Láng-nál nézegettem mostanában és ha jól emlékszem webshop akcióban 22 körülre jött ki a dízelé. A sima egy pár ezressel volt olcsóbb. A nyár vége felé/ősszel a műszaki előtt én is be fogok ruházni egy dízelre, mert klímás a kocsi és dupla nyílásos van rajta.
orulj a kotenylemeznek! 2x annyiert vesztegetik bontottan is, mint a simat (nagyritkan, ha van).
az anyag, amit mondasz, karosszeriatomito lehet, azt lefujjak gyarilag is.
mostmar kivancsi vagyok, szivesen meghallgatnam a motorhangodat.
de az IS gyari kipufogorendszerrel 3000-ig pont, hogy nagyon csendes, onnantol felfele pedig egyertelmuen a hengerenkenti leomlo veszi at a szerepet a hangversenyben. de ezt nem kevernem ide, mert ez zene fuleimnem es a szivaccsal is megvolt es inkabb lentrol jon, mint elolrol.
igazabol szerintem alapjaraton az auto mellett allva eldontheto, hogy jo a szigeteles vagy nem...
Nem dízelem van. M40-em van. Sajnos az is kerreg kicsit :(
Az a baj nincs viszonyítási alapom, mert ezzel a burkolattal vettem.
Ja azért kérdezgetek én is mert gondolom létezik valami szivacsos cucc.
Egyébként én hasnzálnám mind a kettőt az a biztos :)
Olyan érdekességet is felfedeztem a motorháztetőmön, hogy belül ilyen ragasztós anyaggal a lemezek ahol összeérnek ( ott ahol a gyári tömítés szélei vannak)
pár helyen oda van nyomva.
Olyan anyagot képzeljetek el, hogy kemény, de ha a körmömet belevájom akkor ott marad. Le van színre fújva az egész tetővel együtt.
Lehet ez is valami rezgéscsillapítás ?
Egyébként a kocsi feltehetően törve volt az elején és kapott dízel donortól dolgokat pl: köténylemez is a két lyukas, lehet akkor az egész motorháztető dízeles.
Az autóm hangos tud lenni amikor kb 2500-3000 fordulaton megyek, ez egyébként lehet a kipufogótól is.
Mert rá van varázsolva az iS leömlője. De iSbe se ültem még nem tudom milyen hangja van :)
Amúgy ott van a mezei polifoam az elvileg hőt rezgést bírja. Olajpárát nem tudom...
en azt gondolom jobban, mint a szivacs! (nyilvan gyarilag jobban ramentek a dizel kerreges elfolytasara, mint a benzinesere)
ugy emlekszem neked sem dizeled van. igaz?
nem tartod megfelelonek amit a motorhangbol tompit?
csak mert en is dizel burkolatot akarok betenni, fenyezes ota nem potoltam a szigetelest, elotte viszont 80%-ban fent volt es bizony eszreveheto a hianya.
biztos letezik ilyen ontapados hangszigetelo szivacs az iparban, de vajon az hogy birja majd a hot, rezgest, olajparat?
A fekete műanyag rácsra gondolsz, ami a lámpa körül van? Annak elvileg csak a tetején van tömítés, de amit eddig láttam, mindegyiken cafatokban volt már. Lehet rendelni, persze gondolom vagyonokért. A hézagot nem tudom, az enyémen össze-vissza állnak az elemek, most fogom csak helyre rakni (jobb elejét megküldték még régen, aztán kicsit elmászott az orra).
Úgy látom sikerült megint valami ritka cuccot kiszemelnem, ilyen az én formám :) 25i cabrio kizárólag, fincsi.
Egyébként érdekes módon néhány dolgot még elküld a BMW, hiába van ended az ETK-ban. Majd úgyis kell mennem, rákérdezek. De most már látom, hogy hátul is van, csak hogy ne legyen könnyű dolgom ^^
Az M-es embléma kapcsán megnéztem a linket és az ottani fotót. Nektek a hűtőrács körül van ilyen tömítő szalag mint a képen?
Nekem főleg oldalt majdnem 1 cm hézag van a hűtőrács és a oldalkasztni elem között mindkét oldalon. Csomó más E30-on láttam, hogy ott tényleg van hézag, de láttam már hézagmentes verziót is.
Tegnap csináltam magamnak egy kis pluszmunkát. Lényeg a lényeg, mennyire típushiba az E30-nál hogy a tankban (63L) a visszafolyóág el van dugulva/rohadva? Vissza kötöttem oda a csövet (mert előtte a csonk le volt dugózva és alternatív úton tért vissza az üzemanyag, ami további hibajelenségeket vet fel, ezekről később) és erre majd lelötte az AC szivattyúja és a fém keret közti műanyag-gumi közdarabot, úgy spriccelt ki mellette a benzin (még szerencse hogy nem volt visszatéve a szintjeladó úszó és lehetett hallani a sziszegést. Érdekes viszont hogy a visszafolyó csonkjába bele lehet fújni, bár van némi ellenállása,de ezt a visszafolyó ág képtelen leküzdeni és túl nagy lesz a nyomás a nyomó ágon is.
Itt a 10-es csőszakasszal jelölt vízszintesen álló csonkra gondolok a tanknál. Úgy tudom az ide szakszerűen bekötött visszaáramló benzin visszi át magával a benzint a másik tank részbe, ahol az AC található. Ha ez el van dugulva, hogy jut át az üzemanyag? Csak erős kanyarvételre? :)
Lehet ezzel kezdeni valamit, vagy csak tank csere jöhet szóba? Gondoltam a kompresszoros kifuvatásra is.
Noh az első csavarok sikeresen kint vannak, már csak egy villás kulcsot kell szereznem a hátsókhoz, mert nem férek hozzá dugó kulccsal, annyira közel van a csavar a sín falához. Úgyhogy remélem délutánra már kint lesz az ülés és mehet az átkárpitozás a jó ülés vázra.
Az előre billentés frankó, nem gondoltam, hogy a touringban is lehet :)
Unixban is hasonló árat mondtak, volt 3800-ért és 3000-ért is. Elvileg annyi a különbség közöttük, hogy a drágábbik magyar forgalmazón keresztül jön, az olcsóbb meg közvetlenül németországból.
"Őrült árak..." Mármint a fotózásban, mint bizniszben, vagy a felszerelés beszerzésében? Amúgy tényleg remek fotók. És az az arzenál a szekrényben... inkább hagyjuk, így is elsárgultam :o)
Gyárilag ilyen, a kasztniban van a menet, nincs alul anya. 17-es csillag-villás kihozza. Gondolom az ülőlapot felbillentetted, egyszer engem az viccelt meg, azért nem fértem hozzá.
Éppen cserélném a gatya vezető ülésemet, de elakadtam. Az ülés most teljesen hátra van tolva, így az első csavarokat ki tudom szedni, viszont mivel be van ragadva a sín (valszeg meg lehet görbülve) ezért nem tudom egyelőre előre tolni, hogy hozzá férjek a hátsókhoz. Legalábbis dugó kulccsal nem. Kitapogatva egy sima hatlapfejű csavart találtam, nem tudom annak kell-e lenni alapból, vagy megfordította anno a lakatos, hogy lent legyen az anyája és rögzíteni tudja ebben a pozícióban az ülést.
Szóval a kérdés lényege: gyárilag is így van a hátsó csavar, hogy az anya lent lenne van a kocsi alján, vagy pedig egy speckó olyan beépített anya van a padlólemezben, amibe csak be kell hajtani tán?? Az üzemanyag- és fékcsövektől sajna nem tudom rendesen kitapogatni..
NoFearnold: ja akkor lehet kihagyom, nem tudtam, hogy kecskeméti meeting lesz (azért írjatok ha lesz valami)
Minarik: szép képek ilyenkor sajnálom, hogy nem értek jobban a fotózáshoz
Rol340i: nagyon durvák ezek a felnik milyen paraméterekkel rendelkeznek? Ennek a csatlakozónak keresem a helyét, ahogy írtam korábban az olajgomba kábelével jön együtt
mellesleg mi is ébredezünk a 1,5-2 éves pihenésből, tegnap sikeresen levizsgázott a ponyvásom, de van még tennivaló bőven
Úúúú ez pár kép a reggeli munkakezdést nagyban megkönnyítette, nagyon szép képek!
Környezetvédelmisként és magánzóként is imádom az ilyen szép helyeket, az már persze más tészta, hogy régi autóm van magasabb emisszióval és fogyasztással :D
Egyszer levezettem Tennessee-be. 14 ora volt, olyan 1200km. A csucsforgalmat es dugokat kukerulendo ejfelkor indultam. Delutan haromkor mar a Smooky Mountains-on turaztam.
Mindkettőnek megvannak az előnyei és hátrányai. Én mindkettőt bevállalnám, de csak abban az esetben, ha garantáltan látom, hogy jó kézben volt és nincs benne csillió kilométer.
Tudja valaki a vezető oldali világítás kapcsolónak a gyári számát? Arra gondolok, ami ajtó nyitáskor kapcsolja a beltér világítását. RealOEM-en nem találom..
