Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gesszti Creative Commons License 2018.03.06 0 0 2442

Látod, vettél volna ódi A6-ot, nagy diesellel, nem húzta volna a száját. Boldogan kiszámlázta volna a 700e-t a nagyszervizre.

Előzmény: GPS (2440)
gesszti Creative Commons License 2018.03.06 0 0 2441

Otthon ugyanúgy központosítod a tárcsát, mint műhelyben. Vagy célszerszámmal, vagy szemre. Az első kuplungkinyomás után meg úgy is beáll, ahova kell.

 

Luk szerintem használható. Talán sachs-ot vettem, de a belseje ennek is Luk, a kopó réteg meg mintha valeo lett volna. Igazi mixelt csomag volt. Addig érdemes kicserélni, míg nem ég meg a lendkerék. Olajból a gyári toyotásat vettem meg a báltóba. Hidegben se éreztem semmi negatívumot a váltónál. -20-ban is ugyanolyan tökéletesen működött, mint üzemmelegen.

Előzmény: Törölt nick (2438)
GPS Creative Commons License 2018.03.06 0 0 2440

 

A francia autók - a németek német autót dicsőítő reklámja ellenére.....

 

Az utóbbi időben (mondjuk 2000 óta) a német autók pont olyan  gyakorisággal és pont úgy romlanak - mint bármelyik másik gyártóé.

 

Sőt, a németeknek ez idő alatt volt pár kifejezetten sikertelen, szemétrevaló motorja is - amelyek közül vagy 5 típus szerepelt  "A világ 20 legtrágyább motorja" toplistán is. Főleg vezérlési, lánc-nyúlási és -szakadási, fog-átugrási gondok miatt (ami azért tényleg megbocsáthatatlan).

 

Novemberben találtam egy tényleg újszerű, karcmentes Fiat Puntot - 76 ezer km-el. Azontúl, hogy szalon-állapotú, természetesen minden működik rajta, ahogy az kell. A barátnőm odáig volt érte, megvettem. Igaz, nem 300 volt, hanem 700 - na de valamiért-valamit

 

Rögtön utána elvittem egy régi ismerős szerelőhöz, hogy nézzük át és csináljuk meg rajta a kötelezőket, ahogy ilyenkor szokás.

A duma a következő volt:

 

- Fiat-ot vettél, bazmeg?

- Miért, mi a gond vele?

- Jaaa, semmi - nekünk is volt vagy 3 évig, amikor az új műhelyt építettük. Mi is használtan vettük, belenyomtunk vagy 80 ezret, vitt az téglát, zsákos cementet, mindent. Még gerendát is, a teején.

- És milyen gondjaid voltak vele, mi adta meg magát, lerobbant, vagy mi?

- Jaaa, dehogy, ment az, nem volt vele semmi gond. Csak olaj kellett bele, meg ami kopik, más nem.

- Akkor miért húztad a szád, hogy én is ezt vettem?
- Hát jóóó, na - de akkor is, Fiatot?

 

Hát kb. így állunk a márkamegítélésekkel :-))))

.

Előzmény: Töck Jenő (2434)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.03.06 0 0 2439

A franciák a nhezebb javíthatóságot választják a nehezebben elromló szerkezet érdekében. A Peugeot általában jobb mint a Renault. A Yaris olyan mint a Trabant, nem sokat tud, de azt sokáig, kevés dolog van benne ami elromolhat. De van.

Előzmény: gesszti (2436)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.06 0 0 2438

Kuplungozás,apropó.sokat utánfutózok,125...van a kocsiba.egy ideje utánállitom a pedálnál a kuplungra,de néha érezhetően csúszik,akadva veszi a kettest.(főleg hidegen 75w90 el ) Milyen márkát vettél te bele?Tapasztalat?Hogy lehet otthon központositani a tárcsát felrakásnál? LUk-ra lenne 30% kedvezményem.(ha már nem tudom kihozni a gyárból).

Előzmény: gesszti (2436)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.06 0 0 2437

Pedig az..mann,hengst,knecht....naggyából így mindenből.

Előzmény: gesszti (2435)
gesszti Creative Commons License 2018.03.06 0 0 2436

Toyotával nem sok tapasztalatom van, ősszel vettem az elsőt. Előtte tizenévig csak francia autóim voltak. Most is van még 3 renault a családban. Nem rossz kocsik, de azért több törődést igényelnek, mint a kis yaris. Szerelés/karbantartás során van talán jelentősebb különbség. A rönónak úgy állok neki, hogy kihúzom a komplett szerszámos szekrényt. A yarist meg megkuplungoztam egy fél marék csillagvillással, meg pár dugókulccsal. Yaris kicsit összeszedettebb, átgondoltabb konstrukciónak tűnik, a renault meg inkább olyan... szóval... olyanok tervezték, akik megeszik a csigát.

Előzmény: Töck Jenő (2434)
gesszti Creative Commons License 2018.03.06 0 0 2435

Régóta Mann Filter-ezek mindenféle autóba, motorba. Nem azt mondom, hogy ez a legjobb, de elég kiszámítható, megbízható termékek.

Előzmény: GossenJon (2433)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.03.06 0 0 2434

A francia autók - a németek német autót dicsőítő reklámja ellenére - messze nem olyan rosszak mint itt hiszik. Sőt!

