Keresés

Részletes keresés

Pályaőr Creative Commons License 2015.03.14 0 0 13155

Csak epizód volt a filmben, nem ez volt a főcsapás iránya. Nem is találom filmes portálokon se, semmilyen keresőszóval, az oldest railroadman / guard of America-ra minden bejön, csak ilyesmi nem. A kép is csak véletlenül jött be, rendes amerikai baktersapka volt rajta, arcra viszont egészen szépen hasonlít.

Előzmény: manhattani (13154)
manhattani Creative Commons License 2015.03.13 0 0 13154

Nem rémlik ilyen film. Az öregen viszont mozdonyvezetői sapka van :-)

Előzmény: Pályaőr (13153)
Pályaőr Creative Commons License 2015.03.12 0 0 13153

Bocsánat. Nem emlékszik valaki arra, melyik filmben szerepelt Amerika legöregebb vasutasa?

 

Mindig azzal biztatta a barátait, ha gondjuk van, forduljanak hozzá nyugodtan, mert egyszer találkozott az elnökkel, és az megígérte, hogy mivel ő a legöregebb vasutas, amit kér, teljesíti. Persze, csak röhögtek rajta.

Egy alkalommal azoknak lerobbant a kocsijuk (vagy ellopták) és sürgősen kellett volna valamilyen jármű. 

Az öreg meghallotta, elszaladt az őrházhoz, és felhívott egy számot:

 

-Az elnökkel szeretnék beszélni... Hogyhogy milyen elnökkel? Richard Nixonnal. Miért, már nem ő az elnök? (Amikor a film készült, még az volt.)

 

Közben a barátai tárgyalták, hogy most mi legyen. Egyszer jött egyikük testvére. 

 

-Nem tesz semmit, jön majd a ... Expressz (már nem emlékszem, milyen nevet mondott.)

-Ne hülyéskedj. Az a másik vonalon jár, ötven mérföldre Északra.

-De ma erre jön. Elnöki utasításra.

 

 

CanGuru Creative Commons License 2015.03.07 0 0 13152

A 4 sínszál távolsága mindenhol azonosnak tűnik, azaz lehet 3 helyen azonos nyomtáv köztük. A mozdony mögé párhuzamosan kapcsoltak kocsikat valahogyan és máris kész a furcsa szerelvény. :-)

 

Egyébként ez lehet jó fejlesztési irány a szállítókapacitás növelésére. :-D

Előzmény: manhattani (13151)
manhattani Creative Commons License 2015.03.07 0 0 13151

Ezt?

 

Úgy látszik, igazi pályán kamumozdony.

Előzmény: róbertke (13150)
róbertke Creative Commons License 2015.03.06 0 0 13150

Bocsi, csak a kimerevített képet szerettem volna idemásolni ....:)

Előzmény: róbertke (13149)
róbertke Creative Commons License 2015.03.06 0 0 13149
Előzmény: Dash 9 (13147)
manhattani Creative Commons License 2015.03.04 0 0 13148

Szerintem kamu :-) Vagy filmtrükk, vagy a film céljára épült jármű, ami többet nem is járt.

Látszik az amerikai pályafejlesztés, nagyon nagy súlyú sínen, monolit beton felépítményen nagyon nagy tengelyterhelésű járművek, két sínen, 1435 mm-en :-)

Előzmény: Dash 9 (13147)
Dash 9 Creative Commons License 2015.03.04 0 0 13147

Érdekes 4 sínes rendszer egy előzetesben!

 

https://www.youtube.com/watch?v=GK3GZAqh0eU#t=21

GOLAZ111 Creative Commons License 2015.02.22 0 0 13146

Ugye ott van a Wabash volt pályaudvarához vezető híd pillére.  

Régebben azért érdekesebb volt, hattengelyes pullmankocsik, szénvonatok gőzössel, talán még Baldwin mozdonya is volt valakinek arra.

Előzmény: manhattani (13145)
manhattani Creative Commons License 2015.02.21 0 0 13145

Ez remek írás! Bizonyára ott él vagy élt a szerző.

Azt viszont nem értem, hogy milyen romokról van szó :-)

Előzmény: GOLAZ111 (13144)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.02.20 0 0 13144
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.02.11 0 0 13143

http://www.flickr.com/photos/tramwayjohn/4593348638/

 

 

Ami jó, az jó. Ez nem volt az. 

manhattani Creative Commons License 2015.02.05 0 0 13142

Egy kis hó meg tartályvonat Kanadából.

 

RhB, itt láthatsz rövid járdát is, meg ahogy nézem, némelyik kocsin teljes hosszában futó járda meg korlát van.

manta66 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 13141

TC motor csere 13 perc alatt vonalon.

https://www.youtube.com/watch?v=V_gqoZFZmvs

 

GOLAZ111 Creative Commons License 2015.02.02 0 0 13140

Igen, sajnos az ilyen színes - szagos mindent bele sorozatoknak ez a hátránya. Vajon, ha a bálnákról, vagy a vikingekről forgatnak filmet az is hasonlóan szakszerű? 

 

Azt végképp nem értettem, hogy az a csaj a gyerekével miért lakik a vadon közepén. 

 

 

http://www.bundesbahnzeit.de/page.php?id=HS2011-02-28_Dampf_in_Belgien

Előzmény: manhattani (13139)
manhattani Creative Commons License 2015.02.02 0 0 13139

Alighanem az volt :-(

 

Rosszabb volt, mint az a francia, a vasútról szóló sorozat, ahol elmentek a thai mozdonyvezető családjához, hosszasan ismertették az étkezési szokásaikat, meg a nagylányt, aztán néhány villanásra vonat is feltűnt a filmben.

Előzmény: GOLAZ111 (13138)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.02.01 0 0 13138

Ha az a film az, amit Karácsonykor adtak, akkor az az alaszkai nagyon furcsa emberekről szól elsősorban. Persze van benne vonat is, de RDC ismertetést ne várjon senki.

Előzmény: manhattani (13137)
manhattani Creative Commons License 2015.02.01 0 0 13137

A Discoveryn ma 22-kor alaszkai vasutak.

Zsivany2 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 13136

Köszi!

Előzmény: róbertke (13135)
róbertke Creative Commons License 2015.01.24 0 0 13135
Előzmény: Zsivany2 (13134)
Zsivany2 Creative Commons License 2015.01.24 0 0 13134

Meg tudnátok mondani, hogy mennyi az EMD SW1 tolatómozdony tengelytávja? (forgóvázon belül + forgócsaptáv) Előre is köszönöm!

RhB Creative Commons License 2015.01.20 0 0 13133

A francba, pont most, ilyen dollár árfolyamnál? :-)

Előzmény: róbertke (13132)
róbertke Creative Commons License 2015.01.20 0 0 13132

RhB csomagod érkezett!!! 

Foto: David Snyder

manhattani Creative Commons License 2015.01.20 0 0 13131

>Fotó: Jim Matuska

Ez a fia lehet?

Előzmény: róbertke (13130)
róbertke Creative Commons License 2015.01.20 0 0 13130

 

BN 3063 - 1990 – itt: La Crosse, Wisconsin

Fotó: Jim Matuska

manhattani Creative Commons License 2015.01.17 0 0 13129

A cikk alatti másikból:

 

"... nem volt részeg, csak bipoláris depresszióra, fej és hátfájásra kapott be egy marék gyógyszert."

 

Csak ne adjanak tippeket magyar mozdonyvezetőknek.

 

 

Előzmény: trizs77 (13127)
CanGuru Creative Commons License 2015.01.16 0 0 13128

Pedig ezt már megfilmesítették... :-/

Előzmény: trizs77 (13127)
trizs77 Creative Commons License 2015.01.15 0 0 13127
róbertke Creative Commons License 2015.01.13 0 0 13126

Fotó: Eric Kruse

IC train with two ex-BN SD40-2's at Leverett, Illinois. - November 1992

Előzmény: RhB (13111)
vrobee Creative Commons License 2015.01.11 0 0 13125

OFF: ezek szerint te sem...

Mert ritkán linkeled :) . De most elolvastam.

 

Amúgy vonattal nem mehettem volna North Platte-be, mert nincs személy vasútállomása :-) Meg úgy láttam, nem hogy nem áll meg ott személyvonat, hanem nem is jár arra.

Bakker, és tényleg, a California Zephyr pl. McCook felé megy. Annyira még emlékeztem, hogy North Platte városa egykor a transzkonti terminusaként jött létre. Sic transit gloria mundi. Márhogy szigorúan a személyszállítást illetően, mert teher-fronton azért a Bailey yard nem szarral gurigázik, azt látom...

 

Előzmény: manhattani (13123)
róbertke Creative Commons License 2015.01.11 0 0 13124

Gondolom a nyomtatott újságban egy kicsit több információ van.

Előzmény: manhattani (13122)
manhattani Creative Commons License 2015.01.11 0 0 13123

Nem, hanem New Yorkból repülővel. OFF: ezek szerint te sem... Csak tudnám, ki az a rákattintó napi 80-100! Persze tudhatnám, csak nem érdekel :-)  ON

 

Az nem iránytaxi, hanem rugalmasan szervezett útirányú busz. Nem láttam, de gondolom, hogy jó iskolabusz helyett is, meg műszakváltásonként a szegényebbjét, vagy inkább a részegen vezetés miatt eltiltottakat viszi Bailey yardra.

 

Amúgy vonattal nem mehettem volna North Platte-be, mert nincs személy vasútállomása :-) Meg úgy láttam, nem hogy nem áll meg ott személyvonat, hanem nem is jár arra.

