepezni akarok menni, azért én még mindig egy ilyen szarral mennék inkább mint pl. az egyik kedves barátom 9,5 misis navarájával...
Helyén kell kezelni a dolgokat - a jól karbantartott niva tökéletesen megfelel nomád körülmények között - még az autószeréléhez teljesen hülye (Ld. én) ember is egészen könnyen boldogul a szerelésével... pl. a navarához hozzá se merek nyúlni...
De az is tény, hogy havasúton pöstre mégis inkább a navarát választanám... vagy bármilyen kövesutas kiránduláshoz.
De pl. fát lopni inkább megyek a nivával...stb... stb... stb..
nivákat mostoha körülmények közé találták ki és leginkább ott is használják Ja. Olyan mostoha körülmények között találták ki, amelyeket csak nagymennyiségű vodka vedelésével lehet elviselni. Ezért aztán nem zavarja őket, hogy egy kalap xar az egész az alulméretezett hajtásláncával, gömbfejeivel egyéb alkatrészeivel együtt...
Csak kibújt a szög a zsákból, így már más síkon van a társalgás ;)
Én régen nagyon UAZ-os voltam, akkoriban a dikák státuszom miatt nem tehettem meg, hogy vásárlás legyen a dologból, egyszer láttam egy nagyon szépen megcsinál UAZ-t, merci motor, meény kasztni, ülés csere, de ennek ellenére még mindig UAZ maradt, a féke egy csödtőmeg, a többit nem is sorolom, DE viszont terepezéshez teljesen OK, mert ott mások a szempontok (pld nem szakad le az ABS szenzor, olcsó a terepgumi hozzá -- innét ered szerintem az a mondás, hogy az UAZ mindenhol elmegy , bezzeg a nyugati testvérek... egy jó terepgumi csodákra képesstb. stb. )
A Nivát mikor vettük, az már pozitívabb élmény volt számomra, országuton is jól haladt, terpen meg végképp, és ami az egyik legfontosabb szempont: a feleségem is tudta vezetni biztonságosan. Engem az lepett meg, hogy amikor kuplung problémám volt és az autós boltban érdeklődtem a hiba oka felöl, a boltban tartozkodó alkalmazottak és vásárlók mindegyike szinte az utolsó csavarig ismerte a járgányt, mit hová kell tenni, stb, meg a nagyon olcsó alkatrészárak. Mostmár nem nivával járok, de a vas még mindig a családban van, gyakorlatilag az volt az első igazi terepautó, amivel járhattam, egy csomó mindent köszönhetek neki, például az önindítot kb 10 perc alatt ki tudom cserélni a motorház felnyításától számítva egészen a motor indításáig , lemértem :)
A vitara marad - mert én nem használom terepen... csak nagyon ritkán. Amire nekem kell, arra ez az ideális terepjáró...
De ha tényleg csak terepezni akarnék nem sokat gondolkodnék rajta. Vegyes használatra jó a kis vitara... de nem állnék le terepversenyezni vele mondjuk egy nivával (már volt hozzá szerencsém - sok helyen jobb a vitara, de összeségében mégis a vitarára kellett várni gyakrabban...)
Nyuszy: tudtommal a samurájt már nem gyártják - ő kiesett. A Jimny ellen meg azért kimernék állítani egy nivát... bár biztos a jimny is ügyes. :-) Meg az is tény, hogy mostanában az új nivákról is elég sok rosszat lehet olvasni...
Azért én valahol bízok az orosz technikában - az igénytelenségben... Amiben kevés van - abban csak kevés tud elromolni is... Az uazokat, nivákat mostoha körülmények közé találták ki és leginkább ott is használják, a többi terepjárót leginkább csak a külalakja és fillingje miatt veszi az ember. Szerintem nagyon sok olyan terepjáró van-volt és lesz a világban, amelyik nem is látott terepet... és biztos vagyok abban, hogy nagyon kevés olyan niva, uaz van amelyik nem látott volna terepet...
nyuszy: :-).... Ohh... ha én olyat vehetnék, ami leginkább tetszik... :-))
De értelek és némi igazság van is abban amit írsz... de azért tuti biztos vagyok benne, hogy a mai modern Niva vagy UAZ még mindig simán alázná a mai mondern bármelyik japánt... terepen... és akkor mégsincs igazad... :-)
A mai izéket bármi régi lealázza terepen. Az elektromos diffizár a diszkó elé való :) De a képességek szempontjából a felépítés számít, nem a származási hely. Egy korabeli japán meg semmivel sem bonyolultabb, mint a szovjet technika. Ha egy idei Samurai-t vagy hasonlítasz össze egy idei Nivával, akkor is ugyanezt fogod látni.
Röviden, leginkább érzelmi kérdés ez az egész. Mindenki olyat vegyen, ami neki tetszik, és akkor sokkal kevésbé fogja zavarni, ha szívni kell vele sokat :)
Ez igy van... De azt sem felejtsük el, hogy a szovjet terepjárók a megbízhatatlanságuk ellenére is terepen a legjobbak...
A mai modern kütyükkel teletűzdeltek a nyomukba sem érnek. És pl. én imádom a japan kütyüket, mert tényleg a megbízhatóság mintaképei lehetnének (főleg az idősebbek..), de tény, hogy pl. az uaz, ha éppen működik - simán lealázza bármelyiket...
Nem akarom bántani ám az UAZ-t, de az azért kétségtelen, hogy a szovjet technika megbízhatósága azért kicsit különbözik a japánétól. Persze az alkatrészek ára is :)
Ez a mindenki öszkerekesnek született, csak van aki kinövi nagyon tetszik, lenyúlhatom? :)))
Az előző házunknál volt egy 30 m-es szakasz, amit telente hasonló okból nem tudtunk megjárni 4 kerékkel sem... a szomszédokkal összefogva csináltattunk egy elektromos csőrlőt... 100e-ből kijött 4 távirányítóval... Igaz, hogy egyszerre csak egy autóval lehetett felmenni, meg, hogy lefelé igyis csúszott... meg a kötelet is ellopták egyszer.... de összeségében érdekes volt. :-))
Nem mondanám, hogy nem látsz bele a lelkivilágomba :) Egyrészt tényleg nehéz feljutni a hegyre, a szomszéd már többször összetörte a mahindráját... Hóeke nem teszi tiszteletét a környéken (külterület), ugyanakkor a felvezető úton előszeretettel szánkózgatnak gyerkőcök, ezáltal jól letapossák a havat, ráadásul északi oldal, lassabban olvad... Már gondoltam olyanra is, hogy uaz vagy patrol és rá egy hóekét, gondolom elbírja... Másrészt meg tényleg van egy kis ürügy szaga is a dolognak :) Szóval azért érzek némi perverz vonzódást a böszme dögökhöz, lebuktam :) Ebből a kettőből összerakva kéne egy olyan univerzális jármű ami ugye nagy, kocka, megy országúton is meg hegyen is... Ja és olcsó, egyszerüen javítható, megbízható, és olcsó az alkatrész is :) Egyelőre valami mindegyik jelöltnél hibádzik...
Jogos az észrevétel, de mondjuk menet közben k@ nehéz magamat fényképezni :)) Szóval bizonyos helyszíneknek a megközelítése is okozott gondot bőven :)
Ezen a képen pl. az az állapot látható, ahová kirepültem vele a kb. 3 méter mély gödörből - az tök vicces érzés, hogy egy pillanatra megáll az autó 45°-os szögben a talajtól, az orra másfél méterre a levegőben, majd lepuffan :))) Az egészben az volt amúgy a legérdekesebb, hogy az égvilágon semmi baja nem lett a kocsinak, meglepően jól bírta a kiképzést.