Előzmény: Guczi (2430)
GossenJon Creative Commons License 2018.03.05 0 0 2433

Yaris 2004 1.0 benzin

milyen gyártmányú levegőszűrőt ajánlotok? Vagy teljesen mindegy? 

gesszti Creative Commons License 2018.03.05 0 0 2432

A bovdenek végén, ahol csatlakoznak a váltóhoz, épek a gumiszilentek? Ha ki vannak tágulva, akkor tud talán ilyet. A miénknek nagyon precíz, pontos váltója van, pedig ez is francia.

Előzmény: Guczi (2430)
Frinyi Creative Commons License 2018.03.05 0 0 2431

Ez nagyon jó kérdés,nem tudom,én tetetnék e rá és hogy mennyire néz ki szarul vele,ha egyáltalán látszik.Élőben még nem láttam,holnap ha lesz időm,és találok,akkor nézek képet hozzá.

Előzmény: Diocska33 (2429)
Guczi Creative Commons License 2018.03.05 0 0 2430

Sziasztok!

 

Lehet valamit kezdeni a Yaris lötyögős váltójával? Most tettem szert egy 1.3 vvti Yarisra (2005). Minden szuper rajta, remek kocsi, de a váltója olyan lötyögős, mint egy régi Ikarus buszé. Olvastam, hogy gyárilag ilyen (francia gyártás), de baromira zavaró. Jól vált, már, ha eltalálom vele sebességet, nem kattog, nem nehéz vele váltani, csak lötyög. Tud erre valaki megoldást? Köszi!

Diocska33 Creative Commons License 2018.03.05 0 0 2429

És szerinted érdemes tetetni rá?

Előzmény: Frinyi (2427)
Frinyi Creative Commons License 2018.03.03 0 1 2428

A gyári előírás 2,2 Bar.Én személy szerint ezeket mindig 2,3-ra szoktam fújni.Üdv.

Előzmény: BAJBANDI (2426)
Frinyi Creative Commons License 2018.03.03 0 1 2427

Így van,azok gyárilag hátul dobbetét nélkül szereltek.Majd még pár év múlva derül ki,milyenre sikerült a felületkezelés.A legújabbakhoz utólag már lehet venni márkaszervizen keresztül,de nem gyári az sem,véleményem szerint a ráncfelvarrás előttire is feltehető.

Előzmény: Diocska33 (2425)
BAJBANDI Creative Commons License 2018.03.03 0 0 2426

Sziasztok!

 

Nem akarok túl butyutának tűnni, de lenne egy kérdésem!

175/65r15-ös Hankook téli gumi van a 2. generációs 5 ajtós Yarisomon. 

A kérdés az lenne, hogy mi az optimális keréknyomás szerintetek, ehhez a típúsú gumihoz?

A használati utasítás nincs meg illtve a matrica is le van szedve a helyéről amin valami infó lehetne!

 

Segítséget előre is könyönöm!

Diocska33 Creative Commons License 2018.03.02 0 0 2425

Sziasztok. Adott egy pár éves yaris. A hátsó kerék előtt lévő lemezt hiányolom. Fura,mert eddig egyetlen autón sem tűnt fel, hogy annak ott kellene lennie... ott kellene lennie? Állitólag gyárilag nem volt ott..van jelentősége sár és felverődés szempontjából, vagy már olyan felülettel van alapból kezelve ami bírja?

gesszti Creative Commons License 2018.02.25 0 0 2424

El kellene vinni rendes diagnosztikára. Turbónyomást, légtömeget, egr környékét, rail nyomást kellene nézni első körben.

Előzmény: Szbkris (2422)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.02.24 0 0 2423

Szerintem túl lett hajtva. Dieselnél 2500 fölött nem a hosszú élet titka.

Előzmény: Szbkris (2422)
Szbkris Creative Commons License 2018.02.24 0 0 2422

Sziasztok segitseget szeretnek kérni van egy 1.4 d4d 2006-os Toyota yaris-om es 2500-3000 kozot rángat , nem akar gyorsulni szerelő nem tudja mi a probléma hiba kodod nem ír.

Frinyi Creative Commons License 2018.02.24 0 0 2421

Szerintem az 1.5-ös yaris verso-é ugyanaz. De a váltó kódja alapján lehet tudni,az adattábláról leolvasható.

Előzmény: Edu.mvh (2420)
Edu.mvh Creative Commons License 2018.02.22 0 0 2420

Sziasztok! Váltó problémám van a 2001-es Yaris Ts 1.5 vvt-i vel.  A kérdésem a következő: milyen más modellből találna hozzá váltó?

 

Frinyi Creative Commons License 2018.02.19 0 0 2419

Azok a motorok eléggé ették az olajat,és annak idején volt rá meghosszabbított garancia is pont ezért,eleinte dugattyúcserék történtek gyűrűkészlettel,de aztán áttértek a gyári felújított fűzött motorra.Ezért lett valószínűleg kicserélve a blokk benne.A leírt motorkódra nem tudok mit mondani,de ilyenkor az 1,8-as motorok esetén a forgalmiba 1ZZ motorkód kerül bele,és ennyi.