Előzmény: vrobee (13121)
manhattani Creative Commons License 2015.01.11 0 0 13122

Nem nekik, hanem erről :-)

Előzmény: róbertke (13120)
vrobee Creative Commons License 2015.01.11 0 0 13121

Szeptemberben North Platte-ben jártam, Nebraskában.

 

Hmm, Chicago és Sacramento közt félúton, csak nem vonattal? :) Irigy-irigy...

Amerika nagy, és nyilván sokmindenre van példa. Én ilyen iránytaxis rendszerbe nem futottam bele Amerikában (kivétel a mozgássérülteknek biztosított "paratranzit"), de lehet, hogy ez az én bajom. Kis helyekre elég hatékony rendszernek tűnik.

 

Ha elosztjuk Manhattant Budapest lélekszámával

 

Ne tedd. A mobilitási igény világos okokból lineárisnál sokkal erősebben nő a lélekszámmal, Manhattan pedig egy komolyabb konglomerátum kiragadott közepe. Inkább talán a hasonlót a hasonlóval érdemes összevetni, agglóstul-mindenestül: New York + környéke vs. Greater London vagy Ile de France, Chicago - Berlin, Philadelphia - Budapest, Knoxville - Brno, ilyenek...

 

Szerintem egy bizonyos városméret (5-10M) fölött már nem igazán lehet nagyságrendi különbség a modal splitben, ha még valamennyire élhető városokban gondolkodunk: egyszerűen nem lehet annyira szétkenni, hogy mindenki autóval mehessen.

De mondjuk millióis méretnél még simán. És mondjuk a fenti Brno és Knoxville (és ha a környéket is beszámítjuk, Knoxville jóval nagyobb...) hát ég és föld. Vagy Tucson, Colombus... Persze, ott vannak a parti nagyvárosok, Boston, San Francisco, ezek Európában simán elmennének, DC határeset, LA, ahogy hallom, azért eléggé autó-alapú.

Hogy mennyire más a jellemző városszerkezet, azt az is mutatja, hogy a legtöbb párszázezres város köré is akár többmilliós aggló épül fel. (És nem úgy, mint Párizs köré, ahol papíron külön város a körgyűrűn kívül minden, gyakorlatilag meg egybenőtt teljesen.) Jobban szét van terülve minden, és persze ebből következően nincseenek meg az ilyen helyeken azok az erős tömköz gerincek, ami Európában többnyire alap... kivétel van.

 

Villamosból meg, a néhai interurban pályáin vagy húsz épül/készült el mostanában.

 

A fejlődés egyértelmű a tömköz terén mindenütt. Minden évben többen használják. Az LRT-ket borzasztó sok szövetségi pénzzel építik, amit azért nem mindenhol használnak fel ésszel. Vannak pozitív példák, némelyik rendszernek meg a teljes napi utazóközönségét elviszi a körúti 4-6 fél óra  alatt... még a jók közül is némelyiknél fogod a fejed, hogy ezt hogy lehetett ilyen ügyetlenül, lassúra-rossz hatékonyságúra csinálni. PErsze, a tendencia egyértelmű, de volna mit tanulni még, mondjuk a németektől :) . És persze, a cataniai metrót is fel lehet hánytorgatni, ha Európában akarunk söprögetni...

 

Össze kéne hozni erről egy nagy írást, de aki még el is olvasná, nagy része nem hinné el :-)

 

Jó volna. Nekem is volna némi anyagom néhány helyről, de most olyan 5 év elmaradásban vagyok, szerintem kb. feladtam.

mestska írogat még néha.

Előzmény: manhattani (13109)
róbertke Creative Commons License 2015.01.10 0 0 13120
róbertke Creative Commons License 2015.01.10 0 0 13119

róbertke Creative Commons License 2015.01.10 0 0 13118

RhB -nak: Silók silók hátán....

manhattani Creative Commons License 2015.01.10 0 0 13117

Olvasható.

 

>amazing the ATSF had a GP30 atill in service in 1997 ...

 

97-ben az a mozdony szerintem már a BNSF-é volt, nem az ATSF-é.Ilyen volt, magam 99-ben láttam ATSF tehervonati festésű mozdonyt Chicagó mellett, BNSF vonatban.

 

De hogy hogy került egy BNSF mozdony NY államba? Kölcsönkapta a Conrail? :-)

 

Amúgy az amerikai vasutak tulajdonviszonyai horror. Épp kutatom a BNSF történetét, még a BN-nél sem járok, de már találtam olyat, hogy a Northern Pacific és a Great Northern megvette a CB&Q-t. Jó, tudom, hogy ez azt jelenti, hogy a vevő átad a részvényeiből a megvettnek vételár gyanánt, aztán bekebelezi az egészet, hiszen megvette... Aztán mégis a CB&Q fűzte föl a GN-t, a NP-et meg az SP&S-t BN-né :-) Biztos belülről bomlasztotta őket :-)

Előzmény: róbertke (13116)
róbertke Creative Commons License 2015.01.10 0 0 13116

Amikor bemásoltam, még jól nézett ki. Elküldés után meg ezt a maszlagot hozta ki. Amúgy ez egy fórumoldal.

Előzmény: manhattani (13112)
róbertke Creative Commons License 2015.01.10 0 0 13115

The Conrail Historical Society
ATSF GP30 2750 leads Conrail SD50s 6746 and 6716 through Syracuse, NY on a beautiful, sunny day.
Photo By: Robert Heathorn
Photo Date: 10/10/1997Fordítás megtekintése
Tetszik ·  · Megosztás · 2014. március 24.

Ez 233 embernek tetszik. 19 megosztás Thomas Hart amazing the ATSF had a GP30 atill in service in 1997Fordítás megtekintése2014. március 24., 19:42 · Tetszik · 1 Dave Edwards I caught that in Amsterdam, NY on the very same day with a nice sun setting. That train is SFSE-9..Fordítás megtekintése2014. március 24., 20:56 · Tetszik · 2 Brendan Kelly Hey Syracuse almost in my Back Yard!! This area in reality is Solvay, NY the photos was take off Willis Ave Bridge looking North East. Anyways Santa Fe still has some GP30's still working as dose BNSF out here in the Mid West. There are a few BN GP30's also still kicking around as well.Fordítás megtekintése2014. március 24., 21:10 · Tetszik John Wood Solvay it is.Fordítás megtekintése2014. március 24., 21:52 · Tetszik John Wood Look at the width of that signal bridge, top right.Fordítás megtekintése2014. március 24., 21:53 · Tetszik · 2 John Wood Top left, pardon.Fordítás megtekintése2014. március 24., 21:53 · Tetszik Dave Edwards Thats not a signal bridge... Thats a steam and electrical line bridge where it used to connect to other Allied Chemical buildings..Fordítás megtekintése2014. március 24., 22:37 · Tetszik John Wood Thanks for the correction.Fordítás megtekintése2014. március 25., 4:23 · Tetszik Steven Kakoczki WOW! I was there back in 1996....great place!Fordítás megtekintése2014. március 25., 4:54 · Tetszik · 1 Jr Luciano 2 favorite railroads!
Előzmény: manhattani (13112)
róbertke Creative Commons License 2015.01.10 0 0 13114

Vissza fogom keresni. Nekem is az SF/CR összeállítás tetszett meg.

Tavaly olyan képet találtam - és azt hiszem be is raktam ide - ahol az Amtrak szerelvényt előfogatolt Conrail gép húzta. Abban az esetben műszaki hiba volt az ok.

Előzmény: manhattani (13112)
manhattani Creative Commons License 2015.01.10 0 0 13113

Kinek a vonat, kinek a papné :-)

Előzmény: RhB (13111)
manhattani Creative Commons License 2015.01.10 0 0 13112

Azt viszont nem értem, hogy kerülhetett SF és Conrail mozdony egy vonat elejére.

Egyik Conrail vevő sem közösködött a SF-vel. Talán mozdony lízing cégen keresztül?

 

Helyszín?

Előzmény: róbertke (13110)
RhB Creative Commons License 2015.01.09 0 0 13111

Én most inkább azt a silóbigyót nézegetem a háttérben... :-)

Előzmény: róbertke (13110)
róbertke Creative Commons License 2015.01.08 0 0 13110

ATSF GP30 2750 valamint Conrail SD50s 6746 és 6716 

Fotó: Robert Heathorn 1997.10.10.

manhattani Creative Commons License 2015.01.08 0 0 13109

>- a tömegközlekekedést pedig ezekben a félóránként-óránként járó, ökörhugyozás-útvonalat követő és hasbarugott csigaként vánszorgó busz jelenti...

 

Szeptemberben North Platte-ben jártam, Nebraskában. Kb. 24e lakos, lapos város, a hosszú főutca a városközpont. Minden nap fürge kis minibuszok járják a várost, ha jön, intesz, megállnak, és megbeszéled a többi utassal, hogy merre menjetek, hogy mindnyájatoknak jól legyen, ez 1 USD. Ha telefonon a házad elé hívsz egyet, 1,50-ért oda visz, ahova akarod... A buszok gyorsak modernek, kényelmesek. Kivétel lenne?

 

>Elővárosi vasút sokszor van, de többynire -ismét a fenti kivételekkel- az európainál egy bő nagyságrenddel kevesebb utast szállítanak.

 

Ha elosztjuk Manhattant Budapest lélekszámával, akkor a budapestinél arányosan kb. 2x annyian ingáznak Manhattanbe, négy nagyforgalmú vasútvonalon és két Hudson- és egy földalatti vasúton. A regionális buszok forgalma nem számít sokat.