Nem szekálni akardalak, vagyis igen, mindegy. Kis városunkban láttam egy olyan fickót aki traktormintás gums Lada 2107-el szokot császkálni, gondolom neki is lakhely megközelítési problémái vannak. Én csak arra akarok célozni, hogyha az a legnagyobb problémád, hogy nem tudsz hazamenni, mer hó van, akkor nem biztos, hogy az első gondolat egy terepjáró kell legyen, hanem lehetne mondjuk egy teherautó is, 6x6-os hajtással meg hóekével :)
Egyáltalán a jövendőbeli fészkethez vezet valamilyen út, amit néha megtisztel a jelenlétével egy hóeke?
Másik kérdés az, hogy a terepjáró vásárlásodhoz nem csak ürűgy-e a hegyi út, mert ha igen, akkor itt a helyed a fórumon, mond meg az asszonynak, hogy szeretnél egy terepjárót, mert tetszik, a jövőben kirándulgatnátok vele erre arra, szerelgetheted naphosszat mikor kedved van hozzá (hiszen mindannyian tudjuk, hogy nincs olyan terepjáró, amit ner lehetne bármikor akár több napig hobbizni), szeretnél vele néha elakadni stb, ez ennyire egyszerű.
Egyik nap láttam egy régi peugeot kombi autót, amit vmilyen alvázra szereltek, nem tudom, hogy milyen lehetett a kasztni alatt, de volt rendszáma, fura látvány volt. Nem tud erről a szerzetről valaki valamit?
mondjuk a pandá 4x4-gyel én is sokáig szemezgattem... A kispolski meg meglepően jó terepen... Rövid, keskeny, könnyű... igy relative sok olyan helyen elmegy, ahol a niva nem biztos... :-))
Cáfolok! Lesz vásárlás, csak mégse idén... sajnos... Mondjuk úgy hogy szeretem alaposan megfontolni előre amit lehet... Jövőre már fel kell jutnom valahogy a házhoz... Örülök, hogy ennek ellenére is felpörgethetem a fórumot, de szólj ha zavarok... akkor majd -mittudomén- keresek vmi más feszültséglevezető eszközt :)
Ha már értelmetlen álmodozás és kispolski: mé' nincs a panda 4X4-hez hasonló kispolski? Az lenne csak a király verda... :) És a szenvedés is garantált lenne... :)
Nekem a dáciámmal egyszerű volt az élet, egyik zár sem működött, mert korábban nx feltörtkék, így ezzel az opcióval nem is kellett foglalkoznom. A teszkó parkolóban mindenki lakatolgatta a gép minden lehetséges pontját, én meg csak becsaptam az ajtót, oszt usgyi elherdálni a maradék pénzecskémet. Voltak olyan pillanatok is, hogy figyeltem, hátha valaki el akarja lopni, még adtam volna pénzt a benzinre, hogy minnél távolabb tudjon eljutni vele :) Bár, szerintem ez a típus (1300 TX) ideális hegyenlakó bejáros autó, megfelelő hóláncal (sárban is) és szerszámkészlettel bárhová eljutott, köszönhetően a kombi rugóknak. Triálozni nem próbáltam vele, de viszont a terepezés izgalmasabb volt vele, mint a jelenlegimmel, tudtam, hogy a legkisebb hibás kormánymozdulat egyenlő az elakadással.
Tetszenek az ÖGÖDEJ jelenségek, akik igazából semmit sem akarnak vásárolni, de a belső konfliktusait a fórumon éli ki, meg az is tetszik, ahogy a vásárlási szándék minimális nemléte ellenére páran még mindig győzködik, igaz, ebbe a hibába korábban én is beleestem. Szerintem, ha valaki autót akar venni, nézzen ki magának egyet, próbálja ki, ha tetszik és van rá pénze akkor vegye meg, teljesen mindegy , hogy mit vesz, zsákba macska az egész, az álmodozást bedig tartsa magában. Igazából felpörgetik a fórumot, ami nekünk jó, nem?
:-) Hagyjátok Ögödej-t... látjátok, hogy ő vérbeli offroados... szeret szenvedni. :-)) Ehhez keres megfelelő eszközt és arra a niva, uaz, gaz tökéletes megoldásnak mutatkozik...
Hát majd meglátjuk, mit hoz a jövő év, nincs ez még lefutva... :) Persze egy ilyen uaz azért elgondolkodtató, agyaltam már rajta, hogy egy régit, hogy lehetne ilyen állapotba hozni, illetve országútra is használhatóvá tenni, de asszem ehhez kissé több idő/pénz kéne... Mondjuk szerintem ez a legszebb autó a világon :)
A nívát rendszeresen kell javítani , előnye , hogy rövid és könnyű , csak a régi 1.6-osok jók ,sajnos már a legtöbb szétrohadt állapotban van , azért ki kell próbálni mit tudnak terepen , lassan eltűnek a bontókban .
Nissan Terrano II-ről Dotz magasfényü felni plusz Pirelli Scorpion Ice&Snow téligumi (tesztgyőztes!)egy szezont használt (max.1500 km) 235/75 R15 szerelt kerék eladó. Az ár 26000/darab!!
hát igen én is gondolkoztam azon hogy beverem a vitara ablakát ,de sajnáltam és maradt a szenvedés de ha megint sikerülne kizárni magam akkor már 10 perc lenne ezzel a drótos mócerrel
engem egyszer a babaülésben játszó gyerek zárt ki... persze, hogy az indító kulccsal játszott... és ráharapott a távirányítóájtócsukó gombjára... El tudjátok képzelni a szitut... :-))
Felhívtam a szervizet és azt mondták, hogy leggyorsabban és elgolcsóbban úgy úszom meg, ha beverem a pille ablakot és azon át kinyitom az ajtót...
Hát kb. tartott vagy fél percig és a javítás sem volt több 3e-nél...
Ja kérem, ahol gomb van az ajtón, pláne peremes, ott könnyű dolga van a gépkocsitolvajnak. Amíg ladát nyüstöltem, pántolószalaggal fél perc se volt a nyitás...
nyáron én is kizártam magam de egy kicsit megfeszítettük az ajtót és egy dróttal próbáltuk megnyomni a távirányíton a gombot végül hurkot tettünk a drótra és felhúzuk a gombot kb 2 órába fájt mire sikerült...
Na ja, ezt Kaposvárott sem szokás elkönnyelműsködni, de egy istenhátamögötti falu istenhátamögötti végén ahol jópár fegyveres ember tartózkodik, kicsit lanyhul az autótolvajoktól való félelem :-)
Hát én sajnos nem tudom a biztosítékot kiiktatni, mert csak a balegynél van kulcslyuk, és a hátulját egy kicsit nehézkes lenne nyitogatni belülről...márpedig az többet van használva, mint a jobbegy...
Amikor én "terepjáró" vásálás előtt álltam, akkor nálam is nagy-nagy kérdés volt, hogy mit is vegyek kevés pénzből...
Nézegettem a Nivákat - ki is próbáltam párat, meg meghallgattam az öcsémet, aki már évek óta nyúzza a sajátját...
A végkövetkeztetésem az lett, hogy niva benzinből szinte soha nem eszik 10 alatt és ekkor még barátságosan fejeztem ki magam... Gázosból meg nem ritka a 20 liter is... stb... stb...