De ha van valakinek egy működő felesleges és megválna tőle pár sörért, azt is megköszönöm :)
Tavaszi átmozgatás és szerelés. Bekerült hátra az állítható magasságú futómű, egész jó állása lett. Az első is hamarosan elkészül, egy picit, kb. 1 centit megy majd le vele az orra.
Szia, na püff! :S Kár hogy csak most jutottam gép elé, le kellett mennem Debrecenbe és ott egy bontós sráctól vettem egyet, akitől vettem már pár cuccot, és volt neki egy, na most belém hoztad az ideget, mert az enyémet nem szedtem szét még nem tudom milyen:( De amilyen szerencsém nekem van tuti nem jó :@ Mint multkor az lmm.....
Szia, az alja kell az adta meg magát, ugy ki van kopva hogy csoda hogy hazajöttema szerelő szerint:O
De nem értem, lenyomtam egy Miskolc-Kiskörös távot oda vissza, és nem vettem észre semmit (jó gondolom én voltam béna, de se rángatás se semmi ilyen) és a vissza út 3/4nél Füzesabony előtt ledobta az injektor és a lmm közötti csövet.. na mondom biztos vmi megint az lmm-el, ezt 2szer eljátszotta, majd benzinre váltottam, ugy működött de rángatott néhol, meg ugye lomha volt.... lényeg hogy hazavegődtem vele.
Ma reggek inditom, lesem, mi lehet, gázadásra hallom a kerepelést a gyujtás elosztó felől, szerelő barátom ránézett, szinte szét van esve az egész, azt mondta ő nem járkálna már vele egy mátert sem.
Ennek az autónak első útja volt kb Kméten :) Ha lezajlik a költözési procedurám akkor nyélbe üthetnénk majd valami mini találkát, valami I. hivatalos lazurbalu meeting félét :)
Üdv!Én már cseréltem vigyázz mert akármelyik m10é nem jó.Hiába m10 a másik is nem biztos hogy jó hozzá pl más a fogazása és nem lehet beállitani agyujtást.Elvileg megvan még otthon a régi is ,de csak holnap megyek haza akkor tudom megnnézni mi van meg és csak jövöhét végén tudok postázni a munkám miatt.A régim sem rossz csak azért cseréltem mert poblémám volt és azt hittem az a bűnös. kicsit az is lóg de 150e km után mit várunk.
Kötném vissza a gyári tankszellőztető rendszert a kocsimba (előző tulaj kidobta mindenestül, még a fémcsövet is a kocsi aljáról), beszereztem hozzá mindent. Felvetődött bennem a kérdés, hogy mennyire szükséges az aktív szénszűrő a rendszerbe, nem látom át tisztán a feladatát, fontosságát, szerepét.
Itt egy kép a felépítésről. Ami nem látszott a képen, az az, hogy a szénszűrő tartály a két csőcsonkkal a tetején nem zárt, hanem az alján is vannak szellőző furatok. Így tud a tank álló helyzetben is levegőzni (míg a szelep zárva van), a benzingőzt és szagokat megszűri a szénszűrő. Mivel a tartály minden irányban átjárható (nincs megkülönböztetett ki- és bemeneti nyílás), így már azonban kevésbé értem a szellőztető szelep szerepét. Minek nyit vagy zár, ha amúgy is tud a szabadba levegőzni a rendszer a tartály alján?! A motorvezérlő sűrű impulzus szerűen nyitogatja a szelepet üzem közben. A pillangó felöl ugye ott a vákuum. A tank felől vagy vákuum van, vagy túlnyomás. Érti valaki a működését? Mert van létjogosultsága a tankszellőzésnek, ennek hiányát már én is tapasztaltam.
Elhagyható-e a szűrő, érdemes-e, vagy ellenjavallott (azon kívül hogy hiányában csak járó motor mellett lesz képes levegőzni a tank)? Gyárilag hova van elhelyezve? Ha kihagyom, nem kell neki helyet keresnem és rögtönöznöm valami tartókonzolt hozzá, ezt szeretném elkerülni igazából.
Ha már ilyen szétkapásról-összerakásról beszélgettek, mióta terepet jártam az autóval zörög a beltér (vagy csak nem volt nálam eleget még, hogy észrevegyem hogy már akkor is zörgött). Van reális esély, hogy egy ilyen kaland után a beltér kiszedése és újra összerakása segít a problémán? Mondjuk a csattanáskor elmozdulhattak műanyagok, stb amiket ha helyre rakok újra, akkor jó lesz..
Arra gondoltam kibérelek egy hónapra egy garázst, és megcsinálom, ha tudom.
Megmaradt egy vagon alkatrészem Nagy lámpás BMW E30 318i- hez! -Generátor -difi tartó szilent (zsír új dobozában kocsiba még nem volt) -gyári hátsó lámpa pár (nagylámpáshoz, patika) -középkonzol amin a fűtés/hűtés, ventillátor kapcsoló van cakpak -Hátsó szélvédő kéderrel -Devander tartállyal -Hengerfej (vezteng,himbák nélkül) Patika állapot! -Gyári szervó kormánymű kompletten (korm. mű, szivattyú, tartály, csövezés, beszereléshez konzolok) -Szívó kalács, benzinhíd -M40b18 dugattyúk hajtókarral -Gyári diffi (szétszedett állapotban) -A difihez új csapágyak a behajtáshoz -Gyári E30 alufelni szett nyárigumival szerelve (a gumik még egy szezont bőven elfutnak) (Nem a pókhálós)!!!!!! -Komplett kábelezés a kocsiba. -Motronic -Univerzális tolató radar kompletten csak be kell tenni és működik, díszlécbe szerelve! -4 oldal ajtó csak kárpit nincs rajta (az anyós oldali javításra szorul, fehér) -Csomagtér tető IS szárnyal (fehér)!!!!! -Műszerfal héj -Fűtésbox -Nagy fejtámlás üvegszálhéjas Kagylóülés Sparco konzollal (nagyon jó állapotban)
KÉRDEZZ!!!!!!!!!!!!!!!
Az árakat megbeszéljük nem vagyok csillagász. Képet mail-ban tudok küldeni mindenről ami érdekelhet és még megvan
Megtennéd, hogy újra feltöltöd ide, vagy elküldöd nekem azt a fényképedet, amin bejelölted a műszerfal izzóinak helyét? Már nem tárolja a fórum én meg szívesen lementeném későbbre, ha már akkor nem tettem meg. :)
A hőmérő hengeres érintkezőit és az azt fogó lemezeket is csiszold meg. Mielőtt becsúsztatod a helyére a hőmérőt, a lemezeit nyomd össze, hogy fasza kontakt legyen.
Keca leírása alapján szinte ölembe hullott a műszeregység, köszönet érte!
Felhoztam a lakásba és újraforrasztottam a panel összes ónpacáját. Szerintem felesleges volt, mert gyakorlatilag egyik sem volt megmattulva, vagy repedezve, de tényleg ne legyen igazam. Le is tisztítottam ha már arra jártam, csütörtökön visszaszerelés és próba.
Pedig rossz is lehet a gondolatmeneted. Lehet mizéria a műszerrel így is, hiszen, ha terheled/hűtöd ill. átalgosan használod a motort logikus, hogy melegszik/lehül a víz és a jeladók más-más értéket közvetítenek a műszernek. Ennél fogva elképzelhető, hogy bizonyos értéktartományban, ami lehet igen kicsi is, a nem megfelelő érintkezés miatt fals a mutatott érték.
Kicsit azért tartok attól, hogy nem ez lesz a gond, bár ne legyen igazam, bárcsak ennyi lenne! Ha tényleg forrasztási hiba lenne, akkor bármilyen motorhőmérséklet mellett, üzemállapottól függetlenül pontatlannak kéne hogy legyen a műszer. Szerintem.
De miért csak komolyabb terhelésre megy feljebb a mutató? És miért is megy visszább, ha rendesen kering a víz, és van menetszél is? Erre sajnos nem tűnik magyarázatnak a forrasztás, ez inkább üzemszerű, minthogynem elektromos parajelenség.
De ettől függetlenül nincs mit veszteni alapon megfogom játszani az újraforrasztást.
Nekem annó a 324td-be csinált olyat a termosztát(80 fokos),hogy nem ott nyitott..Hanem lábosban mérve 89 foknál kezdett nyitni.Ez ugye nálatok még normális,de nálam már el-el ment középről mutató jobbra.
Egyébként pár ezresért,lehet kapni digitális hőmérőt.Beledugod a vízbe és kiderül,hogy hazudik e a jeladó. Kézzel nézve elég nehéz megmondani mi is a forró.
E30-nál sajna sokszor elmászik a mutató,már csak a műszeregység hibája miatt is.
Betettem a hűtőbe még egy gyári Bosch kétlépcsős hőgombát is, egy E34-ből, a hűtő visszatérő víztérében kialakított felső gomba helyre. 91-99 fokos, kötöttem rá két LED-et, hogy mielőtt rárelézném a klímaventire, lássam is mikor kapcsolna. Nos egyik LED sem gyulladt fel a melegedés ideje alatt! Maga az áramkör működőképes, és a gombát külön melegítve is szimulálható a két üzemállapot.
Nyaljon meg a rohadt fórum, írtam egy regényt és elveszett! Ilyenkor bezzeg mindig elfelejtem regény után kontrolkopizni...