 

Úgy láttam, Chicagóban is hasonló a helyzet.  San Franciscóban már nem, mert ott a létszámot követelő ipar a város határába, az autópályák mellé költözött, de ott sem vasgyártás folyik...

 

Los Angelesben meg épp akkor nyitottak metró vonalat, amikor ott jártam... na hova? Hollywoodba :-)

 

Villamosból meg, a néhai interurban pályáin vagy húsz épül/készült el mostanában.

 

Össze kéne hozni erről egy nagy írást, de aki még el is olvasná, nagy része nem hinné el :-)

Előzmény: vrobee (13106)
vrobee Creative Commons License 2015.01.08 0 0 13108

oké... megnyugodtam kicsit, hogy nem én írtam :)

Előzmény: manhattani (13107)
manhattani Creative Commons License 2015.01.08 0 0 13107

25-ös Boba-Zalaegerszeg ... topik.

Előzmény: vrobee (13106)
vrobee Creative Commons License 2015.01.08 0 0 13106

Ez amúgy mire volt válasz? Keresem, de nem találom...

Érdekes tévképzetek élnek az amerikai közlekedésről néha, de az idézetekben mindenképp van igazság.

Lehet, hogy én írtam? :)

 

Vasút: a történelemhez és gazdasághoz vegyük hozzá a geográfiát is, ahogy írod, persze ezek összefüggenek.

 

A nagyobb városok persze nem teljesen autófüggőek, de rengeteg kisebb van, ami lényegében igen. És ez úgy értendő, hogy többmilliós méretig simán, a szűk belvárosban lakó keveseken kívül csak az használja a tömközt, akinek tényleg muszáj. (Iskolásokat viszik, a helyi közlekedést meg nem ritkán az egyetem szervezi, ahol van.) Azért tudnak ezek úgy kinézni, hogy a belvárosban van öt-tíz magasház, esetleg egy főterecske, amit két-háromszintes házak szegélyeznek - amúgy jellegét, jelentőségét tekintve mondjuk Gyöngyösével vetekszik- meg van valami convention center. Az átlag városlakó meg mindent elintéz a hozzá legközelebbi bevásárlóplaccon vagy -központban. A kisebb (pl. pártíz- vagy százezres) ún. városok meg simán megvannak klasszikus városközpont nélkül, illetve sok kis központtal, amik autóval bejárhatóak - a tömegközlekekedést pedig ezekben a félóránként-óránként járó, ökörhugyozás-útvonalat követő és hasbarugott csigaként vánszorgó busz jelenti...

És persze, hogy a gazdasági-történeti fejlődés határozta meg az egészet, leginkább az, hogy az urbanizáció sok helyen már a tömeges motorizációval együtt zajlott (a 30-as évektől), a szuburbanizáció így nem utólagos jelenség, hanem az eredeti folyamatnak, a városok kialakulásának ill. lakosságrobbanásának része.

 

A nagyvárosokban, ill. a komoly történelemmel rendelkező helyeken ez persze nem így van, és az is igaz, hogy nagy a szórás: a két "part" ebből a szempontból közelebb van Európához, de az átlag ott is egész más.

 

Elővárosi vasút sokszor van, de többynire -ismét a fenti kivételekkel- az európainál egy bő nagyságrenddel kevesebb utast szállítanak. Ugyanez igaz az új villamosüzemek ill. LRT-k egy jó részére, bár van köztük sikeres, de sokat eleve úgy építették, mintha csak divatból lenne rájuk szükség, és nem is akarnának komoly forgalmat rájuk (downtown loop és társaik...).

Előzmény: manhattani (13105)
manhattani Creative Commons License 2015.01.07 0 0 13105

>Hogy az USA máshogy csinálja, az a helyi gazdasági, társadalmi környezet eredménye.

 

Meg hogy óriási távolságokra szállít terhet az amerikai vasút, így a kicsit kisebb sebességével mégis versenyképes a közúttal.

Két olyan távolságú város között, mint ami Európában szokás, nem nagyon szállítanak vasúton.

 

>... a személyszállítás szinte teljes hiányát,

 

Óriási tévedés. Ott van nagyon komoly vasúti személyszállítás, ami a vasút fő feladata, a bejáróforgalomban, nagyvárosokba iszonyú mennyiségű embert hordanak naponta.

 

>... a szétfolyt elővárosokat,

Amikben gyakran a vasút gyűjti be az embereket, pl. a Long Island Rail Road.

 

>... kihalt városközpontokat,

Miről beszélsz??  :-)

 

>... autófüggő városi környezetet is?

A legtöbb nagyvárosban komoly tömegközlekedés van. A villamos meg egész Amerikában a reneszánszát éli. Az tényleg.

manta66 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 13104

Rendben.

De ha nem haragszol, a továbbiakban egy percet sem töltök azzal, hogy teljesen feleslegesen irkálok.

Előzmény: róbertke (13103)
róbertke Creative Commons License 2015.01.06 0 0 13103

Végszóként a témára: -Én egy kedves ismerősömtől az alábbi tájékoztatást kaptam:

" Az egy kirámolt, betonnal kiöntött mozdonykeret. Alatta a két motorizált alváz a hozzákapcsolt mozdony(-ok)ról kapja a delejt, igy 4(6) meghajtott tengely helyett a duplája áll rendelkezésre. Ez a gurítódombon nagyon jól jön."

Részemről itt véget ér ez a "hump slug" téma. 

Előzmény: manta66 (13101)
RhB Creative Commons License 2015.01.05 0 0 13102

Köcike! Jó kis faszállító. :-)))

Előzmény: manta66 (13101)
manta66 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 13101

Csak utánajártam egy kicsit.Itt azt írja. hogy a CP1152 vontatómotorok nélkül, két egység távirányítására képes, és ha szükséges képes fékerőt kifejteni, azaz besegít a fékezésbe.

Szóval igaz a távirányító, és a fékező megnevezés is.

 

http://www.canadianrailwayobservations.com/PDF/CRO_0409.pdf

 

Ugyaninnen három csíkos elefánt RhB-nak :-)

http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=277508&nseq=75

 

Előzmény: róbertke (13099)
manta66 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 13100

Hát az a tuti, néha nem tuti.... :-)

 

Nem hiszem, hogy ok nélkül neveznék a hump slugot brake unitnak a kancsók.

A slug lényege, hogy legyen elég vonóerő (nyomaték+ tömeg) kis sebességen is.

 

A wiki cikke csak azt magyarázgatja, hogy a dombi csiga  abban különbözik az udvari csigától, hogy lassabb, ami meg jóval lassabb az úti csigától...

:-)))

Előzmény: róbertke (13099)
róbertke Creative Commons License 2015.01.05 0 0 13099

A tutit vagy fejrábólintással, vagy ejnye-bejnye körettel kapjuk meg a két "Főmájsztrótól" ...:-)))

Én a lentebbi, általad el nem fogadott "hump slug" ...

Előzmény: manta66 (13098)
manta66 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 13098

Ahha!

Szóval ez egy "tömeg", amit meg lehet fékezni, hogy megtartsa a kocsisort, segítve a mozdonyokat.

Ennek még érelme is van. Köszi.

 

De ez tuti, vagy olyan "gondolom" ?

Előzmény: róbertke (13097)
róbertke Creative Commons License 2015.01.05 0 0 13097

Na itt van a kutya elásva Möszjő, nem vagy képben!

Te írtad: 

"A gurítón általában fékelemekkel fékezik a kocsikat."

Ez igaz is, csak hol? Miután a dombról legurul az irányvágányok felé.

Na de addig? 

A vonat eredetileg megérkezik a fogadó vágánycsoportra.

Itt a vonali gépeket kicserélik a gurítógépekre.

Gurítás kezdetekor a vonatot lépésben felhúzzák/tolják a(párhuzamos v. soros elrendezésű) gurítódombra. 

Na itt van már szükség a mozdonyodra, mert a szerelvény nagy része (vagy az egész) ki van iktatva a fékezésből. A végleges feltolási fázisban már csak a mozdonyok fékezik a szerelvényt, ehhez kell a hump brake.

 

Előzmény: manta66 (13090)
RhB Creative Commons License 2015.01.04 0 0 13096

Keine Ahnung, ahogy a művelt francia mondja. :-) Én is csak annyit tudok, ami a linken van.

Előzmény: manta66 (13090)
manta66 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 13095

Persze, megnéztem.

Rá is kerestem, kb tíz találatot meg is néztem, de nem találtam használható infót, ezért kérdeztem, hogy tud-e róla valamit.

Hogy ne nekem kelljen keresgélni. :-)

 

A hump controlt még érteném is. Azt vezérlik távolról, és az vezérli a többi sima egységet MU kábelen keresztül.

A "fékegységen" akadt meg a szemem.

Előzmény: róbertke (13094)
róbertke Creative Commons License 2015.01.04 0 0 13094

Megnézted RhB hozzászólását?

Ott az egyik gép a "hump brake unit" szócikknél megnyitva a fényképre a "Hump control unit" kifejezés van írva, és mire a Guggolósba odaírtam, már valami oknál fogva "hump slug" lett. 

Előzmény: manta66 (13093)
manta66 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 13093

Nem hump slug, hanem hump brake unit.

Valamit fékez.

Gondolom kocsisort.

De hogyan műxik, hogy mászik vissza a dombra, miért ez, és miért nem fékelem, stb?

 

Előzmény: róbertke (13091)
manhattani Creative Commons License 2015.01.04 0 0 13092

Nincs, az Amtrak by the Numbers szerint a 400-as mozdony F40PHR, de ez nem látszik annak.

A 400-1 E9A, az még lehetne is, de nem biztos, hogy a fuel tender a korábbi mozdony számot kapta.