A megbízhatóságáról mondtak ilyet is, olyat is...
A terepképességéről csak jót... kivéve, hogy szeret keresztbe fordulni...
Végül az egyik kereskedésben a niva mellett megpillantottam egy vitarát - ponyvásat. Ő mellette döntöttem... mert ez mégis suzuki - és erről a márkáról személyesen csak jó tapasztalatokkal rendelkeztem.
Összeségében ocsobban vettem mint a nivát, mert nivából 2000 előttit nem mertem volna - amik tetszettek azok meg majdnem egy misibe kerültek... sőt... A vitara 92-es volt és 695e... Azóta az olajcserén kívül nem költöttem rá egy fillért sem (na, jó a két hátsó rugót is ki kellett cserélni egyszer...) valami iszonyatosan megbízható. És a terepképességei nem rosszak.
Engem a Mondeom szivatott azzal, hogy néha elkezdte ki-be zárogatni magát, menet közben is, egyszer engem is kizárt, de rávágtam egyet az egyik ajtóra és kinyilt, ennyit a lopás védelemről. Egyébként a hibát a központizár biztosítékának a kiiktatásával oldottam meg :)
ÖGÖDEJ: drukkolj a globális felmelegedésnek, és akkor megoldódik a problémád.
Tudom, most jön a "Budapest-ország többi része" ellentét, de én nem is emlékszem, egyedül mikor szálltam ki úgy kocsiból, hogy a kulcs ne legyen nálam. :)
Végül még nem vettem semmit, valszeg átcsúszik a projekt jövőre, mert a ház se lett kész, ergo végül mégse költöztünk be télre, hanem marad idén még a pesti síkság, ergo kocsi ráér jövőre is.
A dolgok mostani állása szerint végül úgy néz ki a Niva lesz a befutó, főleg gazdasági szempontok miatt. Épp ezért esnek ki nálam az amcsi verdák is...
Rohadék Terrano ma megszívatott mint vasorrú bábát a patkómágnes... Elmentem vadászni, gyülekezőhely, kiszállok a kocsiból, köszönés, váltunk pár szót, megyek vissza csizmát húzni...ajtók zárva...mi a rosseb, én nem emléxem, hogy bezártam volna, nyúlok a zsebemhez, kulcs sehol...benézek az ablakon, kulcs benn a helyén a gyújtáskapcsolóban...bezárt valahogy az a dög központizár... Pótkulcs kaposváron, hetven kilométer, telefon a kedvesemnek, hogy üljön be a másik kocsiba és hozza el a kulcsot...aztán másfél óra aggódás a köd/csúszós utak/kezdő sofőr miatt...és közben hallgattam, ahogy a többiek lövöldöznek a távolban... Utána meg jól elhibáztam mindent...
Tehát nálam az v-f, b-p, g-k, gy-ty betűk totál nem különböznek egymástól... Ha leírsz egy modatod úgy, hogy ezeket a beűket össze-vissza kevered bennük én akkor is tökéletesen fogom visszaolvasni - anélkül, hogy feltűnne, hogy helytelenül volt leírva...
Nem tom, hogy érthető-e...
Szóval az hogy azt, hogy próba igy írják vagy úgy, hogy bropa... én vizuálisan tudom csak eldönteni... az utóbbi nem tetszik - valószínűleg nem úgy kell írni... de attól én még simán próbának olvasnám... :-))
Múlthétvégén a DORT-os Szeged kerülő túrán villantottam meg a vitarát - mivel full utcai vagyok - a srácok meg imádták a sarat, hát szenvedtünk eleget... Alig látszottunk ki a szutyokból... lemosni még nem volt időm.
Ma reggel indítás után tolattam voln a ki a garázsból - és a sebb váltó csak előre és hátra volt hajlandó mozogni... oldalra (pl. lükferc irányába) semmit, mintha ki lett volna támasztva valmivel... Gondoltam megfagyott... igy 3-ba kicsit meg mozgattam (szerencsére épp jól lejtett a garage...) és egy idő után már hajlandó volt 1-2 irányába is elmozdulni... majd a 5-R irányba is...
Mi volt ez??
Remélem, hogy csak a kosz... és nem vizes lett a váltó olajam, mert tavaly cseréltem kb. 30e-t... Szerintetek?
Foglalkozzak vele - vagy bizzak abba, hogy ez egy egyedi eset volt, ami soha többé... :-)
Krinnyian: Lehet nem is karteltomites gondom van, csak mindig melle ontom az olajat? Amugy meg, ha rovid a nivopalcad, hegesszel bele egy toldast! ;))))
Én már 2 éve a BP Vanellus C5-ös olaját használom, mert az Öhler család :-) ezt javasolta! De mivel ez egy 15W-40-es olaj, gondoltam rá hogy télre lehetne valami alacsonyabb viszkozitású olajat tölteni a motorba!
Kérdés hogy ez az olaj amit te használsz milyen olaj? ki gyártja? Ill hol szerezhető be?
És még egy, írod ezt a 7,8L olajat! Neked sikerült már valaha olajcsere után 6,5 liternél többet a motorba tuszkolni, mert én 6,5L után fullon vagyok! ( Atom: Mármint az autóm!!!)
Hála istennek nekem a piros kanna, csak a beindítást követő 1-2 másodpercben világít, azután még sosem láttam világítani!
B.ssza meg, eleinte engem is kerülgetett a frász amikor a terranoban fel-felvillant egy kis sárga lámpa, mindig csak egy pillanatra...aztán rájöttem, hogy az ablakmosófolyadékszint visszajelzője :-)
Krinnyian: A sarga lampat mar eszre se veszem.... nalam alltalaban a piros villan fel :) En rendre a felso nivo vonalaban szeretem tudni a nyugalmi olajszintet, es ugy tudom, hogy a Toyota is ezt ajanlja. Ha megnezel egy par TLC-t meg a mi Hilux-ainkat, akkor lathatod, hogy tobb fajta olajdekni kivitel letezik. Nekem sajnos olyan jutott (vagy szerencse?), ami hatulrol szijja az olajat, ezert ha egy combosabb lejtmenetbe varazsolom a kocsit, akkor ott bizony keves meg ez a 7.8liter is, es hat ko kemenyen szivja a levegot! Holnap megemelem a gepet es megmerem hany fok a kritikus hatar. Ezert en a Hilux-ba Titan CFE olajat hasznalok, ami rendelkezik egy olyan adalekkal, ha az olajnyomas leesik se tortenik nagy rumli a makdaraloban. (Eddig meg ugy nez ki mukodik! ;) )
Amugy a piros kannacska cseppel a vegen nem azt jelenti, hogy meg kell zsirozni az ajto zsanerokat, mert nyikorognak? -En mindig megzsirzom! :))))))) (Tudom Karesz tudom! Meg a csonkallvany utkozoket is.) ;)))))
Amugy erdemes egy analog motor olaj nyomasmero muszert parhuzamosan bekotni -ha nincs-, mert a kanna jelzes mar reg szar olajnyomas ertek! (~0.8bar)
Köszönöm a tanácsod ! Öntök hozzá egy kis olajat , most a nívó felénél áll . Olajcsere után vettem az autót , még tiszta sárga vot az olaj ,10-40 w-s olajat olvasgattam , az Agip elég megbízhatónak tűnik .