Szóval van benne elég víz, teljes rendszer le lett engedve, feltöltésnél szájjal befújva a tartályba légtelenítettem, szó nélkül belement 5liter bárdis rózsavíz (rózsaszín fagyálló) és 5 liter szenteltvíz (desztvíz), majd még apránként pár deci. Beindítás után a kiegyenlítőre visszatérő kis csövön kis gázra egyből megjelent a hűtővíz, nem jött csak pár buborék, utána légtelen volt.
Leeresztésnél és feltöltésnél természetesen mindvégig nyitva volt a fűtéscsap.
Valóban a HF elején, az első hengernél van a két vízhőfokjeladó. Igazából csak 2-3 mutatószélességnyit ment fel a vízhőfokom, nem érte el a következő vonást a műszeren, de bosszant, hogy 3x felgyorsítva az autót 100 fölé kis távon belül így megmelegíti, szerintem nem így kéne lennie és utána lassan haladva (léghűtés hiánya és lassú motorfordulat) nem is hűti vissza 90 fokra, csak ha fordulatot tartok neki (vízpumpa), vagy 50 fölé gyorsítok (extra léghűtés).
Nálam ugyan M40 van, de nekem is 92-95 fokon táncolt a mutatóm, pedig minden ki lett cserélve a hűtőrendszerben. (viszkó,hűtő,termosztát,vízpumpa,fűtőradiátor) A megoldás nálam a műszeregység újraforrasztása hozta meg. Elég egy pici kontakthiba, vagy ellánállás változás a csatlakozóknál és máris máshogy mutat a hőmérő. Érdekes, mert én se gondoltam és ezt hagytam utoljára, hiszen úgy tűnt, hogy tökéletesen mutat. Termosztát nyitásakor szépen állt egy mutatónyival balra, aztán amikor már átmelegedett az egész rendszer, akkor középen, de utána elindult jobbra is. Forrasztás és a hőmérő csatlakozóinak csiszolása után tökéletesen áll középen.
Csak egy tipp, lehet hogy nálad nem ez a gond, de hátha segít.
A vízpumpa lapátkereke tud megkopni ekkor nem szállít eleget és melegedhet, vagy nincs benne elég víz. M50 motorhoz van kissebb hűtő is és azzal sem melegszik nortmál esetben. Lehet a rendszer levegős is, ha jól tudom akkor mikor feltöltöd és járatod akkor a fűtést maxon kell használni és úgy légteleníteni de valaki majd megírja a hivatalos verziót.
Mindenesetre szerintem a 95 fok az nagyon sok, nem tudom hol van a jeladód az M50 ben de ha az 1. hengernél 95fok akkor a 6. nál már bőven 100felett.
Kábé 8mm az átmérő, bármelyik autósboltban kapsz méterre, benzin gumicső néven. Viszont tapasztalatból mondom, hogy Semperit márkájút ne vegyél, mert piszok hamar öregszik, repedezik.
Ok köszönöm a jótanácsot. Keca leírása alapján felspanoltam magam, és elszántan tervezem a műtétet. Tömítés már megvan, de nem tudom, hogy vajon a benzincső belső mérete mekkora?
Ezt meg tudjátok mondani? Akkor holnap meglehetne (rendelve???) minden anyag, és szerdán akár meg is próbálhatnám a legózást...
az ákosnak a "18i"je bírja az agyalást viszkó nélkül.
nincs rajta, nem fért el.
van rajta egy elektromos ventillátor elöl, de azt meg kicsit elkötötte és két év után derült ki, hogy az úgy abban a formában BIZTOSAN nem működik.
közben hetente járt prágából pestre folyamatos nyélgázon, egyszer nem melegedett meg.
az, ahogy eredetileg át lett alakítva m50re fordított csövezéssel, még az sem normális, hogy úgy melegszik, mert átjárja a víz így is-úgy is nyitott termosztáttal, de ha az m30hűtővel is melegszik, ott valami más probléma lesz.
egyrészt meg kéne nézni, hogy a hőfokjeladó jó-e.
aztán hogy a műszer meg a jeladő képes együtt dolgozni, nem pedig arról van szó, hogy más a jeladó működési tartománya, mint az eredti jeladóé, bár ennek kicsi esélyt adok.
aztán a műszer jó-e.
aztán utána jön az, hogy kinyit-e az a termosztát tökig, aztán meg hogy szállít-e az a vízszivattyú rendesen.
ha mindez oké, akkor azért még terhelésen mérnék egy lambdát, hogy nem szegénykeveréken megy véletlenül és ha idáig eljutsz, hogy mindez tökjó, akkor le kell venni a hengerfejet.
Én még a vákuumformázásra is gondoltam házilag készített szép kis sablon alapján, csak mivel az is ugye eleve hővel törénik így félek hogy a meleg levegős közeg nem tenne jót neki. :)
Arra is gondoltam hogy a lapát köré valami puha peremet kéne tenni, hogyha ne adj ég bele is bólitana a lapát, se azt, sem pedig a keretet ne verje szét.
Jól írod. A hűtőnek aligha lehet baja, vadi új, Nissens 60602A hűtő. Végre nem gond a légtelenítés sem, mint anno, a fordított csőcsonkossal volt.
Egy ideig minél jobban adom a fordulatot annál jobban hűt, aztán mikor már nyitott a termosztát, akkor egyszer csak elmegy 95 fok közelébe és egyenletes haladásnál aligha megy visszább. Csak ha tartok neki fordulatot.
Kérdem én milyen hibája lehet a vízpumpának, azon kívül hogy nem zenél, nem nyikorod?! Lapátok hiányozhatnak belőle vagy mi a tök?
Termosztát nem hinném hogy rossz lenne, hiszen mindvégig mint a szög ott marad 90 fokon a mutató, míg csak el nem kezd melegedni.
Ket db bal hatso nagylampa bura ingyen elviheto:
Egyik hibatlan buraval, ket felso menetes szar kiszakadva
Masik torott indexburaval amugy jo allapotban.
Nem tudom ossze lehet e hazasitani oket, 7vegen megy a kukaba ha senkinek nem kell.
Nem szabadna melegednie ja..nekem annó ilyen config mellett nem is volt viszkó hanem csak egy elektromos venti..menetközben sosem ment,csak dugóban,vagy játék közben. 200 felett sem melegedett, viszkó nélkül..
Próbaképpen egy 2.4 td hűtő és arra a saját kerete.
1) alulemez szerintem is. 3D-ben meg kell rajzolni síkokból téglalapból kör átmenetet, mint a gyári, csak síkokból álljon. kiteríteni, kiszabni és meghajlítgatni. Jobb 3D rajzoló programokban van kiterített lemezszabászati nézet, de ha ügyes vagy, kiszerkeszted magadnak papíron is. próbaképp mindeképpel az elsőt papíron kéne... Viszont aluból nem olcsó, bár max. 1-es alulemeznél nem kell vastagabb.
Kell azért jó nagy ráhagyás a ventilapát körül, nehogy a bakon mozgó motor miatt a lapát belecsapjon az aluba.
2) a másik: a ventilátorlapátra passzoló gyári burkolatot kéne átalakítani, amit lehet felhasználni belőle és a hűtő felőli részt alulemezzel pótolni, kiegészíteni. Ennyivel könnyebb lenne és a kör átmenetet sem kéne megcsinálni.
Röviden: E30, típusidegen M50 motor, típusidegen hűtő (E28 M535i), gyári viszkó hűtés. Hosszútávú tapasztalat: kell ventillátor burkolat a viszkó köré. Közvetlen a lapátok előtt hüvös a hűtő (emiatt a viszkó is elenged), előtte-körülötte viszont olyan forró, hogy nem lehet megfogni (hűtés nem kielégítő, terhelve hosszasan melegszik a motor). Szeretném ha egyenletesebb és jobb hatásokú lenne a hűtés és a viszkó is tudjon zárni a rátóduló forró levegőtől. Így döntöttem a burkolat mellett. Viszont sem a hűtő gyári burka, sem a motorhoz való burkolat nem lenne jó, térben máshovás esik a lapát és a hűtő dimenziói is másabbak. Házilag milyen anyagból milyen eljárással lenne érdemes burkolatot gyártani?
Van pár elképzelés a fejemben, könnyen kivitelezhető és drágán nehezen megoldható is, szeretnék az arany középúton megmaradni vagy valami frappáns ötletnél. Nem írnám le ezeket, nem szeretnék senkitbefolyásolni, először meghallgatnám a Ti ötleteitek is.
Gondoltam egy gyári burkolat átfaragására is, de ott is felmerül pár kérdés.
(Idő közben bekerült még a rendszerbe a hűtő elé egy 40cm-es E34 elektromos kétfokozatú klímaventillátor is, ez még éppen befér a homlokfalba, viszont pont a viszkóval van egyvonalban, máshová nem fér el. Vagyis szintén nem hűti a hűtő többi felületét.)