Előzmény: róbertke (13084)
róbertke Creative Commons License 2015.01.04 0 0 13091

Wiki ennyit ír: 

Hump slugs[edit]

A hump slug is designed for even slower operation than a yard slug. They are often 6 axle slugs and are often paired with lower powered six axle locomotives. They are designed for the specialized purpose of pushing a long cut of cars over a hump at 2 to 3 miles per hour, while yard slugs would normally operate at up to 10 to 15 mph.

http://en.wikipedia.org/wiki/Slug_%28railroad%29 

Előzmény: manta66 (13090)
manta66 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 13090

Mi az a hump brake?

Tudsz erről valamit?

A gurítón általában fékelemekkel fékezik a kocsikat.

Előzmény: RhB (13081)
manta66 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 13089

Nem gond, ott a link, olvasd el.

Hiszed, vagy nem a te dolgod.

Én csak leírtam, amit olvastam.

Előzmény: manhattani (13083)
manta66 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 13088

Szívesen.

Előzmény: róbertke (13075)
RhB Creative Commons License 2015.01.04 0 0 13087

Eddig nem találkoztam vele, és most két hétig időm sincs keresgélni(a SOO már régebben le volt mentve). Ha utána nem felejtem el, esetleg rákérdezhetek, de amúgy kb. 50-100 felteendő kérdés vár évek óta. :-)

Előzmény: róbertke (13082)
manhattani Creative Commons License 2015.01.04 0 0 13086

Kis kiegészítés a fuel tender szócikkben.

 

Listáztam néhány e célra átalakított mozdonyt, a BN rosterben nem találom nyomát, hogy ezek elkülönült csoportban lennének. Amúgy jogos, a plusz üzemanyag szivattyún és a csatlakozáson kívül más eltérés a dízelolajos fuel tenderes mozdonyokban nincs.

Előzmény: róbertke (13084)
róbertke Creative Commons License 2015.01.04 0 0 13085

Santa Fe ABBA set GP-60

1994.09.06. south of Aikman. 

Foto: Scott Thomas

róbertke Creative Commons License 2015.01.04 0 0 13084

Arról van információd, hogy melyik mozdony lett erre a feladatra átépítve? 

Előzmény: manhattani (13083)
manhattani Creative Commons License 2015.01.04 0 0 13083

>De a BN nem '85ig használta ezeket, hanem 2000 vagy 2001-ig.

 

A 85-öt az összes üzembeállításának a határidejére írtam, nem a használatéra. Azt viszont erősen kétlem, hogy a BN 2000-ig használta volna ezeket :-))

 

Azt olvastam, hogy a kezdettől is használták rendes vonatforgalomban, az előnyök fölsorolása többségben ilyeneket tartalmaz, a helper csak egy helyen kerül szóba, ahonnan hosszú lett volna bevonulni tankolnk.

 

>a mozdonyok három hónapos szervíz időszaka alatt nem kellett őket kivenni a szolgálatból, hanem a kiürült tendert kicserélték és mehettek tovább.

 

Az ami mozdonyok három hónapig nem mennek műhelyes felülvizsgálatra? Ez hitemnek ellentmond, de forrást most nem tudnék.

 

Az összekapcsolásról pedig azt gondolom, hogy a vezetőállás-motortér, fuel tender, motortér-vezetőállás összeállítású három tagú jármű elején és végén oldható csatlakozás volt, belül pedig nehezebben oldható, amint az a jobb minőségű, színes képeken is látszik. De ennek utánanézek korabeli TRAINS-ekben, hátha még többet írnak róla.

Előzmény: manta66 (13071)
róbertke Creative Commons License 2015.01.04 0 0 13082

CN kocsiról tudni valamit, vagy csak annyi van amit találtam?

Előzmény: RhB (13081)
RhB Creative Commons License 2015.01.04 0 0 13081

Itt van egyesével a négy tender története (bennük linkek további képekre):

 

http://www.mountainrailway.com/Roster%20Archive/SOO%204000/SOO%204000.htm

 

http://www.mountainrailway.com/Roster%20Archive/SOO%204000/SOO%204001.htm

 

http://www.mountainrailway.com/Roster%20Archive/SOO%204000/SOO%204002.htm

 

http://www.mountainrailway.com/Roster%20Archive/SOO%204000/SOO%204003.htm

 

 

Érdekes a 4001-esből átalakított UP tolatógép és a 4003-asből lett gurítódombi fékező (hump braking unit):

 

http://www.mountainrailway.com/Roster%20Archive/CP%201100B/CP%201152.htm

 

http://www.mountainrailway.com/Roster%20Archive/CP%201100B/CP%201152-2.jpg

 

 

 

Rákerestem a SOO yahoo group-on is. Az átszámozás összefoglalva:

 

4000 nee MILW 185 to MILW 2005, GP40
4001 nee MILW 2370 to MILW 262 to MILW 948, GP9
4002 nee MILW 2371 to MILW 263 to MILW 949, GP9
4003 nee MILW 2368 to MILW 260 to MILW 946, GP9

 

 

Itt is hasonló okot írnak, mint a BN-nél, megspékelve a kanadainál olcsóbb amcsi üzemanyagárakkal; állítólag vám problémák is voltak emiatt.

 

Arról nem írnak - most csak egy hozzászólás-láncot találtam -, hogy hol volt a tartály, de a tetőn lévő szellőzők gyanúsak...

 

 

Előzmény: manta66 (13074)
RhB Creative Commons License 2015.01.04 0 0 13080

A CP kocsis könyv szerint 1994-ben alakítottak át 11 darab boxcart ilyen "jégcsapleszedő" kocsivá a Calgary-tól nyugatra eső vonalszakaszra. Az ajtó melletti felírat:

 

"To be used only in icicle breaking service west of Calgary - car contains ballast - do not remove"

 

Előzmény: manhattani (13066)
RhB Creative Commons License 2015.01.04 0 0 13079

Az én infóm CanGuru BN könyvéből szkennelt néhány sor meg egy fotó a képaláírással, de ezt nem találom most. Kb. az, amit te is írtál a tudástárban.

Előzmény: manhattani (13062)
róbertke Creative Commons License 2015.01.03 0 0 13078

Lesz mit írnia manhattaninak! UP három fajtát használ, van a gőzöseinek átépített, a gázturbinás mozdonyoké és a diesel mozdonyoké. Egyet megvett a CN vasút is.

Szóval volt pár vasúttársaság, ahol használták ezeket.

Előzmény: manta66 (13072)
róbertke Creative Commons License 2015.01.03 0 0 13077

De úgy látom, hogy a SP vasútnak is volt egy ilyen tartálykocsija

http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=110015&nseq=4

róbertke Creative Commons License 2015.01.03 0 0 13076

 Hasonlóan ahogyan az Amtrak átalakította az E8A 400-as mozdonyt üzemanyag szerkocsivá. 

Előzmény: manta66 (13074)
róbertke Creative Commons License 2015.01.03 0 0 13075

Köszi a válaszokat!

Előzmény: manta66 (13071)
manta66 Creative Commons License 2015.01.03 0 0 13074

Ezek meg a SOO fuel tenderei:

http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=417991&nseq=0

 

A burkolat alatt is tartály lehetett vajon?

 

Előzmény: manta66 (13073)
manta66 Creative Commons License 2015.01.03 0 0 13073

Megvan, ahol olvastam régebben a BN tendereket:

 

http://www.mtnwestrail.com/wyoming/bnft.htm

 

Itt vannak képek is, meg pontosabb szöveg is.

Előzmény: manta66 (13071)
manta66 Creative Commons License 2015.01.03 0 0 13072
Előzmény: manta66 (13071)
manta66 Creative Commons License 2015.01.03 0 0 13071

Az erre kiépített mozdonyokat egymással is össze lehetett csatolni. Egy sárga fekete sávos gumitömlő kötötte össze őket, és mozdonyokon lévő pumpa töltötte tele időnként a mozdonyok tartályát, hogy az üza. súlya is növelje a tapadást. Tehát folyamatosan nem ezt ette a mozdony.

Az erre nem kiépített mozdonyt azt hiszem álló helyzetben a másik mozdony pumpájával fel is lehetett tölteni. (mint  egy földi kúton)

 

De a BN nem '85ig használta ezeket, hanem 2000 vagy 2001-ig. Később már nem csak helper üzemben, hanem rendes teherfordában is. ('85-ben ez SD40-2 mozdonyok kerültek ki  helper üzemből valami érekes útvonalon, vagy hegyen, és váltották őket SD60-ak amikhez nem használták a tendert.)

A helper consistban azért volt jó a tender, mert így a mozdonyok három hónapos szervíz időszaka alatt nem kellett őket kivenni a szolgálatból, hanem a kiürült tendert kicserélték és mehettek tovább.

De az egész consistot ellátta gázolajjal, ha több mozdonyból állt, mint három.

 

A tender is el volt látva MU csatlakozókkal, és az üza. csatlakozást is simán szét-és össze lehetett akasztani a tömlőkkel, nem kellett hozzá műhely.

 

2000 után meg újból felújítottak párat valami drága gázolajár miatt. Nem ott tankoltak, ahol drága volt, hanem vittek magukkal az otthoni készletekből, vagy valami hasonló.

 

Előzmény: manhattani (13069)
róbertke Creative Commons License 2015.01.03 0 0 13070

Csak azért kérdeztem, mert az általam belinkelt képek közül az egyiken csak kettő mozdony van, míg a másikon három.

