Otthon ugyanúgy központosítod a tárcsát, mint műhelyben. Vagy célszerszámmal, vagy szemre. Az első kuplungkinyomás után meg úgy is beáll, ahova kell.
Luk szerintem használható. Talán sachs-ot vettem, de a belseje ennek is Luk, a kopó réteg meg mintha valeo lett volna. Igazi mixelt csomag volt. Addig érdemes kicserélni, míg nem ég meg a lendkerék. Olajból a gyári toyotásat vettem meg a báltóba. Hidegben se éreztem semmi negatívumot a váltónál. -20-ban is ugyanolyan tökéletesen működött, mint üzemmelegen.
A francia autók - a németek német autót dicsőítő reklámja ellenére.....
Az utóbbi időben (mondjuk 2000 óta) a német autók pont olyan gyakorisággal és pont úgy romlanak - mint bármelyik másik gyártóé.
Sőt, a németeknek ez idő alatt volt pár kifejezetten sikertelen, szemétrevaló motorja is - amelyek közül vagy 5 típus szerepelt "A világ 20 legtrágyább motorja" toplistán is. Főleg vezérlési, lánc-nyúlási és -szakadási, fog-átugrási gondok miatt (ami azért tényleg megbocsáthatatlan).
Novemberben találtam egy tényleg újszerű, karcmentes Fiat Puntot - 76 ezer km-el. Azontúl, hogy szalon-állapotú, természetesen minden működik rajta, ahogy az kell. A barátnőm odáig volt érte, megvettem. Igaz, nem 300 volt, hanem 700 - na de valamiért-valamit
Rögtön utána elvittem egy régi ismerős szerelőhöz, hogy nézzük át és csináljuk meg rajta a kötelezőket, ahogy ilyenkor szokás.
A duma a következő volt:
- Fiat-ot vettél, bazmeg?
- Miért, mi a gond vele?
- Jaaa, semmi - nekünk is volt vagy 3 évig, amikor az új műhelyt építettük. Mi is használtan vettük, belenyomtunk vagy 80 ezret, vitt az téglát, zsákos cementet, mindent. Még gerendát is, a teején.
- És milyen gondjaid voltak vele, mi adta meg magát, lerobbant, vagy mi?
- Jaaa, dehogy, ment az, nem volt vele semmi gond. Csak olaj kellett bele, meg ami kopik, más nem.
- Akkor miért húztad a szád, hogy én is ezt vettem? - Hát jóóó, na - de akkor is, Fiatot?
A franciák a nhezebb javíthatóságot választják a nehezebben elromló szerkezet érdekében. A Peugeot általában jobb mint a Renault. A Yaris olyan mint a Trabant, nem sokat tud, de azt sokáig, kevés dolog van benne ami elromolhat. De van.
Kuplungozás,apropó.sokat utánfutózok,125...van a kocsiba.egy ideje utánállitom a pedálnál a kuplungra,de néha érezhetően csúszik,akadva veszi a kettest.(főleg hidegen 75w90 el ) Milyen márkát vettél te bele?Tapasztalat?Hogy lehet otthon központositani a tárcsát felrakásnál? LUk-ra lenne 30% kedvezményem.(ha már nem tudom kihozni a gyárból).
Toyotával nem sok tapasztalatom van, ősszel vettem az elsőt. Előtte tizenévig csak francia autóim voltak. Most is van még 3 renault a családban. Nem rossz kocsik, de azért több törődést igényelnek, mint a kis yaris. Szerelés/karbantartás során van talán jelentősebb különbség. A rönónak úgy állok neki, hogy kihúzom a komplett szerszámos szekrényt. A yarist meg megkuplungoztam egy fél marék csillagvillással, meg pár dugókulccsal. Yaris kicsit összeszedettebb, átgondoltabb konstrukciónak tűnik, a renault meg inkább olyan... szóval... olyanok tervezték, akik megeszik a csigát.
A bovdenek végén, ahol csatlakoznak a váltóhoz, épek a gumiszilentek? Ha ki vannak tágulva, akkor tud talán ilyet. A miénknek nagyon precíz, pontos váltója van, pedig ez is francia.
Ez nagyon jó kérdés,nem tudom,én tetetnék e rá és hogy mennyire néz ki szarul vele,ha egyáltalán látszik.Élőben még nem láttam,holnap ha lesz időm,és találok,akkor nézek képet hozzá.