Ha jó árban van,akkor érdemes pályázni rá,mert amik ki lettek cserélve motorok,azokkal utána nem volt probléma olajfogyasztás ügyileg.

Üdv.

Előzmény: Laudat (2418)
Laudat Creative Commons License 2018.02.19 0 0 2418

2004 es  Avensis  1,8 benzin miért cserélnek blokkot ?  és valamilyen jjt motorkódja van, szabad ezt megvenni

jó árban van :-))   köszi.

 

Megkérdeztem ott is, de valakinek van ilyen 

 

somos11 Creative Commons License 2018.02.18 0 0 2417

Yaris D 2010 utánfuto csati  control vezetékét hova kell bekötni, esetleg nincs valakinek elektromos rajz ?

Kösz és Üdv.

Syracusa Creative Commons License 2018.02.15 0 0 2416

Hét éves autón nem az önindítót nézegetném első körben, inkább kuplungnál a kapcsolót vagy gyújtáskapcsolót. De ha csattan a bendix, akkor mégis ott a gond.

Előzmény: somos11 (2412)
Laudat Creative Commons License 2018.02.15 0 0 2415

Ezt csináltam.

Aksi saruk le ,alsó motor édő le ,önindito  kábelek le ( vékony , vastag) ,   önindio  rögzitő csavarok ki, egy alul, egy felül

először a felsőt majd az alsót, jobbra kihúzod, majd az alvázon keresztül  hátra.. 

2 db erősebb vezeték  pl:  réz ,egy megy a testre az aksira, másik az aksi pozitivjára, ,leteszed az őninditót a földre, rálépsz hogy ne mozduljon el, majd rá a testkabelt, utána a pzitiv vezetéket az őninditó  kisvezetékes csatlakozojahoz    

(Oldalt egy kics csuszkas  csatihoz )  óvatosan hozzáérinted  !  Ilyenkor a "bendix" kerék előre ugrik , és el kezd pörögn

A legjobb ezt egy satúpadon, satúba befogva csinálni.......nekem nincs !!!

Ha nem történik semmi, ( mint nálam) akkor a 4 db bronzfe lekopott,  ha kimegy és nem forog, vagy csak forog, akkor valószinüleg a behúzótekercs hiba lehet.   

Én szétszedtem , de nem kaptam belevaló kefét, csak komplet alaplappal együtt volt  19000ft ,ezért vettem 5 db " cocialista" autba való

Lada.... bronzkefét , azokat becsiszoltam, majd beforrasztottam, vigyáztam mert 2db kefe áram alatt van  ezt szétszedésnél észrevenni, de új szigetelés kell rájuk !!! ezután összeraktam, majd ,kipróbált

am, és szuperül műkődött

 

a benúzó részéhez nem nyúltam......és azóta remekül műkődik :-))

 

NEM VAGYOK AUTÓSZERELŐ, MINDENKI CSAK SAJÁT FELELŐSÉRE CSINÁLJA !!

 

Nagyon kell vigyázni a próbánál hogy ne nyúlj a bendix részére, mert  nagyon komoly sérülést okozhat amikor megindul és odakerül kezed !!!! 

Ha már szétszeded, és a behúzó része rossz, akkor is érdemes kicserélni a keféket is,  úgy tudom azt külön meg lehet vásárolni........én nem hiszek a bontott őninditóba, mert azzal is lehet ilyen gond , arra gondoltam, hogy elviszem a rosszat, és veszek helyette egy felújjitottat .Remélem tudtam segíteni  Űdv

 

Előzmény: somos11 (2411)
5738g Creative Commons License 2018.02.15 -1 0 2414

Ha indítózól kattan a behúzótekercs+bendix amikor nincs indítás?

Ha igen, lehet kopott a beh.tek.-ben az érintkező is, vagy ahogy mondtad a bronzkefék a motorban.

Előzmény: somos11 (2410)
ficere50 Creative Commons License 2018.02.15 0 1 2413

Nem gondolom, hogy ennyire érzékeny lenne...érdemes lenne megnézni a gépkönyvet, hogy mit takar a hibajel-kombináció.

 

Előzmény: d Róbert (2409)
somos11 Creative Commons License 2018.02.15 0 0 2412

Talán még annyit, hogy ha nem indit és öninditozok a fényszoro nem alszik el.Üdv

somos11 Creative Commons License 2018.02.15 0 0 2411

Hol találom a Yaris önindito "historia folytatását?

Előzmény: Laudat (1792)
somos11 Creative Commons License 2018.02.15 0 0 2410

toyota Yaris 2010 néha nem teker az inditomotor. ha seb. teszem és kocsot elöre hátra huzom a kocsit akkor rendesen tekeri ...valószinü hogy bronzkefés .

Nem tudnatok ebben segiten jotanáccsal a csere folyamatában?

Kösz és üdv.

d Róbert Creative Commons License 2018.02.14 0 0 2409

majdnem maxon van de picit lehetne bele öntni .ennyire érzékeny lenne ?

Előzmény: ficere50 (2408)
ficere50 Creative Commons License 2018.02.14 0 0 2408

Akkor az nem a "fékolaj szint kevés" esete? Mert én úgy emlékezem...