Előzmény: manhattani (13069)
manhattani Creative Commons License 2015.01.03 0 0 13069

A válaszom: fogalmam sincs  :-)

 

Nem tudom, volt-e a mozdonyokon átmenő üzemanyag vezeték. Azt gondolom, hogy nem, két mozdony között egy fuel tender lehetett, ők alkottak egy egységet, így elég volt a mozdonyok egy-egy végére csatlakozást szerelni. Meg egy fuel tender két mozdonyt tudott hosszabb úton, hosszabb ideig táplálni, úgyhogy nem volt értelme a mozdonyokon az átmenő üzemanyagtömlőnek. De ezt csak gondolom. Mások?

Előzmény: róbertke (13068)
róbertke Creative Commons License 2015.01.03 0 0 13068

Ezt írtad:

" Az üzemanyag szerkocsit úgy készítették, hogy mindkét végén tudja táplálni a mozdonyt" 

Tehát ha jól értelmezem, a tartálykocsik és a mozdonyok is mindkét végükön el voltak látva tömlő csatlakozóval - amit csak műhelyben lehetett szét ill. össze szerelni.

Ez világos.

Mozdonyt mozdonnyal össze lehetett így kapcsolni?

Ha igen a válaszod, akkor mennyi mozdonyt lehetett így egyszerre a tartálykocsihoz kapcsolni? 

Előzmény: manhattani (13065)
róbertke Creative Commons License 2015.01.03 0 0 13067

Alagút jégtelenítő  2003 -ból.

Előzmény: manhattani (13066)
manhattani Creative Commons License 2015.01.03 0 0 13066

Ez mi ez? Vitorlás kocsi?

Előzmény: róbertke (13064)
manhattani Creative Commons License 2015.01.03 0 0 13065

Ezt találtam a fuel tenderről. Hozzáadást és hozzászólást örömmel fogadok.

 

róbertke Creative Commons License 2015.01.03 0 0 13064

 

róbertke Creative Commons License 2015.01.03 0 0 13063
Előzmény: manhattani (13062)
manhattani Creative Commons License 2015.01.03 0 0 13062

Épp erről írok a szakhonlapra :-)

Érdekel RhB infója is, amit én tudok, azt most csak röviden: a BN 1985 végéig 65 ilyen fuel tendert használt, sokfelé a hálózatán, egy példa a nebraskai Crawfordnál a helper mozdonyokhoz, amelyeknek így ritkábban kellett hosszú úton bevonulni üzemanygot venni.

Előzmény: róbertke (13061)
róbertke Creative Commons License 2015.01.03 0 0 13061

Igen, pót üzemanyag tartályként szolgált, Facebookon ezt írták. 

Azt, hogy merre, mely útvonalakon közlekedett ezzel a módszerrel a vonat, már nem kaptam rá választ. RhB talán tud ebben segíteni.

Előzmény: division by zero (13059)
RhB Creative Commons License 2015.01.03 0 0 13060

Igen. Most hirtelen nem találom a lementett ill. szkennelt infót, de majd keresgélek, ha valaki meg nem előz.

Előzmény: division by zero (13059)
division by zero Creative Commons License 2015.01.03 0 0 13059

Az a tartálykocsi minek oda? Pótüzemanyagtartály?

Előzmény: róbertke (13058)
róbertke Creative Commons License 2015.01.03 0 0 13058

RhB Creative Commons License 2015.01.02 0 0 13057

Pedig a mai helyzetet jól tükrözné. :-/

Előzmény: róbertke (13056)
róbertke Creative Commons License 2015.01.02 0 0 13056

Köszi Gyuri, az ex-UP 9037 képével én is találkoztam, de egy Újévi köszöntőlapra mégsem egy roncstelepi fotót akartam kirakni ...... :-)))

Előzmény: RhB (13055)
RhB Creative Commons License 2015.01.01 0 0 13055
Előzmény: róbertke (13053)
manhattani Creative Commons License 2015.01.01 0 0 13054

Aki keres, talál.

 

 

Tudod, Gugli a barátod! (Fárasztó lett volna a könyveim végigtúrni...)

Előzmény: róbertke (13053)
róbertke Creative Commons License 2015.01.01 0 0 13053

Ezt az egy "2015" pályaszámú mozdonyt találtam ..... :-))))

Előzmény: manhattani (13052)
manhattani Creative Commons License 2015.01.01 0 0 13052

BÚÉK minden jószándékú amerikaivasútbarátnak!

 

 

Nem csúnya mozdony az sem, de a visszafogottabb színezést jobban kedvelem, meg ez nem modell  :-)

 

Előzmény: róbertke (13051)
róbertke Creative Commons License 2015.01.01 0 0 13051

B.Ú.É.K.!

róbertke Creative Commons License 2014.12.24 0 0 13050

Santa Fe ABBBA

 

Foto. Eric Burris

róbertke Creative Commons License 2014.12.24 0 0 13049

Fotó: James Maloney

Előzmény: róbertke (13048)
róbertke Creative Commons License 2014.12.24 0 0 13048

manhattani Creative Commons License 2014.12.23 0 0 13047

Így néz ki egy tipikus amerikaivasút-barát :-)

 

Magam is boldog karácsonyt kívánok minden jószándékú amerikaivasút-barátnak!

Előzmény: róbertke (13046)
róbertke Creative Commons License 2014.12.22 0 0 13046

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket

és Vonatozásban Bővelkedő

Boldog Új Esztendőt Kívánok!

Fotó: Stephen Goodwin

RhB Creative Commons License 2014.12.17 0 0 13045
Előzmény: róbertke (13044)
róbertke Creative Commons License 2014.12.16 0 0 13044
róbertke Creative Commons License 2014.12.13 0 0 13043
manhattani Creative Commons License 2014.12.09 0 0 13042

Má' aszittem az N-es méretarányra gondolsz.

Előzmény: manta66 (13041)
manta66 Creative Commons License 2014.12.09 0 0 13041

:-))))

tetű= tető...

Előzmény: manta66 (13040)
manta66 Creative Commons License 2014.12.09 0 0 13040

A tetőjárdák leszerelése óta ott sem szabad a kocsik tetején járkálni.

A bordák jelentik a tetű merevítését.

Gyorsabb a sajtolt bordás lemezt megcsinálni, mint a bordát és tetőlemezt elkészíteni, összeszerelni, stb.

Nagyon régen így csinálják a kocsik tetejét, és sokszor a homlokfalait is.

A "drednaught" homlokfal bevezetése óta biztos. de lehet hogy már előtte is voltak próbálkozások a külön merevítés nélküli elemekkel.

Előzmény: manhattani (13039)
manhattani Creative Commons License 2014.12.09 0 0 13039

Szép kocsi, és mire föl? :-)

 

Az a barna felénk, gondolom, egy fedett kocsi teteje. Vajon azért ilyen bordás, hogy biztonságosabban lehessen járni rajta?

Előzmény: róbertke (13038)
róbertke Creative Commons License 2014.12.08 0 0 13038

 

Galesburg, IL June 26, 2004.

Fotó: Doug Stark

 

róbertke Creative Commons License 2014.12.07 0 0 13037
róbertke Creative Commons License 2014.12.07 0 0 13036
RhB Creative Commons License 2014.12.07 0 0 13035

"Googgle olyan képet is felhoz, ahol A-A-B-B-B-A hat mozdonyos összeállítás van a vonat elején."

 

Ilyet továbbra sem látok. Itt csak A-A-B-B-A meg A-B-A-B-B-A van. :-)

Előzmény: róbertke (13031)
róbertke Creative Commons License 2014.12.06 0 0 13034
Előzmény: manhattani (13033)
manhattani Creative Commons License 2014.12.06 0 0 13033

Ez, gondolom, tehervonat volt.

Előzmény: róbertke (13031)
róbertke Creative Commons License 2014.12.06 0 0 13032
róbertke Creative Commons License 2014.12.05 0 0 13031

Googgle olyan képet is felhoz, ahol A-A-B-B-B-A hat mozdonyos összeállítás van a vonat elején.

Előzmény: RhB (13030)
RhB Creative Commons License 2014.12.05 0 0 13030

Én is átlapoztam a könyveimet (kevesebb, mint a tiéd, és részben neked is megvan :D), úgy látom, hogy tényleg a Super Chief és az El Capitan leginkább A-B-B-A egységgel ment, de itt is van, hogy B a hátsó. A többiek vegyesen, de gyakrabban fordul elő csak egy A résszel. Van fotó A-A-B-B-B-ről is. Túlnyomó többségben F, fotón E-vel csak a Chigaoan-t láttam A-B-B kombinációval. Meg van Alco FA-FB-FA is. Meg minden... :-)

Előzmény: manhattani (13028)
manhattani Creative Commons License 2014.12.04 0 0 13029

Előkerült Transkon, épp Budapester költözőben van. Ha olvassa ezt, bátorítom hozzászólásra :-)

Előzmény: manhattani (13028)
manhattani Creative Commons License 2014.12.04 0 0 13028

Véletlenszerűen előhúztam egy SF képeskönyvem, az első 10 képből 6-on B volt a hátsó motoros, négyen A :-) Azt a késői óra és több sör hatására most nem vizsgáltam, hogy E-k vagy F-ek voltak.

 

Azt kutattam, hogy mely vonatoknál volt a vontatóegységben hátul vezetőállás. Érdekes módon a fontosabb Chief-eknél. Viszont a sokkal kevésbé fontos Texas Chief-nél meg kétszer is B volt a hátsó.

 

Bonyolult kérdés ez, olvtársak :-)

Előzmény: RhB (13026)
manta66 Creative Commons License 2014.12.04 0 0 13027

A karosszéria üzemből szállítják az összeszerelő üzembe az üres kasznikat.