Az valóban a motorolaj szintjelzője, Ha ferdén állsz alapjáraton jár vagy hirtelen kanyarnál, van hogy felvillan, de nekem csak akkor ha az olajszint, fél alatt van! Ezért így mindíg fél fölött tartom az olajat, mert van hogy orral lefele áll az autó egy lejtőn, de nem szívesen állítanád le, mert pl. világítasz, akkor is biztos lehetsz benne, hogy rendben van a kenésed!
Ha fél fölé töltöd, az olajat, nem fogod látni! :-)
Elviekben azt jelezné,hogy motorolaj utántöltés szükséges. Saját tapasztalat alapján gyakran akkor is mutatja -főleg hideg motornál-,ha a két szélső érték között van a nívó (magyarán nem is "kell",hogy lemenjen a minimum alá).
Hiluxom van 1998-as , egy kis sárga olajzó alatta hullámokkal felvillan néha , nem tudom , minek a visszajelzője , a motor olaj nívójával nincs gond , a váltóéval sem .
Szerintem ez a megoldás a kormány áthelyezésre teljesen gagyi. Sokkal profibb lenne, ha a szíj mondjuk fogazott lenne. Ha már áthelyezés akkor egy kalappal lehetne még egy fordító áttétel is, így garantált a nem elalvás a volánnál.
A melóhelyemen volt egy Unimog, amelyet hókotrásra béreltek, oszt akitől bérelték egy idő után már nem akart érte jönni. Gondoltam, hogy hazaviszem, befogadom, de ezt nem mertem az asszony elött megemlíteni, azóta nyomaveszett a gépnek, lehet, hogy már kilóra mérve fekszik egy roncstelepen :( Pedig bal kormányos volt ........:)
Nem kell a kormány pozíciót fikázni. Ha jobb kormányos, akkor már csak egy bazi nagy kefe meg egy prszívó kell a kocsi alá, és mehetsz utcát polírozni. Amerikában a posta küldemény kihordók is jobbkormányos gépeket vezetnek. Gondold el, ha bárhol megálsz (szabályosan) akár egyből a járdára léphetsz, micsoda lehetőségek ;)
Egyébként az első landyknél volt a legjobb megoldás: középen a kormány oszt szevasz.
Dehogyis :) Sziasztok! Hallott valaki valamit arról a tervről, hogy azok az autók, amelyeknak a platója rövidebb, mint a tengelytáv fele, személyautónak fognak minősülni? Igaz?
Hali! Nekem a BFG MT 31x10.5R15-ös ott ért csak be, ahol el volt deformálódva a műanyag sárvédő idom belső sarka, kis flexelés segített a gondon. A torziót sem kellett fullra húzni, középállásban van. Viszont most nézem, alaposan elment az ára ennek a guminak is.
Cimborám keres nem túl drágán széria TerranoII-re keskeny, M/T-s 15"-os gumit , esetleg 16"-ost, de akkor felnivel együtt (4 db-ot). Egyrészt van-e ilyen eladó, másrészt ötleteket kérnék, hogy mi hogy fér el és hol lehet occsóér hozzájutni.
Aszfalton csak a hegyig megy (leginkább vadászni jár vele), nem kell autópályán komfortosnak lennie.
elegge biztos vagyok a futasteljesitmenyben. egyebkent 2000es modell igy kb osszhangban is van a dolog. jah nem magyarorszagi az auto:))) nem is itthonrol veszem, nem ettem en meszet....reg megtanultam a lecket, magyar embertol hasznalt autot soha...amit lefoglaloztam az angliabol jonne. kereskedotol raadasul, akit izombol beperelhetek, ha olyat allit az autorol, ami nem igaz.
hat kerem alassan, lefoglaloztam egy 2.5td kezi valtos csirket. fullextras, 169et futott, vezetett szervizkonyves, feher, hibatlan kompresszioval, egy darab zorgo kerekagycsapaggyal.:) koszonom a sok jotanacsot, remelem hamarosan(ha a bank is ugy akarja), majd linkelek kepet is.
hahhaha ez egy jo kis regi video :-) az eredetinel volt szoveg is miszerint szetrohadt a gep alja es nem erte volna meg megjavittatni a muszakira ezert inkabb kiproblatak mit bir ...
ezeke a gepek terepjarok. nem hetkoznapi autok mindegy hogy csirke vagy patrol vagy landi vagy barmi. .ezek merev tengelyes agyontuhetlen gepek. arra tervezve hogy logo bellel is hazavigyenek. sokat esznek zajosak lassuak de ha minimalisan karban vannak tartva akkor orok gepek. az en hutom pl kb 2 eve es 20ezer km ota folyik kb 80-120 fokigvan a motor idealis mukodesi homesrseklete. tolorudas 4Liter 180-190 lo sose hullik szejjel foleg az automata miatt.. , az elso difim logott mint alllat de amikor eltort a csapagya akkor is hazavitt :-) a jeep talan abban mast mint a tobbi terepjaro hogy sokkal kenyelmesebb es jobban felszerelt... de maga a hajtaslan az elpuszithtatlam..
az elektromos reszek meg inkabb a sok portol meg a razkodestol, viztol mennek tonkre de azt is nagyon egyszeru szerelni csak csavarhuzo kell meg fazisceruza..mindent pikk pakk szet lehet szedni..
ha még nincs semmilyen terepjaros tapasztalatod akkor mindekeppen menjel el vele egy nagyabb korre nehogy mellefogj es kideruljon hogy nem is jon be :-) azert a 126-os utan nagyon mas filing... UFF
egyebkent elnezest, hogy ennyi kerdest szorok ide, de 1. ez a leginkabb relevans forum es nem nagyon talaltam jeep-el foglalkozo topikot 2. ha valaki, hat az offroadosok tesznek rola, hogy a problemak egy auton hamar kijojjenek:)
koszonom. meglepoen keves panaszt olvastam ott rola. pontosabban semmi komolyat. nalam a komoly problemak valto, hengerfej, motorvezerles kornyeken kezdodnek, futomu es par elrohadt cso nem olyan nagy dolog. olvastam par helyen, hogy a gyari hutes nem elegseges a motornak es a gyari hutok sok esetben hibasak. ez igaz vagy csak affele varosi legenda? azt tobb helyen megerositettek, hogy az fobb aramkabelek es foldkabelek elegge vekonykak es jobb oket hamar kicserelni. ezzel kapcsolatban van valakinek negativ tapasztalata?
ne is mondd, megy a harc az asszonnyal, mert en nem helyette, hanem melle szeretnem a Jeep-et. szerinte ez mar egy kicsit sok a jobol. barmennyire is vonz a V8as, a gazdasagi megfontolasok miatt csak dizel fele probalok kacsintgatni. egyelore nagyon riaszto dolgokat nem hallottam rola, persze attol is fugg, hogy kitol es milyen allapotban lehet hozzajutni. vakuumugyben nem hiszem, h egy oreg mercinel komplexebbet lehet mutatni, ahol meg a kozponti zar is vakuumos.:)
És az nem elképzelhető, hogy a franciák úgyis folyton együtt hálnak? Együtt csinálnak dízelmotorokat, aztán szerelik mindenhova, amit találnak. Az XM padlólemeze pl. megegyezik a PuG605-ével.