Előzmény: d Róbert (2407)
d Róbert Creative Commons License 2018.02.14 0 0 2407

kát lámpa is világit a piros körben piros felkiálto jel és az abs 

Előzmény: ficere50 (2406)
ficere50 Creative Commons License 2018.02.14 0 0 2406

Nálam nem ad(ott) klasszikus "hibakódot", vagyis nem a MIL lámpa jelzett, hanem az ABS szimbólum nem aludt ki, indítás után. A Yaris II-ben, ha jól értelmeztem a villamos rajzokat, akkor az ABS-nek egy saját "kontroller"-e van, ami az OBD-től független...talán ezért nem adott OBD hibakódot.

Mindenesetre eddig jó!

Előzmény: d Róbert (2405)
d Róbert Creative Commons License 2018.02.14 0 0 2405

hiba kódot irt ki valamit amikor vilagitott az abs lámpa?

nekem 501 hiba kódot hoz 

Előzmény: ficere50 (2404)
ficere50 Creative Commons License 2018.02.10 0 0 2404

Ma megtörtént az ellenőrzés, bár a hibajel megszűnt a kiszáradással egy időben. (ABS)

Yaris II. 2006.

Azért meglepett, hogy a kábeloldali csatlakozó belseje, egyáltalán nem volt védett a vízbehatolás ellen. A csatin van egy fekete műanyag védőház, ami alatt a két kábelér forrasztási/csatlakozási pontja látható és ez a felső felén egy kis "ablakon" keresztül szabadon áll! 

Oda bármikor beszivároghat víz, kosz, trutyi és a vezetőképessége (sós víz) függvényében okozhat villamossági eltérést.

Ha abból indulnánk ki, hogy ez szándékosan azért van nyitva, hogy ne "pangjon" benne a nedvesség, akkor miért nincs egy alsó rés, amin távozhatna a bekerült nedvesség, folyadék. (majd kiszáradna)

Na, ennyit a hátsó ABS szenzorok (Speed Sensor) csatlakozóiról...

(Amúgy kitisztítottam őket, majd egy csepp ragasztópiaztolyos szilikonnal lezártam a pici nyílást.) Eddig továbbra sincs hibajel.

Előzmény: ficere50 (2397)
GossenJon Creative Commons License 2018.02.08 0 0 2403

köszi szépen

Előzmény: Törölt nick (2402)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.08 0 0 2402

Maga a zárszerkezeten van a motor.Tipikus elgyengülés jele nálad is.

-Belső kárpit patentok leszed.

-utánna már látod azt a csontszinü motort a zárszerkezeten.

-asszem 2 csavar tartja 10es fejjel,v csillagcsavar (nem emlékszem) .Vezeték széthuz.-kivesz..

Tök egyszerü a csere.

Innét rendeltem:zspauto.hu.

De igy gyorsabb 2nap+posta u.gyártott: (gyári horribilis) 20/3939116

 

Pest alatt vannak asszem valahol,ha arrafele laksz.

 

Következő nekem is ez lesz,egy hátsó ablaktörlő karral együtt.(k@rva nyestje).

 

 

Előzmény: GossenJon (2401)
GossenJon Creative Commons License 2018.02.08 -1 0 2401

Igen, távirányítóval nem nyitja a csomagtartót. Vagyis elsőre minden kinyílik, csak a csomagtartó nem. Aztán ha kulccsal kinyitottam, akkor már visszazárja a távirányító a csomagtartót is, meg egyből vissza is nyitja ha nyitni akarom, de az első nyitásnál kulccsal kell a csomagtartót. Milyen motor való bele? Azt kitudom házilag cserélni otthon, vagy szervíz kell hozzá?

Előzmény: Törölt nick (2396)
ficere50 Creative Commons License 2018.02.08 0 0 2400

Köszi! Pont ezt fogom tenni a hétvégén, ugyanis olajcserét tervezek, szerelőaknás barátnál... :-)

Előzmény: gesszti (2399)
gesszti Creative Commons License 2018.02.08 0 0 2399

Így vakon azt mondanám rá, hogy pucold ki a hátsó kerekeknél levő jeladók csatlakozóit. Oxidációra hajlamosak az érintkezők. Nálam rendesen tele volt dzsuvával, mikor szétszedtem. Kis wd40-es mosás, sűrítetlevegős kifúvás, oxid eltávolíás, majd kontaktspré, és azóta tökéletes. Mindkét hátsó keréknél érdemes megcsinálni.

 

Előzmény: ficere50 (2397)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.02.08 0 0 2398

Nekem távirányítóval nem nyitotta egyiket sem. Amikor nyitni próbáltam kikapcsolta a riasztót majd semmi. Amikor kulccsal nyitottam a bal első ajtót akkor ettől kinyílt a többi is. Próbálkoztam mindenféle kenegetéssel, de nem ért semmit. Beletörődtem, hogy így lesz, majd pár nap múlva elkezdett rendesen működni. Zárni viszont mindíg zárta távirányítóval is.

ficere50 Creative Commons License 2018.02.08 0 0 2397

Ebben a mocskos, latyakos időben, eddig először, kigyulladt az ABS jelzésem. Aztán megint eltűnt...majd újra és most megint semmi.