Na itt a fotó a Bavaria Electronic CD szalagkábelének (12eres) letört végéről. A derékszögű "kanyar" után nem bírta a gyűrődést a 23 éves kábel. Amikor szétszedtem, még csak el volt majdnem végig repedve, ezrét nem ment a CD. Ahogy hozzáértem, a kezemben maradt.
rein-r: szólj, ha találtál neked meg felelőt, igazságszerint a petrolhead által likelt számomra már kristály kategória, én olyat keresek ami illik a startec lámpához - még keresgélek
A sárga lámpának pont az lenne a lényege, hogy mrgtörje a "sötétséget" :-)
Jó lenne minél hamarabb használhatóvá tenni az autót, de nem tudom, hogy lesz-e holnapra tömítés, meg új cső?
Nehezítő körülmény, hogy jelenleg csillaggarázsa van az autónak... :-( Munkavégzéshez szükséges fényviszony időben erősen korlátozott...
Élnék a felajánlással, de a hétfői napot a fentiek miatt bizonytalannak látom... Elvileg el tudok szabadulni kora délután, de az anyagbeszerzéssel kapcsolatosan sejtésem sincs, hogy mikorra lesz meg, ami kell....
Nagyon köszönöm. Igen, Pesten vagyok, Zuglóban. Azt hiszem, ízlelgetem még a leírtakat, aztán veszek egy mély levegőt, és fejest ugrok a motortérbe holnap délután...
Igen, Unix/Bárdi/stb helyeken van minden. Arra figyelj, hogy szívósortömítésből kétfajta létezik, neked csak az a kinézetű kell, amit az előbb linkeltem. Benzincsövet is kapsz szerintem, de ha már veszel, érdemes lenne megnézned, hogy ami a tűzfal alatt feljön a benzinszűrőhöz és tovább, azok milyen állapotban vannak. Ha ramaty, akkor inkább most vegyél nagyobb mennyiséget, hogy majd ki tudd cserélni alkalom adtán.
Maga a kiszerelés:
Először is legyen hideg a motor (így nincs felmelegedve a benzin, kevésbé fog spriccelni). Vedd ki a 11-es biztosítékot, ez az AC-pumpájé. Indítsd be a motort, hogy a csőben lévő benzin elfogyjon/nyomás lecsökkenjen. Ha már lefullad, akkor nekikezdhetsz.
Vedd le a kis műanyagot szívósor tetejéről (ahová a gázpedál bowden is megy)
Akaszd ki a bowdent és szereld le azt a kis konzolt, ahol lehet állítani a bowdenen
Vedd le a légtömegmérőről a pillangószelepre menő nagy gumikönyököt.
Vedd le a szívósoron lévő csavarokat. Két oldalt van 3-3 és a tetején van 2. A két felső egy idő után elforog, ekkor ki lehetne őket húzni, de nem muszáj.
A tűzfal és a szívósor között van az alapjárati motor, ezt egy bilincs rögzíti a szívósorhoz. Lazítsd ki ezt a bilincset is.
Ekkor megpróbálhatod levenni a szívósor felső részét. Játszani kell vele, mire lejön teljesen.
Így néz ki, ha lent van és a két kis benzincsövet kell kicserélned.
Az remek lenne, ha küldenél egy ilyen leírást (a szívósor fedelének leszerelése sima kicsavar-levesz vagy van amire figyelnem kell??) Hol tudok megfelelő csövet szerezni régi helyett?? Illetve tömítést simán Unix/Bárdi/stb helyeken simán beszerezhetem?
Két kb 10 centis benzin cső van a szívósor alatt. Tipikusan szétporlad ennyi idős korára. Ne menj az autóval, mert könnyen begyulladhat, ha forró a motor stb. A cseréje nem nehéz, kicsit trükkös a szívósor levétele, utána már hozzá lehet férni. Ha csináltál már ilyet, akkor fél-egy óra alatt kényelemesen megvan az egész procedúra. Arra készülj, hogy szívósor tömítés kelleni fog. 8-as elem. Ebből kell kettő. Ha kell, leírom lépésben, hogy mit kell levenni, hogy kicseréld a csöveket.
NEm melegitettem tul. Hidegen megfeszitettem egy kisse, majd melegitettem es amikor magatol megindult, abbahagytam a melegitest es siman kitekertem. Kihuzas elott levagtam a gumiperemet. Behuzasnal meg a mososzer csodat tett, mint maskor is.
Azert koszonom mindenkinek, hogy meg nem borultatok ki a kerdeseim olvastan. :)
még amikor hazahoztam, jártam úgy, hogy levizsgázott az autó, másnap péterrendszámmal elmentem szombathelyre és kaptam egy akkora követ a szélvédőbe, mint a ház.
pár nappal később lett rendszámom, szélvédő meg még a régi.
friss rendszámmal első seste elmentem a balaton végére, hazafelémegállít a rendőr semmit nem tudott szóvá tenni, hol a matrica.
a kesztyűtartóban.
ragasszam fel.
erre a szélvédőre NEM ragasztom fel.
jaaa, el van törve? nagyszerű. akkor egyrészt megbüntet, mert nincs felragasztva a matrica másrészt soron kívüli műszaki vizsgára rendel.
jóember, nézd már meg a dátumot, nincs egy hetes a műszaki vizsga. szerinted?
mostmar lehet h en is csak a forgalmi melle teszem, ugyis mindenkinek uj rendszamot igertek, szerintetek abbol lesz vmi?
de nem biztos, hogy jo otlet, ezzel is egy messzirol kiszurhato okot adunk nekik, hogy kivegyenek. nem eleg, hogy regi szar, hulyegyerekek autojaval jarunk!
Engem érdekelne kintről mindkét oldal "kristály" index! Annak idején előre sikerült ilyeneket vennem, akkor még oldalindexben nem volt ilyen rendelhető.
nekem a forgalmiban van , sose volt az üvegen eddig nem is kérdezték, az idei első úton ahogy kifordultam az utcából egy szemből jövő nagy porfelhővel megfordult és ezerrel jött mindenkit félrelökve utánnam ,hogy hol a matrica mutatom hogy itt ,azt mondta hogy ok és mentek tovább ,de olyan is volt már az M1-en hogy "minek van eus rendszám ezen a régi szaron" szószerint !! motoros rendőr volt
ez nem nyílt meg, át küldenéd mailen, ha jól értem itthon vetted, hol?
elkezdtem nézegetni az ebay-t kb ilyesmi áron mennek amiket találtam, de volt már egy-két érdekes összeállítás ködlámpával, vagy oldal jelzővel, meg amin még agyalok, hogy a lazurblau touringhoz a füstös ködlámpa vagy a sárga passzolna jobban (szavazni ér:-) ) - index/oldalindex füstös lesz, de oldaljelzőből is van a sárga/piros illetve fehér verzio még ezt is ki kell találnom ...van bajom nem kevés:-) javaslatot ötletet elfogadok
esteleg ha kintről rendelek érdekelne még valakit ilyesmi?
Tempomatja van itt valakinek akár beszerelve akár polcon csak szeretném megnézni
Nekem a ponyváson van eu-s rendszám, de eddig még nem ragasztottam fel a matricát, vagy 4 éve - senki nem szólt szerencsére igaz vagy két éve már vakvágányon áll, a kesztyűtartóban viszont ott figyel a matrica akkor vigyázok ki ne fúja a szél :-)
Lehet, hogy megint megszólnak, de szerintem így ne csináld.
1 megoldás, nemes egyszerűséggel kiégeted a gumiszilentet.
2 megoldás, fogsz egy kicsit hosszabb és átmérőben nagyobb csődarabot a végére teszel fakötésű alátétet, és ugyanezzel a menetes szárral megpróbálod abba belehúzni.
Ez a szarlapatolas. A megoldas az szamitogepes rendszerben van. Erdekes, hogy meg nem mozdultak el abba az iranyba.
Nem peldalozas, de amcsi rendor erti a szamitogepet. Azadatbazisok ossze vannak kotve es naponta frissitik oket. Regisztracio, zoldkartya, buntetesek, mind megnezhetok pillanatok alatt a kocsiban. Nincsenek matricak, buntetocedulak. Nem kell rohangalni zoldkartyanal a papirokkal, mert a muhely kuldi oket, ahova kell. Regisztracio online.Ossz koltseg ketevente 85$ a regisztraciora (muszaki vizsga nem kell!, csak ha egyertelmuen atepites volt a kocsiban. motorcsere nem szamit annak) es 20$ a zold kartyara/vizsgara(ezt meg kell csinalni) az auto 25 eves kora elott.E30 rulez. :)
Meg is érdemled... Minimum egy új világválság kirobbanását kockáztattad ezzel... szélvédő matrica nélkül közlekedni... nem is beszélve a több tucat óvodás csoport testi épségéről... Még szerencse, hogy volt néhány talpra esett kicsihuszár aki megóvta földünket a rémtettől amit elkövettél.
nem voltam olyan kedvemben + siettem. de szoktam olyat is, foleg ha nincs semmi saram. :)
mivel biztositottam rola, hogy otthon megvan, igy azt mondta figyelmeztetes. varom az idezest, majd ha bemegyek es bemutatom a matricat, visszaadjak.
kerdezi kozben az egyik (mert ilyenkor raer "gondolkodni"), hogy miert nem szedtem le a regi szelvedorol? mondom: probalta mar? mert akkor nem kerdezne ilyet! akkor miert nem vagattam ki? ha azt magammal hordanam, akkor siman elengedtek volna.