Lehet valamit kezdeni a Yaris lötyögős váltójával? Most tettem szert egy 1.3 vvti Yarisra (2005). Minden szuper rajta, remek kocsi, de a váltója olyan lötyögős, mint egy régi Ikarus buszé. Olvastam, hogy gyárilag ilyen (francia gyártás), de baromira zavaró. Jól vált, már, ha eltalálom vele sebességet, nem kattog, nem nehéz vele váltani, csak lötyög. Tud erre valaki megoldást? Köszi!
Így van,azok gyárilag hátul dobbetét nélkül szereltek.Majd még pár év múlva derül ki,milyenre sikerült a felületkezelés.A legújabbakhoz utólag már lehet venni márkaszervizen keresztül,de nem gyári az sem,véleményem szerint a ráncfelvarrás előttire is feltehető.
Sziasztok. Adott egy pár éves yaris. A hátsó kerék előtt lévő lemezt hiányolom. Fura,mert eddig egyetlen autón sem tűnt fel, hogy annak ott kellene lennie... ott kellene lennie? Állitólag gyárilag nem volt ott..van jelentősége sár és felverődés szempontjából, vagy már olyan felülettel van alapból kezelve ami bírja?
Sziasztok segitseget szeretnek kérni van egy 1.4 d4d 2006-os Toyota yaris-om es 2500-3000 kozot rángat , nem akar gyorsulni szerelő nem tudja mi a probléma hiba kodod nem ír.
Azok a motorok eléggé ették az olajat,és annak idején volt rá meghosszabbított garancia is pont ezért,eleinte dugattyúcserék történtek gyűrűkészlettel,de aztán áttértek a gyári felújított fűzött motorra.Ezért lett valószínűleg kicserélve a blokk benne.A leírt motorkódra nem tudok mit mondani,de ilyenkor az 1,8-as motorok esetén a forgalmiba 1ZZ motorkód kerül bele,és ennyi.
Ha jó árban van,akkor érdemes pályázni rá,mert amik ki lettek cserélve motorok,azokkal utána nem volt probléma olajfogyasztás ügyileg.
Hét éves autón nem az önindítót nézegetném első körben, inkább kuplungnál a kapcsolót vagy gyújtáskapcsolót. De ha csattan a bendix, akkor mégis ott a gond.
Aksi saruk le ,alsó motor édő le ,önindito kábelek le ( vékony , vastag) , önindio rögzitő csavarok ki, egy alul, egy felül
először a felsőt majd az alsót, jobbra kihúzod, majd az alvázon keresztül hátra..
2 db erősebb vezeték pl: réz ,egy megy a testre az aksira, másik az aksi pozitivjára, ,leteszed az őninditót a földre, rálépsz hogy ne mozduljon el, majd rá a testkabelt, utána a pzitiv vezetéket az őninditó kisvezetékes csatlakozojahoz
(Oldalt egy kics csuszkas csatihoz ) óvatosan hozzáérinted ! Ilyenkor a "bendix" kerék előre ugrik , és el kezd pörögn
A legjobb ezt egy satúpadon, satúba befogva csinálni.......nekem nincs !!!
Ha nem történik semmi, ( mint nálam) akkor a 4 db bronzfe lekopott, ha kimegy és nem forog, vagy csak forog, akkor valószinüleg a behúzótekercs hiba lehet.
Én szétszedtem , de nem kaptam belevaló kefét, csak komplet alaplappal együtt volt 19000ft ,ezért vettem 5 db " cocialista" autba való
Lada.... bronzkefét , azokat becsiszoltam, majd beforrasztottam, vigyáztam mert 2db kefe áram alatt van ezt szétszedésnél észrevenni, de új szigetelés kell rájuk !!! ezután összeraktam, majd ,kipróbált
am, és szuperül műkődött
a benúzó részéhez nem nyúltam......és azóta remekül műkődik :-))
NEM VAGYOK AUTÓSZERELŐ, MINDENKI CSAK SAJÁT FELELŐSÉRE CSINÁLJA !!
Nagyon kell vigyázni a próbánál hogy ne nyúlj a bendix részére, mert nagyon komoly sérülést okozhat amikor megindul és odakerül kezed !!!!