Gondolom csatlakozó lehet a kerékdoboknál...? Vélemény? 

(lehet, hogy ha kiszárad megint semmi sem lesz? Bár így gyanús, hogy bepárásodhat.)

Törölt nick Creative Commons License 2018.02.08 0 0 2396

Most akkor a távirányitóval nem nyitja?Akkort a mozgató motor halt meg.Nálunk sem jó ,már ki is szereltem belőle,megrendelésre várok még valamikor.Bal első csere után vettem észre,igy 1db-ért nem akartam megint futárt fizetni.Majd valamikor,addig kulcsozom.Szétszedni NEM lehet őket,egybeöntött.

Gyenge lesz az a motor már,igy kezdi. Negyedik kellene már nálunk.

Előzmény: GossenJon (2394)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.02.08 0 0 2395

Az enyém is ugyan ez az évjárat. Ugyan ez volt a hibája, sőt a többi ajtónál is fellépett. Próbáltam mindenfélét, a végső megoldás a ráolvasás volt (megfenyegettem), azóta jól működik, eddig legalább is.

Előzmény: GossenJon (2394)
GossenJon Creative Commons License 2018.02.08 0 0 2394

Sziasztok. 2004-es Yarisunk csomagtér zára, elsőre nem akar nyílni csak kulccsal. Leszedtem a borítást, nyomogattam a kulcsot, hallgattam lezárva is, úgy tűnik a motor mozgatja a rudazatot, bekentem már olajjal is, fújtam mindent a kulcs nyíláson is be, de semmi javulás. Ha 1x kinyílt akkor nyitja a központi zár, de ha áll egy kicsit, akkor utána csak kulccsal. Volt már valakinek hasonló problémája? Lehet ezt orvosolni házilag valahogy? 

mj620di Creative Commons License 2018.02.08 0 0 2393

Bga t néztem,és ennél irta hogy 2003 tól.Majd megkérdezem őket. 

20 e lenne a bga. 

Frinyi Creative Commons License 2018.02.07 0 0 2392

Most néztem a Bárdinál,ott is azt írja,hogy jó ezekhez,de valójában nem tudom megmondani,fogalmam sincsen.

Előzmény: mj620di (2391)
mj620di Creative Commons License 2018.02.06 0 0 2391

Frinyi!

Néztem vezérműlánc készletet , de van olyan amit ugyanugy scp1, ncp1  hez dobott be, de a megjegyzésben ott van hogy 2003.03 tól

alul meg ott van hogy jó a régi 68 lovashoz,na ezt nem vágom.

 

https://autoalkatreszed.hu/list/article/3516845/127509699/tc0400k-bga-vez%C3%A9rm%C5%B1l%C3%A1nc-k%C3%A9szlet.html

d Róbert Creative Commons License 2018.02.06 0 0 2390

Igazad volt mások géppel ovasva hozott hibát alacsony feszültség és 501 hibakód a válton levő jeladót 

Előzmény: gesszti (2387)
rob12 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 2389

Sziasztok

 

Középkonzol világításhoz milyen izzó kell ?

Pontos típus érdekelne mert szeretnék venni v rendelni .

Csak a középső tekerőn működik . 2006 évjárat.

 

köszi

d Róbert Creative Commons License 2018.02.05 0 0 2388

Olyannal ami más autóhoz is jo

Előzmény: gesszti (2387)
gesszti Creative Commons License 2018.02.05 0 0 2387

Normális diaggal olvastad?

Előzmény: d Róbert (2386)
d Róbert Creative Commons License 2018.02.05 0 0 2386

Nekem meg nem ír most semmi hibát mégis világít az abs meg a piros kézifék lámpa is, fékolaj szint megvan biztosíték rendben .

Előzmény: gesszti (2385)
gesszti Creative Commons License 2018.02.05 0 0 2385

Igen, beírta. Diaggal törölték, majd újra visszajött. Akkor lett javítva a csatlakozó. Utána már nem világított az abs lámpa. Azt nem tudom, hogy milyen diaggal lett nézve, de elég jól felszerelt műhely. 2 féle hibát írt a diag. Egyik, hogy értelmezhetetlen jel az abs érzékelőtől, a másik meg alacsony jelszint az abs érzékelőtől.

Előzmény: d Róbert (2384)
d Róbert Creative Commons License 2018.02.05 0 0 2384

Az aksi zsír új. Kérdeznem hogy hibának beírta a hátsó jeladót?

Előzmény: gesszti (2383)
gesszti Creative Commons License 2018.02.05 0 0 2383

2006-os yarisnál a hátsó abs jeladó csatlakozójának érintkezési hibája gyújtott abs lámpát nálunk. Akkora volt az ijedtség, hogy hirtelenjében meg is rendeltem hozzá a kerékagyat jeladóstól... Aztán lepucoltam az oxidált érintkezőt, és azóta hibátlan.

 

Akkut lehet mérni egy egyszerű multiméterrel. Ha álló motornál bekapcsolod a tompított fényszórókat, akkor egy jó akksinál még 10 perc után is 12V környékén kell lenni  a feszültségnek. Ha 11V, vagy alatta van, és kb. 4 évnél öregebb az akksi, akkor jó eséllyel új akksi kell.