* 1984-1996 2.5 L AMC I4, 105 hp-125 hp * 1984-1986 2.8 L GM 60° LR2 V6 * 1985-1987 2.1 L Renault turbodiesel I4 (initially sold in US and until 1993 in Europe) * 1987-1990 4.0 L AMC I6, 173-177 hp, with Renix fuel injection system * 1991-1996 4.0 L AMC "High Output" I6, 195 hp, with Chrysler fuel injection system * 1994-1996 2.5 L VM Motori turbodiesel I4 (sold in Europe and South America)
nem tok' a 4.0L S6nal semmit hogy lenne tipushibaja :-) talan egy valami!! a holdponti jelado tud szetrohadni es akkor nem fog indulni.. azt erdemes kapasbol cserelni +a sok vakumcso miatt lehet vele szivni. ha zabal mint a diszno akkor tuti valami vakumcso szetment vagy ilyesmi ,ha veszel csak limitedet vegyel (van benne full time meg part time 4x4 is) nezd meg a benzinszurot cserletek e az sok mindent elarul. eleg hulye helyen van (nalam a bal hatso kerek felett!!!! :-) ) ha azt csereltek akkor minden mast is :-) kb 20 evig gyartottak sok millito db-ot eladtak .. megbizhatsz benne UFF
Valóban van 110ló körüli 2.1TD az XM-ben, de volt benne 2.1 szívódízel is. Baromi ritka XM-ben, de van (haveromnak van egy olyanja). Az a motor ugyanaz, mint a csirkében.
Akkor az XM-ben van rönyó motor. Azt tudom, hogy az XM, és a Csirke 2.1-es dízele ugyanaz, legfeljebb nem citrom az eredet, hanem rönyó.
Ebben biztos vagy? Nekem úgy rémlik, az XM-ben egy 12 szelepes turbós motor van (110LE), a Renault pedig egy gyengécske 2068 ccm-es szívó (és ez van a Cherokee-ben is).
koszonom ez hasznos volt.:) jelenleg egy V8as 126ost hasznalok szoval tudom it jelent a nyomatek egy vnyocnal:) van barmilyen tipikus problema, amire oda kell figyelni a vasarlasnal a szokasos dolgokon kivul?
nekem egy 4.0L limited 90es csirkem van nem tom a diesel
(2.1 a röno a 2.5 az vm motori ) milyen de 4.0L (sor6) az nagyon durvan jo motor az enyemben tobb mint 300ezer km van olajcseret nem surun latott szegeny
de csak megy megy.. nyomatek hegyek a legdurvabb emelkedon sem kell 2000 fole forgatni ,a nyomtekcsucs csak 3000nel jon :-).
terepen nagyon jo a legtobb helyen be se kell kapcsolnia 4 kerek hajtast (2 kereken megoldja siman nyomatekbol) a felezot
tenyleg csak 45 fok folott amikor mar nagyon felsz ,kell bekacsolni :-)
de mindekeppen 96-utanit vegyel mert a gyenege pontja a gyujtas, azoknban mar ok! egybol csinald meg vizhatlanra a gyujtast es kkor mindehol el fog menni!
tenyleg nem alvazas de nem kell aggodni eleg merev ha csak 2 kerek er le akkoris fogod nyitogatni meg csikugatni az ajtokat gond nelkul es nem fog nyiszogni.
ezek jo kis kepek/gepek. mondjuk az ilyenfajta nyuzas messze alljon tolem, de ha jol ertem, akkor a harom elerheto motorbol a dizel a legmegbizhatobb, vagy csak annyit hajtjak a benzineseket, hogy szethullanak?:)
Előrebocsátom: nem az enyém, hanem a haveré a gép. 2,5 dízel, egy éve van nála, pár verseny mögötte van (a legelsőn, Lénárddarócon ami a gépnek és tulajnak is első volt, 7. helyezés), ezenfelül szinte minden hétvégén gyilkolás. Motorjához még nem kellett nyúlni (fogyasztással is nagyon elégedett), elsőhajtás-kardánhoz már többször, de azt az emelés miatt . Hátsó diffi összehegesztve. Az itteni csapatból (9-10 autó) nagyon jó, néha a legjobb.
legalabb valaki pozitivat is mond rola:) szoval hajtaslanc ok, ezek szerint a negyliteres csak hathengeres? renault dizel? hajaj. nem a dizelmotorjaikrol hiresultek el. onhordo kasztnija van? mondjuk nem szerepel a terveimben 60 fokos lejton kobanyaba ereszkedni vele... szoval a foelemek alapvetoen tartosak, barmi hir korroziorol?
koszonom a valaszokat, sajnos a masik opcio a 4 literes V8, ami meg szerintem egy cseppet torkos:) de lehet, hogy tevedek, bar ketlem, hogy ekkora kasztnit el tud mozgatni 16 liter alatt. francia motor a dizel? nem tudod veletlenul, hogy melyik gyartol vettek? valto, futomu, elektromos alkatreszek?
sziasztok, a tanacsotokat szeretnem kerni. regota szemezek egy Jeep Cherokee 2.5td-vel Country Limited-del. eddig ismeroseim lehurrogtak es messzire riasztottak, de annyira tetszik a forma es a meret, hogy nem tudom kiverni a fejembol.:) 1999-2001 kozotti kocka az idealom. tudtok rola mondani ezt-azt? fenntartas, uzemeltetes, tipikus problemak stb? nekem 80% varos, 20% videki terep(foldut, dulo, szantas) hasznalatra kene... elore is koszonom az okossagokat.
AVM: Azert lehet, hogy szar lenne, ha 4H-ban kanyarodnek ki reggel derekszogben a garazsbol a csont szaraz betonon... ;)))) inkabb toltok bele higabb olajat, vagy jaratom alapjaraton sebessegben (terepvalto uresben) a gepet 5 percet. (Nem kotekedek, csak mondom. De ha ezeket elaruljuk ki fog ezek utan automata hubot manyualra cserelni? :)))))))))))))
A gyári utasítások a zsírzást írják elő a legtöbb tipusnál, az AVM viszont tiltja a sajátjaira. Ebből gondolom, hogy a zsír nem tesz jót - légmentesen zárja a kapcsolandó részeket és azok a teljes kapcsolófelület 15-50%-ig kapcsolódnak csak össze és ezért törhetnek.
Lehet hintáztatni az autómata aggyal szerelt autót is csak egy hangyányi időt kell neki hagyni az irányváltásra. Én egy éve használom Hiluxon az új autómatákat de eddig OK.
Másik gyakori meghibásodási oka az autómata agyaknak, ha hideg váltóval gyorsan felgyorsítunk 60-80 Km/h-ra mielött az olaj "megtörne" . Ilyenkor a sűrübb olaj hajtóerőt visz át az első kardánra ami próbálja bekapcsolni az agyakat menet közben - persze sikertelenül - amik kopnak törnek, rendesen.
Hideg időben(+5 C' alatt) induláskor be kell kapcsolni a 4kerék hajtást, majd menet közben kikapcsolni. Ilyenkor az agyak bekapcsolt állapotban maradnak. Pár kilóméter megtétele után már ki lehet "tolatni" az agyakat és haladni tovább.
Az automata agy kényelmes, de a manuál sokkal strapabíróbb...
Igen, a Toyotáim kézi kapcsolásúak voltak, ezért nem ismerem az automata lelkivilágát... De ezek szerint ha elpusztul, nagyjából mberi áron lehet kézire cserélni.
Szerintem olyan sokat nem bír, főleg akkor ha erőteljesebben hintáztat az ember 4 kerékben. Az automata agy kényelmes, de a manuál sokkal strapabíróbb...
Éppen most akartam megkérdezni a hozzáértőktől, hogy milyen az első kerékagya a Terrani II-nek... Így már csak annyi kérdés maradt, hogy a gyári automata mennyire kényes, mennyire megbízható, mit bír nagyjából? Köszi...