Felmerült, hogy ócskavas, de elvetették, mert túl épek, stb.

Megszakértették, hogy milyen autók, mert hol minek volt üzeme, milyen volt a C-oszlop, stb.

Még a szín sem mindegy ugyanis...

Egy videó is előkerült:

http://www.kansasmemory.org/item/227462

Jó kis videó amúgy!

1 percnél vannak az autós kocsik.

 

Előzmény: RhB (13022)
RhB Creative Commons License 2014.12.04 0 0 13026

Az F-ek általában A-B-B-A vagy A-B-B-B-A összeállításban mentek, E-nél már volt A-B is. Most fejből nem tudom, de mintha az SF-nél nem nagyon láttam volna A-B-B-t, talán a WP-nél rémlik. Otthon tudom csak megnézni.

Előzmény: manhattani (13025)
manhattani Creative Commons License 2014.12.04 0 0 13025

Igen, a C-linerek szinte kizárólag a mozdonyegység mindkét végén vezetőállásos kombinációban mentek.

Az is igaz, hogy az EMD E-k és F-ek is (az FT is ilyen volt), azoknál leginkább a SF kapcsolt A+B+B, esetleg még egy +B-t.

Előzmény: RhB (13024)
RhB Creative Commons License 2014.12.04 0 0 13024

Lehet, hogy mindig A-B-A vitte.

Előzmény: manhattani (13023)
manhattani Creative Commons License 2014.12.04 0 0 13023

Talán mert az A+B+B felállás szebb, mint az A+B+A.

A retusálás meg látszik egy papírképen.

 

De lehet, hogy a kép aláíró tudta, hogy akkor A+B+A vontatott, a képen meg A+B+B-t látott.

Előzmény: manta66 (13021)
RhB Creative Commons License 2014.12.03 0 0 13022

Az amcsik is tanakodtak rajta. Itt van az egész, bogarászd át! Nekem még nem volt időm végigolvasni, csak belekukkantottam. Szerencsére nem tagok is olvashatják a hozzászólásokat. Én már jelentkeztem (most háromba is :D), de itt még nem approve-álták a membershipemet. (A másik két új a scenery és a buildings.)

 

http://groups.yahoo.com/neo/groups/Ry-ops-industrialSIG/conversations/topics/79076

 

Előzmény: manta66 (13020)
manta66 Creative Commons License 2014.12.03 0 0 13021

Szerintem is retusálták a jelentése itt.

De miért?

 

...és honnan jöttek rá?

Előzmény: manhattani (13014)
manta66 Creative Commons License 2014.12.03 0 0 13020

Hogy vannak azok az autók berakva???

:-)))

Előzmény: RhB (13013)
manhattani Creative Commons License 2014.12.03 0 0 13019

sminkelés légecsettel :-)

Előzmény: vrobee (13018)
vrobee Creative Commons License 2014.12.03 0 0 13018

szerintem is tök furcsa ez a használat, valami olyat jelent az airbrush átvitt értelemben, hogy megszépíteni valamit (ld. még magyar "fényez"), ezt én az adott esetben úgy tudom értelmezni, hogy lecserélték, és így jobban néz ki... (gondolom, mert nincs a kocsik felé forduló vezetőállás -  de nem tudom).

Előzmény: manhattani (13017)
manhattani Creative Commons License 2014.12.03 0 0 13017

Hát, kösz!

Öt szótárt néztem meg, köztük vasúti szlengszótárt is, de az airbrush-ra kicserél jelentést nem találtam.

De szerencsére marhára mindegy :-)

Előzmény: vrobee (13016)
vrobee Creative Commons License 2014.12.03 0 0 13016

Retusálták a fényképet?

Vagy a vonatösszeállítást :)

Előzmény: manhattani (13014)
róbertke Creative Commons License 2014.12.02 0 0 13015

Nekem inkább úgy jön le, hogy a A-B-A összeállítást kicserélték A-B-B -re.

Előzmény: manhattani (13014)
manhattani Creative Commons License 2014.12.02 0 0 13014

Ez valami gyárközi szállítás?

 

Más:

 

Érti valaki ebben a szövegben az "airbrushed" szót?

Retusálták a fényképet?

Előzmény: RhB (13013)
RhB Creative Commons License 2014.12.02 0 0 13013
RhB Creative Commons License 2014.11.29 0 0 13012

Régi képek ugyanonnan:

 

http://www.ottawacoop.com/oldpics.htm

 

Előzmény: RhB (13011)
RhB Creative Commons License 2014.11.28 0 0 13011

Oooooopppsssss, egy pár gabonasiló Kansasban...

 

http://www.ottawacoop.com/location.htm

 

manta66 Creative Commons License 2014.11.27 0 0 13010

Nagyon köszi!

Előzmény: RhB (13009)
RhB Creative Commons License 2014.11.26 0 0 13009

Manta bácsi, nézd, mit találtam! :-) Belelapoztam egy-két régebbi újságba, és mit ad isten... Model Railroader 2012 február, 23. oldal:

 

 

Nagyban:

 

http://img.index.hu/imgfrm/5/8/8/2/IMG_0012585882.jpg

 

Előzmény: manta66 (12914)
róbertke Creative Commons License 2014.11.23 0 0 13008

Találtam még egyet, de ez már színes fotó

Előzmény: manta66 (13003)
róbertke Creative Commons License 2014.11.23 0 0 13007

Erre gondoltam én is, csak megerősítésre volt szükségem. Köszi. 

Előzmény: manta66 (13003)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.11.23 0 0 13006
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.11.23 0 0 13005
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.11.23 0 0 13004
manta66 Creative Commons License 2014.11.23 0 0 13003

Minden caboose közlekedhetett tolt menetben, ha valami szükségessé tette.

Pl körüljárási lehetőség nélkül kellett kiszolgálni valami telepet.

Több tíz mérföldet is közlekedtek tolva, ha kellett. Cab unit seggével előre is jöttek vissza szükség esetén. Akasztottak az ajtóba egy nagy fényszórót és a gépész lesett hátrafelé.

 

A képen vészfék váltó (csap) van, ami minden caboose-on volt.

Ez valami átépítés lehet, azért vágtak egy ablakot a homlokfalra, hogy ki lehessen látni.

 

Előzmény: róbertke (13000)
manhattani Creative Commons License 2014.11.23 0 0 13002

Meg még az ablak is ott van a fékezőszelep kezelőjének :-)

 

Több eset is lehet:

 

Chicago környékén magam is láttam erre kialakított caboose-zal (ne terjesszük a kabúz írásmódot?) előre menő, hátulról tolt átállítós vonatot. A modern korban persze a kabúz kilátóján álló két ember rádión kommunikált a mozdonyvezetővel,

 

A hősi időkben a NYC vonatai úgy jártak be a Grand Centralre, hogy a vontató gőzös lelassított, a kalauz az első kocsi elején kihúzta a pecket a kapcsolókészülékből, a gőzös felgyorsult, félreállt, majd a mögötte jövő vonatnak újra egyenesbe állították a vasat és begurult az állomásra, itt már a kalauz fékezte, ahogy a bakhoz ért.

 

Ezt annál is könnyebb volt megtennie, mert a vágány az utolsó egyenesig lejt.

 

Lehet, hogy ilyenfajta üzem lehetett tehervonattal, kabúzzal.

Előzmény: róbertke (13000)
róbertke Creative Commons License 2014.11.22 0 0 13001

Kép: Wayne Helms

Előzmény: róbertke (13000)
róbertke Creative Commons License 2014.11.22 0 0 13000

A képen látható caboose tolt menetben is közlekedhetett, mert a végén az ott fékezőszelep? 

manhattani Creative Commons License 2014.11.22 0 0 12999

Zárt egység volt, a BDV is zárt egység, mégis lekapcsolható a motorkocsi.

 

Amcsiknál akkor ritka volt a motorvonat, biztos nem volt olyan hosszú vágány a dízelmozdony-karbantartó csarnokban, hogy az egész vonat beférjen, ezért a motoros részt lekapcsolták és beállt a javító csarnokba a dízelmozdonyok közé.

Előzmény: manta66 (12998)
manta66 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 12998

De érdekes, ahogy kihúzzák az Aerotraint!

https://www.youtube.com/watch?v=7NHWMK3Yu_k

 

Külön jön a mozdony.

Azt hittem ezek valamennyire zárt egységek voltak.

 

RhB Creative Commons License 2014.11.16 0 0 12997

Köszi! Egyelőre nem aktuális, mert egy fontos dolog most überel mindent, majd december közepe után megpróbálom újból előszedni a témát. Előtte még egyszer megpróbálom a yahoon, ha ott nem jön össze, csak akkor terhellek vele.

Előzmény: GOLAZ111 (12992)
róbertke Creative Commons License 2014.11.16 0 0 12996

A hirdetésben szereplő és az alatta levő NYC kocsik megvannak nekem is

http://www.ebay.com/itm/like/171544016170?item=171544016170&lgeo=1&vectorid=229466

Előzmény: róbertke (12984)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.11.16 0 0 12995
RhB Creative Commons License 2014.11.15 0 0 12994

Nem.

Előzmény: róbertke (12993)
róbertke Creative Commons License 2014.11.15 0 0 12993
Előzmény: RhB (12991)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.11.15 0 0 12992

Jó, csak akkor meg kell írnod a levelet. Én ugyanis nem tudok rendesen angolul.