 

 

 

Érdekesség, hogy nemrég vettem én is új akksit a yaris-ba. Varta silver dynamic. Pár óra állás után lemegy 12,1 V környékére a feszültsége. Lehet, hogy lesz egy garis akksicserém. :-( A töltést mértem, hibátlan. Indítás után kb. fél perccel beáll 14-14,2V közé. Zugfogyasztóra nem gyanakszom, mert több napos állás után se megy 12,1 V alá. 

Előzmény: d Róbert (2380)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.04 0 0 2382

Töltögetni egy 9 éves akksit?? Sztem eljött a csere ideje.És ujból patent minden.Tárolót azért üritsétek ki.

Előzmény: d Róbert (2380)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.02.04 0 0 2381

Akkut próbáltad már föltölteni?

Előzmény: d Róbert (2380)
d Róbert Creative Commons License 2018.02.04 0 0 2380

üdvözlök mindenkit

2009 es 1000 benzines yarisom van abs lámpa vilagit .hiba le lett már kérdezve de nincs hiba az abs ben 

anyit irt ki hogy alacsony akkumlátor feszültség. valakinek van valami ötlete milehet itt a baj

 

Előzmény: ficere50 (2373)
mj620di Creative Commons License 2018.02.02 0 0 2379

Sziasztok. 

1 es yaris ablakörlő bajúszkapcsoló rosszalkodott már valakinek?

A hátsó nem úgy működik ahogyan kellene szerintem, mert ha pl az elsőre vizet spricelek akkor ugye elindul az első magától, de az a baj hogy a hátsó is és az meg szárazon.

ficere50 Creative Commons License 2018.01.31 0 0 2378

Az O2 szonda, mint már írtam csak monitorozást végez, vagyis a katalizátor teljesítményét (jóságát) figyeli. ( CO kibocsátás miatt)

A motorvezérlésbe nem avatkozik be. Azt az O1 szonda teszi a "leömlő" után. Ezért nem észlelsz semmi változást a motor részéről.

A módosítás csak kismértékű jelcsillapítást végez, hogy a fedkomp ne dobjon azonnal hibát, de attól még a rossz katalizátort nem tudja kikerülni/kiváltani/.

Tehát én egy katalizátor cserét kezdenék tervezni...

 

http://www.ebay.at/itm/KRUMMER-KATALYSATOR-KAT-TOYOTA-YARIS-1-3-VVT-i-64kW-KRUMMERKAT-BIS-2008/400981541012?hash=item5d5c5cc094:g:W8QAAOSwd0BV1czV

Előzmény: zyben (2377)
zyben Creative Commons License 2018.01.31 0 0 2377

Az első video alapján a szondának nincs baja. Az a fura hogy a kocsin nem lehet észrevenni semmi eltérést, ezért nem értem hogy a módosítás miért nem segít. 

Előzmény: ficere50 (2376)
ficere50 Creative Commons License 2018.01.29 0 0 2376

Olyant, mint a filmen, ugyanis a módosítás az impulzus-tulajdonságot módosítja, tehát az egyenáramú méréseket nem befolyásolja.

 

Előzmény: zyben (2375)
zyben Creative Commons License 2018.01.29 0 0 2375

Köszönöm. Mostmár csak egy olyan kérdés maradt, hogy így módosított szondával milyen értéket kell kapnom? 

Előzmény: ficere50 (2372)
ficere50 Creative Commons License 2018.01.29 0 0 2374

Jaj, bocs, nem Neked szántam a 2373-at...elnézést.

 

(ebben a fórumban miért nem lehet utólag javítani????)

Előzmény: Törölt nick (2370)
ficere50 Creative Commons License 2018.01.29 0 0 2373

Amúgy a P0410 jelezné, ha a szonda fűtése rossz. (ez lehet a fedkomptól is, meg a fűtőszál szakadástól is)

Erre jó az első videó, amit linkeltem.

Előzmény: Törölt nick (2370)
ficere50 Creative Commons License 2018.01.29 0 0 2372

Szondahiba is okozza ezt a hibakódot ezért érdemes lenne egy szondacserét is kipróbálni.

Bár a Youtube-on a szonda vizsgálatára is mutat példát, hogy ne feleslegesen modifikáljuk.

https://www.youtube.com/watch?v=jMas6oTC8rE

 

https://youtu.be/NKsS6AELPuM

 

Valóban az O2 szondáról van szó, ami a katalizátor kimeneti oldalán van. Igazából ennek a szerepe csak monitorozás.

 

A végső megoldás a katalizátor csere lesz, igaz nekem 3-4 év után vált aktuálissá...amikor már a "mod" sem segített, ezért nem is kisérleteztem tovább.

 

 

Előzmény: zyben (2369)
gesszti Creative Commons License 2018.01.29 0 0 2371

Vannak már egész jó anyagok, amivel az elindult rozsdát is meg lehet állítani, vagy legalábbis nagyságrenddel lehet lassítani a terjedését. Igaz, nem a legolcsóbb cuccok.