"Na ezert nem kell nekem eu-s rendszam."
teljesen igazad van. te is tudod, hogy mire jo ez a matrica: haszna semmi, csak nekule nem irhatnek ilyen jo sztrorikat.
jaa nem kukacoskodni akartam, csak arra akartam felhivni a figyelmet, hogy ne ugy keresd, hogy "black hella index"!
van aki lefujja fekete lampasrayvel a gyari narancssargat, aztan ahany utangyarto ceg csinalja, annyi fele arnyalat van, feher, fekete stb.
en sokadjara talaltam olyat (rosszat kuldtek meg ilyenek), amilyen volt is az autoban, mikor vettem, mert az megtetszett. se nem kristaly, se nem full fekete, ezert hivjak fustosnek. DEPO gyartmany, 6e/par + posta.
muanyagot megnezem holnap, aztan ha jo lesz, akkor elviszem, amikor megyek a szonyeggarniturhaert.
yardok: frissen mosott auto, napsutes, ragyogo uj szelvedo > matrica nelkul. kiengedtem elozekenyen egy parkolobol tolato autot, igy volt idejuk kiszurni a hianyossagot. utanam hajtottak, szirena, villogo, minden ami kell. 5 huszoneves madar, sztem mind fiatalabb volt nalam. nagyon konkretak voltak, minden feladatot mas vegzett. ugy utalom ezt az eroltetett magazodast. azzal kezdtek, hogy milyen szep az auto es vegig ezen temaztak. azt hittek jopofak. mondom magamban: akkor ne vedd el a forgalmijat baszod! :D
Lenne egy kérdésem, hogy mitől lehet az hogy az inspection újabban mindig világít, ezt úgy értem, hogy lenullázom, vagy minek nevezik, szépen eltünik, és kb 40-50km és megint kiírja?
Érdemes vele foglalkozni, vagy ha nem zavar, akkor haggyam a pi..ba?
Ez előtt nem volt ilyen gond, most cseréltünk olajat mondjuk, és utána jelentkezett,bár szerintem ennek nem sok köze lehet hozzá :o
droszi :köszi a tippet a motorokkal és a pákával kapcsolatban
mondtam, hogy nem kéne: futok egy kört droszi írása alapján és jelentkezem, hogy mi az eredmény
petrolhead: poweren egy cami nevü sráccal leveleztem már de kb 200km kellene kocsikáznom (kb: +7000huf és nincs hozzá kábelköteg) posta nincs az index legyen akkor füstös :-) a lényeg az hogy nem kristályt keresek hanem simát. mit műveltél, hogy elvették a forgalmit? szólj, ha erre jársz
mr.Szonda, petrolhed: a cuccok ellenértékéről dobjatok némi infót, köszi
Keca: már kerestem a tettest :-) még lehet zaklatlak a forrasztás miatt, ha elakadok, van egy egyenes pákám is, de a vezetéke rettentő merev valami jó kis kínai cucc, majd azzal próbálkozom első körben
besz.rok tegnap hogy jártam már megint, kirándulás veszprémből tihanyba, szép idő, szánsájn és társai.. napfénytető nyitva, a napsugarak simogatják fehér homlokom, mikor gyújtáskori lámpák felvillannak. megáll, tető felnyit, venti lapátkerék szépen köröz, mint mikor eltörik a tengely amin ül. fasza. indulás tovább, el kell érni egy szervizbe, mikor hát nem felvisít az ékszíj? 100m után hmmm mi ez a finom égett gumi szag? megáll, hűtőrácson ömlik ki a füst. felnyit, megragadt a vízpumpa csapágyam ha minden igaz. hétvégén már hallatott valami súrlódó hangot a szíj tájéka, de nem tudtam behatárolni. szal motor felújítás megkezdődött egy vízpumpa cserével :D be kellett vontatni szerelővel..
Keresem az 1. képen a 14-es számú fogaskereket! A 2. képen a 25-ös számú dugó alatt található, ez hajtja az olajpumpát! Motronicos M20-ban van ilyen! (IX-é nem jó nekem!)
Megkezdtem a szabadnapjaimat. "Kikaptam" a hatso hidat mindenestol. Az egyik hideszilent bennmaradt, ugy ahogy illik. Elvegre meg kell tapasztalnom mindent. :)
Viszont en voltam a fasz, mert oldalrol is utottem egy picit a csavart. hogy lazuljon. Azt nem kellett volna. A masiknal csak upgradeltem a ket kilos bontokalapacsrol egy negy kilosra. Mostantol az is bekerul a szerszamkeszletbe.
Tudnád konkretizálni hogy ez melyik hely volt? Szerintem a Hegedűs Gumira gondolsz. Igaz is, voltam már náluk egyszer, egy barátomnak vettem ott kerékcsavarokat...
Köszi a tippet! ;)
Kaptam ajánlatot talpas kerékcsavarra is, hát tényleg horror az ára (2500/db), még ha csak egyszer kell rá beruházni akkor is. 40e Ft lenne a garnitúra, annyit azért nem tudok kiadni érte. :(
Van valakinek kicsi (370mm-es) Mtech2 kormánya? A mélysége érdekelne, tehát középen a műszeregység felőli részétől a dudáig/emblémáig, ha valaki lemérné, annak nagyon örülnék :) Most vettem egy nagyot, de ha az átmérőn kívül más különbség is van, akkor még nem bőröztetem be, inkább szerzek kicsit helyette...
Éppen a hétvégén nézegettem ezt a témát. Felmegy simán, a gond az, hogy azok a váltók rövidebbek, kardánt kell hozzá faragni. Plusz más az áttételezésük, 5-ben 1:1-et hajtanak. És a főtengelyben lévő csapágy is más talán, meg a kuplungmunkahenger rúdja hosszabb.
Keca, nekem közben a péntek délután része teljesen kilőve találka ügyben, szombaton leszek pesten, de csak jövök-megyek lesz. Ahogy beszéltük is nem égető a téma, de jelezd nyugodtan ha mégis hamarabb aktuálizálódna számodra a dolog.
A coupe-ba ilyen került nekem, de utcára mégegyszer nem tennék M3 excentrikusat, nem azért mert szar, amire meg amibe való ott biztosan jó. Sőt élvezem én az előnyeit is, de a hátrányait is tapasztalom sajnos. Komfortérzetből is harap rendesen, illetve gumik belseje is jobban fogy.
Viszont a TáDé alatt lévő gyári m-technik futómű meglepően más, jóval másabb mint a sima 45-ös m-tech nélküli. Jó mondjuk ugye ez nem 2 szilent kérdése, de nem is egy lap a két menetdinamika. Annyi csalás mondjuk van benne, hogy hátul állítható konik vannak, de "puhára" állítva, meg annyiban faramuci még a konkrét hasonlítás hogy a 20i-ben kb minden új elől, de talán még ígyis alul marad bizonyos szempontból.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Futómű ellenőrzés közben észrevettük, hogy az első lengőkar hátsó szilentjei megadták magukat. Cserélni szeretném őket, és szeretnék ötletet kérni a tapasztalt márkatársaktól, hogy milyet? A gyárit, esetleg e30 M3-ét, vagy poliuretán, powerflex is jó irány? Köszönettel!
Én a Határ út elején vettem a 20mm-es pogikhoz, ~20 le-föl-ön már túl van, rá is szorult néhányszor a zárt anya, de nem sikerült tönkre tenni.
Én vmi bivaly Loctite cuccal beleragasztottam az agyba.Oldható asszem hővel vagy mifene, de nem akarom oldani :)
Van ott mindenféle, zárt és nyitott anya, csirivilli meg egyszerű, régóta nyomják, még nem BMW-s koromban is ott vettem. De nem volt olcsó! Sajna a méretekre nem emlékszem :(
A szívósor nekem se szép fémtiszta belülről, de nem tudtam letörölni, valószínűleg nekem is csak egy ipari mosástól lenne tiszta. Viszont a pillangó szelep előtti rész, na az szutykos és azt időnként ki is kell takarítani, legutóbb 2 éve csináltam. Egyébként gondolom a kartergáz hozza magával ezt az olajpárát ami szépen lerakódik a pillangószelepnél és a szívósorban.
3 baron küldtük. Többféle nyitási idővel, többféle "fordulatszámon". De próbáltuk alacsonyabb illetve kicsit magasabb nyomáson is. Úgy látszik ez ilyen. :)
a hugyozas nekem is fura, de nem biztos, hogy uzemi nyomason nyomtatok neki.
nekem is pont a mult heten lettek kiveve, mert egy tomitesre vartam es addig elkuldtem ipari mosasra a szivosort meg a felomlot. azok durvan szutykosak voltak es nem is lett 100%-os. de ennel tovabb mar tenyleg csak az ultrahang van es ugy voltam vele, hogy ha ez nem oldotta ki, akkor a benne keringo benzingoz sem fogja.
neked ezek nem voltak szutykosak? vagy ez mitol van az enyemnel?