Igen, a hajtás oda megy ki, ahova nyitsz szelepet. A Bobcatnek a kormányzása is így működik. Persze a tengelytáv olyan rövid, hogy a kerekek majdnem összeérnek.
Nissan Navarára szeretnék valami normálisabb gumikat venni, amivel javarészt aszfalton, esetleg gyengébb terepen elboldogulok. BF Goodrich All Terraint néztem ki, erről mik a vélemények? Jelenleg Bridgestone Dueler van a kocsin, de rettenetesen elkeserítő, már vizes úton is eléggé dobálta a farát, ma pár km-t kellett a hóban megtennem, de szörnyű élmény volt...
1. Ha jól emlékszem melegítik a szétszedéshez, mert a ragasztója hőre lágyul. 2. Valahol a neten olvastam fényszóró foncsor felújítót. Ő biztosan szét tudja szedni.
Már majdnem megijedtem, h mire végre sikerült gumikat vennem a G-épre, addigra midenki kidobja... :)
Szóval a Krawler /nem tévedés K-val!/ széria ezen tagja ,csak az USA-ban forgalmazott, kifejezetten sziklára, kőre.
A MUD széria továbbra is kapható, tehát az "új" nem váltja fel a régit csak kiegészíti azt, az amerikában tipikus méreteknek, elvárásoknak megfelelően.
Ha nem repedt az üveg, akkor kétkomponenses epoxyragasztóval kend körbe a szélét, ahol az üveg meg a foncsor találkozik, attól elmúlik a beázhatnékja. Ha repedt, akkor cserés.
Csak arra kell vigyázni, nehogy legyen a gépben egy mákostésztás tányér, mert akkor kalapácslakk színe lesz a lámpának, oszt lehet a mákszemeket kipiszkálni.:)
Nem mind a kettő sajnos. Amikor sokat esik akkor rendesen lehet látni a vízcseppeket a búrán belül. Azért gondoltam, hogy szét lehet szedni valahogy, mert egy Skodás fórumon van egy emberke aki Fábia, meg Octavia lámpákat szokott otthon kitisztítani, de nem akarja elárulni hogyan csinálja. Ma meg úgy döntöttem lecserélem a hűtővizet is, erre meg nem találom a hűtőn a leeresztő csavart. :-)
Nem tudjátok, hogy lehetne szétszedni az elsőlámpát egy Ford Maverick-en? 1995-ös kocka lámpás. Állandóan beázik és már tele van a búra belül szmötyivel. Hogyan lehtne ezt valahogy kitakarítani? Le lehet valahogy szedni a üvegbúrát esetleg?
Hát igen, keresgélés meg akcióvadászás meg alkudozás nélkül jelenleg 160-ból meglenne négy ilyen gumi. Kis utánajárással valószínűleg jóval kevesebből is. Újonnan. Persze nem tudom, mennyit ér egy Pajero felni.
OK :) Ez az egész ricni történet csak azért van, hogy hátul szebben áll az az állítókar vagy minek hívják, illetve ha már nem tudod feljebb tekerni, mert elfogyott a menet, arrébb teszed a ricnit és kezdheted újra a tekerést. Nálam úgy van beállítva, hogy szokásos terhelésnél a trapéz a két gumibak között középen van. Akkor keményedik fel mint a hülye, ha hozzáér menet közben valamelyik gumibakhoz. Sztem pakolják bele a súlyt amit akarnak és nézzék meg hol tart a trapéz a gumibakok között. Teljes terhelésnél nem ártana kicsit kimenni játszani, mert inkább most törjön el, ha sikerül túlterhelni, mint a sivatag közepén.
A műtét sikerült, de nem elöl a lengőkarnál állítottunk rajta, hanem hátul az állítócsavarnál. Elöl a világért sem akart kijönni a torziós rúd a helyéről. Kb. 6cm-t sikerült így emelnünk, de határozottan keményebb is lett sajnos. Jövő héten folytatjuk a hátuljával. Oda egy 9 cm-s pogácsa készül, a tervezett terhelés kb. 5 centit nyomja össze a rugókat, tehát 4 centivel leszünk magasabban, mint most. Majd meglátjuk mi sül ki belőle, ha sok lesz majd faragunk belőle. Még1x köszi a tanácsokat.
Abból a micsodából amit felfog az a három csavar az alsó lengőkarra, ki kell húzni a torziókat fordítani rajta és vissza! Azt,hogy a másik fele ahol a spanoló csavar van hogyan jön szét én nem tudom!Amikor nekem kellett bontani/váltó levétel/ akkor levettem a keresztartóval együtt a két rugót!
Nagy segítség lenne, ha meg tudnád írni a torziós rúd ki és beszerelésének módját, hogy ne kelljen kitalálnunk azt, amit már mások kitaláltak. Ma megengedtem az állítócsavarokat. Nagyon félek minden csavar kiengedéstől, mert eddig a felét sikerült beleszakítanunk, pedig becsületesen fújatjuk őket rozsdamaróval. A torziós rúd elejénél láttam három csavart, két kisebbet, egy nagyobbat. Ezeket kell leszedni és itt állítani a torzión?
0.95bar. Ti nyertetek! :))))))) -En konzervativ vagyok turbonyomas ugyileg. A gyari 0.65-rol ez is boven eleg. Persze huto+adagolo allitas nelkul szart se er. No meg en nem csak a nehez napokon hanszalom a gepet, hanem a szurke hetkoznapokban is. Nincs turbo szenzorom. Villanylampa van a muszerfalon hozza rendelve, de hogy az mikor villan fel, aztat nem tudom. Talan ha atvalt levegorol vizi uzemmodra? ;))))))
A kolléga elektromos vezetékekről beszélt ill. kérdezett azt hiszem, az meg tényleg nincs túl sok!
Neked nincs a turbónyomáshoz egy kontrollámpád a műszerfalon? Annak 0,7Bar-nál sárgán kéne világítson. Annak az érzékelőjéhez megy cső, de megy elektromos vezeték is. Ha már témánál vagyunk mennyit tölt a turbód??
Mert a telók hossza meghatározza a híd függőleges mozgását.Híába lessz magasabb a géped ha a telók nem engednek több mozgást mint az alap.
Kb. egy centit fordíthattok rajta ahogy Trebitsch szintén tanácsolta.így fejből meg nem mondom,hogy az hány ricni.Ahhoz régen láttam már a torziók végét, szerencsére!Hátra természetesen kell az ütköző gumibak,különben továbbra is belefog érni ha meg lessz pakolva a gép vagy ugrattok egyet!Nekem azt hiszem Liaz fülketartó bakok vannak hátul kb.10 cm-ek/el kellett vágni / és 3-4 sorban körbe vannak fúrkodva 12-es fúróval,különben olyan kemény mintha fából lenne.A gyárira 5-éve mondtak 17000/db!
A pogival kipróbálhatjátok a 10-est de szerintem az sok!
Benzines v. diesel?
Dobhatnál egy képet.Legalábbis ha készen van.Meg leírhatnád az egyéb átalakításokat, ha lessz.
Krinnyian: Hat nalam van kocolek dogivel. Pl. egy rakas vakumcso, meg szelep ami az egeret vezerli (EGR). (vezerelne ;) hihihi ) Hibat meg nem produkalt nekem. A turbonyomashoz viszont semminek semmi kozet nem latom. Marmint szenzor. Egy mechanikus szabalyzo van azt kesz. En tettem be egy nyomasmerot azert, hogy lassam hogy rendben van-e a nyomas mindig. Na meg tettem be egy olajnyomas merot is, mert sajna nekem hatulrol szivja az olajat a kartelbol. Van olyan hogy orral elore allok egy meredek valamibe, es akkor az olajnyomas kozelit a 0barhoz... na ilyenkor jo latni, hogy mar percek ota nincs olajnyomas, es hamar kene cselekedni....;) De ez mar mas tema...