Előzmény: RhB (12990)
RhB Creative Commons License 2014.11.15 0 0 12991

Szép, a két Canadian szerelvény találkozása. :-) Ha kapok linket, akkor tudom nézegetni, gondolom ez is nyilvános. :-)

Előzmény: róbertke (12988)
RhB Creative Commons License 2014.11.15 0 0 12990

A NYC-től és angolul. Ha van rá lehetőség, akkor emailezzünk! Már kérdeztem tőlük a Society-nél mag a yahoo groupon (itt egy hosszabb téma után), de nem kaptam választ.

Előzmény: GOLAZ111 (12989)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.11.15 0 0 12989

Igen. Kiktől és milyen nyelven?

Előzmény: RhB (12986)
róbertke Creative Commons License 2014.11.15 0 0 12988

Ilyen szép képeket nézegethetnél:

 

Kép: Don Jilson

Előzmény: RhB (12986)
róbertke Creative Commons License 2014.11.15 0 0 12987

Te miért nem mész fel? Rengeteg amcsi modellklub van fen, pont neked valók lennének.

Előzmény: RhB (12986)
RhB Creative Commons License 2014.11.15 0 0 12986

Te fent vagy a Facebookon? Kéne valamit kérdezni tőlük...

Előzmény: GOLAZ111 (12982)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.11.15 0 0 12985

Nekem teljesen egyformának tűnik. Ez lehet a jade. Azt még értem, ha teljesen félrefordítok valamit és bebotrányozódok, de a képeken ugyanolyan zöld mozdony van.

Előzmény: róbertke (12984)
róbertke Creative Commons License 2014.11.15 0 0 12984

Nézd meg ugyanarról a gépről több beállási szögből készült képét egy kicsit jobban, és te magad is rájössz a válaszra :-)))

Van egy Mantua által gyártott NYC fedett kocsim, na annak a színárnyalata teljesen megegyezik a restaurált mozdonyéval!

Előzmény: GOLAZ111 (12982)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.11.15 0 0 12983

Ilyen zöldek voltak a személykocsik.

 

http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=395971&nseq=86

GOLAZ111 Creative Commons License 2014.11.15 0 0 12982

Mi a különbség a New York Central Jade Green és a Century Green közöttés ezek megegyeznek a Penn Central zöld színével?

 

https://www.facebook.com/302109173240295/photos/a.302895639828315.69490.302109173240295/338561219595090/ 

 

Ez Century Green. 1960 - ban festettek át 3 mozdonyt, a 4053, 4083, 4107 pályaszámúakat. Ez a teljes mozdonycsoport:

 

http://www.canadasouthern.com/caso/images/nyc-4083.jpg

 

Ez a 4083 - as restaurálva:

 

http://www.railpictures.net/showphotos.php?road_number=NYC%204083

 

A képeket egyáltalán nem egyeznek a színárnyalatok. Persze lehet, hogy a film miatt (a '60 - as években sok ilyen matt kép készült), lehet, hogy fakult is, de nagy az eltérés. És hiába fakóbb a mozdony színe, kopásnyomok nem látszanak a képen.

 

Ez már Penn Central, itt látszik, hogy mekkora a különbség az új festés és a kopott között. 

 

http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=642696

 

Ez pedig a New York Central valamelyik zöldje.

 

http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=1535105

 

 

Azt el tudom képzelni, hogy ezek mind Jade Greenek és a Century Green az a zöld, amit a személykocsikon használtak.

 

manhattani Creative Commons License 2014.11.10 0 0 12981

Részemről szívesen.

Remélem, könnyen megtaláltad azt a linket a Wikipedián, mert én is épp azt a linket tettem be ide :-)

Előzmény: k.novotny (12980)
k.novotny Creative Commons License 2014.11.09 0 0 12980

Mindenesetre kösz a fáradozást, habár nem szoktam olvasni a Wikit, de most erre kényszerültem. és ezt találtam

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Los_Angeles_and_Salt_Lake_Railroad

 

 

 

On April 16, 1916 the railroad's stockholders voted to remove "San Pedro" from the corporation's name; the former town of San Pedro had been consolidated with the city of Los Angeles in 1909. The LA&SL operated independently until April 27, 1921 when the UP agreed to acquire Clark's half-interest in the railroad. After 1921 the LA&SL lines were operated as part of the UP system, although the LA&SL corporation continued to exist on paper until January 1, 1988.[7] The former LA&SL main line remains part of the UP network today as the Caliente and Lynndyl Subdivisions.

 

Itt 1916.04.16-ot ir SPLA&SL-> LA&SL névváltozásra

 

Itt is 1921.04.27-es dátumot ir, (habár amikor én a sajt papirokra irkáltam mindenféle hülyeséget, még itt magyarban nagyon Internetről sem beszélhetünk)

 

Tehát az 1906-os dátum a (beidézett mozdony adatnál) azt jelenti, hogy SPLA&SL társasáfon belül egy átszámozás történt

 

Tehát 24856 gy.sz. mozdonyt 1906-ban 601 pályaszámról 3601-re számozták

 

Köszi mégegyszer

 

RhB köszi neked is

 

 

 

 

Előzmény: manhattani (12976)
manhattani Creative Commons License 2014.11.09 0 0 12979

Szóval   continued to exist on paper until January 1, 1988.

Előzmény: manhattani (12977)
manhattani Creative Commons License 2014.11.09 0 0 12978

>tehát itt 1916-ra hozza az UP kezelésébe kerülést, azaz ki van hagyva a LA&SL

 

Ez aszerint a könyv szerint bizonyosan téves.

Előzmény: k.novotny (12970)
manhattani Creative Commons License 2014.11.09 0 0 12977

Ez meg a Wikipediáról:

the LA&SL corporation continued to exist on paper until January 1,

 

Előzmény: manhattani (12976)
manhattani Creative Commons License 2014.11.09 0 0 12976

Nna, nagyjából végiglapoztam a UP a Los Angeles Basin-t. Majdnem az egész könyv a UP-ről és a LA&SL-ről szól :-)

 

1920-ig mindkettő, függetlenül, az USRA tulajdonában volt, mert az I. VH-ban az USRA átvette a vasutak tulajdonlását.

 

A könyvben van kép 1938-ról, a Wanderbilt szerkocsin a LA&SL felirattal, és nem látszik UP. Aztán a könyv említi a LA&SL felkészülését a II. VH-ra... úgy, hogy a UP és a LA&SL, ki nem mondottan, de a fogalmazásból kiderül, hogy függetlenül készültek fel a háborúra, még az amerikai hadüzenet előtt.

 

Ebből megállapítom, hogy nincs UP - LA&SL összeolvadási dátum, hanem a különböző szorosságú együttműködések kezdetének dátumai léteznek.

 

1956 körül már nincs szó a könyvben a LA&SL-ről, de hogy hogyan szűnt meg (már ha egyáltalán), azt még nem találtam meg, el kéne olvasni hozzá az egész könyvet, az meg olyan nagyvárosi telefonkönyv méretű.

A neten rendeltem, estleg tedd meg te is, ha türelmesen olvasod, megtalálod benne a működési fokozatok kezdeteinek dátumait. Meg van benne több mozdonykép is :-)

RhB Creative Commons License 2014.11.09 0 0 12975

Szia! Nekem nincs "olyan" UP könyvem, mind a 3 képeskönyv, egy dízeles és kettő személy- és teherkocsis. :-) Meg van egy személyvonatos. Sajnos nem tudok segíteni, de látom manhattani talált adatokat.

Előzmény: k.novotny (12967)
k.novotny Creative Commons License 2014.11.09 0 0 12974

Lásd nem tétlenkedek:-)))

 

Megpróbáltam sokadszorra is eredeti képeket keresni a netten, ez sajnos továbbra sem sikerült, de találtam modellről készült képeket (feltételezvén azt, hogy az eredetinek a tökéletes utánzása, legalábbis feliratozás szempontjából)

 

 

 

 

 

 

Amint látható a képeken csak a szerkocsi oldalán jelenzkezik az UP feliratozás, a konyha bal alsó sarkában is a LA&SL társaságot jelőlik

 

 

A képek innen származnak

 

http://ogrforum.ogaugerr.com/topic/p48-l-a-and-s-l-union-pacific-2-8-0-custom-built

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: k.novotny (12973)
k.novotny Creative Commons License 2014.11.09 0 0 12973

Az 1901-es akció nem lehetsége, mert a beidézet másolatban a mozdonyt 1904-ben gyártották

Előzmény: k.novotny (12972)
k.novotny Creative Commons License 2014.11.09 0 0 12972

Az a baj, hogy most már a harmadik eltérő infó birtokában vagyok

 

(A Baldwin lista illetve a kiegészitése az USA-ból származik)

Előzmény: manhattani (12971)
manhattani Creative Commons License 2014.11.09 0 0 12971

Nem, etwg, az 1901-es akció nem 1906-ban, hanem 1901-ben történt :-)

Előzmény: k.novotny (12969)
k.novotny Creative Commons License 2014.11.09 0 0 12970

Jó pár éve kaptunk egy Baldwin gyártási listát, amelyben csak a gyártó gyártása volt benne.

 

Ezt valaki(k) kiegészítette az általa ismert információval

 

Mivel kimásolni lehetetlen ide irom, hogy ebben a listában egy ilyen mozdony hogy szerepel

 

gy.sz: 24856

 

2-8-0, 22x30x57

 

gy.év: 1904, üzembe állitás 1904.12

 

San Pedro, Los Angeles & Salt Lake, 601 " 3601 [1906] [m .1916]  Union Pacific-Los Angeles & Salt Lake, 6010

 

(tehát itt 1916-ra hozza au UP kezelésébe kerülést, azaz kivan hagyva & LA&SL)

 

[L .1932]  Six's Company, 6010 Boulder City, Nevada a cég nérli

 

[R .1936  Union Pacific-Los Angeles & Salt Lake, 6010 itt vissza kerül

 

retired  1.1947

 

Teát ezen listán nem szerepel az 1916-os Los Angeles & Salt Lake (pontosabban már UP-nek hozza), és innentől UP kezelést hoz a listában az illető

 

 

 

 

 

Előzmény: k.novotny (12969)
k.novotny Creative Commons License 2014.11.09 0 0 12969

(Itt 1900-ról, majd egy akcióval odébb 1901-ről van szó.)