A mai nap bevittem az egyetemre az injektoraimat, mivel van bent egy ultrahangos tisztító készülék és volt lehetőségem használni. Megtörtént a tisztítás, viszont az tök fura nekem, hogy az injektorok szinte szó szerint hugyoznak. Azt gondoltam, hogy nem ennyire nyíl egyenes a folyása. Azonkívül, hogy kívül is szép tiszta lett érezni különbséget is menet közben is. Korábban ha még hideg volt a motor, 1-esben egy picit hirtelenebb gázadásra torpant az autó, majd gondolt egyet és elkezdett tolni mint állat. Na most ezt nem tudtam produkálni és sokkal közvetlenebb lett a gázreakcióra. Majd egy hosszabb úton azt is megnézem, hogy ugyanúgy megtorpan-e 5500-nál. (bár valószínű igen, mert az inkább a vezérlés kopásából ered)
Sajnos before kép nem készült az injektorokról, maradjunk annyiban, hogy elég mocskos volt, a sárga rész nem látszott, hogy sárga :)
en is jobban biznek abban, amirol tudom hogy honnan hova jutott az allapota es milyen uton, de a leirasbol nem ugy tunt, hogy eladasra keszult (ez most persze vagy igaz, vagy nem).
pfff nem is tudok erre mit mondani, kibirhatta volna azt a par km-t.
ezert nem bizok a szijas motorokban, markatol, tipustol, kortol fuggetlenul is gyakran fordul elo az ilyen.
Köszi már írtam neki,de jobcn bíznék abban amit én újíttatok fel.,
a történet egyszerű: megbeszéltem Rolival,hogy megnézi a motorom hogyan áll, tölük pár km-re elszakadt a vezérműszíjam. Hengerfej kuka,nem érdemes javítgatni.
a napokban lattam a poweren egy felujitottat hirdettek 70-ert, reszletesen leirta, hogy milyen. de nem tudom, hogy pontosan mennyit tekertem vissza az idoben...
Tényleg megdöbbentően kevés erő kell a nyomatékra lehúzáshoz, én pl. szezonális kerékcserénél a levett keréken ülve a frissen feltett előtt, mellmagassából keresztkulccsal vállból nagyolva lehúzva a csavarokat van hogy el is érem a kellő nyomatékot, utólag ellenőrizve a nyomaték kulccsal.
De persze egy gyengébb nőnek is meg kell tudni húzni a csavarokat, ekkora erőt még az is ki tud fejteni nagy erőlködve. :)
Én a nyomaték kulcsomat 120Nm-re szoktam állítani, nekem ezt mondta a gumis ismerősöm.
Tapasztalatom a lemezfelnikkel az, hogy úgy működnek, mint egy rugós alátét. Nyúlós érzet mikor húzod le a kerékcsavarokat, mintha sosem akarna megszorulni. Érzetből csak akkor megy, ha már benne van a kezedben a nyomatékkulcs tapasztalata. Alufelninél viszont pont fordítva szokott lenni, tekered be a csavart, majd egyszer csak nyekk és megszorul, ekkor még egy apró ráhúzás és megvan a nyomatékra lehúzás. Viszont nekem a korábbi hosszú csavarok olyanok voltak érzetre alufelnivel, mint mikor lemezfelnit húzok le, egyszerűen érzetre nem volt vége, majd átugrott. Tényleg nagyon biliacélból voltak, életveszélyesek! És ilyen nemű tapasztalatokat másoktól is hallottam, gumisoktól ~650/db-ért vásárolt króm/nikkel hatású kerékcsavarokról... :(
Ja és gumist sosem engedek az autóhoz légkulccsal. :) Inkább lehúzom magam.
Amikor pár éve megvettem a nyomatékkulcsot, és próbaképp rámentem a kerékcsavarokra az előírt 100 Nm-rel, megdöbbentő volt, hogy valójában ez a nyomaték mennyivel kisebb annál, mint amit úgy "érzésből" rá szoktunk húzni a keresztkulccsal. És láss csodát, a következő téli/nyári kerékcsere során nem is kellett ugrálni a kulcson, a 100-ra húzott csavarok erőlködés nélkül megindultak.
A szalagkábel utólag is beszerezhető holmi, szét kell nézni pár elektronikai szakboltban (Lomex, Incomp, Elektrokontha, stb). Bár nem láttam még ilyen rádiót szétszedve, nem tudom mennyire típus specifikus valami ez. De amúgy szalagkábelek kaphatóak mindenféle méretben, kivitelben.
CD-tár javításra megoldás lehet még a lézerdióda fényáramának megemelése, vagy a pick-up cseréje. Ezek is általában csereszabatosak más szórakoztató elektronikai berendezéssel.
Szívesebben döntenék én is a hosszabb kerékcsavarok mellett, de már vettem 2 független helyen is jónak mondottat, mind a kettő végéről elmúlt a menet pár használat után, nem bízom bennük. Egyszerűen mint ha nem lettek volna megedzve. Iszonyat puhák és nem lehet megúzni őket rendesen, érzetre csak nyúlnak. Tavaly a 16 csavarból 3 már átfordult. Addig nem merem feltenni a nyáriakat, míg nincs rendes csavar hozzájuk. Ha gondolod magában jöhet az elérhetőség, ha itt nem publik.
Nekem lehet, hogy van hozzá gyári új átalakító kábel, csak nem emlékszem a cikkszámára (ETK 3 különbözőt hoz rá, rádiónként mást).
Ilyen szervíz engem is érdekelne, ha van valahol, van egy C Business RDS-em, aminek a gombos-kijelzős részéről letört a szalagkábel. CD-tárat lehet/érdemes javítani? Gondolom az olvasófej rossz, minden lemezre errort ír (másoltra és eredetire is).
már csak évtizedek kérdése, és valahogy beküldöm a Blaupunkt szervízbe (van még ilyen?),
addig rádiózom, a CD lejátszó része nem megy. nekem a korábbi "sima" Bav El CD van bent még mindig, de a szalagkábel fáradt el (eltört), egyszer szétszedtem, megnéztem, és hálistennek sikerült utána össze is raknom :-), így legalább a rádió működik. (az a baj, hogy egy donorban is tipikusan ez a hiba, így egy nem működő donort sem érdemes venni, csak ha tudnám, hogy a szalagkábele ép)
Viszont betáraztam Bav El CD II-ből, de még odáig sem jutottam, hogy átalakító kábelt vegyek hozzá, vagy elgondolkodjak, hogy azzal egyáltalán összehozható-e CD-II a jelenlegi sound system.
Tőcsavaroztatni szeretném az autómat. Ehhez keresek pár adatot. Az alany egy E30 Touring, tárcsás hátsó híddal.
Mekkora a gyári kerékcsavar mérete és menetemelkedése: M1x * 1.x (hossza nem érdekes).
Érdekelne hogy elől, illetve hátul az agy milyen vastag (tőcsavar menetes részének meghatározása végett). Valamint érdekelne a távolság az agy külső peremétől a féktárcsa felszínéig (vagy ahogy könnyebb megadni), amire felül a felni (tőcsavar menet nélküli részének meghatározásához).
Főleg a hátsó adatok érdekelnének, hogy ne kelljen nagyon megbontanom a féket. Az elsőt könnyebben le lehet mérni adott esetben.
A többi adat már adott (a nyomtávpogácsa + a felni húsának vastagsága + az kerékanya hossza).
Előre is köszönöm, ha valaki érdemben hozzá tud szólni, és csináltatott már ilyet, vagy van vele tapasztalata.
Érdekesség: most találtam rá a "Blaupunkt New York SCD 08", ami csak a kijelző színeiben tér el a BMW Bav El CD-től, valószínűleg kompatibilis, de ebay-en nincs, egy helyen láttam, lengyel car hifi honlapon, 400 euróért... :O
A hátsó toronycsapágyat szokták helyettesíteni E36 M3 vagy E46 M3 megfelelő darabjával. Esetleg próbáld meg azzal. Nekem is ez utóbbi lett beszerelve legutóbb. Ennek már 5 éve, azóta jól van.
Meg volt a nevetes mara. Probalom levenni a hatso fektarcsat. MAr kimeritem a magyar nyelv keszletet, mikor.... kezifek!!! Haha...
Csak adalekkent, hogy a kevesebb, mint egy eves hatso toronycsapagyam ugy szar ahogy van. Ez volt a masik oka, annak, hogy azet szolt a kocsi egyenetlen uton, mint egy rockzenekar dobja.
Ú bakker. 2 órája adtam tú rajtuk Gödöllőn :( Pedig Kecskemétre le is tudtam volna vinni neked. Sorry de meg semfordult a fejemben hogy van itt olyan topiklako akinek kellene ilyen felni (és még nincs).
Ma bolygattam kicsit a motorteret, és találkoztam egy üres csatival. Az alapjárati motor alatt lógott úgy 20 centivel, úgy néz ki, mint ami az injektorokra megy rá (vagy mint az alapjárati motoré, csak ebbe két szál van). Igazából semmi baja az autónak, csak kíváncsi vagyok, mihez tartozik? M20B20 motronic.
Nem megy fel az E30 légzsákos kormány helyére semmilyen nem légzsákos kormány, teljesen más a kormány közepén a ricni, kormányoszlopot kell cserélni. Nem légzsákos E30 oszlopra felmegy némelyik nem légzsákos E24 E28 E34 kormány is.