Miért kell a lengéscsillapítót is megtoldani? A kocsinak max. 10.000 km-t kell kibírnia - Bamakoig. A kényelem nem fontos. Tehát elöl két ricni, hátul 6-7cm-s pogácsa. Műtét után jelentkezek. Szilárd
Nálam ugyanez a jelenség,hasonló méretekkel/265/75R15 gumival/.
A torziót arrébb lehet tenni ahogy Trebitsch írta!Azzal viszont számolnod kell,hogy ha teljesen felhúzod akkor nagyon kemény lessz!Én most állítottam vissza egy kicsit mert már kirázta belőlem a lelket!
Még egy megoldás a plusszos felni,hogy a gumi a helyére üljön be a kerékjárati ívbe vagy a kasztni emelés!
Ha hátul pogácsáztok akkor toldani kell a lengéscsillapítókat is különben nem ér semmit az egész!Én először megnyújtattam a rugóimat 7 cm-rel de amikor beraktuk nem volt semmi változás!Azután jött a 6 cm-es pogácsa és ha jól emlékszem a 8 cm-es teló nyújtás!Valamint a kasztni emelés.Az emelés miatt a váltó mögötti kereszttartóból ki kellett vágni egy kicsit mert a teljes kirugózáskor elérte a gardán.
Az egy ricni kevés lessz!
"Emelőpogácsa, 10cm-es, bonomit, Terrano I. hátsó rugók fölé eladó, irányár: 25eFt/pár. Terrano eladó hobby célra, osztrák papírokkal, irányár 400eFt, 2-300cm3-es quadot beszámítok.
Név:
Illés Lajos
Cím:
8247 Hidegkút, Hosszú u. 6/B.
Telefon:
06-20/437-5085
E-mail:
pyjcb@freemail.hu "
Hát abban nem sok elektromosság van!! Bovdenes adagoló, Mechanikus turbó szabályzás, se katalizátor, se lambda szonda, az egyetlen ami elektromos az önindító, ja meg a generátor! :-)))
Mi neked ott az a sok vezeték? Az enyémben nem sok vezetéket látok! :-)))
Hála Jézuskának! :-))
Ezért nem áll meg sosem!
A szívócső környékén egyetlen elektromos kábel rémlik, tán a turbó nyomás ellenörző gombálya, de az a tűzfalon van!
Hogy a sárvédőbe ne érjenek bele az első kerekek, azt a gumiütközők gátolják meg, azok határolják a lengőkar mozgását. Alighanem elmúltak. :)
Torziót meg rakjátok egy ricnivel arrébb, mindjárt erősebb lesz.
Hátsó rugó: esztergályos, pogácsa. Danamidból, vagy akármilyen rendesebb műanyagból. (Egyes nézetek szerint lehet alumíniumból is, de azt én nem kedvelem. :)
Kis segítség kellene. Van egy Nissan Terrano I járgányunk. Meg kellene emelnünk pár centit, mert a kerekek már minden kisebb huppanónál beleérnek a sárvégőkbe. Első futómű: a torziós rudak már maximumig vannak tekerve. Lehet, hogy el is vannak már fáradva. Milyen megoldás van rá? Hátsó futómű: Üresen még úgy-ahogy elmegy, de nagyon meg leszünk pakolva. Miből kellene a rugók alá pogácsákat készíteni, hogy kibírjanak valamit?
Előre is köszi, nagyon fontos lenne a segítségetek! Szilárd
Az elgondolás és a témák is nagyon tetszettek... a konkrét cikkek már nem annyira. :-)
Valahogy jobban örültem volna ha egy kicsit hozzám közelebbi (nem mondom, hogy tipiksu magyar állampolgár vagyok, de remélem...) gépjárművekkel példálodzott volna. A legmélyebben valahogy mindig az autómata váltók a merceds d osztály volt kiélezve bennük... Suzukit és Nivát nekem! :-))
98-as hiluxom van , köradagolós Nem igazán ismerem a mai dízel motorokat , a szívócsó környékén sok elektromos valamit látok , nem tudom mire szolgálnak . A segítséget előre is köszönöm ! pince
Krezidiesel: Igen! www.4x4akademia.hu A strukturan termeszetesen valtoztatunk, ahogy a cikkek tematikaja megkoveteli, de iranyadonak nem rossz. Jelenleg a csorlok temat vesezem ki. Ha kesz megy fel a helyere. A motor/adagolos resz RAD var :) Tessek iparkodni! Hogy nincs ra idod? HA HA! Ejfeltol reggel hatig mijot csinalsz? Csak azt ne mondd hogy lustalkocc :))))
Lementve... Különös bájt ad a dolognak a jobbszélen himbálódzó antenna :-))) De azt a macskafaragót igencsak bokán kéne rúgni, aki megcsinálta a "Fear of the Dark" technoverzióját, az ilyennek semmi se szent... :-(( Egyébként real time vagy belegyorsítottál itt-ott?
Ha a két dolog (kézi agy bekapcsolva maradás->nincs hajtás elől) nem függ össze, akkor mindjárt kétségbe esem. Nyáron lett felújítva a komplett eleje. Azóta kb. 3-4E km, ebből 4wd max. néhány száz km.
Az ok, hogy ettől az agy nem megy szét, de más sem?
OFF: papírhuszárkodásom gyors végeredménye: "A G a terepjáró gépkocsik kiegészítő jele, kombinálva használható a többi kategória megjelölésével is, pl M1G vagy N1G" ezt mondja a kisokos. Ergo a műszaki adatlap van elk*rva nem kicsit, nagyon. Rajta van, hogy személygépkocsi, 5 személyes, de: járműkategória N1G.... Itt valszeg M1G -t kellett volna írniuk. Az okmányiroda csinálta jól, a személyautós jelzést alkalmazva. ON
Bekapcsolva felejtettem az l200-ob a kézi agyakat... Most kattogva néha hajt, néha nem. Mit vág ilyenkor tönkre?? Az egyik oldali agyat már néztem, az tán jó.
Jelenleg a gyári utcai gumi van rajta, elindulni elindul, ahogy kell, de a megállás probléma mint minden 4x4 hajtásosláncúnál. Különösen akkor ment jól a hóban, mikor véletlenül zárva maradt a központi difi :), a Landynek sincs külön téli, de a wrangler AT + a 2,5 tonna igencsak odatapasztja a vasat földhöz.
Ha legközelebb ilyet követtek el, szólj! Szerintem ez a terep itt van tőlünk nem messze, mint ahogy írtad a dort-on, Szegedtől 50km-re. Én meg onnan ~60km-re vagyok É-ÉNY irányba. Azért egy koo-t tudsz dobni? Lecsekkolnám a helyet.
ja-ja... meg, hogy ezeket a rugókat párban vagy külön-külön... persze igyis-ugyis megpróbálom előbb külön, oszt ha nem áll nagyon félre, akkor úgy is marad... :-)
A legutóbbi terep hétvége után nézegettem az amortizációk nyomait, és hopp, az egyik hátsó rugó féloldalasan fekszik a helyén. Jack elő, vonóhorog alá betámaszt, emel, majd egy csilingelő hang, a rugó a helyén van. Ezért fogom a határoló szallagokat beépíteni a hidakhoz, amivel már régóta fárasztom a környezetemet. Van ötletem, hogy hol pattant ki, ez már a második alkalom, most itt az ideje a cselekvésre.