Ha már szétszeded, és a behúzó része rossz, akkor is érdemes kicserélni a keféket is, úgy tudom azt külön meg lehet vásárolni........én nem hiszek a bontott őninditóba, mert azzal is lehet ilyen gond , arra gondoltam, hogy elviszem a rosszat, és veszek helyette egy felújjitottat .Remélem tudtam segíteni Űdv
toyota Yaris 2010 néha nem teker az inditomotor. ha seb. teszem és kocsot elöre hátra huzom a kocsit akkor rendesen tekeri ...valószinü hogy bronzkefés .
Nem tudnatok ebben segiten jotanáccsal a csere folyamatában?
Nálam nem ad(ott) klasszikus "hibakódot", vagyis nem a MIL lámpa jelzett, hanem az ABS szimbólum nem aludt ki, indítás után. A Yaris II-ben, ha jól értelmeztem a villamos rajzokat, akkor az ABS-nek egy saját "kontroller"-e van, ami az OBD-től független...talán ezért nem adott OBD hibakódot.
Ma megtörtént az ellenőrzés, bár a hibajel megszűnt a kiszáradással egy időben. (ABS)
Yaris II. 2006.
Azért meglepett, hogy a kábeloldali csatlakozó belseje, egyáltalán nem volt védett a vízbehatolás ellen. A csatin van egy fekete műanyag védőház, ami alatt a két kábelér forrasztási/csatlakozási pontja látható és ez a felső felén egy kis "ablakon" keresztül szabadon áll!
Oda bármikor beszivároghat víz, kosz, trutyi és a vezetőképessége (sós víz) függvényében okozhat villamossági eltérést.
Ha abból indulnánk ki, hogy ez szándékosan azért van nyitva, hogy ne "pangjon" benne a nedvesség, akkor miért nincs egy alsó rés, amin távozhatna a bekerült nedvesség, folyadék. (majd kiszáradna)
Na, ennyit a hátsó ABS szenzorok (Speed Sensor) csatlakozóiról...
(Amúgy kitisztítottam őket, majd egy csepp ragasztópiaztolyos szilikonnal lezártam a pici nyílást.) Eddig továbbra sincs hibajel.
Igen, távirányítóval nem nyitja a csomagtartót. Vagyis elsőre minden kinyílik, csak a csomagtartó nem. Aztán ha kulccsal kinyitottam, akkor már visszazárja a távirányító a csomagtartót is, meg egyből vissza is nyitja ha nyitni akarom, de az első nyitásnál kulccsal kell a csomagtartót. Milyen motor való bele? Azt kitudom házilag cserélni otthon, vagy szervíz kell hozzá?
Így vakon azt mondanám rá, hogy pucold ki a hátsó kerekeknél levő jeladók csatlakozóit. Oxidációra hajlamosak az érintkezők. Nálam rendesen tele volt dzsuvával, mikor szétszedtem. Kis wd40-es mosás, sűrítetlevegős kifúvás, oxid eltávolíás, majd kontaktspré, és azóta tökéletes. Mindkét hátsó keréknél érdemes megcsinálni.
Nekem távirányítóval nem nyitotta egyiket sem. Amikor nyitni próbáltam kikapcsolta a riasztót majd semmi. Amikor kulccsal nyitottam a bal első ajtót akkor ettől kinyílt a többi is. Próbálkoztam mindenféle kenegetéssel, de nem ért semmit. Beletörődtem, hogy így lesz, majd pár nap múlva elkezdett rendesen működni. Zárni viszont mindíg zárta távirányítóval is.
Most akkor a távirányitóval nem nyitja?Akkort a mozgató motor halt meg.Nálunk sem jó ,már ki is szereltem belőle,megrendelésre várok még valamikor.Bal első csere után vettem észre,igy 1db-ért nem akartam megint futárt fizetni.Majd valamikor,addig kulcsozom.Szétszedni NEM lehet őket,egybeöntött.
Gyenge lesz az a motor már,igy kezdi. Negyedik kellene már nálunk.
Az enyém is ugyan ez az évjárat. Ugyan ez volt a hibája, sőt a többi ajtónál is fellépett. Próbáltam mindenfélét, a végső megoldás a ráolvasás volt (megfenyegettem), azóta jól működik, eddig legalább is.
Sziasztok. 2004-es Yarisunk csomagtér zára, elsőre nem akar nyílni csak kulccsal. Leszedtem a borítást, nyomogattam a kulcsot, hallgattam lezárva is, úgy tűnik a motor mozgatja a rudazatot, bekentem már olajjal is, fújtam mindent a kulcs nyíláson is be, de semmi javulás. Ha 1x kinyílt akkor nyitja a központi zár, de ha áll egy kicsit, akkor utána csak kulccsal. Volt már valakinek hasonló problémája? Lehet ezt orvosolni házilag valahogy?