A vezető ajtónál most vettem észre, pedig mintha rendben lett volna amikor megkaptam. Ennél lehet, hgy javító csomagot kéne használnom a zsanérhoz.
Viszont még akkor aktuális a kérdés a hátsó ajtóra, aminél a "mélységet" kellene állítanom, azaz kicsit kihozni az ajtót, mert a küszöbnél látszik, hogy beljebb van.
Ajtót állítgatott már valaki? Mekkora szopóroller belőni rendesen? Mióta a bal oldalt javították a szélzaj nagyobb, meg a hátsó ajtón 1-max2 mm-t lehetne állítani, hogy kicsit kijjebb legyen. Meg most kb 1 mm eltérést véltem felfedezni magasságban az első ajtók-hátsó ajtók között. Szóval kellene mindegyik dimenzióba állítani (kivéve a negyedikbe :) úgy gondolom.
A szinterezés miatt azt gyanítom, hogy valamit nagyon nem jól mondhattam... Én abszolút műkedvelő szinten vagyok, így könnyen lehet, hogy csak én nem tudtam helyesen elmondani, hogy mit találtak elöregedettnek: szóval van egy gumi könyök, ami már eléggé repedezett, és valószínűleg felelős azért, hogy néhányszor falsot szív a motor (a légszűrő és a motor között lévő elemről lenne szó) - legkésőbb szerdán már meg tudom oldani, hogy napfénynél csinálok róla valami használható képet, az a biztos...
M-tech 2 kormány ügyében szondáznám a tisztelt társaságot)) Az e-34 mtech 2 kormány felmegy faragás nélkül a légzsákos e30 kormány helyére,vagy szükségeltetetik valami még hozzá? Az ETK-ban csak az átmérőben találtam külömbséget. e34 =380mm
M20 Motronicnál az alapjárati motor csatlakozójára amik mennek kábelek azok milyen sorrendben vannak? A csatlakozón van számozás 1-3ig, de a színekben nem vagyok biztos, hogy milyen sorrendben megy rá. :S (Megfogtam a csatit és a kezemben maradt :S)
A hídszilent azért nem akkora szopás... miután levetted az anyát, és a biztosító lemezt, ami küszöbhöz van rögzítve két csavarral, felütöd a nagycsavart a kaszniba, kihúzod az ülés alatt, aztán alulról beledugsz valami hasonló csavart, majd azt oldalirányba kezded el ütni, így könnyedén leválik a csöcsről odafent (mintha dugót húznál ki egy üvegből, ha csak húzod nem jön, de ha ide oda mozgatod akkor könnyen kijön.). Még annyi, hogy azért támaszd alá valahol a lengőkart, hogy az ne feszítse teljes súlyával a hídfelfogatást.
M40-nél mennyire plug and play az injektorok kivétele? Szivosort vettem már le, csak azt nem tudom, hogy az injektorhidnal van-e vmi trükk, vagy simán csak egy csati?
Talaltam egy forumot, ahol egyszeruen megoldottak a hid szilent kiszedeset a karosszeriabol. Alulrol betekertek egy 5/8-os csavart a szilent aluminium lyukaba, amit felulrol kiutottek egy betonvas segitsegevel. Ajszem ezt fogom en is csinalni.
Az ala az U alaku bilincs ala kell beugyeskednem magam? Vagy azt le lehet pattintani az akcio idejere. a fekeknel egyszerubb ugye, mert magat a feket forgattam eddig le es fel, igy nem merult fel mas mod.
annyi kerdesem lenne meg, hogy a flexibilis fekvezetek, ami a lengokar es a test kozott van. Annak a ket veget visszarakaskor (van uj) mikent lehet meghuzni normalisan. Eleg sok a dzsuva a csatlakozasokon, meg nem pucovaltam le.
Ketto lejott izombol. Kettonek, politikai hasonlattal elve, exportaltam a demokraciat. :)
Mostmar nyugodtan esek neki a hatso hid cserenek. Ahhoz kepest, hogy nem tudom minek nezek elebe, nagyon elvezem. Asszony mondta, ha gondolom szivesen elvalik tolem, hamar ennyit fekszem a kocsi alatt. :D
Hát én ezt az infót kaptam... Megbízom az illetőben, akinél jelenleg az autóm van, szóval elvileg nekem szükségem van egy másikra, mert az enyém megviselt, repedezett... (persze az is elképzelhető, hogy én tolmácsolom rosszul, hogy mire lenne szükség) Elvileg ma visszakapom az autót, és akkor készítek képet arról, hogy mi is a probléma.
Unixautó, ezt a számot (+3613470938, vagy +36308160680) kell hívni, ő az adott termék felelőse és megmondják, mikorra tudják beszerezni, mert náluk sincs raktáron.
Van egy kis gondom a csavarokkal a difi es a kardan kozott. Most ott tartok, hogy siman levagom oket flex-szel. Ellenjavallat? (Van negy OEM csavarom anyaval)
Volna egy rutin kerdesem. 325i egy-masfel heti allas utan fulladozva indult. Egyertelmuen sok volt az anyag. Napi hasznalatban nincs ilyen gond. Mik a tapasztalatok ilyen esetben.
A motorra rafer egy tune up. MEg is kapja hamarosan.
Az ETK a klíma szárítószűrőjéhez kétfajta nyomáskapcsolót hoz egy négypólusú 64531390070 illetve egy kétpólusú 64538390971 - kérdésem, hogy mindkettő kell a rendszer működéséhez vagy csak az egyik?
Jobbra fullra kitekert kormánnyal, lassan megyek körbe és körbe, ütemes kattogás hallatszik. Olyan mintha a gumin lenne egy pukli, ami valahol beleér a dobbetétbe. De mivel nem surlódás hangja van ill. benézve alá sehol nem látok rá utaló nyomot, nem hiszem, hogy a kerék a ludas. Tehát csak jobbra és teljesen kitekerve hallatszik eme jelenség.
Toronycsapágy, kerékagycs., fogasléc vagy mi okozhat ilyet?
Van valami tipikus oka annak a jelenségnek, amikor a hátsó tengely felől nyikorgás hallatszik, miközben a kocsi élesen kanyarodik, vagy ferdén hajt át fekvőrendőrön, stb?
én rolitól szereztem be egy fullos belső kábelköteget meg az ablekemelőket
a kormányoszlop alatti csatira megy rá, plusz talán egy relé kellett meg biztosíték, a kp zárral (meg az ülésfűtéssel?) együtt tettem be, a kábelköteget felújítva volt talán egy napos meló
Jorgee jól beszélt. Az "ollós" mechanikához más üveget kell használni, mint ehhez. Ráadásul a képen szereplő változatnál eltérő volt a coupe és a 4ajtós mechanikája is (utóbbi rövidebb). Szívtam is vele anno.
erről modana valaki valamit? jó? nemjó? mtech 1 2 vagy semmi? nem értek az e30 hoz annyira 36om van ott meg csak 1 féle m csomag van.nagylámpás azt látom. Jó az az m40? KÖSZI
Köszi szépen! Amikor cseréltem, megvétel után, még nem nagyon bújtam a netet, a kivett gyertyáét néztem meg ahhoz állítottam az újat, de gőzöm nincs mennyi volt, de holnap leellenőrzöm:$
Ha gondolod és jó az autódba ( bár azt gyanítom ez csak az M10-es motorhoz jó ):
- Egy "vadonat új" eredeti csomagolású 4 db-os BOSCH W8DC gyertya ( szerintem még annó a karbis 316-omba vettem, de erre már nem emlékszem:) Made in Germany A hátoldalára még ilyen infóka vanna nyomtatva: 1 Set 0 241 229 853 - 44N illetve a következő autó felsorolás ( csak a BMW-ket írom:) ) 316 1.6 ( 66kW, 08.75-08.80), 1.8 ( 66kW, 09.82-08.87) 318i 1.8 ( 77kW, 09.82-08.87 ) 320i 2.0 ( 92-95kW, 09.82-08.88 ) 518 1.8 ( 66kW, 09.83-08.84) 518i 1.8 ( 77kW, 09.84-12.87)
Ok, köszönöm a választ. Annyi biztos, hogy Bosch gyertyákról van szó. Csak hétvégén látom legközelebb az autómat - így a pontos típust is csak akkor tudom megmondani.
Egyébként az olajshopPONThu oldalán nézegetek gyertyákat, ők csak NGK-t árulnak. Elvileg az M40-es motorhoz 3 fajta gyertyát javasolt az NGK termékkeresője: egy kétezer forintost, annak 3x drágább továbbfejlesztett változatát, és egy még drágábbat. Tudhatnak ezek olyat, ami miatt megérik a pénzüket???
2Bosch +2NGK = nagy hülyeség??? :-) Nem akarom kidobni a pénzt az ablakon, de ha 4 új gyertyát kell vennem, akkor kigazdálkodom...
Ha megmondod a gyári cikkszámát (a dobozon rajta van), akkor keresek ugyanolyan utángyártottat, pl. rengeteg gyári gyertya NGK, vagy BERU. Ha nincs utánygyártott, akkor sem nagy vész két gyárit venni. Állásában nem megy tönkre, ha megfelelően volt tárolva.