Gyakorlatilag rugó nélkül is el lehet járni óvatosan. Ettől függetlenül, ha kanyarban az ívkülső rugó elszáll, akkor szépen be lehet borulni az árokba. Nem kötelezően, de jó eséllyel.
Ha valaki meg úgy látja, hogy nem vészes, akkor mi a kérdés? ;)
Ugyanmá... előfordul, hogy nagyon nagy lépkedések után sok-sok kilométert megyünk emberes tempóban félig kiesett rugóval, hogy fölül a rugó közepibe ül a felső konzol féloldalsan. :)
Tudom, hogy niva4x4 fórumba kellene írnom, de én inkább ide teszem a kérdésemet: milyen téli gumit érdemes a nivára pakolni, nem rosz a gyári gumi sem, az indulás havas úton határozott, de a megálláshoz sztem többre van szükség.
pár napja elpattant a vitarámban (91-es, jlx, rövid, ponyvás) a jobb hátsó rugó. Szerencsére legfeleül... igy még módjával, de használhatónak tünik, bár néha irgalmatlan hangokat képes kiadni magából.
A szerviz csak jövőhétre vállata (12e egy ilyen rugó - ez jó ár? Elvileg párban kell cserélni vagy külön külön is lehet?) - ellenben nekem addig még szükségem lenne rá - szerintetek használhatom még?
Egyszer egy nagyobb bukkanóban a hátsó ajtóra rögzített súlyos pótkerék kitépte magát - egy kicsit a hátsó ajtót is magával víve... Tud valaki egy olcsó átsó ajtót a vitarához?
Megnézem akkor azt is. Tegnap ismét Jászberényben voltam, mert az eddigi Vitarák közül még az volt a leginkább egyben. Nem engedett az ipse az árból, engem meg kicsit lehangolt a sok hiányzó bizbasz, lelakott utastér, kifújó kipuffogó, nyelestengely csapágy hang, nem m?köd? klíma, szóval nem boltoltunk. Volt ott egy 3 ajtós TerranoII, na az dögös volt, és három ajtós létére is nagyobbnak t?nt, mint a Vitara. A gumik is jók voltak, rozsda nem nagyon volt rajta, szóval egészen vállalható autónak t?nt!
Boarhunter: Hat venni passz! Anno meg amikor legyartottam az enyimet, akkor kozvetlen utana belebotlottam hirdetesbe, ahol 20 vagy 30 ezerert dobtak volna meg vele. Bizton emlekszem, mert meg mergelodtem is, hogy ennyiert nem konstrualgattam vona. Persze ma mar nem tudom hol lattam ezt a hirdetmenyt. Nem erdemes sokat utanajarni, mert nem nagy bonyodalom a legyartasa. Nem adok mereteket, csak annyi hogy a gugliba beutod, hogy pull pal es kepeket keresel, akkor talalni fogsz pl. egy ilyet is:
En 40x40, es 60x40 es zartszelvenyt hasznaltam. Errol a keprol meg ha kinyomtatod, akkor aranyokkal le lehet meretezni. A 40x40 legyen mondjuk 1310mm furattol furatig. A tobbit ebbol mar szarmaztathatod! :) Fontos, hogy a 60x40 es kozepen levo csapot meg kell lapolni, mert ott egyszer mar nekem is szetszakadt az eke szara! De most meg van lapolva ketoldalrol mint ahogy ezen a kepen is latszik.
Hoze, ha erre tévedsz, pull-pal ekét hol lehet beszerezni? Tudom, a gugli az ember legjobb barátja, de nem jutottam vele semmire, a magyar nyelvű találatok a Te hozzászólásaid csupán. Nem forgalmazza nálunk senki?
Matiz! Megnézni azért érdemes. 97-ben vettünk egy újat és használtuk elég keményen. A szokásos Mitsu bajai megvoltak, (terepváltó lánc 2x, 5.fokozat fogaskereke és a 2. szinkronja). Ezen hibák a megtett majdnem 600e km alatt jöttek elő. Motor még érintetlen. Sajnos a kóreaiak megváltoztattak 1-2 dolgot. Az első fék "dugattyú"? hajlamos a rozsdásodásra és csak kompletten lehet venni ,ezt érdemes Mitsu nyeregre cserélni. A kardánkeresztek is egyediek és horror volt az áruk.
Összességében nem egy rossz autó, pláne ha az ár/érték arányt is figyelembe vesszük.
Így hirtelen ennyi jutott eszembe.
Üdv
Ja és a szivacs kormány még jó benne, sima de jó. :-)
Hát. Egyetlen olyan állapotút sem találtam, mint amilyen a Jimny volt. Volt olyan, ami pl 1998-as és van képük 105 ezres órát mutatni, hogy az bizony nem babrált.
Értem én, olyan vesz hosszú Vitarát aki a garázsnak veszi, nem járni vele, csak én vagyok a hülye az évi 30 ezres teljesítményemmel...
Egy van, amivel kapcsolatban van némi fenttartásom, írtam már róla, az ötödik ajtó volt sérült de körben mérve gyári, alváz, padló rendben, a belsején kéne pöcsölni, de az nemtéma, megoldom, meg van kiválló kárpitos is itt. Ha más nincs, az lesz. Megnéztem a 2002-est, abban volt sok reményem, óra állás 120, a kormány szivacsig lekopva. Az Opelünkben most van 270 ezer, de a kormány még bírja. Ja, persze, nyilván azért, mert nem ugyanazon a dzsunkán készül mindkettő, az egyik biztosan jobb minőségű, mi - a kereskedők mindent meg tudnak magyarázni. (A legjobb az apró horpadásra adott válasz: á, tudja ezek a Suzukik olyan vékony lemezből vannak ám.) Ez a Hyundai vonal is ilyen végső kétségbeesés dolog, hátha azok között vannak kevésbé leharcoltak. Sok Galloper van magánszemélytől. Nézd végig az ebben a kategóriában levő Vitarákat, EGYETLEN EGY SINCS magánszemélynél, mind kivétel nélkül kereskedő.
Ez nem az én számrendszerem, csak úgy vagyok vele, hogy vacog a forint a zsebemben, és ha valaminek engedni kell, az ne olyasmi legyen, amivel aztán nem tudok hazamenni, plussz egy csomó pénz és idő a javítása.
Hyunday Galloper, 2.5TDI hosszú, 1998 körüli. Ezek milyenek? Érdemes megnézni őket, vagy sok gond van velük, felejtősek? Van pár a használtautó.hu -n, a "még belefér" kategória, és vonóhorgosak...
A Vitarák elég lepusztultak 2 millió körül. Ha más nincs, akkor a "legkevésbé lepusztult"at vagyok kénytelen megvenni ....aztán majd rendbehozom a magam kedve szerint.
Attól függ, könnyen el lehet akadni olyan helyen, ahová traktor nem igen merészkedhet még közelébe sem. De a helyes válasz: csörlő.
Bár ahogy számolom a te számrendszeredbe: 1 db csörlő = 250 000 HUF => 1 db csörlő = 125 traktoros mentés. A multkor nekem 4000 volt a vontatás, de ahhoz hozzá tartozik, hogy a trakor is elakadt, a markolójával ásta ki magát (szó szerint), 600 méter vontatás 3 órát igényelt :)