 

Nálam ez a dátum az egyik forrás szerint 1906, a másik forrás szerint 1907, magát az akciót ismerem

 

A név Los Angeles & Salt Lake-re 1916 augusztus 5-én történt,

 

Nálam csak az 1916-os év szerepel, mindenemű konkrét dátum nélkül

 

 

Honnan van az 1921 04 27-es dátum?

 

Nem tudom megmondani, 15-20 évvel ezelött mindenféle papirosra, sajt, klotyó stb.. mindenfélét feljegyeztem, majd jó lesz még valamire jelszóval, aztán tegnap turkáltam a szemetes ládámban.

 

Ezért érdekelne kép

 

 

 

 

 

 

Előzmény: manhattani (12968)
manhattani Creative Commons License 2014.11.09 0 0 12968

Bocs, nem teljesen pontos.

 

"The San Pedro, Los Angeles & Salt Lake Rr Company was chartered to purchase or build a trunk line railroad between Salt Lake CIty and East San Pedro, ... The SPLA&SL, also known as Salt Lake, the Salt Lake Route, or the "Pedro", lasted twenty years as a asmi-independent railroad (the last five years under the shortened name Los Angeles & Salt Lake Railroad). (Itt 1900-ról, majd egy akcióval odébb 1901-ről van szó.)

 

A név Los Angeles & Salt Lake-re 1916 augusztus 5-én történt, főleg mert a korábbi SP rövidítés (San Pedro) összekeverhető volt a Southern Pacificcel. A névváltás a vasútnak 90000 (akkori!) dollárba került.

 

Clark szenátor 1921 májusában adta el a LA&SL részvényeket a UP-nek, de még 1921 június 21-én is kiadtak Los Angeles & Salt Lake Railroad menetrendet, ennek a képe megvan, ha érdekel.

 

(Adatok a Jeff S. Asay: UP in the Los Angeles basin c. könyvből)

 

Honnan van az 1921 04 27-es dátum?

 

 

Előzmény: k.novotny (12967)
k.novotny Creative Commons License 2014.11.09 0 0 12967

Ha az UP könyved megvan akkor légyszi nézd meg nekem a következőket mert tanácstalan vagyok, mit is ir benne a fáma

 

A következő informáciom van

 

A Los Angeles & Salt Lake Railroad (LA&SL) vasútat 1921.04.27-én az UP kezelésbe átvette, és a mozdonyokat a saját pályaszámrendszerébe beszámozta.

 

Van egy olyan forrásom, hogy a LA&SL 1988.01.01-ig mint vasúttársaság létezett (legalábbis papiron), és az 1921-ben átvett mozdonyok feliratozásán nem változtattak, csak a pályaszámán. Természetesen az ez után üzembe állitott mozdonyok már UP-ként jelentek meg.

 

Keresek olyan képeket, amelyeken a régi feliratozás szerepelhet.

 

Egy pár pályaszám 6000-6084, 3150-3170 stb..

 

De ebben az információban több társaság is szerepel, amelyeket szintén kezelésbe, majd átvette az UP

 

ilyenek Oregon Short Line (OSL) 1936-ban

 

Oregon, Washington Railroad & Navigation (OWRR&N) 1929-ben

 

Ha valami infó akad, kép formájában azt köszönöm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: RhB (12966)
RhB Creative Commons License 2014.11.08 0 0 12966

Igen, 2 pdf volt a hintoni jeges izéről.

 

Közben találtam újabb képet az UP könyvben: komplett vonat sötétzöld express reeferekből, 4-8-4-es gőzössel a végén (a szövegből derül ki) egy személykocsi a személyzetnek (rider coach), kb. 20 kocsi.

Előzmény: manta66 (12964)
manta66 Creative Commons License 2014.11.08 0 0 12965

:-)))

Előzmény: RhB (12963)
manta66 Creative Commons License 2014.11.08 0 0 12964

Itt is jól leírja, külön érdekes a reeferek szellőztetése rész. De hogy még fűtötték is őket!

http://atsfrr.net/resources/Sandifer/Clinics/SFRD/3.htm

Meg az express hűtők újrajegelése a mobil platformról is érdekese lehetett!

 

Jó ez az oldal, de még mindig pokoli rosszul kereshető....

http://www.atsfrr.net/resources/Sandifer/Index.htm

 

A kisebb vasutaknál -úgy látszik- tényleg maradhatott meg platform:

http://www.gingerb.com/CNJ%20PRR%20Buttonwood%20Ice%20Platform%20JUN%2021,%201966.jpg

De nem hiszem, hogy még működött akkoriban.

 

Ez már tuti nem:

Jó ez a Maybrook yard!

http://www.kinglyheirs.com/CNE/MaybrookYard.html#.VF6ImWcQeHM

 

Ez agondolat, hogy a kisebbeket nem.. ez tetszik! :-)

 

Nem tudom már mit küldtem.

Rémlik valami vonalas rajz egy nagyobb yard részeiről, jégház, műhely, stb.

Talán az lehet az.

 

 

Előzmény: RhB (12960)
RhB Creative Commons License 2014.11.08 0 0 12963

Itt van egy kis Santa Fe, az Icing station linken olvasható egy kis infó, pl. mennyi idő alatt töltöttek fel egy 100 kocsis vonatot.

 

http://atsfrr.net/resources/Sandifer/Clinics/SFRD/Index.htm

 

RhB Creative Commons License 2014.11.08 0 0 12962

Az az "emlékszel" az manta akar lenni. :-)))

Előzmény: RhB (12961)
RhB Creative Commons License 2014.11.08 0 0 12961

"Nem hiszem, hogy a géphűtők terjedésével csökkent volna a jégtöltő állomások száma."

 

Nem a géphűtők terjedésével csökkent, a lentebb említett leírásban említi, hogy a felsorolt állomások közül "in 1958 faster schedules eliminated some of these icing stops".

 

A PFE első mechanikus hűtője 1954-ben épült, 1970-ben a 18504 kocsiból 11635 volt mechanikus és 1972-ben szűntek meg a jeges hűtők. A többinél nem tudom, utána kell nézni.

 

 

Azt olvastam, hogy a századforduló után átálltak a kézi töltésről a "kevésbé balesetveszélyesre"

 

Az 1950-es évek tényleg utána van. :-))) A 40-es évekből vannak még fotók az említett könyvben kézi töltésűekről, pl. Laramie-ről is, ezek a baromi hosszú, egész vonatot egyszerre utántöltő állomások.

 

Egyébként szerintem a kis helyi jegelők maradtak kéziek, emlékszel még te küldtél át rajzot C&O szerkezetről, ami csak pár kocsit szolgál ki.

Előzmény: manhattani (12957)
RhB Creative Commons License 2014.11.08 0 0 12960

Sejtelmem sincs, megvan a 384. felteendő kérdés a yahoo-ra. :-)))

 

Az UP kocsi könyvben ír pár szót erről, van kép is az új mechanikus töltőről Laramie-ból, itt 1955-ben cserélték le a kézit. Az UP fővonalon jégtöltő állomások voltak: Ogden, Laramie, North Platte és vagy Council Bluffs vagy Kansas City. Ez azt sugallja, hogy nem tucatjával voltak ilyenek, ez alapján azt tippelem, hogy hamar lecserélték mindet. Azt nem tudom, hogy az SP (ugyebár a PFE közös az UP-vel) és a Santa Fe vonalain mennyi ilyen volt.

 

 

Előzmény: manta66 (12955)
RhB Creative Commons License 2014.11.08 0 0 12959

Tessék, ott van neked ice compartment belülről. :-)))

Előzmény: manta66 (12956)
vrobee Creative Commons License 2014.11.08 0 0 12958

Nem mondhatják, hogy "mivel kevesebb kocsit kell jéggel tölteni, ezt majd töltsék föl 400 kilométerre, a következő töltőállomáson :-)

 

Azt viszont egy idő után már lehet mondani, hogy X vonalon (mondjuk ahol arányaiban kevés ilyen járt, és ezért a töltőállomások csak a pénzt vitték) már nem továbbítunk jéggeltöltős kocsikat, vagy nem?

Előzmény: manhattani (12957)
manhattani Creative Commons License 2014.11.07 0 0 12957

Nem hiszem, hogy a géphűtők terjedésével csökkent volna a jégtöltő állomások száma. Abból ugyanis annyi kell, hogy mire elolvad a jég, utántöltsék, hogy az áru föl ne melegedjen. Nem mondhatják, hogy "mivel kevesebb kocsit kell jéggel tölteni, ezt majd töltsék föl 400 kilométerre, a következő töltőállomáson :-)

 

Azt olvastam, hogy a századforduló után átálltak a kézi töltésről a "kevésbé balesetveszélyesre", de most lusta vagyok visszakeresni, hogy mikor és hogyan :-)

Majd megírom a REA és a Pacific Fruit Express nagytanulmányban :-)

Előzmény: manta66 (12955)
manta66 Creative Commons License 2014.11.07 0 0 12956

Egy kicsit elvetemült volt a bácsi :-)

http://myhappyhobodays.homestead.com/Story.html

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!