Itt lenne az ideje egy gyertya-cserének, és megtaláltam az 5 évvel ezelőtt az autóhoz kapott eredeti BMW gyertyákat. Nyugodtan használhatom 2 új másikkal (nem eredeti), vagy mind a négynek egyformának kéne lennie, vagy eleve felejtősek már a gyertyák. Nem sok mindent találtam eddig Guglival, és arról nem szól semmilyen forrás, hogy elöregszik-e a gyertya állás alatt is? NGK-ról milyen infóitok vannak? Ár/érték arányban jobbat tudtok?
Az m40-nel nekem is így volt, 110 volt az a határ ami felet elkezdett kajálni. Azzal a legjobb fogyi kereken 6 liter volt. Ebben a mostani értékben biztos van szerepe a 3,73-as diffinek.
Pályáztam egy sort, 4 ember + csomag, 120-140, plusz Budapestátkelés, 7,7l-es fogyi. örül a fej:) A kilométerórám meg 130-nál 2km/h csal lefele. Tökéletes.
Koszi. A kerdes hog milyet szeressek, latott-e vki eloben vagy kepen olyat, ami jol nez ki egy e30ban? mert sajna a VDOnak nincsenek korszeru muszerei olyanbol mint a gyariak.
Nagyon nem szamit az optika, mert ki van belezve a verda, de hamar egyszer epitkezik...
Van par hirdetve, de nem nagyon akarnak visszairni, bar hetvege van. Ujrahuzatni a mostaniakat alaphangon 800 dollar. Ezert nezelodom mas megoldas utan. Ha az E36 uleseket be lehet stokizni akkor felhajtanek egy motoros garniturat.
igy ment be.mint irtam a baloldalin nem kellene eltolva lennie e menetszárnak hanem egyenesen átmenönek meg a kis pöcök sem engedte.amugy nem látszik így de a bal nagyon el van nyúlva.a jobb meg teljesen a vason ül.
Ebbol bizony pudingprobat kell csinalni. Az ulesem belso feletol a kuszobig 21 zoll, ami egy picivel tobb, mint 52.5 centi. De... belul van meg a konzolog 2-3 es kivul pedig kb egy-masfel centi. Szoval a remeny meg el.
Lehet, hogy neki is az van, de már nem lehet kapni. Én az utóbbi 16 évben nem emlékszem kerek motortartó bakra E30M10-ben, pedig nekem is volt pár és javítottam is pár db-ot. A legegyszerűbb, ha a tiedet, vagy a barátodét kiszereled, leolvasod a cikkszámot és úgy próbálsz meg rendelni. Erre nagyon kiváncsi vagyok. De legalább fényképezd le, hátha én is tanulok valamit. De az is lehet, hogy már vki belerakott egy IS bakot.
azt nehéz lesz megtalálni, azt a nikket valamelyik modi szemétre dobta, de a hozzászólás elvileg megvan.
hát nagy vonalakban annyi, hogy váltó le, a nyelestengely fedelét levenni, van alatta egy zéger, azt ki.
menetirány szerint jobb oldalt van egy dugó a tolatólámpa kapcsolótól előre, azt kiveszed, alatta lesz egy rugó meg egy golyó, azt kiveszed szintén.
ezek után körben, a váltó seggétől tíz centire szétcsavarozod az egészet, minden csavart kiveszel.
aztán innentől nem baj, ha van, aki segít.
az egyik állítsa a seggére a váltót és tartsa függőlegesen a harnagjánál fogva, az egészet picit megemelve, a másik meg nem kocogtatva, hanem határozottan ütve (azért ne kúrd szét a nyeles elejét....) kiüti a harangból a nyelest lefelé és kijön az egész váltószerkezet kompletten a seggébe állítva.
a nyelestengelyt külön ki tudod venni az egészből, csapágycsere hamar megy.
visszafelé meg fordítva, az egész motyót valaki függőlegesbe állítja, a másik meg ráteszi fentről a váltóharangot.
lényeges lenne, hogy az egész függőlegesen álljon, mert a tengelyek is, a rudazatok is meg vannak vezetve a harangrészben is, ha az egész ferdén áll, akkor nem fogod tudni ráemelni a harangot, sokat kell célozgatni vele.
nagyjából ennyi.
mondjuk előtte nyilván érdemes eltakarítani az egész motyót aztán meg a belét kimosni és persze szépen faszán újratömíteni a közepét is.
az lett volna a korrekt, ha azt mondja: igen, szol a nyelestengely, mint az osszes tobbi ennyit futott valtoban. ennek tudataban vetted volna meg es szepen kenyelmesen kicserelhettel volna mindent beszereles elott. 10e a valto + 20e a felujitas es van egy garantaltan fullos valtod.
motortarto bak: meg kell annak lenni OEM-ben is!
en meg nem csereltem, de azt mondjak az utangyartottakat hamar kifinganak. unix, bardi stb biztos tud ilyet. vagy: hirdetesek bongeszese.
Nem kell mindent elhinni az ETK rajzainak, ha megnézed a "jobb" oldali bakhoz nem azt írták, hogy "gummilager rechts", hanem csak hogy "gummilager" és a mennyiséghez 2db-ot ír. Ergo egyforma a két bak és még én sem láttam kerek bakot csak a baloldalon.
el sem tudom kepzelni hogy 6hengeresrol hogy jon le. nekem 4hengeres van, amikor a huto nincs bent es flasencuccal megemelve elore huzom a motort, ugy megprobalnam, de ha esetleg be is vannak allva a felso csavarok? a kezem is alig fer el...
négyhengeresen nem ANNYIRA szopás, a hathengeressel viszont picit nagyobb motortérben is meg lehet szenvedni a felső csavarokkal.
összességében viszont ha van új csapágy, akkor egy nap alatt nagyon kényelmesen végez az ember. az meg nem sok idő.
mondjuk ha már lent van a váltó, érdemes hátsó főtengelyszimmeringet meg nyelestengelyszimmeringet is cserélni, esetleg a kihajtásét meg a kapcsolórúdét is, bár ez utóbbihoz később se kell nagyot rombolni.
irtam egy regenyt, erre pont ilyenkor veszik el a hsz!!! ezt a szart!
lenyeg: uresben felengedett kuplungnal siro hang = nyeles tengely csapagy. en durva daralo hangot meg nem hallottam ilyenkor, lehet az mar egy elorehaladott allapot. en csereltem tavaly, mert 2 hetig pihent a garazsban a motor+valto, de csak ez miatt szetszedni? ezt neked kell eldonteni.
eleg sok mindent irtal ezen kivul is, a tobbi jelenseg sztem jelen van minden ennyi km-es hatsokerek hajtasu autonal, de az, hogy rant a kuplung, az azt jelenti, hogy palyafutasa vegehez kozelit, addig van ertelme mashol keresgelni?
az en otletem az, hogy vegyel muszereket, amilyet szeretnel es befer oda, ahova szeretned majd keress fel egy autohifis muhelyt, ahol jol bannak az uvegszalas-mugyantas dolgokkal. ha akarod be is fordithatod oket, hogy jobban lasd, teljesen az igenyeidhez alakitod ki a feszket. aztan le is fenyezik neked, vagy behuzzak fekete borrel/muborrel, ami hasonlit a muszerfalhoz stb...
Nem rég cseréltem kardán felfüggesztő csapágyat kompletten. a kardánt jól raktam össze.
Cseréltem difi szilentet is. Motor, váltó bakok is újak.
A probléma az volt, hogy kuplungolásnál váltásnál volt rángás.
A dolog javult, de nem szűnt meg teljesen. Most már ritka, de van, hogy a kettesnél kuplung nagyot ránt meg nem annyira sima a váltás.
plussz rájött jött egy olyan, hogy mikor motorfékezek valami daráló hangot ad.
Kettesbe nagyon-nagyon hangos!
Olyan mintha a váltóból jönne, de nem vagyok benne biztos mert a hajtáslánc eléggé együtt szokott szólni.
A difi lehet ilyenért ludas ?
Olyat vettem észre rajta, hogy van jókora holtjátéka és kopog is ahogy kotyogtatom.
Hardy tárcsát nem cseréltem, de nem tűnt olyan rossznak... lehet azt is ki kéne cserélni.
Kuplung szerkezet is nem tudom szerepet játszhat-e.
Váltó csapágyakra gondoltam még a daráló hang miatt. Ja meg itt jut eszembe az a jelenség is amit legjobban álló helyzetbe üresbe lehet hallani: kinyomott kuplungnál megszűnik egy bizonyos daráló hang.
ezt ha jól tudom a váltó egyik csapágya okozza
Ezen kívül, ha váltok le kettesbe kanyarodás előtt stb. de a kuplungot még rá se engedem a váltó nyom egy búgást.
Mint a busz :) Ez nem tudom normális-e annyira nem zavaró
Ha valakinek vannak tapasztalatai, tippjei akkor segítsen kérem :)
Sziasztok, keresnék olyan segítő szándékú e30-hoz értő fanatikus úriembert, aki eljönne velem Pesttől 30km-erre levő "leendőbelim" megtekintéséhez és ellátna pár jótanáccsal, illetve segít félmérni az autó állapotát. Köszi előre is, most hétvége is jó (ha az idő is az lesz) Csak aki komolyan segítene az írjon lehetőleg :)