Igen, beírta. Diaggal törölték, majd újra visszajött. Akkor lett javítva a csatlakozó. Utána már nem világított az abs lámpa. Azt nem tudom, hogy milyen diaggal lett nézve, de elég jól felszerelt műhely. 2 féle hibát írt a diag. Egyik, hogy értelmezhetetlen jel az abs érzékelőtől, a másik meg alacsony jelszint az abs érzékelőtől.
2006-os yarisnál a hátsó abs jeladó csatlakozójának érintkezési hibája gyújtott abs lámpát nálunk. Akkora volt az ijedtség, hogy hirtelenjében meg is rendeltem hozzá a kerékagyat jeladóstól... Aztán lepucoltam az oxidált érintkezőt, és azóta hibátlan.
Akkut lehet mérni egy egyszerű multiméterrel. Ha álló motornál bekapcsolod a tompított fényszórókat, akkor egy jó akksinál még 10 perc után is 12V környékén kell lenni a feszültségnek. Ha 11V, vagy alatta van, és kb. 4 évnél öregebb az akksi, akkor jó eséllyel új akksi kell.
Érdekesség, hogy nemrég vettem én is új akksit a yaris-ba. Varta silver dynamic. Pár óra állás után lemegy 12,1 V környékére a feszültsége. Lehet, hogy lesz egy garis akksicserém. :-( A töltést mértem, hibátlan. Indítás után kb. fél perccel beáll 14-14,2V közé. Zugfogyasztóra nem gyanakszom, mert több napos állás után se megy 12,1 V alá.
1 es yaris ablakörlő bajúszkapcsoló rosszalkodott már valakinek?
A hátsó nem úgy működik ahogyan kellene szerintem, mert ha pl az elsőre vizet spricelek akkor ugye elindul az első magától, de az a baj hogy a hátsó is és az meg szárazon.
Az O2 szonda, mint már írtam csak monitorozást végez, vagyis a katalizátor teljesítményét (jóságát) figyeli. ( CO kibocsátás miatt)
A motorvezérlésbe nem avatkozik be. Azt az O1 szonda teszi a "leömlő" után. Ezért nem észlelsz semmi változást a motor részéről.
A módosítás csak kismértékű jelcsillapítást végez, hogy a fedkomp ne dobjon azonnal hibát, de attól még a rossz katalizátort nem tudja kikerülni/kiváltani/.
Tehát én egy katalizátor cserét kezdenék tervezni...
Az első video alapján a szondának nincs baja. Az a fura hogy a kocsin nem lehet észrevenni semmi eltérést, ezért nem értem hogy a módosítás miért nem segít.
Valóban az O2 szondáról van szó, ami a katalizátor kimeneti oldalán van. Igazából ennek a szerepe csak monitorozás.
A végső megoldás a katalizátor csere lesz, igaz nekem 3-4 év után vált aktuálissá...amikor már a "mod" sem segített, ezért nem is kisérleteztem tovább.
Vannak már egész jó anyagok, amivel az elindult rozsdát is meg lehet állítani, vagy legalábbis nagyságrenddel lehet lassítani a terjedését. Igaz, nem a legolcsóbb cuccok.
A sulycsökkentés miatt a toyota előszeretettel használ jóval vékonyabb acéllemezt,ill. vékonyabb rétegű festékréteget.Ez mind-mind a gazdaságosság,sulycsökkentés miatt teszi.Ezért is kezd hamarabb korrodálni az utólagos védelem hiánya miatt.Ezt én is megtettem 3 doboz prevent alvázvédő segitségével.(igy én is gazdaságos voltam-mint a tesco ) :-) Semmi gond vele.
Szia. Kis segítséget szeretnék kérnik. A szonda kiemelővel nem jártam sikerrel, visszajött a hiba. Találtam olyan elektronikai megoldást amit linkeltél. Megvettem. Be lett építve a lambdaszondára, és sajnos 100 km után ismét visszajön a P0420. Az lenne a kérdésem, hogy ezt a katalizátor utáni szondára kell kötni ugye? És hogy lehet e az a baj hogy rossz a lambda? Azért nem segít rajta az elektronika. Más hibakódot nem dob ki a gép. Ha lambda szonda hiba lenne akkor azt írná? Köszi előre is.