Előzmény: Törölt nick (2370)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.29 0 0 2370

A sulycsökkentés miatt a toyota előszeretettel használ jóval vékonyabb acéllemezt,ill. vékonyabb rétegű festékréteget.Ez mind-mind a gazdaságosság,sulycsökkentés miatt teszi.Ezért is kezd hamarabb korrodálni az utólagos védelem hiánya miatt.Ezt én is megtettem 3 doboz prevent alvázvédő segitségével.(igy én is gazdaságos voltam-mint a tesco ) :-) Semmi gond vele.

Ha már megindult rajt,lehet késő már.

Előzmény: gesszti (2368)
zyben Creative Commons License 2018.01.29 0 0 2369

Szia. Kis segítséget szeretnék kérnik. A szonda kiemelővel nem jártam sikerrel, visszajött a hiba. Találtam olyan elektronikai megoldást amit linkeltél. Megvettem. Be lett építve a lambdaszondára, és sajnos 100 km után ismét visszajön a P0420. Az lenne a kérdésem, hogy ezt a katalizátor utáni szondára kell kötni ugye? És hogy lehet e az a baj hogy rossz a lambda? Azért nem segít rajta az elektronika. Más hibakódot nem dob ki a gép. Ha lambda szonda hiba lenne akkor azt írná? Köszi előre is. 

Előzmény: ficere50 (2180)
gesszti Creative Commons License 2018.01.29 0 0 2368

Amikor vettük a yarist, több, mint 20 db-ot megnéztünk, és ez az egy volt a rozsdamentes, amit végül megvettünk. A többi mind beteg volt. Ebből gondolom, hogy érzékeny az alváza. Tavasszal én is megcsináltatom az alvázvédelmet.

 

 

Előzmény: frank_25 (2367)
frank_25 Creative Commons License 2018.01.27 0 0 2367

Köszi a tippet, bár nem tudom, hogy Szfvár vagy környékén ki foglalkozik ilyennel. Majd rá guglizok :)

Előzmény: gesszti (2366)
gesszti Creative Commons License 2018.01.26 0 0 2366

Ha van rá anyagi, akkor tavasszal egy alváz, és üregvédelmet is érdemes rajta megejteni. Meghálálja.

Előzmény: frank_25 (2362)
frank_25 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 2365

Köszi a választ, akkor ezekkel is kalkulálok.

Előzmény: gsis (2363)
Edu.mvh Creative Commons License 2018.01.25 0 0 2364

Sziasztok!

Van egy Yaris 1.5 Ts -em kitűnő állapotban, az utóbbi napokban búgó hangot ad ki 4-ik fokozatban de csak ha gázolók. Gáz elvételkor vagy üresben pedig megszűnik. Úgy hallom hogy a jobb kerék felől jön.Valkinek ötlete hogy mi lehet?

gsis Creative Commons License 2018.01.25 0 0 2363

A folyadékok cseréje nem csak kilométer intervallumhoz van kötve, hanem idő intervallumhoz is.

 

- fékolaj 30 ezer km / 24 hó

-sebváltóolaj 60 ezer km / 48 hó

-szervóolaj 30 ezer km / 24 hó

A hűtőfolyadék első cseréje van km futáshoz kötve, ami 150 ezer.

Előzmény: frank_25 (2362)
frank_25 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 2362

Sziasztok!

A kérdésem tárgya egy 2006 -os évjáratú 1.0 yaris. Átlépte a 100000. km-et és érdekelne, hogy ilyenkor van-e valami ajánlott cserélendő alkatrész , folyadék , bármi?

 

Köszi!

Töck Jenő Creative Commons License 2018.01.24 0 0 2361

Szeretném megkérdezni a hozzáértőket, hogy indításkor a kijelzőn megjelenik a CH4105.10, majd eltűnik. 2004-es 1,0l-es, motorkód 1SZD243764. Előre is köszönöm a választ.

BAJBANDI Creative Commons License 2018.01.17 0 0 2360

Köszi az infókat! 

Előzmény: ficere50 (2359)
ficere50 Creative Commons License 2018.01.13 0 1 2359

Itt az originál prospektus, 2006-ból. (a kézzel írtakat ne vedd figyelembe, mert azokat, utólag, én építettem be)

 

Előzmény: BAJBANDI (2356)
gesszti Creative Commons License 2018.01.13 0 1 2358
Előzmény: BAJBANDI (2356)
gesszti Creative Commons License 2018.01.13 0 0 2357

Ennek a cikknek a végén találsz egy táblázatot. Abban benne vannak a felszereltségi szintek, és a hozzájuk tartozó extrák. Terra - Sol - Exe. Ha van lehetőséged, akkor az Exe változatokat keresd. Nagyon jól felszereltek. A digit klíma, és a kulcs nélküli indítás egészen kényelmes tud lenni. A gyári alufelni is egész pofásan néz ki.

Előzmény: BAJBANDI (2356)
BAJBANDI Creative Commons License 2018.01.13 0 0 2356

Sziasztok! 

 

Tudna nekem valaki infóval szolgálni, hogy a második generációs yarisból milyen felszereltségi szintek jöttek ki?(2008)

 

ficere50 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 2355

"...én a helyedben fognám azt a hibakódolvasót, és jó mélyre elpakolnám valamelyik fiókba... Majd szól a kocsi, ha valami baja lesz."

Igazat adok!

 

Angolul annyit érteni kellene, hogy mindezek az üzenetek azt mutatják, hogy "párbeszéd" történt a fedcomp és a kocsi között, aminek az az eredménye: minden rendben.

 

Csak óvatosan azokkal az OBD kütyükkel, mert rendes károkat is lehet velük okozni. Szerencsére az amatőr/laikus/ részére szállított műszerek egy csomó paraméterbe úgysem engednek belenyúlni...

Előzmény: Csabi1111 (2353)
gesszti Creative Commons License 2018.01.09 0 0 2354

"Mindezek ellenére semmilyen hibalámpa nem világít. Minden megfelelően működik."

 

...én a helyedben fognám azt a hibakódolvasót, és jó mélyre elpakolnám valamelyik fiókba... Majd szól a kocsi, ha valami baja lesz.

Előzmény: Csabi1111 (2353)
Csabi1111 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 2353

Sziasztok,

 

Kódfejtésben kérnék segítséget.

2016-os 1.0 Yaris. Éves szervíz előtt gondoltam lekérdezem a hibakódokat kíváncsiságból.

 

Az alábbiakat találtam:

U0164: lost communication with hvac control module
U0151: Lost Communication with Restraints Control (RCM) Module
U0100 - Lost Communication With Engine Control Module
B1247 - Panel Dim Switch Circuit Open
U0126 - Lost Communication With Steering Angle Sensor (SAS) Module

Mindezek ellenére semmilyen hibalámpa nem világít. Minden megfelelően működik.

 

Mi a véleményetek?

 

Köszi

2007 D4D Creative Commons License 2018.01.06 0 0 2352

Találtam egy táblázatot, ami tartalmazza a karbantartási programot, de sajnos hollandul van.
Magyarul valószínűleg a szerviz könyvben van benne. Ha valakinek meglenne magyarul, nagyon megköszönném, ha átküldené nekem.

 

2007 D4D Creative Commons License 2018.01.06 0 0 2351

Sziasztok!
Létezik-e egy olyan táblázat amiben az futásteljesítményhez le vannak írva az aktuálisan elvégzendő szerviz műveletek. 2007-es D4D Yaris.

 

Frinyi Creative Commons License 2018.01.01 0 0 2350

Szerintem itt beszéltünk róla.:)

Előzmény: mj620di (2349)
mj620di Creative Commons License 2017.12.31 0 0 2349

Nekünk a 2001 évvégi franciába mindig ment az ac,a 2001 éveleji japámban sosem!  :-)

 

Frinyi a lánccseréről itt beszélgettünk?

Csak vissza alartam olvasni hogy mit irtál róla valszeg kifogom cserélni majd,mert megint van hangja hidegen.

Előzmény: Frinyi (2346)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.30 0 0 2348

Yoshida ! Fejlemény?? Irj ám ha van,ne tartsd magadba.

Törölt nick Creative Commons License 2017.12.30 0 0 2347

xxmadden jól mondja, a nyestek valóban dolgoznak. Ezen a rövid héten ötször találkoztam nyest rágta gyújtókábellel.

Előzmény: Yoshida (2342)
Frinyi Creative Commons License 2017.12.29 0 0 2346

Az enyém ugyanilyen,2004 1.0 és van amikor beindul az ac gyújtás ráadásakor,van amikor nem,nem tudom mitől függ.Meg is várom,míg lekapcsol,aztán indítok.Kb 1-2 másodperc.Van,amikor egy hét állás után se indul az ac,de van,amikor napi állás után is megy.

Már több ilyenen megfigyeltem,hogy így működik,csak van aki nem hallja,ill. nem figyeli.

A tűzfalnál szétlehet bontani a benzin nyomóágat,valahogy odatenni egy flakont,és valaki indítózzon.Indításkor már mennie kell a benzinnek.
Vagy felhajtod a hátsó üléssort,a szőnyeg alatt lesz a szerelőnyílás,azt felszeded,és odalátsz a csatlakozóra.Lehúzod,és próbalámpával a két vastag vezetékre rámérsz,miközben valaki indítózik. Ha az áram ott van,és a pumpát nem hallani,akkor ott keresd a hibát.

Előzmény: Yoshida (2342)
gsis Creative Commons License 2017.12.29 0 0 2345

2001-es 1.3 Soha nem hallom indításkor az AC hangját.

Előzmény: gesszti (2344)
gesszti Creative Commons License 2017.12.29 0 0 2344

2006-os gombos indításún sose hallottam még a szivattyút.

 

Nem ment ki valamelyik biztosíték? Előfordulhat, ha rossz akksival meg lett kíntatva, vagy bikázva lett.

Előzmény: Yoshida (2342)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.29 0 2 2343

Ha kinnt áll a nyestnyomokat ,rágott vezetékeket ellenőrizzétek le. ( 2 hét pihi ugye ) Hátha.

Egyébként 2003 felvarrott 1.0-n én soha nem hallom az ac-t dolgozni.Hajtsd fel a hátsó üléssort,majd valaki adja rá a gyujtást,miközben valaki hallgatja.

Beinditáshoz benzin,levegő,meg szikra kell,ezen induljatok el ellenörzésképp.(dugulás,tankszellőztetés? )

 

9.5v az kuka tényleg.

Előzmény: Yoshida (2342)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!