Amikor vettük a yarist, több, mint 20 db-ot megnéztünk, és ez az egy volt a rozsdamentes, amit végül megvettünk. A többi mind beteg volt. Ebből gondolom, hogy érzékeny az alváza. Tavasszal én is megcsináltatom az alvázvédelmet.
Van egy Yaris 1.5 Ts -em kitűnő állapotban, az utóbbi napokban búgó hangot ad ki 4-ik fokozatban de csak ha gázolók. Gáz elvételkor vagy üresben pedig megszűnik. Úgy hallom hogy a jobb kerék felől jön.Valkinek ötlete hogy mi lehet?
A kérdésem tárgya egy 2006 -os évjáratú 1.0 yaris. Átlépte a 100000. km-et és érdekelne, hogy ilyenkor van-e valami ajánlott cserélendő alkatrész , folyadék , bármi?
Szeretném megkérdezni a hozzáértőket, hogy indításkor a kijelzőn megjelenik a CH4105.10, majd eltűnik. 2004-es 1,0l-es, motorkód 1SZD243764. Előre is köszönöm a választ.
Ennek a cikknek a végén találsz egy táblázatot. Abban benne vannak a felszereltségi szintek, és a hozzájuk tartozó extrák. Terra - Sol - Exe. Ha van lehetőséged, akkor az Exe változatokat keresd. Nagyon jól felszereltek. A digit klíma, és a kulcs nélküli indítás egészen kényelmes tud lenni. A gyári alufelni is egész pofásan néz ki.
"...én a helyedben fognám azt a hibakódolvasót, és jó mélyre elpakolnám valamelyik fiókba... Majd szól a kocsi, ha valami baja lesz."
Igazat adok!
Angolul annyit érteni kellene, hogy mindezek az üzenetek azt mutatják, hogy "párbeszéd" történt a fedcomp és a kocsi között, aminek az az eredménye: minden rendben.
Csak óvatosan azokkal az OBD kütyükkel, mert rendes károkat is lehet velük okozni. Szerencsére az amatőr/laikus/ részére szállított műszerek egy csomó paraméterbe úgysem engednek belenyúlni...
2016-os 1.0 Yaris. Éves szervíz előtt gondoltam lekérdezem a hibakódokat kíváncsiságból.
Az alábbiakat találtam:
U0164: lost communication with hvac control module U0151: Lost Communication with Restraints Control (RCM) Module U0100 - Lost Communication With Engine Control Module B1247 - Panel Dim Switch Circuit Open U0126 - Lost Communication With Steering Angle Sensor (SAS) Module
Mindezek ellenére semmilyen hibalámpa nem világít. Minden megfelelően működik.
Találtam egy táblázatot, ami tartalmazza a karbantartási programot, de sajnos hollandul van. Magyarul valószínűleg a szerviz könyvben van benne. Ha valakinek meglenne magyarul, nagyon megköszönném, ha átküldené nekem.
Az enyém ugyanilyen,2004 1.0 és van amikor beindul az ac gyújtás ráadásakor,van amikor nem,nem tudom mitől függ.Meg is várom,míg lekapcsol,aztán indítok.Kb 1-2 másodperc.Van,amikor egy hét állás után se indul az ac,de van,amikor napi állás után is megy.
Már több ilyenen megfigyeltem,hogy így működik,csak van aki nem hallja,ill. nem figyeli.
A tűzfalnál szétlehet bontani a benzin nyomóágat,valahogy odatenni egy flakont,és valaki indítózzon.Indításkor már mennie kell a benzinnek. Vagy felhajtod a hátsó üléssort,a szőnyeg alatt lesz a szerelőnyílás,azt felszeded,és odalátsz a csatlakozóra.Lehúzod,és próbalámpával a két vastag vezetékre rámérsz,miközben valaki indítózik. Ha az áram ott van,és a pumpát nem hallani,akkor ott keresd a hibát.
Ha kinnt áll a nyestnyomokat ,rágott vezetékeket ellenőrizzétek le. ( 2 hét pihi ugye ) Hátha.
Egyébként 2003 felvarrott 1.0-n én soha nem hallom az ac-t dolgozni.Hajtsd fel a hátsó üléssort,majd valaki adja rá a gyujtást,miközben valaki hallgatja.
Beinditáshoz benzin,levegő,meg szikra kell,ezen induljatok el ellenörzésképp.(dugulás,tankszellőztetés? )